Για το θέμα της απόκτησης σύγχρονων ταχυπλόων σκαφών εφόδου έχουμε κατ’ επανάληψη γράψει αρκετά άρθρα. Οι παρακάτω φωτογραφίες είδανε το φως της δημοσιότητας από το γραφείο τύπου του ΓΕΣ. Απορούμε βέβαια πως είναι δυνατόν να προβάλουμε την κατάντια μας.
Πρόκειται για ταχύπλοα πολιτικού τύπου (και μάλιστα κακού πολιτικού τύπου γιατί υπάρχουν και πολιτικά ταχύπλοα που κάνουν τη διαφορά) που δεν προσφέρουν καμία προστασία και μια ασθενική ισχύ πυρός. Αναφερόμαστε στο ζήτημα της προστασίας αφενός από τα στοιχεία της φύσης και αφετέρου από ενδεχόμενο εχθρικό πυρ.
Εξ όσων είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ο προηγούμενος Α/ΓΕΣ είχε θέσει ψηλά το ζήτημα της απόκτησης ικανού αριθμού σκαφών ώστε το προσωπικό που συμμετέχει σε τέτοιες επιχειρήσεις υψηλού ρίσκου να είναι όσο το δυνατό πιο προστατευμένο. Ο νέος Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς μάλλον έχει άλλη άποψη…
Η ουσία είναι πως 23 χρόνια μετά τη κρίση των Ιμίων εξακολουθούμε να μην έχουμε σύγχρονα ταχύπλοα μεταφοράς προσωπικού. Και όλα αυτά θα είχαν λυθεί με ένα κονδύλι της τάξης των 20-30 εκατομμυρίων ευρώ.
Στο Μακροπρόθεσμο Πρόγραμμα Προμηθειών Αμυντικού Υλικού 2011-2025 το οποίο οριστικοποιήθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) περιλαμβάνεται σχετικό πρόγραμμα για την απόκτηση Σύγχρονων Ταχυπλόων Σκαφών Μεταφοράς Δυνάμεων Άμεσης Επέμβασης συνολικού κόστους 33,00 εκατ. ευρώ.
Επιχειρησιακά αυτό που χρειάζονται οι ειδικές δυνάμεις και συγκεκριμένα οι αμφίβοι καταδρομείς και το προσωπικό του Πεζικού που εμπλέκεται στη Δύναμη Αμέσου Επεμβάσεως είναι τα μέσα που θα τους μεταφέρουν άμεσα από τις κύριες νήσους στις υπό απειλή βραχονησίδες και μικρονήσια είτε σε αποστολές προκατάληψης είτε σε αποστολές ανακατάληψης. Εκεί συνίσταται η ουσία της ταχείας αντίδρασης. Σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο άμεση παρουσία.
Πολιτική και στρατιωτική ηγεσία φαίνεται να αναγνωρίζουν την αξία των ειδικών δυνάμεων αφού προσφάτως συγκροτήθηκε η Διακλαδική Διοίκηση Ειδικού Πολέμου ενώ νωρίτερα ανά τακτά χρονικά διαστήματα η στρατιωτική ηγεσία μέσω των ασκήσεων ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ είχε δημιουργήσει την δύναμη «ΔΕΛΤΑ». Οι επιχειρησιακές δυνατότητες των μέσων μεταφοράς των καταδρομών στα νησιά βασίζονται στα Magna 960 και στα σκάφη VTR. Αμφότερα φουσκωτά ταχύπλοα σκάφη χωρίς καμία προστασία ακόμα και από πυρά φορητού οπλισμού.
Η κατάντια μας δεν έχει όριο. Οι ευθύνες διαχρονικά των ηγεσιών του ΓΕΣ είναι βαρύτατες. Και το αστείο είναι ότι δημοσιεύουμε και φωτογραφίες για να προβάλουμε τη γύμνια μας…
Εδώ τι κάνουν τα σοβαρά κράτη:
Ας μην κρυβόμαστε! Το μεγαλύτερο πρόβλημα μας είναι η ίδια η αδιαφορία μας. Γιατί δεν είναι όλα τα εξοπλιστικά των δισεκατομμυρίων…