Το για ποιους λόγους η επιλογή του Rafale και η προμήθεια 18 μονάδων από την Πολεμική Αεροπορία με συνοπτικές διαδικασίες, είναι λύση συμφέρουσα για την Ελλάδα, το έχουμε αναλύσει υπέρ του δέοντος, οπότε ασφαλώς δεν χρειάζεται να επανέλθουμε. Τουλάχιστον τώρα. 

Θα το κάνουμε μόλις υπάρξουν νεότερες πληροφορίες σχετικά με τη “σύνθεση” της δύναμης των αεροσκαφών που θα παραληφθούν. Πόσα καινούρια, πόσα μεταχειρισμένα και ποιας διαμόρφωσης. Ασφαλώς υπάρχουν πολλές ενστάσεις και ερωτηματικά για τη συγκεκριμένη αγορά και είναι, μέχρι ενός σημείου, απόλυτα δικαιολογημένα. Η συγκρότηση μίας και μόνο Μοίρας συνεπάγεται πολύ μεγάλο κόστος, τα Mirage 2000EGM ενδεχομένως ανταλλάσσονται (διατηρούμε μια επιφύλαξη ως προς την εξέλιξη αυτή από τη στιγμή που δεν έχουμε ακόμα επιβεβαιωμένες πληροφορίες) προς περιορισμό του συνολικού κόστους και της πολυτυπίας και πολλά άλλα. 

Όλα αυτά τα επιχειρήματα έχουν ασφαλώς λογική βάση. Εδώ όμως θα πρέπει να εξετάσουμε τα πράγματα με βάση τις ανάγκες που έχουν δημιουργήσει οι καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε ως χώρα. Τις ανάγκες που έχει δημιουργήσει η γιγάντωση της τουρκικής απειλής. Και για αυτό το λόγο θεωρούμε συνολικά ορθή την επιλογή του Rafale και δημοσιεύσαμε και το σχετικό με το μέλλον των ελληνικών Mirage 2000 στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας, άρθρο. 

Γνωρίζουμε ότι το Mirage 2000EGM είναι ένα μαχητικό ηλικίας 30 ετών. Και πέρα από αυτό, γνωρίζουμε ότι αφέθηκε να απαξιωθεί από την ελληνική Πολιτεία. 

– Υποστηρίξαμε την άποψη ότι πρέπει να παραμείνει σε υπηρεσία για κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του που θα κάλυπταν συγκεκριμένους και κρίσιμους ρόλους για τον ελληνικό αμυντικό σχεδιασμό. 

– Επισημάναμε ότι πολλά από τα συστήματα του είναι κοινά με αυτά του Mirage 2000-5Mk.2.

– Λάβαμε υπόψη ότι παρά την ηλικία των μαχητικών -EGM και την ταλαιπωρία της χρήσης που έχουν υποστεί στο ρόλο της αστυνόμευσης του FIR Αθηνών και στο ρόλο της αναχαίτισης ουσιαστικά “μέσα” σε θαλάσσιο περιβάλλον (άκρως διαβρωτικό), παραμένουν δομικά ακέραια και σε πολύ καλή κατάσταση με πολλές ακόμα ώρες εκμετάλλευσης στις επιχειρήσεις.

– Επισημάναμε ότι μπορούν μέσω της πιστοποίησης του MICA IR να συνεχίσουν με αξιώσεις να αξιοποιούνται σε αυτούς τους ρόλους (αστυνόμευση, αναχαίτιση). Γιατί ακόμη και σε περίοδο επιχειρήσεων, το εξαιρετικών δυνατοτήτων σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου ICMS 2000Mk.1 που φέρουν, τα καθιστά επικίνδυνα και αποτελεσματικά ως πλατφόρμες.

– Τονίσαμε τέλος, ότι μεμονωμένες προσθήκες όπως η εγκατάσταση φωτισμού συμβατού με τη χρήση διοπτρών νυχτερινής όρασης (NVG τύπου AVS-9 που χρησιμοποιούνται και σε άλλους τύπους μαχητικών της ΠΑ) και η πιστοποίηση του ατρακτιδίου ELINT/SIGINT τύπου ASTAC που η Πολεμική Αεροπορία έχει θέσει σε αποθήκευση μετά την απόσυρση των RF-4E το 2017, θα του επέτρεπαν να διαδραματίσει κρίσιμο, όχι απλά σημαντικό, ρόλο στον ελληνικό επιχειρησιακό σχεδιασμό. Σε σύντομο χρόνο και με μικρό κόστος.

Όλα αυτά γράφτηκαν έχοντας υπόψη ότι η Πολεμική Αεροπορία θα κέρδιζε χρόνο καλύπτοντας ζωτικές επιχειρησιακές της ανάγκες μέχρι: 

– Την απόσυρση των RF-4E AUP.

– Tην ένταξη σε υπηρεσία τουλάχιστον δύο πολεμικών Μοιρών εξοπλισμένων με εκσυγχρονισμένα F-16C/D Block 72.

– Tην παραλαβή και ένταξη σε υπηρεσία του συνόλου των 18Rafale. Διαμόρφωσης F3-R ή F 4, δεν γνωρίζουμε ακόμα.

Υπό αυτή τη συλλογιστική συντάχθηκε το άρθρο για το μέλλον των ελληνικών Mirage 2000. Των -EGM κυρίως. Στην οποία συλλογιστική φυσικά έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι δυνατότητες ELINT/SIGINT και αντιπλοϊκές δεν έχουμε επάνω σε αμερικανικά μαχητικά. 

Το εάν οι ΗΠΑ μας αποδεσμεύουν ειδικά όπλα ή όχι και στη συγκεκριμένη περίπτωση τον αντιπλοϊκό αερομεταφερόμενο (καλό θα ήταν να εξηγήσει κάποιος στον συντάκτη άλλης σελίδας που δεν έχασε την ευκαιρία να μας λοιδορήσει, τις διαφορές μεταξύ των αερομεταφερόμενων αντιπλοϊκών πυραύλων και αυτών που φέρονται από μονάδες επιφανείας) AGM-84 Harpoon,είναι κάτι που αποδεικνύεται από τα γεγονότα και τις εξελίξεις των τελευταίων 30 ετών. 

Δεν είναι κάτι που υποστηρίζουμε εμείς επειδή τρέφουμε αντιαμερικανικά αισθήματα. Κάθε άλλο! Μπορούμε όμως να παραβλέψουμε επί παραδείγματι, ότι η απαγόρευση εξαγωγής όπλων στην Κυπριακή Δημοκρατία από την πλευρά των ΗΠΑ, ουσιαστικά (όχι τυπικά) ισχύει ακόμα; Πώς είναι δυνατόν εδώ και δεκαετίες να μην υπάρχει τέτοια απαγόρευση (εμπάργκο) για τον θύτη (Τουρκία) και να υφίσταται για το θύμα;

Δεν αποσύρουμε λοιπόν “ελαφρά τη καρδία” ένα μαχητικό που μπορεί ακόμα να έχει σημαντική προσφορά σε αυτούς τους ειδικούς επιχειρησιακούς τομείς και ειδικά στις αποστολές εναντίον μονάδων επιφανείας. 

Όπως αποκαλυπτικά επισήμανε ο κος Ζηκίδης, μέσα από άλλη μία πλούσια σε γνώσεις για εμάς, παρέμβασή του, τις δυνατότητες του Rafale τις είχαμε ήδη μέσω του Mirage-2000 εδώ και πολλά χρόνια. Η διαφοροποίηση συνίσταται στο ότι η Ελλάδα αποκτά μία σαφώς μεγαλύτερων δυνατοτήτων πλατφόρμα. Στρατηγικών, με βάση τα δεδομένα της νοτιοανατολικής λεκάνης της Μεσογείου. Με τα ίδια όπλα όμως… Η παράταση της επιχειρησιακή ζωής των Mirage 2000EGM συνεπώς, θα είχε σημαντικά πλεονεκτήματα να προσφέρει και αυτό προσπαθήσαμε να αποδείξουμε με στοιχεία.

Θέση της ιστοσελίδας μας, για να είμαστε σαφείς και ξεκάθαροι, είναι ότι θα αποτελέσει λάθος για την ΠΑ η ενδεχόμενη απόσυρση-ανταλλαγή των Mirage-2000EGM/BGM καθώς τα αεροσκάφη είναι σε εξαιρετική κατάσταση από πλευράς δομικής αντοχής, ενώ η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης που υπογράφηκε διασφαλίζει υψηλές διαθεσιμότητες στα αεροσκάφη. Το ίδιο ισχύει και για τα F-16 Block.30 τα οποία πρέπει να εκσυγχρονιστούν με το CCIP Lite καθώς και τα F-16 Block.50 τα οποία πρέπει να αναβαθμιστούν με τα απάρτια από τα F-16 Block.52+/Advanced Block.52+. Ενδεχόμενη απόσυρση των Mirage-2000EGM/BGM μπορεί να γίνει υπό την προϋπόθεση απόκτησης μεταχειρισμένων αεροσκαφών Mirage-2000, ανώτερων των Mirage-2000EGM/BGM, από τρίτες χώρες. Η ΠΑ δεν έχει τη δυνατότητα μείωσης του οροφών αεροσκαφών, δεδομένου ότι εκτός από ποιότητα απαιτείται και ποσότητα (200 αεροσκάφη το ελάχιστο). Για το στόλο των υφιστάμενων Mirage-2000 αρκούν μερικές προσθήκες, όπως η εγκατάσταση Link-16.

Comments

  1. Πολύ σωστό άρθρο!
    Το θέμα είναι αν ήδη έχει συμφωνηθεί η ανταλλαγή τους για την μείωση κόστους της σύμβασης, οπότε εκεί θα πρέπει να δούμε για μιράζ απο άλλες χώρες.
    Το να τα παροπλίσουμε έτσι απλά θα είναι αυτοκτονικό!

    1. Ολα καλα αλλα μπορει να μας πει καποιος με τι πυραυλους αα επιχειρουν τωρα τα 2000EGM/BGM ;;;ΜΙΚΑ δεν μπορει να παρει…Ακομα κ αν τον βαλουμε ο υπολογιστης δεν τον αναγνωριζει …Οι Super 530/ Matra Magic ειναι ξεπερασμενοι κ εχουν περασει το οριο ζωης τους…Ειναι παλια βληματα που χρειαζονται συνεχως το ρανταρ για καθοδηγιση ….οποτε δεν εχουν καμια τυχη απεναντι στα τουρκικα φ-16…

      -Οι Γαλλοι ζητανε 30 εκατομ το κομματι για αναβαθμιση βαζοντας παλιο μηχανικο ρανταρ κ οχι ΑΕΣΑ….

      -Πως λοιπον λετε οτι ειναι καλο να μηνει στην Π.Α;;;Να κανει τι;;;Να ριχνει μονο τους εξοσετ;;
      -Ακομα κ το παλιο φαντομ εχει καλυτερο ρανταρ κ υπολογιστη μαχης κ ριχνει τους ΑΙΜ-120 ….

      –Η καλυτερη λυση κατα την γνωμη μου ειναι να φυγουν ΟΛΑ τα Mirage-2000EGM/BGM, αρχικα…κ στην συνεχεια με τον ιδιο τροπο κ τα υπολοιπα -5ΜΚ2 κ στην θεση τους να ερθουν ΡΑΦΑΛ ωστε να εχουμε συνολο 30-34 ραφαλ…

      —ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΟΤΙ===== τις δυνατότητες του Rafale τις είχαμε ήδη μέσω του Mirage-2000 εδώ και πολλά χρόνια====ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ….

      Τα ΡΑΦΑΛ ειναι ενα συστημα 100 φορες καλυτερο…εχει ρανταρ ΑΕΣΑ το οποιο κανει πολλα πραγματα που τα μηχανικα ρανταρ δεν μπορουν…Εχει το σπεκτρα που ειναι 100 φορες καλυτερο απ το συστημα του μιραζ…Εχει ΥΠΕΡΥΘΡΟ συστημα που μπορει παθητικα να δει σε μεγαλες αποστασεις κ να εκμεταλευτει την έκδοση IR, του MICA σωστα κ εντελως παθητικα….Εχει καλυτυερο υπολογιστη μαχης…Εχει πολυ μεγαλυτερη ακτινα δρασεις…Περνει σχεδον διπλασιο φορτιο..[2 σκαλπ εμαμτι 1 του μιραζ]…Ανταλασει πληροφοριες κ δινει πολυ καλυτερη τακτικη κατασταση στον πιλοτο αλλα κ στον σχηματισμο….

      –Κ τα φαντομ ριχνουν τα οπλα του Φ-16 αλλα δεν εχουν καμια σχεση…ετσι ειναι κ τα ΡΑΦΑΛ με τα ΜΙΡΑΖ….Οσο για τους αριθμους….ας κρατησουμε κ τα Α7 να λεμε οτι εχουμε 400 αεροπλανα….αστεια πραγματα…

      –Ακομα κ τα φ-16 μπλοκ 30 αν δεν αναβαθμιστουν…σε 5 χρονια θα ειναι για πεταμα..Απλα λογο οτι αναβαθμιζουμε τα νεα Φ-16 ελπιζουμε με μικρο κοστος να βαλουμε νεοτερα ηλεκτρονικα στα 30αρια ωστε να μπορουν να σταθουνε κ να μηνουν ακομα 10 χρονια…

  2. Συμφωνώ. Επειδή είναι στημένη η εφοδιαστική αλυσίδα των ελληνικών εξοπλισμών με τόσο άθλιο τρόπο, πάμε να γιατρέψουμε μια πληγή στο δάχτυλο κόβοντας το χέρι.

    Τα Μ-2000 έχουν πολλές ώρες πτήσης και με μια μια καλή FOS τα καίγαμε στον αέρα και την αλμύρα χωρίς τύψεις. Με κάποιες προσθήκες στοχευμένες.

    Το καλό είναι, πάντως, ότι φύγαμε δια παντός από την ατζέντα των ιεροεξεταστών της πολυτυπίας. Αυτή την ΠΑ των 123 F16V και 24 F-35 δεν θα τη δούμε ποτέ και ευτυχώς. Προφανώς υπάρχουν και αρνητικές εξελίξεις με τις παραγαδότρατες αλλά ας μείνουμε στα θετικά.

  3. Οι προβληματισμοί σας κ.Νικήτα ορθοί.
    Δεν μπορώ όμως να αντισταθώ στον πειρασμό και θέτω το ερώτημα.
    Οι αδελφοί Κύπριοι-αφού οι κακοί Αμερικανοί δεν αίρουν το εμπάργκο όπλων-δεν αιτούνται άμεσα την εξαγορά των Μιράζ και κατ’επέκταση την όποια δυνατή αναβάθμιση τους,τον εξοπλισμό τους με Mica και Exocet,την δημιουργία αεροπορικής βάσης για την εγκατάσταση και την συντήρησή τους,την μεταφορά τεχνογνωσίας από την Ελλάδα ή την Γαλλία,την πρόσληψη Ελλήνων χειριστών και μηχανικών μέχρι αυτοδυνάμως να τα επανδρώσουν και να τα συντηρούν οι ίδιοι?
    Επιτέλους κάποια στιγμή πρέπει και η Κύπρος να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αμυντική της ενίσχυση ή να συνεισφέρει ουσιαστικά στην αμυντική θωράκιση της Ελλάδας.
    Τα 10άρια στην Eurovision δεν είναι πλέον αρκετά.

    1. Φίλε με ένα μόνο στρατιωτικό αεροδρόμιο στην Κύπρο δεν έχει νόημα η σύσταση Κυπριακής ΠΑ καθώς εκτός από τον αρχικό εξοπλισμό θα απορροφά ετησίως όλα τα κονδύλια του αμυντικού προϋπολογισμού.
      Η Τουρκία με ένα πακέτο αεροσκαφών και αλόγιστη χρήση βλημάτων Κρουζ και πυροβολικό μεγάλου βεληνεκούς θα μπορεί να το βγάλει εκτός μάχης πολύ πολύ εύκολα.

      Η Κύπρος πρέπει να γεμίσει με αυτοκινουμενους ανυιπλοικα και αντιαεροπορικα συστήματα.

      1. Αγαπητέ φίλε,το νόημα του σχολίου μου δεν έχει να κάνει με συγκεκριμένες κινήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας προς ενίσχυση της αμυντικής της ικανότητας.Δεν είμαι στρατιωτικός σύμβουλος.Εχει να κάνει με το ότι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ κάπως πρέπει και οι Κύπριοι να συνεισφέρουν.
        Αν ο αμυντικός τους προυπολογισμός εξαντλείται τόσο εύκολα να τον αυξήσουν αγαπητέ.Δεν είναι κακό.
        Φτωχή χώρα δεν είναι η Κύπρος.Και για παράδειγμα ψάξε λίγο να βρείς και να συγκρίνεις μισθό Ελληνα αντιπλοιάρχου κυβερνήτη φρεγάτας και μισθό αντίστοιχου Κύπριου αντιπλοιάρχου θέσης γραφείου.
        Μπορώ να γράψω δεκάδες επιχειρήματα αλλά στην παρούσα κρίσιμη για την Ελλάδα συγκυρία θα ήταν άτοπο και ενδεχομένως να αξιολογείτο ως κακόβουλο.

          1. Αγαπητε φιλε συμφωνω απολυτα με την σκεψη σου γιατι η Κυπρος δεν εξοπλιζεται…. Οπως και συ ετσι και σχεδον ολοι οι Κυπριοι κλαιμε τα λεφτα που δωσαμε για την αμυνα που αυτη την στιγμη δεν εχουμε. Δυστυχως ομως η κατασταση αυτη εχει εξηγηση…. Η Κυπρος δεν μπορει να εξοπλιστει απο κανεναν γιατι οι καλοι μας «φιλοι» (ΕΕ Αμερικη Αγγλια) αφου μας απεκλεισαν οι ιδιοι καταφεραν να μας αποκλεισουν και απο τους παραδοσιακους μας προμηθευτες (Ρωσια και Σερβια). Ο μονος διαυλος εξοπλισμου που υπαρχει για μας αυτη τη στιγμη για οπλισμο ειναι η Γαλλια μεσω Ελλαδας.

      2. Παλι την ιδια κασετα παιζετε ορισμενοι ριχνοντας νερο στον μυλο της Αγκυρας αφηνοντας την Κυπρο με τετοιες αποψεις ερμαιο στις διαθεσεις της?
        Να αυξηθει ο προυπολογιμος αμυνας λοιπον αν δεν φθανουν τα λεφτα.
        Οσο για το ευαλωτο του αεροδρομιου υπαρχουν ενισχυμενα καταφυγια ,αντιαεροπορικα οπλα ,εγκαιρη προειδοποιηση και φυσικα οπλα απο Ισραηλ που ακομη και βληματα ολων η πυροβολικου καταρριπτουν αλλα εσεις ζειτε σε αλλη εποχη φοβουμενη πανωλεθριες μας αντι να τις επιδιωκετε για τους Τουρκους .
        Οποτε με το σκεπτικο σας να μεινει χωρις ΠΑ η Κυπρος να γινουν ολα τα συστηματα της ιδανικοι στοχοι ενω τα αντιπλοικα και αλλα που αναφερεις απλα θα καταστραφουν αφου η Κυπρος δεν ειναι ζουγκλα και ολα εντοπιζονται οταν μαλιστα εχεις μια ΤΗΚ να αλωνιζει χωρις αντιπαλο ..
        Αυτο θελετε ?
        Ποτε κερδισε χωρα με μοναχα ΑΑ συστηματα πολεμο η εφθειρε τον αντιπαλο τοσο ωστε να νικησει?
        ΠΟΤΕ αυτη ειναι η ιστορικη αληθεια οποτε ξεχαστε τα αντιαεροπορικα και αλλα χαριτωμενα .
        Επιθεση δεν κανεις με στατικες ΑΑ συστοιχιες ουτε καταστρεφεις το αντιπαλο ουτε πληττεις πλοια του ουτε χτυπας τα στρατευματα και τα αρματα του.

        Ας φανταστουμε καποιου στο Ισραηλ να λενε στα πρωτα χρονια της υπαρξης του οταν ηταν και εν πολλοις ειναι και σημερα αλλα τοτε περισσοτερο μια στενη λωριδα γης χωρις καθολου βαθος και μαλιστα με την πλατη στην θαλασσα καποιους να επιμενουν οτι δεν χρειαζεται αεροπορια γιατι το Αιγυπτιακο η Συριακο πυροβολικο θα κατεστρεφε τα αεροδρομια του ..
        Που θα ηταν το Ισραηλ σημερα ?
        Οπου βρισκεται η Κυπρος ομηρος και κλωτσοσκουφι των διαθεσεων του εχθρου..
        Ακομη και αεριοδρομιο σε καποιο Ελληνικο νησι μπορει να δημιουργηθει κοντα στην Κυπρο αν απαιτηθει αλλα οχι με μυαλα που φοβουνται η καταστροφολογουν αναιτια.
        Τα εχουμε ακουσει δεκαδες φορεςτα περι ακαταλληλοτητας των αεροσκαφων η των πλοιων ..
        Παγκοσμιο φαινομενο να υποστηριζουν σε μια ρημαγμενη χωρα υπο κατοχη καποιοι οτι δνε χρειαζεται αυτη ΠΑ και πλοια με δυνατοτητες επειδη ο αντιπαλος εχει υπεροπλια λες και θα πολεμησουν με ολη την ΤΗΚ οι Κυπριοι και η ΠΑ θα κοιταει.
        Δεν βαρεθηκατε ορισμενοι να αναμασατε τα ιδια και τα ιδια που πληττουν την προσπαθεια μας να εξοπλιστει η Κυπρος ωστε να σωθει και οχι απλα να αγορασει καποια πυραυλακια και να περιμενει το μοιραιο?

        1. Αγαπητέ φίλε,τα έγραψες όλα με τα επιχειρήματα και με το ύφος που αρμόζει στην περίπτωση.
          Επιτέλους πρέπει και η Κύπρος να ξυπνήσει από τον λήθαργο και να συνεισφέρει ουσιαστικά στο κοινό αμυντικό δόγμα.
          Οι περί του αντιθέτου υποστηρικτές προφασιζόμενοι οικονομικές αδυναμίες και δυστοκίες προ φανώς δεν έχουν επισκεφθεί την Κύπρο.
          Ο αξιότιμος κ.Αναστασιάδης το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει σήμερα θα ήταν να ανακοινώσει την προσθήκη με χρήματα της Κυπριακής Δημοκρατίας 6 ακόμα Rafale στο δυναμικό της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.

        2. Με τις επάκτιες που έχει και ένα Σύνταγμα SAMP/T, κλειδώνει το νησί.
          Και μετά ανάλογα και με την Ελληνική Π.Α., μπορεί να κάνει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ (και με έναν συνδυασμό πυραυλικών συστημάτων από το Ισραήλ και ίσως μερικά Iron Dome).
          Συμφωνώ 100%.

    2. Η ισονομία της Κύπρου δεν μπορεί ούτε να πληρώσει την fos των mirage 2000….πόσο μάλλον δημιουργία υποδομών ,όπλων,….και Κώστος πτήσης του αεροσκάφους….Η Κύπρος θα πρέπει να συνεχίσει να επενδύει σε απλά πράγματα….όπως Επακτιες συστηχιες Exocet,αναβαθμηση των ήδη υπαρχόντων ρωσικών συστημάτων αεράμυνας…και αγορά μερικών καινούριων συστημάτων αεράμυνα με ακτίνα δράσει τα 85 χιλιόμετρα,αγορά μεταχειρισμένων τανκ με κάνω των 125 mm,αγορά και άλλων πολλαπλών εκτοξευτων….ΑΥΤΑ ΕΠΑΡΚΟΥΝ

      1. Αυτά ακριβώς επαρκούν ώστε οι απέναντι να εξακολουθήσουν να έχουν το πάνω χέρι για κάμποσα χρόνια ακόμα.
        Τώρα τι εννοείς στην πρώτη γραμμή για την ισονομία της Κύπρου αδυνατώ να το καταλάβω.

        1. Ακριβώς …το ταμείο σπαταλείται σε …γαλόνια . Ας στρίψουν το καράβι λοιπόν οι αδελφοι Κυπριοι, γιατί το οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε ξέρα !!!

  4. η καλυτερη λυση για τα μιραζ ειναι η παραχωρηση τους στην κυπρο και αυτοι να τα φερουν εστω και αργοσυρτα σε επιπεδο -5 ….κατι τετοιο απο εμας εβγαινε σχεδον τα ιδια λεφτα με την προσθηκη ραφαλ ..που δεν θα ειχε και νεα οπλα οπως μετεορ-χαμμερ ….για μας ..εφοσον το 2025 θα ειναι διαθεσιμα ραφαλ φ4 και νεος μικα με εμβελεια 150χλμ ..δεν ειναι σοφο η αποκτηση μεγαλου αριθμου ραφαλ και μετερο τωρα….

    αν υπαρχει μια πιθανοτητα και οικονομικη να εχει αεροποροια η κυπρος πραγμα υπερχρησιμο ειναι αυτη …

    1. Οχι παραχώρηση αγαπητέ.Εξαγορά.
      Ο Ελληνας φορολογούμενος τα χρυσοπλήρωσε.Καιρός είναι να επιβαρυνθεί και ο Κύπριος φορολογούμενος.

  5. Εαν ειμασταν σοβαροι και υπηρχε σταθερη στρατηγικη, θα μπορουσαμε μετα την εισαγωγη των Rafale να επιστρεψουμε τα Mirage 2000 στην Dassault, κερδιζοντας καποια εκπτωση στην αγορα. Βασικη προυποθεση θα ηταν τα Mirage να πωληθουν στην Κυπρο.
    Τα κερδη τιυ Ελληνισμου απο αυτη τη συναλλαγη, μειωση κοστους αγορας Rafale, μειωση πολυτυπιας της ΠΑ, μονιμη παρουσια μαχητικων στην Κυπρο.
    Απο την μερια της η Dassault, εισαγαγει το Rafale στην Ελλαδα, ενω παραλληλα εξακολουθει να υποστηριζει με ανταλλακτικα τα Κυπριακα Mirage 2000 και ισως να παρει και καποιο συμβολαιο για μερικο εκσυχρονισμο.
    Αυτο θα ηταν πραγματικο Win-Win για ολους τους εμλεκομενους.

  6. Από την συνέντευξη του Πρωθυπουργού αυτή τη στιγμή προκύπτει:

    1. Τα Mirage 2000EGN επί λέξη «αποσύρονται».
    2. Τα RAFALE θα είναι κατ’ αναλογία 12 «ελαφρώς» μεταχειρισμένα και 6 καινούργια.
    3. Τα πρώτα RAFALE θα είναι στην Ελλάδα το 1ο εξάμηνο του 2021, ενώ μέσα στο 2022 θα υπάρχει το σύνολο των αεροσκαφών για την μία μοίρα 18 RAFALE.

    Ο Πρωθυπουργός «άκουσε» τα επιτελεία (- εκτός του αστροπελεκιού των 18 RAFALE). Θα επανέλθω με ένα σχόλιο σχετικά με το περιεχόμενο της 25-σέλιδης του Α’ ΓΕΕΘΑ στον Πρωθυπουργό πριν λάβει τις αποφάσεις του, καθώς και με τις ΑΡΧΙΚΕΣ απαιτήσεις του Ναυτικού για φρεγάτες όπως αυτές είναι καταγεγραμμένες.

    Φιλικά,

    1. Δεν πιστευω οτι θα αποσυρθουν. Απο δομικης πλευρας ειναι σε πολυ καλη κατασταση. Αντεχουν αλλα 20 χρονια. Θα πωληθουν πίσω στην Dassault, η οποια θα τα πωλησει σε καμμια Κροατία. Προφανως τον τιμημα θα ειναι χαμηλo.
      Πες μας εν περιληψει τι ειπαν τα Επιτελεία.

  7. Το Defencereview το εχω στηριξει πολλακις. Κινειται προς τη σωστη κατευθυνση στηριζοντας τη λογικη των δυο προμηθευτων και την αγορα οπλων απο χωρες που εχουν κοινα συμφεροντα με εμας.

    Το θεμα των 18 Mirage 2000 ειναι πια για μενα δευτερευον. Εχω κραξει την κυβερνηση του 2005-2010 που δεν τα αναβαθμισε και ολο το συμπαν που πολεμησε τα Mirage 2000-5 και τα οπλα αυτων απο το 2005 εως το 2020. Ωστοσο η αντικατασταση αυτων απο ισαριθμα 18 Rafale ειναι μια win win λυση. Κερδιζουμε εμεις γιατι μια ‘εγκατελελειμμενη’ μοιρα μεταμορφωνεται σε λευκο κυκνο και οι Γαλλοι που θελουν να κρατησουν ανοιχτη τη γραμμη παραγωγης του Rafale οσο το δυνατον περισσοτερο.

    Νομιζω οτι προς το τελος της δεκαετιας οι Γαλλοι θα ερθουν με νεα προταση ανταλλαγης 24 Mirage 2000-5 με 24 Rafale. Και αυτο θα ειναι αλλη μια win win λυση.

    Στο twitter γραφτηκε οτι οι υφισταμενοι πυραυλοι Exocet που διαθετουμε θα αναβαθμιστουν ωστε να μπορουν να οπλισουν τα Rafale. Αυτοματα οι αναβαθμισμενοι Exocet γινονται συμβατοι και με τα Mirage 2000-5. Πολυ θετικη εξελιξη, χορτασαμε απο Maverick βρε αδερφε…

    1. Δεν έχει νόημα να περάσεις μια δεκαετία με Μ2000-5 και Rafale Διπλά κόστη σε ανθρώπους και υλικά
      Επίσης τότε θα είναι ακόμη πιο παρωχημένα και πιο δύσκολο να τα πουλήσεις
      Το λογικό αφού πήγαμε σε Rafale είναι να δώσουμε και τα dash 5 το συντομότερο και με αυτά να επαναληφθεί το τωρινό σχέδιο
      15 μεταχειρισμένα Rafale με τα χρήματα των dash 5 και συμπλήρωση του αριθμού της δεύτερης μοίρας με νέα
      Θα έχεις 36 Rafale F3R και σταδιακά 84 F-16 Viper για ποιοτική υπεροχή
      Ενώ τα 38 και 32 παλαιότερα F-16 θα μπορούσαν να γίνουν Adv δίνοντας 70 α/ε αντίστοιχα των καλύτερων της TAF
      190 συνολικά α/ε και δυνητικά 204 αν βρεθούν 14 F-16-30 στην διεθνη αγορά μια και απάρτια θα έχουμε από τα 84 υπό αναβάθμιση α/ε
      Με κόστη που μπορεί να αντέξει ο προυπολογισμός

      1. @George

        Kαλα τα λες. Εχω βαρεθει να φωναζω οτι δεν εχει νοημα η εισαγωγη νεου τυπου για μολις 18 αεροσκαφη. Δεν υπαρχει καμμια λογικη σε ολο αυτο.

    2. Σωτότατος Silent Arrow.

      George, αυτή η καραμέλα με το κόστος υποστήριξης έλιωσε. Ότι χάνεις από δύο τύπους M2000-5 & Rafale το κερδίζεις από την εντατική χρήση του μονοκινητήριου Μ2000-5.

      Και ομοιοτυπία στα όπλα. Και σε κάποια ηλεκτρονικά. Τι άλλο θέλουμε δηλαδή;

  8. Αφου ειπαμε επιτελους το Vive la France, δε ριχνουμε κανα βλεφαρο και προς Mirage 2000D μερια; Εκτος απο αναχαιτισεις, χρειαζονται και βομβαρδιστικα. Τα Phantom ειναι για το μουσειο πια.

  9. Δηλαδή έχουμε αρκετούς πιλότους για να πετάξουν όλα αυτά?
    Επίσης η ποσοτική και ποιοτική διαφορά των ραφ σε σχέση με τα παλιά Μ2000 είναι υπεραρκετή να καλύψουν την απόσυρση!

    1. Τα mirage 2000 όπως λέει και οι αναλυτές έχουν καρβέλια μπροστά τους με μια υπογραφή fos….τα phantom όμως δεν βαστανε άλλο και ο ρόλος που τα χρισημοποιει ποια είναι για ΒΑΡΥ βομβαρδισμό με αναλογικές βόμβες στο πεδίο μάχης της ξηράς…..ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΆΤΙ ΠΟΙΟ ΠΟΛΥ ΣΤΗΝ ΗΛΙΚΊΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ…φιλικά πάντα τα λέω αυτα

      1. @Βill, Τheodoros

        Η ΠΑ αναβαθμισε τα Φαντομ ως πλατφορμες BVR το 1998. Για αυτο τους εβαλλε το ρανταρ του F18 και τους πιστοποιησε τον AMRAAM. Tοτε αυτο ηταν αναγκαιο, η ΤΟυρκια ειχε 2:1 υπεροπλια σε συγχρονα μαχητικα 3ης γενιας.

        Η Τουρκια ηταν αυτη που αναβαθμισε τα δικα της Φαντομ ως βομβαρδιστικα. Ο λογος ηταν οτι δεν ειχε ενα εξειδικευμενο αεροσκαφος κρουσης, εν ναντιθεσει με την Ελλαδα που ειχε 100 βομβαρδιστικα Α7 Corsair.

  10. Το μοναδικο μειονεκτημα του Rafale απεναντι στα Mirage ειναι οτι ειναι ασυμφορο να εμπλακει στις καθημερινες αναχαιτισεις και πολεμο φθορας του Αιγαιου.

    1. Γιατί χρισημοποιησαμε ποτέ τα mirage σε καθημερινή χρίση αναχετισης ….που και που τα χρισημοποιουμε διότι είναι υπερπολιτιμα και δεν θέλουμε να καταπονούνται….ΤΑ f16 χρισημοποιουμε επί καθημερινής χρήσης και τα γαλλικά αεροσκάφη τα κρατάμε παραπισο για τις διακοπές στηγμες….την αναχετισης την κάνει οποιοδήποτε αεροσκάφος είτε αμερικανικού τύπου είτε γαλλικού….τον αντιπλοϊκο πόλεμο όμως και των στρατιγικο βονβαρδισμο την κάνουν μόνο τα όπλα των mirage και ωσο νουπου τα rafale…Eτσι η ΠΑ έχει χωρίσει την επιχηρη των αεροσκαφών της….τα phantom τα έχει για βαρύ βομβαρδισμό ,τα f16 για αναχετισει και τα mirage για αντιπλοϊκο πόλεμο και βομβαρδισμού πολύτιμων εγκαταστάσεων με τους scalp…..

  11. Τα Rafale θα είναι της έκδοσης F3R. 18 αεροσκάφη ενός τύπου τελειωμένο. Ειναι πέραν οποιασδήποτε λογικής και συζήτησης να είναι 2 διαφορετικές διαμορφώσεις.
    Οποιαδήποτε ουσιαστική αναβάθμιση μόνο των Mirage 2000 egm κόστιζε σύμφωνα με τις προτασεις πάνω από 650 εκατομμύρια. Κόστος υπερβολικό για αεροσκάφη πλέον χωρίς aesa radar και όχι μονο!
    Οπότε δεν χωράει συζήτηση η επιλογη των Rafale στα 670 δίνεις άλλο 1δις χοντρικά για κάτι που θα το έχεις για αλλά 30 χρόνια με δυνατότητες κυριαρχίας πάνω από την ελληνική ΑΟΖ.
    Τα παλιά Mirage θα πάνε είτε για προσπορισμο μηχανικών μερών και ανταλλακτικών για τα Mirage 2000-5 οπότε όφελος είναι κι αυτό ή αν έχει συμφωνηθεί παραχώρηση στην γαλλική αεροπορία για τα μεταχειρισμένα F3R και εξου η χαμηλότερη τιμή αγοράς τους.

  12. κ.Νικητα θα διαφωνησω σε καποια πραγματα με το αρθρο σας ομως ως προς το πνευμα συμφωνω. Εξηγουμε για τα MIRAGE 2000 και λεω οτι την Anti-Ship δυνατοτητα την ειχαν δυστηχως απωλεσει εδω και καιρο κυριως λογο του απαρχαιωμενου RADAR που διαθετουν αλλα και για αλλους επιχειρησιακους λογους που σιγουρα γνωριζετε-γνωριζουμε.

  13. Οχι δα και τα Φαντομ για μουσειο. Με ενα καλο IRST, λινκ, κινητηρες F414 με afterburn και μια καλη δομικη συντηρηση μπορουν να προσφερουν ακομα μια 20ετια ανετα….
    ΥΓ: Λεμε και καμια λαλακια καμια φορα

  14. Κατ’ αρχάς, ευχαριστώ το defencereview για την αναφορά στα σχόλιά μου. Με τιμά το γεγονός ότι αναγνωρίζετε την συνεισφορά μου στην προσπάθειά σας για ενημέρωση.

    Το άρθρο θίγει το κρίσιμο θέμα της αξιοποίησης των παλαιών Μ2000 (υπενθυμίζω 16 EGM και 2 BGM). Αν και το θέμα απόσυρσης/διάθεσης φαντάζει αστείο για τα νεώτερα Μ2000-5, δυστυχώς δεν είναι τόσο απομακρυσμένο για τα Μ2000, τα οποία παρελήφθησαν στο τέλος της δεκαετίας του ‘80. Και πάλι, το θέμα δεν είναι καθόλου απλό, παρά τις διάφορες φωνές που προτείνουν χαλαρά “να διώξουμε τα Μ2000” (ορισμένες εκ των οποίων δεν είναι και τόσο καλοπροαίρετες). Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι πρόσφατα οι Γάλλοι χρησιμοποιούσαν Mirage F1 και Super-Étendard, τα οποία φαντάζουν αρχαιολογικής αξίας μπροστά στα Μ2000. Οι Ινδοί αξιοποιούν ακόμα τα πιο παλιά MiG-21, ενώ οι ΗΠΑ θα πετούν τα βομβαρδιστικά Β-52 (ναι, αυτά με πρώτη πτήση το 1952…) έως τη δεκαετία του 2050 (κάποια θα ξεπεράσουν τα 80 έτη ζωής). Αν και κάθε μία περίπτωση είναι μοναδική, ενώ τα βομβαρδιστικά δεν είναι συγκρίσιμα με τα μαχητικά, διαπιστώνεται ότι αρκετές Αεροπορίες παγκοσμίως διατηρούν τους τύπους Α/Φ που χρειάζονται για πολλά χρόνια, προφανώς με ανάλογες αναβαθμίσεις. Σε κάθε περίπτωση, δεν αντιλαμβάνομαι πως μερικοί θεωρούν ότι είμαστε τόσο “large” ώστε να αποσύρουμε αεροπλάνα, ενώ θα μπορούσαμε να τα αξιοποιήσουμε ακόμα, και μετά να πάρουμε άλλα (πως; με τα λεφτά των εγγονιών μας; γιατί τα παιδιά μας ήδη τα έχουμε…. χρεώσει… για να μην πω κάτι πιο κακό…).

    Διευκρινίζω ότι αναφέρομαι στους καλοπροαίρετους σχολιαστές, καθώς υπάρχουν και κάποιοι που εδώ και χρόνια δείχνουν μία περίεργη αλλεργία με τα γαλλικά αεροπλάνα… τα οποία παίζουν δυνατή μπάλα (ας μην αρχίσω να απαριθμώ τα προτερήματά τους) και δεν παθαίνουν και τίποτα ρε φίλε…. και στις γραμμές του τραίνου να τα προσγειώσεις, ξαναφτιάχνονται (περίπτωση S/N 215)… και στη θάλασσα να τα ρίξεις, δεν είναι σίγουρο ότι δεν θα ξαναπετάξουν (περίπτωση S/N 210 στην Σκύρο)… ενώ ακόμα κι αν πάνε για κανά μπάνιο, βγαίνουν ατόφια (περίπτωση S/N 204 στην Σάμο)…

    Για να αντιληφθούν οι αναγνώστες ότι ένα οπλικό σύστημα όπως το Μ2000 είναι κάτι πολύ πιο περίπλοκο από μία όμορφη φωτογραφία που βλέπουμε στο http://www.haf.gr, να τους πω ορισμένα πράγματα από την πλευρά της τεχνικής υποστήριξης:
    Το Α/Φ Μ2000 υποστηρίζεται σε 1ο Βαθμό από τους τεχνικούς της 332 Μοίρας και σε 2ο και 3ο Βαθμό από την ΜΣΒ (Μοίρα Συντήρησης Βάσεως) της 114ΠΜ, όπως και από τη Μονάδα μου, το ΕΤΗΜ (για το ICMS). Με άλλα λόγια, η χώρα διαθέτει δυνατότητα 2ου Βαθμού Συντήρησης ή ILM (Intermediate Level Maintenance) σχεδόν για το σύνολο των συστημάτων του Μ2000, ενώ για αρκετά εξ αυτών διαθέτει και 3ο Βαθμό Συντήρησης (DLM – Depot Level Maintenance). Έτσι, υπάρχει Συνεργείο DLM στην ΜΣΒ, το οποίο υποστηρίζει σε επίπεδο εξαρτήματος (component) αρκετά υποσυστήματα ηλεκτρονικών (Avionics). Επίσης, η ΕΑΒ παρέχει εργοστασιακή συντήρηση των κινητήρων, των γεννητριών, ορισμένων σερβομηχανισμών κλπ. Τέλος, η εταιρεία Miltech υποστηρίζει το HDD (Head Down Display) το οποίο είναι δικής της κατασκευής ( http://www.miltech.gr/avionics–harnesses.html ), ενώ στην υποστήριξη συμμετέχουν και άλλες εταιρείες, όπως η Thales Hellas ( https://www.thalesgroup.com/en/countries/europe/greece/defence-greece ), στην οποία έχει κατασκευαστεί σεβαστό μέρος των Avionics των Μ2000-5, καθώς και των Rafale. Με άλλα λόγια, υπάρχει ένας πολύ μεγάλος μηχανισμός για τη υποστήριξη του Μ2000, επιτρέποντας μεγάλη αυτάρκεια και αυτονομία, καθώς και χαμηλότερο κόστος υποστήριξης (δεν τρέχουμε για το παραμικρό στους Γάλλους). Σημειωτέον ότι δεν διαθέτουμε τόσο εκτεταμένες δυνατότητες για το Μ2000-5, π.χ. δεν έχουμε δυνατότητες DLM για τα Avionics. Επομένως, δεν είναι τόσο απλό να πούμε ότι καταργούμε όλο αυτό το σύστημα…

    Βεβαίως, είναι γνωστά τα προβλήματα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών ( https://belisarius21.wordpress.com/2020/08/21/η-αρχαία-γραία-η-ελλάς-graecia-greece-και-η-ιστορία/ ). Όμως, η ενεργοποίηση των εκτελεστικών συμβάσεων για την υποστήριξη, πράγμα το οποίο αναμένεται πλέον από μέρα σε μέρα, θα επέτρεπε την επανεκκίνηση όλου αυτού του συστήματος, ακόμα και χωρίς κάποια αναβάθμιση των Μ2000. Με λίγα λόγια, δεν αποσύρεις 18 αεροπλάνα με σημαντικό υπόλοιπο (τουλάχιστον τα μονοθέσια) και εκτεταμένες δυνατότητες υποστήριξης, όταν θέλεις να διατηρείς μία ΠΑ με πάνω από 200 μαχητικά.

    Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, υπάρχει και πραγματικός αντίλογος. Οπότε, πέραν των κονδυλίων που απαιτούνται, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα ακόλουθα:
    Α. Το χωροταξικό: εάν παραμείνει η 332Μ με τα Μ2000, που θα πάνε τα Rafale;
    Β. Εάν αναβαθμίζαμε τα Μ2000 σε -5, θα άντεχε η ΕΑΒ τέτοιες συγκινήσεις;
    Γ. Θα είχαμε θέμα με τα διθέσια, καθώς θα είχαμε μόνο 5 διθέσια -5 για 19+16=35 μονοθέσια.
    Δ. Εάν ξεκινάγαμε άμεσα διαπραγματεύσεις και η σχετική σύμβαση ήταν έτοιμη σε ένα χρόνο και ξεκινούσαν άμεσα οι εργασίες, το πρόγραμμα θα ολοκληρωνόταν ας πούμε γύρω στο 2025…

    Κατόπιν τούτων και με δεδομένο τον περιορισμό κονδυλίων (είπαμε, δεν γίναμε και πλούσιοι σε ένα βράδυ…), το θέμα είναι δυσεπίλυτο και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και θέματα πρακτικά (που θα μπουν τα Rafale, δεδομένου ότι ο χώρος της παλιάς 342ΜΠΚ δεν είναι πλέον διαθέσιμος). Πάντως, ακόμα και χωρίς πλήρη αναβάθμιση σε -5 Μκ3, τα Μ2000 θα μπορούσαν να προσφέρουν, με ΑΜ39, Magic II (όσο αντέξουν), ASTAC, SPICE (όπως συζητήσαμε εδώ), απλές βόμβες (με προμήθεια ανάλογων φορέων, ενδεχομένως και μεταχειρισμένων από την γαλλική ΠΑ),… and last but not least…. τα δύο πυροβόλα DEFA των 30 mm…

    1. Τι όμορφο πράγμα να διαβάζεις σχόλια αυτού του επιπέδου!!
      Επιχειρήματα,επιστημονικά δεδομένα,άποψη,προβληματισμοί.
      Ευχαριστώ κ.Ζηκίδη.

    2. φιλε ======Konstantinos Zikidis====

      –Ειναι καλο να μας ενημερωνετε κ ειδικα με τον ωραιο τροπο που το κανετε…ΑΛΛΑ…πραγματικα πιστευει κανεις οτι τα απλα Μ2000 με τους Magic II εχουν καμια τυχη στο Αιγαιο απεναντι στα τουρκικα φ-16;;αποστολη αυτοκτονιας θα το ελεγα…
      Το ιδανικο θα ητανε να λαβουν εναν εκσυγχρονισμο ωστε να ερθουν κοντα στα -5μκ2 κ να ριχνουν τους ΜΙΚΑ…..δεν ξερω γιατι δεν εγινε ,αλλα ετσι οπως ειναι πραγματικα εγω δεν θα εβαζα κανεναν Ελληνα πιλοτο μεσα…

  15. Ως ενδεχόμενο μελλοντικό εκεί γύρω στο 2025 με 2027 είναι η αγορά 6 Rafale F4 με αναβάθμιση των 18 F3R σε F4 και άδεια απο τους Γάλλους για αγορά των Mirage 2000-9 των ΗΑΕ για αντικατάσταση των F4 PHANTOM.

  16. Πολύ σωστό. Το αποτέλεσμα είναι το 2027 και αφού η ΠΑ έχει δαπανήσει 1,5 δισ για τα viper και 1,5 δισ για τα rafale(πιθανολογούμε) να βρεθούμε να έχουμε 84 viper, 38 advanced(και με άλλο κινητήρα), 24 mirage-5, 18 rafale και τέλοοοος. Τα F-4, τα 30ρια και τα Mirage 2000 θα έχουν χαιρετίσει. Και τα αμερικανικά θα ρίχνουν τις φοβερές και τρομερές βόμβες ελεύθερης πτώσης και τους maverick ενώ θα σκοτώνονται που θα πρωτοπάνε οι 30jsow και οι 50 jdam με κατεύθυνση από τα…lantirn και άγνωστα ακόμα Σ/Α. Τώρα τι υπηρεσιακή μελέτη έγινε για αυτές τις εξελίξεις δεν γνωρίζω(και πάλι ελπίζω να είμαι εγώ λάθος). Δηλαδή αν είχαμε 154 f-16 advanced(ήδη θα ξεκινούσαν οι παραλαβές), 24 mirage-5 και να ψάχναμε ακόμα 24(από ΗΑΕ, Γαλλία,Ταιβάν ή ακόμα και αναβάθμιση) και τα 17 EGM με αποστολή TASMO και καθημερινές αναχαιτίσεις με litenig(από τα F-4), και ενσωμάτωση και mica-ir για αυτοπροστασία, που θα έχουν sniper, legion, talios, link-16, και γεμάτες αποθήκες από spice,jdam,jsow,sdb,scalp,aasm, πλήρως λειτουργικά Σ/Α με FOS να πετάνε όλα(80%), αναβαθμισμένα erieye και εξομοιωτές για κάθε πτέρυγα. Για εμένα μάλλον θα είμασταν πολύ καλύτερα αμυντικά και τοτε άνετα και απρόσκοπτα θα βλέπαμε τι θα γίνει στο μέλλον.

      1. Συνεχίζοντας από το σχόλιο του Ζiκίδη για τις εγχώριες ικανότητες υποστήριξης που έχουμε για τα m2000:

        Τι είδους υποστήριξη συντήρηση θα μπορούσαμε να έχουμε για μια τέτοια πανσπερμία υλικού?

        Καταλαβαίνετε τι σημαίνει μια τέτοια πολυτυπία αεροσκαφών και κινητήρων σε υποστήρξη συντήρηση και εκπαίδευση προσωπικού?

        Αεροπορία για air show θα είναι ΌΧΙ ΠΟΛΕΜΙΚΉ!!

        Ένα μαχητικό θα πρέπει να επιστρέφει στη βάση του μετά από μια αποστολή διότι στις άλλες βάσεις ΔΕΝ θα μπορεί να εξυπηρετηθεί λόγω διαφορετικού τύπου αεροσκαφών!!

        Ανάλογες καταστάσεις αντιμετωπίζουμε και σήμερα αλλα η κατάσταση θα γίνει πολύ χειρότερη!

        Οι γείτονες αντίθετα με εμάς θα έχουν του ιδιου τύπου στο ίδιο επίπεδο με μονο έναν κινητήρα !!

    1. Et ce, d’autant que les avions d’occasion seraient eux extrêmement récents puisque tous au standard F3-O4T. Un standard déployé dans l’Armée de l’Air entre fin 2012 et 2018. Equipés du missile SCALP et du radar AESA RBE-2, ces 18 appareils offriront à la Grèce une supériorité aérienne incontestable face à la Turquie.

  17. Παίζοντας με υποθετικά σενάρια Δευτέρα βράδυ….
    Μεταβίβαση των 30 F-16 Block 30 στα Η.Α.Ε με σκοπό την αναβάθμισή τους σε Viper.
    Οπότε γιατί να μην την εγκρίνει η Lockheed Martin ??
    Μεταβίβαση ισάριθμων Mirage 2000-9 ή και περισσότερων από τα ΗΑΕ στην Ελλάδα με ίσως κάποιο κόστος από τα Η.Α.Ε στην Ελλάδα προκειμένου να μεταβεί σε RAFALE F4
    Οπότε γιατί να μην την εγκρίνει η Γαλλία ??
    Και γιατί όχι μια επιπλέον παραγγελία 6 Rafale F4 αναβάθμιση των Rafale θα παραλάβουμε σε F4 προκειμένου να έχουμε μια ενισχυμένη μοίρα.
    …..όλα αυτά όχι τώρα αλλά εκεί γύρω στο 2025…αποσύρουμε 30 F16 Block 30 και 39 Phantom που αντικαθιστούν 60 Mirage 2000-9 και 6 Rafale F4….οχι και τόσο άσχημα στην ομοιοτυπία…
    84 F-16 Viper
    37 F-16 block 50+ advanced
    84 Mirage 2000-5 και Mirage 2000-9
    24 Rafale F4
    Σύνολο 229 Μαχητικά στο 2027….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *