Σωτήρια είναι η απόκτηση ανταλλακτικών ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ από το τεχνικό απόθεμα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για την Αεροπορία Στρατού και τα ΑΗ-64Α. Να σημειωθεί ότι η αξία των ανταλλακτικών είναι διπλάσιας τουλάχιστον αξίας συγκριτικά με το κόστος το οποίο θα καταβάλει η ελληνική πλευρά.

Η έλευση του όγκου των ανταλλακτικών από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διασφαλίζει την απρόσκοπτη ροή επαρκούς αριθμού κρίσιμων συγκροτημάτων και υποσυγκροτημάτων των ελικοπτέρων δίνοντας τους τεχνική ροή ανταλλακτικών για την επόμενη δεκαετία. Αδιαμφισβήτητα, θα δώσει μεγάλες τεχνικές ανάσες στα ελληνικά Apache.

Παράλληλα, σε εκκρεμότητα βρίσκεται ο εκσυγχρονισμός των ελικοπτέρων βάση της Ισραηλινής πρότασης πλην όμως η κατάσταση με τη πανδημία δεν έχει επιτρέψει τη μετάβαση στο Ισραήλ κλιμακίου επιτελών της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού ώστε να δουν εκ του σύνεγγυς το ισραηλινό αναβαθμισμένο AH-64 A Apache.

Comments

  1. Αυτό με τα ανταλλακτικά Απάτσι από τα ΗΑΕ γιατί θυμάμαι ότι είχε συμφωνηθεί στο παρελθόν και δεν είναι κάτι καινούργιο?

    Επίσης μου φαίνεται λίγο περίεργο που λόγω Covid 19 σε μια κρίσιμη στρατιωτικά περίοδο για την χώρα δεν μεταβαίνει κλιμάκιο στο Ισραήλ για αυτό και μόνο τον λόγο. Και το καλοκαίρι που είχε πέσει δραματικά γιατί δεν πήγαν? Εδώ και 3 χρόνια το συζητάμε (όπως και το NLOS) και όλο για κάποιο λόγο πάει πίσω ενώ σαν κόστος είναι πολύ μικρό για πολύ μεγάλη αναβάθμιση της ικανότητάς τους (βασικά από ακίνητα ελικόπτερα γίνονται με μεγαλύτερες δυνατότητες από ότι είχαν όταν αγοράσθηκαν).

    1. Η εντύπωση μου είναι πως κάποιοι σπρώξαν τα KIOWA και άφησαν τα APACHE στα χαλια τους
      Δαπανήθηκαν 50mil? για τα KIOWA με αποτέλεσμα να λιάζονται και τauα μαζί με τα APACHE!!
      αφού δεν διατέθηκαν τα resources για τη επιχειρησιακή εκμετάλλευση τους
      Ποσα KIOWA πετάνε ?
      Και γράφω πετάνε όχι ποσα είναι επιχειρησιακά@@@!!
      Και μάλιστα προσπάθησαν να το πουλήσουν ως μεγάλη επιτυχία!!

      Εάν δεν δουλεύει το αμάξι σου διότι δεν έχεις λεφτά να το επισκευάσεις δεν πας να αγοράσεις ένα άλλο που επίσης δεν μπορείς να συντηρήσεις έστω και εάν στο δίνουν σε τιμή ευκαιρίας!

      1. φιλε τα KIOWA εχουν αλλη αποστολη επισης απο τα 70 τα 35 νομιζω θα ειναι επιχειρησιακα τα υπολοιπα ανταλακτικα,Φυσικα και ηταν επιτυχια μην λεμε οτι θελουμε μονο για κραζουμε. Φιλικα παντα. Τα Apache Καποια στιγμη πρεπει να εκσυγχρονιστουν στα Ισραηλινα προτυπα να δουμε ομως.

        1. Από τα 70 Kiowa τα 36 θα είναι πλήρως επιχειρησιακα.
          Από τα υπόλοιπα ελάχιστα θα πάνε για ανταλλακτικά μιας κ έγινε σκούπα στο αμερικανικό απόθεμα ανταλλακτικών κ ήρθαν κ αρκετοί επιπλέον κινητήρες.
          Από αυτά που θα περισσέψουν κάποια θα είναι για την εκπαίδευση κ κάποια άλλα θα αναλάβουν αποστολές επιτήρησης σε περιοχές που δεν είναι πρώτη γραμμή.
          Στο κάτω κάτω οι εκλείψεις των υπολοίπων σε σχέση με τα επιχειρησιακά είναι στο κομμάτι επικοινωνιών.

          1. Άσε που ο μοναδικός λόγος που δηλώνονται σαν επιχειρησιακά μόνο τα 36 είναι η σύμβαση που έχουμε υπογράψει που θέτει όριο στον αριθμό επιθετικών ελικοπτέρων που μπορούν να διαθέτουν οι Ε.Δ. Είναι κάτι παρόμοιο με αυτό πού ισχύει με τα άρματα.

          2. Επιχειρησιακά η μάλλον μονο πτητικά είναι ζήτημα εάν είναι τα 6 όχι τα 36!
            Δεν υπάρχουν η δεν έχουν διατεθεί τόσο το ανθρώπινο δυναμικό όσο και επιπλέον κονδύλια για τα καταστήσουν επιχειρησιακά

        1. https://doureios.com/teleti-entaxis-kiowa-warrior-kai-chinook-osa-den-theloun-na-vlepoun-oi-episimoi/

          Μακάρι να είμαι!

          Ψάξε να βρείς στο youtube το αφιέρωμα στην αεροπορία στρατού στο Στεφανοβίκι

          Μιλάει ένας και λέει τα παραπάνω αλλα πολύ διπλωματικά δίνει και πόσους λίγους χειριστες θα εκπαιδεύονται στα KIOWA ανά χρόνο

          1. Αλλο το ενα(αργησαν να ξεκινησουν εκπαίδευση) και εντελως αλλο το αλλο( εδωσαν 44 εκατ για 60+ ε/π και αφησαν γι αυτο το λογο τα Απατσι…μηλα-πορτοκάλια.

          2. @giorgos tsagaris
            Καθόλου άλλο!
            Τα διαθέσιμα resources είναι συγκεκριμένα και πεπερασμένα
            Τα 44mil έπρεπε να είχανε πάει στα APACHE ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα υποστήριξης και για μερικό εκσυχρονισμό
            Αντίθετα σπαταλήθηκαν στα KIOWA για τα οποια ούτε για αυτά υπήρχαν η υπάρχουν? τα resources ώστε να είναι επιχειρησιακά

  2. Θα επρεπε να παμε σε Apache Guardian με ρανταρ που εντοπιζει στοχους στα 16 χιλ. Και spike nlos. Επισης τα Apache Guardian μπορουν να πολεμουν σε δικτυοκεντρικο περιβαλλον και να κατευθυνουν drone. Προσωπικα πιστευω οτι ειναι μια επενδυση που θα αξιζε για αγορα 30 κομματιων, αλλα με 35 εκατ. δολ. εκαστο λιγο δυσκολο.

    1. Να πούμε εδώ ότι η Ελλάδα έχει όριο τα 64 επιθετικά ελικόπτερα και οι θέσεις έχουν ήδη εξαντληθεί με τα υφιστάμενα Apache και Kiowa.

      Ως προς τα drone, απέχουμε πάρα πολύ από τέτοια είδος σενάρια. Ας πετάξουν πρώτα τα ελικόπτερα και αεροσκάφη που έχουμε, και μετά βλέπουμε.

      1. Τα Kiowa δεν ειναι επιθετικα ελικοπτερα, αλλα αναγνωρισης. Αυτος ηταν ο ρολος τους στον Αμερικανικο στρατο, και ετσι πρεπει να τα κατηγοροποιησουμε και εμεις. Ειναι λαθος να ονομαζονται επιθετικα.

        Ας μην ξεχναμε πως ακομη και μεταφορικα ελικοπτερα οπως τα Blackhawk μπορουν να φερουν οπλισμο οπως ρουκετες και πυραυλους Hellfire , αλλα αυτο δεν τα καθιστα επιθετικα ελικοπτερα.

        1. Δεν ξέρω πως χωρίζονται σε κατηγορίες, αλλά το γεγονός ότι έχουμε 28 Apache και δηλώσαμε μόνο τα 36 Kiowa ως επιχειρησιακά (σύνολο 64) δηλώνει ότι τα μετράμε ως επειδή. Τα 24 δηλώνονται εκπαιδευτικά (αστεία πράγματα βέβαια αφού δεν χρειάζονται τόσα εκπαιδευτικά, απλά δεν φέρουν όπλα και δεύτερο ασύρματο) και τα υπόλοιπα ανταλλακτικά.

          Το ερώτημα δεν είναι πόσα δηλώνουμε ως επιθετικά, αλλά ποια είναι σε πτητική κατάσταση, με τι όπλα και ηλεκτρονικά.

          1. Τα οπλα που μπορουν να φερουν τα Kiowa ειναι τα ιδια με αυτα που φερουν τα Apache, δηλαδη πυραυλους Hellfire, ρουκετες των 70 χιλιοστων, αλλα βεβαια πολυ μικροτερο φορτιο.

            Προφανως εαν παραστει αναγκη ακομη και τα «εκπαιδευτικα» θα φερουν οπλα καθως ηδη διαθετουν τις καλωδιωσεις, αισθητηρες, υπολογιστες βολης και λοιπες υποδομες..

            Παντως οι Αμερικανοι δεν τα αποκαλουν επιθετικα (attack) ελικοπτερα, αλλα παρατηρησης και αναγνωρισης (observation and reconnaissance). Ισως εμεις να τα ονομαζουμε ως επιθετικα ετσι ωστε να καλυπτουμε πληρως τις οροφες της συνθηκης. Εαν δεν καλυπτουμε την οροφη και γινει αναδιαπραγματευση και πρεπει να βρεθουν νουμερα να περικοπουν, τοτε να κινδυνευουμε εμεις με επιπλεον μειωση των οροφων. Οι Τουρκοι εχουν εξαιρεση σε τετοια ζητηματα καθως βρισκονται στην Ασια.

      2. Αυτά τα όρια στόν αριθμό οπλικών συστηματων είναι αναχρονιστικα καί δέν αντιπροσωπεύουν τήν πραγματικότητα καί πρέπει να καταργηθούν. Επίσης όρια στήν εμβέλεια οπλικών συστηματων να καταργηθούν.

        Τα όρια θυμίζουν επίσης τήν απαγόρευση από τήν Ευρώπη στήν Ελλαδα παραγωγικότητος Ελληνικών προΐοντων μέ τήν ανταλαγή υπό μορφής τουρισμού…δηλαδή υποταγής…

    1. Η αλήθεια είναι ότι και σε αυτό είμαστε σε άσχημη κατάσταση. Ούτε τα ελικόπτερα, ούτε τα μεταφορικά αεροσκάφη, ούτε τα πλοία, ούτε τα άρματα μάχης, τώρα γίνεται διαγωνισμός για τα υποβρύχια και τα f-16 κάνεις δεν ξέρει αν μετά την αναβάθμιση θα έχουν σύστημα αυτοπροστασίας και πως θα λειτουργεί

  3. Ερώτηση προς κ. Νικήτα και κυρίους συνομιλητές:

    Πόσο κοστίζει η αναβάθμιση των Απατσι σε D και πόσο η αναβαθμιση των Α και D σε Ε?

    1. Τα Α δεν μπορούν να αναβαθμιστούν σε τίποτα, είναι τόσο ριζικές οι διαφορές τους, που η αναβάθμιση έχει μεγαλύτερο κόστος από το να πάρεις καινούργιο. Εδώ η αναβάθμιση από D σε Ε είναι οριακά οικονομικά και πολλοί απλά λένε ας κρατήσουν για λίγο ακόμη τα D και μετά να πάνε στο επόμενο, ή τα αποσύρουν και πάνε να πάρουν το Ε.

      Η Αμερική σε λίγο θα αποσύρει τα D σε τεράστιους αριθμούς, αν κάποιου του κόβει στον στρατό μας, θα σχεδιάζει και κάνει ήδη κινήσεις να καπαρώσει καλά D από ΗΠΑ. Θεωρητικά την στιγμή που θα τελείωνε η αναβάθμιση των Α σε Α πάλι αλλά με ορισμένα συστήματα καλύτερα, θα γίνουν διαθέσιμα τα D των ΗΠΑ. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσαν να πουν ότι κάνουν τα A άοπλα εκπαιδευτικά για εισαγωγή στην κλάση και να αντικατασταθούν από D (ή θα κάνουμε όλα τα Καιόβα εκπαιδευτικά) και φυσικά στην άκρη θα έχουμε τα κιτ έτοιμα αν χρειαστεί να τα ξανακάνουμε ετοιμοπόλεμα.

      Άκρα σιωπή βλέπω στις φρεγάτες, μετά το κράξιμο από όλα τα μήντια εκτός από δύο, το κόβω να είναι πολύ σκεφτικοί όλοι. Πλάκα έχει να εγκλωβίστηκαν…. καθώς αντί να έχουν όλες τις λύσεις ανοιχτές, έπιασαν μόνο το δίπολο καλή αλλά σε τιμή κοροιδία Μπελάρα και άχρηστη και σε τιμή κοροιδία MMSC

      1. Ο επίλογος σου απεικονίζει την πραγματικότητα.
        Γι αυτό και η πρεμούρα με τα F35, ως διέξοδο διαφυγής από το τάξιμο που έκαναν στην LM.

    2. Οι Ολλανδοι για να κανουν 28 D σε Ε πληρωνουν πανω απο ενα δις.
      Οσοι πιστευουν οτι πρεπει να ενδωσουμε σε εκβιασμούς της Μποινγκ καλο θα ειναι να ξαναδιαβασουν την ερμηνεία του ορου value for money…

  4. Ο μπεγλητης ο μπαγλαμάς της εποχη »λεφτα υπάρχουν» δεν εκανε upgrade οταν ηρθε η ειδοποίηση για το σταμάτημα της υποστήριξης .

  5. Σε Ε, όλα τα ε/π περί τα 450 εκ. Σε D νομίζω ότι δεν συμφέρει η αναβάθμιση των Α (περί τα 250 εκ.), αφού και αυτά τα εγκαταλείπουν οι ουσαίοι και αργά ή γρήγορα θα υπάρχει θέμα ανταλλακτικών και γι’ αυτά, χώρια οι επιχειρησιακές δυνατότητες. Τα κάνεις όλα Ε και έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για χρόνια.
    Πιθανόν αυτά τα (ενδεικτικά) ποσά να μπορούν να μειωθούν με κατάλληλες διαπραγματεύσεις. Φθηνά δεν είναι.
    Και δεν είναι φθηνά, γιατί όταν αγοράζεις κάτι, δεν μπορεί να το έχεις 30 χρόνια παρατημένο. Τα οπλικά συστήματα δεν είναι οικόπεδα.

    1. Τα Α δεν τα εγκαταλείπουν οι ΗΠΑ, τα εχουν εγκαταλείψει εδώ και χρόνια, μόνο εμείς το Ισραήλ και 1-2 χώρες ακόμη τα έχουμε. Το Ισραήλ επειδή έβλεπε ότι αποσύρονται και δεν θα έχουν ανταλλακτικά πριν καμιά 10ετία σκούπισε ότι υπήρχε παγκοσμίως, ενώ παράλληλα ανέπτυξε πατέντες για να τα κρατήσει αξιόμαχα.

      Καλό ελικόπτερο το Απάτσι, αλλά η εμπορική πολιτική και το after sales της Boeing θυμίζει την ιστορία των Μιράζ, εντελώς όπως λένε οι Αμερικάνοι ripoff ή daylight robbery. Δεν μπορεί η τιμή μιας αναβάθμισης στο επόμενο level να είναι σχεδόν 50% της τιμής πώλησης του καινούργιου

      1. Τα D λέω ότι εγκαταλείπουν. Στα λοιπά (γνωστά), έχεις δίκιο.
        Ειδικά στο θέμα των Apache, έχει επικριθεί πάρα πολύ η εταιρεία. Όχι μόνο διότι στην ουσία με την πολιτική υποστήριξης σε αναγκάζει κάθε 10 χρόνια να αναβαθμίζεις αλλιώς μένεις από υποστήριξη , αλλά είναι και ακριβή.
        Βέβαια να σημειώσουμε ότι η ακριβή αναβάθμιση, είναι αυτή που κάνουν οι Ολλανδοί. Δηλαδή, αποσυναρμολογούν το ε/π, το συσκευάζουν και το στέλνουν πακέτο στις ΗΠΑ στην εταιρεία, όπου το παίρνουν πίσω πλήρως αναβαθμισμένο, full extra από συστήματα και εξοπλισμό και σχεδόν καινούργιο δομικά και με καινούργιους κινητήρες.
        Υπάρχει και φθηνότερη αναβάθμιση, περίπου στα ποσά που αναφέρω. Εμείς, δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε την ακριβή αναβάθμιση, αφού δεν είναι φθηνή και η απλή.

  6. Αγαπητοί φίλοι,
    Βάσει του κάτωθι ιστοχώρου ο οποίος θεωρείται αξιόπιστος η αναβάθμιση των ΑΗ64Α στο ισραηλινό πρότυπο της Elbit θα στοιχίσει στα για 19 μονάδες το οποίο περιλαμβάνει τα κάτωθι:
    – Elbit Systems will provide new Modernized Target Acquisition Designation Sight/Pilot Night Vision Sensor System (M-TADS/PNVS) systems and Integrated Helmet and Display Sighting System (IHADSS) to be equipped on the rotorcraft, DefenceTurk.net reported today, citing AzeriDefence.
    – The helicopter will also be equipped with Rafael-manufactured Spike NLOS fire-and-forget anti-tank guided missiles. Greece also plans to arm its S-70B-6 Aegean Hawk helicopters with these missiles.

    https://www.defenseworld.net/news/27458/Israel_to_Upgrade_Greek_AH_64_Apache_Helicopters#.X7–T2gzbIU
    Ωστόσο για την αναβάθμιση των ψάχνοντας τον ιστό βρήκα τον κάτωθι ιστοχώρο (κάτωθι το σχετικό link) στο οποίο αναφέρεται ότι βάσει της της τελευταίας παραγγελίας του US Army ΑΗ64Α σε Ε το κόστος για 117 μονάδες ανέρχεται στα $922.6m ήτοι $7.8m/unit.
    Είναι ξεκάθαρο ότι το συγκεκριμένο κόστος ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα οπότε και θα πρέπει να συνεχίσουμε την αναβάθμιση των δικών μας στο ισραηλινό πρότυπο ειδικά τώρα που συνάψαμε και την συμφωνία για την ίδρυση του Κέντρου Αεροπορικής Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα.

    https://www.intelligent-aerospace.com/military/article/16539025/army-orders-117-rebuilt-ah64e-apache-attack-helicopters-in-9226-million-deal

  7. Περιμένοντας το προηγούμενο μήνυμα μου να περάσει από τον έλεγχο καθότι έχει links θα ήθελα να παρατηρήσω ότι oι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες καθόσο από την έρευνα που έκανα βρήκα τα ακόλουθα:
    Ολλανδία: αναβάθμιση 27 μονάδων ΑΗ64D σε Ε κόστος περίπου $1.1δις ήτοι $39m/unit
    USA: αναβάθμιση 117 μονάδων ΑΗ64A σε Ε κόστος περίπου $1δις ήτοι $7.8m/unit
    Ελλάδα: αναβάθμιση 19 μονάδων ΑΗ64A στο Ισραηλινό πρότυπο της Elbit περίπου $2.3m/unit
    Όπως είναι φανερό πάμε με κλειστά μάτια στους ισραηλινούς γιατί τουλάχιστον θα μπορούμε να πετύχουμε μια αξιοπρεπή αναβάθμιση με ελάχιστο κόστος

    1. Τα 117 είναι στην ουσία upgrade από Ε σε νέο Ε, είναι refurbishment για να προσθέσουν νέες βελτιώσεις και θα έλεγα κάτι σαν ρεκτιφιέ. Δεν είναι από Α σε Ε, είναι D που έγιναν αρχική έκδοση Ε και μετά με λίγο κόστος έγιναν κάπως καλύτερη έκδοση Ε και ρεκτιφιέ μηχανολογικό.

      Η βελτίωση των Ισραηλινών είναι καλή, φτηνή και την θέλουμε, αλλά μην έχουμε προσδοκίες ότι θα φτάσει πχ το D απλά όπως είπα εκεί που δεν πετάνε θα πετάνε, και μετά θα γίνουν και πολύ καλύτερα Α με καλύτερους αισθητήρες και συστήματα κάτι που ανεπιφύλακτα αξίζει τα λεφτά του.

      Κάποτε κάποιοι είπαν αν το δώσουμε στο Ισραήλ να το κάνει, θα χάσει την πιστοποίηση/φροντίδα της Boeing. Ε και? Ποια φροντίδα, τώρα λιάζονται, ακόμη και αν πετύχει μερικώς πάλι επιτυχία είναι

      1. Αν κατάλαβα σωστά η βελτίωση των Α δε θα είναι το πλήρες πρόγραμμα που έχει εφαρμόσει το Ισραήλ στα δικά τους Α. Απλά θα αντικατασταθούν συστήματα που δεν υποστηρίζονται ώστε να καταστούν και πάλι λειτουργικά. Κάτι που δεν είναι καθόλου άσχημο βέβαια αλλά από την άλλα το να έχεις 2 τύπους σε τόσο μικρό αριθμό ελικοπτέρων είναι παράνοια. Προαφνώς αυτή η λύσν επιβάλεται από το μεγάλο κ΄σοτος αναβάθμισης στα νεώτερα πρότυπα D/E.

        Ωστόσο νομίζω ότι το θέμα αξίζει ένα γενικότερο σχόλιο. Θεωρώ λάθος που πήγαμε στο καλύτερο επιθετικό ελικόπτερο του κόσμου αν δεν μπορούμε να το υποστηρίξουμε οικονομικά. Και σε αυτό περιλαμβάνεται η FOS το κόστος αναβάθμισης – που είναι αυτονόητο για τα περισσότερα οπλικά σσυτήματα- η προμήθεια όπλων που να μπορούν να εκμεταλεύονται πλήρως τα πλεονεκτήματα του ελικοπτέρου, και γενικά το συνολικό κόστος κύκλου ζωής. Καλύτερα να πηγαίναμε σε κάποιο λιγότερο ικανό τύπο αλλά να μπορούμε να το έχουμε σε μεγαλύτερους αριθμούς σε μάχιμη κατάσταση και φυσικά όχι σε 3 τύπους (Α,D,Kiowa) όπως τώρα που πετάει μονοψήφιος αιρθμός από τον καθένα. Δηλαδή είναι σαν να μην τα έχουμε. Δεν ξἐρω αν αυτό θα ήταν κάποια έκδοση του Κόμπρα/Βάιπερ ή κάποιο ευρωπαϊκό αλλά αυτό το θέατρο του παραλόγου με τον εξοπλισμό των ενόπλων δυνάμεων και του δημοσίου γενικά πρέπει να τελειώσει. Είναι τεράστια πληγή.

        1. Το εξωφρενικό είναι ότι η Τουρκία κάνει ακριβώς αυτό που εμείς δεν κάνουμε. Ομοιομορφία αρχικά και σε βάθος χρόνου δική της παραγωγή όσων θα χρησιμοποιεί.
          Εμείς αγοράζουμε ότι «γυαλίζει», σαν νεόπλουτοι….

          1. Ναι το έκανε στα ελικόπτερα και στα F16 εξασφαλίζοντας εκτός από την ομοιομορφία βιομηχανικό έργο και τεχνονγωσία. Εμείς πάντως μόνοι μας τα λέμε μόνοι μας τα ακούμε.

          2. Αυτό που έκανε η Τουρκία είναι εντελώς λάθος. Έφτιαξε και καλά εργοστάσιο αεροπλάνων και όταν τελείωσε η παραγγελία της δεν ξαναέβγαλε αεροπλάνα, με συνέπεια για να μην μείνουν οι άνθρωποι στον δρόμο συζητάνε για γελοία προγράμματα του τύπου Χούρκους ή TFX.

            Με τα ελικόπτερα έσκασαν ‘ένα σκασμό λεφτά για να αρχίσουν να κατασκευάζουν μοντέλο 20-30ετίας με τεράστιο κόστος και εμείς θα έχουμε τον ίδιο και καλύτερο στόλο με τα μισά λεφτά. Φαντάσου και να πάρουμε δωρεάν D. Αυτοί τι να τα κάνουν τα D, έχουν εγκλωβιστεί αν πάρουμε Dακυρώνουν δικές τους παραγγελίες έτσι εμείς θα παίρνουμε D και αυτοί ….

          3. Νομίζω η καλύτερη στρατηγική είναι να έχεις πολλές μικρές εταιρίες που να φτιάχουν υποσυστήματα. Αν κάποια απ αυτές μεγαλώσει και γίνει Airbus έχει καλώς.

            Να προσπαθήσεις όμως να φτιάξεις με την μία εταιρία Airbus νομίζω είναι τρομακτική σπατάλη και πιθανότατα αργά ή γρήγορα θα πατώσει.

          4. @agnostosependytis

            Παρότι ξεφεύγουμε από το νόημα του πρώτου μου σχολίου που είναι σχετικό με τη δική μας πολιτική περί εξοπλισμών και πολυτυπίας, δε συμφωνώ πλήρως με την εκτίμηση σου περί τουρκίας. Η συνολική παραγγελία των F16 τους έδωσε σημαντικό βιομηχανικό έργο έως την ολοκλήρωση του προγράμματος. Εμείς αντίθετα με τις σαλαμοποιήσεις στις παραγγελίες έχουμε φτάσει να έχουμε 4 τύπους F16 κάποια από τα οποία με διαφορετικούς κινητήρες. Οι τούρκοι προχώρησαν στο πρόγραμμα αναβάθμισης των αεροκαφών τους συνολικά ενώ εμείς αποσπασματικά και μερικά και με σημαντική χρονική καθυστέρηση.
            Από κει και πέρα μπήκαν στο F35 που θα μπορούσε να τους προσφέρει μια συνέχεια στον εκσυγχρονισμό του στόλου τους και στο βιομηχανικό έργο. Οι λόγοι που δεν έχει πάει καλά αυτό είναι προφανώς η αγορά των S400 αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα πολιτικής επιλογής και όχι προγραμαμτισμού. Προσωπικά πιστεύω ότι οφείλεται και στα προβλήματα και το κόστος του F35 που δεν μπορεί να λειτουργήσει ως αντικαταστάστης πιό φθηνών στην αγορά και πιό οικονομικών στη χρήση αεροσκαφών. Δηλαδή οι τούρκοι με τίποτα δε θα μπορούσαν να αγοράσουν 100 F35A και 18F35B όπως ήταν το σχέδιο κατά τα λεγόμενα τους, διότι και η αγορά θα ήταν πανάκριβη και η υποστήριξη/χρήση. Αυτό όμως δεν είναι αιτιότητα των τούρκων αλλά των λαθών της ΛΜ στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
            Για τα ελικόπτερα δε θέλω να πάρω θέση για την ποιότητα γιατί δεν ξέρω πραγματικά αν είναι καλύτερο ή χειρότερο από το αρχικό ιταλικό σχέδιο. Ως ρπος την ομοιομορφία και το βιομηχανικό έργο πάντως είχε θετικά αποτελέσματα,

            Και εκεί πάντως θέλω να πω το εξής. Η λογική της τουρκοποίησης των εξοπλισμών οφείλεται και πάλι σε πολιτική επιλογή. Δηλαδή επειδή οι τούρκοι έχουν τη βαρβαρότητα, τη βία και την κατάκτηση ως ουσία της ύπαρξης τους γνώριζαν ότι τα επεκτατικά τους σχέδια θα επέφεραν αντιδράσεις μια εκ των οποίων ήταν το εμπάργκο όπλων. Επομένως ήταν κατά κάποιο τρόπο αναγκασμένοι από τη φύση τους να προχωρήσουν σε τουρκοποίηση των όπλων τους. Δηλαδή ζυγίζοντας ανάμεσα σε ακύρωση των επεκτατικών σχεδίων και καλής ποιότητας όπλων με βία και κατάκτηση με εγχώρια παραγωγή κατώτερης ποιότητα όπλων επικράτησε αυτό που είναι το φυσικό τους η βία. Δεν μπορούσαν κα κάνουν αλλιώς για λόγους πολιτισμικούς. Φυσικά και δεν είναι εύκολο να φτάσεις τεχνολογικά κράτη που ανακάλυψαν τη βιομηχανική παραγωγή και να κάνεις δικά σου ελικόπτερα και αεροπλάνα. Αλλά αυτή είναι μια επιλογή κάποιου που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο.
            Εμείς που έχουμε πιό ταπεινές φιλοδοξίες μια καλύτερη οργάνωση και ομογενοποίηση των παραγγελιών των εκσυγχρονισμών με επίτευξη μερικής συπαραγωγής ώστε να περιορίζεται η έξοδος κεφαλαίου δε θα μας χαλούσε. Σϊγουρα καλύτερη θα ήταν από το τωρινό απίστευτο μπάχαλο.

            ΥΓ. από που προκύπτει ότι θα πάρουμε δωρεάν D ;

  8. Πρέπει να κοιτάξουμε να αποκτήσουμε πρόσθετο αριθμό -D,που σύντομα θα αποσύρουν οι η.π.α.τα ελικόπτερα αυτά είναι πραγματικός πολ/της ισχύος ειδικά αν εκσυγχρονιστουν σύμφωνα με το ισραηλινό προγραμμα και οπλιστουν με πυραύλους spike .ας μην πετάμε χρήματα στον εκσυγχρονισμό των Μ.ε.α. sp,εδώ πιάνουν τόπο.μην ξεχνάμε ότι τα Τ129 γίνονται όλο και περισσότερα, όλο και ικανότερος.

    1. Το θεμα ειναι να σταματησει η νοοτροπια του θελουμε. Δηλ, αλλο θελω αλλο μπορω. Το να εχεις καποια χ ελικοπτερα χωρις να σε ενδιαφερει το ποσα μπορεις εσυ ο ιδιος να συντηρησεις να πεταξεις, να εξασφαλισεις τις αναβαθμισεις που πρεπει οταν πρεπει και πολυ απλα δε μπορεις να ανταποκριθεις σε αυτα ,να τα κανω τι τα D απ τα αποθεματα ; Εδω οι αναβαθμισεις των leo2a4 που ειναι ; να γινει και μια προσθετη αγορα αλλης μιας επιλαρχιας να ειμαστε στα 400 λεο περιπου, να αποσυρθουν τα 1α πλεον -50 ετων ειναι ελεος – και να ασχοληθουν απ το πιο απλο
      ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΖΙΚΟ LOL ! να φυγει η σαβουρα m109 a1 μαζι με των 203mm που ειναι στα νησια (δεν θυμαμαι τον τυπο αυτη τη στιγμη) αλλα θελουν ΚΑΙ αλλα ελικοπτερα ! Ok λιγη τσιπα δε βλαπτει.

      1. @ΠΑ
        Αγαπητέ φίλε, θέλουμε γιατί η γ’ελλ.δημοκρατια, έχει αφήσει την άμυνα της χώρας γυμνή.εχεις απόλυτο δίκαιο για την εξάρτηση του π/Ζ.αλλα αγαπητέ μου φίλε είναι πιο σοβαρό να δίνουμε 10εκ.€,για στέγαση των μουσαφιρεων, παρά για να αγοράσουμε ένα σύγχρονο κράνος που θα σώσει ζωές.τι να κάνουμε αυτό είναι το κράτος…

  9. Τα Καιοβα ειναι 70, τα 36 ηρθαν πληρη(βαζεις πιλοτους και τα αξιοποιεις), στα 24 λοιπουν καποιοι ασυρματοι και ειναι ετοιμα τα 10 ειναι για εκπαιδευση και οχι για ανταλλακτικα( οι αποθηκες ειναι γεματες για πληρη τεχνικη υποστηριξη. Ηρθαν Ιουν 2019.
    Ειναι επιθετικα Ε/Π και εχουν τον ιδιο οπλισμο με τα Απατσι σε Αντιαρματικα,Αντιαεροπορικα(stiger), Ρουκετες διαφερουν μονο στη ποσοτητα. Το σοβαροτερο πλεονεκτημα τους ειναι τα συγχρονα ηλεκτρονικα(θερμικες καμερες κλπ) εχουν οικονομικη ωρα πτησης, μικρο μεγεθος κλπ. Ειναι ιδανικα για επιθετικη αναγνωριση,περιπολιες μερα-νυχτα και γι αυτο υπηρχε σχεδιασμος για αξιοποιηση σε αμυνα νησου(τα απατσι ειναι για τον εβρο).
    Εαν υπηρχαν την εποχη των Ιμιων δεν θα εστελναν το χιουι με τον προβολεα και δεν θα χαναμε αδικα τα παλληκαρια.
    Οι πιλοτοι των Χιουι ευκολα εκπαιδευονται σε αυτα και οι τεχνιτες επισης.
    Η τιμη ηταν συμβολικη(44 εκατομ.) για 70 +πληθωρα ανταλλακτικων. Μονο να σκεφτει καποιος για τα NH90 δωσαμε περιπου 800 εκατομυρια εδω και 20 χρονια, δεν εχουν τα περισσοτερα γραψει ουτε μια ωρα πτησης και τωρα που θα ερθουν οι Μογγολοι τη δουλεια θα την κανουν τα Σινουκ που τα αυξησαμε ακριβως για αυτο το λογο.

  10. «Άκρα σιωπή βλέπω στις φρεγάτες, μετά το κράξιμο από όλα τα μήντια εκτός από δύο,»
    O ένας είναι το κανάλι του δραχμονίκου…το άλλο;; α?

      1. Φαντασου ο τσιπρας θα μπορουσε ανετα να τους στριμωξει αλλα πιστευουν σε ιδεολογιες, μονο yes sir ειναι – ηταν – με τους αμερικανους, κατα τ αλλα ιδεολογια και πολυτεχνειο.

    1. Δεν σου αρέσει το Olympia;

      Η ΕΣΤΙΑ μήπως σου είναι πιο «ευκολοχώνευτη»;

      ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΑΣ: ΤΟ 1/4 ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ!
      http://www.newsbreak.gr/ellada/147994/to-25-ton-katoikon-tis-athinas-einai-metanastes/

      «To περασμένο Σάββατο η ” Εστία ” ανέδειξε με αριθμούς μία από τις πολιτικές ωρολογιακές βόμβες που απειλούν την κυβέρνηση σε περίπτωση εκρήξεως της.

      Τους μετανάστες, οι οποίοι αυξάνονται, πληθύνονται και μετά τις τελευταίες κυβερνητικές αποφάσεις περιφέρονται ανά τις οδούς και τας ρύμας . Συμφώνως προς απόρρητη έκθεση της Ελληνικής Αστυνομίας, την οποία έχει στην διάθεση του ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σήμερα το 25% των κατοίκων της πόλεως των Αθηνών είναι αλλοδαποί, νόμιμοι και παράνομοι. »

  11. Κάποιου του χαρίζαν έναν γάιδαρο και αυτός τον κοίταζε στα δόντια… Κάτι τέτοιο μου θυμίζουν τα σχόλια εδώ.
    Το κρίσιμο θέμα που πρέπει να απασχολεί τις Ελληνικές ΕΔ είναι πόσο cost-effective είναι κάθε όπλο και πως μπορούν να φτιαχτούν συστήματα με ουσιαστική (και όχι στα χαρτιά) συμμετοχή Ελληνικών επιχειρήσεων.

    Όσον αφορά στα AH64A μια χαρά θα μας πάνε τα ανταλλακτικά. Για την αναβάθμιση απλά το 1.1 δις που δίνουν οι Ολλανδοί απλά είναι συγκρίσιμο των Rafale. Αν βρεθούν καμια 50+ mil τότε ΟΚ με το Ισραηλινό πακέτο.
    Τα Kiowa πλέον δίνουν ένα νέο πλεονέκτημα στον Έβρο και η λειτουργία τους μαζί με τα Apache είναι φονικός για τους καλοσυνάτους μας γέιτονες.

  12. Πανδημια και τριχες .
    Τις μασκες και τα τεστ τα αγνοουν οι κηφηνες του υπουργειου;
    Ωστε να χασουμε και αλλο αγνωστο χρονο με βλακωδεις δικάιολογιες τεμπεληδων η κατι χειροτερο σε βαρος της αμυνας της χωρας;..
    Δεν μαςεφθαναν οι χρονιεςαναβολες εχουμε και την προφαση του κορονοιου τωρα;

  13. Tι τα θελουμε τα Απατσι, ας τα πεταξουμε στον καλαθο των αχρηστων και ας αγορασουμε μεταφορικα Blackhawk οπλισμενα με ρουκετες και Hellfire.

    Αυτο το εξωφρενικο πραγμα προτεινε «ιστορικο» περιοδικο του αμυντικου χωρου πριν απο 2-3 μερες. Μαλιστα, τα Απατσι ειναι για πεταμα συμφωνα με την Πτωση, καθως προφανως ειναι της Boeing, ενω τα Blackhawk ειναι της Lockheed Martin, αρα ειναι καλα ελικοπτερα για ολες τις δουλειες.

    Μπορει να εχουμε ακομη τα 50χρονα μεταφορικα Χιουι της εποχης του Βιτεναμ, και να χρειαζομαστε αμεσα μεταχειρισμενα μεταφορικα ελικοπτερα, αλλα καποιοι πιστευουν πως αντι να αντικαταστησουμε τα UH-1 με Blackhawk, θα πρεπει να αντικαταστησουμε τα Απατσι με Blackhawk ! Τραβαω τα μαλλια μου πλεον οποτε ριχνω καμια ματια στο συγκεκριμενο σαιτ.

    Σχετικα με τα Απατσι, ευτυχως που βρεθηκε το αποθεμα, Ας παμε για εκσυγχρονισμο απο το Ισραηλ, καθως χρειαζομαστε τα Απατσι, μπορουν να κανουν εκπληκτικη δουλεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *