Όπως ανακοίνωσε χθες, ο Βρετανικός Υπουργός Άμυνας, Ben Wallace, την άνοιξη του 2021 το Βρετανικό Ναυτικό θα εκκινήσει εκ νέου το πρόγραμμα FSS (Fleet Solid Support ships), το οποίο αφορά στη ναυπήγηση τριών (3) Πλοίων Γενικής Υποστήριξης, για την αντικατάσταση των πλοίων «Fort Rosalie», «Fort Austin» και «Fort Victoria», τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία τον Απρίλιο του 1978, τον Μάιο του 1979 και τον Ιούνιο του 1990 αντίστοιχα. Επίσης, ο Βρετανός Υπουργός Άμυνας δήλωσε ότι τα πλοία FSS θα ναυπηγηθούν στη χώρα και ότι θα γίνει μεν διεθνής διαγωνισμός, αλλά της νικήτριας ομάδας θα πρέπει να ηγείται βρετανική εταιρία.

Ο αρχικός διαγωνισμός προσέλκυσε πολλές εταιρίες (Babcock, BAE Systems, Cammell Laird, Rolls-Royce, Fincantieri, Navantia, Japan Marine United Corporation και Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering), αλλά το Νοέμβριο του 2019 ανακοινώθηκε ότι ο διαγωνισμός ακυρώνεται. Σε κάθε περίπτωση θα πλοία θα πρέπει να μπορούν να μεταφέρουν 7.000 κυβικά μέτρα φορτίου και να επιτυγχάνει ταχύτητα πλεύσης 18 κόμβους (33 χιλιόμετρα την ώρα), χωρίς την ανάγκη ανεφοδιασμού. Επίσης θα πρέπει να μπορούν να ανεφοδιάζουν εν πλω με ταχύτητα 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα) και να μεταφέρει σε άλλο πλοίο, εν πλω εφόδια (με τη μορφή ξηρού φορτίου) βάρους 5 τόνων.

Comments

  1. Στην αρχή Ακουγόταν ότι θα έπρεπε να ναυπηγηθούν 100% στην Αγγλία, αλλά αυτό φαίνεται να ήταν υπεραισιόδοξο αφού αφήνουν πλέον να εννοηθεί ότι θα έχουν και ξένες εταιρίες στο εξωτερικό συμμετοχή στο πρόγραμμα. Ο διαγωνισμός θα επαναληφθεί πάντως.

    https://www.savetheroyalnavy.org/tag/fleet-solid-support-ship/

    Σε μερικά χρόνια θα απασχολήσει και την Ελλάδα το θέμα με τα πλοία υποστήριξης και ανεφοδιασμού, ενώ όλοι στην Ελλάδα είναι αφοσιωμένοι στις φρεγάτες.

  2. Αρχικά σχεδιαζόταν να ναυπηγηθούν στο εξωτερικό. Σταδιακά όμως, λόγω πιέσεων στουςπολιτικούς και λόγω πνεύματος Brexit, θα ναυπηγηθούν στην στο μεγαλύτερο μέρος τους. Όπως και με τα άλλα projects θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν όλα τα ναυπηγεία τους που πεθαίνουν, με σοβαρά αυξημένο κόστος και ρίσκα για το αποτέλεσμα. Παράδειγμα προς αποφυγή η Αγγλία στον τομέα…

    1. Η πλάκα είναι ότι οι Αυστραλοί θέλουν να εφαρμόσουν το ίδιο μοντέλο με εγχώρια ναυπήγηση στα 2 μεγάλα ναυπηγικά προγράμματα για νέα υποβρύχια και πλοία επιφάνειας. Εκείνοι θέλουν να φτιάξουν και τα ναυπηγεία πρίν ξεκινήσουν την ναυπήγηση των πλοίων.

      1. @Ndgi αυτό που σε μάς φαίνεται περίεργο δε σημαίνει ότι δεν είναι το λογικό για άλλες χώρες. Έλα λοιπόν Γαλλία και σαν αντιστάθμισμα για τα σαράντα και δις ευρώ που θα πάρεις φτιάξε μου για αντιστάθμισμα το ναυπηγείο από το μηδέν και μετά ναυπήγησέ τα κιόλας έστω τα μισά, κοινώς τα έξι και τα άλλα έξι ας γίνουν σε Γαλλικά ναυπηγεία. Για αυτά τα ποσά δεν είναι τίποτα να στήσεις ένα ναυπηγείο ακόμα και με οροφή, στην ναυπηγική κλίνη και να παραγγείλεις πέντε υπερβαρέος τύπου γερανούς.

        1. Γιώργος

          Προσωπικά δεν μου φαίνεται παράξενο, αλλά έχει πολύ μεγάλα επιπλέον έξοδα τα οποία εκτοξεύουν τα συνολικά έξοδα των προγραμμάτων, που για την Ελλάδα είναι μάλλον εκτός πραγματικότητας. Όχι μόνο λόγο του οικονομικού αλλά και λόγο νοοτροπίας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *