Σημαντική αναμένεται να είναι η αύξηση του προϋπολογισμού για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ του ΠΝ. Σύμφωνα με πληροφορίες το ΓΕΝ εξετάζει την αύξηση των διατιθέμενων κονδυλίων από 150 εκατομμύρια ευρώ στα 400 με 450 εκατομμύρια ευρώ γεγονός που θα επιτρέψει βαθύ και ριζικό εκσυγχρονισμό των πλοίων.

Επίσης, μια άλλη εξέλιξη είναι πως το ΓΕΝ φέρεται να προκρίνει εκτός του ανταγωνιστικού διαλόγου και την λύση της διακρατικής συμφωνίας γνωστή ως και ως G2G. Κάτι τέτοιο θέτει σε γραμμή πρόκρισης την Αμερικανική LM.

Οι Αμερικανοί αντιλαμβανόμενοι πως η επιλογή των MMSC έχει προσκρούσει στις θέσεις του ΠΝ πιέζουν ασφυκτικός για το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ του Στόλου. Μολονότι, οι Αμερικανοί έχουν λάβει τα τελευταία χρόνια όλα τα μεγάλα προγράμματα (F-16V, P-3, MH-60R) εντούτοις συνεχίζουν να πιέζουν για την ανάληψη ενός ακόμα προγράμματος και μάλιστα κομβικού για το μέλλον του ΠΝ.

Από αμερικανικής πλευράς βασική εταιρεία για την ανάληψη του προγράμματος εκσυγχρονισμού είναι η Lockheed Martin Canada. Πολύ ισχυρή και ανταγωνιστική υποψηφιότητα θέτουν οι Σουηδοί.

Η αύξηση της χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ του ΠΝ θα επιφέρει σημαντικές δυνατότητες στα πλοία τόσο με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου πακέτου ηλεκτρονικών – αισθητήρων όσο και με αύξηση του φόρτου αντιαεροπορικών βλημάτων. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως θα ήταν ιδανική περίπτωση η αύξηση των αντιαεροπορικών βλημάτων από 16 σε 32 ενώ απαραίτητο κρίνεται να εγκατασταθεί και ένα οπλικό σύστημα κατηγορίας RAM.

Comments

  1. Θα διαφωνήσω με το άρθρο…
    Οι ΜΕΚΟ πλεον μπορούν να προσφερουν πολυ καλά μόνο σε ASW… Η εγκατάσταση νέων υπερσυγχρονων σόναρ τροπιδος και VDS είναι απόλυτα εφικτή με αυτόν τον προυπολογισμο ενώ με έναν εκσυγχρονισμό στα Φαλανξ ακόμα και με τους υφιστάμενους ESSM είναι πολυ καλά καλά καλυμμένες σε αυτοπροστασία για πλοιο της ηλικίας τους…
    Από ραντάρ ένα NS100 ειναι υπέρ αρκετό μαζί με το απαιτούμενο update των stir.

    1. Εχω βαρεθει να φωναζω οτι οποιοδηποτε πλοιο μεγαλυτερο απο ΤΠΚ διαθετουμε, πρεπει να εχει ως κυρια αποστολη τον ανθυποβρυχιακο πολεμο. Αν ειναι να αλλαζουμε ρανταρ αερος και να αφησουμε οπως ειναι την ανθυποβρυχιακη σουίτα, καλυτερα να περιοροιστουμε στο οικονομικο προγραμμα των 150.000.000, δηλαδη γενικη συντηρηση και αλλαγη καποιων παρωχημενων ηλεκτρονικων.

      1. Ο βασικός εχθρός των πλοίων μας είναι οι εχθρικοί πύραυλοι. Αν δεν μπορούν να αμυνθούν από πυραύλους, δεν μπορούν να εκτελέσουν καμιά αποστολή ASW.

    2. Πεστα γιατι θα τρελαθω.
      Μια χαρα ηταν η αναβαθμιση με τα 160-180 εκρια, γιατι να δωσουμε 400-450 για πολυ καλο ρανταρ και πολυ καλο CMS απο τι στιγμη που δεν αλλαζουμε οπλισμο? ουτε ΑΑ ουτε AAW? Ουτε SM-2 να βαζαμε τετοιο κοστος. Φτηνοτερο ρανταρ και φτηνοτερο Cms απο τι στιγμη που θα ειναι συχρονα δε μας κανουν?
      Αν γλυτωσουμε 200 εκρια, βγηκαν τα λεφτα να αγορασουμε τις 2Μ που ακουγετε στα 250εκρια και οι 2 μαζι.
      Μηπως μολις ειδαμε την αγαπημενη μας λοκχιντ ειπαμε γιατι να μην παρει μερικα φραγκα ακομα, λες και δεν εχει παρει τοσα? Τι δουλεια εχει η λοκχιντ στο ελληνικο ΠΝ, μου λέτε?
      Δε μιλαω για τα εναερια μεσα που καλως τα παιρνει, δεν διαφωνω για τα ελικοπτερα.
      Ενα νεο σκανδαλο με πρωταγωνιστρια την «εθνικη» μας εταιρεια ειναι στα σκαρια?
      Ρε παιδια ενας εισαγγελεας δεν υπαρχει?
      Με το που ακουγετε το ονομα λοκχιντ για προγραμμα εξοπλισμων πρεπει να επεμβενει εισαγγελεας

      1. Πλακα κανεις; εδω δωσαμε 1δις για scalable AESA ρανταρ τη στιγμη που τα V9 ηταν μια χαρα. Με 1 δις μπορουσαμε: να βαλουμε link16 στα 50αρια και τα -5, να αναβαθμισουμε τα erieye σε -ER και ισως να αγοραζαμε ακομα 2.

      2. Τι – ποιός εισαγγελέας? Όλοι οι δικαστικοί το μόνο που τους νοιάζει είναι το μηνιάτικο – τα επιδόματα και το εφάπαξ που παίρνουν + το πακέτο του γάμου της κόρης τους…..για εξοπληστικά και γενικά για την ευνομία θα κουραστούν??? άστο ξέχνατο.

    3. Μάγειρας

      Εξαιτίας του πυροβόλου που φέρουν θα μπορούσαν να προσφέρουν και μερική υποστήριξη στην ξηρά απο μεγάλη απόσταση με προυπόθεση την απόκτηση των απαραίτητων πυρομαχικών μεγάλης εμβέλειας.

  2. Ο καιρός περνάει και ΤΊΠΟΤΑ δεν προχωράει!!

    Τώρα θα ξεκινήσουν ανταγωνιστικό διαολογο?

    Το ίδιο δεν κάνα τα τελευταία 2+ χρονια??

    Επιπλέον τα πλοία θέλουν γενικές επιθεωρήσεις επισκευές αντικαταστάσεις σε σκάφος συστήματα προωστήριο και δεν συμμαζεύεται

    Και τώρα να υπογραφόταν το πρώτο πλοίο θα έμπαινε μέσα μετά από ποσο καιρό ? 1-2? χρονια?
    Ποσο καιρό θα είναι off? το ελάχιστο 1.15-2 χρονια
    Μπορούμε να έχουμε 2 MEKO off ταυτόχρονα?
    δεν νομίζω!

    Οποτε μιλάμε για end life upgrade με το τελευταίο πλοίο να παραδίδεται προς το τέλος της δεκαετίας ΕAΝ πάνε όλα καλά και δεν προκύψουν προβλήματα τόσο με το πρόγραμμα όσο και με το σκάφος!

    Επίσης είναι και το θέμα της ομοιογένειας υλικού όσο γίνετε με τις νέες φρεγάτες

    Οποτε Βράστε ρύζια γενικώς!!

    1. Αγαπητέ φίλε συμφωνώ μαζί σου.θελω δε να σημειώσω πως αν και εδώ προχωρήσουμε σε απευθείας ανάθεση χωρίς διαγωνισμό και χωρίς α/ο,καλύτερα με τα 150εκ. του παρελθόντος, γιατί ίσως τα 250 να πιάσουν τόπο άλλου.ημουν νιος και γέρασα και εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ δεν βλέπω…

      1. Γιατί , δεν είναι καλύτερη η απ´ευθείας ανάθεση 450 εκατ. αφού μας πιέζει ο χρόνος; Και φαίνεται ότι δίνουμε περισσότερα και ότι ανταποκρινόμαστε στο επείγον! Η ιστορία επαναλαμβάνεται σε όλους τους τομείς κρατικών προμηθειών.

    2. CK

      Ευκαιρία έψαχναν να έχουν εύκολο παιχνίδι και λίγες αντιδράσεις απ την κοινή γνώμη.

      Περίμενες πραγματικά να γίνει MLU σε αυτά τα πλοία;

      Οι ίδιοι οι ναύαρχοι δεν θα το πρότειναν στα πρώτα 2 πλοία, όπως δεν συμφώνησαν για τα ολλανδικά πλοία εξαιτίας της ηλικίας που είχαν όπως θυμάμαι να έλεγε ο ναύαρχος Αντωνιάδης που θεωρεί και το θέατρο που παίζεται με την παρακολούθηση των τουρκικών πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο καραγκιοζιλίκια των Ελλήνων πολιτικών.

      https://m.youtube.com/watch?v=c4moBcoDhzM

  3. Εάν σκευτεις ότι αυτήν την στιγμή οι 3 φρεγάτες S είναι μη αναβαθμησμενες με ηλεκτρονικά και ανθυποβριχιακα ,μηχανές,όπλα…κ.τ…..και συνεχίζουν να υπηρετούν μετά από 40+ χρόνια…ΥΠΟΣΤΙΡΗΖΩ ΟΤΙ Η ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΚΟ ΣΕ ΟΠΛΙΣΜΟ,ΡΑΝΤΑΡ,ΜΗΧΑΝΕΣ,Καλοδιωσεις… ΘΑ ΥΠΟΣΤΙΡΗΞΩ ΟΤΙ Η ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ των meko θα τις κρατήσεις επιχειρισιακες μέχρι τα βαθιά γεράματα του…Δηλαδη κοντά στο 2050 φιλί μου ….ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΊ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΗΣ ΣΟΥΗΤΑΣ ΤΟΥ …. ΔΙΌΤΙ ΑΠΟ ΟΤΙ ΦΕΝΕΤΑΙ ΕΠΙ ΤΟΥ ΈΡΓΟΥ …ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΆ ΤΗΝ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΛΙΚΌΠΤΕΡΑ ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΟΥ ΠΟΛΈΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ P3 Orion…τα ελικόπτερα ξετριποσαν τα τουρκικά υποβρύχια πριν 20 μερες και όχι φρεγάτες… ΈΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΙΠΩΣΗ ΟΤΙ ΤΟΝ ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΟΥ ΠΌΛΕΜΟ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ αποφασησει να τον κάνει από αέρα και όχι δια θαλάσσης…και αυτό φένεται και στις επενδύσεις του για τα P3 orion,τα Romeo…..ΔΕΝ ΘΑ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕ ΕΑΝ ΤΑ ΛΕΥΤΑ ΕΠΑΡΚΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΉ ΤΟΥ ΑΝΘΥΠΟΒΡΙΧΙΑΚΟΥ ΣΥΣΤΉΜΑΤΟΣ…ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΦΤΆΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ 400 εκατομ…

  4. Οι πιεσεις των αμερικανων ειναι θρασυτατες. Τι ακριβως εχουν παραχωρησει στην Ελλαδα τα τελευταια χρονια για να ζητανε και το προγραμμα για τις φρεγατες? Μας εδωσαν 4 ψαροκαικα Mark V σε αθλια κατασταση και μερικα Kiowa που ειχαν για πεταμα, και μας εκαναν χαρη δηλαδη??? Για τη συμφωνια για τις βασεις τι μας εδωσαν ως ανταλλαγμα? Στο θεμα της επιθετικοτητας τηε Τουρκιας σφυριζαν αδιαφορα.

    Οι αλουμινιες ψαροτρατες MMSC δεν κανουν για τιποτα, και κοστιζουν οσο οι Μπελχαρα. Δεν πρεπει να αγοραστουν.

  5. Πάντως ακόμη πολλά συζητάμε, για ανταγωνιστικό διάλογο συζητάμε και τίποτα δε γίνετε.
    Τα πολλά λόγια είναι φτώχια, χάσαμε χρόνια να συζητάμε και τώρα τρέχουμε και δε φτάνουμε.
    Καιρός για πράξεις super fast track γιατί ο απέναντι δε θα μας περιμένει μέχρι που να βγάλουμε συνπεράματα και αποφάσεις και να κάνουμε πράξεις.
    Εύχομαι οι πιλότοι μας να βρίσκοντε ήδη στη Γαλλία και να εκπαιδεύοντε σε ραφάλ, ήδη κάποια που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός να είναι στο δρόμο τους κτλ.

  6. Όπως λενε οι φιλοι ανω: οι ΜΕΚΟ αξιζουν μονο ως ανθυποβρυχιακες πλατφορμες, Παραπανω χρηματα πανε αχρειαστα.

    Αλλα αφου η μαμα LM ειναι στο παιχνιδι, πρεπει να παρουν οσο γινεται παραπανω χρηματα του φορολογουμενου.

      1. To G2G κάτι τέτοιο δείχνει. Δεν έιπε κανείς ότι είναι σίγουρο αλλά είναι γεγονός πως η Κυβέρνηση προτίθεται να προβεί σ επολιτικές επιλογές. Και αυτό δυστυχώς δεν σημαίνει ότι επιχειρησιακά είνα πάντα οι καλύτερες…

        1. Επιπλέον εάν αληθεύει πως ζητάμε οι δυο ενδιάμεσες να είναι κοντά στις 4 καινούργιες τι κάνει vroum vroum στη θάλασσα???
          προπέλα η …waterjet??
          4MMSC
          2 FREEDOM
          και εKSυχρονισμενες MEKO κοντά στις παραπάνω με CMS/RADAR/SENSORS/LINKS!!
          Θα αφηνιάσουν οι πρώην [email protected] αλλα είπαμε πολιτκή απόφαση!!

          1. @GEORGE
            Κάπου διάβασα δηλώσεις του Αdonis πως εξετάζονται προτάσεις από ΗΠΑ Ολλανδία και Βρετανία
            Οι Γερμανοί δεν έχουν ακούγονται πουθενά
            Ούτε διαφημίσεις ούτε lobbying

          2. Ας μην αποκλείσουμε σενάριο με Τ23. Είναι πολλές κι αναβαθμίζονται οι περισσότερες. Πάντα ως μια λύση σχετικά άμεση και με μέγιστο ορίζοντα 15ετίας.

        2. Οι Ευρωπαίοι διαμαρτύρονται και η Κυβέρνηση πρέπει να κάνει μια κίνηση και προς αυτούς. Ολλανδία και Γερμανία νομίζω ότι θα παίξουν για τις φρεγάτες, οι ΗΠΑ για τα ΑΑ όπλα και τις τορπίλες των πλοίων, με τις ΜΕΚΟ και πάλι νομίζω ότι αυτοί θα μοιραστούν το πρόγραμμα.

        3. δε σημαίνει απαραίτητα αυτό
          ..σημαίνει ότι απλά κάνουμε πιο άμεσα /γρήγορα… για τον απλούστατο λόγο ότι πριν τη συμφωνία μπορεί να έχει συμβουλευθεί τους ειδικούς όπως άλλωστε φάνηκε ότι κάνει και σε άλλα ζητήματα/κρίσεις ( π.χ
          κορωνοιο) πιθανόν όμως και να θέλει να ισορροπήσει ανάμεσα σε επιχερησιακα και πολιτικά-οικονομικα κριτήρια

    1. phormio

      Η ΛΜ δεν θα έπρεπε να γκρινιάζει όμως, αφού πήρε αρκετά και απο προγράμματα για το ναυτικό, όπως τα Ορίον και τα νέα ελικόπτερα Seahawk που θα αγοραστούν.

      1. Γιατί να μην γκρινιάζει ;

        Βιλαέτι τους είναι το ΥΠΑΜ. Εάν είσαι εκπρόσωπος εταιρίας και πρακτικά είσαι policy maker σε ξένη χώρα, τότε εκμεταλλεύεσαι τους «υπαλλήλους» στο φουλ.

        Ο Θείος Ντένις έχει να σκεφτεί τα bonus του. Και καλά κάνει στο κάτω κάτω.

        Άλλοι παίρνουν όρκους για υπεράσπιση της χώρας αλλά κοιτάνε την τσέπη τους. Αυτός έχει υποχρέωση μόνο στο board of directors.

        1. Πάντα γκρινιάζει ούτως η άλλως όταν δεν παίρνει την συμφωνία, αφού είναι φαταούλες που δεν χορταίνουν όσα και να αρπάξουν.
          Ο Ντένης ασφαλώς εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την επιρροή που έχει η εταιρία στην Ελλάδα και έχει μόνο υποχρέωση απέναντι στην εταιρία, αλλά αυτό είναι δικό του πρόβλημα. Οι προβληματικοί είμαστε προφανώς εμείς όπως παρατήρησες σωστά αφού η διαφθορά στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε εθνικό άθλημα όπως και η φοροδιαφυγή και μερικά άλλα πράγματα που μας χαρακτηρίζουν σήμερα στα μάτια των ξένων.

  7. Συγκρατώ δύο φράσεις.
    »Το ΓΕΝ εξετάζει»-»Το ΓΕΝ φέρεται να…»
    Δλδ. επί της ουσίας απολύτως τίποτα.
    Προτεραιότητα για τον κ Υπουργό,τον κ.Α/ΓΕΝ και τον κ.Γ.Γ. είναι η τελετή εγκαινίων της αίθουσας συμβουλίων Αρχηγών Γενικών Επιτελείων. Ο κ.Υφυπουργός βρίσκεται σε τουρνέ ανά την Ελλάδα.
    ΥΓ.Αλήθεια κ.Νικήτα,ο κ.Υπουργός έχει δώσει συνέντευξη τύπου για την πορεία των εξοπλιστικών στους διαπιστευμένους στο ΥΕΘΑ συντάκτες ή παίζει το παιγνιδάκι της επιλεκτικής διαρροής στους ημέτερους αβανταδόρους?

    1. «τελετή εγκαινίων της αίθουσας συμβουλίων Αρχηγών Γενικών Επιτελείων» …
      Δηλ. έφτιαξαν μια αίθουσα και θα γίνει ολόκληρη show, τελετή και εγκαίνια;
      Αξίζει αυτό μία είδηση;
      Εδώ καιγόμαστε και δεν έχουμε άλλες προτεραιότητες;

      1. Παρουσία όλης της ηγεσίας!!!
        Και αυτοί πληρώνονται από εμάς!!

        Έχετε δει σε καμια εταιρία να βάφεται η αίθουσα συνεδριάσεων του διοικητικού συμβολίου και μετά να κάνουν εγκαίνια να κόβουν κορδέλες παρουσία όλων των διεθυντικών στελεχών???

        Μονο σε ΔΕΚΟ ίσως!!!

        Οι άνθρωποι είναι ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΟΊ!

        Όταν λέω πως θέλει γκρέμισμα εκ βάθρων όλη η ιστορία…

        Με τέτοια μυαλα ένστολα η κουστουμαρισμένα δεν υπάρχει σωτηρια!!!

  8. Με 400-450 εκ. € μπορούν πλέον να γίνουν πολλά κι ελπίζω όχι (μόνο) μίζες.

    Εγκατάσταση Link-22 οποσδήποτε, αλλαγή ανθυπροβριαχιακής σουίτας με Kingklip Mk.2 & Captas Mk.4, ESSM block II σε δυάδες στον Mk.48, πέραν των ήδη σχεδιαζόμενων αλλαγών σε ραντάρ και CMS.

    Αν χωράνε στον προυπολογισμό, τορπίλλες MU90 Impact και εκσυγχρονισμός Phalanx σε Block 1B.

    Επίσης σε περίπτωση επιλογής της MEKO Α200, αντικατάσταση του ενός Phalanx με RAM, και τοποθέτηση του στις νέες φρεγάτες, έτσι ώστε παλιές και νέες να διαθέτουν από ένα Phalanx και ένα RAM.

    1. Ενώ τα προγράμματα των F16 και Romeo έχουν να προσφέρουν πάρα τις οποίες σεβαστές αντιρησεις υπάρχουν, τα P3 και MMSC θα είναι οριστική ταφόπλακα για το ΠΝ αφού θα επενδύσει πολλά δις χωρίς ουσιαστική ανταπόδωση.
      Αν οπωσδήποτε πρέπει να διαλέξουμε μεταξύ Belara or MMSC θα διάλεγα την πρώτη. Αλλά με 4 δις θα έπρεπε να πάρουνε 5 ή 6 πλοία, ώστε με τον εκσυγχρονισμος τωβ ΜΕΚΟ και την ενδιάμεση αρκετών μτχ. να φτάσουμε την οροφή κυρίων μονάδων που χρειάζονται. Οι MMSC μάλλον θα είναι harbor queen κατά το hangar queen αλλού τεχνολογικού επιτευγματος της κατασκευάστριας.

  9. Σε άλλο φόρουμ ακούστηκε πως οι Ιταλοί συμμετέχουν στον διαγωνισμό των φρεγατών με την FFGX για φρεγάτα …..

    Ίσως από εκεί να καταφέρουν οι Αμερικανο-ιταλοί να μπουν στο ΠΝ , με εγχώρια κιόλας ναυπήγηση.

    Για να δούμε.

    Προσωπικά θέλω ESSM στο σκάφος αλλά θέλω ASTER 30 και όχι SM2.

    1. Δεν νομίζω να ήταν σε άλλο φόρουμ αλλά σχόλιό μου σαν ελπίδα, σε άλλο άρθρο σε αυτό το σαιτ, όπου είχα πει ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν κατέβαινε η Fincantieri με την FFGX (που αν κατασκευαζόταν στην Ιταλία και όχι Αμερική θα έβγαινε φτηνότερη) και με Ευρωπαϊκά όπλα/ραντάρ (πχ Sea Fire και Aster.

      Πρόβλημα θα ήταν ότι δεν έχουν κανα καλό καράβι για ενδιάμεση λύση)

  10. Αυτο που βλεπω ειναι οτι η Κυβερνηση αυτη θα κανει σοβαρα εξοπλιστικα συμβολαια βαση πολιτικων και οχι στρατιωτικων επιλογων.Τα Rafale ηταν το ευκολο και λογικο.Ομως απο εδω και εμπρος το πεδιο ειναι πολυ σκοτεινο και θα πρεπει ολοι μας και ειδικα ο αμυντικος τυπος που δεν ελεγχεται απο τα κυβερνητικα επιτελεια να ειμαστε ετοιμοι να «επιτεθουμε» all guns blazing σε επιλογες συστηματων (MMSC κ.α) που θα δεσμευσουν την χωρα και τις επομενες κυβερνησεις για πολλα χρονια.Μην ξεχναμε το οικονομικο σκελος της εξισωσης και τις ασχημες οικονομικες προοπτικες για το κοντινο τουλαχιστον μελλον. Αυτες οι επιλογες η θα «χτισουν» η θα «γκρεμισουν» τις Ε.Δ.

    Αναλογη σταση πρεπει να εχουν και οι στρατιωτικοι.Αλλα δεν τρεφω φρουδες ελπιδες.

  11. Λοιπον… Το συστημα TACTICOS που εχουν οι Super Vita, οι εκσυγχρονισμενες S, οι καινουργιες κανινιοφοροι OSPREY δεν ειναι το ιδανικο CMS για την αναβαθμιση των ΜΕΚΟ? Ή οταν μιλαμε για …. LM δεν μας ενδιαφερει η ομοιοτυπια και κοιταμε το CMS της LM?

    Λοιπον οι εξι φρεγατες S αναβαθμιστικαν με 70 εκ Ευρω εκαστη. Καντε οτι καναμε στις S (πληρης συντηρηση, νεο συστημα μαχης, αναβαθμιση αισθητηρων) και βρειτε ενα καλο περιστρεφομενο ρανταρ. Με 100 εκ. Ευρω ανα καραβι δεν μπορεις να κανεις παραπανω πραγματα.

    Υ.Γ.: Αν τα Apache τα εφτιαχνε η LM και οχι η Boeing θα τα ειχαμε αναβαθμισει σε επιπεδο …. ΑΗ-64Ε (!!!!) εδω και χρονια…

  12. Ένα ωραίο άρθρο για τα διάφορα MLU που έχουn εφαρμοστεί στις MEKO200:
    https://www.navalanalyses.com/2019/11/meko-200-ffg-mild-life-upgrade-mlu.html

    Σε σημερινή «επιλεκτική διαρροή στους ημέτερους αβανταδόρους» που ανέφερε και συγχολιαστής παραπάνω, για το πρόγραμμα των φρεγατών, μιλάει για απόφαση ως το τέλους του χρόνου, για φρεγατα πολλαπλων ρόλων με έμφαση σε αντιαροπορική άμυνα και να μην υστερεί σε αθυποβρυχικές δυνατότητες, φωτογραφίζοντας μάλλον [email protected] και σίγουρα όχι MMSC.

        1. Ευχαριστν φιλε.
          Οπως τα λες ειναι, δηλαδη το ΠΝ θελει ενα πλοιο που να εχει 16 Aster 30 η SM-2,
          (ο ΠΘ δηλωσε πολλαπλου ρολλου, αρα οι 16 φτανουν, αν θελαμε 24-32++ δεν θα ελεγε θελουμε πλοια αεραμυνας?) και Βασικοτατο 2πλα συχρονα σοναρ (κητους+ συρομενο)
          Πως θα κερδισει η αλουμινοτρατα τον διαγωνισμο?
          Ενω η μπελαρα γαλλικη διαμορφωση ειναι «φωτογραφία» των απαιτησεων του ΠΝ

  13. Οι φρεγάτες αν δεν είναι γαλλικές θα είναι ολλανδικές. Εκτός πάντα αν υπάρξει έκπληξη από ΗΠΑ και δούμε τίποτε άλλο αντί για τις mmsc! Μήπως δούμε και καμιά αμερικανο-ιταλικη κοινοπραξία και πρόταση!

  14. Οι 4 φρεγάτες δεν αρκούν. Θα πρέπει να μπει οψιόν για άλλες 4 τουλάχιστον σε δεύτερο χρόνο. Από εκεί και πέρα θα χρειαστούν και δύο μεγαλύτερα πλοία μεγέθους αντιτορπιλικού και κορβέτες «τουμπανιασμενες» σαν τις Ισραηλινές saar

  15. ως άσχετος και εξω απο τα πράματα έχω να πώ οτι δεν ξέρουμε (γενικώς) τι μας γίνεται.
    Ανακοινώνουμε αναβάθμιση 150εκτ «ουου είναι λίγα..δεν φτάνουν»
    Ανακοινώνουμε αναβάθμιση 450εκτ «πεταμένα λεφτά, τσάμπα θα πάνε»
    Το μονο συμπέρασμα που έχω καταλήξει (πέρα απο το οτι δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε ποτέ) είναι οτι το Ναυτικό δεν ξέρει τι θέλει.
    Του λές να συμφωνήσει με την Γαλλία για πλοίο και πάει και σχειδιάζει πλοίο 1 Δις και φυσικά τρώει πόρτα. Καλα πρίν το σχεδιασει δεν σκέφτηκε να ρωτήσει το ταβάνι που έχει??
    Μετά έχεις να αντικαταστήσεις 9 S. Αν πάρεις με 2-3 δισ 2 πλοιά τα αλλά τι θα τα κάνεις?

    Οι του ναυτικού προφανώς είναι απιαστοι στη θάλλσα αλλά άσχετοι στους σχεδιασμους?

    1. Για το τελευταίο νομίζω είμαι σίγουρος ποια απάντηση έχουμε όλοι στο μυαλό μας, αυτό με το άπιαστοι στην θάλασσα με προβληματίζει κάπως γιατί αν δεν είχαμε το τελευταίο περιστατικό με το Oruc Reis που έσωσε κάπως την υπόληψη του ναυτικού, τις μόνες ειδήσεις που θυμάμαι από το ναυτικό μας είναι:

      -μια ΤΠΚ που τράκαρε με το Σάμινα και βούλιαξε,
      -μια φρεγάτα που έπεσε σε ξέρα της πλάκας και κατέστρεψε σόναρ 20-30 εκατομυρίων,
      -ένα άλlο πλοίο που το στούκαρε τουρκική φορτηγίδα που έπλεε με 5 κόμβους,
      -δύο φρεγάτες που τράκαραν η μία την άλλη στον ναύσταθμο, και
      -ένα υπερσύγχρονο πλοίο της ακτοφυλακής που το στούκαρε η τουρκική ακτοφυλακή ενώ αν απλά πατούσε μια γκαζιά μερικά δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση, με τα γκάζια που έχει έπρεπε να κάνει καψώνι στους τούρκους, απλά μάλλον τον πήρε ο ύπνος.
      -και δεν ξέρω αν πρέπει να αναφέρω την περίπτωση των Ιμίων που ενώ ήξεραν ότι οι τούρκοι θα ανέβουν στην Ίμια και ήταν δύο νησιά έβαλαν φρουρά μόνο στην μία και οι Τούρκοι ανέβηκαν στην άλλη

      Οπότε το άπιαστοι μένει ακόμη να το δείξουν γιατί το σκορ επί του παρόντος είναι πολύ αρνητικό, τουλάχιστον να είναι στην τσίτα να το ισοφαρίσουν. Ως τότε δεν είναι άπιαστοι, ένα πλοίο μας με τον καπετάνιο και το πλήρωμά του στάθηκαν στο ύψος τους, οι άλλοι? Θα δούμε

        1. Το σχόλιό σου ήταν πολύ καλό σε όλα του, και μια χαρά κατάλαβα ότι είσαι ευγενικός άνθρωπος και όχι κακιασμένη πεθερά, οπότε αποφάσισα να τα πω πιο χύμα και χωρίς ντροπές 🙂

          (φυσικά ο σκοπός δεν ήταν να πω κάτι αντίθετο με το σχόλιο, απλά να πω κάτι πιο χύμα και να χτυπήσω και ένα καμπανάκι ότι ένα Σώμα της άμυνας εδώ και χρόνια το έχει πιάσει κάτι και ρετάρει, πες απειθαρχία, πες χαλαρότητα, την μία νίλα μετά την άλλη πάθαιναν).

          Και μια που έπιασα το ναυτικό, φυσικά δεν ξεχνάω και δεν θα ξεχάσω και την αεροπορία και την ιστορία στο Αλμπαθέτε, όπου και εμείς χάσαμε τους πιλότους, αλλά η Γαλλική αεροπορία εξαιτίας μας πλήρωσε βαρύ τίμημα από το πουθενά κάτι που είναι μια από τις πιο στενάχωρες ιστορίες…

      1. Το παρτάλι στο Αβέρωφ ξέχασες, τα ουκ που είχαν στείλει είχαν κάνει λάθος βραχονησίδα, τους είχαν στείλει χωρίς την κατάλληλη 2νδυμασια για χειμερινές επιχειρήσεις εν το μεταξύ. Και ονειρεύονται κάποιοι 17 φρεγάτες εκεί πέρα, ξέχασα και τη σαβούρα να τα mark που πήραν πρόσφατα.

    2. Αγαπητέ φίλε,το Πολεμικό Ναυτικό έχει στελέχη αξιολογότατα και ικανότατα να σχεδιάσουν και να προτείνουν βάσει των αναγκών του .Από τη στιγμή όμως που αρχίζουν να ανακατεύονται υπουργοί,γραμματείς,σύμβουλοι,πρέσβεις,μεσάζοντες,όρνια και κάθε είδους »ειδικοί» το όλο σχέδιο πηγαίνει άκλαφτο.Εδώ να προσθέσεις όμως και την ενδοτικότητα της εκάστοτε ηγεσίας του όπλου που αντί να τους σιχτιρίσει όλους με μια αναλυτική δημόσια παραίτηση κάθεται στην ρημαδοκαρέκλα περιμένοντας να πάρει τον τίτλο του επίτιμου και να παραδώσει στον επόμενο.Εδώ έγινε αρχηγός άνθρωπος που δεν κυβέρνησε ποτέ πλοίο με μοναδικό προσόν την δυνατότητα ισορροπίας μεταξύ ΝΔ κ ΣΥΡΙΖΑ με υπομόχλιο τους ΑΝΕΛ αλλά σήμερα εκτοξεύει ομοβροντίες από κοτσάνες επί παντός επιστητού.Ξεφύγαμε όμως.Τελευταία αληθής ενημέρωση ήταν η απαίτηση για FREMM.Τώρα πως φτάσαμε τόσα χρόνια μετά να μιλάμε για οτιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που πρόκριναν οι καθ’ύλην αρμόδιοι δεν πρόκειται ποτέ να απαντηθεί.
      ΥΓ.Γιατί έπρεπε το ΛΗΜΝΟΣ να πάει στην επιχείρηση IRINI?Μήπως ανησύχησε κάποιους η αποθέωση του Κυβερνήτη και του πληρώματος με την επιστροφή τους στον Ναυσταθμο?

      1. μα και εγω στην δουλεία μου, που καμία σχέση, πρέπει να εξισορροπήσω μεταξύ managareon, πολιτικών, κουτσομπολιών και δεν ξέρω εγώ τι άλλο. Το ίδιο φαντάζομαι ισχύει και για τους περισσότερους εδώ μέσα.
        Τα ίδια ισχύουν για αεροπορία και στρατό.
        Αυτό που θέλω να πω..ότι όλα αυτά που αναφέρεις δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο αλλά μάλλον κάτι το σύνηθες. Αυτός δλδ που πήρε της 9 S τι φαντάζεσαι ότι έγινε? Του έλεγαν σε όλα ναι? Απλά έβρισκε τον τρόπο να κάνει το καλύτερο για το όπλο του με αυτούς που είχε από πάνω του
        Τα ναυτικό τα τελευταία χρόνια φαντάζει ιδιαίτερα…βολεμένο με την κατάσταση.

    3. Δεν φταίει το πολεμικό ναυτικό καλέ μου άνθρωπε αλλά το υπουργείο οικονομικών…το γνωρίζουν πολλοί καλά τις ανάγκες των μαθητών αλλα εδώ και 20 χρόνια σφυρίζουν αδιάφοροι….χριαζομαστε 4 πραγματικές φρεγάτες αεράμυνας,με 40ή ακόμα καλητερα 48 κελια….που σίγουρα το κόστος τους δεν πέφτει κατω από τα 5-6 δισεκατομμύρια,χριαζομαστε 6 φρεγάτες γενικών καθηκόντων με 32 βληματα μεσεας αεράμυνας και 8 βλήματα μεγάλης αεράμυνας,με stratkes και rim,κόστους 3 δισεκατομμυριων,χριαζομαστε συγουρα τα άλλα 2 Παπανικολής κόστους 900 εκατομ. και μια παραγκελια άλλων 4 καινουριας κλάσης υποβρύχια ανώτερα των παπανικωλης κωστους 2,4 δις,χριαζομαστε άλλες 60 συνχρονος τορπίλες κωστους 200 εκατομ,χριαζομαστε άλλη μια καινούρια κλάση 10 πυραυλακάτων κόστους τουλάχιστον 2,5 δις… ΣΥΝΟΨΊΖΟΝΤΑΣ ΜΟΝΑΧΑ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΧΡΙΑΖΕΤΑΙ ΣΧΕΔΩΝ 15 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΑ ΣΕ ΒΑΘΟΣ 15αιτιας για πλήρη ανοικοδόμηση του στόλου του….ΤΩΡΑ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΏΝ ΝΑ ΤΑ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΤΟΥ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΕΤΙΣΕΙΣ…ΕΔΩ ΤΗΝ ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΆΔΑΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΗΤΑΝ 4 meko,4 Παπανικολής,και 7 super v,ΑΑΑ…ξέχασα…και κάτι zuber.. από όλα αυτά που σου λέω ποιος φταίει το πολεμικό ναυτικό ή το υπουργείο οικονομικών σας…. ΜΆΛΛΟΝ ΤΟ ΔΕΎΤΕΡΟ

  16. 1. Αν αυξάνουμε τον προϋπολογισμό για να δώσουμε δώρο στην Εταιρεία για να μην γκρινιάζει για τα Rafale και με G2G για να μην κατηγορηθούμε ότι η απίστευτη τιμή περιέχει το γνωστό εξάρτημα αυτοκινήτου σε μεγάλη ποσότητα, είναι πολύ μεγάλο λάθος, αφού έτσι και αλλιώς θα πάρουμε κάτι που αξίζει δις από εκεί. Ας της το ανακοινώσουμε τώρα την αγορά των 24 F- με 2,5-3 δις να ηρεμήσει.

    2. Επειδή μερικοί ανέφεραν ότι δεν ήταν καλή ιδέα η αναβάθμιση σε Viper. Η ιδέα ήταν καλή, το ότι έγινε επί της εκδόσεως block 52+ δεν ήταν καλή ιδέα, καλή θα ήταν να ξεκινήσουν από το 50 και κάτω, που θα έφταναν και ξεπερνούσαν σε επιδόσεις τα 52.

    3. Επειδή οι ΜΕΚΟ γέρασαν, και επειδή όταν θα τελειώσει ο εκσυγχρονισμός θα είναι ακόμη πιο γέρικες, θα έπρεπε να γίνει ο εκσυγχρονισμός των 160 εκατ, τελεία και παύλα. Είναι end of life upgrade και όχι mid life upgrade. Για να καταλαβαίνουμε τι λέμε, αυτές παραδόθηκαν το 1992 η πρώτη και 1998 η τελευταία, δηλαδή η Ύδρα (πρώτη) αν μπει το 2022 πρώτη για αναβάθμιση θα είναι 30 ετών!!! Άλλοι στα 30 τις αποσύρουν, το Mid life upgrade έπρεπε να γίνει το 2012 το πολύ.

    4. Όταν παρουσιαζόταν η αναβάθμιση των 160 εκατ και έλεγαν ότι τελικά βρέθηκαν εταιρείες που δίνουν πολύ καλό πακέτο για αυτή, είχαν μέσα και καλό ραντάρ (για αυτό πήγε από 120 στα 160 ο προυπολογισμός) και καλό CMS και γενικά ήταν μια πολύ καλή αναβάθμιση. Όποιος αναφέρει ότι μία αναβάθμιση 450 εκατ είναι καλή ιδέα, να κάνει έναν πίνακα τι έδινε η λύση των 160 εκατ (ή 40 εκατ ανά πλοίο) και τι δίνει η λύση των 450 (110 εκατ ανά πλοίο) και να εξηγήσει γιατί η διαφορά ανά πλοίο αξίζει 70 εκατ και αξίζει τα λεφτά της. Ξέρετε τι επιπλέον θα έχει αυτή η αναβάθμιση για να πανηγυρίζουμε ότι παίρνουν την μεγάλη αναβάθμιση? Εγώ θα προτιμούσα αυτή με τα 160 εκατ, και η διαφορά των 290 εκατ να πάει σε αγορά Met;eor και σκαλπ.

    5. Υπάρχει και μια άλλη πιθανότητα (μακρινή). Ενώ η αναβάθμιση να κοστίζει 160 εκατ, να την δώσουν στην Γαλλία για 450 εκατ άρα θα πάρουν δώρο 300 εκατ. Αυτά τα 300 εκατ θα τα αφαιρέσουν από την τιμή των Μπελάρα, και έτσι αυτές θα γίνουν ελκυστικές στον διαγωνισμό (πχ αντί να κοστίσουν 850+850=1.700 οι δύο, να κοστίσουν 700+700=1.400 που μπορεί να είναι έστω κάπως ανταγωνιστικό, θα είναι πιο ακριβές αλλά η κάπως ανεκτή διαφορά να πει κάποιος ότι είναι γιατί είναι πιο ποιοτικές).

    6. Να δοθεί η αναβάθμιση στον κατασκευαστή. Αφού τώρα προσφέρουν την Α-200 που είναι και στελθ και με καλύτερα συστήματα, να ζητήσουμε αναβάθμιση σε επίπεδο όσο γίνεται εγγύτερα στην Α-200, ενώ δεν ξέρω αν κάποιος μπορεί να κάνει μικροεπεμβάσεις και στην υπερκατασκευή του πλοίου για να γίνει stealthy. Όσο το σκέφτομαι αυτό ίσως ήταν το καλύτερο

    1. Και εγώ λόγω ηλικίας MEKO έπρεπε να είχαμε μείνει στη φθηνή λύση για την οποια είχαμε ήδη εξετάσει προτάσεις και λύσεις
      Εάν πάμε προς τη ακριβή λύση άντε πάλι από την αρχή ανταγωνιστικό διαολογο και προσφορες και τουλάχιστον 2? χρονια πίσω
      Επιπλέον το καράβι για πιο εκτεταμένο εκσυχρονισμό πρέπει να μείνει πιο πολύ OFFκαι δεν μας παίρνει λόγω ηλικίας και καταστάσεων!
      Ας τελειώνουμε επιτέλους με έναν περιορισμένο εκσυχρονισμό και τις απαιτούμενες συντηρήσεις σε πλοίο συστήματα και κινητήρες

      Τα λεφτά ας πάνε για όπλα A-G στα 150 F16!!

      Όχι να στέλνουμε μηνύματα με ναυτική κρούση με Maverick!

      Και μην ακούω για stealth και πολεμικά πλοία
      Ξαναγράφω πως έτσι και ανοίξουν radar/data links η ασύρματο η εντοπίζονται άμεσα από τα συστήματα ESM/ELINT /RWR του αντιπαλου
      Εκτος εάν τα κρατάμε τυφλά να λαμβανουν εικόνα από άλλους αισθητήρες οποτε ποιος ο λόγος να πάμε για ένα SUPER radar όπως το sea fire!!

      1. Συμφωνώ απολύτως, ενώ ακόμη και για το stealth όταν γράφω για πλοία θα έλεγα ότι η αναφορά μου είναι περίπου ημιτρολάρισμα, καθώς μια φρεγάτα ακόμη και super stealth να την κάνεις, αντί για φρεγάτα θα έχει μέγεθος καικιού/ψαρότρατας. Έ, ένα καίκι σε ένα ιπτάμενο ραντάρ φαίνεται από 250-400 χλμ μακριά ΄με τα Ελληνικά/Τουρκικά ραντάρ ενώ τα ακόμη πιο σύγχρονα τα βλέπουν από ακόμη πιο μακριά. Οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα.

        1. Σαφώς και έχει νόημα η μείωση του ίχνους του πλοίου αλλα όπως είπα έτσι και ανοίξει το radar είναι ανιχνεύσιμο

          Εκεί που βοηθάει είναι όταν το πλοίο έχει εγκλωβιστεί από όπλο που κατευθύνεται μέσω radar όπως οι exoset,harpoun:

          Όσο πιο μικρό είναι το RCS του πλοίου τόσο πιο εύκολα μπορεί να γίνει παρεμβολή η παραπλάνηση στο radar του πυραυλου

          1. Πόσα ψευδώνυμα θα αλλάξεις ρε Ζαιε, ρωτώντας και απαντώντας στον εαυτό σου, για τόσο χαζούς μας περνάς;

          2. @CK

            Ε ναι, δεν τον βλέπεις τι Μόγγολος είναι;
            Επειδή δεν γλύφεις τον Κουλό και δεν χειροκροτείς τις επιλογές του, σε αποκαλεί Συριζαίο.

            Όλοι αυτοί οι κολλημένοι ανεγκέφαλοι δεν μπορούν με τίποτα να καταλάβουν ότι τα αμυντικά site δεν τα διαβάζουν αριστεροί… πόσο μάλλον να γράφουν σχόλια και μάλιστα συστηματικά.

          3. δηλώνων υπεύθυνα ότι δεν είμαι ο CK πραγματικά έχω ξεκαρδιστεί στα γέλια 🙂 🙂 🙂

            Σε πολλά μοιάζει να συμφωνώ με τον CK, απλά ο τρόπος που γράφει τα σχόλιά του είναι πολύ οξύς και δεν μου πάει, ενώ μπορώ να δηλώσω και υπεύθυνα ότι είμαι εντελώς ακομάτιστος, ούτε καν τάση προς κάπου. Τις κυβερνήσεις τις βλέπω σαν management σε μια εταιρεία, και το θέμα είναι πιο management είναι πιο ικανό να κάνει την δουλειά και στο τέλος οι πολίτες (που είναι οι μέτοχοι/ιδιοκτήτες της χώρας) αποφασίζουν κάθε τετραετία ποιόν θέλουν να τρέξει το μαγαζί.

            🙂 Ο CK πρέπει να έχει πάθει πλάκα τώρα, θα κοιτάζεται στον καθρέφτη και θα λέει καλά εγώ μοιάζω με αυτόν???

      2. Για να καταλάβουμε σε τι ηλικία μιλάμε για αναβάθμιση:

        Οι δύο Αδελαίδες που απορρίφθηκαν από την Ελλάδα και δινόταν με κόστος 40 εκατ η μία, είχαν παραδοθεί από τα ναυπηγεία τους το 1992 την ίδια χρονιά που πήραμε την πρώτη ΜΕΚΟ! Και ήδη είχαν περάσει εκσυγχρονισμό!

        Οπότε αυτές δεν τις πήραμε γιατί και καλά αν και 40 εκατ το κομμάτι εκσυγχρονισμένες ήταν σάπιες, ενώ η Ύδρα που είναι συνομήλικη λέμε να δώσουμε 110 εκατ να την αναβαθμίσουμε.

    2. Γιατί διαφωνείτε για μια πλήρη αναβαθμηση των meko καλέ μου άνθρωπε…σας το έχω γράψει και παραπάνω αφού το πολεμικό ναυτικό κατάφερε να συγκρατεί επιχειρισιακες τις 3 παλεοθεν μη αναβαθμησμενες S για 40+ Sχεονια…και θα συνεχίσει κάπου να ανατείλει ο ήλιος από την δύσει…εάν σκευτεις ότι το πολεμικό ναυτικό τα μοναδικά συνχρονα όπλα που έχει είναι οι 7 super V,4 Παπανικολής και 1 αναβαθμησμενου υποβρυχιο ….. ΔΗΛΑΔΉ ΤΟ 80 % του υπολοίπου στόλου θέλει αντικατάσταση …και βέβαια η πρωταση της πλήρη αναβαθμησης των meko, διότι γνωρίζει ότι θα αποσυρθούν λίγο πριν λιώσει η πρύμνη του στην Α.μεσογγειο, κοντά στο 2050….ΜΕ 400 εκατομμύρια αναβαθμηζεις πλήρους τις μοναδικές 4 αξιόλογες φρεγάτες που έχουμε και μπορούν να σταθούν αυτήν την στιγμή στην ανατολική Μεσόγειο….με μια φθηνή αναβαθμηση των 160 εκατομ. εξοικονομούνται 240 εκατομμύρια… δηλαδή τα λεϋτα που μπορεί να κερδίσουν επαρκούν για την κατασκευή μονάχα μιας καινούριας πυραυλακα του…..ούτε καν υποβρυχίου…ΕΠΙΧΕΙΡΙΣΙΑΚΑ ΜΑ ΣΣΥΜΦΕΡΟΥΝ 4 ΦΡΕΓΑΤΕΣ MEKO ΣΤΑ ΣΤΑΝΤΑΡ ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΠΑΡΑ ΤΟ ΤΊΠΟΤΑ ΚΑΙ ΠΆΛΙ

  17. Οι αμερικανοπουλημενοι μας ετοιμαζουν φοβερο αρθρο που θα αναδειξουν τις κρυφες αρετες των αλουμινοτρατων. Το προανηγγειλαν.
    Δεν πτοουνται μας λενε απο τα αρνητικα σχολια που γραφουν πολλοι για τα συγκεκριμενα (ας τα πουμε πλοια).
    Τελικα η πρεπει να ειναι πολύ καλό το χαρτζηλικι, η καπνιζουν κανένα πολύ βαρύ παραισθησιογονο (που δεν το νομιζω).

    1. Τεχνικό επιχειρησιακό διαολογο κάνουμε !
      Κάθε λύση έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα!
      Μην εξάπτεσαι
      Πέσμου τι θες να γράψω υπέρ των αλουμινοτρατων OR κατά των αλουμινοτρατων!!!
      Έτσι να έχει και ενδιαφέρον το FORUM!!!

    2. Εγώ σας το έγραψα σαν σχόλιο σε προηγούμενο άρθρο, σιγά σιγά, να πνίξουμε τον καημό μας και κακό που δεν μπορούμε να αποφύγουμε, εεε ας το απολαύσουμε και χαρούμε 🙂

      Οπότε, αφού τα Ραφάλ θα αναλάβουν τον αέρα (μετέορ) και την θάλασσα (Exocet), τα Ρομέο και P3 τον ανθυποβρυχιακό αγώνα, τι μένει επιχειρησιακά να καλυφτεί? Τίποτα.

      Οπότε η μόνη εναπομένουσα ανάγκη είναι να τους πουλήσουμε μαγκιά. Ένα πλοίο με τσίτα γκάζια να τρώνε την σκόνη μας στα φανάρια, και ωραίες ζάντες ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ.

      Σκέφτεστε κανένα άλλο καράβι να πληρεί το μόνο κριτήριο/ανάγκη που μας έμεινε?
      🙂
      Οπότε θα δώσουμε 4 δις για μαγκιές και γκάζια στα φανάρια. Να πω την αλήθεια για να πουλάμε μούρη οι καταμαράν μου αρέσουν πιο πολύ, αλλά δεν τα βγάζει η Εταιρεία.

      ΥΓ αναφορικά με την λίρα και την Τουρκική οικονομία (που τα λέω πότε πότε), το μόνο ερώτημα είναι αν θα χρεωκοπήσει πριν τις 24/25 Σεπτ ή αμέσως μετά. Το πρώτο μας συμφέρει λίγο παραπάνω, καθώς οι ίδιοι προσπαθούν να το κρατήσουν με νύχια και με δόντια για μετά, ώστε να πει ο σουλτάνος ότι δεν φταίει αυτός για την χρεωκοπία, αλλά η Γαλλία, η Ελλάδα και οι κακοί ευρωπαίοι που τους βοήθησαν. Δευτέρα θα έχει πιάσει τις 9 λίρες στο ευρώ και μέχρι τέλος επόμενης εβδομάδας τα 8 δολλάρια. Μετά από αυτά τα φράγματα, οι εξελίξεις θα τρέξουν ραγδαία

  18. Η αναβαθμιση του πυροβολου ειναι να παρει την μακρυτερη καννη?
    Ισως να κοστιζει καμποσο αυτο, αλλα αν εχουμε 4 πλοια να ριχνουν , vulcano στα 90-100 χιλρα η excalibur n5 στα 70-75 χιλρα. τοτε ειναι καλυτερο και απο τα γινουν οι Essm απο 16 σε 32, που και λεφτα δεν υπαρχουν να αγοραστουν επιπλεον, και το πλοιο θα βαρυνει, και αεροπλανα δεν ριχνουν στην ουσια αφου κανενα αεροπλανο δεν τα πλησιαζει τοσο κοντα(45-50χιλρα), αλλα για αντιβληματικοι ειναι περισσοτερο..
    Νομιζω οι προταιρεοτητες πρεπει να ειναι.
    1) radar
    2) cms
    3) τα διπλα phalanx αναβαθμιση
    4) πυροβολο αναβαθμιση + (αγορα vulcano η excalibur n5)
    5) συρομενο σοναρ

    1. Συμφωνώ, δεν ξέρω αν χρειάζεται και αντίμετρα για τορπίλες ή αν έχει (καλά), ενόψει νέων υποβρυχίων των τούρκων και κάπου είχε διαβάσει ότι οι άγγλοι σε κάποιες φρεγάτες ε΄χαν βάλει ένα ειδικό (μικρό και φτηνό νομίζω) συνδυασμό ραντάρ και όπλου για πολύ χαμηλά ιπτάμενους αντιπλοικούς πυραύλους γιατί είχαν βρει ότι τα συνήθη συστήματα δεν μπορούσαν να τους αντιμετωπίσουν.

  19. » Η Μελέτη Γενικών Επιχειρησιακών Απαιτήσεων (ΜΓΕΑ) μονάδων επιφανείας του ΠΝ, η οποία εισήχθη προς έγκριση στο Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο τον Απρίλιο 2008 προέβλεπε VLS με πέντε τμήματα των οκτώ θέσεων εκτόξευσης, επομένως 40 θέσεις εκτόξευσης συνολικά, από τις οποίες ενδεικτικά 24 θα χρησιμοποιούνταν για ισάριθμα βλήματα AAW περιοχής, οκτώ θα δέχονταν 32 βλήματα τοπικής αντιαεροπορικής άμυνας σε συσκευασία τετράδας και σε οκτώ θα μπορούσαν να εγκατασταθούν Ανθυποβρυχιακές Ρουκέτες Κατακόρυφης Εκτόξευσης (VL-ASROC) RUM-139. Βεβαίως η εν λόγω μελέτη ακολούθως τροποποιήθηκε με την υποβάθμιση των προδιαγραφών της, οι οποίες πλέον προέβλεπαν 32 θέσεις εκτόξευσης, από τις οποίες 8 θα καταλαμβάνονταν από βλήματα χερσαίας προσβολής, αεροδυναμικής πλεύσης (υπονοούταν το γαλλικό βλήμα MdCN), με αποτέλεσμα τα βλήματα AAW περιοχής να μειώνονται από 24 σε 8 και τα βλήματα τοπικής αντιαεροπορικής άμυνας από 32 σε 16, με παράλληλη κατάργηση της συσκευασίας τετράδας των τελευταίων. Η υποβάθμιση αυτή πραγματοποιήθηκε με σκοπό να ανταποκρίνεται η ΜΓΕΑ στα τεχνικά χαρακτηριστικά της Ευρωπαϊκής Φρεγάτας Πολλαπλών Αποστολών (FREMM).»

    Βάση των παραπάνω η L.M. έχει αισθανθεί την ισχυρή αντίθεση του Π.Ν. προς τις «αλουμινένιες ψαρότρατες» και γι’αυτό υπάρχει ασφυκτική πίεση για να της ανατεθεί η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ 200 τώρα που το κονδύλι είναι παχυλό μέσω της L.M. Canada η οποία εξάλλου είχε μία συμπαθητική πρόταση για τη μικρή αναβάθμιση.

    Επίσημος διαγωνισμός για τις 4 Φ δεν βλέπω να γίνεται, μάλλον «επίσημες αντιπροσφορές» . Σε διαγωνισμό του δημοσίου είναι μάλλον απίθανο να κολλήσουν οι ειδικοί που το συντάσσουν πλάι στις τεχνικές προδιαγραφές και «ζητείται πλοίον(α) ενδιάμεσης λύσης» δίδεται bonus προτίμησης σε όποιον προσφέρει. Επίσης το πολιτικό βάρος – υποστήριξη που δύναται το Ελληνικό κράτος να λάβει από την ναυπήγηση των 4 φρεγατών είναι δύσκολο να ποσοστοποιηθεί και να μπει στις τεχνικές προδιαγραφές.

    Μπορεί όμως να υπάρξει πρόταση έκπληξη από άλλα U.S. ναυπηγεία.

    1. Ηθελε και το Π.Ν. εξι καινουργια πλοια, με 40 κελια, ASROC και δεν συμμαζευεται με …. 2.4 δις ευρω συνολικα. Φαραωνικες εξαγγελιες με την πραγματικοτητα σκληρη: Καινουργιο σκαρι αναζητειται 20 χρονια τωρα και το κοντερ θα συνεχιζει να γραφει μεχρι το 2023 τουλαχιστον.

      Εγω το εχω γραψει: χιλιες φορες τα Rafale να γινουν 40-44 σε αριθμο και να παμε σε 4 καθαρα ανθυποβρυχιακες φρεγατες των 500εκ Ευρω με 32 Α/Α βληματα, 2 illuminators και ενα RAM.

  20. Ειμαστε εδω μεσα 5-10 οπαδοι της απολυτης αεροπορικης υπεροχης, και του υποβαθμισμένου (ως προς την αεραμυνα περιοχης κυριως) ναυτικου.
    NF, Jason, Silent Arrow, και να με συγχωρησουν οσοι τους ξεχναω.
    Εγω εχω πει 50 ραφαλ (δηλαδη αλλα 32 με τα λεφτα που θα πηγαιναν στα F 35) και μονο ευρωκορβετες στο ναυτικο με αντιγραφη της γκοβιντ των εμιρατων που δεν υστερει σε τιποτα ανθυποβρυχιακα και αντιπλοικα (απο τα μεγαλυτερα πλοια) εχει και essm και Ram, και θα κοστισει και κατω απο 300 εκρια για 10-12 πλοια, με την επιδοτηση της ΕΕ και την συμπιεση του κατα μοναδας κοστους, αφου οι εμιρηδες για μονο 2 πλοια μη επιδοτουμενα θα δωσουν μονο 375εκρια το καθενα .
    Και 4 ακομα παπανικολης με αγορα και χρηση Mdcn αφου οι γαλλοι μας τα δινουν αρα 8 υποβρυχια συνολο και
    για κρουση.
    Γλυτωνουμε τα F 35 (3,3 δις) τις 4 φρεγατες (4 δις) και με αυτα τα λεφτα χτιζουμε ευρωκορβετες και υποβρυχια αγοραζουμε τα επιπλεον ραφαλ.
    Ενω στη πρωτη περιπτωση επιπλεον αυτων των χρηματων παλι θα επρεπε παλι να φτιαξουμε 6-8 ευρωκορβετες και 4 υποβρυχια, + 4 δις δηλαδη.

    Αν παμε στον ΠΘ ομως και τα πούμε αυτα, αυτος θα φωναξει το οικονομικο επιτελειο και θα σου πουν,
    αν δωσουμε τα 4 δις που ειναι να πανε στις 4 φρεγατες σχεδον ολα σε πολλα επιπλεον ραφαλ (η F-35) , που κατασκευαζονται στο εξωτερικο, δεν θα ιδιωτικοποιησω τα ναυπηγεια, και ενα εργο 4 δις στα ναυπηγεια ειναι 10 χιλιαδες αμεσες και εμμεσες θεσεις εργασειας+ φοροι ++(για σχεδον 2δις κατασκευη σαουδαραβικων κορβετων στην ισπανια, υπολογιστηκε οτι οι αμεσες και κυριως εμμεσες θεσεις εργασειας για μια 7ετια θα ειναι 5 χιλιαδες.)
    Οποτε αλλιως σκεφτονται οι πολιτικοι και αλλιως εμεις οι ρομαντικοι της αεροποριας.
    Γιατι πλεον το νεο μας αιτημα για τις μπελαρα (αν ειναι αυτες τελικα) ειναι να χτιστουν και οι 4 εδω?
    Η οποιο αλλο πλοιο επιλεγει. Αυτοι που πηραν (ελευσινα) και αυτοι που θα παρουν (σκαραμαγκας) τα ναυπηγεια τους εχουμε υποσχεθει κατασκευαστικο εργο δις, αλλιως δεν θα τα επαιρναν.

    1. Έτσι.

      Με απόλυτη αεροπορική υπεροχή, ακολουθεί και η απόλυτη ναυτική υπεροχή.

      Ένα σκαρί 10-12 πλοίων των 3500-4000 τόννων για εξοικονόμηση χρημάτων σε κατασκευή και συντήρηση.

      Στο μόνο που διαφωνώ είναι για 8 νέα υποβρύχια (εξοικονόμηση χρημάτων σε κατασκευή και συντήρηση).
      Και μία καλή αναβάθμιση στα 4 U-214 Παπανικολής.
      Και έτσι έχουμε σύνολο 12 πολύ καλά υποβρύχια.

      Και φυσικά πρέπει να ανεβάσουμε πολλές στροφές στα Drones.
      Αυτά ΠΡΕΠΕΙ να τα θυμόμαστε πάντα στην εξίσωση και να μην τα ξεχνάμε!

      1. Με παράδειγμα το USN η απόλυτη ναυτική υπέροχη εξασφαλίζεται απο την ύπαρξη των αεροπλανοφόρων, χωρίς τα οποία δεν υπάρχει αεροπορική κάλυψη του ναυτικού στόλου σε περιοχές που είναι μακριά απο την ξηρά.

    2. @ Romeo60
      Ας μην ιδιωτικοποιησουν τα ναυπηγεια. Ας τα κλεισουν. Η Οικονομια δεν χρειαζεται κρατικοδιαιτες επιχειρησεις που δεν μπορουν να επιβιωσουν στον ιδιωτικο τομεα παρα μονο με κρατικες παραγγελιες.
      Αν γινουν παλι ναυπηγησεις εδω, το Ναυτικο θα παραλαβει τα πλοια σε 10-12 χρονια. Στο ιδιο εργο θεατες…….
      Και οι υποψηφιοι αγοραστες ειναι απλως αεριτζηδες, οπως ολοι οσοι τα πηραν στο παρελθον μονο και μονο για να εξασφαλισουν κρατικα συμβολαια.

      Το γεγονος οτι η- υποτιθεται- «φιλελευθερη» κυβερνηση σκεφτεται με τον τροπο που περιγραφεις, αποδεικνυει οτι αυτη η Κυβερνηση και ο επικεφαλης της στερούνται σοβαρότητας.

      Δεν ειμαστε «οπαδοι, του υποβαθμισμενου ναυτικου» ή ρομαντικοι της Αεροπορίας. Ειμαστε οπαδοι της κοινης λογικης.
      Τα φαραωνικα προγραμματα φρεγατων του 1 δισ. ανα πλοιο ειναι οικονομικως παραλογα και επιχειρησιακως αχρειαστα.

  21. Αν το παμε το τι θελει πραγματικα το ΠΝ πρεπει να πάμε σε Μπελ ελληνικης διαμόρφωσης.
    Ρεαλιστικά βλεπω όμως την ΜεκοΑ200…το θεμα μονάχα ειναι με τι εξοπλισμό;

    Αλλο δυνατο σενάριο θα ήτανε,.μιας που η μεκοα200 ειναι αρκετα πιο φτηνή απο την Μπελ, να παρουμε 4μεκοΑ200 κ επιπλεον 2 μπελ.
    Όνειρα τώρα αλλα τι να κάνουμε.

    Φοβαμαι μην μας φορτώσουν τα σαπακια πουναλλες ιστοσελίδες δεν παύουν να μας λένε τα «πλεονεκτήματα» τους

  22. Αυτό που ξέρω είναι ότι ενώ η μικρή αναβάθμιση ήταν ετοιμη και με διαδικασία ανταγωνιστική καιενδιαφερουσες προσφορεσ λύσεις ΞΑΦΝΙΚΑ;! ( ποιος άραγε αντέδρασε γιατί έβλεπε να το χάνει;; ) φαίνεται να αλλάζει και να κοιτάμε στους γνωστούς αγνώστους. Είναι μάλλον σωστή η αύξηση του επιπέδου αναβάθμισης γιατί θα δώσει περισσότερο χρόνο ζωής και ικανότητες αλλά μάλλον θα γίνει με πολιτικά κριτήρια και όχι ανταγωνισμό Θα ήθελα να είναι μέσα και οι Σουηδοί γιατί νομίζω και εμπειρία έχουν σε ανάλογες περιπτώσεις αλλά και πολύ δυνατή νομιζω θα ήταν η πρόταση τους ( radar,essm2,Ceros ,cms κλπ). Ελπίζω το προγραμμα να ξεκινήσει γρήγορα και σωστά και να τελειώσει επίσης σωστά

  23. Αν η Γερμανία θέλει να χτυπήσει το πρόγραμμα θα είναι ασυναγώνιστη. Δίνει δύο F-123 και όλες πακέτο με ίδιο CMS,radar,stir,asw,όπλα με τις δικές μας ΜΕΚΟ και ΜΕΚΟ Α200 σε τιμή πακέτο(τα δημοσιεύματα λένε ότι η Αίγυπτος πήρε 6 ΜΕΚΟ Α200 με 2,3 δις και ναυπήγηση 3 στην Γερμανία και 3 στην Αίγυπτο – Αν και άγνωστο αν περιλαμβάνει τα όπλα). Οι αμερικανοί πάντα παίζουν(αν πιεστούν μπορούν να κάνουν και ρελανς με tico) και ειδικά αν βαλουν τελικα και τα ναυπηγεία στο πλάνο συν το πακέτο mmsc/και δώρο δυο freedom και αναβάθμιση ΜΕΚΟ(την οποία είχαν υπολογίσει στα 260 εκατ. συμπεριλαμβανομένου και asw εξοπλισμού-Πως έφτασε τώρα τα 450 άλλο αυτό). Τέλος και οι Γάλλοι μπορεί να κάνουν την έκπληξη όπως με τα rafale. Η αναβάθμιση με βάση το σουηδικό πακέτο συν asw εξοπλισμό θα ήταν μια χρυσή τομή κόστους/απόδοσης.

    1. Η Γερμανία τελευταία κατεβαίνει με ολιστικές λύσεις, βλέπε και Βραζιλία όπου πέρα από Α φρεγάτες τους φτιάχνουν και τα 209 σε συμφωνία πακέτο
      Οντως θα μπορούσε να κατέβει με συνολικό πακέτο που θα είχε μέσα όχι μόνο αυτά που σωστά αναφέρεις αλλά και τα νεώτερα 209 με απάρτια από τα παλαιότερα συν όσα πήραμε από 209AIP/214 που δεν προχώρησαν συν τορπίλες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *