Το Ισραήλ ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχημένες δοκιμαστικές βολές αντιαρματικών βλημάτων Spike-LR2 και Spike-NLOS από επιθετικό ελικόπτερο AH-64 Apache. Ο συνδυασμός προορίζεται για τον εξοπλισμό των ισραηλινών AH-64 Apache, ενώ προσφέρεται και στην Αεροπορία Στρατού της Γερμανίας. Οι Spike είναι προηγμένα βλήματα, πρωτίστως για χρήση κατά αρμάτων μάχης, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθεί και κατά άλλων στόχων, όπως μικρών ταχύπλοων σκαφών εν πλω (παράκτια άμυνα).

Το Spike-LR2 σημειώνει αυξημένο βεληνεκές, σε σχέση με το βλήμα Spike-LR (5,5 χιλιόμετρα έναντι 4 χιλιομέτρων αντίστοιχα), όταν εκτοξεύεται από πλατφόρμα στο έδαφος, ενώ το μέγιστο του βεληνεκές αυξάνει στα 10 χιλιόμετρα ένα εκτοξευτεί από ελικόπτερο και με τη χρήση συστήματος ζεύξης ραδιοσυχνοτήτων. Ο Spike-NLOS επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές άνω των 25 χιλιομέτρων, με πιθανότερη τιμή κοντά στα 30 χιλιόμετρα.

Comments

  1. Τρελαίνομαι όσο βλέπω να μην προχωράει η αναβάθμιση των Απάτσι Α!

    Μιλάμε για ένα κόστος περίπου 35 εκατ το πολύ για πολύ καλή αναβάθμιση 19 ελικοπτέρων, τα οποία μετά την αναβάθμιση θα μπορούν να πάρουν τον Spike NLOS με τον οποίο έχουν ξετρελαθεί και οι Αμερικανοί. Θα είναι παλαιότερα από τα D αλλά θα είναι καλύτερα από τα D και θα είναι εντελώς ένα game changer, καθώς στην ουσία τώρα ΔΕΝ έχουμε 19 ελικόπτερα, έτσι με μια μικρή επένδυση:

    -ΚΑΙ θα αποκτήσουμε επιτέλους 19 πολύ καλά και ετοιμοπόλεμα ελικόπτερα,
    -ΚΑΙ θα έχουν πολύ πολύ καλές δυνατότητες

    Συνέχεια λέμε ότι αυτό έπρεπε να γίνει χτες και ακόμη τίποτα.

    Τέσσερα πέντε προγράμματα αν είχαν ξεκινήσει νωρίτερα ή επιταχυνθεί, θα μιλούσαμε για άνεση έναντι των Τούρκων και θα είμασταν σε άλλη φάση στις διαπραγματεύσεις:

    -100 εκατ για τις τορπίλες
    -45 εκατ για τα ελικόπτερα (35 εκατ συν αρκετοί NLOS)
    -160 εκατ να είχε γίνει το ΜΕΚΟ up
    -λίγα εκατ (έστω 20) για FOS των Μιράζ
    -Μήδέν επιπλέον εκατ, αν είχε επιταχυνθεί το πρόγραμμα Viper ώστε να είχαμε έστω 4 τώρα (πχ θα πετούσαν 4 σχηματισμοί με ένα Viper ανάμεσά τους να μοιράζει εικόνα στα υπόλοιπα σκάφη αν απαιτηθεί)
    -Άγνωστο ποσό για Trophy σε μερικά άρματα, έστω 100 εκατ

    Με 420 εκατ, η μαχητική ικανότητα της Ελλάδας θα είχε μεταμορφωθεί, με 600 εκατ σύνολο θα είχαμε πάρει και τις Αδελαίδες, και αντί να μας προκαλούσαν αυτοί για πολεμικό επεισόδιο, θα το επιζητούσαμε εμείς.

    1. agnostosependytis

      Αν υποθέσουμε ότι αύριο ξεκινούσε ένα πρόγραμμα για πιστοποίηση του Spike NLOS στο μοντέλο Alpha της ΑΣ, πόσα όπλα θα μπορούσε να μεταφέρει το ελικόπτερο σε μια αποστολή, και πως θα γινόταν αποκάλυψη στόχων και η στοχοποίηση στις αποστάσεις των 10-15-20+ χιλιομέτρων πέραν το οπτικού ορίζοντα του ΧΟΣ η του πιλότου χωρίς ραντάρ Longbow αφού αυτό υποστηρίζεται μόνο απο το μοντέλο Delta και ενώ έχουμε μόλις δυο συστήματα για όλη την ΑΣ;

      Για σύγκριση, ο AGM-114 Hellfire ζυγίζει 49kg ενώ ο SPIKE NLOS 71kg έκαστος.

      Υπόψην ότι ανεξάρτητα απο τα σημεία ανάρτησης υπάρχουν σαφείς περιορισμοί στο MTOW του ελικόπτερου, ενώ θα πρέπει να υπολογίσεις και τα υπόλοιπα όπλα και πυρομαχικά για το πυροβόλο που μειώνονται όσο αυξάνεται το φορτίο στα εξωτερικά σημεία ανάρτησης.

      1. Δεν νομίζω πως ο SPIKE συνεργάζεται με το Longbow
        Το Longbow δεν έχει καν τέτοιες εμβέλειες
        Aντε μέχρι 8-10 km!
        https://en.wikipedia.org/wiki/AN/APG-78_Longbow
        Το Apache με το spike NLOS μπορεί να πλήξει στόχους μακρυά από την εμβέλεια των shorads
        Για τον εντοπισμό των στόχων μπορεί να παίρνει πληροφορίες από άλλο μέσο επίγειο παρατhrht,UAV
        μέσω data link

        Το SPKE NLOS κατευθύνεται με man in the loop μέσω EO-IR/CCD
        https://en.wikipedia.org/wiki/Spike_(missile)#Spike_NLOS

        Όλα αυτά βεβαια για τα δικά μας APACHE είναι…science fiction!

        Έχουν βγει πληροφορίες πως βρήκαμε τζάμπα ανταλλακτικά στα UAE για τα -A οποτε θα λύθouv τα προβλhματα διαθεσιμότητας !!!

        (Το άλλο με τα AB το ξέρετε /???)

        agnostosependytis

        Για τα Viper:
        Φαίνεται τελικά πως to APG-83 loGV ελλειπής ψύξης δεν πλεονεκτεί τόσο σε εμβέλεια από το υπάρχον APG68V9 από ότι αναμενόταν αρχικά

        1. Απο ότι αναμενόταν αρχικά, πρόγνωση καιρού έκαναν η μελέτη πρίν αποφασίσουν να μπουν στο πρόγραμμα;

          Η μήπως ήταν απλά άλλη μια πολιτική απόφαση για χατήρι προς τα αφεντικά;

          Αν περίμεναν λίγο την εξέλιξη του προγράμματος στην Ασία δεν θα χρειαζόταν να παριστάνουν τους έκπληκτους για τις πραγματικές επιδόσεις του ραντάρ. Η Ταϊβανέζοι που ήταν πιο μπροστά στο θέμα ανέφεραν ξεκάθαρα τα ποσοστά αύξησης των επιδόσεων που πρόσφερε τον νέο ραντάρ στο αεροσκάφος φορέα, και το θέμα είχε συζητηθεί σε ελληνική αμυντική ιστοσελίδα.
          Αλλά μόνο μια μικρή ομάδα ειδικών -γύρο απο τον κ. Ζηκίδη που συμμετείχε και στην συζήτηση και παρακολουθούσε την εξέλιξη- ασχολήθηκε με το θέμα. Οι άλλοι οι ειδήμονες όλοι πετούσαν χαρταετό η έκαναν πως δεν γνωρίζουν για τις εξελίξεις και τις επιδόσεις.

          Ένα παράδειγμα για μια σύντομη πρόχειρη σύγκριση, το νέο AESA για το Eurofighter για το οποίο υπογράφτηκε πρόσφατα συμβόλαιο παρόμοιου ύψους με την κοινοπραξία Euroradar, θα προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αύξηση στις ικανότητες αποκάλυψης και παρακολούθησης στόχων στο αεροσκάφος φορέα.
          Απο τους 20 στόχους που μπορεί να παρακολουθεί το σημερινό ραντάρ του αεροσκάφους θα φτάσει -σύμφωνα πάντα με επίσημες αναφορές- στους 200 και με ένα Field of view ανάλογο του Raven της Leonardo που προβλέπεται για το Gripen NG αφού πρόκειται για σύστημα με μηχανισμό Swash Plate η repositioner που είναι ένα είδος περιστροφής.

          1. Μια που πήγαμε στο ραντάρ του Viper, του Gripen και Eurofighter, θα υπήρχε περίπτωση και νόημα να χωρούσε κανένα από όλα αυτά τα καινουργια AESA στα Μιράζ? (δεν εννοώ το «μικρό AESA» που κάποτε είχε αναφερθεί ότι έχει μπει αν θυμάμαι καλά σε F1 κάποιας Αφρικανικής χώρας, ή το AESA που έβαλε το Ισραήλ στα Kfir πριν τα πουλήσει.

            Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν στο τέλος παίρναμε Μιράζ AESA πριν από F-16 ΑΕΣΑ και φαντάσου να ήταν και καλύτερο σε επιδόσεις. Σαν μηχανισμός αν θυμάμαι καλά κοστίζει κοντά στα 10 εκατ, συν κόστη ολοκλήρωσης. Θα είχε ενδιαφέρον και θα μπορούσε να δώσει άλλη διάσταση στα Μιράζ…

          2. Για το SABR δεν είμαι σίγουρος αφού πρόκειται για σύστημα scalable αλλά είναι εντελώς θεωρητικό σενάριο -για να μην πω ότι ανήκει αποκλειστικά στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας- και μόνο απο άποψη χωρητικότητας, επειδή είναι εξαιρετικά απίθανο να πιστοποιηθεί αμερικανικό ραντάρ σε γαλλικό μαχητικό με την υποστήριξη της Ντασσό, δεν ξέρω αν είναι κάν συμβατό στα σημεία Interface και λογισμικό για σύνδεση με το αεροσκάφος. Απο την άλλη δεν νομίζω ότι θα ήταν μια πραγματική αναβάθμιση απέναντι στα ήδη ικανότατα γαλλικά RDY για το,αεροσκάφος. Οπότε η σκέψη για εγκατάσταση SABR στο M2000 δεν έχει νόημα.

            Για τα Raven ES-05 και E-Scan των Gripen και Eurofighter νομίζω ότι δεν χωράνε στο M2000, ειδικά αν θέλεις να περιστρέφεται και η κεραία με τον απαραίτητο μηχανισμό.

            Πιστεύω όμως ότι ακόμα και το RDY-3 που σχεδιαστικέ για τα Mirage θα ήταν υπεραρκετό, παρόλο που δεν είναι AESA.

            Μακάρι να παίρναμε περισσότερα Mirage 2000 ακόμα και με το συμβατικό ραντάρ που δεν έχει να ζηλέψει και πολλά απο ένα APG-83 που προσφέρεται για τα αμερικάνικα μαχητικά.

            Αυτό,που θα έδινε μια αισθητή αναβάθμιση στο Mirage θα ήταν η πιστοποίηση η προσθήκη -αφού είναι ήδη πιστοποιημένο στο -9 των ΗΑΕ- του όπλου ακριβείας Al Tariq της νοτιοαφρικανικής Denel που είναι στην ουσία μια συλλογή που μετατρέπει μια χαζή Mk81 η Mk82 σε έξυπνο όπλο για αποστάσεις μέχρι 200 χιλιόμετρα ανάλογα με το προφίλ πτήσης και ύψος άφεσης.

            http://www.deneldynamics.co.za/products/missiles/stand-off-weapons/al-tariq-

      2. Νομίζω (αν δεν κάνω λάθος φυσικά):

        1) ότι το Spike NLOS έχει και άλλο είδος στόχευσης και καθοδήγησης εκτός από ραντάρ,
        2) εκτός του longbow έκτοτε έχουν βγει και άλλα συστηματα, είτε από το Ισραήλ είτε από ΗΠΑ που αν θυμάμαι καλά μπαίνει ολόκληρο σαν σουίτα περίπου χωριστή οπότε δεν έχει θέματα διασύνδεσης, κάτι σαν το arrowhead αλλά δεν θυμάμαι πως το λένε. Νομίζω το έχει βάλει το Ισραήλ στα Α του

        Όπως και να έχει, ναι μεν τίποτα δεν είναι εύκολο, αλλά αν θέλεις να βρεις λύση βρίσκεται, έτσι και αλλιώς σχεδόν για πέταμα έχουν φτάσει να είναι τα Α, όπως είπα και άλλη φορά που μου λεγανε μα δεν θα δεχτεί να τα πιστοποιήσει η Boeing κτλ, εεε και, έτσι και αλλιώς η Boeing έχει δηλώσει επίσημα ότι δεν τα υποστηρίζει, οπότε ας πειραματιστούμε με ένα, και αν πιάσει κάνουμε και τα άλλα.

        Τώρα για το πόσα θα φορτώσουμε, καταλαβαίνω το Point σου, αλλά άλλο να είσαι 5-10 χιλιόμετρα από πχ 100 άρματα που εισβάλουν και άλλο να είσαι στα 30 χιλιόμετρα και κρυμμένος πίσω από του βουνό και ο Spike NLOS πάει «φαλτσαριστά» πάνω ή δεξιά από το βουνό και πετυχαίνει τον στόχο του. Μιλάμε εντελώς για άλλη κατάσταση

        1. Οποιοδήποτε άλλο σύστημα προσθέσεις είτε σε σουίτα είτε ξεχωριστό θα πληρώσεις έξτρα, δεν πάει πακέτο με το όπλο.

          Για να αποκαλύψεις στόχους σε απόσταση 30 χιλιομέτρων ενώ θα είσαι κρυμμένος πίσω απο φυσικά εμπόδια είτε δάση είτε λόφους , χρειάζεσαι ραντάρ η Link για να περάσεις τα στοιχεία για στοχοποίηση στο όπλο, αλλιώς είτε ευθεία είτε φαλτσαριστό θα πάει στο γάμο του καραγκιόζη αλλά όχι εκεί που θα ήθελες να χτυπήσεις.

          1. Χωρίς να είμαι ειδικός, καταλαβαίνω ότι καθοδήγηση/Link έχει ενσύρματη στα πρώτα 8 χλμ και ασύρματη για το υπολοιπο.

            Τουλάχιστον στην wiki αναφέρει ότι το versions των 64Α των Ισραηλινών μετά τις παρεμβάσεις τους είναι πολύ κοντά στο D
            By 2013, IAF AH-64As were receiving a comprehensive upgrade of their avionics and electrical systems. The AH-64As are being upgraded to the AH-64Ai configuration, which is near the AH-64D standard.

            Καθώς ο NLOS είναι NonLineOf Sight, χτυπάει και στόχους που δεν τους βλέπει το ραντάρ, όπως έδειξε και η δοκιμή των ΗΠΑ όπου Απάτσι πίσω από ύψωμα εκτόξευσαν έναν NLOS πέρασε πάνω από το ύψωμα και πέτυχε τον στοχο ενώ το ραντάρ είναι προφανές ότι δεν έβλεπε τον στόχο που ήταν πίσω από το ύψωμα.

            Όσο το σκέφτομαι, ωραίο θα ήταν να πετυχαίνει αποβατικά στο Καστελόριζο, κρυμένο στην πίσω πλευρά του νησιού και όχι μόνο σε ελικόπτερο αλλά και σε επίγεια έκδοση

          2. Μήπως όμως έχεις μπερδευτεί με το point μου? Αυτό που λέω είναι, πρώτα αναβάθμιση τα 64Α μας στο επίπεδο των Ισραηλινών (που φέρουν τον Spike NLOS) με 35 εκατ όλα μαζί και μετά αγορά των Spike NLOS με άλλα 10 εκατ

          3. Ούτε εγώ είμαι ειδικός, αλλά για να στήσεις ενέδρα με ελικόπτερο σε ναν στόχο θα πρέπει να έχεις έστω μια ιδέα απο που έρχεται και προς τα που κατευθύνεται, αφού δεν έχεις την πολυτέλεια να πετάς επ αορίστου επάνω απο μια περιοχή μέχρι να εμφανιστεί ένας στόχος.

            Οι Ισραηλινοί που φτιάχνουν μεταξύ άλλων και δορυφόρους επιτήρησης-παρατήρησης-αναγνώρισης, και άλλα συστήματα προειδοποίησης έχουν τα μέσα να καθοδηγήσουν τα ελικόπτερα στα σημεία που θα χρειαστεί να επέμβουν.

            Αυτοί έχουν όμως -στις περισσότερες περιπτώσεις πάντως- και την εναέρια υπέροχη επάνω απο το πεδίο μάχης.
            Η Ελλάδα παρά τις δηλώσεις της ΠΑ δεν είμαι σίγουρος αν μπορεί να εξασφαλίσει υπέροχη στον αέρα απέναντι στα σημερινά και μελλοντικά συστήματα των Τούρκων, ώστε να μειωθεί η απειλή απο μαχητικά. Μετά είναι και τα τουρκικά αντιαεροπορικά που συνοδεύουν το ιππικό στην προέλαση προς το μέτωπο, δεν πηγαίνουν ακάλυπτα ώστε να είναι ελεύθεροι στόχοι για τα επιθετικά ελικόπτερα.

            Για να μην παρεξηγηθώ και για να μη μακρηγορώ, δεν αμφισβητώ την ικανότητα των εν λόγο συστημάτων, αλλά η σύγκριση με το Ισραήλ είναι κατά την γνώμη μου άτυχη, αφού η Ελλάδα δεν διαθέτει τα μέσα ώστε να έχει έναν ανάλογο συντονισμό, και συνεπώς αμφιβάλω ότι θα μπορούσε να αξιοποιήσει αυτά τα συστήματα παρόλο που είναι προηγμένα.
            Η αναβάθμιση -ανάλογα με το υπόλοιπο που έχουν τα ελικόπτερα- ίσως να είναι χρήσιμη αλλά αμφιβάλω ότι θα είναι φέρουν την άνοιξη στην αποτροπή.
            Οι Τούρκοι πάντως στην Λιβύη δεν χτυπούν με επιθετικά ελικόπτερα στόχους στο έδαφος αλλά με οπλισμένα ΜΕΑ. Αφού υπάρχουν και τα Strela και άλλα του είδους φορητά αντιαεροπορικά που εμφανίζονται και χτυπούν απο το πουθενά οτιδήποτε πετάει σιγά η αιωρείται…

    2. Φίλε, ειλικρινά αυτήν την σκέψη είχα και έχω εγώ. Μιλάμε για καινούρια που θέλουμε ενώ με μισό δις κλείναμε μεγάλες και σημαντικές τρύπες που θα μας έδιναν αέρα στον προγραμματισμό.

      Το βασικό πρόβλημα είναι ότι χτίζουμε 1 και από πίσω κατεδαφιζονται 3. Έτσι δεν κάνεις δουλειά όσα λεφτά και να έχεις. Δεν είναι νοικοκυριό αυτο

  2. Αστο….πρεπει να παθουμε για να αλλαξουν νοοτροπίες κ ιδεοληψιες ετων διαδεδομένες τοσο στην κοινωνια όσο κ σε διαφορες ελίτ.
    Σε παραπέμπω να διαβασεις Γιαννη Κασιματη στην Καθημερινη …ειναι να τραβας τις τριχες του κατω κεφαλιού…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *