Το «DEFENCEREVIEW.GR» βρίσκεται στο Παρίσι και στη διεθνή έκθεση «EuroNaval 2018», απ’ όπου σας ενημερώνουμε για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα την ναυτικής τεχνολογίας.

Το μη-επανδρωμένο αερόχημα (UAV) AWHERO παρουσίασε η ιταλική Leonardo, το οποίο είναι το κεντρικό στοιχείο του προγράμματος «Ocean 2020», στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα, μέσω της Intracom.

Ήδη το πρόγραμμα, στο οποίο ηγείται η Leonardo, έχει χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ με το ποσό των € 35 εκατομμυρίων. To πρόγραμμα είναι διετούς διάρκειας και αφορά στη δοκιμή και ολοκλήρωση μη-επανδρωμένων συστημάτων (εναέριων σταθερής πτέρυγας, εναέριων ελικοφόρων, επιφανείας και υποβρύχια) με τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου στην ξηρά και επί πολεμικών πλοίων με στόχο την άμεση και γρήγορη ανταλλαγή δεδομένων και πληροφοριών μέσω δορυφόρων.

Εκτός από τη Leonardo και την Intracom, στο πρόγραμμα «Ocean 2020» συμμετέχουν 42 εταιρίες από 14 χώρες-μέλη της ΕΕ, μεταξύ των οποίων η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Λιθουανία, η Σουηδία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Εσθονία και η Ολλανδία. Εκτός από την Indracom στο πρόγραμμα συμμετέχουν και εταιρίες όπως η ισπανική Indra, η γαλλική Safran, η σουηδική Saab και η ευρωπαϊκή κοινοπραξία MBDA.

Η πρώτη επίδειξη του προγράμματος αναμένεται να πραγματοποιηθεί στη Μεσόγειο Θάλασσα, το 2019 από το Ιταλικό Ναυτικό με τη χρήση του AWHERO. Μια δεύτερη επίδειξη θα ακολουθήσει το 2020 στη Βαλτική Θάλασσα, η οποία θα πραγματοποιηθεί από το Σουηδικό Ναυτικό. Τα δεδομένα που θα συλλέγουν κατά τη διάρκεια των επιδείξεων θα αποσταλούν σ’ ένα δοκιμαστικό κέντρο διοίκησης και ελέγχου στις Βρυξέλες.

Το AWHERO έχει μέγιστο βάρος απογείωσης τα 205 κιλά, ενώ το ωφέλιμο φορτίο είναι 85 κιλά (καύσιμο και αισθητήρες). Η αυτονομία του είναι 6 ώρες.

Comments

  1. Η Ελλάδα συμμετέχει σε αυτήν την διαδικασία και καλά κάνει. Το θέμα είναι αν το ΠΝ έχει ΤΩΡΑ δυνατότητα χρήσης ΜΕΑ από τα πλοία του.

    Κάποια έντυπα του ειδικού τύπου μιλούσαν για την εκμετάλλευση κάποιων αντισταθμιστικών από την Boeing για να γίνει προμήθεια ΜΕΑ scan eagle τα οποία έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν από σκάφη επιφανείας. Έχει γίνει κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση, με δεδομένο ότι οι Τούρκοι ήδη χρησιμοποιούν ΜΕΑ μάλλον δικής τους κατασκευής από τα πλοία του ΤΝ;

    https://www.youtube.com/watch?v=nXSnm3HbK4o

  2. Ας πάρουμε τώρα τα 4 ελικόπτερα Ενάεριας Επιτήρησης & Ελέγχου (AEW/ASAC) τύπου Sea King ASaC7 απο την Βρετανία ώστε να συμπληρώνουν τα Ρ-3 ή και να κάνουν την δουλειά τους όταν αυτά για κάποιο λόγο δεν θα μπορούν και γιατί τα ΜΕΑ θα κάνουμε καιρό να τα δούμε

  3. Το σίγουρο είναι οτι το βασιλικό ναυτικό απέσυρε τα 4 αυτά ελικόπτερα λόγω νέου σχεδιασμού.
    Καλό θα ήταν να δείξουμε ενδιαφέρον και ανάλογα το κόστος να καλύψουμε το κενό μέχρι την παραλαβή των p-3 αλλά και να συμπληρώσουν τα υπόλοιπα μέσα Ενάεριας Επιτήρησης & Ελέγχου

    1. Μα τα ελικόπτερα αυτά δεν είναι σχεδιασμένα για ASW αποστολές αλλά ως ιπτάμενα ραντάρ. Θυμίζω ότι το ΠΝ ενδιαφέρεται για τα SH-60F που αποσύρει το USN και όχι για κάτι άλλο.

      Τώρα πως έχει προκύψει αυτή η ανάγκη, κάνεις δεν το ξέρει.

      1. Ως ιπτάμενα ραντάρ στόχων επιφανείας τόσο στην θάλασσα όσο και στην στεριά. Όντως δεν είναι για ASW, αλλά χρήσιμα σίγουρα είναι ως ένα ευέλικτο εναέριο μέσο που θα συμπληρώσει τα υπόλοιπα μέσα της Διοικήσεως Αεροπορίας Ναυτικού

          1. Το μυαλό μου πήγε κατευθειαν στο Καστελόριζο που φοβάμαι και πιο πολύ! Έχω την εντύπωση πως τα Sea King ASaC7 με το ραντάρ εμβέλειας κοντά στα 160 χλμ θα μπορούσε να κάνει καλή δουλειά κυρίως όσον αφορά την δραστηριότητα των χερσαίων δυνάμεων της Τουρκίας απέναντι απο το σύμπλεγμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *