Μεταβαίνει στη Γαλλική πρωτεύουσα ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος, με σκοπό να λάβει χώρα συνάντηση με τη Γαλλίδα Υπουργό Άμυνας Florence Parly. Στη συνάντηση αυτή αναμένεται να υπογραφθεί το λεγόμενο «Letter of Intent». Το LOI δείχνει τη πρόθεση της ελληνικής πλευράς ώστε το ΠΝ να αποκτήσει αρχικώς τις πρώτες δύο γαλλικές φρεγάτες και ακολούθως έχει ως στόχο να ξεκινήσουν οι επίσημες διαπραγματεύσεις μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων της Ελληνικής ΓΔΑΕΕ και της Γαλλικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA).

Το πρόγραμμα έχει δρόμο μπροστά του και αυτό γιατί μετά την υπογραφή του LOI που είναι το πρώτο βήμα ακολουθούν και άλλα βήματα όπως πραγματοποιηθεί ενημέρωση της Βουλής και της αρμόδιας επιτροπής και ακολούθως να πάει στο ΚΥΣΕΑ για τη τελική του έγκριση ώστε να υπογραφθεί η σύμβαση και να ρυθμιστεί το χρονοδιάγραμμα της αποπληρωμής.

Αύριο κύριο θέμα στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο αναμένεται να είναι οι νέες φρεγάτες. Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες η συμφωνία θα έχει τη μορφή συμφωνίας «G to G» δηλαδή Government to Government με χρηματοδότηση τύπου FMS. Στην ουσία το μεγαλύτερο κώλυμα είναι το οικονομικό οπότε εάν λυθεί ο γόρδιος δεσμός της οικονομικής στήριξης το πρόγραμμα άμεσα θα λάβει χαρακτήρα υλοποίησης.

Το κόστος για τα δύο πλοία με ναυπήγηση αυτών στη Γαλλία αναφέρεται στα 1,2 δις ευρώ άνευ των όπλων τους.

Το πλοίο επιβάλλεται να φέρει ως ελάχιστο φόρτο 32 βλήματα ως φόρτο Α/Α όπλων. Οποιαδήποτε άλλη έκπτωση είναι απαράδεκτη. Επίσης, επιβάλλεται η ελληνική διαμόρφωση να περιλαμβάνει και όπλο όπως το RAM πάνω από το υπόστεγο του ελικοδρόμιου.

Comments

  1. Βιαζόμαστε και στο τέλος θα σκοντάψουμε… και σε τίποτα «παιδικές ασθένειες» της σχεδιάσης και θα έχουμε νέο σήριαλ…
    Ενα ακόμα μεγάλο λάθος του ΠΝ συντελείται, από οτι διαφαίνεται…
    Οσο για το κόστος αυτός ακόμα δεν μπορεί να εκτιμηθεί γιατί το ΠΝ απαιτεί αλλαγή στην διαμόρφωση του πλοίου.
    Τώρα αν το καταπιούμε αμάσητο και αυτό, να τους χαιρόμαστε.

    1. Το ίδιο λεγόταν και για τα υποβρύχια 219 που πήραμε κάποτε.
      Η εμπειρία των Lafayette, FREMM κλπ είναι σοβαρή ένδειξη επιτυχημένης αγοράς, όπως και οι La Combatante που πήραμε και είναι ακόμη αξιόπιστες και αξιοπλοες.
      Ας μην λέτε ότι ναναι

      1. Kοιτα φιλε, ειναι γενικως αποδεκτο οτι οτι σε γενικες γραμμες ειναι καλα πλοια.
        Το ερωτημα ειναι αν αυτη θα επρεπε να ειναι η προτεραιοτητα, οταν ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ, υψηλης τεχνολογιας, και πολυ σηματικοτερα οπλα των Ενοπλων Δυναμεων υποφερουν απο χαμηλες διαθεσιμοτητες πειδη στερουνται ανταλλακτικων, και ενιοτε και πυρομαχικων. Οταν υπαρχουν τεραστιες ελλειψεις σε απειρως σημαντικοτερους τομεις που θα μπορουσαν να θεραπευτουν πολυ γρηγοροτερα και με πολυ λιγοτερα χρηματα, η παραγγελια αυτων των πλοιων ειναι σκετο εγκλημα.

        Και υπαρχουν και αλλα αμειλικτα ερωτηματα:
        1. Γιατι απευθειας αναθεση; Γιατι δε γινεται διαγωνισμος, ή εστω τεχνικοκοικονομικη αξιολογηση ανταγωνιστικων πλοιων , οταν οι πολιτικοι αναγκαζουν τις Ενοπλες Δυναμεις να κανουν διαγωνισμο μεχρι και για προμηθεια κωλοχαρτου;
        2. Ποσο θα κοστισουν τελικα με τα οπλα τους;

    2. Κατι τετοια λεγανε και για τις Fremm το 2008 Οτι ειναι νεο σχεδιο και θα εχει »παιδικές» ασθένειες … Και απο τοτε οι Fremm εχουν κόψει βόλτα 10 φορες τον πλανήτη . Ξέρεις τι λενε επίσης φιλε ΑΙΜ ,όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 10 μέρες κοσκινίζει .

          1. Δεν φαίνεται να ξεπερνά τα 750 εκ το κάθε καράβι κομπλέ.
            Το 1δις/πλοίο φαίνεται να καταρρίπτεται με πάταγο…

  2. Εκτός από τον ελάχιστο αριθμό 32 α/α πυραύλων και σύχρονο ciws, το πλοίο πρέπει να έχει συστήματα για να αντιμετωπίζει απειλές όπως σμήνη uav και usv (θαλάσσια drones), επίσης πλοίο που θα μπει σε υπηρεσία το 2025, με την ραγδαία ως τότε εξέλιξη της τεχνολογίας, πρέπει να φέρει σύστημα laser για αμυντικούς/επιθετικούς ρόλους, και προβλέψεις για μελλοντική επέκταση της χρήσης συστημάτων laser.

    1. Το πλοιο πρεπει να μπορει να φερει τουλαχιστον 32 aster 30(οχι aster15 γιατι εχουν μικρη εμβελεια και καταλαμβανουν θεσεις στα κελια,αντι για αυτους πρεπει να παρουμε τους mica vl με τοποθετηση τους πανω απ το υποστεγο του ελικοπτερου)και ενοειται χρειαζονται δυο CIWS και θα συμφωνισω με τον barouti οτι η φρεγατα θα πρεπει να μπορει να αντιμετωπιζει και ασσυμετρες απειλες-drones,uavs ΚΑΙ υποβρυχια drones-και θα πρεπει να καταβλειθει προσπαθεια ωστε το ΠΝ μεσοπροθεσμα να αποκτησει 4 πλοια γιατι τα υπο αποσυρση πλοια ειναι πολλα..

    2. Πολυ σωστα.

      Αλλα εγω προτεινω επιμηκυμενη Gowind με 32 ASTER 30, Strales, RAM, F21 αν γινεται μετατροπη για να εκτοξευεται απο πλοια και SEA FIRE.

      Δοκιμασμενο σχεδιο. Παιρνουμε 4 αρχικα και αν βγει καλο το σχεδιο που ειναι παιρνουμε αλλες 4 η 6 βελτιωμενες σε σχεση με τις πρωτες.

      Αυτα απο εμενα.

      General Lee

  3. Αφού θέλουν να πάνε σε Bel, ας πάνε τελικά (με 32 Aster 30 + 16 Mica στο υπόστεγο του ε/π + RAM δεν το συζητώ καν για κάτι λιγότερο).
    Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι το τι ακριβώς τους εμποδίζει να παραγγείλουν 4, ώστε να πετύχουν και καλύτερη τιμή και να καλύψουν έστω και οριακά τις ανάγκες για α/α πλοία. Έτσι και αλλιώς δεν τις πληρώνεις τώρα ρε αδερφέ και χρειάζονται κιόλας. Πραγματικά είναι για μένα μυστήριο.

    1. Δεν υπάρχουν λεφτά!

      Επιπλέον το χρέος της ελλάδας δεν μπορεί να ανεβεί παραπάνω

      Εάν πάρουμε δάνειο τα λεφτά του κάθε πλοίου πρέπει να εγγραφουν στο χρέος τη χρονια που θα παραληφθεί το πλοίο σύμφωνα με τους κανονισμούς

      Δηλαδή μπορεί να πληρώνουμε 100MIL το χρόνο για δέκα χρονια αλλα το 1BIL πρέπει να εγγραφει στο χρέος τη χρονια που θα παραληφθεί το πλοίο

      Αλλα εκτος από τα οικονομικά:

      Δεν τους ενδιαφέρει η άμυνα της χώρας!

      Συνεχίζουν τη πολιτική του# θα το ρισκάρουμε #ου ΣΎΡΙΖΑ
      Για να μην στενοχωρηθεί ο σουλτάνος δεν στείλαμε αεροπλάνα στη Κύπρο
      Είμαστε Υποτελείς πλέον αλλα δεν τους ενδιαφέρει

      Θα έγγραφα περί φινλανδοποιιηS ης χώρας αλλα θα πρόσβαλα τους φινλανδούς

      1. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει, μπορώ να το δεχθώ. Τα χρήματα όχι. Εκεί που ζορίζουν τα πράγματα, τσουπ, πετάγονται από κάπου χρήματα. Ας βάλουν το πολύ πολύ κάποια ειδική φορολογία σε κάποια πολυτελή είδη ή άλλες τέτοιες λύσεις που βρίσκονται σε άλλες χώρες. Και μιλάμε ότι οι πρώτες πληρωμές θα αρχίσουν τουλάχιστον σε 3 χρόνια, όταν θα αρχίσει να κατασκευάζεται η πρώτη.

    2. Eλπιζω να μπορουν να βαλουν καποια προαιρεση με σταθερη τιμη για ενα διαστημα στο συμβολαιο ωστε να επωφεληθουμε αυτης σε καποιο διαστημα εαν ειναι ζητημα εγγραφης λογιστικου χρεους ..
      Αλλιως δυο πλοια και μαλιστα σε αμφιβολη διαμορφωση και χωρις ΜdCN ειναι σταγονα στον ωκεανο και μη αποδοτικη επενδυση ..

  4. Οι γαλλικές έχουν διαμόρφωση με ένα sylver A70 για 8 MdCN κ δύο sylver A50 για 16 aster-15 ΑΠΛΆ ΔΕΝ ΚΆΝΟΥΝ .
    Χορός μπροστά υπάρχει για 4 sylver A50 οπότε με 32 aster-30 τα οποία με την προσθήκη ενός RAM block 2 με 21 βλήματα μικρού βεληνεκούς στο υπόστεγο κ 8 exocet MM40 block III κάνει τα πλοία μια αξιόλογη επιλογή αν κ χρειάζεται κ άλλα όπλα .
    Αν μπορούμε να πάρουμε τα δύο πρώτα που ήταν να παραλάβει το γαλλικό ναυτικό με διαμόρφωση σαν την παραπάνω είναι μια καλή επιλογή.
    Βέβαια θα πρέπει να να γίνουν συζητήσεις κ να συμφωνηθεί η αγορά τουλάχιστον άλλων 8 πλοίων ( αλλά τόσα χρειάζεται το Π. Ν μέχρι το 2030-35)για τα οποία θα υπάρχει κατασκευαστικο έργο στην Ελλάδα (τουλάχιστον τα 6)με συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στην ανάπτυξη τον σχεδιασμο κ την ολοκλήρωση συστημάτων σε όλες τις Belharra που θα φτιαχτούν από την Group naval ώστε να έχουμε κ μεταφορά τεχνολογίας. Στα επόμενα πλοία κ ειδικά σε αυτά που θα κατασκευαστουν στην Ελλάδα μπορούμε να κάνουμε κ τις αλλαγές στην διαμόρφωση που θα μας βοηθούσαν να αποκτήσουμε περισσότερες δυνατότητες.
    π. χ 4 πλοία(Αν πάρουμε 10 πλοία) με
    1 sylver A70 με 8 MdCN
    3 sylver A50 με 24 aster-30 στα οποία θα μπορούσε να γίνει μια επιμήκυνση κ να μπουν κ 2 sylver A43 με
    aster-15 πίσω από την υπερκατασκευή ανάμεσα στους 2 τετραπλους εκτοξευτες των exocet MM40 BLOCK III
    κ το RAM με 21 RIM116 στο υπόστεγο για CIWS θα μας έδινε δυνατότητα στρατηγικής κρούσης σε όλη την Τουρκία με τα πλοία να έχουν την δυνατότητα να ΕΠΙΧΕΙΡΟΎΝ ΠΑΝΤΟΥ ακόμη κ σε συνθήκες κορεσμού .

    1. Είπαμε οι γαλλικές θα έχουν μονο 2 A50 VLS με 16 ASTER
      Και μάλλον μονο ASTER 15

      SCALP δεν θα έχουν

      ECM/Jammer/decoys δεν θα έχουν

      CIWS/RAM δεν θα exoun

      Βλήματα(MICA?) στο υπόστεγο δεν θα έχουν

      Όλα τα παραπάνω μπαίνουν αρκεί βεβαια κάποιος να πληρώσει
      Και το starting point είναι το κόστος των γαλλικών στα 750 mil!

      Συμφωνούμε πως η γαλλική διαμόρφωση είναι απαράδεκτη και οποιος υπογράψει να πάρουμε τέτοια πλοία είναι για ειδικό δικαστήριο και στρaτοδικιa στο ελάχιστο!

      Με 16 μονο aster δεν θα ξεμυτίσει πέρα από το Σούνιο!

    2. 6 φρεγάτες από τα ελληνικά ναυπηγεία μπορεί να χρειαστούν 60 χρόνια και τρελές υπερκοστολογήσεις για να παραδοθούν αν δεν αλλάξει άρδην η κατάσταση που επικρατεί, από όλους τους εμπλεκόμενους. Αν δεν γίνουν σοβαρή επιχείρηση καλύτερα να μην ανατεθεί άλλη ναυπήγηση. Ας φτιάξουν πρώτα το όνομα τους στην ιδιωτική αγορά και μετά βλέπουμε για κρατικό συμβόλαιο.

  5. Ναι αλλά ας μας στείλουν και καμια μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων οι Γάλλοι γιατί είμαστε απο τους καλύτερους πελάτες και ίσως οι καλύτεροι διαφημιστές της αμυντικής βιομηχανίας τους.
    Θεωρώ δεδομένο τον όρο απο πλευρά μας για την ναυπήγηση και μεταφορά τεχνογνωσίας στα ελληνικά ναυπηγεία!
    Καλό επίσης θα ήταν να μπουν πακέττο στην διαπραγμάτευση και ένας αριθμός απο κορβέτες

    1. Ξέρεις μια και το γράφει και ο νεαρός παραπάνω η ΤοΤ δεν είναι δωρεάν…
      Στα 10 πλοία που γράφει παραπάνω με κόστος 8δις υπολόγισε 2δις εξτρά σε περίπτωση ΤοΤ…
      και οι 80 MdCN που λέει (160 για 2 φόρτους) ωστε να έχεις «δυνατότητα στρατηγικής κρούσης» υπολόγισε άλλα 600εκ… Βέβαια μπορείς να έχεις τους Α70 αδειους, κατι σαν το Leo2Hell ένα πράγμα ή 214… Οπότε μην θεωρείς και τόσο πολλά δεδομένα… Για την Ελλάδα μιλάμε…

      1. Με ειδικό φόρο σε αλκοόλ, προιόντα καπνού και τζόγο καθώς και πολλούς άλλους τρόπους χρηματοδότησης εξασφαλίζεις ένα ποσό περίπου στα 3 δις με βάση τα στατιστικά κατανάλωσης των τελευταίων ετών. Λύσεις υπάρχουν. Θέληση και όραμα μας λείπει.

      2. 337,4 δισ. ευρώ χρέος και μια οικονομία στην εντατική ακούγεται κάπως…
        Μιλάμε για μια χώρα που διαχρονικά δεν μπορεί να μαζέψει τους φόρους της, η παραοικονομία πήγε στο 25% και η φοροδιαφυγή οργιάζει, να βάλουμε και άλλους φόρους?
        Με ασπιρίνες δεν στήνεις εξοπλισμούς αγαπητέ…
        Ας συμμαζέψουν πρώτα το χαλι στις ΕΔ και μετά θα έχεις και λεφτά για όραμα…

  6. Το προβλημα με τις μπελαρα ειναι οτι θελουμε να μετατρεψουμε μια φρεγατα γενικων καθηκοντων με εμφαση στο asw αλλα και πολυ καλο ρανταρ, σε φρεγατα-μινι αντιτορπιλικο αμυνας περιοχης. Εκει χωλαίνει το πραγμα. Το ιδανικο, αν είχαμε λεφτα, θα ηταν αριθμος φρεγατων μπελαρα (8) για το ρόλο που προοριζονται και για το γαλλικό ναυτικο, με 32 κελια και 1 ραμ και παραλληλη αγορα αντιαεροπορικων fremm (4) με seafire 500, 48 κελια και 2 ραμ… Αν ειχαμε λεφτα η εστω προγραμματισμο 15ετιας…

    1. Το ότι προσπαθούμε να πάρουμε κορβέτα Κ130 με οπλισμό ΑΒ είνια ακριβώς το πρόβλημα που πλέον κρατά περίπου 15 χρόνια…
      Ας επιλέξουμε το καλύτερο δυνατό και να πάμε παρακάτω!

    2. Τα προβλήματα ειναι πολλα, ακόμα και χρήματα που δόθηκαν οι αποσπασματικές αγορές πολλές φορές δημιούργησαν περισσότερα προβλήματα από όσα τελικά έλυσαν. Επίσης την έχουν πατήσει κράτη όπως η Αυστραλία αρκετές φορές.
      Συνοψίζοντας προβλήματα δημιουγούνται:
      – Έλλειψή χρηματοδότησης.
      – Πολιτικές επιλογές
      – Κόστος-όφελος ισχύος.
      – Αποσπασματικές αγορές
      – Ελλείψεις μακροχρόνιου σχεδιασμού
      – Μη αξιοποίηση μεταχειρισμένου υλικού.
      κλπ κλπ

  7. O μαλάκας ο Κούλης θελει να παρει τις φρεγατες με απευθειας αναθεση, μονο και μονο για να αγορασει «προστασία» απο τους Γάλλους.
    Ουδολως τον ενδιαφερει η αμυνα της χωρας, ουτε εχει σκοπο να αντιμετωπισει με σθενος τον τουρκικο επεκτατισμο.

    Κανενας σοβαρος Πρωθυπουργος δε θα εδινε 1.5 δισ. για 2 φρεγατες, οταν οι Ενοπλες Δυναμ,εις -και ιδιως η ΠΑ- υποφερουν απο χαμηλες διαθεσιμοτητες ελλειψει ανταλλακτικων, οταν τα νεοτευκτα υποβρυχια μας δεν εχουν συγχρονες τορπιλλες, και οταν τα συγρονα αρματα Leopard-2 εχουν πυρομαχικα 120 mm για λιγες μερες επιχειρησεων.

    Κατα τα αλλα:
    1.Ο Κουλης και ο Υφυπουργος Οικονομικων Σκυλακακης ζητουν και αλλες περικοπες απο το ΥΕΘΑ.
    2.Ο Κουλης δηλωσε στη Βουλη οτι ηΕλλαδα γινεται λεει πολυπολιτισμικη χωρα και ειναι περηφανος για αυτο.

  8. Από που βγαίνει το κόστος των 10 πλοίων χωρίς όπλα 8δις;
    Εκείνο το 2αρι που αναφέρεις τι ακριβώς είναι;;
    Η γαλλική έκδοση κοστίζει 700-750.000 με όλες τις υποδομές (2 sylver A50, 1 sylver A70 ) χωρίς τα πυρομαχικά-βλήματα κ αφορά 5 πλοία κ μέσα στην τιμή είναι κ το ΦΠΑ κάτι που εμείς δεν θα πληρώσουμε.
    Άρα με μια παραγγελία 10 συνολικά πλοίων (τόσα χρειάζεται το Π. Ν) με συμμετοχή της Ελλάδας στην κατασκευή του 60% του κατασκευαστικου έργου την συμμετοχή στην ανάπτυξη κ την τοποθέτηση κάποιων συστημάτων ελληνικών εταιρειών σε όλες τις Belharra που θα κατασκευαστουν από την Naval Group(αυτό έχει συμφωνηθεί) κ την αφαίρεση του ΦΠΑ το κόστος για το πλοίο χωρίς οπλισμο επάνω μπορεί να πέσει κάτω από τα 500.000 κ έχει υπολογιστεί γύρω στα 450.000 ανά μονάδα.
    Σε μια διαμόρφωση με 1 sylver A70 για 8 MdCN, 3 sylver A50 με 24 aster-30,2 sylver A43 με 16 aster-15 , RAM στο υπόστεγο με 21 RIM 116, 2 τετραπλους εκτοξευτες για 8 MM40 exocet block III, 2 τριπλούς τορπιλοσωλινες για 6 MU90 κ τοποθέτηση μετα από αναβάθμιση των Phalanx των S θα έκανε το πλοίο ΑΣΤΑΚΟ κ θα έκανε πλάκα στους απέναντι.
    Το κόστος για έναν πλήρη φόρτο με όλα τα παραπάνω δεν ξεπερνά τα 190-200εκατ δλδ πάμε στο 2δις για έναν πλήρη φόρτο 10 πλοίων.
    Κ πάμε στα 3δις για 1,5 φόρτο για δέκα πλοία.
    Τώρα το ποσό μπορεί να κοστίζει το να μπουν κ να διασυνδεθουν όλες οι έξτρα υποδομές που αναφέρω παραπάνω (2 sylver A43,1 sylver A50, RAM, αναβάθμιση των Phalanx των S) δεν το ξέρω αλλά δεν νομίζω να πάει πάνω από 50-80 εκατ ανά μονάδα.
    Αν δεν ξεχνάω κάτι (ξεχνάω τα ελικόπτερα αλλά αυτά κατά 99% θα τα έχουμε σαν νούμερο πριν τις φρεγάτες) μιλάμε για 8,5-9 δις κ ίσως βάζω πολλά για 10 πλοία σε βάθος 15ετιας που είναι φορτωμενα το καθένα με πανω από 60 Α/Α βληματα με εμβέλεια από 1-120χιλ κ Phalanx που τα κάνουν απλησίαστα από αεροπλάνα κ πυραυλους, με βλήματα MdCN με εμβέλεια 1000χλμ για στρατηγική κρούση σε ολόκληρη την Τουρκία με
    8 MM40 exocet κ 6 τορπίλες.
    Τα θεωρείς πολλά;;;
    Γιατί εγώ είδα σε 4-5χρονια να πετιούνται πάνω από 6 δις σε επιδόματα της πλάκας τα οποία πήγαν τα περισσότερα σε αλλοδαπούς κ σε ανθρώπους που δεν έχουν προσφέρει ποτέ στην οικονομία της χώρας απλά κ μόνο για να φτιαχτούν κομματικοί στρατοί.
    Τα θεωρείς πολλά όταν υπάρχουν άμεσα αξιοποιήσιμα κοιτάσματα αερίου κ πετρελαίου σε περιοχές της χώρας, στις οποίες κάνεις παραμονο η γραφειοκρατία κ κάποιοι καμμένοι «οικολογοι» δεν μπορεί να καθυστερήσει την αξιοποίηση τους;;
    Τα θεωρείς πολλά όταν για να ορίσουμε προστατευτεί η ΑΟΖ πρέπει να υπάρχουν οι δυνατότητες που μας προσφέρουν αυτά τα πλοία;

    1. Η γαλλική έκδοση έχει ΜΟΝΟ 2 a50 = 16 aster Μάλλον μονο A15!

      ΌΧΙ A70 VLS OXI SCALP OXI ECM DECOYS OXI CIWS
      Τιμή στα 750 MIL χωρίς όπλα

      Τον ΦΠΑ δεν τον γλυτώνουμε
      Είχε βγει απόφαση του συμβολίου επικρατειας για τα leoparD και από τότε πρέπει να περιλαμβάνεται

      Δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει το κόστος στα 450MIL!!!

      Δεν υπάρχουν ελληνικές εταιρίες που θα συμμετάσχουν

      Οι γάλλοι σπρώχνουν πλοία από τη δίκια τους ναυπήγηση με καμια αλλαγή

      Εάν δεν το έχεις πάρει χαμπάρι θέλουν να κόψουν επιπλέον 50MIL από το λειτουργικό κόστος των ενοπλων δυνάμεων

      Για το λειτουργικό κόστος του ναυτικό δίνονται 85 MIL!!

      Μην ονειροβατούμε επιτέλους!!
      και γράφουμε τα billions έτσι

      ΔΕΝ ενδιαφέρονται για την άμυνα θα το ρισκάρουν όπως και οι προηγούμενοι!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *