Το γερμανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την υπογραφή δύο (2) συμφωνιών σχετικών με το πρόγραμμα νέου άρματος μάχης MGCS (Main Ground Combat System), το οποίο αναπτύσσουν από κοινού η Γερμανία και η Γαλλία. Το πρόγραμμα MGCS έχει ως στόχο να αντικαταστήσει τα άρματα μάχης Leopard-2 και Leclerc, από το 2035 και μετά. Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν αφορούν στη σύστημα οργανωτικών και διαχειριστικών δομών.

Το πρόγραμμα MGCS ξεκίνησε το 2012 και αποτελείται από πέντε κύριες φάσεις-βήματα: (α) Ανάλυση επιχειρησιακών αναγκών, που έχει ολοκληρωθεί (β) Μελέτη αντίληψης, που έχει ολοκληρωθεί (γ) Ανάπτυξη του άρματος επίδειξης τεχνολογίας και τεχνολογικών ικανοτήτων (δ) Ολοκλήρωση συστημάτων και επίδειξη συστήματος και (ε) Παραγωγή.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα MGCS μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Η Ελλάδα θα πρέπει να κοιτάξει στο μέλλον να συμμετάσχει τόσο στο παραπάνω πρόγραμμα όσο και στο FCAS ακόμα και μόνο για την βιομηχανική συμμετοχή.

    1. Πρόκειται όντως για μεγάλες ευκαιρίες και στις δυο περιπτώσεις. Ελληνικές εταιρίες ιδιωτικές που θα μπορούσαν να συμμετέχουν στα σημεία επικοινωνίες και αισθητήρες υπάρχουν πάντως, αρκεί να έχουν την υποστήριξη που χρειάζονται για να έχουν πρόσβαση τουλάχιστον στο πρόγραμμα του MGCS. Για το FCAS θα πρέπει να ενδιαφερθεί το κράτος απευθείας υπογράφοντας μια ανάλογη συμφωνία όσο ζητούνται ακόμα εταίροι.

      1. Αν και θα ήταν ευκταίο, για το συγκεκριμένο τανκ, ΔΕΝ είναι δυνατή η συμμετοχή. Και τούτο διότι πριν λίγο καιρό, ζήτησε επίσημα η Πολωνία να μετέχει στο πρόγραμμα και προτίθετο και σε αρχική παραγγελία αν θυμάμαι 800 τανκ, αλλά το απέκλεισαν(!) οι Γερμανοί (άγνωστο το γιατί).
        Για το FCAS, είναι δυνατή η συμμετοχή μας, αλλά εμείς πετάμε αετό.

        1. gdmast έχετε δίκιο, στο πρόγραμμα πρόκειται μετά απο μια δεύτερη ματιά για μια αποκλειστικά Γάλλο-γερμανική συνεργασία που μοιράζονται τα δυο κράτη 50%-50% όπως και την χρηματοδότηση. Χωρίζεται σε πέντε φάσεις απο τις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες 2 και πέρασε στην 3η φάση Ανάπτυξης και τεχνολογικής απόδειξης ικανότητας. Παρασύρθηκα και μπερδεύτηκα απο το FCAS που είναι ακόμα ανοικτό για περισσότερους ενδιαφερόμενους.
          Όταν το MGCS περάσει στην φάση σειριακής παραγωγής, θα χρειαστούν όμως πελάτες αφού αυτά που θα παραγγείλουν οι δυο συνέταιροι στο πρόγραμμα θα είναι μάλλον λίγα σε αριθμούς για να συμφέρει ως νέα σχεδίαση και ανάπτυξη απο το μηδέν. Εκεί ίσως να γίνει ευρωπαϊκός διαγωνισμός για υπόκατασκευαστικά έργα εξαρτημάτων και υποσυστημάτων, και εκεί ίσως να υπάρξει μια ευκαιρία για εξειδικευμένες εταιρίες στην Ελλάδα η και σε αλλά ευρωπαϊκά κράτη, όπως έγινε με το wispr για τα PzH 2000 που ήταν και αποκλειστικά γερμανικό πρόγραμμα ανάπτυξης.

          Ο αποκλεισμός της Πολωνίας απο το πρόγραμμα δεν ήταν αποκλειστικά θέληση των Γερμανών, αλλά συντονισμένη απόφαση και απάντηση που έδωσαν σε συννενόηση με τους Γάλλους συνεταίρους.
          Λέγεται ότι παίχτηκαν διάφορα προηγούμενα στο θέμα PESCO, όπου οι Πολωνοί σε συζητήσεις με την Γερμανίδα ΥΠΑΜ στην Πολωνία πήραν την πρωτοβουλία να προτείνουν η να ζητήσουν να αναπτυχθεί το σύστημα στα πλαίσια του PESCO εκφράζοντας και διαφορετικές αντίληψεις για το σύστημα που ξεφεύγουν απο αυτά που έχουν σκεφτεί και συμφωνήσει ήδη οι Γάλλοι και Γερμανοί.

          Σε μια συνέντευξη σχετική με το συμβάν, η Γαλλίδα ειδικός και εμπειρογνώμονας ασφαλείας Gaëlle Winter στο Ίδρυμα Στρατηγικών Μελετών στο Παρίσι, δήλωσε σε συνέντευξή στην εφημερίδα F.A.Z .: «Το Παρίσι επίσης δεν έχει ξεχάσει ότι η Πολωνία υποστήριξε αρχικά ένα ιταλικό αντεργατικό η παρόμοιο έργο σαν το MGCS. Αλλά το κύριο πρόβλημα είναι οι στενές σχέσεις των Πολωνών με τους αμερικανούς, ενώ με την απόφαση υπέρ του F-35 αντί για ένα ευρωπαϊκό μοντέλο και την μακρόχρονη απουσία τους απο αλλά ευρωπαϊκά πρόγραμματα όπως το Α400Μ, αφήνουν περιθώρια για προβληματισμούς όσον αφορά την συμπεριφορά των Πολωνών που ρισκάρουν μέχρι και έναν αποκλεισμό απο την PESCO αν φτάσει η αντιπαράθεση στα άκρα.

          Αυτά τα λίγα και πολύ συμπυκνωμένα για να μη σας κουράζω με περαιτέρω λεπτομέρειες στο θέμα με τον αποκλεισμό.

          1. Α ώστε και οι Γάλλοι. Μάλιστα. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος της Ελλάδας είναι να συνεχίσουμε εμείς να έχουμε υποκατασκευαστικό έργο. Και δεν έχει κανένα λόγο η Γερμανία να αλλάξει το ήδη υπάρχον στην Ελλάδα, ούτε βλέπω να αντιδράσει η Γαλλία σε αυτό. Άλλωστε η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να παραγγείλει γιατί τώρα διαθέτει 1.000 περίπου τανκ που είναι μουσειακά (τα Μ και τα Leo1). Άρα θα πρέπει με κάποιο τρόπο να τα αντικαταστήσει.
            Για πολλούς λόγους, η Ελλάδα και να θέλει, δεν μπορεί να ρίξει ιδιαίτερα τον αριθμό των τανκ που διαθέτει. Άρα αν δυνάμει, θα χρειαστεί 1.000 τανκ τα επόμενα 10-15 χρόνια (σταδιακά βέβαια ξεκινώντας από την αντικατάσταση των Μ). Εκτιμώ ότι και παραγγελίες θα κάνει και υποκατασκευαστικό έργο θα έχει.
            Και η Πολωνία, αν τελικά παραγγείλει τον μεγάλο αριθμό που θέλει, θα πάρει οπωσδήποτε και αυτή υποκατασκευαστικό έργο. Για συνεταίρο δεν την ήθελαν, για πελάτη με αντισταθμιστικά, δε νομίζω να έχουν πρόβλημα.

          2. Από ότι ακούστηκε στην έκτακτη συνάντηση Μητσοτάκη-Μερκελ που έγινε με αφορμή τα γεγονότα στις Καστανιές από την ίδια την Μερκελ, η συνεργασία με την Γερμανία θα επεκταθεί περισσότερο και έτσι η προοπτική για υπό κατασκευαστικά έργα είναι μάλλον θετική.

            Η αντικατάσταση των παλιών αρμάτων θα πρέπει σίγουρα να μας απασχολεί, όπως και η αντικατάσταση των πλέον ξεπερασμένων Μ113 που δεν είναι λιγότερο σημαντική. Εδώ η Ευρώπη και συγκεκριμένα η Γαλλία και Γερμανία έχουν νομίζω να μας προσφέρουν περισσότερα από τις μάντρες στην Αμερική.
            Σίγουρα δεν έχουν την γοητεία μιας γρήγορης και φθηνής -αν και το φθηνή είναι σχετικό παρόλο που πρόκειται για υλικό που παραχωρείται για αρχικά μικρά ποσά- λύσης, αλλά επιχειρησιακά και μάλλον οικονομικά με αναθέσεις ύποκατασκευαστικών έργων πιστεύω ότι τα ευρωπαϊκά προγράμματα έχουν να μας προσφέρουν πολλά περισσότερα με το βλέμμα πάντα στραμμένο στο μακρινότερο μέλλον και όχι στα σύντομα οφέλη για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα με υλικό που θεωρείται ξεπερασμένο από αυτούς που το παραχωρούν αφού το αποσύρουν.

  2. Αυτά όλλα τα τανκ που έχουμε, σε ώρες πολέμου, πού θα πολεμήσουν αλλού, εκτός από τον Έβρο; Στα νησιά, στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο;
    Μερικοί ονειρεύοντε και Bradley…
    Εκτός αν σκοπεύουμε να εισβάλουμε απ’όλλες τις μεριές με τανκ στη Τουρκία.
    Γεωγραφικά, τοπογραφικά δεν μας κάνουν τα τανκ. Είδαμε και στη Συρία ότι είναι εύκολοι στόχοι. Έτσι και όπως τα έχουμε χωρίς συστήματα θωράκισης και αυτοπρωστασίας, είναι κονσέρβες για οπλισμένα μη επανδρωμένα, ελικόπτερα, κατευθυνόμενες ρουκέτες και βόμβες.

    1. Σε νησιά υπάρχουν περί τα 500 τανκ. Και υπάρχει λόγος γι’ αυτό.
      Και στον Έβρο, έχουμε απέναντι πολλά περισσότερα από τα δικά μας.
      Τα τανκ χρησιμοποιούνται στους πολέμους και θα χρησιμοποιούνται στο ορατό μέλλον.
      Με τους γείτονες αν χρειαστεί, θα παίξουν μεγάλο ρόλο.
      Υπάρχουν σχέδια για τα τανκ. Δεν τα έχουμε για πλάκα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *