Την έκδοση διαμετρήματος των 81 χιλιοστών του όλμου Alkar παρουσίασε η τουρκική Aselsan. Στην έκδοση των 120 χιλιοστών ο όλμος βρίσκεται σε υπηρεσία από την Τουρκική Χωροφυλακή, επί οχήματος κατηγορίας MRAP (Mine-Resistance Ambush-Protected) τύπου Vuran (4 x 4) της BMC, η πιστοποίηση του οποίου ολοκληρώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο. Και οι δύο όλμοι μπορούν να κινηθούν σ’ ολόκληρο το τόξο των 360ο με τη βοήθεια ενός ηλεκτρομαγνητικού συστήματος ενώ συνοδεύονται από το Σύστημα Ελέγχου και Διεύθυνσης Πυρών ADOP-2000 της Aselsan. Η τάξη των όλμων, η κατεύθυνση προς το στόχο και η βολή πραγματοποιούνται αυτόματα, αφού πρώτα το ADOP-2000 έχει προϋπολογίσει την τροχιά του βλήματος έτσι ώστε να επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή ευστοχία. Η διαδικασία της στόχευσης γίνεται επί ψηφιακού χάρτη, που είναι στη διάθεση του αρχηγού του στοιχείου, ο οποίος επιλέγει το στόχο, δίνει την εντολή στο όλμο και ο όλμος εκτελεί αυτόματα όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες βολής. Αυτόματη είναι και η διαδικασία γέμισης. Στην έκδοση των 81 χιλιοστών το μέγιστο βεληνεκές του Alkar είναι 6,4 χιλιοστών.

Comments

  1. Τι να γράψεις εδώ συστήματα που τα έχουμε προτείνει
    εδώ και χρόνια για την Ελλάδα.
    Δεν έχουν μεγάλο κόστος κατασκευής ούτε κόστος σχεδίασης-εξέλιξης,

    1. Μια ερώτηση αγαπητέ φίλε. Τέτοιας κατηγορίας οχήματα είναι αξιόπιστες πλατφόρμες όπλων όπως αυτοί των 120χιλ.,δεδομένου της μεγαλης ανάκρουσης του όπλου?

      1. Φίλε C.p
        Τα οχήματα αυτού του είδους σε απλή μορφή όχι.
        Γίνονται ειδικές μελέτες και κατασκευές ,σκελετός,αμορτισέρ ενισχυμένα,λάστιχα κτλ
        Το πρόβλημα αυτό το αντιμετωπίζουμε και εμείς στην προσπάθεια να κάνουμε τους κλασικούς όλμους εποχούμενους.
        Με εκτίμηση

      2. Το έχουν υπολογίσει με ακρίβεια η ανάρτηση είναι πιο σκληρή.
        Το πρόβλημα είναι αν έχει μεγάλη γωνία ο όλμος προς τα δεξιά ή
        αριστερά.
        Εδώ όμως αναφερόμαστε όχι στους κλασικούς όλμους που ξέρουμε.
        Έχει σύστημα αυτομάτου γεμίσματος και σύστημα για να αποσβένει την ανάκρουση.

      3. @ C.p.

        Ο ολμος των 120 χιλιοστων ειναι πανω σε οχημα ΜRAP 4Χ4 BMC Vuran που εχει βαρος 18μιση τονους, δηλαδη 50% μεγαλυτερο βαρος και απο το TOMΠ Μ113. Επομενως η ανακρουση, αν και μεγαλη, ειναι κλασμα της μαζας του οχηματος και μπορει ευκολα να αντισταθμιστει απο την αναρτηση του οχηματος.

        Αν το εβαζαν ολμο 120 χιλοστων σε πολιτικο οχημα 4Χ4, με την πρωτη βολη θα καταστραφει η αναρτηση. Εαν η γωνια βολης ειναι μικρη, ισως να αναποδογυρισει το οχημα.

  2. Αγαπητοι φίλοι
    Αυτό με τους τουρκικα εγχώρια κατασκευασμένα συστήματά καταντά το μαρτύριο τις σταγόνας….
    Σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο οι όλμοι πλέον είναι πάνω σε οχήματα και με αυτοματισμούς όσων αφορά την σχέση τους με το ΚΔΠ.
    Δεν θα πω φυσικά τι έχουμε σκεφτεί εμείς για την ταχεία αλλαγή θέσης των 4.2’ γιατί μπαίνουμε στην κατηγορία της τέχνης (κωμωδία)που τόσο στενάζει οικονομικά τον τελευταίο χρόνο.Οχι τίποτα θα νομίζουν ότι θελουμε να τους πάρουμε την δουλειά και που λεφτά για Διαφυγόντα κέρδη .

    1. Για την λύση αυτή που λες σε ημιφορτηγό 4Χ4 απαραίτητα
      χρειάζεσαι 4 σκέλη στήριξης της καρότσας.
      Επειδή αυτό δεν γίνετε να το κάνεις θα σου δώσω μια λύση:
      Κολλάς στο σασί κάτω από την καρότσα δυο σκέλη στήριξης.
      Το τρίτο το βάζεις κάτω από την πόρτα κάτω ακριβώς από τον κοτσαδόρο.
      Αυτά γίνονται και με βίδες να τα βάλεις.

      Λύση δεύτερη κάτι σαν μπαγκαζιέρα χωρίς ανάρτηση με 4 σκέλη.
      Η λύση με ανάρτηση είναι καλύτερη πρέπει να βάλεις όμως 4 ρόδες όχι 2.
      Με ανάρτηση βάζεις τα 4 σκέλη ένα στην σύνδεση στον κοτσαρόρο, ένα πίσω και
      από ένα ανάμεσα στης ρόδες.

      Άμα θες σου λέω τρόπο να βάλεις πολυβόλο σε ημιφορτηγό
      χωρίς να κολλήσεις την καρότσα.
      Στην ουσία μια βάση είναι με 4 στηρίγματα που πιάνουν σταυροειδώς στης
      4 πλευρές, την βάζεις κλείνεις την πόρτα και βάζεις επάνω το πολυβόλο.
      Γίνετε και με ρυθμιζόμενα τα σκέλη για να μπουν σε όλα τα ημιφορτηγά.
      Τους το είχα προτείνει πριν από 20+ χρόνια να τα φτιάξουμε, να τα έχουμε
      στης αποθήκες και να τα χρησιμοποιήσουμε σε περίπτωση πολέμου.
      Ουδείς ενδιαφέρθηκε όπως καταλαβαίνεις.

      1. Φίλε ΜΙΚΡΕ ΗΡΩΑ
        Καταλαβαίνω τι μου περιγράφεις.
        Το ένα θέμα ήταν το αλφαδιασμα του όλμου και το άλλο η πίεση με την βολη ισως σπάσει τα λάστιχα όσο πακτωνουν τα σκέλη σε συνεχόμενες βολές.
        Και φυσικά κανένας δεν είχε την δυνατότητα να προσφέρει το όχημα του η το τρέιλερ με κίνδυνο να καταστραφεί.Αυτα βγαίνουν από την τσέπη μας αν κατάλαβες καλά…

        1. Η λύση με το πολυβόλο γίνετε εύκολα χωρίς συγκολλήσεις
          επάνω στην πλαστική καρότσα.
          Το κάλυμμα που βάζουν για να μην χαλάει.
          Το Π μπαίνει μέσα σε δυο ράγες στα πλάγια είναι η κομπίνα.
          Εσείς ξέρετε μπορείτε να τα φτιάξετε.
          Με τιμή και εκτίμηση.,

    2. Πολύ καλά το είπες «σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο…» η Ελλάδα εξαιρείται τέτοιας θέσεις. Είναι μια κατάσταση που για μια μειοψηφία είναι εξοργιστική για τους υπόλοιπους τέτοια θέματα είναι αγουριδες. Θα σου πούνε πως το σύστημα δεν είναι αμιγώς Τουρκικό η η αρχική τεχνογνωσία ήρθε από τρίτους λες και αυτό αλλάζει τίποτα. Περαστικά μας.

  3. Αγαπητό DR καταλαβα ότι το σχόλιο μου στο άρθρο για τα MLRS ήταν βαρύ παρότι με χιούμορ.Στο συγκεκριμένο όμως για τον όλμο νομίζω δεν δικαιολογείτε να κοπεί παρόλο που ήταν σκωπτικό.Ηταν ακριβως στο θέμα.Εχω διαβάσει τα αίσχη κατά καιρούς σε σχόλια και δεν δικαιολογείτε νομίζω το δικό μου ναναι στην ίδια κατηγορία.Λυπαμαι

  4. Το ενδιαφερον της υποθεσης ειναι οτι οι Τουρκοι εχουν αναπτυξει και αυτοματο συστημα γεμισης για τον ολμο, ωστε να μην εκτιθεται το προσωπικο σε εχθρικα πυρα, ουτε να χρειαζεται σκαμνακι για να φτασουν και να γεμισουν τον ολμο. Σκεφτονται, αναπτυσσουν πρωτοτυπα και κανουν και εξαγωγες. Καμια σχεση με εμας που ειμαστε στον κοσμο μας, και περιμενουμε να αγορασουμε ισραηλινα οπλα ωστε να τους εχουμε φιλους. Κανονικος ραγιαδισμος δηλαδη, να μην πω τιποτα χειροτερο.

    Επισης, ο ολμος των 120 χιλιοστων ειναι πανω σε οχημα ΜRAP 4Χ4 BMC Vuran που εχει βαρος 18μιση τονους, δηλαδη 50% μεγαλυτερο βαρος και απο το TOMΠ Μ113.

    Επομενως η ανακρουση, αν και μεγαλη, ειναι κλασμα της μαζας του οχηματος και μπορει ευκολα να αντισταθμιστει απο την αναρτηση του οχηματος.

    Τετοιο ολμο θα μπορουσαμε να τοποθετησουμε στα τροχοφορα Μ1117 (εαν και οταν τα παραλαβουμε), με την αφαιρεση του πυργου, η στα Μ113.

    Εχει πολυ μεγαλη ανακρουση ο ολμος 120 χιλιοστων. Δεν μπορουμε να τοποθετησουμε ολμο 120 χιλιοστων σε πολιτικο οχημα 4Χ4, με την πρωτη βολη θα καταστραφει η αναρτηση. Εαν η γωνια βολης ειναι μικρη, ισως να αναποδογυρισει το οχημα.

    1. Φίλε G-P
      Δεν είπα εγώ ποτε ότι θα βάλουμε των 4.2’ σε πολιτικό όχημα.Απαντησα στον αδερφό Δίκαιο.
      Η αναζήτησή μας ήταν σε άλλες λύσεις οι οποίες και κατόπιν εποικοινωνιας με στρατιωτικό εργοστάσιο απορρίφθηκε .
      Τελικά ένας Εθνοφυλακας έριξε μια καλή ιδέα σχετικά οικονομική για την τσέπη μας με μεγάλες πιθανότητες να δουλέψει.Απλα όλοι τώρα δεν έχουμε δουλειες ,ούτε πέρσι δούλεψαν οι περισσότεροι στην σεζόν και δεν παίζει ευρώ να τσονταρουμε τώρα.
      Σε διαβεβαιώνω όμως ότι δεν θα το βάλουμε κάτω.
      Με εκτίμηση

      1. Δικαίος αγαπητέ όχι Δίκαιος.
        Κατάλαβα τι λες υπάρχει και αυτή η δυνατότητα θέλει όμως γνώσεις
        και μηχανήματα ακριβείας για να το φτιάξεις.

        Για μια Βάση λέει ο φίλος μας που θα μετακινείται από το όχημα και θα κάθετε κάθετα.
        Για να στρίψει γίνετε υπάρχουν πατέντες η γωνία στροφής θα είναι όμως συγκεκριμένη.
        Αν θες κάτι καλύτερο για πλήρη περιστροφή θα ανέβουν πολύ τα χρήματα.
        Αυτό έκαναν παλιά με όλμους με ρόδες που της σήκωναν όταν το έβαζαν να κάτσει
        στην βάση του.
        Μπορείς εύκολα να το κάνεις με ρυμουλκούμενο με ανάκληση του όλμου
        επάνω κλπ.

        Ξέρω από αυτά είχα σχεδιάσει και όλμους και αυτόματη γέμιση και ένας απλός
        όλμος των 81 ή 61 χιλιοστών τοποθετημένος σε θωρακισμένο όχημα.
        Για υποστήριξη άλλων οχημάτων κλπ.
        Σου φτιάχνω ότι θες χρήματα να υπάρχουν.

    2. Σωστός.
      Κατ’ αρχήν θα πρέπει να διακρίνουμε του όλμους:΄
      Α) Των 60mm δεν χρειάζονται αυτοκινούμενο για φορέα.
      Β) Των 81 mm, έχουμε αποθηκεύσει 2.750 παλαιoύς (M-/1M-29 & MO-81-61), και λειτουργούμε:
      α) 690 E-44 E1 EBO ρυμουλκούμενους
      β) 3 αυτοκινούμενους Μ-29Α1 επί M-125A1 και
      γ) 137 αυτοκινούμενους M-29A1 επί Μ-106Α1 (Μ-113 διαμορφωμένο για μεταφορά όλμου)
      Εδώ, εξαιρουμένων κάποιων που χρειάζονται να είναι ρυμουλκούμενοι για συγκεκριμένες αποστολές, οι λοιποί, θα πρέπει να είναι τοποθετημένοι επί φορέα.
      Η ανάκρουση κ.λπ. των όλμων αυτών δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και μπορούν να τοποθετηθούν και σε ένα ελαφρύ θωρακισμένο όχημα ή τζιπ (άρα να μπορούν να λάβουν και αυτόματο γέμισμα κ.λπ.
      Παραθέτω ένα σύνδεσμο και υπάρχει και βίντεο εάν το ψάξει κάποιος:
      https://www.proelasi.com/%ce%bf-%cf%83%cf%84%cf%81%ce%b1%cf%84%cf%8c%cf%82-%cf%84%cf%89%ce%bd-%ce%b7%cf%80%ce%b1-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%af%ce%b1%cf%83%ce%b5-%cf%83%ce%b5-%ce%ac%cf%83%ce%ba%ce%b7%cf%83%ce%b7/
      Γ) Των 107mm έχουμε 624 Μ-30, οι 256 σε ΤΟΜΟ Μ106Α1/Α2 και οι λοιποί είναι ρυμουλκούμενοι.
      Ο όλμος αυτός θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να φέρεται επί κάποιου οχήματος, εκτός και κάποιοι χρειάζονται ρυμουλκούμενοι για κάποιες επιχειρήσεις (π.χ. σε ένα δύσβατο σημείο κ.λπ.).
      Όμως, αυτοί οι όλμοι, δηλαδή αυτό το διαμέτρημα, είναι παλαιό και καταργείται από όλους τους σύγχρονους στρατούς. Επιπλέον, οι επιδόσεις των σύγχρονων όλμων των 81mm, έχουν επιδόσεις πολύ ανώτερες αυτών των παλαιών όλμων των 107mm, πλησιάζοντας μάλιστα εκείνες των παλαιότερων όλμων των 120mm.
      Επομένως κατά τη γνώμη μου, είναι πλέον ασύμφορο να ξεκινήσεις τοποθέτηση των όλμων αυτών επί οχημάτων, ώστε να τους εξοπλίσεις και με αυτόματο γέμισμα κ.λπ. νέα βοηθήματα που υπάρχουν.
      Έτσι, εάν οπωσδήποτε χρειάζεσαι τον αριθμό τους, κατ’ εμέ πρέπει να τον μοιράσεις κατά τα 2/3 σε νέους όλμους των 81mm επί οχήματος με αυτόματη γέμιση, ψηφιακούς χάρτες, σύγχρονα συστήματα ελέγχουν βολής κ.λπ. και κατά το 1/3 σε νέους όλμους των 120mm.
      Δ) Όλμους των 120mm, παρά τα όσα λέγονται ΔΕΝ διαθέτουμε. Μάλιστα μια παραγγελία 120 όλμων των 120mm του 2005, δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Βέβαια κάποια στιγμή δημοσιεύτηκε αυτό και δεν ξέρω τι σημαίνει:
      https://doureios.com/voles-vareon-oplon-tis-dan-megistis-kai-i-ekplixi-ton-galikon-olmon-120-mm/
      Το εάν ένας όλμος είναι επί φορέα ή όχι, είναι σημαντικό για το εάν μπορεί να τροφοδοτείται ή όχι από ένα αυτόματο σύστημα γέμισης κ.λπ.
      Έτσι καταλήγοντας, έχουμε πάρα πολύ δουλειά να κάνουμε στους όλμους.
      Κατά πρώτον θα πρέπει να προσδιοριστεί τι αριθμός απαιτείται και εάν τώρα είμαστε καλυμμένοι κατ’ αρχήν αριθμητικά, αφού αποθηκεύσαμε κάποια στιγμή περί τους 2.900 όλμου και προμηθευτήκαμε περί τους 800.
      Κατά δεύτερον, θα πρέπει να προμηθευτούμε όλμους των 120mm, μια προμήθεια που σέρνεται χρόνια τώρα.
      Κατά τρίτον, θα πρέπει να τοποθετήσουμε πολύ περισσότερους όλμους επί του εκάστοτε κατάλληλου φορέα, ώστε να απολαμβάνουν των πλεονεκτημάτων που παραπάνω φίλοι αναφέρουν.
      Κάθε εταιρεία πλέον, παρουσιάζει συστήματα με τα οποία τοποθετούνται οι όλμοι της επί διαφόρων οχημάτων.
      Για παράδειγμα (που μας ενδιαφέρει), η Αυστριακή Hirtenberger (με άδειά της κατασκευάζαμε τους όλμους μας εδώ), παρουσίασε ένα τέτοιο σύστημα για όλμο 120mm πριν 1,5 έτος εάν θυμάμαι καλά. Θέλω να πω ότι ακόμα και εάν δεν έχεις δικό σου οτιδήποτε, εάν θέλεις να κάνεις δουλίτσα, μπορείς και με άλλους τρόπους.

      1. Αγαπητέ φίλε, θα συμφωνήσω μαζί σου ότι και στον τομέα των όλμων έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε.η ύπαρξη στα νησιά αριθμού πυροβόλων Μ101 αποτελεί αναχρονισμό και παγίδα θανάτου για το προσωπικό τους.οι σύγχρονοι όλοι των 120χιλ.αποτελουν λύση στο πρόβλημα. Αρκεί να φέρονται επί αξιόπιστου οχήματος και να έχουν αυτόματο, η`έστω ημιαυτοματο σύστημα γέμισης του όπλου που να επιτρέπει την βολή χωρίς το προσωπικό να εκτίθεται.το Μ1117,ίσως να αποτελεί καλό φορέα. Δεν αρκεί μόνο το όπλο οφείλουμε να έχουμε και σύγχρονους τύπους πυρομαχικών.στο σημείο που θα διαφωνήσω μαζί σου είναι ότι ο ολμος πρέπει να αποτελέσει ελληνικό προϊόν.αν δεν μπορούμε να τον κατασκευάσουμε τότε τζάμπα συζητάμε, δεν υπάρχει σωτηρία για την χώρα.

        1. Η γραμμή παραγωγής του E-44 E1 υπάρχει εδώ και είναι ανενεργή. Δηλαδή κατ΄ αρχήν έχουμε μια γραμμή παραγωγής και κατά δεύτερον έχουμε την τεχνογνωσία κατασκευής όλμου.
          Δεν φτάνει όμως αυτό, θα πρέπει κάποια Ελληνική εταιρεία, να αναλάβει να εξελίξει τον όλμο αυτό, ιδίως ως προς το βάρος του γιατί δεν είναι καθόλου κακός και έχει και πολύ καλό βεληνεκές για την κατηγορία του και την ηλικία του. Πρέπει όμως να γίνει και σύγχρονος και με νέα υλικά και με ψηφιακά υποβοηθήματα. Επιπλέον νομίζω ότι εύκολα κάποια εταιρεία Ελληνική θα βρει τρόπο να τον εφαρμόσει σε κάποιο όχημα κατάλληλο.
          Όσον αφορά τα πυροβόλα των 105mm της ΑΣΔΕΝ, θα πρέπει να γίνουν τρία πράγματα. Κατά πρώτον να τα αποσύρουμε διότι είναι παλαιά, κατά δεύτερον να προμηθευτούμε νέα τα οποία έχουν γενικά πολύ προσιτή τιμή (θα προτιμούσα το LG MarkIII) και κατά τρίτον ΚΑΙ αυτά, θα πρέπει να τα εφαρμόσουμε σε φορείς για όλους τους ευνόητους λόγους που αναφέρουν πολλοί εδώ και για τους όλμους.. Τα 105mm βολεύουν στα νησιά, διότι με νέα π/μ μπορούν να κάνουν πολύ καλή δουλειά και σε βεληνεκές που μας βολεύει, ενώ είναι κατά πολύ οικονομικότερα σε απόκτηση, συντήρηση και πόρους από εκείνα των 155mm. Δηλαδή, υπάρχει λόγος που έχουμε αυτό το διαμέτρημα εκεί. Εάν αποκτήσουν και μεγαλύτερη κινητικότητα τοποθετημένα επί φορέα, τότε θα είναι πολύ επικίνδυνα για κάθε επιτιθέμενο.

          1. Αγαπητέ φίλε δηλαδή ένα πυροβόλο με βεληνεκές το πολύ 20χλμ και αυτό με ειδικό τύπο βληματος, είναι ικανοποιητικό για εσένα?για να μην μιλήσουμε για χρόνο τάξης και πλήρωμα.
            Πιστεύω ότι σε νησί του αν.αιγαιου, μόνο πυροβολα της κατηγορίας Νορα μπορούν να επιζήσουν που λόγω βεληνεκούς μπορούν να επιχειρούν από «ασφαλεις»περιοχες και να έχουν και την ικανότητα να πλήξουν θέσης εξόρμησης στην ακτή της Ιωνίας. Για στοχους σε μικροτερα βεληνεκη,ο ολμος των 120χιλ επί οχήματος με σύγχρονα πυρομαχικά μια χαρά είναι και από θέμα κόστος,ισχύος,ευελιξίας. Τα πυροβολα των 105χιλ.για μένα έχουν τελειώσει.το ίδιο ισχύει και για πυροβολα άρματων μάχης.

          2. Στις πλείστες των περιπτώσεων τα 15 και τα 20 χλμ., φτάνουν για να είναι εντός βολής τα απέναντι παράλια. Για να καλύψουμε όλα τα πιθανά σενάρια, είναι πολλά τα λεφτά για να έχουμε τόσα πυροβόλα των 155mm. Ειδικά στο περιβάλλον της ΑΣΔΕΝ, ένα πυροβόλο των 105mm (πόσο μάλλον εάν είναι επί οχήματος), είναι πολύ πιο ευκίνητο. Τα 105mm είτε επί φορέα, είτε και ρυμουλκούμενα, μπορούν εύκολα και γρήγορα να μεταβούν σε δύσβατη περιοχή (από αυτές που συχνά συναντάμε στα νησιά) και να κάνουν δουλειά και πανεύκολα και πολύ γρήγορα να αλλάξουν θέση.
            Το δόγμα βέβαια πρέπει να αλλάξει. Ή καλύτερα να αλλάξει επίπεδο. Τα απέναντι παράλια ή την περιοχή αποβίβασης, μπορείς να την στοχοποιήσεις πλέον με πυραυλικό πυροβολικό από πολύ μακρύτερα. Αλλά μέχρι να γίνει αυτό (ούτε τα RM έχουμε αναβαθμίσει ακόμα), δεν μπορούμε να παροπλίσουμε τα πάρα πολλά (300+) πυροβόλα των 105, ούτε μπορούμε προς το παρόν να τα αντικαταστήσουμε με έστω 200 των 155mm. Δεν υπάρχουν τα λεφτά. Με 50 εκ ξέρω γω, παίρνουμε 250 νέα των 105mm και με π/μ,.
            Τα 105mm, γενικά στους στρατούς έχουν τελειώσει, όμως ειδικά στο περιβάλλον της ΑΣΔΕΝ μπορούν ακόμα να είναι πολύ χρήσιμα και πολύ φθηνά, τουλάχιστον μέχρι να πληρώσουμε κάποια από τις πολλές καλύτερες εναλλακτικές που υπάρχουν (και δεν αρνούμαι φυσικά ότι υπάρχουν).

  5. Οι όλμοι επάνω σε ελαφριά οχήματα είναι σήμερα στάνταρ και χρήσιμα εργαλεία,ειδικά όταν τα οχήματα είναι στο μέγεθος ενός «Wiesel» με όλμο 120mm που διευκολύνει στην απόκρυψη και μεταφορά,αφού το συγκεκριμένο είναι και αερομεταφερόμενο απο ελικόπτερο CH-47(ως εξωτερικό φορτίο).

    1. @ WTF

      Ο ολμος των 120 χιλιοστων εχει ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ανακρουση.

      18 τονους βαρος εχει το οχημα ΜRAP 4Χ4 BMC Vuran , δεν ειναι καθολου ελαφρυ οχημα.

      Για συγκριση το ΤΟΜΠ Μ113 εχει βαρος 12 τονους.

      To Wiesel 2 εχει βαρος 5 τονους, και για να κανει βολη κατεβαζει πισω 2 ποδια (σκελη) για στηριξη. Δες τη φωτογραφια παρακατω.

      http://www.military-today.com/artillery/wiesel_2_mortar_l1.jpg

      1. @G_P
        Δεν αναφέρθηκα στο Vuran.
        Αναφέρομαι γενικά σε οχήματα όπως το NTGS Alakran η ένα ισραηλινό CARDOM επάνω σε όχημα/σασί HUMVEE η το σύστημα Spear Mk2 120mm επάνω σε όχημα Sancat της Plasan, που είναι στην κατηγορία του οχήματος που φαίνεται στην φωτογραφία/ψηφιακή απεικόνιση του άρθρου.
        Σε σύγκριση με τα οχήματα CIO Centauro AMC 8×8 120 mm Mortar Carrier η M1129 Stryker 120 mm mortar carrier κλπ που φέρουν όλμους των 120mm τα παραπάνω είναι ελαφριά.

        Έχω υπόψην μου τα στοιχεία για το Wiesel που δεν ανέφερα τυχαία αφού το συγκεκριμένο δεν το γνωρίζω μόνο απο φωτογραφίες στο Ίντερνετ.

        1. Το WIESEL είναι τόσο ελαφρύ και όμως έχει όλμο των 120 χιλιοστών.
          Αν θες κάνεις τα πάντα φτιάχνεις βάσεις για να βάλεις όλμο σε 4Χ4
          Προσοχή όχι επάνω στο 4Χ4 αλλά να κατεβαίνει στο έδαφος ο
          όλμος με απλό τρόπο.
          Το κόστος είναι ελάχιστο όλμους έχεις, 4Χ4 έχεις, θέληση και όρεξη για
          δουλειά δεν έχεις.

          1. Υπάρχει σύστημα τέτοιου όλμου 120mm σε …. Toyota Landcruiser, αλλά και σε διάφορα άλλα.

          2. Εκτός απο φορέας για όλμο των 120mm η πλατφόρμα/οικογένεια οχημάτων Wiesel αποδείχθηκε πολυεργαλείο για διάφορες εφαρμογές απο όχημα αναγνώρισης με πολυβόλο MG3(η το ισχυρότερο 20mm) έως φορέας για το σύστημα αντιαεροπορικό σύστημα μικρής εμβέλειας Ozelot.

            Η λειτουργία που περιγράφεις με τον όλμο επάνω σε όχημα 4×4 που καταβαίνει στο έδαφος, εφαρμόζεται στο σύστημα Alakran που ανέφερα. Έχει όμως το μειονέκτημα να εκθέτει το πλήρωμα σε εχθρικά πυρά σε αντίθεση με το σύστημα που χρησημοποιεί το Wiesel.

            https://m.youtube.com/watch?v=4U2poQfkRgc

        2. @ WTF

          O oλμος στη φωτογραφια του αρθρου ειναι 81 χιλιιοστων και οχι 120 χιλιοστων, φαινεται με το ματι.

          Εμεις δεν εχουμε καν ολμους των 120 χιλιοστων. Το πρωτο που θα επρεπε να κανουμε ειναι να αγορασουμε ολμους 120 χιλιοστών Ε56 απο τα ΕΑΣ και να τους τοποθετησουμε στα Μ-106 ωστε να γινουν … Μ-120.

          Εδω οι Αμερικανοι πεζοναυτες απεσυραν oλους τους ολμους 120 χιλιοστων M327 και δεν ενδιαφερθηκε κανεις, λες να παμε να χρυσοπληρωσουμε τις παπατζες των Ισραηλινων?

          – NTGS Alakran εχει μεγαλο χρονο ταξης βολης.

          – CARDOM επάνω σε όχημα/σασί HUMVEE μετα απο μια βολη θα καταστραφει η αναρτηση, εδω τρανταζεται ολοκληρο το Μ113 οταν κανει βολη. Επισης, δεν εχει αυτοματο συστημα γεμισης οπως ο Τουρκικος ολμος.

          – Spear Mk2 120mm πανω σε Sandcat, εχει το μειονεκτημα οτι δεν προσφερει καμια προστασια στο πληρωμα, ειναι καταλληλο για ανταρτες αφρικανικων χωρων και τους Χουθι στην Υεμενη, ασε που χοροπηδαει το οχημα σε καθε βολη. Δεν μπορει να σηκωσει ευκολα η αναρτηση ενος πολιτικου οχηματος Ford F560 (Sandcat) την ανακρουση απο ολμο 120 χιλιοστων.

          Σε γενικες γραμμες οι Τουρκια των 90 εκατομμυριων προστατευει περισσοτερο τους στρατιωτες της και τους πιλοτους της απο εχθρικα πυρα σε σχεση με την Ελλαδα των μολις 10 εκατομμυριων. Προφανως η Πολιτικη και Στρατιωτικη ηγεσια θεωρουν τους Ελληνες πολιτες αναλωσιμους.

          1. Αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς για τα σημεία που περιγράφεις για τα συγκεκριμένα οχήματα και συμφωνώ ότι η πολιτική στην Ελλάδα με τους εξοπλισμούς δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές απαιτήσεις και τα σημερινά στάνταρ που εφαρμόζεται σε στρατούς άλλων (φιλικών και μη) χωρών.

            Προσωπικά θα προτιμούσα το Wiesel με το σύστημα όλμου που φέρει παρόλο που είναι ακριβό σύστημα.

            Εκεί που θα κουβαλάς όμως όλμους στην πλάτη με στήσιμο/ξεστήσιμο για να αλλάζεις θέσεις βολής εφαρμόζοντας τακτική shoot&scoot ίσως να ήταν προτιμότερο ένα σύστημα με αδυναμίες σε σημεία.

            Για να απαντήσω και στο ερώτημα που έθεσες, δεν θα πρότεινα να πληρώσουμε τις ακριβές παπάντζες των Ισραηλινών(ούτε των αμερικανών) αφού προτιμώ το γερμανικό σύστημα επάνω στο Wiesel που εκτός απο υψηλή κινητικότητα και χαμηλή σιλουέτα, προσφέρει και προστασία στο προσωπικό απο ελαφριά πυρά και απειλές απο ΡΒΧ Ουσίες.

          2. WTF
            Δυστυχώς τα κονδύλια που διατίθενται, αναγκαστικά οδηγούν σε πιο φθηνά συστήματα και μέσα. Για το σύστημα που αναφέρεις, έχεις 100% δίκιο, αλλά λόγω κόστους, είναι απίθανο να το δούμε τα προσεχή τουλάχιστον χρόνια εδώ.
            Ακόμα πιο επείγον είναι να απαλλαγούμε από τους παλαιούς όλμους των …107mm και να προμηθευτούμε όλμους των 120mm που δεν διαθέτουμε. Όμως δεν γίνεται ούτε αυτό, παρ’ όλο που το κόστος (ανά μονάδα) είναι πολύ πιο μικρό από τη διάθεση και μετατροπή ενός οχήματος σε κατάλληλο να φέρει όλμο.

          3. @gdmast
            Ασφαλώς δεν είναι ρεαλιστικό το σενάριο για Ελλάδα να αγοραστεί το Wiesel με σύστημα όλμου.
            Ανέφερα το συγκεκριμένο για ενημέρωση όσων συμμετέχουν η παρακολουθούν τις συζητήσεις και δεν είχαν υπόψην αυτό το σύστημα και για χάριν της συζήτησης.

          4. WTF
            Φυσικά και κάνεις καλά. Γιατί υπάρχουν και άνθρωποι που δεν πολυασχολούνται και με κάτι τέτοια, όσο νάναι παίρνουν μια σφαιρικότερη ιδέα.
            Το πιο ρεαλιστικό σενάριο για εμάς, είναι όπως λέει και φίλος παραπάνω, να διατεθούν κάποια από τα Μ-1117 που θα έρθουν (πότε?). Εκεί θα χρειαστούμε μια πατέντα για να τοποθετηθεί ο όλμος. Εάν δεν τα καταφέρουμε μόνοι μας, υπάρχει και η Hirtenberger που μπορεί να βοηθήσει.

          5. @gdmast
            Για όλμο επάνω στο M1117 δεν χρειάζεται νέα πατέντα απο άλλη εταιρία, επειδή υπάρχει ήδη έτοιμη απο την εταιρία Textron για ένα σύστημα μέχρι 120mm(έκδοση Mortar Vehicle) όπως αναφέρεται και στην επίσημη ιστοσελίδα.
            Αν επιλέχθηκαν όμως μόνο οχήματα της έκδοσης APC ως αντικατάσταση των Mercedes Wolf της ΣΑ θα απαιτηθούν χρήματα για μετατροπή των οχημάτων σε φορείς όλμων και αγορά όλμων αν θέλουν να έχουν διαμέτρημα 120mm όπως και επιπλέον ένα ΣΕΠ/Automated Mortar Fire Direction Controller.

            https://www.textronsystems.com/sites/default/files/_documents/2019%20COMMANDO_Select_Oct22.pdf

          6. WTF
            Νομίζω ότι θα απαιτηθεί πατέντα (δική μας ή άλλη). Γιατί απ’ ότι γνωρίζω, οι ουσαίοι, έχουν λάβει μόνο την έκδοση APC. Τουλάχιστον έτσι θυμάμαι από παλαιότερο άρθρο για τα Μ-1117 από το amynagr.blogspot.com. Δηλαδή κατά πάσα πιθανότητα, η εταιρεία παρουσίασε μεν ένα σχέδιο με ενδεχόμενα συστήματα, αλλά αφού δεν το πήραν οι ουσαίοι, δεν παράχθηκε ποτέ.
            Αλλά το βασικό είναι να αποφασίσουμε να κάνουμε κάτι. Εάν ναι, τότε θα βρούμε και τους τρόπους, εάν όχι, και 1.000 επιλογές να έχουμε με τα 107mm επ’ …ώμου θα πηγαίνουμε.

          7. @gdmast
            Η πιο εύκολη λύση θα ήταν ίσως να απευθυνθούν στην εταιρία για τα σχέδια (αν τα έχει ακόμα) για μετατροπή του M1117 σε φορέα για όλμο,αλλιώς θα πάρει χρόνο και χρήμα χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα πετύχει το επιχείρημα. Αν δεν υπάρχουν όμως χρήματα για νέους όλμους με όλα τα σχετικά παρελκόμενα δεν έχει και νόημα η προσπάθεια για μετατροπή.

  6. Δειτε το παρακατω βιντεο απο τη δοκιμη του ολμο των 120 χιλιοστων πανω στο οχημα.

    Θα δειτε τον ολμο, το αυτοματο συστημα γεμισης, το συστημα διευθυνσης πυρων, και θα διαπιστωσετε τις μικρες αναγκες επανδρωσης του συστηματος, την αυτοματοποιημενη και ψηφιοποιημενη λειτουργια του. Εμεις ειμαστε 40-50 χρονια πισω.

    https://www.youtube.com/watch?v=tzvxqZ_KNYw

      1. @ WTF

        Μονο μια φορα, το πολυ και δευτερη θα ριξει ο ολμος και θα σηκωθουν και θα φυγουν στα γρηγορα ωστε να μην τους ερθουν κατακεφαλα εχθρικα πυρα αντιπυροβολικου. Βαλλω και μετακινουμαι, δηλαδη πυρ και κινηση (shoot-and-scoοt) ειναι η φιλοσοφια.

        Μολις ριξει ο ολμος εντοπιζεται απο τα ρανταρ πυροβολικου η θεση του ολμου λογω της βαλλιστικης τροχιας του βληματος. To ιδιο ισχυει για ολες τις βολες πυροβολικου.

        Ταυτοχρονα ετοιμαζονται πυρα αντιπυροβολικου απο την αλλη πλευρα. Δεν μπορεις να κατσεις σε ενα σημειο για πολυ ωρα. Αυτος ειναι και ο λογος που τα ρυμουλκομενα πυροβολα και ολμοι πρεπει να αντικατασταθουν απο αυτοκινουμενα η απο ΠΕΠ.

        Οι Αμερικανοι πεζοναυτες που ειναι πιο μπροστα απο ολους ξεφορτωνονται τους ρυμουλκομενους ολμους EFSS Μ327 και τα ρυμουλκομενα πυροβολα M777 και τα αντικαθιστουν με HIMARS καθως εχει πολυ μεγαλη ταχυβολια, ογκο πυρος και εμβελεια. Πιθανοτατα θα αποκτησουν και πυραυλους Spike-NLOS για πυρα ακριβειας μεχρι τα 30 χιλιομετρα.

        1. Άσχετο, αλλά μιας και ανάφερες (μου επιτρέπεις φαντάζομαι ενικό) για τα Μ777, νομίζω ότι είναι εξαιρετική ευκαιρία να πάρουμε τοπ πυροβόλο σε αρκετά ικανοποιητικό αριθμό και σε τιμή ….γνωριμίας που λένε και να το τοποθετήσουμε μόνοι μας επί οχήματος.
          Υπάρχουν τέτοιες πατέντες, ακόμα και εάν αγοράσουμε οχήματα π.χ. TATRA. Κάτι τέτοιο δεν είναι άλλωστε και το Archer, το CAEZAR κ.λπ.?
          Νομίζω ότι ένας αριθμός περί τα 100 Μ-777, θα συμπληρώσουν άριστα τα 105mm των νησιών και θα συμπληρώσουν και εξαιρετικά κάποια κενά στο Δ’ Σ.Σ.
          Νομίζω ότι πρέπει να πάρουμε όσα περισσότερα μπορούμε, ακόμα και εάν δεν τα τοποθετήσουμε σε οχήματα για στρατηγικούς λόγους και για ανανέωση του υλικού της ΑΣΔΕΝ το οποίο είναι πολύ παλαιό σε ότι αφορά το πυροβολικό.

          1. ** Αναφέρω αυτά, αφού οι ουσαίοι γράφτηκε ότι θα παροπλίσουν και θα διαθέσουν πολλά Μ777 και μάλιστα έκδοσης Α2.

          2. @ gdmast

            Φυσικα, συμφωνω 100% με αυτα που γραφεις.

            Οι ολμοι Μ327 και τα πυροβολα Μ777 ειναι μεν ρυμουλκομενα, αλλα ειναι κορυφαιας ποιοτητας, παναλαφρα και ειναι κατασκευασμενα και σπο τιτανιο αν δεν κανω λαθος.

            Θα επρεπε να τα παρουμε και να τοποθετησουμε μονοι μας σε οχηματα ωστε να ειναι αυτοκινουμενα.

            Θα μπορουσαμε επισης να κατασκευασουμε αυτοματο συστημα γεμισης για τα πυροβολα αντιγραφοντας αυτο των Σερβικων Nora B-52, ακομη και να αγορασουμε τεχνογνωσια απο τους Σερβους εαν δεν μπορουμε μονοι μας.

            Ας ζητησουν απο εταιριες στην Ελλαδα να κανουν αυτη τη δουλεια και να τοποθετηουν πυροβολο πανω σε τεθωρακισμενο η νταλικα, και ολμο πανω σε τεθωρακισμενο, και ας ζητησουν προσφορες, πατεντες κτλ. Πιστευω οτι θα υπαρχει ενδιαφερον και θα δημιουργησει και θεσεις εργασιας. Δεν μπορουμε να τα περιμενουμε ολα απο εξω ετοιμα.

          3. G_P
            Έτσι ακριβώς.
            Το Μ777 ζυγίζει μόλις 4,2 τόνους (το προκάτοχό του 7,1 τ.), με την εκτεταμένη χρήση τιτανίου και απαιτεί πλήρωμα πέντε στρατιωτών (έναντι 9 του προκάτοχό του).
            Επιπλέον για τους όλμους εδώ βλέπουμε όλμο 120mm σε άλλο όχημα, πατέντα των Ισραηλινών: https://defense3.com/tag/%CF%8C%CE%BB%CE%BC%CE%BF%CE%B9-120-%CF%87%CE%BB%CF%83%CF%84/
            Αυτό σημαίνει ότι και το βάρος και η ανάκρουση ενός σύγχρονου όλμου είναι βελτιωμένα (μικρότερο βάρος, μικρότερη ανάκρουση, βελτιωμένες επιδόσεις) και με έξυπνες λύσεις μπορείς να τoν τοποθετήσεις και σε ελαφρύτερα οχήματα.
            Κατ’ αναλογία, στα 81mm όλμου, ο αμερικανικός M252A2 στην νέα του έκδοση (με 4Χ μεγέθυνση φακού) ζυγίζει μόλις 27 κιλά (έναντι των 35,8kg της προηγούμενης έκδοσης και των περίπου 44kg της αμέσως προηγούμενης!) και ο δικός μας Ε-44 Ε1 (που είναι στην ουσία ένας Hirtenberger 15-20 χρόνων πριν), έχει βάρος 41kg.

          4. @ gdmast

            Ενδιαφερον ιστοσελιδα, αλλα απο οτι φαινεται εχει πλεον σταματησει να ανανεωνεται.

            Κατα τυχη, εχει ενα απο τα τελευταια αρθρα (απο το 2018) οπου γραφει τα εξης:

            «Η ομάδα της Babcock παρουσίασε την φρεγάτα Arrowhead 140, που αποτελεί την πρότασή της για το διαγωνισμό των ελαφρών φρεγατών γενικών καθηκόντωνType 31e του ΒρετανικούΝαυτικού.

            Η ομάδα της Babock συμπεριλαμβάνει τις εταιρείες Thales, OMT, BMT, Harland & Wolff και Ferguson Marine. Δεδομένης της εμπλοκής της ΟΜΤ στην ανάπτυξη των φρεγατών κλάσηςIver Huitfeldtτου Δανικού Ναυτικού, ηArrowhead 140 δανείζεται αρκετά στοιχεία από την σχεδίαση, με αποτέλεσμα να μειώνεται το ρίσκο σχεδίασης και κατασκευής, καθώς και το κόστος κύκλου ζωής.

            Η φρεγάτα θα έχει μήκος 140 μέτρων και σύμφωνα με την ομάδα σχεδίασης, το ελαφρώς μεγαλύτερο μήκος θα διευκολύνει την κατασκευή και τη μελλοντική συντήρησή της. Η τελευταία θα βασίζεται πάνω στην ηλεκτρονική πλατφόρμα iFrigate, βελτιώνοντας συνολικά την υποστήριξη των σκαφών του τύπου.

            Το σύστημα μάχης θα είναι το Thales TACTICOS, που εδώ και αρκετές δεκαετίες έχει αποδειχθεί από τα πλέον αποτελεσματικά και αξιόπιστα.

            Οι φρεγάτες θα είναι σπονδυλωτής σχεδίασης και θα απευθύνονται όχι μόνο για το Βρετανικό Ναυτικό, αλλά και για υποψήφιους πελάτες του εξωτερικού.

            Όπως και πολλές άλλες σύγχρονες ναυπηγήσεις, έτσι και οι Arrowhead 140 θα έχουν εξαρχής υποδομές για την υποστήριξη μη επανδρωμένων αεροχημάτων και μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας ή μη επανδρωμένων υποβρυχίων οχημάτων.

            Αυτή η λογική σχεδίασης αναβαθμίζει κάθετα τις επιχειρησιακές δυνατότητες των πλοίων, αφού με τα ΜΕΑ θα μπορούν να επεκτείνουν την ακτίνα των αποστολώνISR, τα Μ.Ε. σκάφη επιφανείας θα μπορούν να εκτελούν αποστολές αναγνώρισης ή/και συνεργασίας σε ανθυποβρυχιακές αποστολές.

            Τέτοιες δυνατότητες θα μπορούσαν με πολύ μικρό κόστος να αναβαθμίσουν τις δυνατότητες του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο. Ταυτόχρονα, εάν υπήρχε αντίληψη της αγοράς και περισσότερη βούληση για συνεργασία, η αγορά των μη επανδρωμένων συστημάτων θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες στην αμυντική βιομηχανία και στο κράτος συνολικότερα

          5. G_P
            Προφανώς η χρήση των μη επανδρωμένων μέσων θα επεκτείνεται συνεχώς. Για παράδειγμα, ένα uav σε φ/γ, όταν χρειάζεται, θα μπορεί να σηκώνεται από το πλοίο και να βοηθά τόσο το ραντάρ με τους αισθητήρες του, δηλαδή να δει πέραν του ορίζοντα που βλέπει απ;o το ύψος της κεραίας του (όπου και συνήθως το ραντάρ) και που χονδρικά σε ένα καλό ραντάρ είναι τα περί τα 80 χλμ., όσο και σε τυχόν στοχοποίηση. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι στο κοντινό μέλλον, μη επανδρωμένα, θα εκτελούν και α/υ εργασίες. Και για να το πάω και λίγο παραπέρα, ένα μικρό σμήνος μη επανδρωμένων θα μπορεί να κάνει πολλά από αυτά που τώρα κάνει ένα α/υ ελικόπτερο, καλύπτοντας πολύ μεγαλύτερο χώρο και μάλιστα λόγω γεωμετρίας κυβίζοντας έναν πολύ μεγάλο χώρο.
            Το επίσης ενδιαφέρον απ’ ότι αναφέρεις, είναι η χρήση υποβρύχιων μη επανδρωμένων (Unmanned Underwater Vehicle – UUV) από φ/γ. Αυτό θα φέρει επανάσταση στις α/υ επιχειρήσεις, αλλά και στην α/υ προστασία, αφού ένα uuv, ας πούμε 3 μίλια μακριά από τη φ/γ, έχοντας και λιγότερο θόρυβο από τις μηχανές και τις προπέλες, με τους αισθητήρες του είναι δυνατόν να ανιχνεύσει εισερχόμενη τορπίλη (ή υ/β) πολύ νωρίτερα από τους αισθητήρες του πλοίου κ.λπ. ή να ανιχνεύσει πιο έγκαιρα τυχόν νάρκες κ.λπ. ή και εάν βρει στο δρόμο του νάρκες, να τις ανατινάξει και να ανοίξει το διάδρομο στο πλοίο κ.λπ. Επιπλέον τα κοστοβόρα και πολύτιμα ε/π των φ/γ, θα εκτελούν λιγότερες απονηώσεις, όμως περισσότερο στοχευμένες(δηλαδή, όχι τόσο για να ανιχνεύσει υποβρύχια, αλλά για να στοχοποιήσει ήδη εντοπισμένα).
            Η Arrowhead, διαθέτει πολύ μεγάλο υπόστεγο για ε/π έως 15 τ., αυτό σημαίνει ότι παίρνει ένα ε/π μεσαίου μεγέθους και ένα uav, ενώ σε κάποια χρόνια, όπως αναπτύσσονται αυτά τα συστήματα, θα μπορεί (ίσως) να εκτοξεύσει από τους τορπιλοσωλήνες και UUV.

          6. @ gdmast

            Ακριβως αυτο σκεφτηκα και εγω, οτι μια μεγαλη φρεγατα με μεγαλο εκτοπισμα, μεγαλη ακτινα δρασης και αποθεμα ισχυως, θα μπορει ναν εχει μονιμα ποντισμενα Μη Επανδρωμενα Υποβρυχια οχηματα στα 3-5 χιλιομετρα μακρυα, τα οποια θα τροφοδοτει με ηλεκτρικη ενεργεια μεσω καλωδιου ωστε να κινουνται και θα λαμβανει συνεχως δεδομενα για τυχον υποβρυχια, εχθρικες τορπιλες κτλ.

            Κατι παρομοιο θα μπορουσε να γινει και με Μη Επανδρωμενα RIB. Με λιγα λογια μια μεγαλη φρεγατα θα μπορει να δρα ως μητρικο σκαφος για Μη Επανδρωμενα Οχηματα σε Αερα, Επιφανεια και Βυθο.

            Ενας ακομη λογος για τον οποιο η Arrowhead-140 ειναι ξεκαθαρα η καλυτερη φρεγατα για το ΠΝ

          7. @ gdmast

            Να συμπληρωσω οτι δεν ειναι αναγκη να χρησιμοποιηθουν οι τορπιλοσωληνες για UUV,
            καθως η Arrowhead-140 διαθετει 4 θυρες με γερανους για καθοδο RIB.

            Επομενως θα μπορουσαν μονο οι 2 να διατεθουν για RIB, και οι υπολοιπες 2 θυρες που εχουν γερανους, να διατεθουν αποκλειστικα για την ποντιση UUV

          8. G-P
            Προφανώς όταν έρθει εκείνη η ώρα, ειδικότεροι από εμάς θα βρουν τη βέλτιστη λύση εκτόξευσης και ανάκτησης.
            Όμως, η ιδέα ενός μητρικού σκάφους στο ναυτικό, είναι ιδιαίτερα ελκυστική και όπως ξέρουμε, με τέτοια φιλοσοφία σχεδιάζονται ήδη τα α/φ νέας γενιάς (FCAS & TEMPERST). Και τα δύο αυτά α.φ σχεδιάζονται με προδιαγραφές εκτόξευσης μικρού σμήνους ucav, έλεγχό τους και πραγματοποιώντας αυτή συγκεκριμένες εργασίες (ακόμα και αναλώσιμου στόχου).

  7. Αγαπητοι φίλοι.
    Αγαπητέ ΜΙΚΡΕ ΗΡΩΑ συγχωρα με για το λάθος στο όνομα σου έγινε κατά λάθος .
    Ένας μέσα στο ΓΕΣ να είχε το ενδιαφέρον το δικό σας και την θέληση του ΜΙΚΡΟΥ ΗΡΩΑ για λύση θα είχε γίνει.Τελοσπαντων προχωρώ .
    Οι όλμοι είναι το πυροβολικό του πεζικού.
    Δεν είναι δυνατόν ακόμα να συζητάμε για 4.2’ το 2021,και όμως…
    Θα σας περιγράψω λίγο το θέμα της τακτικής πίσω από το όπλο στο νησί και γιατί οι υπεύθυνοι κάνουν άλλο ένα στρατηγικό λάθος.Τα νησιά έχουν μικρο βάθος άμυνας που σημαίνει ότι οι θέσεις και οι διάδρομοι κίνησης είναι περιορισμένοι.
    Με την είσοδο τα τελευταία χρόνια των drone στο παιχνίδι τα πράγματα δυσκόλεψαν γεωμετρικά για εμάς ως μονάδα με τους εξοπλισμούς που έχουμε.
    Μιλάμε λοιπόν στην βάση ότι η μονάδα μου είναι η τελευταία γραμμή άμυνας,και λειτουργούμε κάτω από το σκεπτικό ότι ήμαστε μόνοι μας.
    Ερχόμενοι οι Τούρκοι σημαίνει ότι έχουν τουλάχιστον πετύχει σχετική αεροπορική υπέροχη και ακολουθεί σχεδόν ταυτόχρονα ναυτικός αποκλεισμός με ταυτόχρονη απόβαση.Οι ΠΑΠ αρχίζουν και δίνουν δεδομένα στο ΚΔΠ το οποίο δίνει παραμέτρους στους σωλήνες και ρίχνουν εφόσον δεν έχουν πληγεί ακόμα,γιατί από πάνω έχεις αεροσκάφη,Τ-129,drone.Ο4.2’εχει περίπου 5,5χλβεληνεκες που σημαίνει ότι αν είναι στο 1,5χμ από την δίκη μας ακτή του μένουν το πολύ 3,5χμ πεδίο στην θάλασσα για να κρατά και απόσταση ασφαλείας από εμάς στην ακτή.Οσο ρίχνει ο όλμος πακτωνει στο έδαφος και παίρνει χρόνο το ξεπακτωμα όπως και η μεταφορά των πυρομαχικών του.
    Μολις καταφέρουμε και τον κάνουμε να αλλάζει γρήγορα θέσεις εκτός ότι παύει να είναι μιας χρήσης αυξανοντασ την επιβιοσημοτητα του,θα μας δωσει και περισσότερα χιλιόμετρα στην θάλασσα αφού θα τον τασσουμε στην αρχή πιο κοντά στην ακτή .
    Δεν μπορώ να πω παραπάνω παρά ότι ξέρουμε τι μας γίνεται απλα πρεπει να γίνουμε περισσότεροι για να δούμε τι θα κάνουμε εμείς για την πατρίδα και όχι η πατρίδα για μας.
    Εμείς είμαστε οι Φυλακες…..
    Με εκτίμηση

    1. Θα πρέπει να υποστηριχτείτε με 2 τρόπους.
      Κατ’ αρχήν με αυτοκινούμενους όλμους των 120mm και κατά δεύτερον με πυραυλικό πυροβολικό από σημείο πολύ πιο μακριά.
      Θα έλεγα ότι στο ορατό μέλλον, οι δίπλα δεν φαίνεται να αποκτούν αεροπορική υπεροχή και εν όψει αυτού οι τυχόν επιτιθέμενοι, θα έχουν να αντιμετωπίσουν και ε/π και να λύσουν και άλλα προβλήματα.
      Εκτιμούμε την προσφορά σας και απ’ ότι γνωρίζω και πολλά άλλα που κάνετε, από την τσέπη σας δαπανάτε.

  8. ΑΜΟΣ/ΝΕΜΟ, shoot & scout φαση ΜΕ την προστασια τθ οχηματος. Ειπαμε οι ΕΕΔ θελουν σοβαρο downsizing σε ανωτερους/ανωτατους βαθμοφορους….

  9. Χωρίς να ξέρω και πολλά από μηχανολογικά(μηχανικός Η/Υ είμαι) αλλά θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένα ηλεκτρονικό σύστημα συνχρονισμού το οποίο να εφαρμόζεται πάνω στο σώμα του όλμου και με το που αφήνει το βλήμα ο αυτόματος γεμιστής, αυτό να επιταχύνει το σώμα του όλμου προς τα πάνω οπότε με την επιτάχυνση αυτή να χτυπά τον ανακρουστήρα το βλήμα και να αναιρεί σε σημαντικό βαθμό την μεγάλη ανάκρουση του όλμου των 120mm. Αυτό θα μπορούσε να τοποθετηθεί και σε ελαφρά οχήματα 4×4.

  10. Αγαπητοί φίλοι,

    Η εκτεταμένη χρήση όλμων 120mm θα έπρεπε να αποτελεί προαπαιτουμενο για τον ΕΣ αφενός λόγω κόστους και δυνατότητας κτήσης μεγάλου αριθμού κι αφετέρου φονικοτητας με τις κατάλληλες προσαρμογές και όναβαθμισεις.. Οι ρωσοφονοι κατάφεραν να κερδίσουν πολλές μάχες στο Ντονμπας με τη χρήση όλμων και μάλιστα παλιάς σοβιετικά τεχνολογίας.

    Όπως έγραψε ο φίλος WTF πιο πάνω όντως η Textron (αλλά και κάποιες λίγες εταιρίες) παγκοσμίως έχουν επιδείξει τέτοια συστήματα αλλά εμείς εδώ προτιμήσαμε να δώσουμε περίπου 100εκ. Ευρώ για να προμηθευτούνμε τελείως ΞΕΒΡΑΚΩΤΑ Μ1117 για να μεταφέρουν τα Ωνια και τους αξιωματικούς στον Εβρο.

    Είναι πραγματικά απίστευτο για το ΓΕΕΘΑ (πάλι πολιτική απόφαση από πίσω) να συναινει σε κάτι τέτοιο όταν ο ΕΣ έχει τραγικές ανάγκες.

    όπως έχω γράψει στο παρελθόν πρέπει να ικανοποιηθουν και οι ντόπιοι οπλαδες και τα ΑΦΜ εταιριών που στήθηκαν και το καταλαβαίνω εν πολλοίς αλλά εδώ μιλάμε για την απόλυτη τρελά. Θα πληρώσουμε $90Κ το όχημα (δεν το λες πηγμα) το οποίο δεν θα έχει ούτε καν ασυρματους!!!!!!!

  11. Οι ολμοι των 4.2″ ειναι τοσο παλαιοι που δημιουργειται ηδη προβλημα ασφαλειας χρησης απο τους πεπαλαιωμενους σωληνες χωρια τις αστειες επιδοσεις ενω τα ΤΟΜΟ ειναι εκτεθειμενα σε πυρα και ανεπαρκη και φυσικα απουσιαζουν ολμοι των 120 χιλιοστων!!
    Σοβαρος στρατος.
    Οι Κυπριοι παραχωρησαν μερικους ελαχιστους της Γαλλικους στον ΕΣ δοκιμαστικα για χρηση και τιποτε αλλο .
    Αντι δε ο ΕΣ να παραξει τους Ε44 μαζικα εχει αφεθει στην τυχη του ενω ουτε τους χιλιαδες Αμερικανικους που αποσυρονται η τα ρυμουλκουμενα πυροβολα αναζηταει προς αποκτηση με αστεια κοστη.

    Τα προγραμματα εξοπλισμου εχουν καταρρευσει οπως και η προτεραιοποηση αγορων και ειδικα μεταχειρισμενων και μονο απο τυχη ασχολουνται καποιοι επιλεκτικα με καποια εξοπλιστικα με γνωμονα αμφιβολα πολιτικα ανταλλαγματα αερα κοπανιστου σε επιπεδο απλων διευκολυνσεων.
    Για αυτο οι Τουρκοι διαμηνυουν δημοσια πως δεν τους ανησυχουν οι εξοπλισμοι μας γιατι εχουν κατανοησει οτι αποσπασματικες αγορες τυπου σουπερμαρκετ δεν θα μας σωσουν αφου απουσιαζουν οι αριθμοι η συνολικη προσεγγιση και η εγχωρια παραγωγη συνεπως χωρις χρημα η δεν θα αγορασουμε τιποτα η πολυ λιγα και μαλιστα εξαρτωμενοι πληρως στοθεμα συντηρησης .Τα περι του αντιθετου που λενε κατα καιρους ειναι τακτικη δαιμονοποιησης της Ελλαδας εντος και εκτος ωστε να δικαιολογουν τους φαραωνικους εξοπλισμους τους
    Ειναι κριμα για μερικα εκατομμυρια να απουσιαζουν ολμοι των 120 απο τον ΕΣ.
    Ολα αυτα τα κενα θα φανουν απο
    την πρωτη μερα των επιχειρησεων οταν οι Τουρκοι θα χτυπουν απο μεγαλα βεληνεκη και εμεις στο γαμο του καραγκιοζη ενω και βληματα ολμων αυξημενου βεληνεκους η βομβιδοφορα ειναι αποντα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *