Η Νορβηγία ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο, με την Soucy Defense, για την προμήθεια ελαστικών ερπυστριών τύπου CRT (Composite Rubber Tracks) για τα τεθωρακισμένα οχήματα υποστήριξης RMMC G5 του Νορβηγικού Στρατού, τα οποία θα κατασκευάσει η γερμανική FFG (Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft). Οι CRT είναι κατασκευασμένες από ανθεκτικό συνθετικό ελαστικό υλικό και, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, προσφέρουν μια σειρά σημαντικών πλεονεκτημάτων:

Μειωμένα επίπεδα θορύβου: 5-10 ντεσιμπέλ στο εσωτερικό του οχήματος και 7-10 ντεσιμπέλ εξωτερικά του οχήματος. Η μείωση του ηχητικού ίχνους του οχήματος, στο εσωτερικό και εξωτερικά, βελτιώνει την ποιότητα των επικοινωνιών μεταξύ του οχήματος και του προϊσταμένου κλιμακίου, ενώ μειώνει, σε ποσοστό 40%, την απόσταση του ηχητικού εντοπισμού του οχήματος.

Μειωμένο επίπεδο κραδασμών: Σε ποσοστό 70%. Η μείωση των κραδασμών αυξάνει την ασφάλεια του οχήματος και μειώνει την καταπόνηση του. Η μείωση των κραδασμών οφείλεται ακριβώς στην ικανότητα του ελαστικού να απορροφά κραδασμούς. Σύμφωνα με τον Βρετανό απόστρατο αξιωματικών τεθωρακισμένων, Kevin Sloan, οι συνεχόμενοι και έντονοι κραδασμοί μπορούν να προκαλέσουν τραυματισμό στα αιμοφόρα αγγεία, το νευρικό σύστημα, τα οστά και τους μυς, ενώ προκαλούν πονοκέφαλο, ναυτία, άγχος, καταστάσεις που μειώνουν την αυτοσυγκέντρωση και αυξάνουν τις πιθανότητες πρόκλησης «μοιραίου λάθους» από το πλήρωμα.

Μείωση βάρους: Συγκριτικά με τις παραδοσιακές ερπύστριες οι CRT είναι ελαφρύτερες κατά 50%. Αυτή η μείωση του βάρους, σε συνδυασμό με την ικανότητα των CRT να απορροφούν τους κραδασμούς, έχουν ως συνέπεια τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε ποσοστό 25%

Αυξημένη διάρκεια χρήσης: Οι ερπύστριες CRT σχεδιάστηκαν προκειμένου να προσφέρουν αυξημένο επίπεδο προστασίας από έκρηξη αντιαρματικών ναρκών. Σε περίπτωση φωτιάς, η συνεχής κίνηση του οχήματος για 20 δευτερόλεπτα θα σβήσει την φωτιά από τις ερπύστριες, ενώ στην περίπτωση που η αντιαρματική νάρκη προκαλέσει σχισμή στην ερπύστρια, όχι να την κόψει τελείως φυσικά, τότε το όχημα μπορεί να κινηθεί, με χαμηλή ταχύτητα, και δεν χρειάζεται τη συνδρομή οχήματος περισυλλογής. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρία, ενώ οι παραδοσιακές ερπύστριες έχουν μέσο όρο ζωής, πριν την αντικατάσταση τους, 600 χιλιόμετρα, οι ερπύστριες RBT έχουν μέσο όρο ζωής 5.000 χιλιόμετρα.

Comments

  1. «…οι παραδοσιακές ερπύστριες έχουν μέσο όρο ζωής, πριν την αντικατάσταση τους, 600 χιλιόμετρα….».
    Τι είπες τώρα? Τόσο λίγα?
    Πάντως πολύ ενδιαφέρουσες αυτές οι ερπύστριες.
    Γενικά, με τη χρήση καινούργιων υλικών (ιδίως στα άλματα που έχουν γίνει στον τομέα των πλαστικών), τα επόμενα χρόνια, τα τανκ θα γίνουν ελαφρύτερα και ανθεκτικότερα. Έτσι συνεπώς φθηνότερα και σε κτήση και σε συντήρηση/χρήση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *