Στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης ναυτικών συστημάτων «EuroNaval 2020» η φινλανδική Marine Alutech παρουσίασε το ταχύπλοο σκάφος πολλαπλού ρόλου Watercat M18 AMC (Armored Modular Craft), το οποίο υπηρετεί στη Φινλανδία ως κλάση «Jurmo». Αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 2000 και τις αρχές της δεκαετίας του 2010 (για λογαριασμό της Φιλανδίας ναυπηγήθηκαν την περίοδο 2012-2014 με κόστος, ανά σκάφος, € 2,85 εκατομμύρια). Έχουν εκτόπισμα 32 τόνους (με πλήρη φόρτο μάχης), ενώ οι διαστάσεις τους είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 19,9 μέτρα x 4,3 μέτρα x 1,10 μέτρα. Ενσωματώνουν δύο (2) πετρελαιοκινητήρες Scania DI16 μέγιστης ισχύος 1.150 ίππων έκαστος και δύο (2) υδροπορωθητές.

Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 35 κόμβους (65 χιλιόμετρα την ώρα) με πλήρη φόρτο ή 45 κόμβους (83 χιλιόμετρα την ώρα) με τυπικό φόρτο μάχης. Με πλήρη φόρτο μάχης και ταχύτητα 35 κόμβους επιτυγχάνουν μέγιστη εμβέλεια 370 χιλιόμετρα. Απαιτούν πλήρωμα δύο (2) ατόμων και έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς έως και 24 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες. Μπορούν να ενσωματώσουν πολυβόλα διαφόρων διαμετρημάτων σε τηλεχειριζόμενο πύργο ή αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων των 40 χιλιοστών ή όλμο NEMO των 120 χιλιοστών. Ενδείκνυται για σειρά αποστολών, όπως μεταφορά στρατευμάτων, διακομιδής τραυματικών και ασθενών, αμφίβιες επιχειρήσεις, περιπολίες και αποστολές συνοδείας και υποστήριξης παράκτιας άμυνας.

Αναλυτικά για τις δυνητικές επιλογές της ΑΣΔΕΝ σε ταχύπλοα σκάφη αμφίβιων επιχειρήσεων μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Με τέτοια σκάφη στέλνεις τους πεζοναύτες κ τις Ειδικές δυνάμεις στα νησιά που χρειάζονται ενίσχυση κ όχι με φουσκωτά.
    Θωρακισμένα, ταχύτατα, οπλισμένα .
    Αν δε μπορούν να επιχειρήσουν κ από σκάφη της κλάσης Crossover 131C ή Crossover 139CF που θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν για τουλάχιστον 4-6 κομμάτια θα είναι σούπερ.
    Τα παρακολουθεί κανείς;
    Ακούει κανείς;;

      1. Εδώ δεν τους ενδιαφέρει να μεταφέρουν ενισχύσεις με τα υπερ ταχέα ταχύπλοα των ιδιωτών!
        Τόσα σκάφη αναψυχής έχουμε και δεν είναι ενταγμένα στην επιστράτευση!

        1. Σκαφη,διαφορων ειδων χωνατουργικα μηχανήματα και οχηματα επιλεγμενα
          απο τον καιρο ειρηνης ειναι ενταγμενα στο σχεδιασμό

          1. Έτσι. Οι εταιρίες είναι υποχρεωμένες να δηλώνουν ότι οχήματα έχουν διαθέσιμα τα οποία επιστρατεύονται όταν πρέπει.

  2. Η καταλληλότερη ήδη επιχειρησιακή λύση αυτή την στιγμή…
    Το νεότερο Μ22 πρέπει να είναι σχεδόν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας…

    1. Μπα η ενωση εφοπλιστων μεχρι κανα φουσκωτακι RΗΙΒ για εφε που τετοιας κατηγοριας .Μην τους πουν και πολεμοχαρεις ..
      Καποιοι μεγαλοι για καμια στεγη γραμματων η βιβλιοθηκη να διορισουν το κηφηναριο να ξεχρεωσουν πολιτικα γραμματια εχουν ρεστο λιγο οι φοροαπαλλαγες λιγο το ξεπλυμα κλπ.
      Οσο για μεμονωμενους εφοπλιστες προεχουν τα αμαξια,τα ακριβα κρασια και οι συνοδοι..
      Αλλωστε πολιτες του κοσμου ειναιμε διαμερισματα παντου η Ελλαδα απλα ετυχε να ειναι η γενετειρα τους(κατι που φερουν βαρεως ως banal) so what?

  3. Πριν μια εβδομαδα εστειλε επιστολη στη Βουλη ο Πατριωτης με αξιοσημειωτο εργο στη Θρακη Εμφιετζογλου και τους προτεινε αμεσα για συγκροτηση ταμειου Ναυτικου υπο τον πρωην προεδρο της Δημοκρατιας ωστε να προχωρησει η αγορα φρεγατων με εισφορες Πατριωτων και προσελκυση ευεργετων, αλλα μεχρι στιγμης επικρατει νεκρικη σιγη και απραξια.
    Βεβαια ο Πατριωτισμος ειναι Περιεργη λεξη.

    1. Καθόλου περίεργη λέξη. Πατριωτισμός υπήρχε υπαρχει και θα υπαρχει….. και το βλεπεις καθε μέρα στην πατρίδα μας. Γιατι Πατριωτισμός δεν μονο τα χρηματα που θα δώσει καποιος για μια φρεγάτα ….Πατριωτισμός ειναι ο αστυνομικός που κανει σωστά τη δουλεια του, ο γιατρος που κανει απλήρωτες διπλές και τριπλές εφημεριες για εμάς, η μητέρα που μεγαλώνει σωστά παιδιά κτλ ….Πατριωτισμός είναι να ζεις για η πατρίδα σου για να την βοηθάς να αναπτυχθεί με τις ηθικές αξίες και οχι με την γκρίνια, ωχαδελφισμο και μιζέρια!!!

  4. Να παραγγήλει το ΠΝ τέτοια σκάφη στα Ελληνικά ναυπηγεία και τα οποία θα είναι Ελληνικής σχεδίασης.
    Αν θελήσουν στο ΠΝ μπορεί να γίνει.
    Τώρα με την αύξηση των κονδυλίων για την άμυνα είναι η σειρά της εγχώριας κρατικής κυρίως αμυντικής μας βιομηχανίας να «απογειωθεί» και σε συνεργασία με την ιδιωτική, όπου χρειαστεί για χάρην εξοικονόμησης χρόνου, να παράσχει Ελληνικής σχεδίασης προιόντα. Αρκεί να το θελήσουν στο ΥΠΕΘΑ .
    Δεν υπάρχει «δεν μπορούμε», υπάρχει «δεν θέλουμε».
    Πρέπει στο ΥΠΕΘΑ να αρχίσουν να σκέφτονται όπως οι συνάδελφοί τους οι Τούρκοι, για συστήματα
    MADE IN GREECE. Υπάρχουν οικονομικά εργαλεία για χρηματοδότηση προγραμμάτων.
    Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού για να εκπληρώσουν συμφέροντα των ξένων εταιριών πώλησης όπλων.

    ΧΒ,
    Αεροναυπηγός Μηχανικός,
    ΕΑΒ

      1. Και με αγορα του σχεδιου μπορουμε αλλα δε θελουν οι ανθρωποι ειναι αδιαφοροι..Χωρα με χιλιαδες χιλιομετρα ακτογραμμης και να μην παραγει εστω ενα αξιολογο δειγμα του ειδους ειναι ανηκουστο.
        Ακομη και το ΑΓΗΝΟΡ που κατασκευαζουν τωρα δεν εχει καμια σχεση αναλογου επιπεδου.

        1. Αν και εφόσον αποφασιστεί αυτό το δογμα και υπάρχουν και τα χρήματα, μπορεί να αγοραστεί κάποιο σχέδιο, διαφορετικά δεν έχει κανένα νόημα.
          Από εκεί και πέρα τα ναυπηγία αυτή την δουλειά κάνουν, ας αρχίσουν έστω και θεωρητικά να παρουσιάζουν προϊόντα, αντί για ωκυαλος και ανηγορ θα μπορούσε να υπάρχξει μια πρόταση για αντίστοιχο πρόγραμμα…

  5. Ελληνικής σχεδίασης παρόμοιο σκάφος υπάρχει. Το εχει σχεδιάσει απόστρατος Ναύαρχος του Λιμενικού. Σχεδιασμένο ειδικα για τις συνθηκες του Αιγαιου. Δυστυχως οταν χτυπησε πορτα του απαντησαν οτι δεν υπαρχουν περιθώρια για …….ο νοούν νοητο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *