Η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν στην έναρξη των δύο επόμενων φάσεων του προγράμματος FCAS (Future Combat Air System), 1B και 2. Η φάση 1B αφορά στην ανάπτυξη ενός πτητικού πρωτοτύπου του μαχητικού αεροσκάφους NGF (New Generation Fighter), ενώ η φάση 2 αφορά στην κατασκευή του πτητικού πρωτότυπου μέχρι το 2027 που έχει προγραμματιστεί η πρώτη πτήση. Όπως είναι γνωστό το πρόγραμμα FCAS αφορά στην ανάπτυξη μιας σειράς νέων αεροπορικών μέσων, ένα εκ των οποίων και το νέο μαχητικό αεροσκάφος NGF προς αντικατάσταση των EuroFighter και των Rafale.

Comments

  1. Πλασάρουν την λαμαρινοδουλειά των φρεγατών μεταφορά τεχνογνωσίας και εμπλοκή της εγχώριας βιομηχανίας, ενώ θα έπρεπε να κυνηγάμε την συμμετοχή μας σε τέτοιου είδους προγράμματα. Μακάρι να τους κόψει και να συμμετάσχουμε σε κάποιο μικρό τμήμα του προγράμματος.

      1. Στο μαχητικό δεν μπορούμε να συνεισφέρουμε, αλλά ας παίξουμε στο UAV. Ούτως η άλλως θα αγοράσουμε, ας γίνουμε κάτι παραπάνω από πελάτες.

      2. εκτος κι αν μπει καμια εταιρια για να φτιαχνει ανταλακτικα πιος θα συμετασχει? Η ΕΑΒ εκανε δυο χρονια για το πρωτο viper. Δε μπορουν ουτε τις συντηρησεις να φερουν βολτα.

      3. @kanenas1
        Φίλτατε,μας θέλουν.
        Μονο για πελάτες όμως.επισης όταν ακούνε από την διεύθυνση της Ε.α.β.,ότι έπεσε μαζεμένα πολύ δουλειά και φρακαραν ,τι να μας κάνουν για εταίρους. Με τους αρνταν ρυθμούς μας αυτοί δεν έχουν μάθει να δουλεύουν, γι’αυτό και προοδεύουν

  2. Δυστυχώς, η μόνη εταιρία που έχει την τεχνογνωσία και τις εγκαταστάσεις εδώ στην Ελλάδα είναι η ΕΑΒ. Πέρα από το γεγονός ότι δεν είναι σε θέση ούτε για αστείο να παράγει υλικά ή τεχνολογία για 6ης γενιάς μαχητικό αε/φος, είναι εντελώς δεσμευμένη στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας. Αυτό όμως που θα μπορούσαμε να κάνουμε (αν ενδιαφερόμαστε πραγματικά να αποκτήσουμε το αε/φος) είναι να μπούμε σαν παρατηρητής/χρηματοδότης ώστε να προμηθευτούμε το FCAS στην τιμή που θα το πάρουν οι κατασκευάστριες χώρες, και όχι στην εξαγωγική τιμή που θα είναι αρκετά υψηλότερη.

  3. Εντάξι συμμετοχή είχαμε και στο nEuron και ενώ θα έπρεπε να είχαμε ίδη καμιά 100αριά να πετάνε οπλισμένα, δε βγήκε καν για παραγωγή.
    Ποιά η τεχνογνωσία μας από το πρόγραμμα, που είναι το δικό μας ucav;
    Επειδή όπου μπαίνει η Γερμανία ο χρόνος, το κόστος και τα προβλήματα εκτοξεύοντε, καλό θα ήτανε να περιμένουμε ή με πολύ μικρό ποσοστό να μπούμε.
    Έχουμε άλλες προτεραιότητες για τα επόμενα δέκα χρόνια στην ΕΑΒ , f16, τεθωρακισμένα, βόμβες, UAV κτλ.

    1. Προφανώς δε γνωρίζετε οτι το πρότζεκτ nEuron δεν ηταν για να παραχθεί κατι για μαζική παραγωγή. Ήταν πρόγραμμα εξ´ αρχής επίδειξης τεχνολογίας ….δηλαδη για την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα χρησιμοποιηθούν σε άλλα πρότζεκτ.

  4. Διαφωνώ κάθετα με όσους λένε δεν μπορούμε να προσφέρουμε. Η ΕΑΒ μπορεί να παράγει μέρος της ατράκτου όπως κάνει για τα C130. Όπως κάνει η Ιταλία η Αγγλία και η Τουρκία για το F35.

    Το Υπουργιο Άμυνας και ο πρωθυπουργός θα έπρεπε να μεριμνήσουν για συμμετοχή και της ΕΑΒ και κάθε άλλης εταιρίας που μπορεί να προσφέρει. Εδώ φαίνεται ποσό επιτακτική είναι η ανάγκη δημιουργίας υπουργείου συντονισμού της αμυντικής έρευνας και βιομηχανίας

    Nτόπο σας που διαρκώς υποτιμάτε κάθε Έλληνα που προσπαθεί να βοηθήσει την χώρα του. Ντροπή σας που διαρκώς υποτιμάτε της δυνατότητες τις χώρας. Για να τα καίμε και να τα ρημάζουμε, απεργίες, καταλήψεις, φακελακια λαδώματα και να βολευτούμε σε κάποια θέση δημόσια η ιδιωτική με το αντικειμενικό κριτήριο του νεποτισμού πρώτοι. Για την πρόοδο και την ευημερία τη δικιάς σας του συνανθρώπου μας και της χώρας μας στα παλιά σα τα παπούτσια.

    1. @ Σιγά η πατρης κοιμαται!

      Σκοτωθηκαν να τα μοιρασουν μεταξυ τους, εμεις δεν χωραμε.
      Εμεις το καλυτερο που εχουμε να κανουμε ειναι να μπουμε
      δυνατα σε συνεργασιες που ειναι απουσα η Γερμανια.

      1. Το Γαλλικό metadefence το έγραψε προ καιρού, Ότι άλλος εταίρος δεν μπαίνει. Γιατί δεν θέλουν να δώσουν άλλο έργο οι συμμετέχουσες εταιρείες. Άφησε όμως ένα παράθυρο για ένα α/φ πιο μικρό και οικονομικό που θα βγει μετά από αυτό (αν θυμάμαι θα είναι και μονοκινητήριο). Έγραφαν μάλιστα ρητά ότι η Ελλάδα, θα μπορούσε να ειναι εταίρος σε’ αυτό, ενώ στο παρόν όχι.

        1. Ας το κάνουμε όπως η Τουρκία αν δεν μπαίνουμε ως εταίρος στο σύστημα απλά δεν το αγοράζουμε. Φυσικά επιλογή μας είναι και πολύ βολική δικαιολογία η επόμενη αγορά αιώνα.

      2. Αν είναι να αγοράσεις 85-100 αεροσκάφοι μπαίνεις πολύ εύκολα ως συνέταιρος. Τον κουνάς τον αριθμό και λες μπαίνω περνώ δεν μπαίνω δεν περνώ υπάρχει και το Τεμπεστ η το ΝGAD. Επιλογή σας
        Είδες τη ωραία που δεχτείτε συμπαραγωγή η Γαλλία για το Ραφαλ όταν το ζήτησε η Ινδία με τέτοιο αριθμό και χωρίς σοβαρό διαγωνισμό η προσφορά από τρίτους.
        Το αεροσκάφος αυτό θα είναι ο αντικαταστάτης των F16 τον Μιράζ 2000 και ισως και των Ραφαλ επομένως σε βάθος χρόνου θα χρειαστούμε ανάλογους αριθμούς. Αν τελικώς είναι απλά ένα F35 μπορούμε να μειώσουμε τον αριθμό τις παραγγελίας όπως έκαναν Αμερική Αγγλία με το F35 η όπως έκαναν μερικοί συμμετέχοντες με το Eurofighter. Επιλογές υπάρχουν.

        1. Υποκατασκευαστικό έργο, μπορεί να πάρουμε και μόνο για τα δικά μας. Συνέταιρος όχι. Ήδη οι Γερμανικές και Γαλλικές εταιρείες, έχουν στραβώσει με το έργο που δόθηκε στους Ισπανούς.

  5. @gdmast @Σιγα η πατρις κοιμάται
    Το μονοκινητήριο και να μην υπήρχε θαπρεπε να το εφεύρουμε εμείς και να το προτείνουμε στους Γάλλους….
    Στο μέλλον πάλι οι αριθμοί που θα χρειαστούμε για αντικατάσταση F-16 και Mirage ζαλίζουν και κοστίζουν ακριβά…
    Με εκτίμηση

    1. Επειδή οι αριθμοί και τα κόστη για την Άμυνα ζαλίζουν και τα επόμενα χρόνια δε πρόκειτε να πέσουν, πρέπει να να φτιάξουμε ένα ειδικό ταμείο για την Άμυνα, να μπει ένας ειδικός φόρος και να κάνουμε ένα σχέδιο για τα επόμενα 10-20 χρόνια.
      Σχέδιο που θα συμπεριλαμβάνει και την εγχώρια αμυντική βιομηχανία, εθνικά προϊόντα, αγορές για ξένα προϊόντα και λεφτά για την υποστήρηξή τους, την επιχειρισιακή οικανότητα, εκπαίδευση κτλ.

      1. @ ΓιώργοςΠάτρις

        Να κανουμε ενα ειδικο ταμειο για την Αμυνα για να μπορει
        το ανθρωπακι να εχει χρημα για τους μπολιαστες μας.
        Πρωτα βρισκεις τον σωστο ηγετη και μετα τα υπολοιπα.
        Μονο λαθος κινησεις βλεπω, με 18 Rafale για ξεκαρφωμα,
        για να μπορεσει με την ησυχια του ο εξιμιλια να συνεχισει
        τον εποικισμο της χωρας μας.

    2. @ Fylax1970

      Οταν δεις να κανουν πραξη τις σκεψεις τους ΣΑ καιΤουρκια
      για γραμμη παραγωγης Ρωσικων αεροσκαφων στις χωρες τους,
      θα χαθει το παιχνιδι για το θειο και τους υπολοιπους ευρωπαιους.

      Μονο δικινητηρια θα επρεπε να μας απασχολουν για νεες αγορες.
      Αε κρατησουμε τα μονοκινητηρια που εχουμε μεχρι να λιωσουν
      ή μεχρι να αλλαξουμε τροπο αντιμετωπισης των παραβιασεων.

    3. @Fylax1970
      Αυτό ακριβώς ήταν και το σκεπτικό των Γάλλων.
      Ότι με αυτό το α/φ, θα μπορείς να αντικαταστήσεις τα «μικρότερα» F-16 και Mirage.
      Αυτή ήταν η ανάλυση.

  6. Συμφωνώ με όσους λένε να μπούμε και εμείς στο project. Και στο κομμάτι του σχεδιασμού όχι μόνο της παραγωγής. Ας πάρουμε υπεργολαβία κάποια δουλειά από τους Γάλλους που έχουμε καλύτερη σχέση.
    Δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Αν υπάρχει θέληση θα βρεθεί φόρμουλα με διάφορα σχήματα. Δηλαδή αν πούμε στους Γάλλους δώστε μας Χ μερίδιο και εμείς θα αγοράσουμε σε βάθος χρόνου 60 κομμάτια θα μας πουν όχι; Ούτε 1% δε θα μας δώσουν; Αμφιβάλω! Αλλά ας το δοκιμάσουμε!

    Και το μερίδιο μας δεν είναι απαραίτητο να είναι στο hardware. Πάρα πολύ μεγάλο μέρος του budget των 5ης και ακόμα περισσότερο των 6ης γενιάς α/φων πάει στο software. Άνετα ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα μπορεί να ανταπεξέλθει σε ότι χρειαστεί. Ακόμα και στο σύστημα εφοδιασμού να συμμετάσχει, οπουδήποτε.

  7. Ενδιαφέρουσα εξέλιξη …με το καλό. Ήδη το νέο μαχητό της ΕΕ κατευθύνεται προς ενα πραγματικο μαχητικό 6ης γενιάς. Ο σκοπός αρχικά είναι να κερδίσουμε εώς το 2040 τη δυνατότητα να αγοράσουμε επιπλεον μεταχειρισμένα Rafale και καινούργιων …. δημιουργώντας μια πιο ισχυρή αεροπορία ….. ώστε καποια στιγμη να περάσουμε στο νεο αεροπλάνο μετα το 2040 και στη 6η γενιά (ισως F35 αγορα να μην είναι για εμάς αφού μετα το 2030 θα μπορούμε να παραλάβουμε αεροπλανα αν τα παραγγείλουμε σημερα).
    Εν αναμονή των εξελίξεων λοιπόν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *