Σύμφωνα με άρθρο της ιστοσελίδας «Australian Naval Daily», το Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας διατηρεί το πρόγραμμα SEA-5000, ναυπήγησης εννέα (9) νέων φρεγατών κλάσης «Hunter», εντός προγραμματισμού και χρονοδιαγράμματος (παράδοση του πρώτου πλοίου το 2027). Οι φρεγάτες κλάσης «Hunter», έκδοση των φρεγατών Type-26 της BAE Systems, θα αντικαταστήσουν τις οκτώ (8) εν υπηρεσία MEKO-200 κλάσης «Anzac». Το συνολικό κόστος του προγράμματος αναμένεται να είναι της τάξεως των $ 24-25 δισεκατομμυρίων και περιλαμβάνει τη ναυπήγηση, τα όπλα, την υποστήριξη, την εκπαίδευση, τα κόστη της διαδικασίας ενσωμάτωσης στα πλοία των απαιτήσεων του Ναυτικού της Αυστραλίας και όλες τις προβλεπόμενες δοκιμές πιστοποίησης.

Τα πλοία κλάσης «Hunter» θα έχουν εκτόπισμα 8.800 τόνους (με πλήρη φόρτο), 149,9 μέτρα μήκος και 20,8 μέτρα πλάτος. Η μέγιστη ταχύτητα πλεύσης θα είναι οι 27 κόμβοι (50 χιλιόμετρα την ώρα) και οι απαιτήσεις επάνδρωσης 180 άτομα (θα μπορεί να υποστηρίξει την ενδιαίτηση έως 208 ατόμων). Ο εξοπλισμός τους θα αποτελείται από ένα (1) κύριο πυροβόλο Mk.45 Mod.4 διαμετρήματος 127/54 χιλιοστών, κάθετο εκτοξευτή Mk.41 VLS για βλήματα RIM-66 (Standard) και RIM-162 ESSM, δύο (2) τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων, δύο (2) συστήματα εγγύς προστασίας Phalanx και τορπίλες MU-90 Impact. Επίσης θα μπορούν να φιλοξενήσουν ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας MH-60R ή MRH-90, αλλά και UAV.

Όπως προαναφέραμε τα πλοία «Hunter» ναυπηγούνται για να αντικαταστήσουν τις MEKO-200 κλάσης «Anzac», τα οποία ναυπηγήθηκαν την περίοδο 1993-2004 και παραδόθηκαν την περίοδο 1996-2006. Τα πλοία ναυπηγήθηκαν με τις ελάχιστες δυνατές επιθετικές και αμυντικές επιχειρησιακές ικανότητες, αλλά με υποδομή για την προσθήκη νέων επιθετικών και αμυντικών δυνατοτήτων στο μέλλον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού κόστους, αλλά, ταυτόχρονα,  δημιούργησε την ανάγκη της συνεχούς αναβάθμισης. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι η Αυστραλία άρχισε να προγραμματίζει την αναβάθμιση των πλοίων πριν ακόμα ολοκληρωθεί η ναυπήγηση τους.

Για παράδειγμα από το τρίτο πλοίο και μετά, οι φρεγάτες ενσωμάτωσαν τη δυνατότητα χρήσης των βλημάτων RIM-162 ESSM, αντί των RIM-7 Sea Sparrow. Η επιλογή του ESSM συνοδεύτηκε και από την εγκατάσταση συστήματος κατάγαυσης στόχου συνεχούς κύματος της CEA Technologies. Το 1996 η Αυστραλία ανακοίνωσε την απόφαση της να εφαρμόσει το πρόγραμμα WIP (Warfighting Improvement Program), το οποίο αφορούσε στην εγκατάσταση ενός νέου ραντάρ διάταξης φάσης και ενός δεύτερου κάθετου συστήματος εκτόξευσης Mk.41 VLS. Ωστόσο το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν προχώρησε, ακυρώθηκε το 1999 και αντικαταστάθηκε, το 2004, από ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των δυνατοτήτων προστασίας από βλήματα κατά πλοίων (ASMD : Anti-Ship Missile Defence).

Το πρόγραμμα ASMD αφορούσε στην εγκατάσταση των ραντάρ διάταξης φάσης CEAFAR και CEAMOUNT της CEA Technologies, στην εγκατάσταση του υπέρυθρου συστήματος έρευνας και ανίχνευσης (IRST : Infrared Search and Track) Vampir NG και στην εγκατάσταση του ραντάρ πλοήγησης Sharpeye. Επίσης έγιναν και εργονομικές αλλαγές στα πλοία. Η εφαρμογή του προγράμματος ASMD στο πρώτο πλοίο ολοκληρώθηκε το 2010 και ακολούθησαν δοκιμές αποδοχής, οι οποίες και ολοκληρώθηκαν με επιτυχία το 2011. Στη συνέχεια υπογράφηκε η σύμβαση αναβάθμισης και των υπόλοιπων επτά (7) πλοίων με κόστος $ 650 εκατομμύρια. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2012 και ολοκληρώθηκε το 2017.

Από το 2005 και μετά η Αυστραλία άρχισε να εφοδιάζει τις φρεγάτες της με βλήματα κατά πλοίων Harpoon της έκδοσης Block.2 και με δύο (2) πολυβόλα M2HB των 12,7 χιλιοστών επί τηλεχειριζόμενων πύργων Mini Typhoon. Μαζί με τα πολυβόλα εγκαταστάθηκαν και ηλεκτροπτικά συστήματα TopLite. Το 2008 αντικαταστάθηκαν και οι αμερικανικές τορπίλες Mk.46 από τις ευρωπαϊκές MU-90 Impact. Σήμερα σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής AMCAP (Anzac Mid-life CAPability assurance programme), με την αναβάθμιση της πρώτης φρεγάτας να ολοκληρώνεται τον Απρίλιο του 2018. Το πρόγραμμα είναι συνολικού κόστους $ 1,4 δισεκατομμυρίων, δηλαδή $ 175 εκατομμύρια ανά πλοίο. Το συμβόλαιο υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2016 και οι εργασίες αναβάθμισης θα ολοκληρωθούν το 2024.

Το πρόγραμμα AMCAP αφορά στην αντικατάσταση του ραντάρ SPS-49(V)8 από το νεότερο και ικανότερο ενεργητικό ραντάρ διάταξης φάσης έρευνας αέρος CEAFAR2-L, στην αντικατάσταση του συστήματος IFF, στην αντικατάσταση του συστήματος Ηλεκτρονικών Μέσων Υποστήριξης, στην αναβάθμιση του συστήματος προστασίας από τορπίλες και στην εγκατάσταση συστήματος ενεργητικών αντιμέτρων για βλήματα κατά πλοίων. Άλλες τροποποιήσεις αφορούν στην εγκατάσταση νέων συστημάτων επικοινωνιών και βελτιώσεις στο διοίκησης και ελέγχου.

Comments

  1. «καταυγαση».
    Κυριολεκτικά η λέξη αυτή σημαίνει «φωτίζω (με φώς) μια επιφάνεια».
    Το δε λεξικό του Γ. Μπαμπινιώτη (έκδοση 1998) σελίδα 868 αναφέρεται στην καταυγαση ως εξής:
    Καταυγαζω: φωτίζω δυνατά, προσφορών έντονη λάμψη σε κάτι, καταφωτιζω.
    Η δε ετυμολογία της λέξης είναι κατά(α) + αυγαζω < Αυγή.
    Το δε, εξαιρετικά σημαντικό είναι ότι στην ίδια σελίδα το λεξικό περιγράφει την λέξη "καταυγαστηρας" ως "το αμπαζουρ".
    Συνεπώς, το γνωστό μέχρι σήμερα "στοχοποίηση" (ή και "εγκλωβισμός" αναλόγως κειμένου) είναι το ορθότερο προς χρήση.
    Οι νέες ανακαλύψεις στην Ελληνική γλώσσα κρύβουν εκπλήξεις !

      1. Πληροφορία ανέβασα και όχι υπόδειξη.
        Όσο για τον Μπαμπινιώτη, δεν νομίζω να διαβάζει ειδικό τύπο.
        Συνεπώς, εσύ κάνε όπως νομίζεις !

    1. Οι λέξεις φωτισμός στόχου είναι παλιά στρατιωτική αργκό η φρασεολογία που προέρχεται και απο την πρακτική που περιγράφει, με τους προβολείς που έψαχναν την νύχτα τον ουρανό για επιτιθέμενα εχθρικά βομβαρδιστικά αεροσκάφη -τα οποία εκμεταλλευόταν το σκοτάδι στις νυχτερινές επιθέσεις για να μην γίνουν αντιληπτά απο την εχθρική αεράμυνα- σε μια εποχή που δεν είχε εξαπλωθεί ακόμα το ραντάρ στην αντιαεροπορική άμυνα απο το έδαφος, αλλά και στον αέρα αφού λίγοι διέθεταν ραντάρ για αεροσκάφη.
      Όταν οι ισχυροί προβολείς εντόπιζαν τα επιτηθέμενα αεροσκάφη στο σκοτεινό ουρανό τα κρατούσαν μέσα στο φως του προβολέα η in the Spotlight -όπως λένε οι Εγγλέζοι- ώστε να μπορεί να τα στοχοποιήσει πιο εύκολα ένας πυροβολητής αντιαεροπορικού πολυβόλου.
      Ενώ οι προβολείς έχουν αντικατασταθεί απο το ραντάρ στην ουσία γίνεται το ίδιο αλλά στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα και σε μικρότερες αποστάσεις με ηλεκτροοπτικά συστήματα που βλέπουν και την νύχτα..
      Για αυτό χρησιμοποιείται και σήμερα η λέξη καταύγαση με την έννοια του φωτισμού του στόχου, που και δεν έχει την απαίτηση να είναι φιλολογικά σωστή αφού εξυπηρετεί άλλο σκοπό.

      Αυτό είναι νομίζω όλο το μυστικό στην υπόθεση.

      Στην ξενόγλωσση Βικιπαίδεια η πρακτική περιγράφεται ακόμα ως Zielbeleuchtung που σημαίνει φωτισμός στόχου.

      1. Συμφωνώ με τα λεγόμενα και ιστορικά δεδομένα που αναφερετε.
        Όμως , η Ελληνική γλώσσα δεν είναι φτωχή για τέτοιους όρους ενώ το Illumination από το in the spot light είναι μισό τσιγάρο δρόμος.
        Και επιμένω, Καταυγαστηρας = Αμπαζουρ.

  2. Ετσι κανουν οι σοβαρες χωρες,προγραμματιζουν εγκαιρα ωστε καθε στιγμη να εχουν αξιομαχα οπλικα συστηματα,η Αυστραλια ξοδευει χρηματα,ενισχυει τις ΕΔ της και ετσι διατηρει ασφαλη τα εδαφη και τις θαλασσες της σε αντιθεση με εμας που εχουμε καβουρια στις τσεπες και παρακαλαμε τον ενα και τον αλλο για την ασφαλεια μας..

    1. 20δις € κανουν 9 πλοια … Σοβαρες χωρες … Για βγες εδω και πες αυτες τις τιμες … και μετα ελα να τα ξαναπουμε … με το 2,5 και γινετε χαμός !!!!

  3. Ωραιο άρθρο αλλά όχι τόσο για τις Hunter…

    1) Όπως είπε και ο Ndgi, με 8.800 τονάζ, μόνο φρεγάτες δεν είναι αν αυτό είναι φρεγάτα η Μπελάρα είναι ΤΠΚ

    2) Συγκινήθηκα, γιατί μου αρέσει το Phallanx (που δεν είναι και η καλύτερη επιλογή σήμερα) και μου φάνηκε απίστευτο, ένα καταδρομικό της επόμενης δεκαετίας επιλέχθηκε να φοράει Phallanx (απίστευτο!)

    3) Πάντα έλεγα ότι οι Αυστραλοί είναι τρελαμένοι με το να έχουν το υλικό τους τζιτζί κι μιλάμε για εντελώς επαγγελματίες, οργάνωναν την αναβάθμιση πριν ακόμη τα παραλάβουν καινούργια ή στην ουσία τα αναβάθμιζαν ενώ ήταν υπο κατασκευή

    4) Το 3 δείχνει αυτό που επέμενα από την αρχή, ότι οι Αδελαίδες αποκλείεται να ήταν σαβούρες, πραγματικά όσοι τα βγάζανε αυτά πρέπει να ήταν απίστευτοι ψεύτες

    1. Για τις Adelaide, πουλημένα τομάρια και πρακτοράκια είναι, που έκαναν το παν για να μην τις πάρουμε.

      Και κάνουν τα πάντα με διάφορα παραμύθια (Belhara, MMSC, Arleigh Burke, Ticonderoga, ALS, P-3C, εθνικό τυφάκιο, εθνικό όχημα, εθνική παπάντζα) ώστε να ροκανίζουν τον χρόνο και αυτός να κυλά και να περνά χωρίς να γίνεται τίποτα ουσιαστικό.

      1. Πουλημένα τομάρια είναι όπως λέτε, αυτό δεν ξεκίνησε όμως με τις φρεγάτες αλλά πρίν απο πολλά χρόνια…έτσι ότι και να πάρεις απο πλοία έως άρματα μάχης και υποβρύχια λίγη σημασία έχει, αφού δεν είσαι κυρίαρχο κράτος με ανεξάρτητη πολιτική ούτε κάν εσωτερική για εξωτερική ούτε συζήτηση, αφού δεν σε θεωρούν ούτε σοβαρό ούτε αξιόπιστο εταίρο αλλά σκέτη μπανανία που έχει συνήθειο το πλιάτσικο όπου υπάρχει η ευκαιρία για αρπαχτή…

        https://m.youtube.com/watch?v=8HH0VQRvNrU

      1. Τα 2.5 bill είναι το life cycle cost per ship

        Το PHALANX μια Χαρά εργαλείο είναι:

        Εκτος από πυραυλους κατεβάζει ελικόπτερα αεροπλάνα UAV ρουκέτες και βλήματα πυροβολικού
        Μπορεί να αντιμετωπίσει και στόχους στη θάλασσα fast boats,jetskis

        Μπορεί να δράσει και σαν RWS

        Έχει ανεξαρτητους αισθητήρες από το πλοίο οποτε εάν πληγεί το πλοίο αυτό μπορεί να λειτουργεί αυτόνομα

        Υποθέτω πως είχαν περίσσευμα από προηγούμενα πλοία οποτε θα τα κοτσάρουν στα hunter όπως κάναν και οι Βρετανοί στα TYPE 45

        1. Είχαν περίσσευμα. Αυτό πιστεύω και εγώ, γιατί κατά τα άλλα, βάζεις RAM σε πλοίο που θα υπηρετήσει μέχρι μετά το 2050. Ασύμμετρες απειλές, πυρά π/β κ.λπ., σε λίγα χρόνια θα τα κατεβάζουν τα λέιζερ. Αν πληγεί τόσο ένα μεγάλο πλοίο που να μην λειτουργούν οι αισθητήρες του, δεν το σώζει το phalanx πιστεύω. Ειδικά αυτοί που εξοπλίζονται για Κίνα, θα υπάρξει κορεσμός και σε διαφορετικές απειλές.

          1. gdmast

            Αυτοί που λένε ότι εξοπλίζονται για να αντιμετωπίσουν την Κίνα σε ανοιχτή απευθείας αντιπαράθεση στην έδρα της -αφού δεν έχουν σκοπό να μιμηθούν τους Ιάπωνες στο λιμάνι του Περλ- νομίζω ότι αυτό-κοροϊδεύονται η κοροϊδεύουν απλά τους φορολογούμενους για να ρίχνουν χρήματα σε πανάκριβα όπλα που είναι αμφίβολο ότι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν έναν DF-21 η και ένα πιο προηγμένο σύστημα απο αυτά που έδειξαν στην μεγάλη παρέλαση.

            Υπάρχει μια ενδιαφέρουσα ανάλυση για το θέμα της χρησιμότητας των κλασικών ομάδων μάχης γύρο απο τα αεροπλανοφόρα του USN για χρήση στην περιοχή της Νότιας Σινικής Θάλασσας, με τίτλο RETREAT FROM RANGE
            The Rise and Fall of Carrier Aviation απο πρώην στέλεχος του USN.

            https://s3.amazonaws.com/files.cnas.org/documents/CNASReport-CarrierAirWing-151016.pdf?mtime=20160906082228

            Έτσι στην περίπτωση του RAN ίσως να γινόμαστε σήμερα μάρτυρες της εποχής για ένα σενάριο HMVS Cerberus σε επανάληψη, αφού και εκείνο υποτίθεται ότι αγοράστηκε ως προετοιμασία για αντιμετώπιση ενός μεγάλου εχθρού της περιοχής που δεν εμφανίστηκε ποτέ στον ορίζοντα για να καταλάβει την Αυστραλία η να πολεμήσει το αυστραλιανό ναυτικό. Ίσως να έχει όμως και σκοπό την ανάπτυξη της εγχώριας πολεμικής βιομηχανίας, αφού τα ποσά που επενδύουν είναι πολύ μεγάλα για απλή αγορά συστημάτων.

      2. Αυτό ακριβώς. Πέραν του περιέργως απίστευτου ποσού, που επειδή διαβάζω πως χειρίστηκαν τις ANZAC, υποθέτω ότι στα 2,4 δις το πλοίο αυτοί μάλλον έχουν βάλει κάτι σαν 1 δις αγορά, μισό δις πρώτη αναβάθμιση στα 15 χρόνια από την παραγγελία (ή πχ 12 χρόνια από την παραλαβή), δεύτερη αναβάθμιση στα 25 χρόνια άλλο μισό δις και FOS. Επίσης όντως μοιάζουν άοπλες, αλλά το άρθρο λέει ότι συνήθως τις παραγγέλνουν με λίγα συστήματα αλλά με δυνατότητα και χώρο να φορέσουν πολλά, και σιγά σιγά αρχίζουν να φορτώνουν.

        Νομίζω είναι προφανές ότι θα πάνε να φορτώσουν SM6 και κανα λέηζερ.

        Πραγματικά αυτός που αποφάσισε να βάλει Phallanx σε ένα υπερμοντέρνο αντιτορπιλικό θα ήθελα να μας πει το σκεπτικό του, καθώς συναισθηματικά το Phallanx μου αρέσει αλλά δεν έχω κανένα επιχείρημα υπέρ του όταν συγκρίνεται με άλλα, Όπως λέει ένα άρθρο που μιλούσε για τα 6 καλύτερα CIWS, όσον αφορά το Phallanx:
        «it is the most famous of all CIWS system, and a movie star in its own right having appeared in blockbusters like Under Siege and Sum Of All Fears, the Phalanx is euphemistically referred to as a demented sibling of Star Wars’ beloved R2D2’s droid» (βέβαια το κατέτασσε, στα δυτικά CIWS μετά το SeaRm-πυραυλικό-, Goalkeeper, Millenium-το οποίο είναι και πολύ βολικό στο να το βάλεις σε όποιο σκάφος έχει κάποιο χώρο-)

      3. Καλό συγκριτικό σε μια σελίδα (βέβαια η πλάκα είναι ότι η σύγκριση σε ορισμένα σημεία είναι άσχετη καθώς αναφέρει πχ rounds per minute, αλλά σε μερικά η γέμιση δεν φτάνει καν για ένα Minute, εντυπωσιακό το ρώσικο αλλά μπορεί να είναι και λίγο προπαγάνδα)
        https://en.wikipedia.org/wiki/Close-in_weapon_system

        Το άλλο άρθρο για τα 7 καλύτερα (το 2014). Έκπληξη ότι στο τέλος του άρθρου αναφέρει σαν 8ο το Τουρκικό (?!)
        https://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-seven-deadliest-naval-close-in-weapon-systems-1568291678

        1. Εγώ αυτό που είδα πάντως στο ρωσικό είναι μέγιστη δυνατή ισχύ πυρός για αυτού του είδους σύστημα.
          Προπαγάνδα υπάρχει παντού, αλλά ο συνδιασμός των όπλων του ρωσικού συστήματος νομίζω ότι το καθιστά ασυναγώνιστο σε μια απευθείας σύγκριση αφού προσφέρει και μια redundancy εξασφαλίζοντας παράλληλα μια ελάχιστη διαθεσιμότητα του συστήματος, ενώ στα συστήματα που προσφέρουν η το ένα η το άλλο δηλαδή πυραύλους η πολυβόλο μια εμπλοκή σημαίνει ολική απώλεια του συστήματος ως τελευταία γραμμή άμυνας.

          https://m.youtube.com/watch?v=fYzZ4hz2wVE

    1. Τα κορόιδα οι αυστραλοί , you know αυτοί με τα σαπάκια τις Adelaide , κάναν διεθνή διαγωνισμό για να επιλέξουν το επόμενο πλοίο!

      ʼAκου ρε !!

      By the way:
      Τα 25 BILL us $ είναι το κόστος ζωής (LIFE CYCLE COST) των πλοίων όχι μονο το κόστος αποκτησηs
      https://www.australiandefence.com.au/defence/sea/a-quiet-hunter-navy-s-future-frigate

      Τα πλοία τα θέλουν για επιχειρήσεις ASW οποτε θα έχου και ηλεκτροκινητήρες για αθoρυβες επιχειρήσεις
      Οι [email protected] τι έχουν?
      ntougkou-ntougkou-ntougkou-ntougkou DIESEL

      1. Οι Bel με Thales Kingklip Mk2 (bow sonar, όχι hull mounted sonar) , CAPTAS 4, MU90, CANTO anti-torpedo decoy system, Blue Scan processing and fusing underwater system, MH-60R και VTUAV (ίσως το VSR700) στέκονται πολύ καλά στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
        Για την τιμή των Bel θα περιμένω να δω, γιατί τα 3-4 δις οι δυο μπορεί να αφορούν επίσης κόστος κύκλου ζωής.

        1. Στις ASW operations εκτος από τον εξοπλισμό μετράει και ο θόρυβος του ιδιου του πλοίου
          Εκεί οι ntougkou ntougkou ntougkou DIESEL υστερούνε
          όλα τα σοβαρά πλοία για έχουν ηλεκτρικούς κινητήρες
          Δες τις FREMM!!
          Είπαμε οι [email protected] είναι μια φθηνή φρεγάτα για αντικατάσταση των Lafayette
          εμείς πάμε να τη κάνουμε super

          1. Οι Bel θα έχουν χαμηλότατο ακουστικό ίχνος λόγω σχεδίασης, σχεδόν το 1/3 του ακουστικού ίχνους των ΜΕΚΟ. Ασφαλώς δεν είναι FREMM, αλλά το ntougkou ntougkou δε θα ακούγεται παραέξω. Επίσης λόγω των Kingklip και Captas με εμβέλεια εντοπισμού 72km και 60km αντίστοιχα θα κρατούν τα αντίπαλα υποβρύχια μακρυά. Βάλε και τα MH-60R και VTUAV, και θα είναι αυτοκτονικό για ένα αντίπαλο υποβρύχιο να πλησιάσει την ομάδα μάχης του ειδικά σε ανοιχτή θάλασσα.

        2. Και σε AAW καλές είναι οι Bel. 24 aster 30 + 32 camm (ελπίζω να τους έχουμε) + 21 ram στέκονται μια χαρά. Το θέμα είναι να δωθούν οι εντολές. Εάν το πάμε πάλι στο μπλα μπλα και πυρηνικά να είχαμε πάλι θα χάναμε. Παρ’ όλα αυτά έχει πέσει πολύ σιωπή για τις bel. Υποτίθεται πως έπρεπε να είχε κλείσει η συμφωνία. Ιούνιος μπήκε.

          1. camm δεν μπαίνουν
            Οι Γάλλοι δεν ενδιαφέρονται και εμείς δεν μπορούμε να τους πληρώσουμε
            Δεν γίνετε να βάλουμε και άλλο τύπο πυραυλου στο οπλοστάσιο
            Aκρα του τάφου σιωπή σημαίνει no deal
            Η AOZ θα κριθεί φέτος το καλοκαίρι και εμείς θα παίξουμε με S καI rim7mf

          2. CK

            Μην ανησυχείς εμείς θα πάρουμε δύο Arleigh Burke (hot transfer) το Μάιο του 2020 σύμφωνα με «αξιόπιστες» πληροφορίες της Π&Δ από «έγκυρη» κυβερνητική πηγή!

            Ξέρουν από μέσα στου λέω!

          3. Μερικοί ονειρεύονται προφανώς ακόμα σχέδια μάρσαλ για την Ελλάδα, προσπερνώντας η παραβλέποντας ότι αυτά είχαν και ένα σημαντικό πολιτικό κόστος για την χώρα που πληρώνουμε συνεχόμενα μέχρι και σήμερα απο την στιγμή που πήραμε το πρώτο δολάριο στα χέρια…και ας ήταν δανεικό και έπρεπε να επιστραφεί στον αμερικανό.

          4. @ΜΙΧAΛΗΣ

            AB? Ποια AB???

            Εδώ έχουμε μεγάλα σχέδια να αναστήσουμε τη εθνική βιομηχανία των zobie EAB/ELBO/EAS

            Προωθούμε εθνικό καρυοφύλλι εθνικό όχημα με εθνικούς τετράγωνους τροχούς
            Aμεσα!

            Δεν διάβασες τις συνεντεύξεις?Έχουμε και Δόντια

            Μην σχολιάσω τον άλλον τον D από το P & D

            Κατάντια

          5. Επειδή βλέπω να προτιμάμε τον essm για μέσες αποστάσεις και αυτοάμυνα (MMSC, MEKO, EPC) καλύτερα να έχουν μόνο aster-30 και φυσικά RAM.

      1. Αυτές τις παίρνουν όσοι έχουν σφιχτό budget, ενώ οι ίδιοι τρέχει το χρήμα από τα μπατζάκια τους, ακόμη πιο περίεργο ήταν που δεν πήραν Μπελάρα αφού το φυσάνε το χρήμα και δεν τους ενδιαφέρει το κόστος. Αντ αυτού από Naval πήραν υποβρύχια

  4. Η Αυστραλία κινδυνεύει από … τους καρχαρίες? Και εξοπλίζεται. Η Ελλάδα δεν κινδυνεύει από κανέναν και δεν εξοπλίζεται! Προέχει να τρέξει η νέα γερμανική μπίζνα με τις ανεμογεννήτριες που θα γεμίσει τσέπες.

    1. Η αλήθεια είναι ότι ναι μεν δεν είναι σε κατάσταση όπως εμείς με τον γείτονα, αλλά α) έχει πολλά λεφτά, β) έχει την Κίνα που συνέχεια μα συνέχεια απλώνεται, οπότε πρέπει να είναι έτοιμοι, και γ) ναι σαν επαγγελματίες, όταν λένε έτοιμοι, προγραμματίζουν για τα επόμενα 30 χρόνια και όχι ότι τους κατέβει εκείνο τον μήνα ας παραγγείλουμε.

      Ξέρουν από τώρα, με βάση τις απειλές της επόμενης 20ετίας, τι θα αγοράσουν και ποια χρονιά, πότε είναι να γίνουν οι αναβαθμίσεις κτλ όλα by the manual. Μια χώρα με λίγους κατοίκους, αρκετό πλούτο και σοβαρή.

    2. Το είπα και θα το ξαναπώ για άλλη μια φορά .Μην εχετε ψευδεσθησεις.Ο χρόνος κυλά εις βάρος μας θα πολεμήσουμε με αυτά που έχουμε χωρίς την βοήθεια κανενός .Τουλαχιστον να είναι αξιομαχα και προπαντώς υψηλό ηθικό.ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ!!!

      1. Το ότι δεν έχουμε χρόνο το λέω τρία χρόνια τώρα, δυστυχώς όμως αυτοί που θα έπρεπε να προβληματίζονται και να τρέχουν, να έχουν έτοιμες προτάσεις για γρήγορη ανάταση όποιου υλικού υπάρχει και μπορεί να γίνει γρήγορα και να δίνουν την δουλειά γρήγορα, έκριναν ότι η προτεραιότητα είναι να πάρουμε Μπελάρες σε 6 χρόνια, Ρομέο σε 3 χρόνια για να κυνηγάν ανύπαρκτα αθόρυβα υποβρύχια των Τούρκων ως τότε και να αναθέσουν την αναβάθμιση των F-16 και των P3 σε μια εταιρεία που θα τα παραδώσει το 2027.

        -Έπρεπε να παρουν τορπίλες εχτές
        -Έπρεπε να πάρουν πυραύλους (αντιπλοικούς μακράς εμβέλειας) και να ξαναπιστοποιήσουν αναβαθμίσουν τους υπάρχοντες εχτές,
        -Έπρεπε να έχουν κάνει μια γρήγορη αναβάθμιση στις φρεγάτες
        -Έπρεπε να έχουν κάνει συντήρηση και να πετάνε τώρα όλα τα Μιράζ και τα F-16
        -Έπρεπε να είχαν βάλει το Trophy στα τανκς εχθές
        -Έπρεπε αναβάθμιση στα Απάτσι (και στα Καιόβα όπλα) εχθές

        Και
        -να θωρακίσουν άμεσα τα νησιά (αντιπλοικοί, αντιαποβατικοί κτλ πύραυλοι, άρματα, να προωθήσουν πιο μπροστά τα ATACMS,
        -να κάνουν πιο τακτικά ασκήσεις, πχ παλιότερα πχ το σύστημα αεράμυνας δοκιμαζόταν συνέχεια πόσο γρήγορα μπορεί να σηκωθεί ακόμη και στις 3 το βράδυ, και
        -ναι, να κάνουν έστω μια δήλωση ότι α) σκέφτονται σοβαρά μήπως αυξηθεί η θητεία, β) ότι ξεσκονίζουν τα databases τους για τυχόν επιστράτευση (μην γίνει κανα μπάχαλο) και γ) να κάνουν συμφωνίες με χώρες της ΕΕ ότι σε περίπτωση πολέμου οι άλλες να μας συνδράμουν σε αναλώσιμα (πύραυλους, βόμβες ανταλλακτικά κτλ)
        -να τους ξεσκίζουν παντού διπλωματικά, τέρμα τα χάδια με κυρώσεις σε φυσικά πρόσωπα, χοντρές κυρώσεις σε χώρα πλέον.

        Έτσι για να δείξουμε τουλάχιστον ότι αν χρειαστεί να γίνει κάτι ετοιμαζόμαστε και δεν μασάμε. Και ας ενημερώσει και τους πρέσβεις, ότι δεν πάει άλλο, το σκοινί τερμάτισε.

        ΥΓ πάντως αν έρθει το τρυπάνι και περάσει τα 12 μίλια, θα έστελνε 3 αεροπλάνα να περάσουν με μάξιμουμ ταχύτητα στα 20 μέτρα από πάνω του, να σπάσουν όλα τα τζάμια, να τρέχουν πίσω να επιδιορθώσεις

        1. Ποια 12???
          Στα 6 nm είπαν πως θα το φέρουν!

          Θα τους τρελάνουμε στα διαβήματα και στη στρατηγική ψυχραιμία

          Έχουμε Δόντια εμείς δεν αστειευόμαστε!!!

          1. Μας φοβήθηκε και ένας Γκάντι…
            Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε την αυτάρκεια ούτε οικονομικά ούτε πολιτικά και στρατιωτικά να αντιδράσουμε αλλιώς που δεν χρειάζονταν αν αν είχαν κάνει σωστή προεργασία απο παλιά, για αυτό αφοσιώνονται σε διαβήματα και επιδείξεις ισχύος με πουλάδες και μετάλλια σε εκπομπές που είναι για εσωτερική κατανάλωση, επειδή δεν πρόκειται να παραδεχθεί ποτέ κανένας πολιτικός η ανώτατος πολιτικός υπάλληλος των ΕΔ δημόσια ότι τα σκ@τωσαν απο παλιά οι συνάδελφοι, πατεράδες, θείοι και παππούδες τους που ήταν παλιά στην εξουσία, αφού τα πολιτικά πόστα είναι θέμα κληρονομιάς στην Ελλάδα…

  5. Ενδιαφέρον είναι πάντως ότι και το RCN πάει για επιλογή του ίδιου σκάφους προφανώς με άλλο ραντάρ αλλά επίσης μεγάλο κόστος προγράμματος ενώ έχει επενδύσει ήδη πολλά χρήματα στην επιλογή του νέου πλοίου…

    https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/cost-of-canadian-navy-warship-project-increases-to-70-billion-according-to-new-pbo-estimate

    https://www.cbc.ca/news/politics/frigates-joint-supply-ships-navy-procurement-canada-1.5474312

  6. Καναδας, Αυστραλία, ΗΠΑ, Βρετανια ακομα κ το καινουριο υποεξοπλισμενο μπρικι των γερμανων εχουν προγραμματα για πολλα σκαφη κ τελικα τα κοστη εκτοξευονται σε αστρονομικα υψη.Κ βεβαια πληρωνουν εξαρχης οι ιδιοι τα κοστη αναπτυξης κ αναλαμβανουν το ρισκο.
    Νομιζω ειναι ασφαλες πια να δεχτουμε οτι οποιαδηποτε φρεγατα/ αντιτορπιλικο/light cruiser που φτιαχνεται η σχεδιαζεται τωρα δεν θα κοστισει ποτε κατω απο 1+ δις.
    Κ μιλαμε κιολας για σκαφη που σχεδιαστικα δεν προκειται ποτε να κληθουν να επιχειρησουν σε συνθηκες αιγαιου- ανατ.μεσογειου υπο την απειλη συνδυασμένων οπλων.
    Δυστυχως ειμαστε φτωχοι.

    1. Ακόμη και επιτροπή που επέβλεπε το πρόγραμμα FFGX στην Αμερική, είχε αναφέρει ότι χονδρικά ένα καλό proxy για τις τιμές πολεμικών πλοίων είναι η σχέση τονάζ/τιμής, η οποία ανάλογα με το αν χρησιμοποιηθούν πολύ εξελιγμένα συστήματα ή ήδη δοκιμασμένα συστήματα, κυμαίνεται από 80-120 εκατ ανά 1.000tn. χωρίς τα όπλα.

      Και μπορεί να δει κάποιος ότι έχουν δίκιο, καθώς το σχεδόν 95% των περιπτώσεων πέφτει σε αυτό το εύρος, με τις μόνες που να εντοπίζω έξω από αυτό το εύρος να είναι:

      -στο low end η αγγλική φτηνή φρεγάτα Arrowhead (βασισμένη στην Iver Huitfelt)
      -στο high end η Μπελάρα (με την τιμή που πουλιέται σε εμάς, γιατί με την τιμή που πουλιέται στους Γάλλους είναι ακριβώς μέσα στο όριο 4.800Χ1,200=580 εκατ στην οποία οι Γάλλοι προσθέτουν το R&D και βγαίνει το κόστος περίπου στα 670 εκατ) και η Type 26, για την οποία έχουν ακουστεί τα μύρια όσα για το απαράδεκτα μυθικό κόστος τους αλλά και τις τεράστιες αποκλίσεις ανά χώρα ή άλλα πλοία της κατηγορίας (η Αγγλία το πήρε 1,4 δις, η Αυστραλία 2,4 δις και ο Καναδάς 2,6 δις). Η Type 26 μοιάζει με προφανή επιχορήγηση της κάθε χώρας στα ναυπηγεία της, ενώ η Type 31 ένα προφανές αποτέλεσμα διαγωνιστικής διαδικασίας.

      1. Ας μην κοροιδευομαστε, ειμαι πια της αποψης οτι δεν προσπαθει κανεις να μας κοροιδεψει απλα εχουν αλλαξει τα μεγεθη κ τα κοστη των οπλικων συστηματων κ εμεις δεν εχουμε μαντηλι να κλαψουμε κ μασκα να βαλουμε.
        Με την λογικη που αναφέρεις η mmsc επρεπε να κανει 300εκ ευρω αλλα οι αμερικανοι που κ χρηματοδοτηση εξασφαλισαν μεσω σαουντις αλλα κ θελουν να μπουν σφηνα σε μια οπως φαινεται στημενη με την καλη εννοια συμφωνια με τους γαλλους σου δινουν το υποεξοπλισμενο mmsc 1 δις.
        Απλα επειδη πνιγομαστε πιανομαστε απο διαφορα παραμυθια οπως πχ οτι το μπερκ κανει 1.8δις, η δανεζικη 350εκ.
        Επισης εχω την εντυπωση οτι κοστος ρντ που αναφερεις ειναι κλασμα του πραγματικου.Νομιζω ειχα διαβασει για καπου στο 1.3δις κοστος αλλα δεν ειμαι 100% σιγουρος.Ισως περιλαμβανει κ τα καινουρια υποσυστηματα αυτο.
        Τελικα επιμενω οτι σοβαρη φρεγατα κομμενη κ ραμμενη στα μετρα μας δεν υπαρχει με κατω απο 1.2 με 1.4 δις.
        Κ εχω την εντυπωση οτι αν πας πχ να παρεις ενα μπερκ τωρα απο τους αμερικανους η τελικη τιμη θα βγει στα 3 δις +.

  7. Σε πρόσφατη ανακοίνωση λέγεται ότι το συνολικό κόστος για τα πλοία του προγράμματος θα είναι αξίας 35 δις $ η 22 δις € ξεπερνώντας αρκετά το ποσό που αναφέρεται στο παρόν άρθρο.

    First order for Australian hunter frigates

    https://esut.de/en/2020/06/meldungen/21098/erster-auftrag-fuer-australische-hunter-fregatten/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *