Όπως προαναφέραμε σε αρκετά άρθρα μας, η φετινή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης δίνει μεγάλη έμφαση στο αμυντικό σκέλος. Άλλωστε ο τρέχων διαγωνισμός για τα ταχύπλοα σκάφη έχει κινητοποιήσει πολλές εταιρείες ελληνικές και μη. Δεσμευτήκαμε μέσα από τη παρούσα ιστοσελίδα να σας παρουσιάσουμε όλες τις προτάσεις για το νέο ελληνικό σκάφος ειδικών δυνάμεων και όχι μόνον αφού μεγάλο ενδιαφέρον για αντίστοιχα σκάφη υπάρχει από το Λ.Σ. Άποψη μας είναι πως έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για να γίνει μια ολοκληρωμένη προσπάθεια ώστε επιτέλους να καλυφθεί ένα μέρος των ελληνικών αμυντικών αναγκών από την εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Τα ταχύπλοα σκάφη αποτελούν ένα τέτοια τομέα αφού ήδη υπάρχει η προαπαιτούμενη γνώση και εμπειρία.

Το πλέον εντυπωσιακό νέο των ημερών είναι το Rib 12,70 σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από τη BARRACUDA και στο οποίο συμμετέχουν άλλες πέντε ελληνικές εταιρείες. Αξίζει να τονιστεί και να γίνει σαφές πως το Rib 12,70 δεν είναι σκάφος το οποίο να ικανοποιεί τον υφιστάμενο διαγωνισμό αφού ο διαγωνισμός ζητά σκάφη ως 300.000 ευρώ και το παρών σκάφος κοστίζει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις περί τα 900.000 με 1.000.000 ευρώ. Συνεπώς, είναι μια άλλη κατηγορία. Όμως παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον αφού θα μπορούσε να απασχολήσει τις Ελληνικές Ειδικές Δυνάμεις και το ΓΕΣ ή το ΓΕΝ σε προσεχή διαγωνισμό για μεγαλύτερα και ικανότερα σκάφη. Το ίδιο ισχύει και για τον ΩΚΥΑΛΟ αφού η τιμή του ξεπερνά τις 700.000 ευρώ γι’ αυτό και δεν κατεβαίνει στον υπόψιν διαγωνισμό. Το Rib 12,70 είναι ένα σκάφος με αρκετά καλά χαρακτηριστικά: μεταφέρει 21 άνδρες μετά του φορτίου τους, είναι κλειστού τύπου ικανό να προστατεύει το μεταφερόμενο προσωπικό από στοιχεία της φύσης και εχθρικά πυρά μικρού διαμετρήματος, αναπτύσσει ταχύτητες των 50 κόμβων και άνω, έχει μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά τα 400 ναυτικά μίλια και διαθέτει ισχυρό οπλισμό αποτελούμενο από τηλεχειριζόμενο σταθμό τουλάχιστον 12,7 χλστ ή ακόμα και μεγαλύτερου διαμετρήματος ή ακόμα και βομβιδοβόλο. Στη πρύμνη του μπορεί να φέρει σε ειδικούς έστορες επιπλέον πολυβόλα των 12,7 χλστ.

Άξιο προσοχής είναι πως διαθέτει ειδική αναδιπλούμενη ράμπα στην πλώρη, ώστε να αποβιβάζει προσωπικό των ειδικών δυνάμεων σε βραχώδεις ακτές.  Για το σκοπό αυτό, το σκάφος υποστηρίζεται από 4 εκτοξευτές νερού, που βρίσκονται κάτω από την ίσαλο γραμμή και επιπλέον stabilizer, συστήματα που βοηθούν το σκάφος να μην μετακινείται κατά την αποβίβαση – επιβίβαση της ομάδας επέμβασης.

Το σκάφος RIB 12,70 της BARRACUDA δίνεται να επιχειρεί ως εννέα μποφόρ. Από τη πρύμνη του σκάφους υπάρχει η πρόβλεψη για επιπρόσθετο χώρο για την ύπαρξη υποβρυχίου οχήματος, λέμβου ή χώρο για drone ώστε να υπάρχει σύνθεση τακτικής εικόνας για την απειλή τόσο στο θαλάσσιο χώρο ή τη βραχονησίδα. Τα καθίσματα που μεταφέρεται το προσωπικό είναι εξ ολοκλήρου αντικραδασμικά ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής από την BARRACUDA.

Η πλοήγηση του σκάφος γίνεται από το εσωτερικό. Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το Rib 12,70 διαθέτει μια μεγάλη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών αφού μόνον οι κινητήρες που φέρει είναι από τις ΗΠΑ (πρόκειται για δύο εξωλέμβιους κινητήρες 627 ίππων έκαστος από την Αμερικανική εταιρεία Seven Marine) καθώς και τον οπλισμό του από την Νορβηγική Kongsberg. Η Ελληνική συμμετοχή με εγχώρια προστιθέμενη αξία ξεπερνά το 70% αφού:

Η THEON SENSORS δύναται να εγκαταστήσει όλα τα ηλεκτροοπτικά συστήματα, υπέρυθρης σκόπευσης, ναυτιλίας κτλ.

Η ISI HELLAS να εγκαταστήσει τακτικά συστήματα διοίκησης και ελέγχου σε πρώτο χρόνο και να υλοποιήσει το γενικότερο πλάνο διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας.

Η IDE να συμμετέχει τοποθετώντας σταθμούς ασυρμάτων, επικοινωνιών κτλ. Ενδεικτικά αναφέρουμε το Wispr ή το Spartan. 

Η AKMON να αναλάβει τις καλωδιώσεις επί του σκάφους Rib 12,70.

Η BARRACUDA τη σχεδίαση και τη ναυπήγηση των σκαφών.

Η εταιρεία SIAMIDIS τη θωράκιση του σκάφους.

Φυσικά όλες οι παραπάνω εταιρείες θα χρησιμοποιούσαν επιπλέον υποκατασκευαστές ενώ θα μπορούσε να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη εμπλοκή των ελληνικών εταιρειών. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να προχωρήσει η ναυπήγηση για το πρωτότυπο δοκιμαστικό σκάφος ώστε να διεκδικίσει τη θέση του και σε ξένους διαγωνισμούς.

 

Comments

  1. Θα προτιμούσα ενα σκαρί όπως το FSD 150 με γάστρα ok Hull, αλλά και το Barracuda 1270 για την περίπτωση μας δεν το λες και άσχημη λύση, αν ισχύουν όσα γράφεται, περί αναδιπλούμενης ράμπας στην πλώρη, αντικραδασμικά καθίσματα, οπλισμός, 21 άνδρες μετά του φορτίου τους, κλειστού τύπου, προστασία από πυρά μικρού διαμετρήματος, ταχύτητες 50 κόμβων, αυτονομία 400 ναυτικά μίλια… συνεχόμενη ταχύτητα 22 κόμβων σε κατάσταση θαλάσσης 8 μποφορ! Η εταιρία αναφέρει τα 10 ως όριο!!!

  2. Είναι προτιμότερο να αγοραστούν αυτά τα σκάφη στα οποία για την σχεδιασή τους κατάφεραν να συνασπιστούν ελληνικές εταιρείες. Με ένα κονδύλι για εξοπλιστικά της τάξης των 500 εκ ευρώ μόνο για εξοπλιστικά θα πρέπει να διοχετευτούν όσο γίνεται περισσότερο σε εγχώριες σχεδιάσεις(με την προϋπόθεση ότι καλύπτουν τις ανάγκες κόστους-απόδοσης των ΕΔ) παρά να πηγαίνουν στο εξωτερικό ειδικά όταν τα προς προσφορά μέσα δεν έχουν κάποια διαφορά με τα προσφερόμενα από το εξωτερικό _δεν είναι και μαχητικό αεροσκάφος. Απλά να καταλάβουν και οι ελληνικές εταιρείες ότι πρέπει όταν παρουσιάζουν κάποιο προϊόν να στοχεύει την εξωχώρια αγορά. Νέος εξοπλισμός και οπλισμός, σκάφη όπως αυτό , ηλεκτρονικά-επικοινωνίες και πλέον UAV όπως αυτά που έχουν παρουσιαστεί στη ΔΕΘ πρέπει να προμηθευτούν από τις ένοπλες δυνάμεις. Από το εξωτερικό πλέον μόνο μεταχειρισμένα και επιλεγμένες αγορές που θα έχουν μεγάλη εγχώρια συμμετοχή

  3. Στο Rafnar LEIFTUR 1100 θα καταλήξουν! Πολλά τα 900 χιλιάρικα για rib στην οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα! Υπάρχει και το MRCD1500-2x-MPAC. Το Ferretti FSD 150 θα είναι πανάκριβο για τα δικά μας δεδομένα. Έχω την αίσθηση οτι σε συνεργασία με την Rafnar θα μπορούσε να υπάρξει μια ειδική έκδοση του LEIFTUR σχεδιασμένη στα δεδομένα που θέλουμε. Μια ποιο «στρατιωτική» καμπίνα σε σχέση με αυτή που έχει και θυμίζει καίκι!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *