Σύμφωνα με τη γαλλική εφημερίδα «La Tribune» η Ινδονησία και η Γαλλία είναι πολύ κοντά σε συμφωνία για την πώληση 48 μαχητικών αεροσκαφών Rafale. Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται πολύ κοντά σε θετική κατάληξη και πιθανότητα η απόφαση παρθεί πριν το τέλος του 2020. Πριν λίγο καιρό η Ινδονησία απέρριψε την αμερικανική προσφορά για την προμήθεια F-16 μετά την απόρριψη του αιτήματος της Ινδονησίας για προμήθεια F-35. Επιπλέον, τα 12 Su-35 που η χώρα αγόρασε από τη Ρωσία το 2018 βρίσκονται σε αποθήκευση. Να σημειωθεί ότι η προμήθεια των Rafale εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αμυντικής συνεργασίας με την Ινδονησία να έχει εκφράσει ενδιαφέρον και για κορβέτες Gowind, αλλά και υποβρύχια Scorpene.

Comments

  1. Τεραστια παραγγελια μαχητικων.Θεωρητικα το κοστος ειναι της ταξης 8 δισ. ευρω, (περιλαμμβανομενων οπλων και FOS) ομως αναμενενται να ειναι αρκετα χαμηλότερο, επειδη η παραγγελια ειναι μεγαλη και θα υπαρξουν οικονομιες κλιμακας.

    Η Ινδονησια λοιπον θελει Gowind 2500, αν και ειναι αναμεσα σε 2 ωκεανούς. Εξαιρετικες κορβεττες 2500 τονων, 300.000.000 ευρω. Διοτι ειναι Αρχιπελαγος. Οπως το Αιγαιο, αν και πολυ μεγαλυτερο.
    Το ελληνικο Ναυτικο ομως θελει «πλοια αεραμυνας περιοχης», κοστους 1-1.5 δισ. ευρω, για να «επιχειρει στην ανοικτη θαλασσα της Ανατολικης Μεσογειου».
    Εκτος απο χρηματα, μας λειπει και το μυαλο.

    1. Το να θελει αεραμυνα δεν ειναι εκτος, το να θελει ομως 4 AAW γιατι μεχρι εκει φτανουν τα χρηματα, να μην δεχεται κορβετες γιατι υποτιθεται θα πεσει στα ματια των υπολοιπων του ΠΝ των ξενων χωρων ή να ελπιζει ακομα σε αντιτορπιλικα, δεν ξερω αν ειναι θεμα μυαλου αλλα σιγουρα χρειαζεται χοντρο ξεσκαρτισμα. Βαλε και το καθε πολιτικο που θα κατεβασει τη δικη του φαεινη ιδεα, τη τοποθετει και με σοβαροτητα κιολας (λεγε με mmsc) ηρθε και εδεσε το γλυκο.

      1. @ΠΑ
        Ειναι εκτος. Δεν υπαρχει πλοιο ΑΑW κατω απο 1 δισ., τετοια πλοια ειναι εκτος καθε λογικης για τα δικα μας οικονομικα μεγεθη, και επιτελους πρεπει να αντικατασταθουν πολλες φρεγατες, και δεν μπορει να φαει ολα τα λεφτα το Ναυτικο, υπαρχουν και οι αλλοι Κλαδοι. Και ποιο το οφελος; Τετοια πλοια ΔΕΝ επιβιωνουν σε μεγαλες αεροπορικες επιθεσεις κορεσμου οτι και να λενε, και αυτο απεδειχθη περιτρανα στα Φώλκλαντς και οχι μονο. Οτι και να λενε δεν προκειται να απογαλακτισθουν απο την Αεροπορια, εκτος και αν επενδυσουν σε υποβρυχια.

        Οι περισσοτερες «φρεγατες ΑΑW» με βαση το εκτοπισμα τους ειναι στην πραγματικοτητα αντιτορπιλλικα. «Φρεγατες» πλοια ανω των 6000 τονων;

        Αυτοι φταινε που ο Μονόχειρ παει να τους φορτωσει τα ΜΜSC. Αν ηταν πιο λογικοι στις απαιτησεις τους, θα εβρισκαν ευκολα καλα πλοια με 400-600 εκατομμυρια, και δεν θα ειχε περιθωριο να τους φορτωσει τις ΜΜSC του 1 δισ. $$.

        1. To να γινει μια φρεγατα AAW (βλ Belles) εφοσον γινεται ειναι δεκτο. Να εχει 32 aster 30/15 και μπορει γιατι οχι; 4 Βelles AAW μπορει να αποκτηση το ΠΝ απ τη στιγμη που ειναι διατεθειμενοι να δωσουν χρηματα.

          Για τις αεροπορικες επιθεσεις απλα βαζεις ενα σεναριο, οκ διπλα στην ανατολικη μεσογειο θα ειναι, υπαρχει και μια αεροπορια, ουτως η αλλως τα Φωκλαντς πλεον ειναι μια πολυ παλια ιστορια με παρωχημενη τεχνολογια με βαση το σημερα και διαφορετικη αναπτυξη μοναδων, οπως και μιας μεγαλης αποστασης σε σχεση με τα δικα μας δεδομενα.

          Το να θελουν να απαγκιστρωθουν απ την αεροπορια σιγουρα δε γινεται, αυτο ειναι προβλημα δικο τους εαν νομιζουν οτι μπορει να γινει με βαση τα οικονομικα δεδομενα (γι αυτο λεω θελει ξεσκαρτισμα το ΠΝ)

          Αν ηταν νορμαλ στις απαιτησεις τους θα αγοραζαν καινουργια αεροπλανα για ανθ/κο πολεμο, θα ειχαν ενα γνωθει στα οικονομικα δεδομενα της χωρας και θα μπορουσε να ηταν η ραχοκοκαλια οι κορβετες, να γινοταν (επρεπε να ειχε γινει ειδη η αναβαθμιση των ΜΕΚΟ),και εφοσον περισσευαν καποια χρηματα θα μπορουσα να ειχαμε παει για +4 φρεγατες GP ή επιπροσθετα υποβρυχια και δε θα ειχαν κολλημα με τις οροφες.

          Ενα λεω, να ευχονται να μην ψοφησει ο ιδιωτικος τομεας αλλιως οχι ΑΒ και κορβετα, ουτε βουρτσα για να γυαλιζουν τα παπουτσια τους δε θα εχουν.

    2. Έτσι ακριβώς όπως τα λες NF.
      Και μάλιστα δεν μιλάμε για gowind 2500 στην περίπτωση της Ελλάδας, αλλά για ευρωκορβετες των 3100-3200 τόνων,
      Πανω κάτω σαν τις gowind 3100 η τις doha 3200.
      Αυτα τα πλοία σε σχέση με αυτά που εχουμε
      (Μεκο 3300 τόνων και ολλανδικες S των 3500 τόνων) έχουν τουλάχιστον τις ίδιες ικανότητες πλεύσης αν όχι ελαφρά καλύτερες από τις Μεκο και τις S, καθώς είναι και αρκετά φαρδυτερα ( η gowind 3100 είναι 16 μέτρα εναντι 14 μισό των μεκο και s) με εμφανώς πιο χαμηλό κέντρο βάρους και με πιο σύγχρονη τεχνολογία stabilizers.
      Άρα το επιχείρημα ότι είναι κορβετες και δεν κάνουν για ανατολική μεσόγειο δεν ισχυει.
      Όπου πάνε τα σημερινά μας πλοια θα πηγαίνουν και αυτές, καθως μόνο κατ όνομα είναι (ευρώ) κορβετες.
      Επισης δεν θα υστερούν πουθενά των. αλουμινοτρατων που πάμε να αγοράσουμε τώρα πανακριβα.
      Απλα πρέπει ο πρωθυπουργος να καταλάβει ότι πρέπει να ακυρώσει τις 4 φρεγάτες πολλαπλόυ ρόλου που εξήγγειλε τον Σεπτέμβριο, και να πάμε σε μερικά πολύ φτηνά μτχ πλοία να διώξουμε τις 3 S και από το 2030 να πάμε μόνο σε ευρωκορβετες.
      Θα μας έρθει πολύ πολύ φτηνότερα και θα μας μείνουν λεφτά και για υποβρύχια και για πυραυλακατους.
      Ίσως και για μερικά rafale ακόμα.
      Αμεσα πρέπει να πάμε σε 4-6 υποβρύχια η scorpene (τώρα που έχουμε και τη naval group ζέστη μετά από τόσα χρόνια διαπραγματεύσεων) σαν των Ινδών με F21 τορπίλες, sub-exocet, mdcn, και γιατί όχι brahmos, η σε γερμανικά 214, (δεν το προτιμώ) αν δεν γίνετε αλλιώς που όμως θα πιστοποιησουν mdcn ως προαπαιτουμενο να τα επιλέξουμε, ίσως και F21 για διαφοροποίηση από τα ίδια τουρκικά.
      Στις πυραυλακατους η συνεχίζουμε με επιπλέον σούπερ βήτα, η πάμε τελικά σ αυτόν τον Θεμιστοκλή saar72 που όμως πρέπει να μειωθεί σημαντικά το κόστος του για να γίνει αποδεκτός.
      Και αντε να δίναμε 1-1μιση δις για πλοία aaw, να δώσουμε 1 δις για αλουμινοτρατες, η και για άλλα πλοία με καθόλου aaw δυνατότητες όταν αν περιμένουμε λίγα χρόνια θα πάρουμε ευρωκορβετες στη μισή τιμή και φτηνοτερα?
      Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν απαράδεκτα άρθρα που λένε ότι επειδή οι Τούρκοι θα έχουν tf200 (αν έχουν σε 20 χρόνια φυσικα) των 7000 τόνων πρέπει και εμεις να έχουμε αντίστοιχα σε μέγεθος πλοία.
      Φτιάχνουν και το αναντολου να πους πω, άρα πρέπει να αρχίσουμε και εμείς να χτίζουμε ελικόπτερο φόρο? Η ο πραγματικός πόλεμος είναι τζαρτζαρισματα όπως έγινε μια φορά τον Αύγουστο και όποιος έχει μεγαλύτερο πλοιο κερδίζει?
      Αστεια πράγματα και αυτοί που τα γράφουν λέγονται και αμυντικοί αναλυτές.
      Οι Τούρκοι έχουν 8πλασιο πλυθησμο και 6απλασιο ΑΕΠ από εμάς και μπορούν να κάνουν φαραωνικα σχέδια στο ναυτικό.
      Εμείς πρέπει να κάνουμε έξυπνες κινήσεις και αυτές είναι το δικινητηριο που αποκτήσαμε ήδη το ραφαλ αλλά οπωσδήποτε σε μεγαλύτερους αριθμούς και με ιπτάμενα τάνκερ για μεγαλύτερη παραμονή στην ανατολική μεσόγειο και αλληλεγγύη στη Κύπρο,
      Περισσότερα aip υποβρύχια αυτοί θα έχουν 6 (για τα aip μόνο μιλάμε) εμείς πρέπει να πάμε σε 9-10 για να τους πάρουμε το πλεονέκτημα,
      Και πυραυλακατοι και ευρωκορβετες με την κατάλληλη επιλογή αντιπλοικου που να έχει μεγαλύτερη εμβέλεια από τους atmaca.

      Ποιος συμβουλεύει τον πρωθυπουργό ειλικρινά απορώ.
      Η ίδια η λοκχιντ?

      1. Προφανώς η εταιρία μέσο του Πομπέο ο οποίος έκανε το «προξενιό» όταν ήρθε στην χώρα για να μεταφέρει οδηγίες και εντολές του Αμερικάνου προέδρου…

      2. @Romeo60
        Και εγω απορω που δεν εχεις δει το προφανες : Mα δεν εχεις καταλαβει ακομα οτι Μονόχειρ θελει απλως να αγορασει αμερικανικη προστασία και κυριως να πλουτίσει; Ουδολως τον ενδιαφερει η αποκτηση στρατιωτικων δυνατοτητων, η η αγορα ττων καλυτερων δυνατων πλοιων στη καλυτερη δυνατη τιμη. Δεν ειναι οτι εχει «κακους συμβουλους» ή «κακη κριση». Λες να μην του εχουν εξηγησει απο το ΓΕΝ οτι τα ΜΜSC ειναι ακαταλληλα πλοια;

        Δεν χρειαζομαστε ΟΥΤΕ ΕΝΑ πλοιο ΑΑW.
        Και φυσικα δεν χρειαζομαστε Θεμιστοκληδες. Προκειται για αλλο ενα σκανδαλωδες προγραμμα που προωθει ο Μονόχειρ απο το παρασκηνιο για να κονομήσει. Αν θελουμε πλοια τετοιας κατηγοριας, υπαρχουν οι Gowind 1000, και μαλλιστα ειναι πολυ ανωτερες των Θεμιστοκληδων.

        Κατα τα αλλα οι σκεψεις σου ειναι ορθες, και οι προτασεις σου πολυ λογικες σε γενικες γραμμες.

    3. ….και περισσοτερες χωρες θελουν να προμηθευτουν το Omnirole μαχητικο, ανωτερο απο ο,τι κυκλοφορει μεχρι τωρα. Επειδη η γη ειναι στρογγυλη και δεν μπορεις να δεις καραβι η αεροπλανο μετα απο ενα σημειο, οσο και γιγας ρανταρ και να εχεις, οι Σ400 ειναι αναλωσιμοι με τα Σκαλπ απο χαμηλα υψη, προτου κλειδωθουν απο το ρωσικο συστημα. Τεραστια αποτρεπτικη δυναμη, που αλλες χωρες εδωσαν τρελα ποσα να το ενταξουνστη δυναμη τους τα τελευταια χρονια!

      1. Δεν είναι ότι ολοένα και περισσότερες χώρες θέλουν το Ραφάλ, απλά όλες θέλουν το F-35 και όταν τρώνε χυλόπιτα την πέφτουν στην δεύτερη. Η δεύτερη δεν είναι κακία απλά όπως έχω πει πολλές φορές στο σαιτ εδώ όλοι τα χώνουν στο F-35 και λένε ότι όλο και περισσότεροι πάνε στο Ραφάλ και δεν θέλουν το F-35, και τους έλεγα δεν συμβαίνει αυτό, απλά θέλουν το F-35 και μετά από χυλόπιτα πάνε στο άλλο.

        Καταρρίπτει επίσης ένα επιχείρημα ότι όσοι παίρνουν το F-35 το κάνουν σαν πολιτική χάρη στις ΗΠΑ, αν η ζήτηση F-35 από χώρες ήταν χάρη στις ΗΠΑ θα τους το πουλούσε, αλλά δεν έχουν ανάγκη να το προωθήσουν, πουλάει μόνο του και αυτοί απλά απορρίπτουν αγοραστές και δεν παρακαλάνε κανέναν να έρθει να το πάρει.

        1. @ agnostosependytis
          Αυτή είναι μια επιτηδευμένα απλουστευτική ανάγνωση της κατάστασης. Η Ινδονησία υπήρξε παραδοσιακά πελάτης οπλικών συστημάτων της Ρωσίας πριν και μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Η Ινδονησία ήθελε και είχε σχεδόν κλείσει την συμφωνία να αγοράσει τα Ρωσικά Su-35 (αλλά και πλοία από την Κίνα) αλλά απειλήθηκε με κυρώσεις από τις ΗΠΑ, μια περίπτωση αντίστοιχη της Τουρκίας και της Ινδίας, οι οποίες όμως δεν υπέκυψαν. Η Τουρκία ως γνωστόν προτίμησε τους S-400 από τα F-35.

          Η Ινδονησία δεν απέστειλε ποτέ επίσημο αίτημα τύπου LOR στις ΗΠΑ για τα F-35. Στην πραγματικότητα ο Υπουργός Άμυνας της χώρας Sakti Wahyu Trenggono έστειλε μήνυμα στο CNN Indonesia στις 18 Μαρτίου ότι η συμφωνία για τα Su-35 δεν μπορεί να προχωρήσει «γιατί υπάρχουν εμπόδια» (βλέπε οικονομικές πιέσεις των ΗΠΑ) και ότι διερευνάται η πιθανότητα να αποκτήσουν F-35. Ανταπέδωσαν έτσι την μομφή στις στις ΗΠΑ λέγοντας εμμέσως αφού εκβιαστικά δεν μας αφήνετε να πάρουμε ένα Ρωσικό 4+ γενεάς μαχητικό τότε δώστε μας F-35. Κάτι που προφανώς ήξεραν ότι δεν μπορεί να συμβεί λόγω των διαχρονικά στενών δεσμών και της έντονης παρουσίας της Ρωσίας στην χώρα.

          Έτσι απέρριψαν τα F-16 που αντιπρότειναν οι ΗΠΑ (και όποια άλλη made in USA επιλογή), και κατέληξαν απ’ ότι φαίνεται στα Rafale που είναι «πολιτικώς ορθά» προερχόμενα από μια Δυτική χώρα και μέλος του ΝΑΤΟ. Άρα δεν είναι ότι ήθελαν το F-35 και έφαγαν χυλόπιτα όπως λες, αλλά οι ΗΠΑ απειλούν και χειραγωγούν (στρατιωτικά και οικονομικά) όλο τον πλανήτη και δεν αφήνουν τις μικρότερες χώρες να επιλέξουν ελεύθερα τα όπλα και τους προμηθευτές που θα ήθελαν και θα κάλυπταν καλύτερα την άμυνά τους. Σε ένα τόσο στημένο παιχνίδι είναι είτε αφελές είτε υποκριτικό να υπερασπίζεται κανείς ότι χώρες καίγονται να πάρουν το πανάκριβο και προβληματικό αεροσκάφος της Lockheed με δική τους πρωτοβουλία. Ας άφηναν οι ΗΠΑ τις παρασκηνιακές πιέσεις και τις απειλές, και τότε θα βλέπαμε ποιος θέλει να πάρει τι. To F-35 βάζει στημένα γκολ γιατί οι ΗΠΑ και η Lockheed κουνάνε τα δοκάρια.

          1. Spiral

            Υπάρχουν δυο παραδείγματα όπου φάνηκε ξεκάθαρα ότι το F-35 δεν είναι αυτό που λέγεται Most wanted στην αγορά μαχητικών, η απόρριψη απο την Γερμανία την οποία ακολούθησε και οι συνηθισμένη γκρίνια της ΛΜ με σχετική συνέντευξη υψηλόβαθμου στελέχους της εταιρίας στην εφημερίδα Financial Times και εν συνεχεία η απόφαση της Ισπανίας να μην συμμετέχει στο πρόγραμμα F-35 αλλά στο FCAS όπως ανακοινώθηκε επίσημα.

        2. Ευχαριστώ, ενδιαφέρουσα προσέγγιση και οπτική, το ακούω και από εδώ και πέρα θα το έχω υπόψη μου και αυτό (αν και ο αντίλογος είναι ότι αν το αεροπλάνο είναι σαβούρα και χειρότερο από το Ραφάλ γιατί να φοβούνται μην διαρεύσουν τα μυστικά του στην Ρωσία?)

          1. Φίλτατε Άγνωστε Επενδυτή την διαρροή των μυστικών του F-35 ή καλύτερα την αλληλεπίδραση και συνύπαρξη του στην ίδια χώρα με Ρωσικούς αισθητήρες (και πιθανότατα Κινεζικούς) φοβούνται φυσικά οι Αμερικάνοι και όχι οι Ινδονήσιοι αν αυτό εννοείς. Γι’ αυτό π.χ δεν δόθηκαν πολλαπλά τελεσίγραφα στην Τουρκία για τους S-400 και τελικά αυτή επέλεξε να μην συμμορφωθεί επιλέγοντας έτσι να θέσει τον εαυτό της εκτός προγράμματος F-35;

            Δεδομένης της διαχρονικής αμυντικής σχέσης Ινδονησίας-Ρωσίας, αν η Ινδονησία αποκτούσε F-35 πόσο δύσκολο θα ήταν παράλληλα και χωρίς τυμπανοκρουσίες να «βρεθούν» (με τα κατάλληλα ανταλλάγματα από την Ρωσία) στην χώρα και μερικοί Ρώσοι ειδικοί και μερικά radar ώστε να το μελετήσουν και να βελτιστοποιήσουν τις τεχνολογίες αντιμετώπισής του; Ή απλά να τεκμηριώσουν πόσο καλό ή πόσο κακό είναι; Γι’ αυτό και σε όλες τις χώρες στις οποίες προσφέρεται το F-35 είναι χώρες που είναι εξασφαλισμένη η κυρίαρχη επιρροή των ΗΠΑ και ο φιλοαμερικανικός προσανατολισμός τους.

            Προσωπικά αν και κατακρίνω δριμύτατα το F-35 δεν είναι γιατί έχω καμία εμμονή, μακάρι να ήταν ένα αξιόλογο μαχητικό που ανταποκρίνονταν στις υψηλότατες αρχικές προσδοκίες και τότε θα ευχόμουν να υπηρετούσε και στην ΠΑ. Δεν είναι όμως, είναι ένα συνολικά αποτυχημένο και με σκανδαλώδη διαχείριση πρόγραμμα, υπόδειγμα του πως να ΜΗΝ εξελίσσει κάποιος αεροσκάφη. Έχει υπερβεί όλες τις αρχικές προβλέψεις κόστους και χρόνου, και δεν έχει αποδώσει ακόμα ένα στοιχειωδώς αξιόμαχο αεροσκάφος σε μια επιχειρησιακή διαμόρφωση χωρίς προβλήματα και άξια μαζικής παραγωγής. Και ούτε πρόκειται να αποδώσει τουλάχιστο μέχρι το 2026 και την έκδοση Block 4. Ενώ έχουν γίνει στην πορεία τραγικοί συμβιβασμοί όπως η ψύξη του αεροσκάφους με καύσιμο λόγω υπερβάσεων βάρους. Μαχητικό που ψύχεται με καύσιμο, είναι δυνατόν; Αν έχεις ή είχες παιδί θα το έβαζες σε αυτοκίνητο του οποίου ο κινητήρας και τα ηλεκτρονικά ψύχονται με καύσιμο ώστε στο παραμικρό ατύχημα να γίνει λαμπάδα; Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για πολεμική μηχανή. Το Rafale τουλάχιστο είναι αποδεδειγμένα ένα ώριμο, πλήρως αξιόμαχο, προηγμένο και ικανότατο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων. Δεν είναι το μόνο φυσικά καθώς υπάρχουν και άλλα αντίστοιχα, αλλά το F-35 απλά δεν είναι ένα από αυτά και προσωπικά αμφιβάλω πλέον αν ποτέ θα γίνει.

    4. Για οπλικό φορτίο και εξοπλισμό επιπέδου MMSC, είναι κατά πολύ προτιμότερη και καταλληλότερη μία κορβέτα εκτοπίσματος 2000-2500 τόνων.

  2. Οι υπαλληλοι της πρεσβειας και της ΛΜ, συνεχιζουν το λιβανισμα στις αλουμινοτρατες, με ειρωνικο τιτλο.
    «Ακομα μια αλουμινοτρατα επεστρεψε απο αποστολη και ξαναφευγει αμεσως»
    Αρα το συμπερασμα ειναι οτι ειναι σουπερ αξιοπιστες, και πρεπει να τρεξουμε να τις αγορασουμε.
    Ποινικες ευθηνες για προπαγανδα εναντια στο συμφερον της χωρας μπορουν να τους απαγγελθουν?
    Ας μας πει ενας νομικος.

    1. Μαλλον όχι, αλλά θα ήταν νομίζω πιο αποτελεσματικό να μην τους δίνουν σημασία όσοι έχουν εναλλακτική και αξιόπιστη ενημέρωση σε αυτά τα θέματα.

      Ελευθερία του λόγου έχουμε, οπότε μπορούν να λένε ότι τους εκφράζει η ότι τους συμφέρει οικονομικά.

      Ευθύνες φέρουν αποκλειστικά οι επίσημοι στην πολιτική και οι αντίστοιχοι υπαλληλλοι στην αρμόδια υπηρεσία εξοπλισμών, όταν η αν προσπαθούν να περάσουν ένα πρόγραμμα με παραπλανητικές ανακοινώσεις στην κοινή γνώμη, με αυτούς θα έπρεπε να ασχοληθεί η δικαιοσύνη εάν υπάρχει πραγματικά και αν είναι ανεξάρτητη.

    2. και βεβαίως βεβαίως λογοκρίνουν όσους γραφουν τα αντίθετα από τον σανό που πουλάνε!
      Κατάντια
      Λυπούμαι πραγματικά ως ιδρυτικός αναγνώστης τους…..

      1. CK

        Η λογοκρισία σήμερα πάει σύννεφο σε πολλά μέσα «ενημέρωσης» που είναι κοντά στο πολιτικό σύστημα, ενώ οι ίδιοι επικαλούνται συνέχεια την δημοκρατική ελευθερία του λόγου ως «σταθερή αξία» του συστήματος.
        Όταν δεν έχουν χειροπιαστά επιχειρήματα αντιδρούν όμως με λογοκρισία αφού παίζουν σε δικό τους γήπεδο όπου έχουν και το λεγόμενο πλεονέκτημα έδρας.

        Η μόνη λύση είναι να τους αποφεύγεις και να μην ασχολείσαι, αφού όσο ασχολείσαι παραμένουν στην συζήτηση δημιουργώντας σύγχυση για να προκαλέσουν αντιδράσεις που θα τους ευνοούν για να παραμείνουν στην συζήτηση…

      2. Μην λυπάσαι καθόλου, εμπορική επιλογή τους ήταν προφανώς. Επίσης για το άρθρο δεν λυπάμαι καθόλου, το βρήκα πολύ διασκεδαστικό ότι ήθελαν να γράψουν ένα άρθρο διαφήμιση για τις LCS και τελικά το μόνο που μπόρεσαν ήταν να προκαλέσουν γέλιο.

        Πριν ακόμη κάνουν αυτή την μεγάλη στροφή, ήδη σε ορισμένα άρθρα έδειχναν δείγματα απολυταρχικού άρθρου στοχευμένου κάπου, και είχα σχολιάσει τότε ότι αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι απέναντι στο κόκκινο Πραβδανετ να υπάρξει ένα μπλε/κόκκινο Net, αλλά ένα αντικειμενικό σαιτ που να τραβάει αναγνώστες με μειωμένο φανατισμό, ανοιχτοί σε πολιτισμένη συζήτηση και με κριτική διάθεση. Τελικά όμως φαίνεται ότι εκείνα τα άρθρα ήταν προειδοποιητικές βολές και όντως το γύρισαν σε κοκκινομπλε Πραβδανετ. Δεν πειράζει, πριν διαβάσαμε ένα σαιτ για να γελάμε και 2-3 για σοβαρή ενημέρωση, τώρα θα έχουμε δύο για να γελάμε και 1-2 για σοβαρή ενημέρωση ή συζήτηση.

        ΥΓ πάντως η ατάκα αναγνώστη ότι το Μαύρο Μαργαριτάρι του Τζακ Σπάροου έπαιζε να είχε μεγαλύτερη δύναμη πυρός ήταν από τις καλύτερες των τελευταίων μηνών σε συνδυασμό με το άρθρο που πραγματευόταν ότι το LCS είχε σαν αποστολή τυχόν πειρατές και ναρκέμπορους

    3. επανερχοντε με ενδιαμεση λυση 2 FREMM (AAW) με leasing, οπως αρχισε να κυκλοφορει σε μερικες ιστιοσελιδες αμυνας. Αν ισχυει η προταση τοτε ψωνιζουμε απο Γαλλια. 2 FREMM και τουλαχιστον 2 BEL ειναι απιαστος συνδυασμος.

  3. Σε περίπτωση που προχωρήσουν σε συμφωνία, η παραγγελία της Ινδονησίας θα προσφέρει αρκετή παράταση στην γραμμή παραγωγής του Rafale δίνοντας περιθώρια για επιπλέον παραγγελίες απο άλλους νέους πελάτες για το γαλλικό αεροσκάφος.

        1. Προφανώς έτσι θα πάνε, άντε να υπάρχει κάποια συνεννόηση για κάτι έξτρα. Απλά αν εμείς ενδιαφερόμαστε για περισσότερα rafale πάει μακριά η βαλίτσα. Μην ξεχνάμε ότι οι Γάλλοι πρέπει να αναπληρώσουν και 12 δικά τους. Οπότε 12 και 6 δικά μας και αλλά 48 μιλάμε για minimum 5.5 χρόνια αναμονή.

          1. Σίγουρα θα πρέπει να πάρουμε σειρά αν θελήσουμε περισσότερα, όπως θα πάρουν εκείνοι σειρά που έθεσαν παραγγελία μετά απο εμάς για αεροσκάφη νέας παραγωγής.
            Η Γαλλία ίσως να δόσει όμως προτεραιότητα στις παραγγελίες των ξένων πελατών για να υποστηρίξει έτσι την εταιρία να εξασφαλίσει την γραμμή παραγωγής για περισσότερα χρόνια που θα συμφέρει και την Γαλλία οικονομικά και πολιτικά.
            Η Ελλάδα λογικά θα έπρεπε να συζητάει απο σήμερα με την Γαλλία για μια Option για επιπλέον αεροσκάφη που θα μπορέσει να ενεργοποιήσει σε μερικά χρόνια χωρίς να ξεκινήσει νέες διαπραγματεύσεις, αφού θα έπρεπε να είναι αυτονόητο για τους υπεύθυνους ότι την πρώτη παρτίδα Rafale θε έπρεπε να ακολουθήσει έστω μια 2η για να έχει νόημα η επένδυση για την εκπαίδευση του προσωπικού σε ένα νέο αεροσκάφος με τις απαραίτητες υποδομές για υποστήριξη.

          2. Έχεις τους φωστήρες μας ικανούς για τέτοιους περίπλοκους σχεδιασμους? Κάποια ωραία μέρα θα θελήσουν να εξαργυρωσουν κάποιο πολιτικό γραμμάτιο στους Γάλλους και θα ζητάνε άμεσες παραδοσεις μεταχειρισμένα κτλ

          3. Ετσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, η αλήθεια είναι ότι δεν τους εμπιστεύομαι πλέον, αλλά ακριβώς το αντίθετο τους έχω ικανούς να τα μπουρδουκλώσουν ακόμα χειρότερα απο ότι είναι ήδη με αυτά που έχουν ανακοινωθεί σε πρόσφατες αναφορές για τα εξοπλιστικά.

  4. Δεν νομίζω ότι εμείς θα βάλουμε άλλη μεγάλη παραγγελία για Ραφάλ, άντε να ζητήσουμε άλλα 6 για να έχουμε μια σχετικά κανονική μοίρα και όχι κουτσουρεμένη. Τα Μ2000-5 θα μας πάνε κανα 15 χρονάκια χαλαρά, οπότε εκεί περίπου θα αρχίσουν να αντικαθίστανται με το FCAS.

    Κανονικά με την αγορά των Ραφάλ και την αναβάθμιση σε Viper, η παραπάνω από μισή αεροπορία θα είναι 4ης γενιάς, και δεν θα έχει νόημα να αγοράσουμε και άλλα 4ης γενιάς. Η αντικατάσταση των 3ης γενιάς (30άρια και μετά 50+ και 2000-5) θα γίνει με 5ης ή 6ης γενιάς, αλλιώς θα υπάρχει κίνδυνος ότι όταν όλος ο πλανήτης θα είναι σε 5ης και 6ης γενιάς, εμείς να έχουμε εγκλωβιστεί σε καινούργια 4ης γενιάς που δεν θα έχει νόημα να αλλάξουμε αλλά θα είναι υποδεέστερα.

    1. fcas?
      eis 2040-2050!!!
      Διατήρηση ενός τύπου μαχητικού σε μια μονο μοίρα δεν είναι δυνατή σε μακροπρόθεσμη βάση
      Οι περιορισμοί του συμφωνου σταθεροτhτας θα επιστρέψουν και τότε να δούμε τι θα πετάει από oh αυτή τη σαλάτα
      Όπως έφυγαν τα F-1 έτσι θα φύγουν και τα -5,RAFALE!!

    2. Υπάρχει ένα σενάριο, ειδικά αν το deal με τα F-35 δεν προχωρήσει, για 2η μοίρα Rafale με τα 6 της φημολογούμενης option συν τα 12 μεταχειρισμένα που προσφέρονται στην Κροατία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *