Η αναμενόμενη υπογραφή συμφωνίας αμυντικής – στρατιωτικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, πυροδότησε σημαντικές εξελίξεις, όπως ήταν αναμενόμενο, και στο κομμάτι των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Κυρίως σε αυτό αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς.

Είναι λογικό οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών να έχουν προκαλέσει σύγχυση, σχετικά με τις ελληνικές επιλογές, αυτή την εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι τη στιγμή που τα σενάρια και οι “διαρροές” σχετικά με την ενοικίαση γαλλικών φρεγατών FREMM ή την προμήθεια μεταχειρισμένων τύπου Μ από το Ναυτικό της Ολλανδίας “δίνουν και παίρνουν”, το Oruc Reis εξακολουθεί να πλέει με τα συνοδά του σκάφη, σε ελληνικών συμφερόντων θαλάσσιες περιοχές. Σε ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Φυσικά παρακολουθείται από μονάδες του ΠΝ και την Πολεμική Αεροπορία, αλλά οι κόκκινες γραμμές της εποχής του “Βυθίσατε το Χόρα” έχουν παραβιαστεί… Ζητούμενο για την Ελλάδα παραμένει η αποτροπή της τουρκικής επιθετικότητας. Και η οριστική διακοπή των τουρκικών διεκδικήσεων εις βάρος της. Μέσα από τη διαδικασία της εξασφάλισης αυτής της αποτροπής, φυσικά δεύτερο ζητούμενο είναι η ανάπτυξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. 

Συνεπώς, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Ευρώπη, όπου οι περισσότερες χώρες με εξαίρεση τη Γαλλία και τη Βρετανία, αντιμετωπίζουν τα εξοπλιστικά ώς αναπτυξιακά προγράμματα, η Ελλάδα καλείται να τα αξιοποιήσει και ώς μέσο επιβίωσης. Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αποσκοπούν στη δημιουργία και συντήρησης θέσεων εργασίας, στην επένδυση σε τομείς έρευνας και ανάπτυξης υψηλής τεχνολογίας και στις εξαγωγές. 

Απειλή πέραν της ρωσικής δεν υπάρχει, και για αυτή υπάρχει το ΝΑΤΟ και η συμμετοχή στις δομές του. Τα πράγματα για την Ελλάδα είναι, δυστυχώς, πολύ διαφορετικά. Το ΝΑΤΟ δεν την προστατεύει από την Νο.1 απειλή ενάντια στην εθνική της κυριαρχία, τα δικαιώματά της και την ασφάλεια των πολιτών της. 

Από τη μία πλευρά η Ελλάδα, όπως και όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες, χρειάζεται τη δημιουργία θέσεων εργασίας και της διατήρησής τους σε βάθος χρόνου, όπως χρειάζεται (για πολλούς λόγους) και τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ. Επιπρόσθετα όμως, απαιτείται να μπορεί να ασκήσει τη δική της ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική. Κάτι που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο μέσω της αξιοποίησης των κατάλληλων, σε ποσότητα και χαρακτηριστικά, όπλων. 

Η γαλλική εναλλακτική αξιοποιήθηκε για πρώτη φορά προς επίτευξη του σκοπού αυτού πριν από 50 ολόκληρα χρόνια. Μετ΄ εμποδίων συνεχίζει να αξιοποιείται μέχρι σήμερα. Τα γαλλικά πλοία και όπλα συνεπώς δεν είναι ευσεβής πόθος δικός μας ή των ξένων ΜΜΕ. Είναι ευσεβής πόθος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων προς κάλυψη των επιχειρησιακών του αναγκών για τα επόμενα 20 χρόνια κατ΄ ελάχιστο. 

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η διαμόρφωση Belharra HN. Το Πολεμικό Ναυτικό ζήτησε αυτό που πραγματικά ήθελε και χρειάζεται. Και δεν θα το λάβει για πολλούς λόγους. Το κόστος είναι μόνο ένας από αυτούς. Ασφαλώς δεν είναι ενάντια σε εναλλακτικές τύπου Μ (Karel Doorman) και τις επιθυμεί, αφού η επιχειρησιακή εμπειρία της αξιοποίησης των S επί τέσσερις σχεδόν δεκαετίες είναι απόλυτα θετική. Η διαφορά στο κόστος με τις FREMM έχει να κάνει αποκλειστικά με την ηλικία των πλοίων, τα συστήματα αποστολής και, κυρίως, τα όπλα τους. Και είναι λογική. 

Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό που δεν θέλει το Πολεμικό Ναυτικό είναι να γίνει Ακτοφυλακή. Η επίθεση που δεχθήκαμε εχθές (και σήμερα), δεν είναι μόνο άδικη και ανήθικη. Είναι και εκ του πονηρού και είναι σχετική με αυτό ακριβώς. Με το ότι δηλαδή το Πολεμικό Ναυτικό δεν επιθυμεί να γίνει Ακτοφυλακή.

Αν η Ελλάδα δεν είχε όντως ανάγκη τη γαλλική εναλλακτική και συνεργασία με το κόστος που αυτή συνεπάγεται, δεν θα την είχε υιοθετήσει (με πρωτοπόρο το Πολεμικό Ναυτικό), εδώ και μισό αιώνα. Παρά τις πιέσεις που έχει κατά καιρούς υποστεί για να την εγκαταλείψει. Και ο Έλληνας πρωθυπουργός δεν θα βρισκόταν σήμερα στην Κορσική! Ας ελπίσουμε με τόλμη και αρετή η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε εξοπλιστικά όπως τα Rafale και οι Belharra.

Comments

  1. Κύριε Νικήτα, όσοι δεν έχουν παρωπίδες και ενδιαφέρονται πρωτίστως για το καλό της χώρας και των ΕΔ νομίζω εκτιμούν και αναγνωρίζουν την προσπάθεια, το ήθος και το ύφος της σελίδας σας. Συνεχίστε όλοι σας απτόητοι. Οι περισσότεροι αναγνώστες νομίζω έχουν καταλάβει ποια κίνητρα και συμφέροντα εξυπηρετούν οι πρόσφατοι επικριτές σας.

    Εύχομαι ολόψυχα να υπογραφεί η Ελληνο-Γαλλική αμυντική συμφωνία. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια θα έχω (ανέλπιστα) να πω έστω κάτι θετικό για Ελληνική κυβέρνηση.

  2. Οι πληροφορίες ενός δημοσιογράφου πολλές φορές και για διάφορους λόγους μπορούν να βγουν εσφαλμένες…Αυτό που μετράει είναι το ήθος,η αντικειμενικότητα και η αγάπη πάνω απόλα για την πατρίδα και σε αυτό μέχρι τώρα δεν έχετε σφάλλει ποτέ.

    Συνεχίστε την καλή δουλειά και μην ανησυχείτε…οι αναγνώστες βλέπουν και κρίνουν…βλέπουν ποιοι πάνω απο το καλό της χώρας βάζουν τις τσέπες τους και μας σερβίρουν την μαρίδα για φαγκρί…

  3. Από σάιτς που η ακροτελεύτεια παράγραφος των άρθρων που δημοσιοποιεί έχει ως όρο το φοβερό »Η αρχισυνταξία έχει το δικαίωμα να λογοκρίνει σχόλιο ή να απαγορεύσει την δημοσίευσή του.»οι επιθέσεις τους εναντίον σας μάλλον σας τιμούν.Η χρήση και μόνο λέξεων όπως λογοκρισία και απαγόρευση παραπέμπουν σε εποχές σκοτεινές,όταν δε χρησιμοποιούνται από δημοσιογράφους που ως σημαία πρέπει να έχουν την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης τότε κάτι δεν λειτουργεί σωστά στη χώρα που γεννήθηκε η Δημοκρατία.

    1. «Τα γαλλικά πλοία και όπλα συνεπώς δεν είναι ευσεβής πόθος δικός μας ή των ξένων ΜΜΕ. Είναι ευσεβής πόθος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η διαμόρφωση Belharra HN. Το Πολεμικό Ναυτικό ζήτησε αυτό που πραγματικά ήθελε και χρειάζεται.»
      -Το ΠΝ δεν ζητησε ποτε Γαλλικα πλοια.Το ΠΝ εχει αναγκες και θετει προδιαγραφες,δεν εχει κανεναν ερωτα με την Γαλλια η οποιαδηποτε αλλη χωρα.Απο τις Γαλλικες επιλογες που του εφεραν οι πολιτικοι(FREMM-BELHARA) προεκυψε η FREMM HN και BELHARA HN τα οποια ηταν οσο-το δυνατον πιο κοντα στις προδιαγραφες αυτες ,πλοια αρκετα αλλαγμενα και customized απο τα αρχικα.

      «Ασφαλώς δεν είναι ενάντια σε εναλλακτικές τύπου Μ (Karel Doorman) και τις επιθυμεί, αφού η επιχειρησιακή εμπειρία της αξιοποίησης των S επί τέσσερις σχεδόν δεκαετίες είναι απόλυτα θετική»
      -Σε καμια περιπτωση οι τύπου Μ δεν μπορουν να ειναι εναλλακτικη της αγορας ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ νεας φρεγατας.Δεν καλυπτουν αυτην την αναγκη , «τρυπες» κλεινουν και μαλιστα πολυ καλα και καλως να ερθουν.

  4. Γράφετε :
    «Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η διαμόρφωση Belharra HN. Το Πολεμικό Ναυτικό ζήτησε αυτό που πραγματικά ήθελε και χρειάζεται. Και δεν θα το λάβει για πολλούς λόγους. Το κόστος είναι μόνο ένας από αυτούς.»

    και:
    » Ας ελπίσουμε με τόλμη και αρετή η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε εξοπλιστικά όπως τα Rafale και οι Belharra.»

    Αυτό σημαίνει ότι Belharra όπως την διαμόρφωσε το ΠΝ είναι εκτός υποψηφιοτήτων του διαγωνισμού και αντικαθίσταται από Belharra γαλλικής διαμόρφωσης?

    1. Μάλλον σημαίνει πως σε ορισμένες Πρεσβείες, ονόματα δεν λέμε, έχει πέσει πολύ ξινίλα με την προοπτική το ΠΝ της φτωχής πλην τιμίας Ελλάδος να αποκτήσει υποστρατηγικές δυνατότητες και πραγματική ικανότητα αεράμυνας περιοχής.

  5. Οι Μ ΄δεν θα ήταν κακό να τις παίρναμε να αλλάξουμε δύο από τις παλιές S, αφού είναι παρεμφερή καράβια άρα μπορούμε να τα λειτουργήσουμε άμεσα, όμως μια απόφαση να τις πάρουμε θα προκαλούσε κατάθλιψη αν συγκρίνει κάποιος:

    -Τις Μ με τις επιδόσεις τους και την τιμή που αναφέρεται κάπου (250 εκατ οι δύο), και
    -Τις Αδελαίδες με τις δικές τους επιδόσεις και τιμή που τελικά ήταν 80 εκατ οι δύο χωρίς τα όπλα

    Πάντως όπως προανέφερα μπορούμε να τις πάρουμε για 2 από τις παλιές S, την τρίτη S, μπορούμε να την αλλάξουμε με μια Fremm νοικιασμένη, και μετά όλες υπολοιπες S και M και η νοικιασμένη Fremm θα αλλάζανε, με όσα καινούργια ναυπηγηθούν συν μερικές LCF και μερικές ANZAC. Έτσι το 2030 θα είχαμε τις νέες ναυπηγήσεις, ΜΕΚΟ ANZAC (και οι δικές μας θα έρθουν σε αυτή την διαμόρφωση μάλλον) και LCF, τρεις τύπους και μια χαρά είμαστε (το 2040 θα άλλαζαν οι ΜΕΚΟ με κάτι άλλο)

      1. Στην αρχή έλεγαν περίπου 2024-2028, και μετά το πήγαν 3-4 χρόνια πίσω.

        Αν π.χ. έχουν τώρα 9S, τρεις θα άλλαζαν με Μ και με Fremm. σύντομα. Το 2025 έστω θα παίρναμε νέες ναυπηγήσεις (οι συζητήσεις λένε 2-4 ας πούμε μέσο όρο τρεις), οπότε θα έβγαιναν έξω άλλες 2 S (η μία ναυπήγηση θα αντικαθιστούσε την Fremm), οπότε θα έμεναν 4 S και 2 Μ.

        Το 2027 περίπου θα ήταν πιθανό να πάρουμε τις 3-4 LCF, και 2028-2030 οι ΜΕΚΟ ANZAC, που θα αντικαθιστούσαν τις τελευταίες S και Μ.

        Οπότε 2030 θα είχαμε έστω:
        -3 Νέες ναυπηγήσεις (όποιες είναι αυτές) (θα έχουν ζωή έστω 40 χρόνια, μεχρι 2065)
        -3-4 LCF (μακάρι να βρισκόταν και άλλες) (θα έχουν ζωή 15-20 χρόνια, μέχρι έστω 2045)
        -6-7 ΜΕΚΟ (σε επίπεδο περίπου ANZAC (θα έχουν ζωή κανα δέκα χρόνια μέχρι έστω 2040)

        Και μεταξύ σοβαρού και αστείου, εκεί που θα αποσύρονται οι ΜΕΚΟ, θα αποσύρει η Γαλλία και Ιταλία τις Fremm, οπότε μπορούμε να τσιμπήσουμε κάτι να κάνουμε οικονομία και να βάλουμε αντικατάσταση των LCF με νέες ναυπηγήσεις)

    1. Η αγορα πλοιων οπως η FREMM και οι Μπελχαρες θα ηταν ενα πολυ μεγαλο λαθος.

      Αντιθετως η αγορα του Rafale θα ηταν ορθη, αλλα υπο αυστηρες προϋποθεσεις: Να αγοραστουν 40 αεροσκαφη ωστε να δικαιολογειται η εισαγωγη νεου τυπου, να αγοραστουν καποια επιπλεον οπλα για αυτα (πχ Meteor) και να γινει μεγαλη αυξηση του λειτουργικου προϋπολογισμου της Αεροπορίας, διοτι οταν δεν δινονται λεφτα για να πετανε τα Mirage 2000 , τοτε δεν θα πετανε ουτε τα Rafale που εχουν 2.5 φορες μεγσλυτερο κοστος ανα ωρα πτησης.

      ΔΕΝ μπορουμε να εχουμε ΚΑΙ πολλες πανακριβες φρεγατες, ΚΑΙ δυνατη Αεροπορία. Δεν το σηκωνει η τσεπη μας. Πρεπει να αποφασισουμε. Με το Rafale και με συγχρονα υποβρυχια παμε Ανατολικη Μεσογειο. Με τις FREMM και τις Μπέλχαρες ΔΕΝ παμε Ανατολικη Μεσογειο, οτι και να λενε ορισμενοι.
      Αλλα μεταξυ μας, δεν χρειαζεται και δεν πρεπει να παμε Ανατολικη Μεσογειο. Σε περιπτωση πολεμου, η μοιρα της Κυπρου θα κριθει απο το αποτελεσμα της αναμετρησης σε Θρακη -Αιγαιο. Αν η ελληνικη Αεροπορια επιτυχει τοπικη αεροπορικη υπεροχη και επιδοθει σε ανηλεη βομβαρδισμο της δυτικης Τουρκιας, θα εχουν την πολυτελεια οι Τουρκοι να δεσμευουν αεροσκαφη στην Κυπρο ; Δε νομιζω.
      Ακουω οτι «το Ναυτικο δεν θελει να γινει Ακτοφυλακη». Δηλαδη με τις Standard και τις ΜΕΚΟ, μικρες φρεγατες γενικης χρησης των 3500 τονων, αξιομαχα , συμμαζεμενα πλοια λογικου κοστους, το Ναυτικο ηταν «Ακτοφυλακη»;
      Στην κλειστη θαλασσα του Αιγαιου, οι κορβέτες Gowind 2500, εξαιρετικα πλοια λογικου κοστους, δεν κανουν ολα οσα θελουμε; Με τα υποβρυχια αναερόβιας προωσης δεν μπορουμε να παμε να ελιχειρησουμε ΠΑΝΤΟΥ, ακομα και εξω απο την Μερσίνα;

      Οταν το Αιγαιο ειναι το τελειο περιβαλλον για δραση υποβρυχιων, που πρεπει να εστιαζει το Ναυτικο; Μα στα υποβρυχια και στον ανθυποβρυχιακο αγωνα φυσικα. Οχι σε πανακριβες φρεγατες ΑΑW.

      Να παρουμε για την ωρα τις καλες μεταχειρισμενες φρεγατες που μας δινουν οι Ολλανδοι, αν βεβαια η τιμη ειναι συμφερουσα, και να ξεχασουμε τις ανοησιες με τις φρεγατες ΑΑW.

      Προσωπικα πιστευω οτι ουτε Ραφαλ ουτε Μπελχαρες θα παρουμε. Η συζητηση ειναι εγκυκλοπαιδικη, η Κυβερνηση αυτη λιγο διαφετει απο την προηγουμενη σε θεματα εθνικης ασφαλειας. Να ειμαστε ευτυχεις αν δωσει λεφτα για τη συντηρηση και πληρη αξιοποιηση του υπαρχοντος οπλοστασιοιυ, τωρα που κατατρομαξε απο τις πολεμικες ιαχές των Τούρκων.

      ΥΓ: Μια φωνη απο το Υπερπέραν:
      «Κυριοι συναδελφοι, αντιλαμβανομαι τις αναγκες ολων των Κλαδων, ομως τη νικη στο Αιγαίο δεν θα μας τη δωσουν οι φρεγάτες, αλλα η Αεροπορία»

      Κώστας Mητσοτάκης, απο το βημα της Βουλής των Ελλήνων, Μάρτιος 1998

  6. Μην ασχολείστε με ασπόνδυλα σκουπίδια της δημοσιογραφίας που εν γνώσει τους και πέραν του θεμιτού, αποδεκτού και αναμενόμενου λάθους, διαδίδουν συστηματικά ψευδείς ειδήσεις και παραπληροφορούν.

    Περί της Belhara, λαμβάνοτας υπ’ όψιν αποκλειστικά τις επιχειρησιακές ανάγκες του Π.Ν, είναι μακράν η καλυτέρα εκ των διαθεσίμων επιλογών. Έξι τέτοια πλοία της ελληνικής διαμόρφωσης προσδίδουν απαράμιλλες δυνατότητες στο ΠΝ μας.

    Επ ουδενί δεν πρέπει να προτιμηθεί λύση μεταχειρισμένου πλοίου παρά μόνο εφόσον συνδέεται και αποτελεί τμήμα προμήθειας νεότευκτων μονάδων, ως άμεση ενδιάμεση λύση.
    Ελπίζω να επικρατήσουν ορθολογιστικά κριτήρια και να μην καταλήξει το Π.Ν με πλοία διανύοντα την τρίτη δεκαετία της ζωής τους, αντί νέων νηών.
    Θα είναι τραγική εξέλιξη.

  7. Αγαπητέ Γιάννη Νικήτα:
    Φρεγάτες υπάρχουν και μάλιστα φτηνές η σειρά ΧΟ 131 και όλα τα πλοία της σειράς
    CROSOVER.
    Είναι 6 πλοία με ίδιο πλάτος και 4 διαφορετικά μήκη. Στην πράξη αποτελούνται από 5 βασικά κομμάτια για το σκάφος και μερικές ακόμα διαφορετικές υπέρ κατασκευές.
    Με αυτό ασχολούμαι τώρα όχι μόνο στην παρουσίαση των πλοίων αλλά τι κερδίζεις με αυτήν την σχεδίαση και σας βάζω το αποτέλεσμα. Δεν είναι εύκολο είναι πολλοί οι υπολογισμοί.

    Να σας δώσω ένα παράδειγμα: αν επιλέξουμε να σχεδιάσουμε ολοκληρωτικά όλοι την σειρά πλοίων της ALS θα πρέπει να το κάνουμε για 6 σχεδιάσεις και να κατασκευάσουμε 6 πρωτότυπα υπό κλίμακα για να δοκιμάσεις στην δεξαμενή δοκιμών σε ακραίες συνθήκες.
    Στην σειρά CROSOVER δεν έχουμε να κάνουμε με έξη διαφορετικά μεγέθη πλοίων αλλά με ένα! Τα πλοία αποτελούνται από 5 βασικά κομμάτια αν σχεδιάσεις την φρεγάτα ΧΟ 139 CF είναι σαν να τα έχεις σχεδιάσεις όλα. Αν και στην πραγματικότητα αυτό δεν είναι αληθές γιατί είσαι υποχρεωμένος να σχεδιάσεις της εσωτερικές διαμορφώσεις –διαφορές και της ενώσεις των κομματιών μεταξύ τους.
    Δηλαδή στην μια περίπτωση πρεπει να σχεδιασουμε 6 διαφορετικά πλοία και στη άλλη με τα πλοία τη ςσειράς CROSOVER είναι σαν να σχεδιάζουμε 1,3! Προσοχή το 1,3 αφορά το κόστος σχεδίασης της φρεγάτας XO 139 CF !
    Προσοχή τα πλοία δεν έχουν το ίδιο εκτόπισμα δεν στοιχίζει η σχεδίαση τους το ίδιο αλλά άλλο είσαι υποχρεωμένος να σχεδιάσεις 6 πλοία και άλλο 1 με της διαφορές στην υπέρ κατασκευές, στης ενώσεις των κομματιών, την σχεδίαση των μηχανών και της εσωτερικές διαμορφώσεις του σκάφους.
    Γλυτώνεις χρόνο και χρήμα που είναι σημαντική παράμετρος για να την αγνοήσεις.

    Αν επιλέγαμε να κατασκευάζαμε 20 πλοία της σειράς CROSOVER, από 4 σε κάθε σειρά και δυο αποβατικά και λογιστικής υποστήριξης, το κόστος για την κατασκευή των πλοίων θα ανερχότανε στα 3,5 δις ευρώ χωρίς όπλα και ηλεκτρονικά γιατί αποτελούνται από 5 ίδια κομμάτια. Αν επιλέγαμε να σχεδιάσουμε- κατασκευάσουμε 5 άλλες κλάσεις πλοίων θα θέλαμε 5,7 δις ευρώ. Έχουμε ένα κέρδος της τάξης του 2,2 δις ευρώ που είναι το κόστος ανάπτυξης-σχεδίασης- κατασκευής διορθώσεων και υλικών -εργαλειομηχανών των ναυπηγείων.
    Γιατί είναι ίδια πλοία και όχι διαφορετικά. Στο κόστος έχω υπολογίσει ένα 25% παραπάνω 12% για σφάλμα στους υπολογισμούς και 13% η αύξηση του κόστους κατασκευής του πλοίου σε 10 χρόνια.

    Δηλαδή σε 20 χρόνια θα μπορούσαμε να είχαμε 4 περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, 4 κορβέτες, 4 φρεγάτες, 2 αποβατικά και δυο λογιστικής υποστήριξης και 4 φρεγάτες αεράμυνας με 3,5 δις ευρώ συν ηλεκτρονικά-όπλα
    Το κέρδος των 2,2 δις είναι εξαιρετικά σημαντικό για να το αγνοήσουμε.
    Αυτή είναι η φτηνότερη λύση για μένα αν θέλουμε να αναπτύξουμε ναυτική βιομηχανία και να έχουμε υγιές ναυπηγεία.

    https://products.damen.com/-/media/Products/Images/Clusters-groups/Naval/Crossover/Documents/Leaflet_CrossOver_Range.pdf

  8. Τι, τσίνισε η ΠΤΗΣΗ που μας φλόμωνε όλη την άνοιξη και το καλοκαίρι με τα tico και τα AB που έρχονται για να καταλήξει να μας κάνει πλύση εγκεφάλου για τις κορβετίνες «Θεμιστοκλής» και τα σαουδαραβικού τύπου MMSC ?

    Τα έλεγε ο Τσιμούχας..

    1. Μιλάνε αυτοί για fake news που είχαν κάνει σημαία τους την σίγουρη παραχώρηση δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 σύμφωνα με αποκλειστικές και αξιόπιστες κυβερνητικές πηγές όπως έλεγαν!

      Αμέσως μετά το παραμύθι είχε στο μενού Ticonderoga για να καταλήξουν σε αυτό που είχαν εξ αρχής στο μυαλό τους δηλαδή της MMSC.

      Τελευταία δε με τα ειρωνικά τους άρθρα και τα επιχειρήματα επιπέδου νηπιαγωγείου προκειμένου να χλευάσουν την αγορά τόσο των Rafale όσο και των Belharra και FREDA!

      Κάποιοι τους εξοπλισμούς της χώρας τους έχουν κάνει επάγγελμα με το ανάλογο αντίτιμο και κρύβονται υποκριτικά πίσω από ψευτο-πατριωτικά τσιτάτα.

      1. Κοίτα, αν κάτσεις κάτω και και δεις πόσους συνεργάτες έχει η ΠΤΗΣΗ θα καταλήξεις σε μία απο τις ακόλουθες υποθέσεις:
        (α) δεν τους πληρώνει
        (β) δεν είναι υπαρκτά πρόσωπα, αλλά ένας που υπογράφει με διαφορετικά ονόματα (υπόθεση Τσιμούχα)
        (γ) κάποιος τους χρηματοδοτεί.

        Όπως και να έχει, με έχουν εκνευρίσει γιατί πουλάνε περίεργο σανό, κι είναι κρίμα γιατί έχω μεγαλώσει με την ΠΤΗΣΗ…

        1. Πολύ εύστοχες οι επισημάνσεις σου!

          Κοίτα άλλο Πτήση του Καββαθά και άλλο η σημερινή Πτώση.

          Σε μια εποχή που όλα αγοράζονται και όλα πουλιούνται δεν ξέρουμε ποιοι τελικά κρύβονται πίσω από την Πτώση.

          Πάντως εκ των πραγμάτων σίγουρα δεν εξυπηρετούν των συμφέρον της Ελλάδας αλλά έχουν άλλα συμφέροντα και αυτά υπηρετούν.

  9. Παρατηρώ τόσο από το παρόν άρθρο όσο και γενικότερα από τις πληροφορίες σε άλλα σαιτ αμυντικά και τις κυβερνητικές διαρροές να έχουν πέσει πολύ οι τόνοι σχετικά με την προμήθεια πακέτο Rafale + Belharra + FREDA
    ως ενδιάμεση λύση.

    Εύχομαι να μην είναι αποτέλεσμα πιέσεων από Γερμανούς και Αμερικάνους και η κυβέρνηση τελικά κάνει πίσω.

    Διαβάζω στο defence-point πως οι Ολλανδοί εκτός από την προσφορά τους για δύο Μ (άμεσα) δείχνουν ενδιαφέρον και για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και για την ΕΑΒ.

    Πράγματι πολύ ενδιαφέρον.

    Αν αναλάβoουν αυτές της επιχειρήσεις είναι σίγουρο ότι θα κάνουν θαύματα μιας και θα δουλεύουν με καθαρά αξιοκρατικά κριτήρια χωρίς τα γνωστά νεοελληνικά ρουσφέτια βολέματα και ημέτερους κηφήνες προέδρους κομματικούς άσχετους με το αντικείμενο.

    Αν η πρόταση των Γάλλων για 2+2 Belharra και FREDA (ενδιάμεση λύση) περιλαμβάνει κάτι αντίστοιχο όπως να μπούνε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έχει καλώς.

    Αν όχι τότε θα ήταν καλή εναλλακτική η Ολλανδική Damen.

    Υποθετικά

    Δύο φρεγάτες Μ άμεσα ως ενδιάμεση λύση και ναυπήγηση 2+2+2 Omega σε βάθος χρόνου ενώ βάζουμε ισχυρή υποθήκη και για τις LCF όταν θα είναι διαθέσιμες.

    Στο παραπάνω σενάριο θα μπορούσε να προστεθεί και η αγορά είτε δύο FREMM μεταχειρισμένων είτε των δύο FREDA.

    Σε μια τέτοια περίπτωση να αυξηθούν οι αριθμοί των Rafale.

    Παρόλα αυτά θεωρώ την λύση πακέτο Rafale + Belharra HN + FREDA ως ενδιάμεση λύση κορυφαία επιλογή.

    Για το Rafale ως μαχητικό και τα όπλα που φέρει δεν χρειάζονται αναλύσεις και είναι γνωστά τα πλεονεκτήματα.

    Και για τη Belharra HN και FREDA ή FREMM επίσης.

    Aster-30, Aster-30NT1, Scalp Naval είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν και προφανώς δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε εναλλακτική όσο φουτουριστικό σχέδιο και αν είναι π.χ η Omega.

    Κλείνοντας η επίθεση που δέχθηκε η ιστοσελίδα από την Πτώση είναι παράσημο για εσάς και έτσι πρέπει να το δείτε.

    Οι αναγνώστες σας βλέπουν αξιολογούν και βγάζουν χρήσιμα συμπεράσματα να είστε βέβαιοι για αυτό.
    Το DR μεγαλώνει δυναμώνει και αυτό σε κάποιους δεν αρέσει που είχαν μάθει να έχουν τα προβατάκια τους και να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη.

    Υ.Σ Κάποιοι σχολιαστές εδώ έλεγαν ότι «βρίζουμε» άλλες ιστοσελίδες (βασικά άλλο σκληρή κριτική και άλλο βρίζω) τώρα δεν έβγαλαν άχνα για την επίθεση της Πτώσης στον DR, μάλλον οι όποια «ευαισθησία» τους θα είναι επιλεκτική και ανάλογα πως τους βολεύει!

      1. Μια εταιρία του μεγέθους της Damen δεν είναι περίεργο να έχει ναυπηγεία σε διάφορες χώρες.

        Καταλαβαίνω των υπαινιγμό αλλά δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα.

        Συμφωνώ πως η καλύτερη επιλογή (όπως είπα στο αρχικό σχόλιο μου) πως είναι η λύση του Γαλλικού πακέτου για ευνόητους λόγους που ανέφερα ήδη.

        1. Η Damen, μπορεί να σου βάλει Silver και όποιο ραντάρ θέλεις. Λέω εγώ τώρα.
          Αλλά δεν μπορεί η Γαλλία για οποιοδήποτε λόγο να μας στηρίζει έτσι και εμείς να μην τους στηρίξουμε. Δεν γίνονται οι συνεργασίες και οι συμμαχίες έτσι. Αυτό που κάνουν οι Γάλλοι τώρα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ. Ας αφήσουμε τα πολλά πολλά και ας κάνουμε αυτό που πρέπει. Και στο κάτω κάτω δεν θα πάρουμε και πατάτες, ΚΟΡΥΦΑΙΑ πλοία και συστήματα και όπλα θα πάρουμε. Και θα δουλεύουν και στο 100% όταν χρειαστεί (λέω εγώ τώρα) και δεν θα μπορούν να «περεμβληθούν» κιόλας από κάποιον τρίτο (λέω εγώ τώρα).

  10. Να ρωτήσω ΓΙΑΤΙ αφού θα πήγαιναν στις γερμανικές τορπίλες
    επέλεξαν την παλιότερη έκδοση SeaHake Mod4 με εμβέλεια άνω των 50 km
    και όχι την SeaHake Mod4 ER με εμβέλεια 140 km?

  11. Οπως ειπε και ο Μιχαλης.

    «Η επίθεση που δέχθηκε η ιστοσελίδα από την Πτώση είναι παράσημο για εσάς»

    Εγω περιμενω με αγωνια το αρθρο/δικαιολογια τους γιατι τελικα τα A.B δεν ηρθαν.

    Η δημιουργια και η διατηρηση fake news για τοσο μεγαλο χρονικο διαστημα ακομα και με επιθεσεις και ειρωνικες απαντησεις σε οσους τολμουσαν να αμφισβητησουν την «σιγουρη» πληροφορια τους καπως θα πρεπει να απαντηθει.Και η απαντηση θα ειναι σιγουρα το λιγοτερο διασκεδαστικη.

    Προσωπικα πιστευω οτι δεν θα απαντησουν.Θα βρουν εναν τροπο να το «θαψουν» μεχρι να ξεχαστει εκμεταλλευομενοι και την χρονικη περιοδο με τις πολλες εξελιξεις.

    Παντως FREDA ξεχνα τς φιλε Μιχαλη.Ηταν ουτως η αλλως πολυ τραβηγμενο.

    @npo

    Ο Τσιμουχας ηταν απο τους καλητερους σχολιαστες στην Πτωση.Μαζι με τον Προβοκατωρ προσεφεραν και πολλες πληροφοριες/γνωσεις και πολυ γελιο.Οταν και οι δυο «εξαφανιστηκαν» απο εκει ηταν το πρωτο σημαδι οτι κατι παει στραβα.Μετα οι αποχωρησεις εγιναν χιονοστιβαδα.

    Οι δυο τους απο πολυ νωρις ειδαν οτι η Πτωση πηγαινε και σε Ναυαγιο.

    Πραγματικα Τσιμουχας και ο Προβοκατωρ λειπουν.

    1. Σίγουρα φίλε η περίπτωση FREDA δεν είναι εύκολη και όλα θα είναι σε συνάρτηση του πακέτου που θα πάρουν οι Γάλλοι και κατά πόσο είναι εφικτό να τα παραχωρήσουν.

      Πάντως και δύο FREMM μεταχειρισμένες ως ενδιάμεση λύση με προαίρεση αγοράς τους δεν θα ήταν κακή λύση σε μια συνολική συμφωνία.

  12. Η μόνη ουσιαστική στήριξη που έχουμε αυτή τη στιγμή (όπως και διαχρονικά) είναι από τη Γαλλία.

    Και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το ζυγίσει καλά ο Μητσοτάκης.

    Είναι προφανές πως οι Γερμανοί θέλουν να μας εγκλωβίσουν σε παγίδα και να μας καθίσουν στο τραπέζι πρώτον για να κερδίσουν χρόνο και να μην τεθούν οι οικονομικές κυρώσεις στην Τουρκία όπως και με το να «παζαρέψουν» δικά μας κυριαρχικά δικαιώματα.

    Σε μια διαπραγμάτευση όπου ο άλλος βάζει εκατό ανύπαρκτα θέματα και εσύ προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας και γνωρίζοντας εξαρχής πως η τράπουλα είναι σημαδεμένη γνωρίζεις και το αποτέλεσμα.

    Όπως είναι προφανές ότι δεν ήταν τυχαίες όλες αυτές οι διαρροές των λαγών του Μητσοτάκη όλο το προηγούμενο διάστημα όπου μιλούσαν για συνεκμετάλλευση και Χάγη (Ντόκος, Καιρίδης κτλ.) και τη Ντόρα να λέει μπορεί να χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα νησιά!

    Είναι προφανές πως υπήρχε κάποιου είδους «συμφωνίας» στο παρασκήνιο και πίσω από τις κλειστές πόρτες ώστε να δοθεί κάτι στην Τουρκία για να κερδίσουν λίγη ησυχία στη βάρδια τους.

    Μόνο που αυτό η Τουρκία το αντιλαμβάνεται ως αδυναμία και ευκαιρία να ζητήσει περισσότερα (για Τούρκους μιλάμε) και σήμερα να ζητάνε τον ουρανό με τα άστρα.

    Είναι προφανές πως τώρα η κυβέρνηση δείχνει εγκλωβισμένη και αμήχανη που προσπαθεί με παχιά λόγια να κρύψει την αποτυχία της.

    Είναι προφανές πως εδώ και 14 μήνες δεν έγινε το παραμικρό για την ενίσχυση της αποτροπής και τώρα τρέχουν τελευταία στιγμή και δεν ξέρω αν προλαβαίνουν.

    Οι παλιοί έλεγαν αν έχεις Τούρκο φίλο κράτα και ένα ξύλο.

    Ο μέγας Ελευθέριος Βενιζέλος έλεγε διπλωματία και τουφέκι.

    Ο Κολοκοτρώνης έλεγε πως όταν δείχνουμε τα οπίσθια μας στους Τούρκους μας δείχνουν τα μπροστινά τους και όταν τους δείχνουμε τα μπροστινά μας τότε μας δείχνουν τα οπίσθια τους.

    Τι από όλα αυτά διαχρονικά έχει κάνει το πολιτικό μας προσωπικό;

    Η απάντηση είναι γνωστή.

    Από τη στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε (και καλώς) να επενδύσει 10 δις ευρώ σε αναγκαία εξοπλιστικά προγράμματα, η λογική δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι να δώσουνε σε όλους από κάτι ώστε να τα έχουνε με όλους καλά.

    Το ζητούμενο δεν είναι να εξαγοράσουμε λυκοφιλίες ούτε και να είμαστε τα καλά παιδιά.

    Τον καλό τον λένε και χαζό.

    Οι διπλωματία των εξοπλισμών με όλους είναι μια λανθασμένη συνταγή που δοκιμάστηκε στο πρόσφατο παρελθόν και δεν προσέφερε τίποτα ουσιαστικό.

    Στο προηγούμενο εξοπλιστικό πρόγραμμα (μετά τα Ίμια) τη μερίδα του λέοντος πήρε η Γερμανία (υποβρύχια, άρματα κτλ) και η Αμερική.

    Η Αμερική σε όλα τα θέματα που μας καίνε και κυρίως με ότι έχει να κάνει με την Τουρκία τηρούν ίσες αποστάσεις.

    Η δε Γερμανία ήταν η χώρα που μας ξεπάτωσε στην κυριολεξία με τα μνημόνια αμέσως μετά και ήταν αυτοί που έβαζαν συνεχώς σκληρούς όρους και τρικλοποδιές ώστε η χώρα να μην σηκώσει κεφάλι.

    Τώρα δε σε ότι έχει να κάνει με την Τουρκία τόσο η υστεροβουλία τους όσο και η υποκρισία τους είναι εμφανή ακόμα και σε ένα παιδάκι.

    Τι είναι αυτό που δεν καταλαβαίνει λοιπόν το πολιτικό προσωπικό;

    Πιστεύουν στα αλήθεια πως αν η Τουρκία μπουκάρει και αρπάξει μερικά νησιά ή αν αρπάξει κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας νομίζουν πως με τον ένα ή άλλο τρόπο θα διασωθούν και θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τη γλυκιά εξουσία και να συνεχίσουν να λυμαίνονται τον τόπο μαζί με το κομματικό τους κράτος τον κομματικό τους στρατό και τα συμφέροντα ξένα και ντόπια που υπηρετούν πιστά;

    Μεγάλο λάθος κάνουν αν έχουν τέτοιες σκέψεις.

    Η λύση είναι στα χέρια τους και έστω και την τελευταία στιγμή μπορούν να σώσουν την παρτίδα.

    Να διαπραγματευτούν μια στρατηγική συμφωνία με τη Γαλλία όπου θα υπάρχει και όρος συνδρομής σε περίπτωση κρίσης και να προχωρήσουν στο Γαλλικό πακέτο Rafale + Belharra HN + FREDA ως ενδιάμεση λύση.

    Και ας γκρινιάζουν όσο θέλουν οι Γερμανοί και οι Αμερικάνοι.

    Ο άλλος πήρε S-400 και ούτε γάτα ούτε ζημιά, συνεργάζεται φανερά με τζιχαντιστές και τρομοκράτες (που υποτίθεται για τη Δύση είναι κόκκινο πανί) σπάει το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη και δεν κουνιέται φύλλο εισβάλλει σε άλλες χώρες χωρίς να έχει καμία δικαιοδοσία και από πάνω του κάνουν και πλάτες.

    Εδώ και ένα μήνα καταπατά με τον ποιο βάναυσο τρόπο την κυριαρχία δύο χώρων μέλη της Ευρώπης (Ελλάδα και Κύπρος) και αντί ήδη να του έχουν επιβάλλει σκληρότατες οικονομικές κυρώσεις ασχολούνται με δευτερεύοντα θέματα όπως με τη Λευκορωσία και προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο και να μας βάλουν σε ένα τραπέζι διαπραγματεύσεων ουσιαστικά παγίδα με ευθύνη των διαχρονικά φιλότουρκων Γερμανών.

    Οπότε είτε θα πάμε σε λύση όπου μας εξασφαλίζει (Γαλλία) με οποιοδήποτε τίμημα είτε θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά πως το πολιτικό προσωπικό είναι εντολοδόχοι ξένων και ντόπιων συμφερόντων μόνο που αυτό πλέον θα έχει σοβαρότατες επιπτώσεις τόσο για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας όσο και για τους ίδιους και ο νοών νοείτο.

  13. Η αντιπαράθεση μέσων ενημέρωσης και ιστολογίων με ευθύνη μιας σελίδας που προφανώς δεν μπορεί να χωνέψει την απώλεια των αναγνωστών της για την οποία φέρει και η ίδια την ευθύνη -με επανειλλημένες ψευδείς ανακοινώσεις και αναφορές απο πληροφορίες που ήταν τραβηγμένες απο τα μαλιά- έχει φτάσει σε ένα τραγικό επίπεδο.
    Η πρώτη φορά δεν είναι πάντως που η συγκεκριμένη ιστοσελίδα επιτίθεται σε μια άλλη που θεωρεί εχθρική. επειδή έχει αυξημένη αναγνωσιμότητα και χαίρει μεγαλύτερης εκτίμησης, απο ότι έχω ακούσει πρόσφατα.
    Αυτή η συμπεριφορά μου θυμίζει πρακτικές μέσων προπαγάνδας που προσπαθούν να εξοντώσουν οποιονδήποτε αντίλογο και εναλλακτική πληροφόρηση, για αμφιβόλους η αμφισβητήσιμους λόγους και σκοπούς που προκαλούν αρκετό σκεπτικισμό για τον ρόλο του συγκεκριμένου ιστολογίου στα επικοινωνιακά της χώρας όπου εμπλέκονται ενεργά και ξένοι παράγοντες χωρίς να έχουν προσκληθεί.

    Υπάρχουν περιπτώσεις όπου είναι καλύτερο να σε μισούν παρά να σε λυπούνται όπως λέει η γνωστή έκφραση, αυτή είναι μια απο αυτές τις περιπτώσεις.

    Αξιότιμοι συντάκτες και αρθρογράφοι του Ντιφένς Ρεβιού, συνεχίστε δυναμικά την ελεύθερη ενημέρωση μακριά απο ξεπερασμένα στερεότυπα και πολιτικές η ιδεολογικές παρωπίδες.

    1. Επισης αυτου του τυπου καφενειακες επιθεσεις κανουν το ιστορικο περιοδικο να χανει καθε υποληψια ως δημοσιογραφικο μεσο.

      Εχω σταματησει ακομα και να ανοιγω τη σελιδα, μπηκα μονο για να δω το περιφημο defenceκουρελου.

      Μονο λυπη. Ξερετε ρε παιδια, καταλαβαινω οτι σημερα ειναι δυσκολο να ζησεις κανοντας αμυντικο ρεπορταζ. Προτιμω να δω αρθρα που να εχουν εταιριες σπονσορες, ΕΠΙΣΗΜΑ, να το λενε: Αγαπητοι αναγνωστες, ηρθαμε σε επαφη με τη thales για αυτο το αρθρο, καναμε κανονικο δημοσιογραφικο ρεπορταζ (οχι μεταφραση απο janes και γνωστα αλλα εντυπα) και το παρακατω αρθρο ειναι προσφορα της thales. Και ακολουθει αρθρο για τις λυσεις της εταιριας στον ανθυποβρυχιακο αγωνα.

      Τιμια πραγματα! Ο αναγνωστης ξερει και μπορει να κρινει. Διαφανεια, ολα εξω απο τα δοντια.

      Αυτο θα το σεβομουν. Κοροιδιες ομως με arleigh burke που δεν χρειαζεσαι να εχεις ειδικη ενημερωση για να καταλαβεις οτι σε θεωρουν ζωο, δεν με βρισκουν συμφωνο.

      1. Η ειλικρίνεια είναι πιστεύω πάντα προτιμότερη, αφού το ψέμα λέγεται ότι έχει κοντά ποδάρια. Μερικοί όμως δεν έχουν αντιληφθεί ότι σήμερα στην εποχή της πληροφορίας όπου ο μέσος πολίτης και αναγνώστης έχει πρόσβαση σε πληροφορίες απο περισσότερες πηγές μπορεί εύκολα να ελέγξει και να φιλτράρει η να ξεχωρίσει τις μπαρούφες απο αυτό που ισχύει πραγματικά.

        Προτιμότερο φτωχός και τίμιος παρά φτωχός και άτιμος, αφού η δεύτερη περίπτωση παραπέμπει και σε νοοτροπία φτωχομπινέ με την έννοια που έχει περιγράψει ο Παναγιώτης Τραϊάνου σε ένα άρθρο του για τον «εθνάρχη» που μόνο αυτό δεν ήταν στην πραγματικότητα παρόλο,που πολλοί θέλουν ακόμα να το πιστεύουν…

  14. «Και ο Έλληνας πρωθυπουργός δεν θα βρισκόταν σήμερα στην Κορσική! Ας ελπίσουμε με τόλμη και αρετή η ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει σε εξοπλιστικά όπως τα Rafale και οι Belharra.»

    Θα περιμένουμε αναγκαστικά μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου να δούμε τι θα ανακοινωθεί τελικά σε σχέση με τα ελληνογαλλικά και τα ελληνοτουρκικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *