Η Aegean Projects στα πλαίσια της έκθεσης DEFEA παρουσιάζει το ιταλικής σχεδίασης και ελληνικής ναυπήγησης σκάφος ειδικών επιχειρήσεων SUPERTERMOLI INTERCEPTOR.

Σύμφωνα με πληροφορίες το SUPERTERMOLI ST60 κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα βρέθηκε στο επίκεντρο της αξιολόγησης από το Αιγυπτιακό Ναυτικό και συγκεκριμένα από τους Αιγύπτιους πεζοναύτες και βατραχανθρώπους. Σήμερα οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη ώστε η Αίγυπτος να προχωρήσει σε μια αγορά μαμούθ των παραπάνω σκαφών. Αύτο άλλωστε είναι κάτι που αναφέρεται για πρώτη φορά στον ελληνικό Τύπο.

Κύριο γνώρισμα των σκαφών Supertermoli ST60 είναι οι υψηλές ταχύτητες οι οποίες ανάλογα με τη διαμόρφωση των ταχυπλόων (αριθμός κινητήρων και ιπποδυνάμεις, φόρτωση προσωπικού, εξοπλισμός) κυμαίνονται μεταξύ 60 και 70 κόμβων.

Η ΔΥΚ χρησιμοποιεί δύο τέτοια σκάφη με εξαιρετικές επιδόσεις δίνοντας στους βατραχανθρώπους δυνατότητα ταχείας διείσδυσης στη περιοχή ενδιαφέροντος και άμεσης περισυλλογής και ακολούθως διαφυγής/ απαγκίστρωσης.

Αυτό που διακρίνει τα μοντέλο αυτό από τον ανταγωνισμό, είναι η ικανότητα ελιγμών και η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες. Το σκάφος στην στρατιωτική έκδοση (ST60 Interceptor), λειτουργεί πραγματικά σε ταχύτητες άνω των 55 κόμβων , με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και σε δυσμενείς συνθήκες και με αυτονομία άνω των 400 ναυτικών μιλίων. Μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 65+ κόμβων και μπορεί να μεταφέρει πλήρωμα 20 ατόμων για ειδικές αποστολές . Αυτά δεν αποτελούν ευσεβείς σχεδιαστικούς πόθους αλλά έχουν  πιστοποιηθεί και στην πράξη από την Ιταλική Οικονομική Αστυνομία και από το πλέον επίλεκτο Ελληνικό Σώμα, καθώς είναι ήδη δοκιμασμένα σε τέτοιες συνθήκες και χρησιμοποιούνται από την ομάδα Δ.Υ.Κ. του Πολεμικού μας Ναυτικού (ΣΑΠ 10 και ΣΑΠ 11).

Τα ταχύπλοά αυτά, λειτουργούν σε ταχύτητες άνω των 50 κόμβων με απόλυτη ασφάλεια. Η τελική τους ταχύτητα ξεπερνά τους 60 κόμβους και μπορούν να μεταφέρουν πλήρωμα έως και 20 ατόμων για ειδικές αποστολές. Η ικανότητα ελιγμών, η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες και συνθήκες και η μεγάλη αυτονομία, ξεχωρίζει τα μοντέλα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Παράλληλα, τα σκάφη είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και για το Λιμενικό Σώμα λειτουργώντας ως καταδιωκτικά ταχύπλοα σε αποστολές δίωξης λαθρεμπορίου, ναρκωτικών, λαθρομετανάστευσης και λοιπών μορφών οργανωμένου εγκλήματος δια θαλάσσης.

Τα ταχύπλοα διαμορφώνονται με μεγάλη ευελιξία με βάση τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του χρήστη. Κύρια χαρακτηριστικά τους είναι ο βαρύς οπλισμός που δύναται να φέρουν καθώς και η θωράκιση τους σε συνδυασμό με μεγάλη ακτίνα δράσης και όγκο φορτίου (προσωπικό, υλικό). Θα αναφερθούμε εκτενώς παρακάτω.

Το 2020 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο για τα ταχύπλοα Supertermoli. Τα σκάφη εκδόσεων ST50 και ST 60, 50 και 60 ποδιών αντίστοιχα επανασχεδιάστηκαν και εξοπλίστηκαν εκ νέου βασιζόμενα πάνω στην αρχική γάστρα αλλά με νέα συστήματα και εξοπλισμό. Η γάστρα του σκάφους παραμένει η ίδια αλλά υπάρχουν σημαντικές διαφορές συγκριτικά με τα πρώτα σκάφη στην υπερκατασκευή.

Οι δύο βασικές εκδόσεις που προσφέρονται για στρατιωτική χρήση είναι δύο.

Η πρώτη αφορά το μοντέλο ST60 που καλύπτει την ανάγκη για μεταφορά προσωπικού. Το σκάφος μπορεί να μεταφέρει έως 20 πλήρως εξοπλισμένους καταδρομείς και να τους αποβιβάσει μέσω ειδικής ράμπας στη πλώρη. Παράλληλα, άνωθεν της υπερκατασκευής στη γέφυρα μπορεί να φέρει πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 χιλιοστών πλήρως σταθεροποιημένο και τηλεχειριζόμενο.

Η δεύτερη έκδοση σχετίζεται πάλι με το ίδιο μοντέλο ST60 με τη διαφορά πως πρόκειται για το σκάφος με κύρια ειδοποιό διαφορά τον βαρύ οπλισμό αποτελούμενο από δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς οπλισμού εκ των οποίων ένα στη πλώρη (πυροβόλο των 20 χιλιοστών ή 12,7 χιλιοστών) και ένα ακόμη σταθμό οπλισμού άνωθεν της γέφυρας διαμετρήματος 12,7 χιλιοστών. Στη παρούσα έκδοση του ταχυπλόου δύναται έμφαση στην ισχύ πυρός ενώ η μεταφορική ικανότητα περιορίζεται στα 10 άτομα.

Σε αμφότερες τις δύο εκδόσεις το σκάφος και συγκεκριμένα η καμπίνα μπορεί να θωρακιστεί έναντι πυρών μικρού διαμετρήματος από φορητό οπλισμό. Επίσης, ο χώρος που βρίσκεται άνωθεν των μηχανών του σκάφους στο πρυμναίο τμήμα του ταχυπλόου μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρο μεταφοράς UAV τακτικού επιπέδου, υποβρύχιου μέσου θαλάσσιας διείσδυσης ή μικρής ελαστικής λέμβου μεταφοράς προσωπικού.

Επιπροσθέτως, μπορούν να τοποθετηθούν πολυβόλα (είτε 12,7 χιλιοστών είτε 7,62) σε βάσεις ενώ οι δυνατότητες του σκάφους απογειώνονται με την εγκατάσταση μικρών πυραυλικών όπλων όπως το γαλλικό MMP της MBDA. Το σκάφος είναι το πλέον εξοπλισμένο στη κατηγορία του και μετατρέπεται σε ένα πανίσχυρο οπλικό σύστημα ικανό να παρέχει πυρά υποστήριξης στα μαχόμενα τμήματα επί του στόχου όπως σε μια αποστολή μεταφοράς αμφίβιων καταδρομέων και ανακατάληψης βραχονησίδας ή ακόμη και να προσβάλει μεγαλύτερα πλοία εάν αυτό απαιτηθεί απόρροια της τακτικής κατάστασης.

Το γαλλικό βλήμα MMP της MBDA μπορεί να τοποθετηθεί επιτυχώς σε μικρά ταχύπλοα. Στη περίπτωση του ST60, το ελληνικό ταχύπλοο μπορεί να φέρει δύο τέτοια βλήματα στη πρύμνη αφού δεν δεσμεύουν μεγάλο χώρο και βάρος.

Ο οπλισμός του σκάφος ST60 μπορεί να αποτελείται από τις ακόλουθες επιλογές:

Τη νέα οικογένεια τηλεχειριζόμενων πύργων για πλοία Lionfish παρουσίασε η Leonardo. Οι πύργοι έχουν σχεδιαστεί να δέχονται πολυβόλα και πυροβόλα των 12,7 και των 20 χιλιοστών, σε τέσσερις εκδόσεις: Lionfish Inner Reloading, Lionfish Ultralight, Lionfish Top και Lionfish 20. Όλοι οι πύργοι ενσωματώνουν και ηλεκτροπτικό αισθητήρα για την αναγνώριση στόχων, ημέρα και νύχτα. Στην έκδοση Lionfish Inner Reloading ο πύργος ενσωματώνει πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών, στην έκδοση Lionfish Ultralight ενσωματώνει πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών, αλλά έχει μικρότερο βάρος και μέγεθος σε σχέση με τον Inner Reloading, στην έκδοση Lionfish Top ενσωματώνει πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών, αλλά έχει μεγαλύτερη αναχορηγία φυσιγγίων, ενώ στην έκδοση Lionfish 20 ενσωματώνει πυροβόλο των 20 χιλιοστών. Να τονιστεί ότι η Ιταλική Leonardo προσφέρει πύργους με χαμηλό βάρος, συνεπώς δεν επηρεάζουν τη πλεύση του βάρους.

Φυσικά το σκάφος δεν περιορίζεται στις παραπάνω επιλογές αλλά μπορεί να λάβει πληθώρα ναυτικών τηλεχειριζόμενων πύργων οπλισμού όπως: από τη βελγική FN Herstal (Sea deFNder), την Ισπανική Escribano (Sentinel), τη νορβηγική Konsberg (Protector RWS), τη σερβική YugoImport (M09N), τη Νότιο Αφρική Reutech (Sea Rogue), τη SAAB (Trackfire) και τέλος από το Ισραήλ και τη Rafael (Typhoon).

Τα σκάφη επίσης μπορούν να φέρουν ράμπα στη πλώρη ώστε να προσεγγίζουν απόκρημνες και βραχώδεις ακτές με στόχο την ομαλή αποβίβαση προσωπικού. Ταυτοχρόνως, δύναται να φέρουν λέμβο ή υποβρύχιο όχημα μεταφοράς βατραχανθρώπων στο πίσω μέρος της πρύμνης ώστε να κάνουν άφεση ομάδας ΟΥΚ ή Καταδρομέων με τη λέμβο εγγύς του στόχου προσεγγίζοντας με αφάνεια.

Ο εξοπλισμός των σκαφών ST60 συμπληρώνεται από ηλεκτρονικά συστήματα και αισθητήρες (ηλεκτροπτικά ημέρας/ νύχτας) καθώς και από τακτικά συστήματα επικοινωνιών καθώς και διοίκησης και ελέγχου. Στον συγκεκριμένο τομέα υπάρχει πλειάδα αξιόλογων ελληνικών επιλογών όπως των εταιρειών MILTECH HELLAS, THEON SENSORS, HELLENIC INSTRUMENTS ενώ από πλευράς τακτικών συστημάτων επιλογές ξεχωρίζει η SCYTALYS (πρώην ISI HELLAS). Συνεπώς, στο ταχύπλοο μπορεί να μεγιστοποιηθεί η ελληνική εγχώρια προστιθέμενη αξία με τη συμμετοχή ελληνικών προϊόντων. Το σκάφος φέρει όλη τη σύγχρονη σουίτα ναυτιλιακών βοηθημάτων όπως ραντάρ Raymarine, GPS- Plotter, VHF, AIS. Να τονιστεί ότι το σύνολο του μεταφερόμενου προσωπικού καθώς και το πλήρωμα διακυβέρνησης (αποτελείται από δυο άτομα) βρίσκονται σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα.

Aνακεφαλαιώνοντας:

Θεωρούμε ότι τέτοια προϊόντα αποτελούν βάση για την επανέναρξη της ελληνικής αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας ικανά να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος και των Ενόπλων Δυνάμεων και συνάμα να αποτελέσουν τα θεμέλιά για την σχεδίαση μεγαλύτερων σκαφών.

Το σκάφος στις εκδόσεις που παρουσιάστηκε στη παραπάνω ανάλυση είναι σε θέση να καλύψει στο ακέραιο τις ανάγκες των ειδικών δυνάμεων του Στρατού Ξηράς (Αμφίβιοι Καταδρομείς) καθώς και των βατραχανθρώπων του ΠΝ. Παράλληλα, αποτελεί ένα κατάλληλο εργαλείο στο στόλο του Λιμενικού Σώματος για πλειάδα αποστολών. Επιπλέον, το ST60 υπερτερεί έναντι των τουρκικών σχεδιάσεων όπως το ONUK MRTP 16 (τα οποία χρησιμοποιεί κατά κόρον η Τουρκική Ακτοφυλακή) στους τομείς του οπλισμού (ισχύς πυρός), αυτονομία (ακτίνα δράσης), ταχύτητες, μεταφορική ικανότητα και δυνατότητα ελιγμών.

Κλείνοντας, να τονιστεί πως το Αιγυπτιακό Ναυτικό προτίμησε το ST60 έναντι του ONUK MRTP 16 καθώς υπερτερεί έναντι αυτού.

Κύρια Χαρακτηριστικά:

Συνολικό μήκος σκάφους (L):18,60 m

Συνολικό πλάτος (W): 3,40 m

 Βύθισμα (DWL): 1,00 m

Χωρητικότητα σε πετρέλαιο: έως 4.000 lt

Πλήρωμα: έως 20-24 άτομα ανάλογα τη διαμόρφωση

Επιδόσεις

 Μέγιστη ταχύτητα: 55-70 knots (ανάλογα με την έκδοση του σκάφους).

Επιχειρησιακή ταχύτητα (90% των ονομαστικών RPM): 45-60 knots.

Ακτίνα ενεργείας στην επιχειρησιακή ταχύτητα: περίπου 400 ΝΜ

Αυτό που διακρίνει τα μοντέλο αυτό από τον ανταγωνισμό, είναι η ικανότητα ελιγμών και η αξιοπλοΐα σε ακραίες ταχύτητες. Το σκάφος στην στρατιωτική έκδοση (ST60 Interceptor), λειτουργεί πραγματικά σε ταχύτητες άνω των 55 κόμβων , με απόλυτη ασφάλεια ακόμη και σε δυσμενείς συνθήκες και με αυτονομία άνω των 400 ναυτικών μιλίων. Μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα των 65+ κόμβων και μπορεί να μεταφέρει πλήρωμα 20 ατόμων για ειδικές αποστολές . Αυτά δεν αποτελούν ευσεβείς σχεδιαστικούς πόθους αλλά έχουν  πιστοποιηθεί και στην πράξη από την Ιταλική Οικονομική Αστυνομία και από το πλέον επίλεκτο Ελληνικό Σώμα, καθώς είναι ήδη δοκιμασμένα σε τέτοιες συνθήκες και χρησιμοποιούνται από την ομάδα Δ.Υ.Κ. του Πολεμικού μας Ναυτικού (ΣΑΠ 10 και ΣΑΠ 11).

Κλείνοντας, στο σκάφος δύναται οι ελληνικές εταιρείες να εγκαταστήσουν πλειάδα ελληνικών συστημάτων επικοινωνιών, διοίκησης και ελέγχου, ηλεκτροπτικών και αισθητήρων δημιουργώντας ένα εθνικό ταχύπλοο κλειστού τύπου και μια ολόκληρη οικογένεια σκαφών για τις Ένοπλες Δυνάμεις και το Λιμενικό Σώμα στη κατηγορία των 20 μέτρων.

Comments

  1. Και μόνο μια φωτογραφία άκρη για να συγκρίνει κανείς το εν λόγο σκάφος με αυτό που τελικά επέλεξαν της αμυνης τα παιδιά.

  2. Οριστε σκαφος για Μη-Επανδρωμενο ενοπλο ταχυπλοο.Οχι η αλλη photoshopαρισμενη μπαρουφα που προκαλει γελιο ακομα και σε παιδια δημοτικου.Αλλα θα μου πεις εδω δεν το εχουν αγορασει για το ναυτικο και το λιμενικο.Θα μπορουσαν να το σκεφτουν για το μη επανδρωμενο;

    Παντως τα Supertermoli που εχουμε ειναι ΕΝΑ το οποιο λεμε οτι καπως εκσυγχρονισαμε.Το δευτερο μας αφησε επειδη αφεθηκε στην τυχη του(λογω ελλειψης ανταλλακτικων-τα γνωστα) και τελικα η κατασταση του ηταν τραγικη.Επισης δεν τα αγορασαμε.Τα κατασχεσαμε απο λαθρεμπορους.Νομιζω Τουρκους η Αλβανους.Τοσο ξεφτιλα.

    1. Πολιτικες εκδοσεις απο κατασχεσεις οπως φαινεται και απο την φωτο με το στοιχειο της ΔΥΚ ..
      Καμια σχεση με τις εκδοσεις που αναφερει το αρθρο.
      Πανσπερμια υλικου και αδιαφορια του ΓΕΝ που προκαλει .
      Αλλα τοσο κατανοουν την αξια των Ειδικων Δυναμεων στο ΠΝ τοσα κανουν.
      Χρονια τωρα απο τον υποβαθμισμενο ατομικο εξοπλισμο μεχρι την απουσια καταδυτικων οχηματων σοβαρων προδιαγραφων.
      Στα σκαφη θα κολλαγαν;
      Που εξοπλιζουν ακομη με πολυβολακια χωρις σταθεροποιηση;
      Ουτε ενα minigun δεν αξιωθηκαν να αγορασουν και να εγκαταστησουν οχι πυραυλους που αναφερει το αρθρο.
      Για ΜΕΑ οργανικα στα σκαφη ουτε λογος.
      Ολο μοστρα και εφε και ουσια μηδεν.

  3. Το ξαναγράφω, δεν υπάρχει διάθεση να δαπανήσουν λεφτά για την άμυνα ακόμα και αν αυτά θα κατευθυνόταν σε ελληνικές εταιρίες.Καποιες αγορές για τα μάτια του κόσμου όπως 18 rafale και 4 φρεγάτες που τις συζητάμε 2 χρόνια τώρα και φτάνει.Μακαρι να κάνω λάθος αλλά μέχρι τώρα αυτό δείχνει η πρακτική της κυβέρνησης.

    1. 2 χρόνια μα ήταν μόνο καλά θα ήταν. 10 έτος έχει περάσει. Μέχρι να τις αγοράσουμε θα έχουμε δεν θα υπάρχει ναυτικό.
      Πάντως λάθος δεν κανείς. Δεν υπάρχει διάθεση για οικονομική ανάκαμψη και δεν είναι μόνο αυτή η κυβέρνηση. Το ίδιο είναι διαχρονικά όλο το πολιτικό έκτρωμα.

      1. Συμφωνω απολυτα ολοι ιδιοι ειναι,απλα αυτοι το παιζουν πατριωτες για αυτο μιλησα για 2 χρονια.Οι αλλοι τουλαχιστον το λενε στα ισια «θα το ρισκαρουμε».

  4. Σύμφωνα με hellasjournal από τις 6 προτάσεις που είχανε μείνει κόβονται οι 2 στον επόμενο γύρο και περνάνε μαντέψτε?
    3 ευρωπαϊκές και η τρατα!
    Φυλακη θα πάτε πολιτικοί και στρατιωτικοί αν υπογράψετε να πάρουμε τις τρατες και καταστρέψετε τις ενοπλες δυνάμεις.
    Αν είναι δυνατόν τόση αμερικανοδουλιαση?
    Θεωρώ σίγουρο πως η μία που κόβετε είναι η γερμανική ΜεκοΑ200
    Και μάλλον κόβετε και η ΑH140?
    Καθόλου απίθανο για να λέει περνάνε 3 ευρωπαϊκές και η τρατα.
    Η Αγγλία είναι εκτός Ευρώπης πλέον.

    1. Εκτός Ευρώπης δεν είναι η Αγγλία, αλλά εκτός ευρωπαϊκής ένωσης πλέον.
      Η ισπανική F-110 απορρίφθηκε αν θυμάμαι σωστά, η Ιταλοί δεν έκαναν πρόταση, οπότε μένουν οι Ολλανδοί, Γάλλοι και οι …..???? απο Ευρώπη.

    2. @ Romeo60

      Φυλακή όσο στην Ελλάδα τους ανώτατους δικαστικούς τους διορίζει η κυβέρνηση, δε θα πάει ποτέ κανείς, που να μη θέλουν οι ίδιοι οι πολιτικοί (ο Άκης δεν ήταν καν βουλευτής πια, οπότε τον πέταξαν βορά στο πλήθος που ζητούσε «αίμα» λόγω τρόικας).

      Ναι, κόβεται κι η Arrohead. Εξαιρετική επιλογή κοψίματος σε περίπτωση που οι πολιτικοί θελήσουν να πάμε σε λύση G-G, αφού ήταν η μόνη άλλη εκτός από την αμερικανική, που έδινε G-G. Οπότε, αν το Μαξίμου τελικά θελήσει να πάμε στις κορβέτες που βάφτισαν φρεγάτες, θα μπορεί να πει «υπήρχε το πολύ σοβαρό κριτήριο της G-G συμφωνίας, που μόνοι οι ΗΠΑ προσέφεραν» (οι άλλες ευρωπαικές χώρες δε μπορούν, λόγω νομοθεσίας ΕΕ).

      Βεβαίως και είναι δυνατή τόση αμερικανοδουλεία, αν δεν ξέρεις ψάξε να βρεις ποιος ήταν ο κύριος Πιουριφόι. Αρχίζει και με «π» το όνομά του!

  5. Συνέντευξη σε διευθυντή του νταβαντζη μας της ΛΜ.
    Γιατί κ διευθυντα η τρατα έχει μόνο έναν Μκ 41 και οι προτάσεις του ανταγωνισμού 2?
    Απαντηση (αλλά λόγια να αγαπιόμαστε)
    Μην εστιάζουμε μεμονωμένα σε ένα οπλικο σύστημα αλλά στο πως λειτουργούν αρμονικά όλα τα συστήματα του πλοίου.
    Πες βρε άνθρωπε ότι δεν μπορεί το σκαρί παραπάνω.
    Πες ότι με τους διπλωματικούς εκβιασμούς σας πάτε να μας φάτε τα λεφτά με ένα άχρηστο πλοίο (για τόσο τεράστιο κόστος) και να μην μας μείνει δεκάρα.
    Θα πληρώσουμε πυραυλακατους σε τιμή βαριάς φρεγάτας για να σώσει η ετιαρεια σας το αποτυχημένο πρότζεκτ να ασχοληθεί και με πλοια.

      1. @Δημήτρης Λ

        E, μα, ρωτάνε τέτοια κακά πράγματα οι καλοί δημοσιογράφοι; Άκου κει για σόναρ! Πιπέρι! Αφού τα έχουμε πει! Το ελικόπτερο και το VDS κατηγορίας περιπολικού, καλύπτουν πλήρως όλες τις ανάγκες! Όσο δεν έχει φουρτούνα και κακοκαιρία ή κατάρριψη του ελικοπτέρου από κάνα IDAS, αλλά, αμάν πια, τι θες τώρα κι εσύ και τα σκαλίζεις! Γιατί και να ακουσεις την τορπίλη με το σόναρ γάστρας, τι θα καταλάβεις δηλαδή; Πάλι το σταυρό σου δε θα κάνεις;

      1. @CK

        Λίγο σεβασμό στο συκοφαντημένο πλοίο! Έβαλαν και τη συνέντευξη (η μια αποκλειστικότητα μετά την άλλη, με τους Αμερικανούς!) Παρασκευή βράδυ, για να έχει μεγαλύτερη προβολή. Θα την αφήσουν μέχρι τη Δευτέρα πρώτη σελίδα τώρα.

        1. Αφου ασχολουμαστε ακομη με τον «ιστορικο»ιστοτοπο που λειτουργει σαν ατυπος υπαλληλος της LM που λογοκρινει και απενεργοποιει λογαριασμους αντι να απανταει ουσιαστικα καλα να παθουμε.
          Οταν η χωρα απαλλαγει απο προσωπα και εξαρτησεις απο την πολιτικη και τον δημοσιογραφικο κοσμο τοτε θα ορθοποδησει.
          Ελπιζω μονο οι συγκεκριμενοι να μην εχουν καμια εξαρτηση οικονομικη η αλλη αλλα η σχεδον μονομανιακη εμμονη στο αποτυχημενο πλοιαριο και η αφιερωση δεκαδων σελιδων για την προωθηση του με ασημαντες πληροφοριες στο συνολο τους αλλα και η λυσωδης αντιδραση σε οσους επισημαινουν ολα τα παραπανω αλλα δειχνουν.

    1. @Romeo

      Ποιο αποτυχημένο πρότζεκτ! Εδώ το ένδοξο ΠΝ, το πέρασε στον επόμενο γύρο! Η φοβερή ΜΜSC, έχει ως τώρα ρίξει νοκ άουτ την ισπανική, την αγγλική και τη γερμανική! Μιλάμε, το έχουμε παρεξηγήσει τελικά! Προβλέπω να βγαίνουν κάποιοι με διθυραμβικό άρθρο «το ΠΝ ξέρει! Ό,τι πει το ΠΝ! Να, η συκοφαντημένη και καταλασπωμένη HF2, άφησε πίσω της και την Arrowhead, που κάποιοι ναύαρχοι του πληκτρολογίου εκθείαζαν! Το ΠΝ ξέρει! Εμείς τα λέγαμε πως είναι συκοφαντημένο το καημένο το πλοίο!»

      1. Το παιχνίδι ήταν στημένο από την αρχή .Κακώς τρώμε την ώρα μας πλέον
        Η μονη ελπίδα είναι να πέσει φρένο από ευρώπη και να γίνει τόσο άσχημη η οικονομική κατάσταση που να μην προχωρήσει το πρόγραμμα
        Λυπάμαι που τα γράφω αυτά αλλα εδώ έχουμε να κάνουμε με αμερικανο δούλους
        Τόσο πολιτκούς όσο και ένστολους
        Το πλοίο αυτό έπρεπε να είχε κοπεί από την αρχή αλλα μετά πως θα χαχανίζαμε με τον Πρέσβη??

      1. @gdmast

        Σε παρακαλώ, τι εννοείς; Το ότι πέρασε για μια ακόμη φορά η HF2, είναι τρανή απόδειξη πως παρά τους κουβάδες λάσπης που έχουν ρίξει διάφοροι κακόβουλοι σε αυτό το υπέροχο πλοίο-ευκαιρία, η λάμψη της σχεδίασης δε μπορεί να κρυφτεί και γι αυτό επιβραβεύεται από το ΠΝ, «που ξέρει!». Ναι, ντε!

    1. Δημήτρη, αν τώρα φεύγουν αγγλική και γερμανική στον επόμενο γύρω φεύγει σίγουρα η ιταλική καθως πήρε και 6 φρεμμ συμβόλαιο από Ινδονησία.
      Και πάμε 3αδα με Ολλανδική. Γαλλικη, και τρατα.
      Η λογική λέει ότι αφού δεν προκειτε να παρουμε γερμανικά υποβρύχια κι άλλα αφού οι Γερμανοί τα πουλάνε στους Τούρκους άρα θα πάρουμε γαλλικές σκορπινες.
      Άρα οι Γάλλοι και η μπελά θα είναι η επόμενοι που θα κοπούν αφού θα πάρουν διαβεβαιώσεις ότι θα πάρουμε σκορπινες, και η ναβαλ που την ταλαιπωρουμε 15 χρόνια με διαπραγματεύσεις θα πάρει συμβόλαιο επιτέλους από εμάς.
      Και πάμε τελικό με σίγμα και τρατα.
      Θα παίρνουμε Υπογλωσια σίγουρα αν φτάσουμε εκεί αλλά. Θέλω να πιστεύω ότι είναι κόλπο για να δείξουμε στους ουσαιους πόσο στρατηγικούς συμμάχους τους θεωρούμε αφού μας θεωρούν και αυτοί σημαντικότερους των Τούρκων (εδώ γελαμε) και τελαυτιαια στιγμή θα κάνουμε την κωλοτουμπα αφού υπογράψουμε προσύμφωνο για καμιά 20αρια F τενεκε35, για να μην μείνει ο νταβατζης μας LM ανικανοποιητος.
      Το μεγαλο αρνητικό δεν προκειτε σίγουρα (δεν βγαίνουν τα λεφτά) τα πάρουμε επιπλέον ραφαλ.
      2η μοίρα σίγουρα όχι αν από τα 18 πάμε στα 20-24 πάλι καλά να λέμε.
      Και κάπως έτσι περνουμε το διακαη πόθο του ναυτικού τα ολλανδικά πλοια.
      4 νέες σίγμα + 4 Μ (2 τώρα και 2 σε 5 χρονια?)
      + ολλανδικό meko upgrade με tacticos.

      1. Ακομα και μια τετοια εκδοχη πιθανου σεναριου.

        ΧΙΛΙΕΣ φορες να βγει εστω αυτο το ημιτελες σεναριο με την πολιτικη του χροια ΠΑΡΑ να μας δεσουν στον λαιμο με εστω μια τετοια ΑΝΙΚΑΝΗ κι ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ επιλογη ενος υπεροπλισμενου αλουμινενιου αλιευτικου.

    2. @ Δημήτρης Λ

      Γιατί όσοι λέγαμε πως στην ουσία παίζαν από την αρχή ΗΠΑ εναντίον Γαλλίας και οι άλλοι ήταν για ξεκάρφωμα, ήμασταν «συνωμοσιολόγοι» και «το ΠΝ ξέρει, το ΠΝ αποφασίζει, αφήστε το ΠΝ που ξέρει να κάνει τη δουλειά του!».

      Κοίτα να δεις τώρα, κάτι περίεργα. Έχουν μείνει μέσα:
      – H Ολλανδική, που όμως θα μπορούν να την κόψουν εύκολα ως paper ship. Μάλλον την άφησαν για να πάρουμε κάποια στιγμή της Μ, έστω και με καθυστερηση.
      – Η γαλλική.
      – 2 «αμερικανικές». H ιταλική Fincantieri στην ουσία συνεργάζεται με τις ΗΠΑ και έχει αγοράσει και τα ναυπηγεία Marinette εκεί. Και το σκάφος της HF2 αυτή το σχεδίασε για λογαριασμό της LM. Οπότε και τη FREMM να πάρουμε, πάλι τρώνε οι ΗΠΑ κι από κει.

      Με λίγα λόγια, είναι USA vs Γαλλία. Οπότε, ας παρακαλέσουμε τον Αι Νικόλα, το Μαξίμου να βολευτεί με FREMM και να μην τα δώσει όλα στον πρέσβη.

  6. Eαν ισχυουν αυτα που γραφουν τα ΜΜΕ, τοτε ερχεται ολοταχως η αλουμινοτρατα HF2 / MMSC.

    Οχι μονη της φυσικα, μην λεμε οτι θελουμε….

    Την σερνει ενα ρυμουλκο !

    1. @GP

      Χαχα! Καλό! Ναι, ναι! Κατά τα άλλα το ΠΝ αποφασίζει με καθαρά επιχειρησιακά κριτήρια (όπως τα τελευταία 40 χρόνια) και γι αυτό έβγαλε Arrohead και ΜΕΚΟ και κράτησε το ανέκδοτο των σκαφών stealth.

  7. Σταθμευση κι ειδικος λιμενας σε καθε νησι του βορειου και ανατολικου Αιγαιου.

    Εδω η Κυπρος πρεπει να θεσει το δευτερο συμβολαια μιας γενναιας αγορας, μετα τον ΕΣ, ΔΕΠ και το ΠΝ.

    Μια παραγγελια, της ταξεως, 60-100 κομματια απο τις Ελληνικες ΕΔ, θα ειναι μια καλη αρχη.

  8. Προσέξτε μια λεπτομέρεια. Υποτίθεται, πως στην προηγούμενη κατάταξη, η Arrowhead ήταν στο group 1 της κατάταξης του ΠΝ, μαζί με FDI και Sigma. Και η HF2 ήταν στο group 2, των πλοίων που έπρεπε να φέρουν βελτιώσεις. Και περιέργως, κόβεται η Arrowhead και περνάει η HF2. Πείτε μου σας παρακαλώ, ποια «βελτίωση», έφερε η HF2 και γιατί η Arrowhead ξαφνικά έγινε ακατάλληλη.

    1. Καλημέρα ζέφυρε.
      Η κατάταξη ήταν (απο τις διαρροές που ξέρουμε) το καλό γκρουπ οι πρωτοι 3 και το υποδεεστερο γκρουπ οι άλλοι 3.
      Το καλο γκρουπ, σιγμα, μπελά, φρεμμ ΙΤ
      Το αδύναμο γκροπ ΑΗ140, Μεκο200, τράτα.
      Προφανώς οι 3 πρώτες μπορούν Πυραλους ΑΑ μακρας εμβέλειας οι αδυναμες 3 δεν μπορουν (τουλαχιστον απο οσα ξερουμε οι αγγλοι στην Α140 δεν προσφέρουν τετοια διαμόρφωση)
      Αρα το σκανδαλο δεν ειναι οτι κοπηκαν οι μεκο200 Και ΑΗ140 (και για πολιτικους λογους φυσικα αφου γερμανια και αγγλια εχουν πολυ καλες σχεσεις με τουρκια ανεκαθεν
      καλως κοπηκαν αφου ηταν στο αδυναμο γκρουπ.
      Το σκανδαλο ειναι γιατι συνεχιζει η τρατα αφου και αυτη στο αδυναμο γκρουπ ηταν και μαλιστα χαοτικα η πιο αδυναμη απο τις αδυναμες.
      ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΥΘΗΝΕΣ-ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ-ΦΥΛΑΚΗ

      1. @Romeo

        Α, με απατούσε η μνήμη μου! Νόμιζα πως η Arrowhead ήταν στο 1ο γκρουπ. Τέλος πάντων. Και μόνο που υπάρχει στο διαγωνισμό η κορβέτα-περιπολικό, ενώ κόπηκαν πραγματικές φρεγάτες, πάλι σκάνδαλο είναι, συμφωνώ απολύτως.

      2. Όσο για τα ειδικά δικαστήρια, είπαμε. Αν δεν ακούσετε κόμμα να λέει «οι ανώτατοι δικαστές θα εκλέγονται από σώμα ομοίων τους, δικαστών, που θα τους ψηφίζουν» και μετά αυτό το κόμμα να γίνει κυβέρνηση και να το κάνει, δεν πρόκειται να πάει φυλακή κανείς ενεργός πολιτικός στην Ελλάδα, ποτέ. Αυτά περί ειδικών δικαστηρίων τα λένε με στόμφο όσο είναι αντιπολίτευση, για να συσπειρώνουν και να φανατίζουν την εκλογική τους βάση («θα τους κλείσουμε όλους μέσα»). Μετά όμως δεν το κάνει κανείς, γιατί αύριο θα γυρίσει ο τροχός, θα έρθει ο άλλος, θα βάλει τους δικούς του δικαστές στον Άρειο Πάγο και τότε θα σε πάει κι αυτός στο Ειδικό. Οπότε δεν πάει κανείς και ζουν όλοι ευτυχισμένοι.

  9. Οι σχεσεις μας με τον θειο ειναι στο καλυτερο σημειο.
    Καναμε τους Σκοπιανους, Μακεδονες , θα κανουμε τη μιση χωρα μας
    βασεις του θειου, δειξαμε με καθε τροπο οτι ειμαστε εχθροι των Ρωσων
    και τωρα μενει να αναγνωρισουμε το Κοσοβο και να παρουμε τις
    αλουμινοτρατες, για να αποδειξουμε οτι ειμαστε τυφλα υπακουοι
    στο θειο. Ετσι οταν ερθει η κριση με τους απεναντι, να μας πει με την
    ανεση του ο θειος, που πας ρε Καραμητρο χωρις ΠΝ, δωσε αυτα που
    θελει ο σουλτανος ηρεμα και ωραια, για να συνεχισουμε να ειμαστε
    παρεα ολοι μαζι στη Νατοικη οικογενεια.

    1. Αναγνωρίζοντας και την παράνομη απόσχιση του Κόσσοβου είναι σαν να νομιμοποιούμε την εισβολή στην Κύπρο και την μελλοντική απόσχιση μέρους της Θράκης όπως το σχεδιάζουν οι γείτονες που ανοίγουν θέματα για τουρκικές μειονότητες σε ελληνικά εδάφη που συνορεύουν με την Τουρκία.
      Επιπλέον ανοίγουμε και την πόρτα στους Αλβανούς που έχουν στενή συνεργασία με τους Τούρκους να παίξουν ανάλογο σενάριο στα ελληνοαλβανικά σύνορα.

      Μεγαλύτερη χαζομάρα απο την αναγνώριση μιας παράνομης απόσχισης του Κόσσοβου δεν νομίζω να υπάρχει, αλλά ίσως να ξυπνήσουν μια μέρα εκεί στα Χανιά όταν αρχίσουν να αμφισβητούν οι Λίβυοι η και οι Αιγύπτιοι μέρη και θαλάσσιες περιοχές του νησιού. Όπως συμβαίνει σήμερα στην Θράκη, Μακεδονία και Βόρεια Ήπειρος, απο Σκοπιανούς, Αλβανούς και Τούρκους.

        1. @kanenas1
          Ένας (η περισσότεροι) Γιγκάλ Αμίρ μας χρειάζονται νομίζω για να μπούνε ορισμένα πράγματα στην θέση τους πρίν προλάβουν οι δοσίλογοι στην Αθήνα να υπογράψουν περισσότερες παραχωρήσεις στους κατσαπλιάδες δεξιά και αριστερά, για πολιτικές σκοπιμότητες των ΗΠΑ.

  10. ναβαλ αφηνει υπονοια σε ανακοινωση της για ενδιαμεση με gowind

    την παρουσιαζει και λεει οτι ναυπηγειται σε 35 μηνες

    η τωρα η ποτε

    1. Φίλε Δημήτρη, αν δε θέλει το Μαξίμου και ανάποδη ανακυβίσθηση να κάνει ο Μακρόν, το πρόγραμμα δε θα το πάρει. Αν το Μαξίμου έχει αποφασίσει ΗΠΑ, τότε ή θα πάμε σε καθαρή λύση ΗΠΑ (HF2) ή στην καλύτερη θα πάμε σε FREMM με αμερικανικά όπλα και συστήματα πάνω. Πρέπει να είναι κάποιος αφελής να εξακολουθεί να πιστεύει πως αποφασίζουμε με επιχειρησιακά κριτήρια και κόβονται ισπανική, γερμανική, αγγλική και παραμένει η HF2. Εγώ έδειξα σε παντελώς άσχετο με τα εξοπλιστικά άνθρωπο φωτογραφίες τα πλοία και του είπα «οπτικά και μόνο, ποιο θα απέκλειες πρώτο;». Kαι μου απάντησε «αυτό εδώ, φυσικά», δείχνοντας την HF2. Τι να λέμε τώρα! Το πλοίο μόνο και μόνο εμφανισιακά, μοιάζει 1 γενιά πίσω από τα άλλα. Αυτό είναι στελθ-ελβετικό τυρί.

  11. Όπως έχουμε καταλάβει ολοι, έρχεται ολοταχώς ένα ρυμουλξο που σέρνει από πίσω του την αλουμινοτρατα.

    4 πλοια 4 δις. Θα μας κόστιζε φθηνότερα να αγοράζουμε 8 Ιταλικές FREMM.

    Δείτε πχ τους Αιγυπτιους που με 4 δις αγορασαν 10 πλοια (FREMM, MEKO A200, Gowind) μέσα 4-5 χρόνια.

    Πάμε για σκανδαλο μεγατονων, θα χρυσοπληρωσουμε το χειρότερο πλοιο του πλανήτη.

    Πάμε για ΠΝ του γλυκού νερού.

    1. @GP

      Ναι, αλλα θα είμαστε στρατηγικοί εταίροι, γιατί θα μας δώσουν και πακτωλό EDA, με τα Guardian, αποβατικά και δεν ξέρω τι άλλο. Και του πουλιού το γάλα! Φαντάσου στο δελτίο των 8, πώς θα γεμίζει η οθόνη με νούμερα και ονόματα! Θα σκέφτεται ο τηλεθεατής: «μωρέ μπράβο, οι Αμερικανοί! Μπράβο μας, πήραμε τεφαρίκι πλοίο και μας δίνουν και τόσα άλλα πράγματα «τζάμπα»!.

  12. Αφου ειμαστε τοσο μποσικοι, τον θειο τον παιρνει να παει και παραπερα.
    Οι αλουμινοτρατες να κατασκευαστουν στην Τουρκια , με την δικαιολογια
    οτι στα ιδια χρηματα θα μπορουν να ειναι πιο εξοπλισμενες, αλλα και να
    γινουν γεφυρα για την εξομαλυνση των σχεσεων μας.
    Μπορει οπως ο θειος εδωσε το πρασινο φως για αγορα Μπαϊρακτάρ ΤΒ2
    σε ευρωπαικες χωρες, με την διαφορα τιμης απο τις φρεγατες μας,
    να χρηματοδοτηθει μια γραμμη παραγωγης Μπαϊρακτάρ ΤΒ2
    στην Αλβανια ή στα Σκοπια που θα παραξει τα Μπαϊρακτάρ ΤΒ2
    που θα παρουμε εμεις και να υπαρξει αναπτυξη στην περιοχη.
    Ο θειος εχει σκοπο να τους βολεψει ολους με τον πυλωνα σταθεροτητας
    κοινως τον ….. της περιοχης.
    Θα ακουσουμε και για αλλη μια φορα απο το θειο, οτι εχθρος μας δεν
    ειναι η Τουρκια, αλλα η Ρωσια και η Κινα.
    Ετσι θα μπορουμε να συνδραμουμε τους Ουκρανους με τις αλουμινοτρατες
    μας και τα Μπαϊρακτάρ ΤΒ2, εναντιον των Ρωσων, την ωρα που οι Ουκρανοι
    θα σφαζουν την μειονοτητα μας εκει με τις ευλογιες των Τουρκων.

  13. παιδια ειτε παρουμε τρατες ειτε σιγμα με εσσμ ανατολικο αιγαιο ειναι τελειωμενο

    εδω μονο με λιγες μιλγκεμ και τα αιλευτικα των τουρκων φτανουν σουνιο

    1. @ Δημήτρης Λ

      Φίλε Δημήτρη, μην ανησυχείς! Τη στιγμή που οι Τούρκοι ετοιμάζουν πλοία με 16 αντιπλοικούς πυραύλους και ULAQ και έχουν πρόγραμμα για υπερηχητικούς πυραύλους και ηλεκτρομαγνητικό railgun, εμείς θα πάρουμε το stepping stone ΗF2 κι έχει ο Θεός. Άλλωστε, γιατί νομίζεις πως η Καθημερινή είχε φιλοξενήσει το άρθρο περί Πέλκα στη Φενέρμπατχσέ, που εξηγούσε τι καλή που ειναι η φινλανδοποίηση; Για να συνηθίζει η κοινή γνώμη και να μην αντιδρά. Βέβαια, τώρα ο κ. Ντόκος, πρώην διευθυντής ΕΛΙΑΜΕΠ, καταστρώνει το πενταετές ελληνικό δόγμα εθνικής στρατηγικής. Είμαι σίγουρος πως ακούγοντας ΕΛΙΑΜΕΠ, ήδη κρύος ιδρώτας έχει κόψει τους Τούρκους για το περιεχόμενο του δόγματος!

      1. @ Zefiros

        Πραγματι μολις το κανει αναλυτικο κειμενο το πενταετες δογμα,
        θα το στειλει με mail στη Τουρκικη πρεσβεια και αν το εγκρινουν
        μετα θα μπορουμε να το στειλουμε στην φραου, αν το εγκρινει και αυτη,
        μετα θα το στειλουμε στον θειο και αν το εγκρινει και αυτος,
        θα περιμενουμε να παρουμε το οκ και απο το περιουσιο,
        λογικα ο περιουσιος δεν θα το εγκρινει, θα συμβουλευτει τους Γαλλους,
        που θα ζητησουν τροποποιησεις, θα δοθουν στον περιουσιο, για να δοθουν
        στον θειο, ο θειος θα απαιτησει αλλαγες, θα τις στειλει ξανα στο περιουσιο,
        εντωμεταξυ θα εχει ενημερωθει η φραου οτι υπαρχουν αλλαγες και θα
        απαιτησει να γινει καινουργιο πενταετες δογμα απο μερους μας
        υπαγορευμενο απο την ιδια.
        Αυτη τη φορα δεν θα δοθει απο εμας στην Τουρκικη πρεσβεια αφου
        ειναι σε συνεννοηση με τη φραου, αλλα θα το παρει ο ποδηλατης
        θα πει οκ και θα αρχισει να εφαρμοζεται απο την επομενη κυβερνηση
        που θα εχει και αυτη τον ιδιο συμβουλο Εθνικης Ασφαλειας μετα
        απο υποδειξη του ποδηλατη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *