Επίσημη ενημέρωση έλαβε το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) από το Γραφείο Αμυντικής Συνεργασίας της πρεσβείας των ΗΠΑ αναφορικά με τη δυνητική προοπτική απόκτησης συνολικώς 300 Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ) M2A2 Bradley από τα αποθέματα του Αμερικανικού Στρατού. Σύμφωνα με την αμερικανική ενημέρωση στο ΓΕΣ τα οχήματα παραχωρούνται στη κατάσταση «as is where is» συνεπώς εκτιμάται πως θα απαιτηθούν επιπρόσθετα κονδύλια για την αξιοποίηση τους.

Μολονότι το θέμα εν πρώτοις προβάλει ως μια ευκαιρία εντούτοις απαιτείται ολοκληρωμένη οικονομοτεχνική μελέτη η οποία θα αναφέρει όλα τα κόστη μεταφοράς, εργοστασιακής αξιοποίησης, συντήρησης, πυρομαχικών, λοιπών αναγκών σε μέσα επικοινωνιών και επαναφοράς σε ενεργό υπηρεσία. Αυτό άλλωστε θα είναι το αντικείμενο της επιτροπής του ΓΕΣ για το επόμενο διάστημα.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη φορά κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα που υφίστανται επίσημη θετική έκφανση για σχετικώς σύγχρονα ΤΟΜΑ Μ2 Bradley της έκδοσης Α2. Για το θέμα είχε απαντήσει και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ) Νίκος Παναγιωτόπουλος στη Βουλή στα τέλη Μαΐου του 2022 σημειώνοντας πως αναφορικά με την προμήθεια τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Μ2Α2 Bradley, το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ) έχει ήδη υποβάλει αίτημα δωρεάν παραχώρησής τους (EDA Grant), για το οποίο απάντησε το Γραφείο Αμυντικής Συνεργασίας των ΗΠΑ στην Ελλάδα (ΓΑΣ/Ε) ότι την παρούσα χρονική περίοδο δεν υφίστανται διαθέσιμα οχήματα αυτού του τύπου προς παραχώρηση.

Η έκδοση M2A2 ODS Bradley αναπτύχθηκε το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1990, με βάση τα συμπεράσματα από τον Πόλεμο του Κόλπου το 1991. Σε σχέση με τα M2A0, τα M2A2 ODS, ενσωματώνουν αρκετές βελτιώσεις, δηλαδή όσες προέκυψαν από την αναβάθμιση του 1986 (M2A1) και του 1988 (M2A2), συν όσες προβλέφθηκαν για την έκδοση M2A2 ODS. Οι αναβαθμίσεις της έκδοσης M2A1 περιλαμβάνουν την πιστοποίηση της χρήσης των βλημάτων των εκδόσεων TOW-2, μέγιστου βεληνεκούς 3,75 χιλιομέτρων, την ενσωμάτωση ενός νέου συστήματος ΡΒΧ πολέμου (ραδιολογικός, βιολογικός και χημικός) και την εγκατάσταση ενός νέου συστήματος κατάσβεσης πυρκαγιάς. Οι αναβαθμίσεις της έκδοσης M2A2 είναι περισσότερες και πιο εκτεταμένες. Αρχικά αντικαταστάθηκε ο πετρελαιοκινητήρας με τον ισχυρότερο Cummins VTA-903T μέγιστης ισχύος 600 ίππων, ενώ υπήρξαν και εργονομικές αλλαγές στο εσωτερικό του οχήματος, στο τμήμα της αποθήκευσης των πυρομαχικών. Η θωράκιση αυξήθηκε με την τοποθέτηση εσωτερικού προστατευτικού πλέγματος (Spall Liners), εξωτερικής θωράκισης και υποδομής για την εγκατάσταση επιπλέον θωράκισης τύπου ERA (Explosive Reaction Armor).

Οι βελτιώσεις αυτές, παρά το ότι βελτίωσαν σημαντικά τα οχήματα αποδείχθηκαν ανεπαρκή στον Πόλεμο του Ιράκ το 1991. Γι’ αυτό και η έκδοση M2A2 ODS ενσωματώνει εκτεταμένες βελτιώσεις: Εγκατάσταση νέου αποστασιόμετρο λέιζερ ασφαλέστερο για τα μάτια του χειριστή, εγκατάσταση τακτικού συστήματος πλοήγησης με δέκτη GPS (Global Positioning System) και ψηφιακή πυξίδα, εγκατάσταση του υπέρυθρου συστήματος οδήγησης DVE (Driver’s Vision Enhancer), εγκατάσταση του ψηφιακού συστήματος επικοινωνιών και πληροφοριών FBCB2 (Force XXI Battle Command Brigade and Below) και εγκατάσταση ενός συστήματος εντοπισμού επερχόμενου αντιαρματικού βλήματος. Επίσης, έγιναν και εργονομικές βελτιώσεις στο εσωτερικό του οχήματος (νέα καθίσματα, προσθήκη δέκατου καθίσματος, σημείο θέρμανσης μερίδας τροφής, ηλεκτρικό σύστημα ελέγχου της θύρας επιβίβασης και αποβίβασης και εξωτερικά σημεία ανάρτησης ατομικών ειδών).