Το DITA είναι ένα νέο σύγχρονο αυτοκινούμενο πυροβόλο που έχει κατασκευαστεί από την Excalibur Army και χρησιμοποιεί τυποποιημένα νατοϊκά πυρομαχικά των 155 χιλιοστών. Λειτουργεί μέσω προσωπικού 2 ατόμων, έχει ως μέγιστη εμβέλεια βολής τα 39 χιλιόμετρα και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 90 χιλιομέτρων επί ασφάλτου. Είναι ιδανικό και για επιχειρησιακή λειτουργεία σε τραχύ περιβάλλον μάχης αναπτύσσοντας μέγιστη ταχύτητα 25 χιλιομέτρων την ώρα. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια μπορεί να εφοδιαστεί και με κατευθυνόμενα/ημικατευθυνόμενα πυρομαχικά χτυπώντας στόχους σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 50 χιλιομέτρων.

Ο εκτοξευτής μπορεί να περιστραφεί σε γωνία ανύψωσης -3 ° / 70 ° και να εκτελέσει περιστροφή ± 60 °.

Έχει ως μήκος τα 13.02 μέτρα, πλάτος 3.08 μέτρα και ζυγίζει περίπου 29 τόνους. Η καμπίνα του πληρώματος στο εμπρόσθιο μέρος διαθέτει θωράκιση STANAG 4569 Level I, ενώ εντός της εδράζεται το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης του πυροβόλου. Το σύστημα χρησιμοποιεί κινητήρα Tarta T3C-928-90, προσφέρει μέγιστο ρυθμό βολής 6 βλημάτων το λεπτό και έχει συνολικό απόθεμα πυρός 40 βλήματα.

Το DITA είναι εξοπλισμένο με Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (OCS). Αυτό περιέχει το επιμέρους σύστημα διαγνωστικών τακτικής κατάστασης, γεωγραφικής πλοήγησης, αυτόματης κατεύθυνσης του εκτοξευτή και τέλος σύστημα ελέγχου-πυρός. Το αυτοκινούμενο πυροβόλο είναι εξοπλισμένο με αυτόματο σύστημα πλοήγησης που επιτρέπει γρήγορη και πλήρως αυτόματη μεταβολή του πυροβόλου από απόκρυψη σε θέση βολής.

Το αυτοκινούμενο πυροβόλο είναι εξοπλισμένο με αυτόματο σύστημα πλοήγησης που επιτρέπει γρήγορη και πλήρως αυτόματη προσαρμογή του πυροβόλου σε θέση βολής.

Το OCS εξασφαλίζει αξιόπιστη, γρήγορη και ακριβή καθοδήγηση των βλημάτων προς την απαιτούμενη κατεύθυνση. Η διαδικασία γίνεται αυτόματα μετά από λήψη των στοιχείων βολής. Τόσο το OCS όσο και η αυτόματη συσκευή οπλισμού του εκτοξευτή ελέγχονται μέσω του πίνακα ελέγχου M4.

Ο πίνακας ελέγχου υποδεικνύει όλα τα διαγνωστικά δεδομένα που σχετίζονται με την κατάσταση του πυροβόλου. Ο πίνακας M4 είναι φορητός παρέχοντας έλεγχο του πυροβόλου ακόμα και έξω από την καμπίνα.

Το αυτοκινούμενο πυροβόλο τύπου DITA ενσωματώνει Αυτόματη Ρύθμιση Θέσης Μάχης (A.S.A.P.), διαχείριση πυρομαχικών και αδρανειακό σύστημα πλοήγησης, ενισχύοντας σημαντικά την ταχύτητα εκτέλεσης διεργασιών και τη συνολική αποτελεσματικότητα του οπλικού συστήματος. Το πυροβόλο εδράζεται στο τροχοφόρο όχημα TATRA 8×8, ενώ είναι ικανό για πλήρη αυτόνομη λειτουργία ως μονάδα πυρός.

H κατασκευή του αυτοκινούμενου πυροβόλου DITA είναι εμπνευσμένη από το τσέχικο όχημα DANA και τη βελτιωμένη του έκδοση DANA M2, ενώ σύμφωνα με ανακοίνωση της Excalibur το DITA έχει καλύτερη κινητικότητα και μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με το DANA M2.

Κατευθυνόμενα Βλήματα Μεγάλου Βεληνεκούς των 155 χιλιοστών για κρούση κινητών στόχων

Το Πολεμικό Ναυτικό των Η.Π.Α σε συνεργασία με τον Αμερικανικό Στρατό και ιδιωτικές εταιρείες αναπτύσσουν νέα βλήματα πυροβολικού των 155 χιλιοστών ικανά να καταστρέψουν κινούμενους στόχους στην ξηρά ή στη θάλασσα, με σκοπό να χρησιμοποιηθούν τόσο στον Στρατό των ΗΠΑ όσο και στο Ναυτικό. Σύμφωνα με το Office of Naval Research (ONR), το πιο σημαντικό πλεονέκτημα των εν αναπτύξει πυρομαχικών ακριβείας είναι πως δεν θα χρησιμοποιούν GPS, καθιστώντας τα χρήσιμα ακόμη και σε κορεσμένα ηλεκτρομαγνητικά περιβάλλοντα μάχης.

Το εν αναπτύξει πρόγραμμα ονομάζεται Moving Target Artillery Round (ΜΤΑR) και ως σκοπό έχει την ανάπτυξη φθηνών βλημάτων που θα καταστρέφουν κινούμενους στόχους σε αποστάσεις 40-60 μιλίων. Η επιχειρησιακή λειτουργία των βλημάτων του προγράμματος MTAR, βασίζεται στην χρήση ενός ξεχωριστού συστήματος ραντάρ έτσι ώστε να παρακολουθεί το βλήμα και να επιδεικνύει την γενική τοποθεσία του εχθρικού στόχου. Στο τελικό στάδιο της πτήσης, επανδρωμένο αεροσκάφος, drone ή επίγεια στρατεύματα θα χρησιμοποιήσουν αποστασιόμετρο λέιζερ για να προσδιορίσουν στο βλήμα στον ακριβή στόχο.

Το κατευθυνόμενο βήμα Excalibur παρουσιάζει εμβέλεια περίπου 50km όταν βάλλεται από πυροβόλο των 155mm και σχεδιάζεται να τροποποιηθεί έτσι ώστε να ενταχθεί στο πλαίσιο ανάπτυξης ρουκετών τύπου MTAR.

Το πιο σημαντικό από τα χαρακτηριστικά του προγράμματος MTAR είναι ότι, σε αντίθεση με τα κατευθυνόμενα βλήματα τύπου Excalibur (ή και άλλων πυρομαχικών ακριβείας που βρίσκονται ήδη σε λειτουργία), η καθοδήγησή του δεν περιλαμβάνει σύστημα GPS. Το Ναυτικό αναφέρει συγκεκριμένα ότι με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται η ακριβής υποστήριξη πυροβολικού σε «περιβάλλον χωρίς δορυφορικό δίκτυο και με έντονο ηλεκτρομαγνητικό κορεσμό».

Στο τελικό στάδιο της πτήσης, επανδρωμένο αεροσκάφος, drone ή επίγεια στρατεύματα θα χρησιμοποιήσουν αποστασιόμετρο λέιζερ για να προσδιορίσουν στο βλήμα στον ακριβή στόχο.

Σύμφωνα με έρευνα από ανοιχτές πηγές, το συνολικό πρόγραμμα στηρίχθηκε από τον Sanford Steelman, διευθυντή προγραμμάτων στο NSWC Dahlgren, σε συνεργασία με το National Defense Industry Association, έχοντας ως κεντρικό σκοπό να βρεθεί μία φθηνή και συμβατή λύση περί αντιμετώπισης των τεχνολογιών σμήνους των μη επανδρωμένων ταχύπλοων σκαφών που αναπτύσσει το Ιράν. Η φιλοσοφία δικτυοκεντρικής δράσης μη επανδρωμένων ταχύπλοων σκαφών έχει περάσει και στην Τουρκία η οποία αναπτύσσει το σκάφος ULAQ, το οποίο λειτουργώντας συνεργατικά με επιμέρους παρόμοια συστήματα, μπορεί σε τακτικό επίπεδο να εμφανίσει ανησυχητικά αποτελέσματα μέσω επιθέσεων κορεσμού σε φρεγάτες/πυραυλακάτους. Φθηνές κατευθυνόμενες αλλά και ημι-κατευθυνόμενα βλήματα των 155 χιλιοστών φαίνεται να είναι ιδανικές για το Ελληνικό Πυροβολικό.