Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Bild» τα γερμανικά υποβρύχια U-212A και συνολικά 100 πλοία του Γερμανικού Ναυτικού ενσωματώνουν το σύστημα πλοήγησης Navi-Sailor 4100 ρωσικής προέλευσης, το οποίο είναι «ευάλωτο σε κυβερνοεπίθεση με πιθανότητα ολικής απώλειας λειτουργίας». Τα συγκεκριμένα συστήματα αναπτύχθηκαν από τη ρωσική Transas, η οποία ιδρύθηκε το 1990 στην Αγία Πετρούπολη και το 2018 εξαγοράστηκε μεν από τη φινλανδική Wartsila, αλλά το κομμάτι των αμυντικών συστημάτων παρέμενε και παραμένει υπό ρωσικό έλεγχο. Σύμφωνα με την «Bild» το σύστημα κρυπτογράφησης δεδομένων που ενσωματώνει το Navi-Sailor 4100 δεν είναι καλύπτει τα πρωτόκολλα ασφαλείας του NATO.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, το Navi-Sailor 4100 είναι ευρέως διαδεδομένο στα εμπορικά πλοία και επιλέχθηκε για τον εξοπλισμό 100 περίπου γερμανικών πλοίων το 2005 επί κυβερνήσεως Σρέντερ, ο οποίος σήμερα είναι προϊστάμενος του προγράμματος Nord Stream-2 της ρωσικής Gazprom. Οι επόμενες κυβερνήσεις, αναφέρει η «Bild», αποφάσισαν την εγκατάσταση του συστήματος στα υποβρύχια U-35 (S-185) και U-36 (S-186), τύπου U-212A, τα οποία ναυπηγήθηκαν το 2015 και το 2016 αντίστοιχα. Η «Bild» επικοινώνησε με το γερμανικό Υπουργείο Άμυνας και έθεσε το ερώτημα αν το σύστημα είναι ευάλωτο σε επιθέσεις και έλαβε την απάντηση: «Η κυβέρνηση καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλίσει την ασφάλεια στις Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις».
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Wartsila η Transas παρέχει το 35% των ηλεκτρονικών συστημάτων χαρτογράφησης της παγκόσμιας εμπορικής ναυτιλίας και των λιμένων και το 45% της παγκόσμιας αγοράς εξομοιωτών. Σύμφωνα πάντα με την ιστοσελίδα της Wartsila, τα συστήματα της Transas εξοπλίζουν περί τα 13.000 πλοία και σκάφη, εμπορικά και στρατιωτικά, σε 100 χώρες του κόσμου. Το θέμα έφτασε μέχρι τη γερμανική βουλή με τον Τομπάιας Λίντνερ, του κόμματος των Πρασίνων, να θέτει το θέμα στο σώμα. «Οι Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να εξασφαλίσει ότι το λογισμικό πλοήγησης του Ναυτικού δεν συνιστά πρόβλημα ασφαλείας. Το Υπουργείο πρέπει να μας εξηγήσει γρήγορα γιατί δεν χρησιμοποιεί λογισμικό από κατασκευαστεί νατοϊκής χώρας», αναφέρει ο Λίντνερ και υπενθύμισε ότι πρόσφατα η Νορβηγία, χώρα-μέλος του NATO, δεν επέτρεψε την εταιρία Bergen Engines στη ρωσική TMH Group.