Στα πλαίσια της έκθεσης Euronaval 2020 το DefenceReview.gr σας κρατά ενήμερους για όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις και τα εκθέματα με δυνητικό ελληνικό ενδιαφέρον. Παρακολουθώντας ψηφιακά την έκθεση στο περίπτερο της CMN ξεχωρίσαμε το HSAB 20 ένα ταχύπλοο σκάφος ειδικών επιχειρήσεων μήκους 19,2 μέτρων που αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα έως 40 κόμβους και διαθέτει αυτονομία 500 ναυτικών μιλίων με ταχύτητα 30 κόμβων. Υπηρετείται από τέσσερα άτομα πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει έως 24 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες σε εσωτερική καμπίνα κλειστού τύπου που διαθέτει. Στη πλώρη το HSAB 20 της γαλλικής CMN διαθέτει ειδική ράμπα αποβίβασης ώστε να προσεγγίζει ακτές ή απόκρημνες βραχώδεις ακτές.  

Η πρόωση του επιτυγχάνεται από διπλούς υδροπροωθητές ενώ το κύριο υλικό κατασκευής του είναι το αλουμίνιο.  Τα ηλεκτρονικά του σκάφους περιλαμβάνουν όλη τη σύγχρονη γκάμα αισθητήρων και συστημάτων επικοινωνίας καθώς και μέσων διοίκησης και ελέγχου. Αξιοσημείωτος είναι ο οπλισμός του σκάφος που αποτελείται από τηλεχειριζόμενα πυροβόλα των 12,7 χιλιοστών ή βαρύτερους σταθμούς οπλισμού.

Το HSAB 20 συγκεντρώνει μεγάλο ελληνικό ενδιαφέρον από τις Ειδικές Δυνάμεις του ΕΣ καθότι αποτελεί μια αξιόλογη λύση ταχείας μεταφοράς στρατευμάτων δια θαλάσσης με εφαρμογές στη 32 Ταξιαρχία Πεζοναυτών και στις μοίρες αμφίβιων καταδρομών. Ο αξιόλογος οπλισμός του σε συνδυασμό με την ακτίνα δράσης και τη προστασία το καθιστούν μια πολύ καλή λύση στα πλαίσια της ενίσχυσης των δυνατοτήτων αμφίβιων επιχειρήσεων του ΕΣ.

Comments

  1. Ωραίο είναι, αν μπορούσε και να καταδυθεί για να αποφύγει τους πυραύλους του Bayraktar θα ήταν ακόμη καλύτερο, πρέπει να βρούμε φάρμακο για αυτή την μάστιγα.

    Υποθέτω ότι από ολόκληρη Euronaval θα έχει βέβαια πολύ πιο ενδιαφέροντα θέματα, ανυπομονούμε για τα επόμενα θέματα.

    1. Όντως μεγάλο πρόβλημα αυτό που αναφέρεις, ίσως λυνόταν από ένα σύστημα στη φιλοσοφία των aps των αρμάτων μάχης, αλλά χωρίς αμυντική βιομηχανία δε μπορούμε να το εφεύρουμε.

    2. @agnostosependitis
      Αγαπητέ φίλε έχεις απόλυτο δίκιο.ζητημα ζωής η`Θανάτου πλέον είναι για εμάς η αντιμετώπιση της μάστιγας των τουρκικών Μ.ε.α.

    3. Λοιπόν θα έλεγα μια ιδέα, αλλά μην βαράτε αν είναι κοτσάνα. Εάν ένα τέτοιο σκάφος προφανώς δεν μπορεί να καταρρίψει ένα drone, θα μπορούσε να προστατευτεί από τον πύραυο που θα ρίξει ένα drone με ένα σύστημα που θα προσομοίαζε με το trophy για τα άρματα?

      Δηλαδή μόλις πλησιαζε δίπλα ο πύραυλος μα του έσκαγε στην μούρη το αντίμετρο? Αφού σταματάει RPG δεν θα μπορούσε να σταματήσει και τους πυραύλους του Bayraktar? (όχι απαραίτητα το trophy αλλά κάτι με την ίδια φιλοσοφία)

      1. Λογικό ακούγεται…
        Δεν ξέρω πόσο θα επηρέαζε το ραντάρ η κίνηση του σκάφους λόγω κυματισμού ή το αλάτι και οι πιτσιλιές της θάλασσας.

        1. Η Γαλλία Έχει Τό Αντί Ντρουν Ένα Σύστημα Πού Μπλοκάρει Τά Ηλεκτρονικά τού, Επισεις όπως Καί Τό Ισραήλ Κάτι Ανάλογο Με Κατάρριψη Τού Ντρουν, Ίσος Νά Τό Έχουν Προσέξει Στ’ Πεντάγωνο, Τό Εύχομαι, Γιατί Αν Σκεφτούμε Ότι Στέλνουν Ένα Σμήνος Απ’ Αυτά Τή Κάτσαμε.

  2. Αυτό ναι…..απο τα ανοιχτά rib και κάτι αποβατικες ακατους του Β παγκοσμίου πολέμου νομίζω πάμε σε κάτι πολύ αξιόλογο…ας συνδυαστεί και με hsi25
    Της ίδιας εταιρίας για συνοδεία κρούση προστασία

  3. Αν αυτό το σκάφος είναι αξιόλογο και συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των Ειδικών δυνάμεων, το οποίο να σημειώσω ότι είναι μακέτα, τι λένε για τα επιχειρησιακά σκάφη με το ΠΝ των ΗΑΕ της Swede Ship Marine AB;;;

    https://swedeship.se/vessel-production/24-m-fast-gun-boat/

    Έχει οπλισμό:
    1 τεμ Oto Melara 12.7 mm
    1τεμ Rheinmetall 27 mm MLG 27

    https://swedeship.se/vessel-production/24-m-fast-mortar/

    Μια έκδοση έχει οπλισμό:
    2 τεμ πολυβόλα 12.7 mm
    1 τεμ όλμο ΝΕΜΟ 120 mm

    Υπάρχει και έκδοση ΤΠΚ τσέπης με οπλισμό:
    4 τεμ MBDA Marte MK2/N
    1τεμ Rheinmetall RWM 27
    1τεμ Oto Melara Hitrole

    και πλούσιο ηλεκτρονικό εξοπλισμό επίπεδου ΤΠΚ
    https://swedeship.se/vessel-production/27-m-fast-missile-vessel/

    1. Δεν λένε τίποτα γιατί οι σουηδική εταιρεία δεν ανήκει σε αυτές που έχουμε «παντρευτεί»! Αν ήταν της L.M. η της thyssen θα έλεγαν.

  4. Να αποβιβάσεις στρατιώτες σε ακτές και νησιά είναι στρατηγική του Β’ παγκοσμίου πολέμου και της Νορμανδίας.
    Ειδικά την στιγμή που πάνω από τα κεφάλια τους κινδυνεύουν από οπλισμένα μη επανδρωμένα που θα βλέπουν κάθε κίνηση τους μέρα και νύχτα και σε όποιες καιρικές συνθήκες.
    Εμείς θα στέλνουμε ανθρώπινο δυναμικό και οι Τούρκοι πίσω σπό τις οθόνες, control και joystick θα μας πολεμούν. Ή από μακριά, όπως και κάνουν στο Ιρακ, Συρία, Λιβυή και Αρμενία.
    Δε μπορούμε να πάμε σε πόλεμο με τεχνολογίες του 20ου αιώνα, ενώ οι απέναντοι θα πέζουν playstαtion.
    Kαι επειδή δε θέλουμε πόλεμο, φοβόμαστε και αγαπάμε τις ζωές μας σε τέτοιο βαθμό που είμαστε έτοιμοι να τα παραδώσουμε όλλα, πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία.
    Πάνω απ’ όλλα στα εξοπλιστικά, να προστατέψουμε το ανθρωπινο δυναμικό μας.
    Με ηλεκτρονικό πόλεμο, μη επανδρωμένα, θωράκηση, αυτοπροστασία, α/α, αντιβαλιστικά,
    To αλουμίνιο αν πάρει φωτιά, γίνετε πυροτέχνημα.

      1. Αυτά που είναι επιχειρησιακά αυτήν την στιγμή, είναι οπλισμένα με πολυβόλα 12,7Χ108 και 7,62Χ54R. Το Μ22 είναι στα χαρτιά, όπως και αυτό που παρουσιάζει το άρθρο. Τα σκάφη της Swede Ship Marine AB είναι επιχειρησιακά με το Ναυτικό των ΗΑΕ, με αξιοζήλευτο εξοπλισμό και οπλισμό. Πραγματικά πλοία όχι μακέτες.

          1. Εχει μεγάλη εμπειρία η εταιρία στο χώρο, χρόνια τώρα, ίσως από τις καλύτερες παγκοσμίως, το θέμα ειναι δεν παραδειγματίζεται τόσες δικές μας εταιρίες να προσφέρουν κάτι αντίστοιχο ή σε συνεργασία με τους Φιλανδούς.
            Ομοίως και τα ABAK θα πρέπει να αντικατασταθούν από τα Μ12 Jurmo…

          2. Με με πολυβόλα 12,7Χ108 και 7,62Χ54R. Νομίζεις ότι ένα πλοίο με μοναδικό οπλισμό ένα 50αρι και ένα MAG, μπορεί να σταθεί στο Αιγαίο;

            Δες τον οπλισμό του αντίστοιχου σκάφους της Swede Ship Marine AB

            Έχει οπλισμό:
            1 τεμ Oto Melara 12.7 mm
            1τεμ Rheinmetall 27 mm MLG 27
            https://swedeship.se/vessel-production/24-m-fast-gun-boat/

          3. Η Γαλλία Έχει Τό Αντί Ντρουν Ένα Σύστημα Πού Μπλοκάρει Τά Ηλεκτρονικά τού, Επισεις όπως Καί Τό Ισραήλ Κάτι Ανάλογο Με Κατάρριψη Τού Ντρουν, Ίσος Νά Τό Έχουν Προσέξει Στ’ Πεντάγωνο, Τό Εύχομαι, Γιατί Αν Σκεφτούμε Ότι Στέλνουν Ένα Σμήνος Απ’ Αυτά Τή Κάτσαμε.

        1. Μια χαρά επιχειρησιακά είναι Μ19 και τα Μ22 σε λίγο καιρό, για την δουλειά που τα θέλουμε τα πλοία που παραθέτεις δεν έχουν καν ράμπα αποβίβασης και γενικότερα δεν χρησιμοποιούνται για το δόγμα που θα θέλουμε…

          1. Ποιος αγόρασε τα Μ22;

            Άνοιξε το PDF.
            https://swedeship.se/wp-content/uploads/2019/03/24-Fast-gun-boat_v1.pdf
            Έχουν ράμπα, φαίνεται σε φωτογραφία στο αρχείο PDF.

            Τα σκάφη αυτά χρησιμοποιούνται ακριβώς με βάση το δόγμα που θέλουμε εμείς. Γι’ αυτό έχουν τόσο βαρύ οπλισμό, τον βαρύτερο που έχει εγκατασταθεί μέχρι στιγμής σε σκάφη της κατηγορίας. Μέχρι και έκδοση με όλμο ΝΕΜΟ έχει αναπτυχθεί, όπως επίσης και ΤΠΚ τσέπης.
            https://swedeship.se/vessel-production/24-m-fast-mortar/
            Μια έκδοση έχει οπλισμό:
            2 τεμ πολυβόλα 12.7 mm
            1 τεμ όλμο ΝΕΜΟ 120 mm
            Έκδοση ΤΠΚ τσέπης με οπλισμό:
            4 τεμ MBDA Marte MK2/N
            1τεμ Rheinmetall RWM 27
            1τεμ Oto Melara Hitrole
            και πλούσιο ηλεκτρονικό εξοπλισμό επίπεδου ΤΠΚ
            https://swedeship.se/vessel-production/27-m-fast-missile-vessel/

            Αντιλαμβάνομαι ότι η διαφήμιση που έχει πέσει στο Μ18 είναι μεγάλη (τι σου κάνουν τα βίντεο), όμως υπάρχουν και άλλες λύσεις που είναι πολύ καλύτερες.

            Η εταιρία που κατασκευάζει τα σκάφη που παραθέτω, είναι εκτός των άλλων προμηθευτής του Σουηδικού Ναυτικού για τις ανάγκες των πεζοναυτών αλλά και επιτήρησης.

          2. Τα Μ22 θα αγοράσει αυτός που αγόρασε τα Μ18…
            Από εκεί και πέρα το κάνεις αυτά τα πλοία μινι TΠΚ δεν εχει κανένα νόημα.
            Η ράμπα που υπάρχει δεν συνδέετε απευθείας με το διαμέρισμα των μεταφερόμενων οπλιτών, αν είναι έτσι πηδάνε από RIB με καμπίνα μόλις φτάσουν στην στεριά.

    1. Πρωτίστως το σύστημα αυτοπροστασίας ειναι η ΠΑ. Οτι κόκκινο πετάει καταλήγει στο πάτο του Αιγαίου…
      Από εκεί και πέρα πολλά μπορούν να γίνουν..

  5. Είναι απλά μια μακέτα. Για την περίπτωση μας χρειαζόμαστε λύσεις σε παραγωγή.
    Εξ άλλου δεν είναι ισραηλινό οπότε δεν πρόκειται να αγοραστεί.

  6. δε το κοβω να ειναι πολυ φτηνο.Κατα την αποψη μου η παιρνεις στρατιωτικα φουσκωτα σαν αυτα που πηρε ο χαφταρ απο την ελληνικη εταιρια και με τα περισευουμενα λεφτα παιρνεις uav, η παιρνεις κανα Absalon που μπορει να μεταφερει πολυ κοσμο,εχει αμυνες,και παιρνει και οχηματα.

  7. @ AIM

    Κανε τον κόπο να δεις το σκάφος. Έχει 2 πόρτες που οδηγούν στο κατάστρωμα μπροστά από την πλώρη που καταλήγει στην μετωπική ράμπα.

    Και η ανάλογη φωτογραφία.

    https://i.postimg.cc/QtchkSXJ/More-fast-craft-for-UAE.jpg

    Βίντεο από επίδειξη του Ναυτικού των ΗΑΕ, που δείχνει το σκάφος τις πόρτες και την ράμπα του ελπίζω να την βλέπεις, δείχνοντας επίσης πως αποβιβάζονται οι οπλίτες από το σκάφος από την ράμπα, το τονίζω όχι όπως γίνεται στα RIB.

    https://www.youtube.com/watch?v=NC2RVHUJqgo

    Το Μ22 αναπτύχθηκε, δεν έχουν κατασκευάσει κάποιο πρωτότυπο, για να χτυπήσουν την διεθνή αγορά και όχι μετά από απαίτηση του Ναυτικού της Φινλανδίας. Αυτά αναφέρουν οι Κατασκευαστές του.

    https://i.postimg.cc/wT48NnXd/Janesarticle-Navdex-2019.jpg

    Την πληροφορία ότι το Μ22 θα το αποκτήσει η Φινλανδία που την βρήκες;

    Τα σκάφη της Swede Ship Marine AB είναι επιχειρησιακά, όχι στα χαρτιά όπως το Μ22.

    Η αναφορά στο ΜΙΝΙ ΤΠΚ έχει γίνεται για να καταδειχθούν οι δυνατότητες της εταιρίας, που δεν είναι στην θεωρία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *