Για το θέμα της απόκτησης σύγχρονων ταχυπλόων σκαφών εφόδου έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει αρκετά άρθρα. Οι παρακάτω φωτογραφίες είδανε το φως της δημοσιότητας από το γραφείο τύπου του ΓΕΣ. Απορούμε βέβαια πως είναι δυνατόν να προβάλουμε την κατάντια μας.

Πρόκειται για ταχύπλοα πολιτικού τύπου (και μάλιστα κακού πολιτικού τύπου γιατί υπάρχουν και πολιτικά ταχύπλοα που κάνουν τη διαφορά) που δεν προσφέρουν καμία προστασία και μια ασθενική ισχύ πυρός. Αναφερόμαστε στο ζήτημα της προστασίας αφενός από τα στοιχεία της φύσης και αφετέρου από ενδεχόμενο εχθρικό πυρ.

Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ο προηγούμενος Α/ΓΕΣ είχε θέσει ψηλά το ζήτημα της απόκτησης ικανού αριθμού σκαφών ώστε το προσωπικό που συμμετέχει σε τέτοιες επιχειρήσεις υψηλού ρίσκου να είναι όσο το δυνατό πιο προστατευμένο. Ο νέος Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς μάλλον έχει άλλη άποψη…

Η ουσία είναι πως 23 χρόνια μετά τη κρίση των Ιμίων εξακολουθούμε να μην έχουμε σύγχρονα ταχύπλοα μεταφοράς προσωπικού. Και όλα αυτά θα είχαν λυθεί με ένα κονδύλι της τάξης των 20-30 εκατομμυρίων ευρώ.

Στο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Προμηθειών Αμυντικού Υλικού 2011-2025 το οποίο οριστικοποιήθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) περιλαμβάνεται σχετικό πρόγραμμα για την απόκτηση Σύγχρονων Ταχυπλόων Σκαφών Μεταφοράς Δυνάμεων Άμεσης Επέμβασης συνολικού κόστους 33,00 εκατ. ευρώ.

Το σκάφος Μ12. Ιδανική περίπτωση αφού συνδιάζει ισχύ πυρός, προστασία, ταχύτητα πλεύσης και ακτίνα δράσης.

Επιχειρησιακά αυτό που χρειάζονται οι ειδικές δυνάμεις και συγκεκριμένα οι αμφίβοι καταδρομείς και το προσωπικό του Πεζικού που εμπλέκεται στη Δύναμη Αμέσου Επεμβάσεως είναι τα μέσα που θα τους μεταφέρουν άμεσα από τις κύριες νήσους στις υπό απειλή βραχονησίδες και μικρονήσια είτε σε αποστολές προκατάληψης είτε σε αποστολές ανακατάληψης. Εκεί συνίσταται η ουσία της ταχείας αντίδρασης. Σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο άμεση παρουσία. 

Ελληνικός Στρατός, ΑΣΔΕΝ 2019…

Πολιτική και στρατιωτική ηγεσία φαίνεται να αναγνωρίζουν την αξία των ειδικών δυνάμεων αφού προσφάτως συγκροτήθηκε η Διακλαδική Διοίκηση Ειδικού Πολέμου ενώ νωρίτερα ανά τακτά χρονικά διαστήματα η στρατιωτική ηγεσία μέσω των ασκήσεων ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ είχε δημιουργήσει την δύναμη «ΔΕΛΤΑ». Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των μέσων μεταφοράς των καταδρομών στα νησιά βασίζονται στα Magna 960 και στα σκάφη VTR. Αμφότερα φουσκωτά ταχύπλοα σκάφη χωρίς καμία προστασία ακόμα και από πυρά φορητού οπλισμού.

Η κατάντια μας δεν έχει όριο. Οι ευθύνες διαχρονικά των ηγεσιών του ΓΕΣ είναι βαρύτατες. Και το αστείο είναι ότι δημοσιεύουμε και φωτογραφίες για να προβάλουμε τη γύμνια μας…

Εδώ τι κάνουν τα σοβαρά κράτη:

Άλλωστε ως γνωστό έχουμε αρκετό προσωπικό για να θυσιάσουμε στελέχη…
Τα Μ113 της θάλασσας… Γιατί άλλωστε δεν είναι μόνον τα Huey και τα Μ113… Έχουμε και την θάλασσια έκδοση τους.

Ας μην κρυβόμαστε! Το μεγαλύτερο πρόβλημα μας είναι η ίδια η αδιαφορία μας. Γιατί δεν είναι όλα τα εξοπλιστικά των δισεκατομμυρίων…

Comments

  1. Επειδή σας θεωρώ σοβαρούς, αν ψάξετε λίγο το θέμα θα δείτε ότι η πραγματική κατάσταση είναι λίγο διαφορετική. Εδώ η πλάστιγγα είναι υπέρ μας !

    1. Υπέρ μας…? Ααα για πες μας λοιπόν εσυ που το έχεις ψάξει γιατί εμείς είμαστε άσχετοι και Θέλουμε τα φώτα σου…πως πχ θα αντιμετωπίσεις τα mrtp-22 ?

  2. @nigozs
    Αααααα ωστε η ‘πλάστιγγα» δέν είναι,κάν σε ισορροπία …αλλα γέρνει υπέρ μας!!Τρομερό!
    Θα μπορούσες,άν δέν σου κάνει κόπο βέβαια, να μας διαφωτίσεις περί του θέματος??

  3. Εγώ κάτι δεν καταλαβαίνω?
    Ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 41 ταχύπλοων δεν τρέχει?
    Επιπλέον, τα 4 σκάφη Mark V που αγοράσαμε δεν είναι να τα παραλάβουμε οσονούπω?
    Ή εννοείτε ότι αυτά δεν φτάνουν?

      1. Ευχαριστώ για την πληροφόρηση.
        Νομίζω βέβαια ότι έλεγαν για τις αρχές 2019, αλλά οκ.
        Με την τελευταία φράση εννοώ ότι δεν φτάνουν τα 41 + 4?

        1. @gdmast
          Ο διαγωνισμός έτρεχε μέχρι πρότινος… Τα Mark V είναι για τη ΔΥΚ. Το άρθρο πραγματεύεται σκάφη για τους Αμφίβιους Καταδρομείς. Επίσης ένα άλλο κεφάλαιο είναι τα πλωτά μέσα εφόδου των Πεζοναυτών.

    1. 41 ταχύπλοα που και αυτά θα είναι φουσκωτά και ανεπαρκή όπως τα υπάρχοντα αφού προορίζονται να αντικαταστήσουν τα λιωμένα που διαθέτουμε ενώ τα MARK V είναι ελάχιστα και προοριζονται για την ΔΥΚ.
      Μιλάμε για εξοπλισμούς της πλάκας μπροστά στις απαιτήσεις ..
      Άρα δεν φθάνουν τα υπό παραγγελία γιατί στόχος δεν είναι η κάλυψη των αριθμητικών απαιτήσεων μόνο αλλά και των επιχειρησιακών που στην περίπτωση αυτή καλύπτονται μόνο εν μέρει.
      Το δε κονδύλιο για την αγορά δείχνει και το ποσό χαμηλής ‘ ποιότητας’ σκάφη θα αγοραστουν.
      Εάν είναι έτσι ας αγοράσουμε και διακόσια τζετ σκι .
      Μας καλύπτουν όμως απέναντι σε οπλισμένα Τουρκικά σκάφη με θωράκιση ,θερμικά και ,RWS;
      Η εποχή των φουσκωτων έχει περάσει αλλά κάποιοι ακόμη επενδύουν σε αυτά λόγω χαμηλού κόστους .
      Εδώ φυσικά όχι άλλου.
      Η δε απαίτηση για σκάφη συνοδείας των Ειδικών Δυνάμεων έχει χαθεί, 22 τον αριθμό, αν θυμάσαι.
      Τα δε μεταφορας ούτε εσωτερικό χώρο με καθισματα προστατευμένο από τα στοιχεία της φύσης η με κλιματισμό έχουν ,ούτε θωράκιση ,ούτε σοβαρό οπλισμο με σταθεροποίηση ,ούτε αισθητήρες ολοκληρωμένους .
      Συνεπώς τα στελέχη θα βγουν στο Αιγαίο με θαλασσοταραχή πχ Ιανουάριο να πάνε με πολικές θερμοκρασίες και θυελωδη άνεμο βρεμμενα μέχρι το κόκκαλο και κατάκοποι από την εξάντληση του κρύου μεχρι το σημείο αποβίβασης εκτεθειμένοι σε πυρά όταν φθάσουν η κατά την διαδρομή και με μόνο όπλο εσένα πενηνταρι στην πλώρη που θα ανεβοκατεβαίνει από τα κύματα κάνοντας την σκόπευση ανέκδοτο .
      Αυτό είναι το αμυντικό μας δογμα και οι εφαρμογές του .
      Και ο παραλίγο μακαρίτης Καμπάς φυσικά το θεωρεί ιδανικό .
      Όπως και την αντιθεση του στην δημιουργία ΔΕΔ.

      1. Κατάλαβα. Ναι το θυμάμαι το πρόγραμμα των 22 σκαφών που αναφέρετε για τις επιχειρήσεις Αμφίβιων Καταδρομών. Αν θυμάμαι καλά είχε εγκριθεί και ένα κονδύλιο περί τα 30+ εκ. γι’ αυτά, αλλά άλλη πληροφόρηση δεν πήρε το μάτι μου. Απ’ ότι λέτε ματαιώθηκε αυτό? Μάλιστα.
        Ευχαριστώ για τις διευκρινήσεις.

        1. Tι δεν έχει ματαιωθεί είναι το ερωτημα ..
          Όπως και τόσα άλλα απλά έμεινε μετέωρο.
          Αφού κανείς δεν θα κάνει πόλεμο ώστε να αξιοποιήσει σκάφη συνοδείας ..
          Σου λέει θα τα βρούμε κάπως με τους Τούρκους τι να πετάμε λεφτά τώρα.
          Φυσικα όταν θα γίνει το μπαμ όλοι αυτοί οι σαλτιμπαγκοι που δεν κάνουν την δουλειά τους θα είναι αλλού και στο απυρόβλητο οπότε σιγά μην ιδρωσουν ..

    2. @gdmast
      Ο διαγωνισμός έτρεχε μέχρι πρότινος… Τα Mark V είναι για τη ΔΥΚ. Το άρθρο πραγματεύεται σκάφη για τους Αμφίβιους Καταδρομείς. Επίσης ένα άλλο κεφάλαιο είναι τα πλωτά μέσα εφόδου των Πεζοναυτών.

  4. Αναρωτιέμαι αν οι στρατιωτικοι μας εκει ψηλα ειναι επαγγελματιες δημοσιοι υπαλληλοι ;

    Όλες οι ιστοσελίδες συνεχώς προσφέρουν επιλογές για βελτίωση της άσχημης κατάστασης αλλά ουδέν αντίδραση από αυτούς εκει υψηλά..
    Παρακμή και απαξίωση…

  5. @gdmast
    μιλάμε για 41 ..»σαμπρέλες»..ο ανθός των ΕΔ μας θα πάει σαν πρόβατα επι σφαγή σε μια ενδεχόμενη σύρραξη.. είδες τί έχουν οι «απέναντι»?? Χίλιες φορές για εμένα 10 – 15 CB90 «τουμπανιασμένα» με οπλισμό παρά αυτό…κάποιοι θα πάρουν το αίμα των παλικαριών μας, στα χέρια τους με αυτές τις αποφάσεις…

    1. Χρειάζονται και τα RΙΒ ειναι καλύτερα στον καιρό ξαι με μικρότερο ίχνος στα ραντάρ. Βεβαια πρέπει να πάρουμε από το πάνω ράφι και όχι της σειράς.

      Για αυτό μιλάμε για προτεραιότητες. Πάνε να αγοράσουμε με κάποια έστω δεκάδες εκατομμύρια AAV7 και από την άλλη οι επιλεκτες ειδικές δυνάμεις να την βγάλουν με € 16 εκατομμύρια για 41 RIB.

      1. Προφανώς έχετε δίκιο. Εγώ δεν είχα καταλάβει ότι πρόκειται μόνο για φουσκωτά. Δηλαδή τα ιδανικά σκάφη για …..ψάρεμα. Νόμιζα ότι θα ήταν μια μίξη από διάφορα που χρειαζόμαστε (εξαιρώ τα Mark που είναι εξαιρετικά) και με σύγχρονο εξοπλισμό.
        Κατά τα άλλα, όπως λέει και ο φίλος ο AIM, θέλουμε και άλλα πραγματάκια, όπως π.χ. και αποβατικά προσωπικού και οχημάτων (Fast Landing Craft), όπου επίσης αυτά που έχουμε είναι πολύ παλαιά, χωρίς θωράκιση κ.λπ.
        Αν και απ’ όπου και να τις πιάσουμε τις Ε.Δ., παντού θέλουμε πλέον ενίσχυση και αντικαταστάσεις.

  6. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν πολλοί, είναι ότι ο ΕΣ ΔΕΝ μπορεί να πάρει σκάφη της κατηγορίας του CB-90H ή κάτι παρόμοιο, γιατί πολύ απλά το Πολεμικό Ναυτικό ΔΕΝ το επιτρέπει. Καλό είναι οι αρθρογράφοι να το ψάξουν.

    Άλλοι ευθύνονται γι’ αυτήν την κατάσταση και δεν είναι ούτε τα AAV-7 που κάποιοι έχουν κολλήσει να λένε, ούτε η ανεπάρκεια των στελεχών του ΕΣ. Το πρόγραμμα είναι κολλημένο από το 2000 γιατί ΠΝ και ΕΣ δεν μπορούν να τα βρουν.

    Αυτά παθαίνει κανείς όταν οι κλάδοι δεν μπορούν να συνεννοηθούν και η ηγεσία σφυρίζει αδιάφορα. Τα πλοία αυτά έπρεπε να αγοραστούν από τον ΠΝ, να ανήκουν στην διοίκηση αποβάσεων και να είναι μόνιμα αναπτυγμένα στα νησιά μαζί με ταχέα LCU για την διεξαγωγή πολύπλοκων αμφίβιων επιχειρήσεων κατά το σουηδικό παράδειγμα.

    Το κακό είναι ότι οι πονηριές και η συντεχνιακές λογικές έχουν αφήσει το Αιγαίο γυμνό. Ο ΕΣ για να κάνει την δουλειά του, καταφεύγει σε φουσκωτά ή σε σκάφη όπως τα Magna.

    1. Εχουμε κολλήσει αγαπητέ γιατί δεν σχεδιάζεις 30-40εκ. για AAV-7 και από την άλλη 16εκ. για RIB για τις πιο επίλεκτες δυνάμεις. Δηλαδή τι δεν καταλαβαίνεις και που εντοπίζεις το κόλλημα; Κόλλημα και μάλιστα μεγάλο έχουν όσοι δεν το κατανοούν…

      1. Αυτό δεν μπορείς να το κρίνεις εσύ. Δεν γνωρίζεις ποιες είναι οι πάγιες επιχειρησιακές απαιτήσεις των κλάδων. Είναι όπως με τα ΑΦΝΣ που ο πολύς κόσμος δεν μπορεί να αντιληφθεί την χρησιμότητα τους και λέει διάφορα.

        1. Δεν μπορώ να κρίνω αν έχουν προτεραιότητα οι επίλεκτες δυνάμεις από νέο εξοπλισμό ή αν χρειάζονται περισσότερο τα AAV-7;

          Αν εισαι υπέρμαχος της επιλογής εκσυγχρονισμού 40χρονων ΑΦΝΣ που θα παραδοθούν 2022 και βάλε, αντιλαμβάνομαι και την δυσκολία σου…

          Για τον κύριο Gunner δεν είχε προτεραιότητα ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ και η αγορά νέων τορπιλών αλλά ο εκσυγχρονισμός των P-3B, και μας κάνει και μαθήματα αντιληπτικότητας, γελάνε και τα κανόνια του Αβέρωφ…

          1. Οι επίλεκτες δυνάμεις έχουν τις απαιτήσεις τους και αποτυπώνονται. Τι άλλο έχουμε να πούμε; ΘΕΛΟΥΝ το AAV-7 και πρέπει να το χωνέψεις. Δεν αλλάζει αυτό ότι και να λες.

            Να θυμίσω ότι επίλεκτες δυνάμεις είναι οι Πεζοναύτες, σε περίπτωση που το ξέχασες.

            Τα ΑΦΝΣ είναι ΠΑΓΙΑ απαίτηση του ΠΝ, πιο πάνω και από τις ΜΕΚΟ, πιο πάνω και από τις τορπίλες πιο πάνω από ΟΛΑ. Οι ναύαρχοι μίλησαν και αυτό μπήκε ως ΝΟ1 προτεραιότητα, όπως και τα ΜΗ-60R είναι προτεραιότητα σε σχέση ΟΛΑ τα άλλα μετά τα Ρ-3.

            Δεν μπορείς να δεις την μεγάλη εικόνα, ούτε μπορείς να αντιληφθείς τι παίζεται. Απλά κρίνεις με βάση πληροφορίες που πολλές φόρες είναι κατευθυνόμενες από συμφέροντα.

          2. Στην 30η και βάλε θέση ήταν το ΑΦΝΣ και βρέθηκε στην πρώτη αν το ξέχασες…

            Τα συμφέροντα φίλτατε που υπάρχουν δεν ειναι στις υπογραφές της LM;
            Συμφέροντα εντοπίζονται ανάγκη να αγοραστούν νέες τορπίλες και να εκσυγχρονιστούν οι ΜΕΚΟ;
            Τα θέλεις και τα λες ή σου ξεφεύγουν κάνοντας το παπαγαλάκι;

            Ειδικές δυνάμεις είναι και οι πεζοναύτες ασφαλώς, αλλά δεν είναι τόσο επίλεκτες όσο αυτές που προορίζονται τα νέα ταχύπλοα σκάφη;

            Δηλαδή ήμαρτον με αυτά που αναμασάτε απροκάλυπτα κύριε gunner…

        2. Τo όλο θέμα φίλε Gunner είναι ότι δεν χρειάζεται να τα βρουν.
          Το ΓΕΕΘΑ βάσει των σχεδίων του λέει «αυτό θα γίνει» και τέρμα.
          Αλλιώς να την καταργήσουμε τη θέση του Α/ΓΕΕΘΑ.

    2. Kαλησπερα, αναφερεις οτι δεν το επιτρεπει το ΠΝ, με ποια προυποθεση γινεται αυτο, οταν θα μπορουσε να ειναι μια καθαρη αποφαση χρησιμοποιησης τους απ το στρατος ξηρας για μια χ αποστολη και γιατι θα πρεπει να μεσολαβησει καποιος απο αλλο κλαδο; Αλλωστε σ’ ενα μεγαλο κομματι του Αιγαιου ο ΣΞ πρεπει να υπαρχει αρα γιατι να μην εχει ο ιδιος τα διαθεσιμα μεσα ; ειναι ενα κομματι που δε μπορω να αντιληφθω και μαλλον πρεπει να γινει πληρης αναθεωρηση με δογματα – τακτικες – ευθηνες ως προς τους κλαδους και οχι να υπαρχουν μπλοκαρισματα μονο και μονο για να εχει τα πρωτεια καποιος κλαδος, που κατα τη γνωμη μου τιθεται ενα σοβαρο θεμα ως προς τους αξιωματικους των ενοπλεων δυναμεων – πρωτιστως – και ως προς την ατομικη φιλοδοξια που μπορει να εχει καποιος κατα δευτερευον, κοινος να μου επιτραπη η εκφραση οι ενοπλες δυναμεις ΔΕΝ ειναι τσιφλικι τους.

      Yγ : συγχαρητηρια για το site

      1. Υπάρχει κάποιος νόμος που αναφέρει οτι ο ΕΣ δεν μπορεί να επιχειρεί με σκάφη με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Εκεί πατά το ΠΝ και ζητά αυτά τα σκάφη που θα αγοράσει ο ΕΣ να τα συντηρεί αυτός, να πληρώσει όλα τα κόστη αυτός και να έχουν καπετάνιο και πλήρωμα από το ΠΝ αλλά και να υπάγονται σε διοίκηση του ΠΝ και όχι του ΕΣ κατά τα φερόμενα!!!

        Αυτό που βλέπεις με τα σκάφη των ειδικών δυνάμεων, τα βλέπουμε και με την σχολή υποβρύχιων καταστροφέων του ΕΣ, που ο Αποστολάκης έκλεισε, γιατί δεν μπορούσε να ανεχτεί ότι η ΜΥΚ παραγκωνίζονταν. Μην ξεχνάμε ότι ο Αποστολάκης ήταν βάτραχος και διοικητής της ΜΥΚ. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν τον τρόπο σκέψης και την νοοτροπία που έχουν κάποιοι στην ηγεσία.

        1. Σωστός αυτό με το νόμο το θυμάμαι και εγώ από παλιότερες αναφορές στον ειδικό τύπο. Πάντως και αυτό κάπως θα μπορούσε να ξεπεραστεί απλά δεν μπαίνει κανείς σε αυτή την λογική γιατί υπάρχει νομοθεσία. Πολλές φορές στο δημόσιο είναι τα πράγματα πιο απλά και εξηγούμε. Δείτε πως μπορεί να λήφθηκε η απόφαση για τα 41 rhib νέας γενιάς και γιατί απλά μιλάμε για έναν εκσυγχρονισμό και όχι πραγματική κάλυψη των αναγκών. Πολύ πιθανόν να τέθηκε το αίτημα από τους αμφίβιους θέλουμε νέα σκάφη γιατί αυτά πάλιωσαν. το πρόγραμμα πήρε οκ και οι υπεύθυνοι για την έκδοση των προδιαγραφών του διαγωνισμού τηρώντας τη νομιμότητα και έχοντας υπόψιν τον υπάρχοντα νόμο που περιορίζει τις προδιαγραφές σε απλά φουσκωτά ουσιαστικά, εξέδωσαν αυτές και μάλιστα είναι και χαμηλού κόστους διαγωνισμός. επομένως προχώρησε και εύκολα. εδώ χωλαίνει το δημόσιο στην θέληση για αλλαγή. δλδ να πει ο υπεύθυνος της προμήθειας ότι ρε παιδιά πλέον πρέπει να αναβαθμιστούν οι ικανοτητές μας και να καταργηθεί αυτός ο νόμος που μας περιορίζει με σκοπό να βελτιωθούν οι ικανότητές μας στρατιωτικά. Εκεί συνήθως λόγω του ότι οι τεχνοκράτες δεν γνωρίζουν τα νέα δεδομένα ή λόγω ευθυνοφοβίας-ωχαδελφισμού έχουμε ως αποτέλεσμα να μιλάμε για θαλάσσια ταξί-μάχης και να διακυνδυνεύουν οι καταδρομείς μας να σφαγούν ή να μην εκτελέσουν σωστά την αποστολή τους.

          1. @GMT-I αγαπητέ φίλε οι νόμοι είναι για να αλλάζουν. Προφανώς και αντιδρουν ορισμένοι κύκλοι ως προς το γεγονός της ύπαρξης μεγάλων σκαφών στον Ε.Σ καθότι κυριαρχή η αντίληψη πως οτιδήποτε πλεούμενο πρέπει να έχει κυβερνήτη και πλήρωμα εκ του Π.Ν. Άρα τη νομοθεσία τη διαμορφώνεις βάση των αναγκών σου. Και εδώ λοιπόν ξανά ερχόμαστε στο μέγα ζήτημα που λέγεται ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΟΤΗΤΑ. Και δυστυχώς δεν υπάρχει όσο θα έπρεπε.

        2. @Gunner οι νόμοι είναι για να αλλάζουν. Διακλαδικότητα δεν υπάρχει. Είναι αδιανόητο να επιχειρούμε με τέτοια πλωτά κατηγορίας RIB… Αλλά αυτά τα συμπλέγματα όπως με την κατάργηση του ΣΥΚ του Ε.Σ μας έχουν φάει…

          1. Δηλαδή έτσι όπως πάμε, θα ψάχνουμε …Πλωτάρχη ή Σημαιοφόρο για να περάσουμε τον Έβρο? Τι να πω. Σηκώνω τα χέρια ψηλά.

    3. @Gunner
      Θα ξεκινήσω απαντώντας από τη φράση: «Αυτό που δεν καταλαβαίνουν πολλοί, είναι ότι ο ΕΣ ΔΕΝ μπορεί να πάρει σκάφη της κατηγορίας του CB-90H ή κάτι παρόμοιο, γιατί πολύ απλά το Πολεμικό Ναυτικό ΔΕΝ το επιτρέπει. Καλό είναι οι αρθρογράφοι να το ψάξουν»

      Γιατί ακριβώς δεν μπορεί; Μήπως γιατί αντιδρούν ορισμένοι κύκλοι στο Π.Ν; Μήπως γιατί επικρατεί συντεχνιακή αντίληψη και νοοτροπία;

      Την απάντηση Gunner την δίνει η ίδια η δική σου τοποθέτηση: Το κακό είναι ότι οι πονηριές και η συντεχνιακές λογικές έχουν αφήσει το Αιγαίο γυμνό.

  7. Ο μόνος τρόπος,που βλέπω εγώ, για να επιβιώσουν τα RIB σε ενδεχόμενη σύρραξη,είναι να συνοδεύονται απο τα KIOWA ,τα οποία θα αναλάβουν την «βρώμικη» δουλειά,ενάντια στα mrtp-22 απο ασφαλή απόσταση…κίνηση όμως με υψηλό ρίσκο,καθώς στην θάλασσα δεν θα έχουν την κάλυψη που προσφέρουν οι ορεινοί όγκοι..άραγε κάτι τέτοιο έχουν στο μυαλό τους οι επιτελείς?Τί να πώ…

    1. Ο εχθρός των καταδρομέων δεν είναι τα MRTP-22 του ΤΝ αλλά τα οπλισμένα ΜΕΑ, ΜΕΑ αυτοκτονίας, τα Hurkus C, τα Τ-129 τα ΑΦΝΣ που θα επιτηρούν και θα συντονίζουν επιθέσεις, τα S-70B-28 που θα κάνουν το ίδιο αλλά και θα εκτελούν επιθετικές επιχειρήσεις με τα όπλα τους και φυσικά ο πολύ σύγχρονος στόλος της τουρκικής ακτοφυλακής, ο οποίος πρώτος μαζί με ΜΕΑ θα προσπαθήσει να αποτρέψει από δυνάμεις του ΕΣ να επανδρώσουν νησίδες και βραχονησίδες.

      1. @Gunner
        Για τα «ΜΕΑ αυτοκτονίας» θα συμφωνήσω…για τα υπόλοιπα που αναφέρεις,δέν νομίζω οτι έχουν πολλές ελπίδες επιβίωσης σε ένα χώρο που θα βρίθει αντι αεροπορικών συστημάτων..είναι σχετικά αργοκίνητα και ο «στενός» χώρος μάχης του Αιγαίου απαιτεί, «είσοδο – προσβολή – ‘εξοδος» αστραπιαία όσο το δυνατόν..κάτι που μπορούν να στο δώσουν ,μόνο τα πυραυλικά συστήματα και τα μαχητικά τζέτ…

        1. Πρωταρχικό μέλημα για την ΤΑ και για την ΠΑ είναι ποιος θα κερδίσει τον άλλον στον αέρα και οι στρατηγικές προσβολές. Η ΠΑ δεν έχει αεροπλάνα διαθέσιμα για να κυνηγήσουν οπλισμένα ΜΕΑ, Hurkus C, Τ-129 & S-70B και υπό προϋποθέσεις ούτε η ΤΑ για να κυνηγήσουν ΟΗ-58 & ΑΗ-64 που θα επιχειρούν από τα νησιά μας.

          Γι αυτό τα νησιά πρέπει να έχουν αναβαθμισμένη ΑΑ άμυνα που θα απαγορεύσει στα μέσα του αντιπάλου να επιχειρούν στην περιοχή, παράλληλα με εναέρια μέσα που θα χρησιμοποιηθούν για το κυνήγι αυτών των μέσων και αναφέρομαι στα ΟΗ-58 εξοπλισμένα με stinger.

          https://www.youtube.com/watch?v=fyLUZuSUTEE

          To κακό είναι ότι δεν έχουμε προμηθευτεί μαζί με τα ΟΗ-58 τους ATAS, κάτι που τα τουρκικά Τ-129 το έχουν ήδη.

          https://i.postimg.cc/0Nd0BqyX/f67b4d2a5abb6c521bb60ae51e8d314d.jpg

  8. Δεν αρκεί να έχουμε αεροπλάνα, τανκς, πλοία… για συστήματα αυτοπρωστασίας σκέφτετε κανείς; Λες και έχουμε ψυχές στο full να τις ρίχνουμε στη μάχη. Όλλες τις λαμαρίνες μπορείς να τις αντικαταστήσεις, τα παλικάρια στις πρώτες γραμμές που θα υπερασπιστούν την πατρίδα μας είναι μετρημένα. Τόσο άχαροι ήμαστε, τόσο αξία τα δίνουμε; Εμείς που λέμε ότι είμαστε και λαός της θάλασσας, την έχουμε και στη σημαία μας, δε μπορούμε να κολήσουμε δυο λαμαρίνες, να φτιάξουμε κάτι δικό μας; Κάθε ψαροβάρκα είναι καλύτερη απ’αυτά τα φουσκωτά. Πρέπει να βάλουμε πολύ χρήμα, γι’ αυτό να μπεί ένας ειδικός φόρος για την άμυνα όπως έκαναν οι γείτονες εδώ και χρόνια και τώρα πετάνε. Με το σταυρό στο χέρι, τα διπλωματικά περί συνεργασίας και διεθνούς δικαίου και να περιμένουμε έλεος από άλλους δε γίνετε τίποτε. Ο απέναντι έχει ξεφύγει και πάει στο χειρότερο.

  9. Κακά τα ψέματα χρήματα για κάλυψη όλων των αναγκών με τέτοια σκάφη δεν υπάρχουν !
    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες λύσεις και μάλιστα ελληνικές !

    http://marvel.gr/models/marvel-41-passenger
    Σκάφη σαν το παραπάνω με τις προδιαγραφές κάθε κλάδου , μια χαρά θα ήταν σαν λύση !

    Ακόμα και με μια ράμπα στην πλώρη όπως άλλες σχεδιάσεις ( βλέπε κάτω λινκ ) θα ήταν κατάλληλο για ειδικές δυνάμεις και πεζοναύτες !

    https://www.youtube.com/watch?v=XS4UxNJ4aeM

    Σκάφη όπως το CB 90 έχουν αντιγράφει από πολλούς . Εμείς εδώ τα έχουμε κιόλας σε υπηρεσία με το λιμενικό ! Θα μπορούσε σχετικά εύκολα να γίνει κάτι αντίστοιχο βάση δικών μας προδιαγραφών για ένα περιορισμένο αριθμό μονάδων !

    Στην χώρα όμως που γίνονται όλα στο ΄πόδι …. τι περιμένει κανείς ??
    Αντί αυτού έχουμε πολυτυπία , ξενολαγνεία και υποβάθμιση !

    Δεν είναι θέμα χρηματοδότησης άλλα θέμα κουλτούρας

  10. @Γιάννης Νικήτας @GMT-I

    Είναι ένα θέμα που μπορεί να λυθεί άμεσα. Τα σκάφη αυτά πρέπει να αγοραστούν από το ΠΝ και να χρησιμοποιούνται για την μεταφορά τμημάτων του ΕΣ. Πρέπει να είναι μόνιμα αναπτυγμένα στα νησιά και να ενταχθούν διοικητικά στην Διοίκηση Αμφίβιων Δυνάμεων ή στην Διοίκηση Πλοίων Επιτήρησης.

  11. @Ο/Η Γιάννης Νικήτας Συμφωνώ απόλυτα με το ότι οι νόμοι πρέπει να αλλάζουν. Απλά πιο πολύ για τους υπόλοιπους αναγνώστες ανέφερα το πως δουλεύει το ελληνικό δημόσιο και γιατί ενώ θα προμηθευτούμε νέα σκάφη ουσιαστικά θα μιλάμε για δυνατότητες που υπήρχαν παλιά. Το σημαντικότερο από την ίδια την έννοια διακλαδικότητας είναι η προσωπική προσπάθεια αυτοβελτίωσης και αυτό είναι που όλο και λιγότερο λιγοστεύει στο σώμα των αξιωματικών. Δεν μπορεί τον παραμονές του Β’ΠΠ το σώμα των ελλήνων αξιωματικών να είχε γνώση σε μεγάλο βαθμό περί μηχανοκίνητου αγώνα που στην ελλάδα δεν είχαμε ακόμα δρόμους και ο Δαβάκης να γράφει πόνημα για τα τεθωρακισμένα έχοντας διαβάσει Φούλερ και γερμανούς ειδικούς και σήμερα στην εποχή της πληροφορίας να μην μπορούν να ιεραρχούν οι αρχηγοί και να λένε εγώ είχα 500 άρματα θέλω 500 καινούργια χωρίς να καταλαβαίνουν γιατί θέλεις καινούργια,ποια είναι η απειλή, που θα τοποθετηθούν έναντι πόσων και γιατί 500 και όχι 400 ή 300 ή 600. Γιατί πλέον οι περισσότεροι που βρίσκονται στις καίριες θέσεις δεν θέλουν να επεκτείνουν το πνεύμα της διακλαδικότητας και να αντιμετωπίσουν την αλήθεια. Ούτε σε επίπεδο σχεδιασμού δεν θέλουν πολλοί να κινηθούν. Αυτό είναι νοοτροπία ασχέτως αν υπάρχουν χρήματα. Για παράδειγμα και σε σχέση με το άλλο άρθρο περί του πυροβολικού απορώ αν οι σχεδιαστές της άμυνας μας κατανοούν ότι όταν μιλάμε για επάκτια άμυνα υπάρχει η εναλλακτική των κατευθυνόμενων μεγάλου βεληνεκούς πυραυλικά ή βλήματα πυροβολικού που μπορούν να εκτελέσουν συνεργατικές βολές και να αποκλείσουν τεράστιες ζώνες φθηνά αποδεσμεύοντας έτσι σκάφη για ανατολική μεσόγειο ή βόρειο αιγαίο μειώνοντας το κόστος και αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα. Εκεί υστερούμε και γι αυτό και πάλι αν νομοθετήσουμε πάλι δεν θα βγάλουμε τους σωστούς νόμους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *