Η Αμερικανική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι τα ραντάρ AN/APG-83 SABR (Scalable Agile Beam Radar), τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanned Array), τα οποία θα εξοπλίσουν και τα ελληνικά, υπό αναβάθμιση, F-16 Viper, απόκτησαν Πλήρη Επιχειρησιακή Ικανότητα (FOC : Full Operational Capability). Η εξέλιξη αφορά στα F-16 της Αμερικανικής Εθνοφρουράς. Τα AN/APG-83 SABR επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις εντοπισμού στόχων σε μεγάλες αποστάσεις ακόμη και σε συνθήκες ηλεκτρονικών παρεμβολών, ενώ εμφανίζουν 3-5 φορές μεγαλύτερη αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος συντήρησης σε σχέση με τα ραντάρ μηχανικής σάρωσης. Μπορεί να ιχνηλατεί άνω των 20 στόχων σε διαφορετικά ύψη και ταχύτητες, ενώ έχει και την ικανότητα δημιουργίας εικόνας υψηλής ανάλυσης και αυξημένης επίγνωσης της τακτικής κατάστασης.

Comments

  1. Για μία αναλυτική προσέγγιση σχετικά με την εμβέλεια του ραντάρ AN/APG-83 επί Α/Φ F-16 (λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς ψύξεως), καθώς και μία εκτίμηση της απόστασης αποκάλυψης στόχων από σύστημα IRST, παραπέμπω στην εργασία μας που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στην “Αεροπορική Επιθεώρηση” (σελ. 72): https://www.haf.gr/news/publications/aeroporiki-epitheorisi/ae119-2/
    (διαθέσιμη και στην σελίδα μου στο researchgate: https://www.researchgate.net/publication/344139464_Rantar_Energetikes_Elektronikes_Saroses_AESA_kai_systemata_Yperythres_Ereunas_kai_Ichnelateses_IRST_enantion_apeilon_chameles_parateresimotetas )

    1. Καλησπέρα αγαπητέ Σμήναρχε. Είμαστε τυχεροί ως αναγνώστες και λάτρεις της ΠΑ να έχουμε ελεύθερη πρόσβαση σε αυτού του επιπέδου μελέτες και πληροφορίες. Έχω ξεκινήσει με ενθουσιασμό να διαβάζω ένα-ένα τα τεύχη της Αεροπορικής Επιθεώρησης από τα πιο πρόσφατα και προς τα πίσω, η ανάγνωση των οποίων είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα αλλά και ενός είδους παρηγοριά με την έννοια ότι οι άνθρωποι της ΠΑ είναι ο πολλαπλασιαστής της ισχύος της χώρας μας.

      Αυτό που δεν έχω καταλάβει ακριβώς αλλά μόνο μερικώς από τα συμφραζόμενα, είναι ο ρόλος και η έννοια του κύκλου λειτουργίας ενός ραντάρ. Αν τύχει και διαβάσετε αυτό το σχόλιο και ο πολύτιμος χρόνο σας το επιτρέπει θα εκτιμούσα πολύ μια σύντομη επεξήγηση αν είναι φυσικά δυνατό. Έχετε την εκτίμησή μου, συγνώμη που σας είχα αναφέρει εσφαλμένα ως ιπτάμενο της ΠΑ σε παλιό μου σχόλιο, και σας ευχαριστώ προκαταβολικά. Να είστε καλά.

      1. Έχετε δίκιο για την Αεροπορική Επιθεώρηση, συμφωνώ κι εγώ ότι περιλαμβάνει πολλά άρθρα και αναλύσεις υψηλού επιπέδου, γραμμένα από στρατιωτικούς ή μη, οι οποίοι όμως είναι κατά κανόνα γνώστες αλλά και ανιδιοτελείς. Με άλλα λόγια, προσπαθούν να προσεγγίσουν ένα θέμα, χωρίς οπωσδήποτε να προσπαθούν να προωθήσουν κάποια συγκεκριμένη λύση, δηλαδή κάποιο προϊόν κάποιας εταιρείας…
        Ο κύκλος λειτουργίας (duty cycle) του ραντάρ είναι με λίγα λόγια το ποσοστό του χρόνου που εκπέμπει το ραντάρ σε σχέση με τον συνολικό χρόνο, όπως υπέδειξε αναλυτικά ο CK. Ο κύκλος λειτουργίας είναι ανάλογος της μέσης ισχύος εκπομπής του ραντάρ: όσο μεγαλύτερη η συχνότητα επανάληψης παλμών (PRF) ή το χρονικό εύρος παλμού (PW), τόσο μεγαλύτερος ο κύκλος λειτουργίας και η μέση εκπεμπόμενη ισχύς (εάν υποθέσουμε ότι η μέγιστη ισχύς είναι σταθερή). Τόσο περισσότερη όμως είναι και η παραγώμενη θερμότητα, η οποία θα πρέπει να απορροφηθεί από το κύκλωμα ψύξης του ραντάρ, εξ ου και οι περιορισμοί που αναλύονται στην εργασία μας.
        Επί τη ευκαιρία, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ «κακό» το υπόψη ραντάρ της NG ή ότι θα είχε περιορισμένες επιδόσεις. Άλλωστε αυτό αποδεικνύει η επίτευξη της πλήρους επιχειρησιακής ετοιμότητας, στην οποία αναφέρεται και το άρθρο. Απλά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το ραντάρ AESA δεν αποτελεί πανάκεια, έχει συγκεκριμένους περιορισμούς, ενώ υπάρχουν και άλλοι αισθητήρες (IRST), καθώς και η έννοια της συγχώνευσης δεδομένων, αξιοποιώντας την πληροφορία που παρέχεται από ραντάρ, επίγεια, ναυτικά ή ιπτάμενα. Οίκοθεν νοείται ότι όλα τα ανωτέρω θα πρέπει να εξεταστούν στο πλαίσιο της αναβάθμισης των F-16.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *