Όπως είναι γνωστό οι γαλλικές φρεγάτες [email protected] ενσωματώνουν το ραντάρ τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array) Sea Fire 500, το οποίο έχει αναπτύξει η Thales και λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων «S» (2-4 GHz). Το Sea Fire 500, που είναι ένα από τα κύρια εκθέματα της εταιρίας στην έκθεση, συνδυάζει τέσσερα (4) πάνελ σε σταθερή διάταξη. Κάθε μια από τις τέσσερα (4) πάνελ μπορεί να ενεργοποιήσει 100 διαφορετικές δέσμες (beam), κάτι που εξασφαλίζει υψηλό βαθμό ανανέωσης των δεδομένων και εξαιρετικές επιδόσεις στον τομέα της ανίχνευσης στόχων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Sea Fire 500 μπορεί να παρακολουθεί 800 στόχους ταυτόχρονα, εικόνα την οποία μπορεί να μεταδώσει σε άλλα φίλια μέσα ή κλιμάκια διοίκησης, μέσω συστήματος ζεύξης δεδομένων.

Το Sea Fire 500 αναπτύχθηκε με τη φιλοσοφία της υποστήριξης μιας ολοκληρωμένης αντίληψης για την αυτοπροστασία του πλοίου, ιδιαίτερα έναντι απειλών όπως βλήματα κατά πλοίων και υπερηχητικών βλημάτων. Όπως αναφέρει η Thales «η ισχύς του ραντάρ βρίσκεται, σε μεγάλο βαθμό, στις επιδόσεις του λογισμού επεξεργασίας δεδομένων. Οι συνεχείς αναβαθμίσεις του λογισμικού το διατηρούν στην αιχμή της τεχνολογίας και των επιδόσεων». Το μέγιστο βεληνεκές του Sea Fire 500, σε λειτουργία έρευνας αέρος, είναι της τάξεως των 500 χιλιομέτρων για στόχους επιπέδου βαλλιστικού πυραύλου, αεροσκάφους μεγέθους F-16 και UAV, ενώ το μέγιστο βεληνεκές, σε λειτουργία έρευνας επιφανείας, είναι 80 χιλιόμετρα.

Εκτός από τη λειτουργία του ως σύστημα έρευνας αέρος και επιφανείας, το ραντάρ λειτουργεί και ως σύστημα ελέγχου πυρός για τα αντιαεροπορικά βλήματα μεγάλου βεληνεκούς Aster-30. Επίσης λειτουργεί και ως ραντάρ καιρού. Μεγάλη μέριμνα έχει δοθεί και στην ευκολία συντήρησης του, έτσι ώστε το κόστος τους, στον κύκλο ζωής του, να είναι ανταγωνιστικό: Κάθε μια από τις τέσσερις (4) επιφάνειες αποτελείται από 12 τμήματα και κάθε ένα από τα 12 τμήματα αποτελείται από οκτώ (8) υπό-τμήματα. Κεραία, τμήμα και υπό-τμήμα μπορούν να αντικατασταθούν εύκολα και γρήγορα, αν παραστεί ανάγκη, ακόμα και εν πλω.

Το Sea Fire 500 είναι ένα ραντάρ κορυφαίας τεχνολογίας, πάνω στο οποίο έχει «χτιστεί» η υπεροχή των [email protected] Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι έχει την ικανότητα να εμπλέξει έως και 16 στόχους ταυτοχρόνως, τη στιγμή που οι σημερινές φρεγάτες μπορούν να εμπλέξουν έως δύο (2) στόχους ταυτόχρονα. Πρακτικά η ικανότητα αυτή πολλαπλασιάζει την ικανότητα του πλοίου, άρα και του ΠΝ, αν και εφόσον επιλέξει τις [email protected], να αντιμετωπίζει επιθέσεις κορεσμού. Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι η ικανότητα του Sea Fire 500 να αποκαλύπτει στόχους χαμηλού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους, όπως είναι το F-35, απόρροια των νέων τεχνολογιών που εφαρμόζονται στην κατασκευή των τεσσάρων (4) κεραιών με στοιχεία Tx/Rx κατασκευασμένα από Νιτρίδιο του Γαλλίου (GaN).

Τα ραντάρ τεχνολογίας AESA βρίσκονται σε υπηρεσία εδώ και 20 περίπου χρόνια. Η τελευταία εξέλιξη που αφορά τα συγκεκριμένα ραντάρ είναι η τεχνολογία χρήσης GaN, η οποία αντικαθιστά την χρήση του Αρσενικού του Γαλλίου (GaAs). Το GaN είναι πιο αποτελεσματικό, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια κατά 40-43%, ενώ παράγει μικρότερη ποσότητα θερμότητας. Επίσης αυξάνει την εμβέλεια του ραντάρ. Συνεπώς η αξία της τεχνολογίας χρήσης GaN είναι μεγάλη. Δεν είναι τυχαίο που στους απαράβατους όρους που έχει θέσει η Βραζιλία στη Saab για την προμήθεια των JAS-39 Gripen είναι να ενσωματώνουν ραντάρ AESA με τεχνολογία GaN. Αυτό που δεν έχει διαπιστωθεί ακόμα είναι το κατά πόσο είναι εφικτή η αναβάθμιση παλαιότερων ραντάρ με τεχνολογία GaN.

Comments

  1. Σκέψου λέει μέχρι να καταλήξουμε σε ποια νέα φρεγάτα να πάμε, να ερχόταν ειδικοί εδώ, στο τσακ μπαμ να έπαιρναν την καλύτερη ΜΕΚΟ μας και να την φύτευαν το ραντάρ συν σύστημα μάχης και να έμπαινε κανα vls επιπλέον έστω με ESSM, να έπαιρνε και τα νέα πυρομαχικά για τα κανόνια, μια ομορφιά και στα γρήγορα.

    Φαντάσου επίσης να συνεργαζόταν το SF 500 με τα Μιράζ και να μπορούσαν να καθοδηγήσουν αν χρειαστεί τα σκαλπ ή τους Exocet με λίγα λεφτάκια και σε χρόνο dt θα είχαμε αναβάθμιση σούπερ.

    ΥΓ άντε σιγά σιγά να έρχονται τα ζουμερά από την Euronaval

    ΥΓ 2 μου άρεσε που οι Γάλλοι αναφέρανε πολύ τις αναβαθμίσεις λογισμικού, το έχω πει και άλλες φορές (όταν συζητούσαμε τα Erieye) ότι μεγάλο μέρος από την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του ραντάρ των GlobalEye με το ραντάρ Extended Range, έχει σχέση όχι μόνο με την ένταση εκπομπής (κάτι που δεν μπορούμε εμείς να συμπεριλάβουμε στην αναβάθμιση των δικών μας) αλλά και με την αλλαγή του λογισμικού που επεξεργάζεται αυτό που βλέπει το ραντάρ, κάτι που θα ήταν πολύ καλή και φτηνή αναβάθμιση για τα δικά μας.

  2. Ναι αλλά δεν μας είπαν τι συμβαίνει στο υψηλό κυματισμό που είναι συνήθεις παράγοντας στην περιοχή μας.
    Δουλεύει το ρημάδι; Για δέστε παρακάτω σε ένα παλιότερο πλοίο τα ραντάρ σε τρικυμία.

    https://navaldefence.gr/f930-leopold-i-belgian-navy/
    φρεγάτα M Class, F930 Leopold I

    1. Γιατί να έχει μεγαλύτερο πρόβλημα από τα άλλα; Έχει ηλεκτρονική σταθεροποίηση όπως και τα άλλα. Δεν νομίζω οι Γάλλοι να έχουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα σ΄αυτό.

      1. Στα πόσα μποφόρ αγαπητέ στα 9 στα 10; Δεν γίνετε δυστυχώς@!
        Δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καλώδιο είναι 4 διαφορετικές κεραίες!
        Μόνο αν έχουν σταθεροποίηση και κίνηση σαν ραντάρ αεροσκάφους που και εκεί θέλει
        να κάνεις και άλλες κινήσεις όχι μόνο πάνω- κάτω και δεξιά- αριστερά αλλά και να στρίβει προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά.
        Πόσες κεραίες δηλαδή δέσμες χάνει αναλόγως με την δύναμη των κυμάτων;
        Πόσο μειώνετε η εμβέλεια του;
        Γιατί λέω για δυο ιστούς και δυο ραντάρ;
        Ηλεκτρονικός είμαι και ξέρω τι γράφω!

        1. Η εμφάνιση των νέων ραντάρ με σταθερές κεραίες ακόμη και με 2 ιστούς θα φιλοξενούν πρακτικά ένα ραντάρ, με παράδειγμα και το σχέδιο του μελλοντικού γερμανικού πλοίου αεράμυνας F127 που θα αντικαταστήσει τις F124 που φέρουν ένα ραντάρ έρευνας και ένα FCR σε 2 ιστούς.
          Ιδανικό δεν ξέρω αν είναι το σύστημα με έναν ιστό, αλλά ένα σύστημα all in one μειώνει σημαντικά το βάρος και τα έξοδα για ένα πλοίο.

          The next generation of air defense – Preliminary views on the frigate F 127

          https://esut.de/en/2020/01/fachbeitraege/ruestung/17877/fregatte-f127-naechste-generation-luftverteidigung/

  3. «Ιδανικό» για μένα σενάριο – μέσω διθνούς διαγωνισμού για πρόγραμμα σε βάθος δεκαετίας:

    – 2-4 [email protected] (32 Αster30NT)
    – 6 [email protected] (29 κόμβοι, 32 Αster30NT + 32 Mica NG, 16 Exocet)
    Εννοείται κι οι 2 εκδόσεις με ECM και RAM block2

    Συν τις 4 ΜΕΚΟ MLU

    Και στο βάθος, σταδιακά EPC

    Λέμε τώρα…

    Ίσως μια μικρότερη έκδοση του SEAFIRE500 για μικρότερα σκάφη όπως οι EPC να ήταν μια εξαιρετική λύση…

    1. Συμφωνώ απόλυτα!

      Οι Γάλλοι μας προσφέρουν τεχνολογία και όπλα που οι άλλοι δεν θα μας δώσουν ποτέ.

      Οι νέοι πύραυλοι Aster-30 NT1 θα έχουν εμβέλεια 600 χλμ!

      Αντίστοιχα δεν θα σου δώσουν ποτέ οι Αμερικάνοι.

      Οι Γάλλοι προσφέρουν τους scalp-naval με εμβέλεια βαθιάς κρούσης 1,000 χλμ!

      Αντίστοιχα δεν θα σου δώσουν ποτέ οι Αμερικάνοι.

      Και αντί να κάνουν μια σοβαρή διαπραγμάτευση με τους Γάλλους για ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα αγοράς των Belharra που περιγράφεις θα πάνε στην Αμερικάνικη MMSC με πυραύλους άμυνας σημείου ESSM.

      Απλός να θυμίσω πως ο Ερντογάν θέλει διακαώς να μπει στο πρόγραμμα των Aster-30 και έχει δείξει ενδιαφέρον και αν οι σχέσεις των δύο χωρών δεν ήταν κακές (προς το παρόν) θα είχαν προχωρήσει περισσότερο!

      Ο Ερντογάν βλέπει μπροστά γνωρίζει πως οι Αμερικάνοι δεν θα τους αποδεσμεύσουν πυραύλους επιπέδου Aster-30 NT1 (με 600 χλμ εμβέλεια) και κοιτάει ποια προγράμματα υπάρχουν αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη και ποιοι μπορούν να του τα αποδεσμεύσουν.

      Προς το παρόν με τη Γαλλία έχει κακές σχέσεις αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει στο άμεσο μέλλον γιατί πολύ απλά και η Γαλλία κοιτάει τα συμφέροντα της τα οικονομικά.

      Εν αντιθέσει με την κυβέρνηση που βλέπει κοντόφθαλμα.

      Φαντάσου να μας φορτώσουν εμάς τα MMSC με τους πυραύλους σημείου ESSM και κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον να τα βρούνε Γαλλία και Τουρκία και να πάρει η Τουρκία τους Aster-30 NT1 με 600 χλμ εμβέλεια και ίσως τους scalp-naval!!

      1. Άσχετο, αλλά εγώ δεν έχω καταλάβει ένα πράγμα. Με ένα σύνταγμα SAMP/T, αναβάθμιση των TOR για τα UAV και τις επάκτιες Exocet που έχουν, οι Κύπριοι «κλείνουν» και παίρνουν πίσω το νησί τους, αφού αποκλείεις τουρκοκύπριους να δεχθούν οποιαδήποτε βοήθεια και δεν θα αντέξουν και πολύ.
        Θα μου πεις βέβαια που είναι η θέληση.

    1. @Βασίλης
      Θέλω την επεκτειμένη έκδοση με το 127ρι και 48VLS. Γίνεται με δύο επεκτάσεις. Με το SeaFire και Aster 30 Block 2 για αντιβαλλιστική άμυνα και MDCN και KingKlip Mk 2 με CAPTAS-4 πίσω, με έστω τέσσερα πλοία και σοβαρή αναβάθμιση ΜΕΚΟ και 8+8 EPC με διπλά σόναρ, δεν μας πιάνει κανένας μέχρι τουλάχιστον το 2040. Ειδικά αν αγοραστούν οι FTI σε μεγαλύτερες ποσότητες π.χ. έξι.

  4. Όσον αφορά την αποκάλυψη στόχων χαμηλού RCS νομίζω ότι δεν αρκεί μόνο το AESA, αλλά χρειάζεται και το VHF όπως επισημάνουν και οι ειδικοί που ασχολούνται επαγγελματικά με αυτά τα πράγματα.

    Η παρακάτω παρουσίαση που ανέβηκε πρόσφατα, είναι μεταφρασμένη στα αγγλικά, και παρουσιάζει μερικά ενδιαφέρον σημεία.

    https://m.youtube.com/watch?v=u4IxJ2QP720

    Όσον αφορά την αναβάθμιση του ραντάρ για το Gripen με τεχνολογία GaN νομίζω ότι έχει ανακοινωθεί ήδη με την νέα κεραία για ένα υπάρχον σύστημα ραντάρ που χρησημοποιεί τεχνολογία GaN.

    1. Αυτό λέω και εγώ να δω πως θα δεις από μακριά τα UAV που είναι η μεγαλύτερη απειλεί.
      Δυο ιστούς και έξτρα καταυγαστήρας.

  5. Ας συμβιβαστουμε με το υπερ-ρανταρ TRS .
    Πληροφοριες αναφερουν οτι μπορει να κατευθυνει βραχο αρκετων τονων εκτοξευομενο απο καταπελτη.
    Δεν θα χρειαστει διατρηση του καταστρωματος.
    Με ειδικες ραγες θα μεταφερεται απο πλωρη σε πρυμνη σε χρονο ταξης της μιας ωρας.
    Επισης παρεχεται η δυνατοτητα απεριοριστης αναχορηγιας βραχων σε χρονους λιγοτερο των 2 ωρων απο Καλυμνιους δυτες.
    Τον οπλισμο των φρεγατων συμπληρωνουν ακατοι πληρους φορτου πυριτηδος με δυνατοτητα αποβιβασης απο πρυμνιαια ραμπα, βαλιστρες εκατερωθεν της γεφυρας και οχυρωμενες θεσεις Κρητων τοξοτων για την αντιμετωπιση ιπταμενων απειλων πλησιον των σκαφων.

  6. Πάει το sea fire

    Μελέτη τώρα για το trs4d:

    https://www.hensoldt.net/products/radar-iff-and-datalink/trs-4d-fixed-panel/

    Έχει βρει κανένας πόσες εμπλοκές μπορεί να υποστηρίζει ταυτόχρονα?

    GaN, 1500 targets αλλα το να βλέπει στόχο μεγέθους μαχητικού στα 110km ???

    Το χουν βάλει και οι Γερμανοί στις f125

    Η δε περιστρεφόμενη έκδοση έχει χειρότερες επιδόσεις as expected/;

    https://www.hensoldt.net/fileadmin/HENSOLDT_2019/Products/Radar_IFF_Datalink/0810_17_TRS-4D_R_Infoblatt_E_intranet.pdf

      1. Σύμφωνα με ανοικτές πηγές, το ραντάρ ερεύνης LW08 των φρεγατών τύπου S έχει μέγιστη απόσταση αποκάλυψης στόχου με RCS 2 m² τα 260 km ή 140 ναυτικά μίλια (ν.μ.), εμβέλεια η οποία αντιστοιχεί σε 118 ν.μ. για στόχο με RCS 1 m²:
        https://www.radartutorial.eu/19.kartei/07.naval/karte005.en.html
        http://www.thales7seas.com/html5/products/225/DS035_06_07_LW08_print_opt.pdf
        Επομένως, ένα F-16C σε καθαρή διαμόρφωση (RCS ~1,2 m²) θα ανιχνευόταν τουλάχιστον σε 120 ν.μ. (και όχι km). Δεν ξέρω βέβαια εάν στην πράξη, λόγω ηλικίας, τους έχει πέσει… η εμβέλεια, με αποτέλεσμα να ισχύει το 2ο, δηλαδή 120 km…

        1. @Konstantinos Zikidi
          Αξιότιμε κε Σμήναρχε.
          Τα ραντάρ ΄έχουν αναβαθμιστεί και ευτυχώς, βρίσκονται σε σχεδόν άριστη κατάσταση. Για την ηλικία και τη χρήση τους αποδίδουν πολλές φορές άνω του τι θα ανέμενε κανείς.

          1. Ευχαριστώ πολύ κ. Κουλούρη για την διευκρίνιση, καθώς, πέραν του όποιου αστεϊσμού, το ερώτημά μου ήταν ειλικρινές. Πρόσφατα κάναμε μία προσπάθεια εκτίμησης της απόστασης αποκάλυψης του πυραύλου ATMACA των γειτόνων από διάφορα δικά μας ραντάρ και το LW08 παρουσίαζε δυσανάλογα μεγάλη εμβέλεια. Πιο συγκεκριμένα, για έναν τυπικό στόχο με RCS 1 m², το LW08 εκτιμάται ότι προσφέρει μέγιστη εμβέλεια (εννοείται όταν ο στόχος ίπταται σε επαρκές ύψος και δεν τίθεται θέμα λόγω καμπυλότητας της γης) 118 ν.μ., ενώ το ΜW08 που εξοπλίζει διάφορα πλοία μας προσφέρει εμβέλεια της τάξης των 15 ν.μ., σύμφωνα με όλες τις ανοικτές πηγές.

          2. @ K Zikdis

            Ναι αυτά τα νούμερα βρίσκω και εγώ
            Για το LW08:
            https://www.radartutorial.eu/19.kartei/07.naval/karte005.en.html
            rcs-2m2 —> R= 260 km
            rcs=1m2–>R =260*(1/2)^(1/4)= 218KM = 118 NM

            Για το MW08
            https://apps.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a233492.pdf
            RCS=1M2 –> R = 27 KM!!

            Μεγάλη η διαφορα αλλα το LW08 έχει τριπλάσια ισχύ (PEAK)και εκπέμπει σε άλλη μπάντα

          3. @Konstantinos Zikidis

            Το LW08 είναι ένα ραντάρ 2D (1-2 GHz) ζώνης συχνοτήτων με πομπό οδεύοντος κύματος (ΤWΤ) με εύρος δέσμης 2,2, δυνατότητα ευελιξίας συχνοτήτων (από παλμό σε παλμό) και συμπίεσης παλμών.

            Επιτυγχάνει χαμηλό επίπεδο πλευρικών λοβών (μέση τιμή -35 dB) και με την τεχνική ΜΤΙ λόγο βελτίωσης σε περιβάλλον έντονων αντανακλάσεων 35dB. Η κεραία του ραντάρ περιστρέφεται με 7,5 έως 15 rpm και χρησιμοποιεί μεταβλητές PRF (500/1000 Hz). Είναι μεγίστης ισχύος 150 KW με μέση ισχύ 5,2 KW και επιτυγχάνει μέγιστη εμβέλεια για στόχο 2 m² 260 χλμ, 1 m² 215 χλμ, 0,1τμ 130Κμ με Pd =50%, με ακρίβεια αζιμουθίου 2,2 και εμβέλειας 90μ.

            Οι επιδόσεις του LW08 είναι φυσικά ικανοποιητικές όπως άλλωστε και αυτές του DA08 που υπήρχαν και στις Bremen (γερμανικές F122) που είχαν εξεταστεί από το ΠΝ. Το DA08 είναι ένα ανάλογο τεχνολογικά ραντάρ του LW08, S ζώνης συχνοτήτων με μικρότερες δυνατότητες εμβέλειας αλλά αυξημένη ακρίβεια και απόδοση σε περιβάλλον clutter.

            Tο ΠΝ to έχει εγκαταστήσει την έκδοση DA08FFT (Fast Fourier Transform) στις MEKO 200HN ως κύριο ραντάρ έρευνας αέρος.

            Εκσυγχρονισμό και βελτιώσεις είχαν υποστεί, μεταξύ άλλων, το κύριο ραντάρ επιτήρησης αέρος δύο διαστάσεων LW08 και τα ραντάρ ελέγχου βολής WM25 και STIR 180. Ειδικότερα στα πλοία του Batch 1, ο κοινός πομπός Ενισχυτή Διασταυρούμενου Πεδίου (CFA) του WM25 αντικαταστάθηκε από διαφορετικούς πομπούς έρευνας και ιχνηλάτησης.

            Έγιναν και πολλές άλλες μη ανακοινώσιμες προσθήκες και βελτιώσεις (πέραν των όσων προέβλεπε η σχετική Σύμβαση 010B/03 μεταξύ της τότε Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) και των ENAE που είχε υπογραφεί, αν θυμάμαι καλά, στις 12 Φεβρουαρίου 2003 και ήταν ύψους 381.575.580 Eυρώ).

            ΥΓ 1: Ο D-Mitch είχε κάνει παλαιότερα ένα πολύ ωραίο αφιέρωμα στην κλάση Έλλη, εδώ: https://www.navalanalyses.com/2015/03/elli-class-frigates-of-hellenic-navy.html

            ΥΓ 2: Ελληνικές εταιρείες εμπλέκονται συχνά στην υποστήριξη του LW08, DA-08, WM25 και λοιπά. Ενδεικτικά: http://www.artsatelectronics.com/amina/radar-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%83-thales/

            και

            https://www.ssmart.gr/el/ssmart-ae/ssmart-ae-drastiriotites-ylikou/

          4. @Γ Κουλούρης
            Ευχαριστώ πολύ για τις κατατοπιστικές πληροφορίες. Κι εδώ επανέρχεται το ερώτημα: άξιζε η μερική αναβάθμιση (καθώς ήταν κυρίως γενική επισκευή) των S που επιλέχθηκε το 2003 ή θα έπρεπε να πηγαίναμε σε καινούργιο πλοίο; Το υπόψη ερώτημα εξετάσθηκε στο ακόλουθο άρθρο και ιδίως στα σχόλια, όπου υπήρξε μία σχετική κόντρα του φιλοξενούντος και του χρήστη GES: https://belisarius21.wordpress.com/2020/05/19/μέγα-το-της-θαλάσσης-κράτος/

            Το ερώτημα βέβαια είναι οι επιδόσεις του Sea Fire 500 των Φ/Γ [email protected] για να μπορέσουμε να εκτιμήσουμε με ακρίβεια τις συναφείς αποστάσεις αποκάλυψης.

        2. Μπράβο!!
          Περάσαμε το test!!
          Actually Τη τιμή τη βρήκα από έναν πινακα σε εργασίας σας του 014 περί Low Observable Principles ,pla mpla mpla

          Λέω κάτσε να το γράψω σε km αντί nm σε να δούμε εάν παρακολουθεί κανένας τι γράφουμε!

          Ερώτηση:

          To Seafire εκπέμπει σε S band ενώ το TRS4D σε C-band

          Ένα σύντομο σχόλιο περί πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων της κάθε μπάντας για το συγκεκριμένο ρολο???

          1. Εν ολίγοις, όσο πιο μεγάλη η συχνότητα (και πιο μικρό το μήκος κύματος), τόσο πιο μικρή η απαιτούμενη κεραία και πιο μεγάλη η ακρίβεια, καθώς και η δυνατότητα αποκάλυψης μικρών στόχων, αλλά και η απορρόφηση από την ατμόσφαιρα, δηλαδή μικρότερη εμβέλεια (βλ. Thales MW08 στην C band, καθώς και τα ραντάρ μαχητικών Α/Φ στην X band).
            Αντιθέτως, σε χαμηλές συχνότητες έχουμε μικρότερη απόσβεση, άρα μεγαλύτερη εμβέλεια, ιδίως εναντίον στόχων στελθ. Όμως, ίσως δεν είναι η βέλτιστη λύση εναντίον μικρών στόχων, ενώ απαιτείται μεγάλη κεραία και γενικότερα μεγάλη υποδομή (βλ. Thales SMART-L, στην L band).
            Ένας καλός συμβιβασμός είναι το Sea Fire 500, στην S band.

        3. Εγώ προτιμώ κύριε Δοιηκητά δυο ραντάρ και δυο ιστούς και δυο καταυγαστήρες!
          Τρελός; Όχι αλλά πολύ λογικός !
          Όπως ξέρετε και εσείς με της παρεμβολές τι συμβαίνει και τα επακόλουθα τους!
          Ο καταυγαστήρας παρεμβάλεται δυσκολότερα από το ραντάρ με της τόσες πολλές λειτουργίες.
          Όπως όλως περιέργως το ραντάρ των S παρεμβάλεται δυσκολότερα από αυτό των ΜΕΚΟ!
          Δεν θα γράψω άλλα δεν πρέπει!

    1. CK

      Οι φρεγάτες F125 δεν έχουν την παραμικρή σχέση με αεράμυνα παρά για αυτοπροστασία του πλοίου σε μικρές αποστάσεις η στην τερματική φάση απειλών απο αέρος.
      Ουσιαστικά και πρακτικά πρόκειται για μονάδες με εξειδίκευση για αποστολές «anti piracy» στο είδος της Atalanta με ικανότητα υποστήριξης μονάδων στην ξηρά, που ήταν απαίτηση του ναυτικού μετά τις έμπειρες σε αυτή την αποστολή.

      1. Τις f125 τις αναφέρω για να δείξω πως το trs4d έχει επιλεγει από διαφορετικά ναυτικά σε διαφορετικά πλοία Με ότι αυτό συνεπάγεται σε ρίσκο ανάπτυξης κόστος υποστήριξης σε αντίθεση με το sea fire!

      2. Σύμφωνοι για αυτό που αφορά τα ρίσκα, αλλά και το TRS της Hensoldt δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα υπό πραγματικές συνθήκες για να ξέρουμε πως θα αποδόσει και που θα εμφανίσει αδύνατο αδυναμίες.

        Αν όμως είναι το ζήτημα να πάρουμε απλά το πιο οικονομικό η ένα «ώριμο» σύστημα, παίρνουμε π.χ. ένα NS 100 για να το φορέσουμε στις S και τελειώνει η ιστορία με τα σύγχρονα ραντάρ και περιοριζόμαστε στον εκσυγχρονισμό υπαρχόντων πλοίων με μέγιστη οροφή το 1δις για τις υπάρχοντες φρεγάτες, αφού δεν είναι σοφό να ξοδευτούν 4 δις για αγορά πλοίων ότι να’ναι και με συστήματα που δεν μας εξυπηρετούν.

    2. Τελικα αυτο το trs-4d των αλουμινοτρατων ειναι μονο για ακτοφυλακή.
      Νομιζα λανθασμενα οτι ηταν τουλάχιστον εφάμμιλο toy SMART-S Mk2 των 250 χιλρων.
      Ακου 110 χιλρα για να δει μαχητικό. Και των παλιών S φτάνει τα 250 χιλρα?
      Μ αρέσει που κάποιοι θέλαν να βάλουμε και SM-2, στην αλουμινότρατα.
      Κακως την υπερασπίστηκα την αλουμινότρατα, και ειπα ας την παρουμε, με την προυποθεση να πάρουμε περισσοτερα ραφαλ και καθολου τενεκε35. πώς θα βλέπει να μαχητικά έγκαιρα, απο τα 110 χιλρα
      να τους ριχνει Essm bl2? δηλάδη τα εισερχομενα βληματα που ειναι και μικρότερα πότε τα βλέπει?

      1. Εκεί τείνω και εγώ!
        Η απόδοση του TRS4D δεν …. παρόλο που είναι Fixed panel AESA /GaN!!

        Το SMART-SMK2 είναι μια γενιά +πίσω(PESA) και έχει επιλεγει από τουS γείτονες για meko και κορβέτες Έχει αξιοπρεστατες επιδόσεις
        Οι γείτονες βάλαν neo radar στις MEKOόταν έπρεπε όχι όπως εμείς!!

        Τα MMSC είχαν προσφερθεί και με SPY1F στο Israel αλλα αυτό μάλλον θα αυξήσει το κόστος τους

        Μια GOWIND όπως των UAE/Malaisia με ένα πιο σύχρονο radar+CAPTAS 4 +2? MK41 μια χαρά θα μας ερχόταν με κόστος κοντά @450-500 MIL στη χωρίς FOS/όπλα

        1. @CK
          Τη Gowind 3100 την έχω αναφέρει όπως και άλλοι σχολιαστές παλαιότερα. Ισόρροπη λύση αρκεί να έρχεται με υλικά της MBDA.

          1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

            Ειδικά με τον νέο MICA NG SL με αυξημένη εμβέλεια που φαίνεται στον ορίζοντα, η Gowind θα ήταν μια αξιόλογη οικονομικότερη και πλέον δοκιμασμένη λύση για αρκετές εφαρμογές και αποστολές.
            Χωρίς να χρειάζεται να μπαίνουμε σε περιπέτειες με πλεούμενα ρίσκα μάρκας ΛΜ με εξωφρενικά υψηλά έξοδα για αγορά και λειτουργία.
            Η μόνη προσθήκη που θα χρειαζόταν θα ήταν ένα αξιόλογο CIWS που προσφέρουν πλέον και οι ευρωπαίοι.

          2. Η λύση και για αντικατάσταση των Hawk αλλά και των Crotale για μικρές και μεσαίες αποστάσεις σε μερικά χρόνια.

      2. @Romeo60
        Αν έχετε χρόνο και άκρες, κάντε μια βόλτα από το Πέραμα να σας εξηγήσουν οι άνθρωποι των ναυπηγείων τι προβλήματα κομίζουν τα waterjets … αυτά που μας πλασάρονται ως ατού των Playmobil …

        1. Και η ΜΕΚΟ A200 εχει waterjets … πολύ μεγαλύτερες ανάγκες συντήρησης ειναι αλήθεια, τώρα για το ΠΝ που δεν παίζει και ιδιαίτερο χρήμα θα τα αποδεχθεί μένει να το δούμε.

          1. ΑΙΜ

            Η Α200 έχει 1 waterjet αλλά 2 προπέλες που σημαίνει ίσως ότι το χρησημοποιεί μόνο για γρήγορες επιταχύνσεις η για πλεύση με υψηλές ταχύτητες που δεν είναι πάντα απαραίτητες, σε αντίθεση με την περίπτωση των LCS που έχουν μόνο Waterjet ως προωστικό σύστημα.

  7. Αλουμινότρατες και πολύ μας είναι.
    Αφού κατά Χρυσοχοίδη τα 12 μίλια είναι εθνικισμός.
    Ώρε που μπλέξαμε με δαυτους.

  8. Δεν ειναι λιγο περιεργο οτι το SeaFire 500 μπορει να εμπλεξει μονο 24 στοχους ταυχρονα οταν το Aegis μπορει πανω απο 100 ? Δεν ειναι απογοητευτικα φτωχη ως επιδοση για ενα συγχρονο ρανταρ ?
    Δεν προκυπτουν θεματα κορεσμου με τοσο μικρες δυνατοτητες ταυτοχρονης ιχνηλατησης και εμπλοκης ?
    Με δυο τετραδες α/φων και μια ντουζινα drone φτανει στα ορια του ?
    Ελπιζω να κανω καπου λαθος και να μην καταλαβα καλα.

    1. Το seafire μπορεί να διαχειρίζεται 16 εμπλοκές ταυτόχρονα:
      δηλαδή να κατευθύνει 16 βλhματατα κατά στοxών ταυτόχρονα
      και να παρακολουθεί αρκετές εκατοντάδες (?)στόχους

      το AEGIS μπορεί να παρακολουθεί πάνω από 100 στόχους και να διαχειρίζεται τουλάχιστον 10 πυράλους στον αέρα με 3 στο τελικό στάδιο επειδή έχει 3 καταυγαστHρες-ILLUMINATORS @ AB
      https://whitefleet.net/2017/07/31/the-arleigh-burke-class-destroyer-ddg-51-an-in-depth-guide/

      Οι υπάρχουσες S/MEKO μπορούν να αντιμτωπίσουν max ..2 στόχους ταυτόχρονα όπως αναφέρεται στο άρθρο

      Οι [email protected] που συζητάγαμε θα είχανε το πολύ 16-24 ASTER 15/30
      σε αντίθεση με τα AB που μπορεί στα 96 Cells ί να έχουν εκατοντάδες ESSM και SM2!!!

    2. @Μπαμπης
      Οι FTI είναι φρεγάτες, ενώ οι ΑΒ με Aegis αντιτορπιλικά. Δεν υπάρχει σύγκριση των δύο πλοίων λόγω διαφορετικής κατηγορίας. Δε γίνεται να συγκρίνουμε π.χ. κορβέτες με φρεγάτες.

  9. Ας πάρουμε τις Μπέκος τις xl με 4*24 mica if ng vl και 16 aster 30.

    αν βέβαια κλειδώσει νωρίς ο ΜΙΚΑ τότε τα 96 πυρ αυλάκια ειναι υπεραρκετά για επίθεση κορεσμού.

    Πως το άκουτε;

    1. Οι Γάλλοι δεν ενδιαφέρονται για MICA στα πλοία τους
      Ποιος θα πλήρωνε το κόστος τροποποιήσεων πιστοποίησης και ολοκλήρωση του πυραυλου στο πλοίο στο CMS και στο SEA IRE?
      Εμείς?
      Οι [email protected] τελειωσαν τη πλήρωσε η αεροπορία με τα 18 RAFALE είπαμε
      Πάμε παρακάτω
      Αλίμονο εάν μας κάτσει κάνα TRS4D για πολιτκούς λόγους!!!

      1. TRS4D θα πάρουμε λόγω κάποιων σαν και εσένα που ωρύονταν για τις Belharra.
        Πάρε σανό , εεεεε, αλουμινότρατες τώρα ..

        Τι δεν σ`αρέσει;

        Η ΠΑ έκανε την καλύτερη επιλογή. Και μόλις γλυκαθεί θα δει τι χαζομάρες έκανε με τα άοπλα F16 …

        1. Η κατεξοχήν ένσταση μου ήταν τα 2.5-3 billion που ζήταγαν οι Γάλλοι για 2 μονο πλοία ενώ πρέπει να αντικαταστήσουμε 9 S μέχρι το 030 το αργότερο!!

          Για τις «αλουμινοτρατες» δεν ξέρουμε τι συμφωνία το κόστος και τη διαμόρφωση

          Σε αντίθεση με τις [email protected] δεν έχουμε δει διαρροές πληροφοριών μέχρι στιγμής

          Σίγουρα προτιμώ 4 πλοία αντί για μονο 2 έστω και εάν είναι κατωτερων επιδόσεων
          επαναλαμβάνω πως το rafale ιάνειvai μια 100% πολιτική επιλογή

          1. @CK
            Συμφωνώ και επαυξάνω όταν όμως σου λέει η κατασκευάστρια εταιρεία, η Naval Group ότι με την προσθήκη ενός τμήματος μόλις εννέα μέτρων θα πάρει μεγαλύτερες μηχανές, το 76ρι μπροστά γίνεται 127ρι και τα 32VLS γίνονται 48 δεν αξίζει;

            @General Lee
            Ο MICA NG συμφέρει μόνο σε quad packed όπως ο CAMM-ER και ο ESSM2 αντίστοιχα.

      2. CK

        Οι Γάλλοι σήμερα μπορεί να μην ενδιαφέρονται για τον MICA VL σε πλοία του ΜΝ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι και αύριο έτσι, ούτε θα ήταν λογικό αν σκεφτούμε ότι με την εμφάνιση του MICA NG SL η ύπαρξη του Aster 15 θα είναι μάλλον περιττή αφού ο νέος MICA με την πλέον αυξημένη εμβέλεια θα υπερτερεί σε επιδόσεις, ενώ υπάρχει περίπτωση να είναι και πιο οικονομικός στην αγορά.

        Στην περίπτωση του CDG θα είναι και ευκαιρία για «ομογενοποίηση» των αντιαεροπορικών όπλων του πλοίου με αυτά που θα χρησημοποιούν τα Rafale, με αντικατάσταση των Aster 15 απο τον MICA NG που ίσως να ενδιαφέρει επίσης τους Γάλλους.

        Η αρχή για πιστοποίηση του MICA NG σε πλοία έγινε πάντως με την απόφαση της Αιγύπτου να πιστοποιήσει τον νέο πύραυλο στις Α200 που πήραν απο την Γερμανία. Πιστεύω ότι τα έξοδα για πιστοποίηση δεν είναι όσο υψηλά υπονοείς και για να μην λέμε πάλι τα ίδια δεν χρειάζεται να τα παρά-φουσκώνουμε χωρίς να έχουμε πληροφορίες και αποδείξεις.

        The new generation of MICA NG and VL-MICA NG surface-to-air missiles features the new Dual-Pulse Rocket Motor that enables flying speeds of up to 4 Mach and increases the range to 40 km instead of 20 km for the air defence version – which the Egyptian MICO frigates will get. On the other hand, the air combat version to be integrated on the Rafale in the coming years is expected to have a range of 100 km or more instead of 80 km for the MICA-EM, as well as 80 km or more instead of 60 km for the MICA-IR thermal version.

        https://dfnc.ru/en/world-news/vl-mica-ng-missiles-for-the-egyptian-navy/

        Υ.γ.

        Σύμφωνα με τις παραπάνω αναφορές για επιδόσεις του MICA NG ο πύραυλος θα ανταγωνίζεται προφανώς ευθεία με τον Amraam C-7 ενώ η έκδοση IR θα είναι σε εμβέλεια με απόσταση ο ανώτερος απο όλους τους άλλους πυραύλους με IR των ανταγωνιστών.

        1. Μέχρι να το σκεφτούν και να το αποφασίσουν οι Γάλλοι,,,,

          Οι [email protected] έχουν τελειώσει από τη στιγμή που βγήκε η είδηση περί αγοράς RAFALE οποτε δεν
          έχει νόημα να ασχολούμαστε

          Ο ESSM είναι γύρο στο 1MIL το κομμάτι!Ο MICA ποσο θα μας πάει??
          Ο mica ng θα μπει σε υπηρεσία το 2026
          ο AMRAAM C-7 ποτε είχε μπει? 2003?

          Επιπλέον δεν ακούγεται τίποτα περί επανά πιστοποίησης των υπαρχόντων γαλλικών οπλων

          1. Προεξοφλείς πολλά πράγματα χωρίς να ξέρεις και χωρίς να έχεις αποδείξεις, στον αφορά το σκεπτικό των Γάλλων.

            Ο ESSM αν είναι «φθηνός» είναι επειδή πρόκειται για μια εξέλιξη του παμπάλαιου Sea Sparrow, ο MICA είναι ένα σύγχρονο όπλο με τα ανάλογα έξοδα.

            Όπως είπα και σε προηγούμενο σχόλιο, αν τα μετράς όλα μόνο απο τα έξοδα πηγαινει να αγοράσεις τα πιο φθηνά που προσφέρει η αγορά.

            Έλεγες τα ίδια για τις LCS με ραντάρ TRS και σήμερα έπεσες απο τα σύννεφα με τις φτωχές επιδόσεις που έχουν, ενώ τα θεωρούσες και ανώτερα η ισάξια των Γαλλικών.

            Αφού σε ξυνίζουν λοιπόν τα ευρωπαϊκά και γαλλικά συστήματα.
            Εγώ λέω να πάρουν αυτά τα ψεύτικα πλοία με αυτά τα ραντάρ που υπερασπίζεσαι και προτείνεις συνέχεια στα σχόλια και συζητήσεις, και ας είναι άχρηστα με αστείες επιδόσεις, και να τα πληρώσουν 6 δις η όσο πιο ακριβότερο γίνεται ώστε να μην περισσεύει φράγκο ούτε για χαρτί για φωτοτυπίες στο υπουργείο, και να μείνεις με αυτά για τα επόμενα 40 χρόνια, για να μάθεις να μην προωθείς και να υποστηρίζεις συστήματα που δεν υποστηρίζουν ούτε οι ίδιοι αμερικάνοι με ανάλογες αγορές.

            Μη ξεχάσεις μόνο να παραγγείλεις και αμερικανικό αυτοκίνητο ποιότητας Wal Mart που ρουφάει 25 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα για να έχεις αμερικανικό. Αφού τα αμερικάνικα προϊόντα είναι όπως υπονοείς συχνά ανώτερα όλων των υπόλοιπων.

          2. @Ndgi
            Τι αποδείξεις θέλεις για το σκεπτικό των Γάλλων??
            Τι θα βάλουν στις [email protected] ??
            Μονο ASTER!!

            Ο ESSM μια χαρά τη κάνει τη δουλειά του

            Πρέπει να κοιτάμε και την οικονομική διάσταση του τι μπορούμε να αγοράσουμε!!

            Για την αμερικανικη προσφορα δεν ξέρουμε λεπτομέρειες οποτε αναμένουμε για κριτικές!!

            Οι αμερικανοι δεν έχουν να μας προσφέρουν τίποτα άλλο στα μετρα μας

            Τα FFGx πάνε στους 7500tn και πάνω από 1billion!!

          3. CK

            Έχεις στοιχεία για αυτά που είπες, η απαιτείς απλά να είναι σωστά, επειδή εσύ έβγαλες αυτό το συμπέρασμα;

            Μελέτες;

            Σχετικές πρόσφατες αναφορές μήπως;

            Εσύ ισχυρίζεσαι ότι θα μείνουν αποκλειστικά στους Aster, δεν μπορείς να το ξέρεις. Εκτός αν θεωρείς ότι έχεις ικανότητες να προβλέψεις το μέλλον -όπως οι ιππότες Jedi- και πως θα σκέπτονται σε 2 η 3 χρόνια άνθρωποι που δεν γνωρίζεις και προσωπικά, αυτό δεν λέγεται αξιόπιστη εκτίμηση, αλλά μπακαλίστικος λογαριασμός χωρίς τον ξενοδόχο.

            Όσο για τον ESSM έριξες πολλούς εναντίον πραγματικών στόχων για λες με «σιγουριά» ότι είναι μια χαρά;

            Η θεωρείς απλά ότι είναι μια χαρά επειδή άκουσες απο αμερικανούς να το λένε;

            Για το οικονομικό μέρος σου επαναλαμβάνω, πάρε κινεζικά που είναι και πάμφθηνα για να μη ξοδεύσεσαι αγοράζοντας σύγχρονα ακριβά συστήματα. Αν θέλεις να κανείς και οικονομία.

            Εχε όμως υπόψην ότι οι φθηνές λύσεις είναι ουτοπία, για να μην πέσεις πάλι απο τα σύννεφα.

            Για τα αμερικάνικα συνεχιζεις την ίδια καραμέλα, οπότε δεν έχει νόημα να επεκταθώ, αφού έχω παραθέσει ήδη αρκετά στοιχεία που λένε ξεκάθαρα ότι τα συγκεκριμένα είναι ακατάλληλη επιλογή και ως λύση και επιπλέον πανάκριβη.

            Αν οι αμερικάνοι δεν έχουν να προσφέρουν αυτό που χρειαζόμαστε, επειδή δεν ξέρουν να φτιάχνουν στα μέτρα μας όπως λες, η λογική λέει ότι δεν έχει και νόημα να ασχολούμαστε με αυτά που μπορούν να προσφέρουν, και συνεπώς πρέπει να πάμε σε άλλο μαγαζί όπου μπορούν να προσφέρουν προϊόντα που είναι πιο κοντά στις απαιτήσεις και ανάγκες μας, αντί να ασχολούμαστε με τα ακατάλληλα αμερικάνικα επειδή εσένα σου φαίνονται και φθηνά η ως «μονόδρομος», έτσι απλά.

            Γιατί δογματίζεις πάλι;

            Ποιός είπε ότι πρέπει να είναι αναγκαστικά LCS η FFGX η αμερικάνικα, τα ευρωπαϊκά που χρησημοποιείς και σήμερα σε βρωμάνε, η θα παίζουμε συνέχεια το παιχνίδι που θέλουν οι αμερικάνοι επειδή μας στριμώχνει μια ΛΜ με πιέσεις στο παρασκήνιο να αγοράσουμε τα αποτυχημένα πλοία που έφτιαξε και δεν μπορεί να πουλήσει;

            Εσύ αποφασίζεις γι’αυτό, ή οι επιχειρησιακές ανάγκες που προκύπτουν απο τις προδιαγραφές του ναυτικού;

            Έχουν εκφράσει ανάγκες για πλοία παράκτιου πολέμου στο ναυτικό ως αντικατάσταση για φρεγάτες και δεν το ξέρω;

            Έχουμε προτεραιότητα την απόκτηση πλοίων παράκτιου πολέμου;

            Η μήπως ισχύει ακόμα ότι ψάχνουμε φρεγάτες για να αντικαταστήσουμε φρεγάτες;

        2. @nDGI

          Διαφωνείς για τη διαφωνία!!

          Επαναλαμβάνω:

          Στα ΓΝΩΣΤ’A σχέδια του Γαλλικού ναυτικού δεν περιλαμβάνονται MICA-CAMM-

          Θα μείνουν στα ASTER για λόγους κόστους και ομογένειας υλικού

          [email protected] -CdG=HΤα είναι εξοπλισμένες με ASTER

          Έχεις κάνα REFERENCE που να γραφει το αντίθετο?

          Για τα MMSC:
          Όπως έγραψα ΔΕΝ ξέρουμε τις προτάσεις των αμερικανων
          Εάν βγει κάτι έξω θα το σχολιάσουμε

          Για τη πρόταση των Γάλλων πάντως το σίγουρο είναι πως την απορρίψαμε
          Δεν μπορούμε να δώσουμε 2.5-3 BILLION για να πάρουμε 2 μονο πλοία με τα SUPER SEA FIRE και ASTER (ΑΔΟΚΊΜΑΣΤΑ όλα βεβαια !!)

          Αυτή είναι η αλήθεια

          1. cK

            Αν ήθελα απλά να διαφωνίσω όπως λες θα σου απαντούσα με ένα σκέτο «διαφωνώ» και θα γλύτωνα πολύ γράψιμο.

            Εσύ που ζητάς συνέχεια reference έχεις επίσημα αξιόπιστα στοιχεία γι’αυτά που είπες για τους Γάλλους ότι ξέρεις;

            Υπάρχει περίπτωση να έχουν δημοσιεύει τα πάντα για τον μελλοντικό σχεδιασμό στο ΜΝ, η υπάρχουν και εκθέσεις και σκέψεις που είναι απόρρητες και μη ανακοίνωσιμες;

            Νομίζεις ότι οι Γάλλοι ξαφνιάστηκαν απο την εμφάνιση του νέου πυραύλου;

            Η ότι η είδηση τους ήρθε απρόοπτα;

            Γνωρίζεις ακριβώς πόσο στοιχίζει ένας Aster15 και ένας MICA NG για τους Γάλλους;

            Η μήπως σχολιάζεις χωρίς να έχεις αξιόπιστες επίσημες πληροφορίες, εκφράζοντας απλά προσωπικές σου απόψεις στο θέμα;

            Αν έχεις επίσημες πληροφορίες, θα χαιρόμουν αν μπορείς να τις μοιραστείς, για να μην μιλάμε με αοριστίες και υποψίες για υποτιθέμενα έξοδα χωρίς να έχουμε εικόνα για τα πραγματικά έξοδα αυτών των συστημάτων.

            Για τα αμερικάνικα πλοία έχουμε σαφές αναφορές για έξοδα, όπως λες ότι έχουμε και για τις γαλλικές φρεγάτες FTI και καμία παράξενη η «μυστική» και ευνοϊκή και φιλική πρόταση των αμερικανών δεν θα αλλάξει κάτι σε αυτό, όπως λες ότι δεν θα αλλάξει και στην γαλλική περίπτωση. Επειδή και οι αμερικάνοι θέλουν να τα οικονομήσουν δεν ασχολούνται απο μεράκι με το αντικείμενο, ούτε τα έχουν παραπανίσια για να τα χαρίσουν σε άλλες χώρες.

            Επειδή προφανώς δεν το πρόσεξες, εγώ αναφέρθηκα εξαρχής στην πιστοποίηση των MICA SL σε γαλλικά πλοία γενικά, που είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία όπως ήταν και με τους Aster, ενώ εσύ σε όλα τα παραπάνω σχόλια σου μιλάς για τις φρεγάτες FTI που ακόμα θα ναυπηγηθούν.

            Μήπως διαφωνείς εσύ απλά για να διαφωνείς, επειδή έχεις έντονο πρόβλημα με τα συγκεκριμένα πλοία;

            Εγώ άφησα ανοικτό σε πιο πλοίο θα μπορούσαν να πιστοποιηθούν οι MICA NG, επειδή δεν είπα πουθενά ότι πρέπει να είναι αποκλειστικά η μόνο στις συγκεκριμένες νέες φρεγάτες.

            Μήπως το πρόβλημα είναι λοιπόν σε εσένα που εντοπίζεις παντού το «φάντασμα» FTI που σε προβληματίζει ενώ ο ίδιος λες ότι πρόκειται για «υπόθεση που έλειξε»;

            Πιστεύεις πραγματικά ότι είναι μεγάλο πρόβλημα να πιστοποιηθεί ένας γαλλικός πύραυλος σε ένα γαλλικό πλοίο, όπως τις FREMM η Gowind;

            Η πιστεύεις ότι «μόνο» οι αμερικάνοι μπορούν να πιστοποιήσουν εύκολα νέα όπλα σε πλοία, και οι άλλοι είναι όλοι άσχετοι και ανίκανοι.

            Οι πύραυλοι NSM -η και οι SM-2- που ονειρεύονται όλοι για τα αμερικάνικα πλοία ΠΠ, θα πιστοποιηθούν δια μαγείας σε αυτά χωρίς μελέτες και εργασίες με τα ανάλογα έξοδα;
            Η πιστεύεις ότι θα απαλλαγούμε απο εκείνα τα έξοδα λόγο συμπάθειας;

        1. Πρόβλημα συμβατότητας δεν υπάρχει πάντως, ενώ ο MICA VL έχει πιστοποιηθεί ήδη και σε ξένα πλοία, το γιατί «δεν θα μπορούν οι Γάλλοι στα γαλλικά πλοία» μόνο ο CK μπορεί να το εξηγήσει, που περιμένει άλλους να του μεταφέρουν στοιχεία και αποδείξεις, αφού για τους χρήστες που υπάρχουν ήδη για τον πύραυλο δεν υπήρξε πρόβλημα σύμφωνα με τα παρακάτω.

          «Royal Navy of Oman (RNO) has selected VL MICA shipborne point defense missile system, from European missile manufacturer MBDA, to equip its three new Project Khareef ocean petrol vessels (OPVs). VL MICA uses the existing MICA air-to-air missile, available with either active radar or imaging infrared (IIR) seekers, fired in a lock-on-after-launch mode to provide protection out to maximum range of 20 km. The active radar variant uses the Thales AD4A pulse Doppler seeker as the Aster family, while the e IIR version uses a dual-waveband imaging seeker.»

          Httphttps://www.researchgate.net/publication/296577748_Oman_chooses_VL_MICA_missile_for_OPVs

          Httphttps://en.m.wikipedia.org/wiki/Khareef-class_corvette

          «A Further Successful Firing of VL MICA in Its Naval Configuration
          (Source: MBDA; issued Oct. 28, 2008)

          At approximately 15.30 pm on Thursday, 23rd October 2008, a MICA missile fired from a vertical launcher scored a direct hit against a Banshee drone flying at low level over the sea at a range exceeding 12 km. The firing was carried out by MBDA at the DGA’s (Délégation Générale pour l’Armement) CELM (Centre d’Essais de Lancement de Missiles) at Biscarosse (Landes).

          This, the latest of a series of 14 successful MICA firings from vertical launchers, marks the end of the validation trials of the production series CLA (Conteneur Lanceur Autonome – Autonomous Launcher Container). The CLA enables the vertical launch of the MICA missile and has already been selected by several navies worldwide to equip their corvettes.

          MICA currently provides the air-to-air weapon capability on the Mirage 2000-5 and Rafale combat aircraft and is unique in the world in its ability to be equipped with either infra-red or electro-magnetic seekers. This makes the system extremely robust in the face of even the most extreme of countermeasures.

          — In its naval variant, the compactness of the missile makes VL MICA highly suitable as the principal defence system on corvette-type craft or as a complement to Aster 30 for the air defence of ships of larger tonnage.

          –When integrated on a corvette-class ship:
          * the radar used is the ship’s multi-function radar
          * C2 (Command and Control) functions are inserted within the ship’s combat management system
          * the missiles are fired from a CLA container equipped with an efflux evacuation flue that allows combustive gases to be expelled upwards, these vertical launch containers are installed in a silo fitted below the ship’s deck
          * The data link is independent from the radar and placed in the ship’s superstructure»

          http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/99205/mbda-validates-vertical-launch-mica-missile.html

          Shipset
          • Easy installation with one electronic cabinet
          • Use of onboard air surveillance and tracking sensors • Operated from the ship’s CMS
          • Simple and flexible ammunition installation

          Httphttps://corpwebstorage.blob.core.windows.net/media/36546/vl-mica-vertically-launched-all-weather-air-defence-weapon-system-lt-mbda-missile-systems-limited.pdf

          «MBDA launches the new VL MICA NG air defence system
          19/10/2020 Eurosatory 2020, MBDA, VL MICA NG
          October 19, 2020 – On the occasion of the Euronaval-Online exhibition, MBDA announces the commercial launch of its new VL MICA NG air defence system.»

          «The dimensions of the MICA NG munition remain unchanged, allowing it to be integrated into existing VL MICA launchers. The existing missile data link mechanisms are compatible with the increased kinematic performance of the missiles, enabling current VL MICA systems to be upgraded to VL MICA NG standard by simple software updates.

          The dimensions of the MICA NG munition remain unchanged, allowing it to be integrated into existing VL MICA launchers. The existing missile data link mechanisms are compatible with the increased kinematic performance of the missiles, enabling current VL MICA systems to be upgraded to VL MICA NG standard by simple software updates.«

          Httphttps://www.edrmagazine.eu/►-mbda-launches-the-new-vl-mica-ng-air-defence-system

          1. Ο πελάτης μπορεί να βάλει ότι θέλει στα πλοία του εφόσον μπορεί να πληρώσει !!
            Στο ξαναγράφω:
            Το Γαλλικό Ναυτικό στα πλοία του θα έχει ΜΟΝΟ ASTER και
            Για λόγους ομοιογένειας υλικού κόστους χρήσης

            For example:

            https://www.usni.org/magazines/proceedings/2019/march/tailoring-french-carrier-strike-group-emerging-challenges
            The vertically launched Aster missile family will become the new self-protection standard with the decommissioning of frigates equipped with Crotale EDIR and SM-1 missiles

            https://www.navalnews.com/naval-news/2020/07/pang-what-we-know-about-frances-future-aircraft-carrier/

            Self-defense would continue to be provided by the PAAMS (Principal Anti-Aiér Missile System) with, perhaps, an increased number of VLS from 32 to 48 as

          2. Εσύ έλεγες ότι είναι όλα πολύ δύσκολα, εγώ σου απέδειξα με παραδείγματα ότι δεν είναι έτσι όπως τα έλεγες.

            Με νοοτροπία τσαμπαζτή που προσεγγίζεις εσύ συνήθως αυτά τα θέματα -επειδή φοβάσε μην δεν πάρουν οι αμερικάνοι μερίδιο απο την πίτα- δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσεις.

            Περίμενε λοιπόν ελεημοσύνες απο τους αμερικανούς και συνέχισε να φυλάς κατουρημένες ποδιές, για να μην πάρεις τα «υποδεέστερα» γαλλικά συστήματα και σου χαλάσουν την ψυχολογία.

    1. Από το διαφημιστικό μέχρι να μπει στο πλοίο κάποιος πρέπει να πληρώσει αρκετά εκατομμύρια
      το Γαλλικό ναυτικό δεν ενδιαφέρεται
      Ποιος θα το πληρώσει??

      Επαναλαμβάνω πως οι έχουν τελειώσει για εμάς οποτε δεν καταλαβαίνω τι ασχολούμαστε

      1. Όχι θα ασχολούμαστε με τις αμερικανικές μπακατέλες της ψυχρό πολεμικής εποχής, επειδή έτσι αρέσει στους αμερικανό-μπαγλαμάδες οπαδούς, για να μην χάσουν και τις μίζες οι λομπίστες των αμερικανών στην Ελλάδα.

          1. Μια απόφαση που σε αρέσει και σε συμφέρει όμως, γι’αυτό και δεν γκρινιάζεις, όπως το συνηθίζεις για τα γαλλικά.
            Για τα απίστευτα ποσά που θα ξοδευτούν για ακατάλληλα αμερικάνικα πλοία και άλλα συστήματα, δεν ενοχλείσαι, αλλά «εντοπίζεις» προβλήματα στα γαλλικά.
            Αυτό μόνο αντικειμενικότητα δεν μπορεί να λέγεται.

            Περίεργο που σε ενοχλούν μόνο οι πολιτικές αποφάσεις υπέρ των Γαλλικών συστημάτων, ενώ για τα αμερικάνικα τις αποδέχεσαι χωρίς τον παραμικρό προβληματισμό.

            Πατριωτισμός a la carte λέγεται αυτό αγαπητέ.

          2. @Ndgi

            Εγώ και να μην γκρινιάξω? Αποκλείεται!!

            https://www.youtube.com/watch?v=kLYAK1_r0Zg

            Απλά δεν θέλω να γράφω εκτος θέματος

            Αλλα επειδή δεν κρατιέμαι ξαναγράφω

            δεν είμαι οπαδός των MMSC όπως οι [email protected] αλλα δεν μου αρέσει που το απαξιώνουνε το πλοίο χωρίς να ξέρουμε λεπτομέρειες!!

            Τώρα εάν μιλάνε για τη Σαουδική έκδοση @ 1 billionτότε σαφώς θα βγω έξω να τους πάρω με τις πέτρες!!

          3. CK

            Προβληματικό δεν είναι που γκριανιάζεις, αλλά ότι έχεις δυο μέτρα και δυο σταθμά, και συνεπώς οι συγκρίσεις σου είναι εξαρχής άδικες και άστοχες. Αφού έχεις μια ξεκάθαρη αδυναμία για αμερικάνικα συστήματα, και όλα τα άλλα τα παρουσιάζεις ως προβληματικά η ακριβά, και αυτό επειδή προσεγγίζεις τα πράγματα με προσωπικές σου προτιμήσεις που είναι εξαρχής λάθος, αφού δογματίζεις και υτό πάλι αποκλείει οποιαδήποτε αντικειμενικότητα σε μια σύγκριση και στην συζήτηση.

  10. Με ολα αυτα επιτελους μιλησε κι ο υεθα στη βουλη αναφεροντας για το θεμα των 4 νεων φρεγατων «Οι τέσσερις καινούργιες φρεγάτες που πρόκειται να αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό, βρίσκονται στη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων από τους επιτελείς, ώστε να υποβληθεί η πρόταση που θα προκριθεί προς την Πολιτική Ηγεσία,» οποτε οι τελικες προδιαγραφες κατατεθηκαν αγνωστο αν οι φακελοι περιεχουν και τις προτασεις των ενδιαμεσων λυσεων, στην τελικη λοιπον το ΠΝ φερει την πληρη ευθηνη της προτασης στην πολιτικη ηγεσια ειτε υπαρχει πολιτικοοικονομικο παρασκηνιο ειτε οχι η οποια κριτικη μας θα ειναι προς τους ναυταιους. https://doureios.com/synopsi-exoplistikon-apo-ton-yetha-stin-vouli-107-ypoprogrammata/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *