Η Αμερικανική Αεροπορία εξέδωσε Αίτημα για Πληροφορίες (RFI) με σκοπό τη χαρτογράφηση των μελλοντικών αναβαθμίσεων των αεροσκαφών F-15E Strike Eagle και F-15X. Το RFI φέρει τον τίτλο «The F-15 Roadmap Candidate Collection» και κεντρικός στόχος είναι η διερεύνηση και η καταγραφή των πιθανών τεχνολογιών και ικανοτήτων που θα έχουν τα μελλοντικά F-15X, αλλά και την πιθανότητα ενσωμάτωσης  αυτών των τεχνολογιών και ικανοτήτων στα F-15E Strike Eagle. Σε γενικές γραμμές θα εξεταστούν έξι (6) τομείς: Φονικότητα, επιβίωση, εμβέλεια και χρόνος παραμονής στον αέρα, διαλειτουργικότητα, υποστήριξη και εκπαίδευση.

Comments

  1. Εχω ξανα κανει αυτην την ερωτηση – ρητορικα παντα.

    ΓΙΑΤΙ οι κατα φαντασια «συμμαχοι» μας δεν μας προτεινουν ΑΥΤΑ τα μαχητικα σε αγορα νεου μαχητικλου για την Ελλαδα, αντι τα ΑΝΙΚΑΝΑ κι προβληματικα φου35;;;;;;;;;;;

    Μηπως επειδη τα F15X ειναι της BOEING και η Lockheed Martin κοβει κι ρανει στην πρεσβεια εκει στην Βας. Σοφιας;;;

    1. Αναζήτησε τις οικογενειοκρατικές σχέσεις που έχει η LM στο State Department…… θα εξάγεις ενδιαφέροντα στοιχεία περί λόμπινγκ…..

    2. Ανίκανα δεν είναι
      Απλά είναι για άλλη δουλειά
      Δεν σχεδιάστηκαν για αυτό που λες

      Εμείς νομίζουμε ότι είναι αντικαταστάτες των φ16
      Είναι για τις 2-3 πρώτες μέρες του πολέμου
      Να ισοπεδώσουν και μετά να έρθουν οι άλλοι

      Δεν είναι σωστό να συγκριθεί με μαχητικά αεροσκάφη αεροπορικής υπεροχής

      1. Η Λεξη, ανικανα, ειναι αποο την φυση της μια υποκειμενικη λεξη κι οχι αντικειμενικη.

        Για εμας στην Ελλαδα μια πιθανη αποκτηση των φου35 θα ειναι μια ταφοπλακα, οικονομικη κι επιχειρησιακη για τις Ελληνικες ΕΔ.

        Ενα τεραστιο βαρος οπου θα θαψει κυριολεκτικα τις ΕΔ, αφου θα αναγκαστουν να γινουν ΜΟΝΟΘΕΜΑΤΙΚΕΣ σε ενα – ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ – υπεροπλο κιι ετσι οι αλλοι κλαδοι θα ζημειωθουν δραστικα κι επιχειρησιακα.

        Αρα για εμας στην Ελλαδα, σημερα το φου35 ειναι ενα ΑΝΙΚΑΝΟ μαχητικο, αφου διαφερει κι ειναι εκτος τις αναγκες που εχουμε να καλυψουμε στο Αμυντικο κι Επιθετικο φασμα των ΕΔ.

        Μαλιστα μια πιθαβνη αποξκτηση του μαχητικου αυτου θα δημιουργησει ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ προβληματικες καταστασεις παρα να δοθουν λυσεις στις υπαρχουσες.

        Εαν καποτε γινουμε, Καναδας, Ηνωμενα Αραβικα Εμιρατα, με τα ΑΕΠ αυτων των κρατων, τοτε μαλιστα.

        υ.γ.
        Αληθεια, εχει αναρωτηθει κανεις ΓΙΑΤΙ η Γαλλια δεν λαμβανει μερος στο φου35;;
        Ειναι θεμα, μονο, Εθνικης υπερηφανιας ;;

  2. Ποιός είπε ότι η εποχή των Legacy Fighters πέρασε;
    Μήπως αυτή η σκέψη ήταν ολίγον υπεραισιόδοξη;
    Η μήπως ήταν ανυπόστατες μπαρούφες ως μέρος του μάρκετινγκ της ΛΜ που ήθελε να σπρώξει τα προϊόντα της στους πελάτες;

    1. Καλησπέρα. Αυτή την εντύπωση έχω και εγώ, και νομίζω επιβεβαιώνεται και από τα γεγονότα.

      Οι νόμοι της φυσικής που διέπουν την πτήση και την αεροναυπηγική δεν έχουν αλλάξει από την εποχή των αδερφών Wright και ούτε πρόκειται να αλλάξουν ποτέ, μια καλή και ώριμη σχεδίαση με πολύ καλά πτητικά και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά (όπως το F-15) δεν παλιώνει παρά μόνο σε επίπεδο τεχνολογίας.

      Τα legacy fighters όμως είναι εξαιρετικές πλατφόρμες για ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών σε αισθητήρες, ηλεκτρονικά και όπλα, πιο «ανοιχτές» και «δεκτικές» χωρίς τους περιορισμούς της υπερβολικής ολοκλήρωσης μεταξύ των υποσυστημάτων και της εσκεμμένα «κλειστής» αρχιτεκτονικής (όπως στο F-35) και γενικά χωρίς τους περιορισμούς που έχουν οι stealth σχεδιάσεις προκειμένου να διατηρούν τα low-observable χαρακτηριστικά τους.

      Το περιορισμένο ηλεκτρομαγνητικό ίχνος και αυτό σε ένα μικρό μέρος του H/M φάσματος λόγω μεγέθους (κυρίως στην X Band) που προσφέρουν τα stealth μαχητικά δεν είναι ούτε πανάκεια ούτε μονόδρομος όπως το marketing της LM θέλει να παρουσιάσει. Είναι μια ακριβή στην κτήση και στην χρήση δυνατότητα με συγκεκριμένα πλεονεκτήματα σε συγκεκριμένες συνθήκες.

      1. Καλησπέρα φίλε Spiral

        Προφανώς οι νόμοι της φυσικής αγνοούνται απο το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας, που προσπαθεί να αυξήσει τις πωλήσεις. Ίσως επειδή θα υποψιάζονται ότι δεν αποκλείεται εντελώς το ενδεχόμενο να περικοπούν οι αριθμοί για την αμερικανική αεροπορία, όπως συνέβει με το F-22 παλαιότερα για το οποίο προγραμματίζονταν να αγοραστούν περισσότερα αεροσκάφη απο αυτά που παραδόθηκαν στην συνέχεια μέχρι να σταματήσει η παραγωγή.

        Η θέση της ΛΜ που είχε υποστηρίξει το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας Jonathan Hoyle vice-president for Europe σε συνέντευξη που είχε δώσει στην οικονομική εφημερίδα FT εκφράζοντας την δυσαρέσκεια και απογοήτευση της ΛΜ για την γερμανική απόφαση να μην συμμετέχει στο πρόγραμμα, έμπαζε απο παντού και ερχόταν σε αντίφαση με τα λεγόμενα του Ντένη Π. στην Ελλάδα όταν εκείνος προωθούσε την αναβάθμιση των F-16 ως ιδανική λύση για την μελλοντική συνεργασία με τα F-35 που θέλουν να σπρώξουν στην Ελλάδα -ενώ ο συνεργάτης του θεωρούσε την συνεργασία των δυο αεροσκαφών εξαρχής ανέφικτη, και την επιμονή σε συμβατικά αεροσκάφη ως βήμα προς τα πίσω- δείχνει την απελπισία που προφανώς επικρατεί στην εταιρία για το συγκεκριμένο θέμα, παρά τα πλεονεκτήματα που θεωρείται ότι έχει το επίμαχο αεροσκάφος απέναντι στα συμβατικά που θα πετάνε ακόμα για πολλά χρόνια στις αεροπορίες, ακόμα και στην Αμερική.

        Παρακάτω το σχετικό απόσπασμα

        Germany’s F-35 fighter rebuff raises questions for Nato partners
        Lockheed Martin’s Europe chief warns ‘retrograde step’ imperils defence co-operation

        With the German rhetoric in the past three years having been about stepping up its defence capabilities, the decision not to consider the F-35 had prompted questions among other European governments over “Germany’s position going forward, and therefore what does it mean for Nato”, Mr Hoyle told the Financial Times in an interview.

        He added that during a recent visit to Nato several ambassadors had expressed “disappointment” at the German decision. They had noted that while many of their countries were investing in fifth-generation fighter jet technology by opting for the F-35, “Germany, which has the biggest defence budget, has just taken this retrograde step and isn’t going to be there”.

        “So when we go off and collaborate together operationally, if you are flying stealth, fifth-generation jets, you don’t want a fourth-generation jet in the middle of your operations because everyone can see that,” he added.

        https://www.ft.com/content/4b56e040-6993-11e9-80c7-60ee53e6681d

  3. Ανίκανα δεν είναι
    Απλά είναι για άλλη δουλειά
    Δεν σχεδιάστηκαν για αυτό που λες

    Εμείς νομίζουμε ότι είναι αντικαταστάτες των φ16
    Είναι για τις 2-3 πρώτες μέρες του πολέμου
    Να ισοπεδώσουν και μετά να έρθουν οι άλλοι

    Δεν είναι σωστό να συγκριθεί με μαχητικά αεροσκάφη αεροπορικής υπεροχής

    1. Είναι από τα καλύτερα αεροσκάφη που κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα. Δυστυχώς όμως η ηγεσία της Ελλάδας διαχρονικά δεν λειτουργεί με γνώμονα την επιχειρησιακή ικανότητα, αλλά τη συντεχνιακή αλληλεγγύη…

  4. Τις αρχές της δεκαετίας του 2000 συζητούνταν αρκετά η αγορά τους, τελικά προχωρήσαμε σε μία ακόμα παρτίδα F-16 επί Κωστάκη. Αν και οι Αμερικανοί δεν είναι βέβαιο ότι τελικά θα έδιναν τέτοιες δυνατότητες σε εμάς για να μην ανατραπεί η (αν)ισορροπία δυνάμεων με τους απέναντι, έμοιαζε πραγματικά να αξίζει τον κόπο. Ποτέ δεν είναι αργά, άλλωστε ο αντικαταστάτης του δε φαίνεται ακόμα στον ορίζοντα και το όλο θέμα stealth δε φαίνεται να είναι πανάκεια.

    1. Αφού υπάρχει το Rafale που είναι στην ουσία ένα μικρότερο Strike Eagle με αρκετή ικανότητα μεταφοράς όπλων, οι αμερικανοί μπορούν να συνεχίσουν την πολιτική «ισόρροποιών» απέναντι στην Ελλάδα. Ούτως η άλλως, αν και ωραίο, είναι πλέον πανάκριβο το μεγάλο δικινητήριο μαχητικό. Ίσως να χρειαζόταν και μεγαλύτερα υπόστεγα.

  5. Αγαπητοί φίλοι,ας προσγειωθουμε. Εξαιρετικό το f15,αλλά εμείς δεν έχουμε μαντήλι να κλαψουμε. Αδύνατο να το αγοράσουμε,αδύνατο να το συντηρήσουμε. Στη παρούσα φάση να ευχόμαστε οι κυβερνώντες να δώσουν κάνα φράγκο για fos και να αναβαθμίσουν τουλάχιστον τα μπλοκ 50 σε viper.
    Όσο για το πρόγραμμα του Ν.Μ.Α.,επιτέλους να προκηρυχθεί και να γίνει διεθνής διαγωνισμός, όχι ανάθεση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *