Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Bloomberg» η αναμενόμενη επιχειρησιακή δοκιμή του F-35 Lightning II θα καθυστερήσει κι άλλο (δείτε ΕΔΩ). Το «Bloomberg» επικαλείται πηγές του αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, αλλά και του γραφείου του προγράμματος F-35 (F-35 Joint Program Office). Οι συγκεκριμένες δοκιμές ήταν να γίνουν το 2017, ενώ η τελευταία ημερομηνία ήταν για το Δεκέμβριο του 2021. Πλέον μετατίθεται για το Αύγουστο του 2022. Οι δοκιμές θα διαρκέσουν έναν μήνα και θα γίνουν σε περιβάλλον εξομοιωτών. «Η καθυστέρηση σημαίνει ότι οι νομοθέτες πιθανότατα θα εξουσιοδοτήσουν το Πεντάγωνο να συνεχίσει την αγορά του μαχητικού από τη Lockheed Martin, τα οικονομικά έτη 2022 και 2023, χωρίς να έχουν ολοκληρωμένη εικόνα των πραγματικών ικανοτήτων του αεροσκάφους» σχολιάζει το «Bloomberg» και ο συντάκτης του άρθρου Anthony Capaccio. Σύμφωνα με τα ισχύοντα το 2022 έχει προγραμματιστεί η αγορά 85 F-35 το 2022 και 94 αεροσκαφών το 2023 (το οικονομικό έτος στις ΗΠΑ ξεκινά την 1η Οκτωβρίου).

Ο προϊστάμενος της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Γερουσίας, Jack Reed, δήλωσε: «Ελπίζουμε ότι η απάντηση θα μας δοθεί σύστημα σχετικά με την αποτελεσματικότητα του F-35 και την δικαιολόγηση του κόστους ως ένα από τα καλύτερα μαχητικά αεροσκάφη του κόσμου … Βρίσκεται ακόμα σε φάση επιχειρησιακής δοκιμής και αξιολόγησης και όταν αυτό ολοκληρωθεί, και ελπίζουμε να γίνει σύντομα, τότε θα μπορούμε να αξιολογήσουμε λεπτομερέστερα το σύστημα». Οι δοκιμές θα δείξουν πως το F-35 αποδίδει εναντίων των πιο προηγμένων ρωσικών και κινεζικών αεροσκαφών και αντιαεροπορικών συστημάτων. Είναι μια από τις σημαντικότερες δοκιμές του προγράμματος F-35. Τον Μάρτιο, το γραφείο του προγράμματος F-35, παρουσίασε έναν οδικό χάρτη για τους επόμενους 18 μήνες με στόχο την ολοκλήρωση των δοκιμών. Ένα από τα βήματα που θα γίνουν είναι εξονυχιστικός έλεγχος του εξομοιωτή έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές τιμές και επιδόσεις του αεροσκάφους.

Μόλις ολοκληρωθεί ο έλεγχος ο εξομοιωτής θα δοκιμαστεί, τον Μάρτιο του 2022 από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων, και εφόσον όλα βρεθούν σωστά τότε θα πραγματοποιηθεί η κύρια δοκιμή, τον Αύγουστο του 2022. Η δοκιμή περιλαμβάνει ένα πιλοτήριο, ακριβώς ίδιο μ’ αυτό του F-35 και στο ίδιο μέγεθος, και 64 εξόδους-σενάρια εμπλοκής. Επίσης θα εξομοιωθούν, με ακρίβεια, όλα τα ηλεκτρονικά και οι αισθητήρες του αεροσκάφους. Στις 64 εξόδους οι πιλότοι θα δοκιμάσουν σειρά σεναρίων εμπλοκής εναντίων ρωσικών και κινεζικών αεροσκαφών και αντιαεροπορικών συστημάτων. Με την ολοκλήρωση των δοκιμών θα χρειαστούν άλλοι 2-3 μήνες μέχρι να βγουν τα τελικά αποτελέσματα, τα οποία θα διαβιβαστούν στην κυβέρνηση και το Κογκρέσο. Το αποτέλεσμα αυτών των δοκιμών είναι αναγκαίο και νομικό προαπαιτούμενο προκειμένου το πρόγραμμα F-35 να περάσει σε φάση παραγωγής πλήρους ρυθμού.

Comments

  1. Πάρε και εσύ κορόιδο μερικά ήταν το 2008 που έγραφα πως να μην ανησυχούμε
    και πως θα περάσουν 15 χρόνια για να γίνει πλήρως επιχειρησιακό!

    Τότε τους είχε πιάσει μια τρέλα όλους πως θα τα πάρουν οι Τούρκοι και θα μας λυόσουν!
    Θα χτυπήσουν την Αθήνα ανενόχλητοι! Και την Λάρισα κλπ!

    Ήμουν ο μόνος που έλεγα πως δεν μπορούν να το κάνουν τότε, το πολύ να χτυπήσουν ένα νησί
    ή δυο νησιά με ξαφνική επιδρομή παραμέσα δεν μπορούν να μπουν.

    1. Μικρομυαλος λαος μικρα ονειρα κανει και ακομα ποιο μικρα τα επιτευγματα του. Η Ελλαδα δεν χρειαζεται να εχει μαχητικα 5ης η 6ης γεννιας για να κανει κοντρα στην Τουρκια ποιος εχει το ποιο μεγαλο …πηχη. Αλλα για να μπορεσει να ισοπεδωσει το πυρηνικο προγραμμα της Τουρκιας πριν αυτο γινει πραγματικοτητα.

      https://www.defence-point.gr/news/pyriniki-toyrkia-o-chronos-metra-antistrofa-i-osmosi-politikon-kai-stratiotikon-programmaton-vid

      Aν η Τουρκια μας κανει την χαρη να δημιουργησει θερμο επεισοδιο η Ελλαδα πρεπει πασι θυσια να κανει κυμα τις πυρινικες εκγαταστασεις στο Ακουγιου και καθε εταιρια που συνεργαζεται στο πυρινικο προγραμμα και ολο το τεχνικο προσωπικος εξεροντας τις καθαριστριες. Η Ροκεσταν και η Ασλαν ειναι στοχοι πρωτιστης σημασιας. Φυσικα αυτο σημαινει οτι η Ελλαδα εχει ξυπνησει και πραγματι βλεπει την απειλη. Προσωπικα δεν καταλαβα ποτε γιατι πρεπει να φοβομαστε θεμο επεισοδιο. Μακαρι να γινει και μακαρι οταν γινει να ειμαστε ετοιμοι. Αν δεν το κανουν θα πρεπει να το επιδιωξουμε εμεις.

      Οσο για την πατατα F-35 κοιτα που το πανε οι Αμερικανοι και θα καταλαβεις οτι και οι πολυτελεις πατατες εχουν το δικο τους ρολο.

      https://www.defence-point.gr/news/xq-58a-valkyrie-proti-dokimi-afesis-drone-altius-600

      Ελπιζω να μην χρειαστει να σου εξηγησω γιατι το Valkyrie με F-35 το θα μας ηταν αμεσα αναγκαια. Ναι δεν ειναι για αερομαχιες στο Αιγαιο ειναι για να ξεκυλοιαζεις τον αντιπαλο σου. Κανει στο Ισραηλ αλλα δεν κανει σε μας?

        1. Ναι εκει φυσικα θα βασιστουμε. Μην τυχον και λερωσουμε τα χερια μας. Θα τρεξουμε να κρυφτουμε πισω απο τις ποδιες αλλων.
          Το διαστημικο προγραμμα πισω απο το οποιο κρυβεται η αυξηση πυραυλικης εμβελιας ειναι τοσο αθωο που δεν προκειται κανεις να κανει βημα να τους σταματησει. Το πυρηνικο εργοστασιο ηδη χτιζεται και οι Ρωσοι δεν εχουν προβλημα γιατι αυτοι το χτιζουν. Οταν ολοκληρωθει αυτο και η Τουρκια εχει την τεχνογνωσια θα αρχισει εμπλουτισμο ουρανιου. Η τεχνογνωσια θα ερθει απο το Πακισταν. Ουτε και αυτο θα μπορεσει κανεις να το σταματησει. Η Τουρκια εξοπλιζει το Πακισταν σε τιμη κοστους. Γιατι αραγε?
          Δεν θα διαφημισει η Τουρκια τις προθεσεις τις αλλα και να το παρουν χαμπαρη ποιος και πως θα τους σταματησει? Με το Ιραν βλεπεις τη γινεται? Α! Θα πεις θα τους κανουν οικονομικες κυρωσεις. Ναι και θα τους πονεσει οπως πονεσε και στο Πακισταν και στην Ινδια αλλα τι καταφεραν? Και οι δυο χωρες ειναι πυρηνικες δυναμεις με βαλιστικους πυραυλους. Σημερα η Τουρκια δοκιμαζεται οικονομικα βλεπεις να εχουν κανει καθολου πισω στα 850 αμυντικα προγραμματα?
          Α! Θα ερθει το Ισραηλ? Ισως. Φυσικα το εχουν ξανακανει και με το Ιρακ και με τη Συρια αλλα οι δυο τελευταιες ειχαν στρατο για γελια χωρις ηδιαιτερη αεραμυνα. Στο Ιραν γιατι δεν το κανουν? Μηπως γιατι δεν υπαρχει δυνατοτητα να πληξουν τις εγκαταστασεις που ειναι μεσα σε βουνο? Ασε που πρεπει να πεταξουν πανω απο τις μισες Αραβικες χωρες. Οι κυβερνοεπιθεσεις βοηθανε αλλα βλεπεις οι απεναντι θωρακιζονται σε αυτο επομενως μαλλον δεν θα πετυχει αυτη η πτυχη.
          Η αεροπορια της Τουρκιας ειναι για την ωρα σε ελευθερη πτωση. Αν ομως κανει κολοτουμπα ο Σουλτανος και ξαναγυρισει στην στοργικη αγκαλια του Μπαρμπα απο το Αμερικα τοτε το προβλημα λυνεται και η αεροπορια της θα ειναι ενας ακομα προβλημα.
          Αν το επιχειρηση το Ισραηλ θα χρειαστει να πεταξει η μεσω Κυπρου η Ελλαδας η και τις δυο σε ενα χωρο με παθητικα ρανταρ και απο οτι δειχνει μελοντιακα με πολυεπιπεδη αεραμυνα. Υπαρχει λογος που οι Τουρκοι θελουν τους Σ-400 βρεξει χιονισει. Λες οι δικιες μας κοτες να ενδωσουν? Χλομο το βλεπω.
          Δυστηχως το Ισραηλ ειναι η μονη μας ελπιδα. Λες για αυτο να σχιζομαστε να τους δωσουμε οτι «εθνικο» προγραμμα θελουν?
          Κλασικα βεβαια η επιλογη μας ειναι να παιξουμε την παπια και αυτο προσωπικα με προσβαλει.

    2. Για να μην μπερδευόμαστε, τα F-35 είναι επιχειρησιακότατα στην πράξη και τα έχουν χρησιμοποιήσει και οι ΗΠΑ και το Ισραήλ σε ζώνες πολέμου εδώ και χρόνια, ενώ το κινέζικο στέλθ είναι μια κάκιστη αντιγραφή του.

      Η τυπική μη αποδοχή ενός συστήματος δεν σημαίνει ότι δεν είναι έτοιμο, αλλά ότι αν ζητήθηκαν 1.000 πράγματα στην αρχή και μετά προστέθηκαν και άλλα 200, και δεν έχουν κλείσει τα 50, δεν μπορεί να γίνει τυπική παραλαβη, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν κάνει την δουλειά ήδη. Και τα υποβρύχιά μας αν θυμάμαι καλά δεν έχουν ολοκληρωθεί επίσημα στο 100% αλλά μια χαρά επιχειρησιακά είναι.

      Ότι και να λένε όλοι, είμασταν πολύ τυχεροί που δεν πήραν τα αεροπλάνα καθώς θα ήταν ένα επιθετικό όπλο game changer στα χέρια μιας επιθετικής χώρας και σε περίπτωση σύρραξης θα μπορούσε να μας προκαλέσει πρόβλημα στην συνολική εξέλιξη ενός πολέμου. Αντ αυτού πήραν τα S-400 που θα επηρεάσουν την τοπική εξελιξη του πολέμου

  2. Οι δοκιμές θα δείξουν πως το F-35 αποδίδει εναντίων των πιο προηγμένων ρωσικών και κινεζικών αεροσκαφών και αντιαεροπορικών συστημάτων.

    15 ολοκληρα χρονια μετα την παρθενικη πτηση του αεροσκαφους, και δεν ξερουν;

    Δεν νικαει με ευκολια καθε παραδοσιακο αεροσκαφος; Δεν μας λενε οτι στις ασκησεις νικαει με ευκολια τα F-15 των πιο προηγμενων εκδοσεων, τα οποια ειναι οτι πλησιεστερο υπαρχει στα ρωσικα Sukhoi-27/30/35 ; Δεν ειναι «5ης γενιας» δλαδη μια γενια τουλαχιστον μπροστα απο καθε ρωσικο αεροπλανο; Δεν καταρριπτει σε εμπλοκες BVR καθε ρωσικο αεροσκαφος απο τεραστιες αποστασεις, χωρις να χρειαζεται να εμπλακει σε κλειστη αερομαχια;

    Δεν ειναι αορατο στα ρανταρ; Δεν εχει ιχνος ρανταρ μια μυγας, ή μιας μπαλας του γκολφ; Γιατι ανησυχουν για τους S400 αφου δεν μπορουν να το δουν;

    Δεν μας τα ειπε πολυ καλα η «μαμά».

    1. Η εταιρία μπορεί να λέει πολλά για να προωθήσει το αεροσκάφος σε υποψήφιους πελάτες, αλλά δεν μπορεί να γνωρίζει για τις πραγματικές ικανότητες των ρωσικών η κινεζικών ραντάρ που αναπτύσσονται συνεχόμενα και προσαρμόζονται στις προκλήσεις του σήμερα και του μέλλοντος, οι αμερικάνοι που είναι και άνθρωποι του σόου μπίζνες τα παραλένε και αρκετές φορές αφού όλη η ιστορία είναι και παιχνίδι των εντυπώσεων.

      Όταν αναπτύσσονται ραντάρ με ικανότητα να ανιχνεύουν ιπτάμενα αντικείμενα στο μέγεθος μπάλας του γκόλφ δεν προσφέρει πολλά το ΗΜ ίχνος μπάλας του γκόλφ σε ένα αεροσκάφος.

      Η φυσική έχει κανόνες και όρια που ισχύουν και για τους αμερικανούς επιστήμονες.

      1. @ WTF

        Το F-35 σχεδιαστηκε ως αντικαταστατης των γενικης χρησης μαχητικων, γι αυτο και δεν ενσωματωνει τεχνολογιες αιχμης, αλλα τεχνολογιες γενικης χρησης. Η ικανοτητα στελθ, αν και σημαντικη, δεν φτανει σε καμια περιπτωση την τεχνολογια στελθ που εχει το F-22, B-2 κτλ.

        Η τεχνολογια που εχει το σουπερ στελθ F-22 παραμενει απιαστη για Κινα και Ρωσια, και προκειται για αεροσκαφος που σχεδιαστηκε τη δεκαετια του 1980 !!! Μαλιστα το YF-23 της Northrop Grumman που εχασε τον διαγωνισμο ηταν ακομη καλυτερο σε τεχνολογια στελθ, ταχυτητα και υπολογιστικα συστηματα απο το F-22.

        Οι ΗΠΑ εχουν ΗΔΗ κατασκευασει πρωτοτυπο επιδειξης τεχνολογιας του αντικαταστατη του F-22, δηλαδη το 2030 θα βρισκονται 2 γενιες μπροστα σε σχεση με ολους τους υπολοιπους. Kατασκευαζουν επισης τα νεα στελθ βομβαρδιστικα Β-21 Raider για χρηση εναντια σε Κινα και Ρωσια.

        Η φυσικη φυσικα εχει ορια, αλλα οι Αμερικανοι εξερευνουν αυτα τα ορια απο τη δεκεατια του 1960 και ειχαν μαχητικα στελθ απο τη δεκαετια του 1970. Τα Κινεζικα J-20 τα εντοπισαν οι Ινδοι χρησιμοποιωντας Su-30, αρα σε καμια περιπτωση δεν φτανουν την αεροναυπηγικη τεχνολογια των Αμερικανων.

        1. @G_P
          Όπως παρατήρησε ο συνομιλητής Κ.Δ παρακάτω αυτά είναι μεγάλη συζήτηση. Εγώ θα μείνω στο F-35 και θα παραπέμψω στο σχόλιο του Κ.Δ (με το οποίο συμφωνώ γενικά) όπου δεν χρειάζεται να προσθέσω πολλά, εκτός απο το ότι είναι ολίγον over engineered για ένα σύγχρονο A-7 Corsair. Αυτό το Overengineering οδήγησε προφανώς στην πολυπλοκότητα του αεροσκάφους με συνέπεια το over-kill με πληθώρα προβλημάτων που αντιμετοπίζει μέχρι σήμερα το πρόγραμμα.

          1. @ WTF

            Mα φιλτατε, το F-35 δεν προκειται για ενα αεροσκαφος, αλλα για τρια αεροσκαφη (Α, Β, C) με πολυ μεγαλο ποσοστο ομοιοτητας ωστε να μειωθει το κοστος αναπτυξης και αποκτησης, εκπαιδευσης κτλ.

            Προκειται για τεραστια επιτυχια, καθως εαν ειχαν αναπτυξει 3 διαφορετικα αεροσκαφη για την Αεροπορια, Ναυτικο και Πεζοναυτες θα τους κοστιζε υπερ-τριπλασια χρηματα.

            Τα προβληματα που αντιμετωπιζει το αεροσκαφος ειναι ενα τιποτα μπροστα στις δυνατοτητες του. Οπως ολα τα συστηματα, τα προβληματα «θα σιδερωθουν» (ironed out) οπως λενε οι Αμερικανοι.

            Oταν οι Ευρωπαιοι αναπτυξουν τα FCAS, Tempest, αυτα τα αεροσκαφη θα υστερουν σε ικανοτητες εναντι του F-35, ποσο μαλλον σε σχεση με το F-22. Οι Αμερικανοι τοτε θα κατασκευαζουν τον αντικαταστατη του F-22, το NGAD (Νext Generation Air Dominance) που θα ειναι 2 γενιες μπροστα απο ολα τα υπολοιπα αεροσκαφη στον πλανητη.

            Το NGAD πιστευω οτι ισως να το κατασκευαστει σε δυο εκδοσεις, μια ΜΕ πιλοτο, και μια χωρις πιλοτο, καθως η τεχνολογια τεχνητης νοημοσυνης θα εχει προχωρησει τοσο πολυ που δεν θα απαιτειται καν ανθρωπινη παρουσια. Ετσι ενας πιλοτος θα μπορει να ελεγχει 3-4 αεροασκαφη ταυτοχρονα οπως π.χ. στο σχεδιο loyal wingman, και θα δινει μονο εντολες.

          2. Ο στόχος μπορεί να ήταν ένα μεγάλο ποσοστό ομοιότητας, αλλά ένας που έχει πλήρες εικόνα για το πρόγραμμα είπε ότι απέτυχε αυτή η προσπάθεια, και το ποσοστό ομοιότητας είναι πολύ μικρότερο απο αυτό που είχαν προγραμματίσει η μηχανικοί και σχεδιαστές του αεροσκάφους.
            Οπότε πρόκειται μάλλον για μεγάλη αποτυχία αντί για το αντίθετο(επιτυχία), σύμφωνα με αυτά που είπε ο πρώην Director JPO που έχει και γνώσεις επι του θέματος απο πρώτο χέρι ως υπεύθυνος και διευθυντής του αρμόδιου γραφείου προγράμματος.

            U.S. General Admits F-35 Is Actually Three Separate Airplanes

            Commonality is a myth for ‘joint’ stealth fighter

            «The variants were supposed to be 70-percent common. But Lt. Gen. Christopher Bogdan, head of the JSF program office, told a seminar audience on Feb. 10 that the three F-35 models are only 20- to 25-percent common, mainly in their cockpits.

            In other words, the F-35 is actually three different warplanes. The F-35, F-36 and F-37.»

            https://warisboring.com/u-s-general-admits-f-35-is-actually-three-separate-airplanes/

            Αυτό με τον έναν πιλότο που ελέγχει μέχρι 4 μη επανδρωμένα αεροσκάφη είναι μάλλον ουτοπία χωρίς την σημαντική υποστήριξη απο εξελιγμένη AI η οποία χρειάζεται ακόμα αρκετή προσπάθεια.

        2. Το f 35 δημιουργηθηκε αποκλοιστικα για sead/dead και ειναι οχι καλο, πολυ καλο, αλλα επειδη κατι οι αστοχιες του σα προγραμμα , κατι πολλα τα χρηματα που εχουν βαλει, κατι η stovl διαμορφωση, κατι που επρεπε να μεγαλωσουν το φακελο πτησει και για αλλες αποστολες τελικα κατεληξε ενας τενεκες…αχρηστος τενεκες κιολας.

  3. Ας πάρουν τα Ηνωμένα Αραβικά εμιράτα τα 50 F-35 που έχουν ζητήσει και να πάρουμε εμείς τα 15 Mirage 2000-9 που έχουν.

    Μαζί με μία μοίρα επιπλέον Rafale 22 τεμάχια στο 2030 θα έχουμε :

    84 F-16 viper
    39 Mirage 2000-5 / 2000-9
    40 Rafale
    38 F-16 Block – 50 αναβαθμισμένα από τα απάρτια των F-16 Block -52/plus.
    201 Αεροσκάφη . Μία πολύ καλή Αεροπορία για τα δεδομένα της περιοχής. Και μετά φυσικά πάμε για project 6ης γενιάς αεροσκαφών.

    OXI F-35. Μακρυά

  4. Μεγάλη συζήτηση.
    Ουδέποτε προοριζόταν ως μαχητικό εναέριας υπεροχής αλλά ως ένα «φτηνό» μαχητικό κρούσης.
    Ως τέτοιο πρέπει να το κρίνουμε, δηλαδή εγώ το αντιλαμβάνομαι περισσότερο ώς ένα σύγχρονο Α7 παρά ως F16.

    Για την LM και τον τρόπο διαχείρισης του προγράμματος ούτε λόγος.
    Παράδειγμα προς αποφυγή.
    Δυσανασχετούμε με τα δικά μας «μαργαριτάρια» αλλά οι κυρίες και κύριοι πέραν του Ατλαντικού έπεσαν στο μέλι και από την θαλπωρή ξέχασαν, πως πριν βάλεις σε παραγωγή ένα πολύπλοκο σύστημα όπως πχ αεροσκάφος, πρώτα το δοκιμάζεις εκτενώς και ενδελεχώς.
    Λεπτομέρειες θα μου πείτε.

    No one likes concurrency, but everyone likes money.

    1. @ Κ.Δ.

      Το F-35 δεν προκειται για ενα αεροσκαφος, αλλα για τρια αεροσκαφη (Α, Β, C) με πολυ μεγαλο ποσοστο ομοιοτητας ωστε να μειωθει το κοστος αναπτυξης και αποκτησης, εκπαιδευσης κτλ. Θα αντικαταστησουν τα F-16, F-15, Harrier, F-14, F-18.

      Προκειται για τεραστια επιτυχια, καθως εαν ειχαν αναπτυξει 3 διαφορετικα αεροσκαφη για την Αεροπορια, Ναυτικο και Πεζοναυτες θα τους κοστιζε υπερ-τριπλασια χρηματα.

      Τα προβληματα που αντιμετωπιζει το αεροσκαφος ειναι ενα τιποτα μπροστα στις δυνατοτητες του. Οπως ολα τα συστηματα, τα προβληματα «θα σιδερωθουν» (ironed out) οπως λενε οι Αμερικανοι.

      Oταν οι Ευρωπαιοι αναπτυξουν τα FCAS, Tempest, αυτα τα αεροσκαφη θα υστερουν σε ικανοτητες εναντι του F-35, ποσο μαλλον σε σχεση με το μαχητικο εναεριας υπεροχης F-22.

      Ακομη και το 2040 δεν θα υπαρχει μαχητικο στον πλανητη που να μπορει να αναμετρηθει στα ισα με το F-22, το οποιο σχεδιαστηκε τη δεκαετια του 1980 και πεταξε πρωτη φορα το 1990.

      Οι Αμερικανοι τοτε θα κατασκευαζουν μαζικα τον αντικαταστατη του F-22, το NGAD (Νext Generation Air Dominance) που θα ειναι 2 γενιες και 40-50 χρονια μπροστα απο ολα τα υπολοιπα αεροσκαφη στον πλανητη.

      Το NGAD πιστευω οτι ισως να κατασκευαστει σε δυο εκδοσεις, μια ΜΕ πιλοτο, και μια χωρις πιλοτο, καθως η τεχνολογια τεχνητης νοημοσυνης θα εχει προχωρησει τοσο πολυ που δεν θα απαιτειται καν ανθρωπινη παρουσια. Ετσι ενας πιλοτος θα μπορει να ελεγχει 3-4 αεροσκαφη ταυτοχρονα οπως π.χ. στο σχεδιο loyal wingman, και θα δινει μονο εντολες.

      To να μιλαμε απαξιωτικα για μια κορυφαια αεροδιαστημικη τεχνολογια εμεις στην Ελλαδα, που δεν μπορουμε να κατασκευασουμε ουτε τυφεκιο μονοι μας, ειναι αστειο.

      1. Τεράστια επιτυχία ομολογουμένως.
        Ο ορισμός του bi winning προγράμματος εξέλιξης αεροσκάφους με μειωμένο τίμημα ανάπτυξης.

        Στην Ελλάδα μπορούμε και παραμπορούμε αλλά δεν θέλουμε με τίποτα και πράττουμε ο,τι χρειάζεται για να μην μπορούμε.

      2. Συμφωνω και κατι που πολλοι δεν καταλαβαινουν ειναι οτι το προγραμμα του F-35 ειναι ενα ακομα βημα προς το NGAD. Οι δυνατοτητες και των δυο θα ειναι τεραστιες οταν θα μπορεσουν να ενσωματοσουν το προγραμμα Valkyrie τις Κρατος. Ειναι θεμα χρονου.

        https://www.defence-point.gr/news/xq-58a-valkyrie-proti-dokimi-afesis-drone-altius-600

        Παντως αν πραγματι πετυχει η καινουργια αριτεκτονικη διαχειρησης προγραμματων για την οποια μηλουσε το DR τοτε σε μια με δυο δεκαετιες θα ερθει και ο αντικαταστατης οχι μονο του F-16, F-15, Harrier, F-18 αλλα και του F-35.

        https://defencereview.gr/i-amerikaniki-aeroporia-dimosieyse-f/

        Για την ωρα και με βαση την μιωση του αριθμου κατασκευης για τις ΗΠΑ το F-35 θα αντικαταστησει μονο τα Harrier. Τα υπολοιπα εκτος του F-14 που εχει αποσυρθει συνεχιζουν να παιζουν το ρολο τους. Πολλοι το ερμηνευουν αυτο ως αδυναμια. Απλα το F-35 εχει το δικο του ρολο να παιξει ως αιχμη του δορατος και οχι σαν αναλωσιμο βελος.

  5. Θα σας γράψω για αυτό το αεροσκάφος και πως το βασικότερο πρόβλημα του δεν λύνεται.
    Η ξύπνιοι διάλεξαν μια ποιο φτηνή RAM παρόμοια με αυτή που είχε το Β-2 μόνο που αυτό είναι
    υποηχητικό αεροσκάφος, μόνο αν αλλάξουν την Ραμ θα διορθωθούν τα προβλήματα.
    Το χαμηλό RCS το 0,001 δεν υφήστατε στην πράξη. Έβαλαν ένα ραντάρ στην έρημο Νεβάδα και
    μέτρησαν το RCS όσο περισσότερη ακτινοβολία δέχεται το αεροσκάφος τόσο ανεβαίνει το RCS.

    Η τριβή κατεβάζει το RCS γιατί δημιουργεί ασθενές ρεύμα στην Ram που διαλύει την ασθενή κυμματομορφή
    του Η/Μ σήματος που πέφτει επάνω της αλλά παρουσιάζει αύξηση θερμότητας πέριξ του αεροσκάφους.
    Έτσι υπάρχουν πολλά μειονεκτήματα τα οποία είναι:

    Η αύξηση της θερμοκρασίας στην Ram για αυτό και έβαλαν ψύξη στης δεξαμενές καυσίμου.
    Η αύξηση της θερμοκρασίας πέριξ του αεροσκάφους είναι υπεύθυνη για τα αεροδυναμικά προβλήματα
    χαμηλότερη ταχύτητα, χαμηλότερος αριθμός G, χαμηλότερη απόδοση του κινητήρα σε ισχύ.

    Τι να σας γράφω τώρα σε μερικές γραμμές αυτό είναι δικιά μου μελέτη από το 2008 -9 Δημοσιευμένη τότε
    στο φόρουμ του DEFENECENET.

    Είχα πει πως θα υποβιβάσουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά και της επιδόσεις του αεροσκάφους και το έκαναν
    όχι μια δυο φορές.

    Μα πως τα ξέρεις αυτά εσύ και μας τα γράφεις;
    Έτσι δουλεύει η Ram δεν διώχνει μόνο – εκτρέπει το σήμα του ραντάρ αλλού αν δεν διαλύσει μέρος του
    ασθενούς σήματος του ραντάρ δεν έχεις τόσο χαμηλό RCS.
    Σας τα έγραψα με απλά λόγια και θα συνεχίσω η αύξηση της θερμοκρασίας, συν την διάλυση του σήματος του
    ραντάρ αυξάνει την κίνηση των μορίων του αέρα πέριξ του αεροσκάφους που δεν συμπεριφέρονται
    όπως στα άλλα αεροσκάφη. Αυτό το φαινόμενο είναι υπεύθυνο για τα προβλήματα του αεροσκάφους.

    Η Ram όμως έχει προβλήματα αντοχής σε υψηλές ταχύτητες γιατί ζεσταίνετε περισσότερο αλλά έχει και περιορισμένες δυνατότητες πεπερασμένες δηλαδή της διάλυσης του σήματος.
    Όσο περισσότερο Η/Μ σήμα δέχεται τόσο λιγότερο αποδίδει.
    Με απλά λόγια όταν τρέχει υπερηχητικά αυξάνει το RCS το ίδιο γίνετε αν δεχτεί πολλά Η/Μ σήματα,

    Θα τελειώσω με αυτό στο τέλος του 2015 έβαλαν το αεροσκάφος μέσα σε αεροσήραγγα με πλήρη
    Η/Μ ακτινοβολία για πρώτη φορά!
    Συγνώμη αλλά δεν είμαι και κουτός να το πάρω μακριά και ακόμα μακρύτερα.
    Αν έχει άλλα προβλήματα; Πολλά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *