Σύμφωνα με την αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews» αξιωματούχοι της Airbus δήλωσαν ότι δεν υπάρχει «Σχέδιο Β» σε περίπτωση αποτυχίας του προγράμματος FCAS (Future Combat Air System), ανάπτυξης ενός νέου ευρωπαϊκού μαχητικού αεροσκάφους που θα αντικαταστήσει τα Rafale και τα Eurofighter, όπως είχε δηλώσει λίγες μέρες πριν ο Διευθύνοντας Σύμβουλος της γαλλικής Dassault, Eric Trappier. Ο Antoine Bouvier, υψηλόβαθμο στέλεχος της Airbus, και ο Διευθύνοντας Σύμβουλος Dirk Hoke δήλωσαν στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Γαλλικής Γερουσίας, στις 17 Μαρτίου, σε μια προσπάθεια να κατευνάσουν τις αντιθέσεις που υπάρχουν για την εξέλιξη του προγράμματος.

Η Airbus και η Dassault είναι οι δύο κύριοι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία. Το προσεχές καλοκαίρι το πρόγραμμα αναμένεται να περάσει στη φάση 1Β, ωστόσο υπάρχουν σοβαρές διαφορές σε επίπεδο διαδικασιών διαχείρισης του προγράμματος καθώς και για το βαθμό διαμοιρασμού πληροφοριών επί κρίσιμων τεχνολογιών. Τα δύο στελέχη της Airbus υπογράμμισαν την ανάγκη επιτύχουν ολοκλήρωσης του προγράμματος για μια ανεξάρτητη Ευρώπη, διαφορετικά είπαν ότι μια αποτυχία θα ανοίξει το δρόμο για την επικράτηση του αμερικανικού F-35. Έτσι δεν υπάρχει «Σχέδιο Β».

Ο Eric Trappier μίλησε στην ίδια επιτροπή και είπε ότι ο διαμοιρασμός του βιομηχανικού έργου, μετά την αποδοχή της Ισπανίας στο πρόγραμμα, θα καταστήσει τη δουλειά του, ως κύριος ανάδοχος του προγράμματος ανάπτυξης του νέου μαχητικού, σχεδόν αδύνατη. Επιπλέον, είπε ότι με την είσοδο της Ισπανίας η Airbus απέκτησε μεγαλύτερη βαρύτητα καθώς έχει συμφέροντα και στην Ισπανία, αλλά και στην Γερμανία. Από την πλευρά τους οι αξιωματούχοι της Airbus δήλωσαν ότι η Dassault δεν μπορεί να επισκιαστεί στο πρόγραμμα και ότι στο πρόγραμμα συμμετέχουν και άλλες γαλλικές εταιρίες όπως η Thales και η MBDA. Όπως δήλωσε ο Bouvier «Ορισμένοι γερμανοί πιστεύουν ότι οι Γάλλοι θα φτιάξουν ένα γαλλικό αεροσκάφος με γερμανικά χρήματα και κάποιο Γάλλοι πιστεύουν ότι οι Γερμανοί θέλουν να κλέψουν τα εμπορικά τους μυστικά και τελικά να φτιάξουν ένα δικό τους αεροσκάφος».

Comments

  1. Βλακεία κάνουν που το βγάζουν στελθ. Το στελθ θα νικηθεί. Από όλους.

    Περιορίζει τις κινηματικές επιδόσεις το στελθ. Σημαντικά.

    Ο κύριος ΓΕΝΙΚΟΣ λοιπόν διαφωνεί.

    1. Το θέμα είναι να καταφέρουν να το αναπτύξουν μια καινούργια γενιά μαχητικού με stealth τεχνολογία και καινούριο σύστημα διακλαδικου πολέμου , με καθοδήγηση drown ,σίγουρα θα πρέπει να κατασκευάσουν το ισχυρότερο ραντάρ στην Ευρώπη για να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τα stealth ρωσικά και κινέζικα αεροσκαφη …καθος και να καταφέρουν να κρατήσουν την Ευρώπη προσκολλημένοι στα ευρωπαϊκά όπλα…

      1. » ,σίγουρα θα πρέπει να κατασκευάσουν το ισχυρότερο ραντάρ στην Ευρώπη για να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τα stealth ρωσικά και κινέζικα αεροσκαφη «

        Αγαπητε ξεχασε να πρσθεσεις κι αλλο εναν πιθανο – μελλοντικα – εχθρο της Γηραιας Ηπειρου.

        Τις ΗΠΑ !!

        υ.γ
        Για να αρχισουμε να αλλαζουμε ΑΡΔΗΝ σκεπτικο σε οτι εχει σχεση με δεδομενα παλαιων δεκαετιων….

    2. Το πολύ-πολυ εάν κολοσιεργησουν στην περάτωση του έργου θα βγάλουν και άλλη αναβαθμηση των rafale και των eurofighter για να καλύψουν τις ανάγκες τους

    3. Οχι απαραίτητα. Αρκει να υπαρχει μια ισορροπια. Η σχεδιαση stealth δεν πρεπει να κανει υπερβολλικα μεγαλες θυσιες εις βαρος της αεροδυναμικης, ουτε να εκτοξευει στα ουρανια το κοστος. Ας ειναι λιγο υψηλοτερο το RCS, δεν ειναι τοσο τρομερο. Αυτο ειναι το διδαγμα απο το παθημα των Αμερικανών με το F35. Το Sukhοi-57 ειναι πολυ πιο ισορροπημενο μαχητικο, ακριβως διοτι οι Ρωσοι λογω της υστερησης τους στην τεχνολογια stealth δεν θυσιασαν τα παντα στο βωμο του χαμηλου ιχνους. Ετσι εκαναν ενα αεροσκαφους χαμηλου ιχνους (αν και οχι τοσο χαμηλου οσο τα αμερικανικά) που ομως εχει και πολυ καλες κινηματικες επιδοσεις, με λογικο κοστος.

      1. Ίσως δεν είναι θέμα υστέρησης αλλά επιλογής. Το κόστος να αναπτύξεις μια τεχνολογία καθώς και το κόστος κατασκευής με εξαιρετικά χαμηλές ανοχές και συντήρησης ενός α/φους με πολύ χαμηλό RCS ίσως να μην έχει την αντίστοιχη ωφέλεια.

        Η Ρωσία έχει το ανθρώπινο και επιστημονικό δυναμικό να φτιάξει κάτι εφάμιλο. Αξίζει όμως το κόστος; Αξίζει επίσης να κάνεις κάτι που έκαναν οι άλλοι 10-20 χρόνια πριν σήμερα;

        Ένα α/φος που ξεκινά να σχεδιάζεται στην εποχή των εξαιρετικά εξελιγμένων αισθητήρων κάθε είδους (από ΑΕSA και ΙRST έως quantum radars σε μια δεκαετια από σήμερα) που λειτουργουν και δικτυοκεντρικα με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, στην εποχη επίσης της αποθέωσης του ηλεκτρονικού πολέμου, των drones και των loyal wingman σίγουρα έχει διαφορετική φιλοσοφία από αυτή του F-22 και του B-2 ή ακόμα και του F-35 που μην ξεχναμε πως ειναι ένα μάλλον παλιό σχέδιο σαν αρχική σύλληψη πλέον..

        1. Οχι, η Ρωσία δεν εχει το ανθρώπινο και επιστημονικό δυναμικό να φτιάξει κάτι εφάμιλλο. Για αυτό δεν έφτιαξε ποτέ. Ούτε ως Ρωσική ομοσπονδία ούτε και ως ΕΣΣΔ.
          Στα ηλεκτρονικά, στις αντοχές υλικών, στο λογισμικό, στην αξιοπιστία/αντοχή και στην υποστήριξη/αναβάθμιση ήταν και είναι πολύ πίσω από τις ΗΠΑ.

  2. Για μια ακόμη φορά η ευκαιρία είναι μπροστά μας και αδιαφορούμε. Η προμήθεια των πρώτων 18 Ραφαλ έγινε ναι μεν γρήγορα και σε καλή Σχετικά τιμή αλλά ΔΕΝ αποσπασαμε ούτε βίδα ως α/Ο.το ίδιο θα γίνει και με τα άλλα 18.πρέπει εξαιτίας της ειδικής μας σχέσης με τους γάλλους, αλλά και με δεδομένη την ανάγκη αντικατάστασης δεκάδων f16& mirage,να ενταχθούμε στο πρόγραμμα. Μην ξεχνάμε ότι η Π.Α. είναι υποψήφιος πελάτης που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει.σιγουρα το κόστος είναι υψηλό, αλλά τα οφέλη θα είναι πρωτόγνωρα για την χώρα.ας αφήσουμε τους Τούρκους να κυνηγάνε χειμμερες(TF-X),εμείς οφείλουμε να αναλάβουμε ίσως το μεγαλύτερο αναπτυξιακό πρόγραμμα της χώρας μετά το 1974.Επίσης η συμμετοχή μας θα αποτελέσει ασφαλιστική δικλείδα έναντι του φολα35.

  3. Οπως, ευστοχα, τα εγραψε ο σχολιαστης. C.p.

    Η συμμετοχη της Ελλαδος μεσω ΕΑΒ κι λοιπες ιδιωτικες εταιριες στον τομεα της αμυντικης κατασκευαστικης βιομηχανιας, σε αυτο το συγκεκριμενο προγραμμα, ειναι θεμα Εθνικης υπαρξης κατα την γνωμη μου.

    Τα οφελη συμμετοχης της Ελλαδος σε ενα τετοιο τεχνολογικα αναβαθμισμενο προγραμμα θα φερει την Ελλαδα στον 21 αιωνα ως προταγωνιστη μακρια απο την σημερινη ΜΙΖΕΡΗ μας θεση του, παρακωλουθω και ακολουθω τις εξελιξεις που γινονται στον αμεσο Εθνικο μου χωρο ως παρατηρητης ως κομπαρσος κι ως μονιμος καταναλωτης ξενων προιοντων – ΑΚΟΜΑ κι σε φυσιγγια !!!

    υ.γ.
    Αναρωτιεμαι, υπαρχει καποιο οριο στην ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ που μας εχει κυριευσει, ως κοινωνια κι ως κρατος;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *