Έκθεση της γερμανικής υπηρεσίας οικονομικών ελέγχων BRH (Bundesrechnungshof), με ημερομηνία 7 Δεκεμβρίου, αποκαλύπτει ότι η προσπάθεια του Γερμανικού Ναυτικού να αντικαταστήσει τα πλοία ναρκοπολέμου που διαθέτει απέτυχε για λόγους κόστους. Η λύση που προκρίνεται πλέον είναι η εκτεταμένη αναβάθμιση των υφιστάμενων πλοίων. Σήμερα, το Γερμανικό Ναυτικό διατηρεί σε υπηρεσία 10 πλοία τύπου Type-332, εκ των οποίων το παλαιότερο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1993, είναι δηλαδή 30 ετών (το νεότερο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1998). Το πρόγραμμα αντικατάστασης τους, με νέα και ικανότερα πλοία, ξεκίνησε το 2014. Στόχος του προγράμματος ήταν η ναυπήγηση 11 πλοίων μέχρι το 2031 και με συνολικό κόστος περί τα € 2,8 δισεκατομμύρια. Τα πλοία θα μπορούσαν να επιχειρούν σειρά μη-επανδρωμένων συστημάτων, θα είχαν και ισχυρά σύστημα αυτοπροστασίας και ολοκληρωμένα συστήματα διοίκησης και ελέγχου, έτσι ώστε κάθε πλοίο να μπορεί να επιχειρεί αυτόνομα και ανεξάρτητα. Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση της BRH αυτές οι απαιτήσεις του Γερμανικού Ναυτικού παραπέμπουν σε πλοία επιπέδου κορβέτας, κάτι που αυξάνει το τελικό κόστος.

Τον Φεβρουάριο του 2017 το Γραφείο Αμυντικού Σχεδιασμού των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων εκτίμησε ότι το κόστος ναυπήγησης 11 νέων πλοίων ναρκοπολέμου, με τις ικανότητες που θέλει το Γερμανικό Ναυτικό, θα ανέλθει στα € 4,4 δισεκατομμύρια. Επίσης, πρότεινε τη μεταφορά της ικανότητας διοίκησης και ελέγχου σε διαφορετικό πλοίο, το οποίο θα υποστηρίζει τα πλοία ναρκοπολέμου. Νέα έκθεση του 2018 ανέβασε το κόστος του προγράμματος στα € 6 δισεκατομμύρια. Ωστόσο, το Γερμανικό Ναυτικό επέμεινε στις απαιτήσεις του και το 2021 εξετάστηκε η περίπτωση ναυπήγησης έξι νέων πλοίων και αναβάθμισης αριθμού Type-332. Η πρόταση αυτή τελικά δεν υιοθετήθηκε καθώς κρίθηκε ότι θα υπάρξουν επιπλέον δαπάνες για τη δημιουργία νέων υποδομών (και υποστήριξη των υφισταμένων), επιπλέον δαπάνες για την εκπαίδευση και αύξηση του προϋπολογισμού υποστήριξης λόγω της προσθήκης ενός νέου τύπου πλοίων. Το 2022 ο προϋπολογισμός του προγράμματος μειώθηκε στα € 1,3 δισεκατομμύρια για την αναβάθμιση των 10 Type-332, με στόχο να παραμείνουν ικανά και επιχειρησιακά για 10-15 χρόνια.