Πρόκειται για το νέο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) με την ονομασία «ΒΙΚΤΩΡ 1» δωρεά του ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη και αποτελεί συνέχεια της πρώτης δωρεάς του ΠΓΥ «ΑΤΛΑΣ 1». Τα δύο παραπάνω ΠΓΥ είναι μια χρήσιμη προσθήκη σε χαλεπούς καιρούς και είναι ικανά να συνδράμουν στις ανάγκες του Στόλου εκτελώντας μια σειρά από καθήκοντα. Κυριότερη αποστολή του «ΒΙΚΤΩΡ 1» θα είναι η κάλυψη αναγκών σε πετρέλαιο των πλοίων του ΠΝ με εν πλω πετρελεύσεις.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος το «ΒΙΚΤΩΡ 1» βρίσκεται ήδη ελλιμενισμένο στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες βαψίματος και λοιπών εργασιών του πλοίου ώστε να ενταχθεί και επίσημα στον Στόλο.

 Το νέο πλοίο, το οποίο φέρει το όνομα «VICTOR», έχει μήκος 85 μέτρων και εκτόπισμα 4.500 τόνων ενώ ναυπηγήθηκε το 2002.  Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2019 η οικογένεια Λασκαρίδη δώρισε στο Πολεμικό Ναυτικό πρώτο πλοίο Γενικής Υποστήριξης  «ΑΤΛΑΣ Ι». Το «VICTOR» είναι νεότερο και μεγαλύτερο από το «ΑΤΛΑΣ Ι» και αναμένεται να ενταχθεί στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού αμέσως μετά το Πάσχα 2020, μετονομαζόμενο σε «ΗΡΑΚΛΗΣ». Το νέο πλοίο διαθέτει 2 προωστήριες μηχανές ισχύος 9.600 ίππων, 2 αξονικές γεννήτριες, 4 εγκάρσιους προωθητήρες, (2 πλώρα και 2 πρύμα) επιπλέον των 2 κύριων ελίκων των κύριων μηχανών.

Διαθέτει επιπλέον δυνατότητα DP2, δηλαδή σταθεροποίησης σε ακινησία με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες (δυνατότητα που διαθέτει και το «ΑΤΛΑΣ Ι») και συνεπώς προσδίδει στο Πολεμικό Ναυτικό δυνατότητες για επιχειρήσεις τις οποίες μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να αναλάβει. Παράλληλα το νέο πλοίο-δωρεά της οικογένειας Λασκαρίδη έχει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων και διαθέτει μεγάλη μεταφορική ικανότητα άνω των 2.600 τόνων. Για τη σχεδίαση τόσο του «ATΛΑΣ Ι» όσο και του «VICTOR» σημαντική παράμετρος αποτελεί η επιχειρησιακή τους ευελιξία που σημαίνει ότι μπορούν να μεταφέρουν βαρέα άρματα και οχήματα μάχης και υποστήριξης, γερανούς, βαριές κατασκευές και εμπορευματοκιβώτια με διαμόρφωση και δυνατότητες ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αποστολής.

Δεδομένου πως με εξαίρεση το ΠΓΥ «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ» το ΠΝ αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων (τα ΠΓΥ «ΑΞΙΟΣ» και «ΑΛΙΑΚΜΩΝ» είναι άνω των 40 ετών…) στα θέμα εξυπηρέτησης των εν πλω αναγκών των πλοίων του σε Διοικητική Μέριμνα τα δύο νέα ΠΓΥ διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο.

Για το θέμα της ένταξης του νέου ΠΓΥ μετά το ΑΤΛΑΣ 1 είχαμε αναφερθεί στις 2 Δεκεμβρίου 2019 με σχετικό άρθρο γράφωντας πρώτοι πως έρχεται και δεύτερο ΠΓΥ.

Comments

  1. Και νεώτερο και μεγαλύτερο.Εύγε στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδου.
    Τόσα χρόνια,τόσες δεκαετίες…κάποια δωρεά απο τα Κόμματα,προς τις Ένοπλες Δυνάμεις;
    Ούτως ή άλλως,χρήματα του Ελληνικού λαού παίρνουν,γιατί ένα μέρος εξ’αυτών,δεν το επιστρέφουν;

    1. Πού να δεις τί θα γίνει τώρα με τον Covid-19, πως θα «ξηλωθεί» ο προϋπολογισμός της Άμυνας, υπό διακομματική ομοψυχία κιόλας…

  2. Γιάννη αν γνωρίζεις, μπορεί να κάνει εν πλώ ανεφοδιασμό όπως κάνει το ΠΓΥ «ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ»; Κατ’ εμέ τα πλοία είναι χρησιμότατα και εύγε για την δωρεά τους απο το ιδρύμα Αικατερίνη Λασκαρίδη, αλλά δεν κάνουν για πραγματικά AOR πολεμικού ναυτικού νατοικής χώρας.

    1. Καλησπέρα φίλε darede. Βεβαίως και μπορεί. Τόσο το ΑΤΛΑΣ 1 όσο και το ΒΙΚΤΩΡ 1. Απλά η μέθοδος που εκτελείται η πετρέλευση λέγεται ASTERN. Όχι όπως γίνεται τώρα με το ένα πλοίο δίπλα στο άλλο. Αναλυτικά τα περιγράφει εδώ για την μέθοδο Astern: https://www.youtube.com/watch?v=OfpTveOJbZo

  3. Τέτοια πλοία μπορούν να δώσουν πολλές και εξαιρετικές λύσεις στο ΠΝ. Φτάνει το ΠΝ να τα «μάθει» (τα χαρακτηριστικά συντήρησης στους που είναι διαφορετικά από των στρατιωτικών προδιαγραφών) και να χρησιμοποιήσει με πνεύμα διακλαδικότητας που επί του παρόντος απλά αγνοείται..

    Με την χρήση τους ως πετρελαιοφόρα φανερώνονται οι ελλείψεις του ΠΝ ακόμη και για τις βασικές αποστολές του – ουσιαστική παρουσία στο χώρο επιχειρήσεων και ιδίως στην ΝΑ Μεσόγειο δεν νοείται αλλιώς…

    Από την άλλη, τα πλοία αυτά, με την χρήση προσθαφαιρούμενου εξοπλισμύ μπορεί να αναλάβει αποστολές διάσωσης υποβρυχίων, μεταφοράς πάσης φύσεως εφοδίων και μεταφοράς ειδικών δυνάμεων/επίλεκτου πεζικού κ.α.

    Αν υπάρχει (αν λέμε) οι Έλληνες εφοπλιστές μπορούν να προσφέρουν σκάφη πολύ υψηλών προδιαγραφών τα οποία με μετατροπές θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα σε κατάλληλους σχεδιασμούς των ΕΔ. Ιδίως τώρα με την πτώση του εμπορίου μπορούν να αγοραστούν σκάφη σε εξαιρετικές τιμές.

    Παραθέτω παρακάτω πιθανές λύσεις για το ΠΝ-Ένoπλες Δυνάμεις:

    1. HMAS Sirius – Δείτε το ελικοδρόμιο που έχει προστεθεί στο πρώην Ελληνόκτητο product tanker.
    https://www.globalsecurity.org/military/world/australia/hmas-sirius.htm

    2. Bunga Mas
    https://alchetron.com/MT-Bunga-Mas-Lima

    3. Expeditionary Sea Base (ESB)

    «Army Apache Attack Helicopters Deploy To The Navy’s Giant Sea Base In The Arabian Gulf»
    https://www.thedrive.com/the-war-zone/32844/army-apache-attack-helicopters-deploy-to-the-navys-giant-sea-base-in-the-arabian-gulf

    4. RFA Argus (A135) Auxiliary Support Ship
    https://www.militaryfactory.com/ships/detail.asp?ship_id=RFA-Argus-A135

    Σχετικά με την χρήση PSV
    https://www.thinkdefence.co.uk/a-ship-that-still-isnt-a-frigate/mss-medium-offshore-construction-vessel/

    1. Δες και αυτά, είναι συγγενικά πλοία με το πρώτο που έκανε δωρεά η οικογένεια Λασκαρίδη:

      http://www.mokster.no/our-fleet/field-support-/-rescue/stril-poseidon/82FBBD83-C29E-4697-A485-6DACF9340918/1#prettyPhoto

      http://www.mokster.no/our-fleet/field-support-/-rescue/stril-herkules/26709958-588D-49B8-92E1-403D1730EC2D/1#prettyPhoto

      Με ένα από τα παραπάνω και μελλοντική προμήθεια από το Ιταλικό Ναυτικό του Έτνα (ίδιο με το δικό μας Προμηθέας) νομίζω θα έκλειναν οι ανάγκες μας σε αυτόν τον τομέα.

  4. Στο Π.Ν σκάφος που έχει πολιτικές προδιαγραφές, δεν μπορεί να αναλάβει καμία άλλη αποστολή πλην των βοηθητικών. Το δωρηθέν σκάφος όντως μπορεί να λάβει ρόλο διάσωσης υποβρυχίων με τον κατάλληλο εξοπλισμό.

    1. Αναλόγως τους ρόλους και το δόγμα δράσης αγαπητέ. Έπειτα δεν μπορώ να σκεφτώ πόσο καλύτερα είναι τα 2 πρώην Γερμανικά ΠΓΥ που έχουμε…

      Χρειάζεται φυσικά αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του κάθε πολιτικού σκάφους.

      Το RFA Argus και τα ESB είναι καλά παραδείγματα για σκάφη πολιτικών προδιαγραφών στα οποία έχουν εφαρμοστεί επιλεγμένα στρατιωτικές προδιαγραφές. Δηλαδή πόσο πιο ανθεκτικά σε πλήγματα θα ήταν ένα LST μας απ’ ό,τι ένα ESB;

      Κατά την γνώμη μου ένα πολιτικό πλοίο με σωστές τροποποιήσεις είναι μια καλή λύση για εκ περιτροπής παρουσία στο χώρο ενδιαφέροντος ειδικών δυνάμεων για ταχεία επέμβαση, πράγμα που τώρ με τα LST είναι πρακτικά α΄δυνατο.

      Ξεκαθαρίζω πως δεν μιλάω για κύριες μονάδες μάχης του ΠΝ οι οποίες πρέπει να είναι ΜΟΝΟ full military specs.

      1. @Νικολάκη Εφέντης
        1) Τα 2 γερμανικά ΠΓΥ είναι πλόια που θα έπρεπε να είχαν παροπλιστεί εδώ και χρόνια. Σαφώς και το οτιδήποτε τα αντικαταστήσει, θα είναι καλύτερο. Επίσης τα LST μας είναι εν δυνάμει άκρως επικίνδυνα στην τωρινή τους κατάσταση.Το ιταλικό Έτνα θα προσδώσει και αυξημένες δυνατότητες αλλά και χρόνο για να δούμε το επόμενο βήμα στην επιλογή νέου AOR. Κανένα αξιοσέβαστο Ναυτικό δεν χρησιμοποιεί αμιγώς πολιτικού τύπου σκάφη για αποστολές AOR. Τα 2 σκάφη που έγιναν δωρεά, μπορούν να δώσουν πολλαπλές λύσεις στα υπέργηρα βοηθητικά σκάφη που έχει το Π.Ν

        2)Η ιδέα ότι ένα πολιτικό πλοίο πχ RFA Argus να ασκεί περιπολία στην Ανατολική μεσόγειο μόνο του άνευ ικανών δυνατοτήτων πλοίων συνοδείας, με βρίσκει κάθετα αντίθετο. Πώς θα αντιμετωπίσει ένα τέτοιο πλοίο το Anadolu και την συνοδεία του; Εκεί θα πρέπει να παραθέσεις το αντίστοιχο εκτόπισμα και υπεράνω δυνατότητες για να τους κάνεις να το σκεφτούν σοβαρά πρίν επιχειρήσουν το οτιδήποτε. Το καταλληλότερο σκάφος για τέτοιου είδους περιπολίες είναι σαν το νέο ιταλικό Trieste (L9890), που όμως κοστίζει ένα δις. Για να είμαστε και ρεαλιστές δεν υπάρχει δυστυχώς περίπτωση για αγορά τέτοιου πλοίου, αλλά ούτε και πολιτικού, εκτός εάν τα έξοδα μετατροπής τους συμπεριληφθούν στην δωρεά.

      2. Καλημέρα.

        Αγαπητέ darede, δεν διαφωνώ καθόλου ότι το ΕΤΝΑ θα ήταν μια καλή και προτιμητέα επιλογή, οι λόγοι ευνόητοι. Το έχω αναφέρει κι εγώ άλλωστε σε παλιότερα σχόλια μου και μάλιστα έχω πει πως θα έπρεπε να ήταν πολύ καλύτερα οπλισμένα με δεδομένες τις απειλές, τον επιχειρησιακό χώρο και την μικρότερη προστασία που θα απολαμβάνουν τα ΠΓΥ μας. Μια καλή «αρχή» θα ήταν τα ραντάρ DA-08 όταν(…) όταν αφαιρεθούν από τις ΜΕΚΟ για να αντικατασταθούν (;) από ραντάρ 3D, συν 2ο Phalanx αν γίνει κανένα θαύμα με τον εκσυγχρονισμό και μπουν μερικά SeaRam. Αυτό είναι το απολύτως στοιχειώδες κατά την ταπεινή μου γνώμη. Υπάρχει ένα θέμα όμως, ότι το ΕΤΝΑ δεν πωλείται ακόμα, μακάρι να προκύψει ευκαιρία και να υπάρξει η βούληση…

        Έχοντας αναφέρει τα παραπάνω, θέλω να διευκρινίσω πως δεν νοείται οποιαδήποτε πολεμική αποστολή οποιουδήποτε ΠΓΥ ή αμφίβιων επιχειρήσεων πλοίου του ΠΝ, σε Αιγαίο & ΝΑ Μεσόγειο, δίχως την υποστήριξη από ΠΝ/ΠΑ – ασχέτως αν αυτά ήταν εξοπλισμένα καλύτερα απ’ ό,τι είναι τώρα.

        Ως προς την στρατιωτικοποίηση πολιτικών σκαφών, δεν εννοώ να τα έχουμε άοπλα. Δύναται να εγκατασταθούν πάνω τους όπλα και ραντάρ, δίνοντας λύσεις που αλλιώς δεν θα τις είχαμε. Για παράδειγμα, η Ελλάδα θα μπορούσε κάλλιστα να διαθέτει ένα πλοίο σαν το ΕSB αλλά καλύτερο και μεγαλύτερο του το οποίο σε καιρό έντασης θα μπορούσε να βρίσκεται στο χώρο επιχειρήσεων Καστελόριζου, έτοιμο να παράσχει υποστήριξη με προσωπικό, ακόμη και με πυροβολικό! Λύσεις μπορούν να προκύψουν αν υπάρχει βούληση, ανοιχτό μυαλό και αξιόπιστο δόγμα διακλαδικού πνεύματος.

        1. Εννοούσα αν έμπαιναν SeaRam στις ΜΕΚΟ και περίσσευαν Phalanx.

          Από κει και πέρα τεχνικά το SeaRam είναι εύκολο να εγκατασταθεί. Προφνώς, οι μετατροπές στο σύνολο τους δεν θα πρέπει να φτάνουν σε μεγάλα κόστη γιατί έτσι δεν θα ειχε νόημα η μετατροπή πολιτικών σκαφών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *