Συνεχίζεται η οργανωμένη και μεθοδευμένη προσπάθεια για την απομείωση της εθνικής αεροπορικής ισχύος

Σύμφωνα με διασταυρωμένες και αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος κλιμάκιο στελεχών της Lockheed Martin θα καταφτάσει και θα συναντηθεί με επιτελείς της ΓΕΑ και ειδικότερα του Δ Κλάδου ώστε να παρουσιαστεί η πρόταση της Lockheed Martin ώστε να εξεταστεί η τελευταία εξέλιξη που θέλει την Αμερικανική αεροδιαστημική εταιρεία να αγοράζει τα ελληνικά F-16 Block 30, να τα εκσυγχρονίζει και ακολούθως να τα μεταπουλά σε τρίτες χώρες.  

Τη στιγμή που η ηγεσία της ΠΑ συναινεί σε ένα εθνικό έγκλημα όπως αυτό της πώλησης αξιόμαχων αεροσκαφών ικανά να εκσυγχρονιστούν από τα απάρτια που θα προκύψουν από τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών που ανήκουν στα Peace Xenia III και Peace Xenia IV, εγείρεται σοβαρό ερώτημα πως γίνεται η Lockheed Martin που είναι κοινώς γνωστό πως δεν επιθυμεί τον εκσυγχρονισμό των Block 30 προφασιζόμενη το κόστος να θέλει τώρα η ίδια να αγοράσει τα ελληνικά Block 30. Περιμένουμε να μάθουμε τη τιμή αγοράς των ελληνικών αεροσκαφών και να σας την παρουσιάσουμε.

Η ίδια η Αμερικανική Αεροπορία έχει εφαρμόσει πρόγραμμα εκσυγχρονισμού σε παλαιότερα Block ενώ το ίδιο ακριβώς έχει κάνει και η Αεροπορίας της Ταϊβάν (εκσυγχρονίζει 145 F-16A/B Block 20).

 Είναι αδιανόητο και εγείρει σοβαρά ερωτηματικά σκοπιμότητας γιατί η ηγεσία της ΠΑ και ο νυν Α/ΓΕΕΘΑ επιδιώκουν να πουλήσουν σε εξευτελιστικές τιμές αξιόμαχα αεροσκάφη τη στιγμή που στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται νέο μαχητικό αεροσκάφος. Η πλέον ικανοποιητική λύση από πλευράς κόστους οφέλους είναι ο εκσυγχρονισμός των Block 30 (που έχουν μεγάλα περιθώρια αντοχής λόγω δομικών αναβαθμίσεων) είναι να εκσυγχρονιστούν με τα υλικά των αεροσκαφών F-16 Block 52+ και -16 Block 52+ Adv.

Πιστεύουμε όμως ότι -υπό την προοπτική της απόσυρσης των εκσυγχρονισμένων F-4E P.I. 2000 μέσα στην επόμενη πενταετία και υπό την πραγματικότητα ότι δεν έχει ακόμη παρθεί καμία απόφαση σχετική με το μέλλον του Mirage 2000 στο ελληνικό οπλοστάσιο- πολύ απλά δεν υπάρχει η πολυτέλεια του να διαγραφούν από την δύναμη της ΠΑ άλλα 30+ μαχητικά. Θεωρούμε απόλυτα αναγκαίο επομένως το να παραμείνουν σε υπηρεσία τα αεροπλάνα αυτά, επιβαρυνόμενοι το κόστος μίας αναβάθμισης τους. Το οποίο έχει εκτιμηθεί σε 400 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, δεδομένου ότι τα απάρτια (συστήματα και υποσυστήματα) του εν λόγω προγράμματος θα προκύψουν από τα F-16 Block 52+ Advanced.

Με δεδομένο όμως ότι τα Block 30 στερούνται της ικανότητας μεταφοράς προηγμένων όπλων κρούσης, ο οπλισμός τους περιορίζεται στην άφεση συμβατικών βομβών ελεύθερης πτώσης των 500, 1000 και 2000lbs, με αποτέλεσμα οι δυνατότητες τους να μην μπορούν να καλύψουν απαιτήσεις νυχτερινής κρούσης ή κρούσης υψηλής ακρίβειας. Συνεπώς περιορίζονται σε ημερήσια κρούση εναντίον τακτικών στόχων περιοχής πεδίου μάχης και εγκαταστάσεων υποδομής. Επιπλέον παντελής είναι η έλλειψη ειδικών όπλων όπως βλήματα AGM-65G ή βλημάτων αντι-ραντάρ AGM-88B. Σημειωτέον τα Block 30 υπέστησαν τροποποιήσεις, ώστε να είναι ικανά για τη μεταφορά βλημάτων AIM-120Β AMRAAM, με επεμβάσεις στο ραντάρ AN/APG-68 (V) 5 το οποίο εκπέμπει στη ζώνη X και διαθέτει 22 διαφορετικές λειτουργίες σε διαμόρφωση αέρος-αέρος και αέρος-εδάφους. Βεβαίως οι επιδόσεις του είναι (μοιραία λόγω ηλικίας) σαφώς υποδεέστερες των νεότερων εκδόσεων (V) 7 και (V) 9 – στα Block 50 και Block 52+ αντίστοιχα – με ότι αυτό συνεπάγεται στην ικανότητα να εμπλακούν σε εναέρια μάχη – ιδιαίτερα εναντίον πολλαπλών απειλών.. Παράλληλα υλοποιήθηκε το πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης Falcon Up και στη συνέχεια τα Block 30 υποβλήθηκαν σε ένα άλλο πρόγραμμα αυτό της εγκατάστασης του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS.

 Αν και η παραλαβή των αεροσκαφών ξεκίνησε το 1989, τα F-16 πετούσαν αποστολές αναχαίτισης μέχρι και το 1999, χωρίς την παρουσία δέκτη προειδοποίησης σημάτων ραντάρ RWR. Σήμερα παρά τις παραπάνω βελτιώσεις η συμβολή τους στον αεροπορικό αγώνα περιορίζεται από πλήρη έλλειψη αναβάθμισης με νεότερους αισθητήρες και όπλα που θα τους επέτρεπαν να αντιμετωπίσουν με αξιώσεις την αναβαθμισμένη τουρκική απειλή.

Άποψη του γράφοντος είναι ότι η άφεση των Block 30 στην οριστική απαξίωση θεωρείται πολυτέλεια από τη στιγμή που απλώς δεν υπάρχει κανένα ορατό σενάριο αντικατάστασης από νέο τύπο.

Συνεπώς η πιο ρεαλιστική λύση θα ήταν η αναβάθμιση τους με απάρτια των Block 52+ που θα αφαιρεθούν (δηλαδή ραντάρ ΑΝ/APG-68 (V) 7 και υπολογιστές GAC, επιτυγχάνοντας τουλάχιστον μια εντελώς οριακή αναβάθμιση ικανότητας. Η προσθήκη τερματικού ζεύξης δεδομένων Link 16 επίσης κρίνεται απολύτως απαραίτητη σε συνδυασμό με ένα ελαφριάς μορφής πρόγραμμα εκσυγχρονισμού στα πρότυπα του CCIP Lite (νέος υπολογιστής αποστολής, έγχρωμες οθόνες CMFD, αρτηρία δεδομένων, πιστοποίηση JDAM/JSOW και κάσκα JHMCS).

Αποκτώντας τις παραπάνω ικανότητες η ΠΑ διασφαλίζει την ύπαρξη ενός ικανού από τεχνολογικής πλευράς αεροσκάφους ικανό να καλύψει επιχειρησιακό έργο τόσο στον καθημερινό ακήρυχτο πόλεμο του Αιγαίο όσο και σε περίοδο επιχειρήσεων.

Οροφές αεροσκαφών κάτω από 200 μαχητικά απλά δεν μπορούν να υπάρξουν. Και αριθμός 200 μαχητικά με διαθεσιμότητες του 75%. Όχι τις σημερινές.

Να σημειωθεί ότι η πρόταση για τη πώληση των ελληνικών 12 F-16 Block 30 στη Κροατία ήταν της τάξης των 170 εκατομμυρίων ευρώ.

Εκκρεμεί ακόμα η λύση μεταξύ του νέου ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης και του συστήματος αυτοπροστασίας.

Comments

  1. Είναι πολλά αυτά που δεν ξέρουμε….
    ώρες πτήσεις/κόστος αναβάθμισης/επιχειρησιακή αξία σε σχέση με τον αντίπαλο κτλ…
    Χωρίς να ξέρουμε αυτά δεν μπορούμε να κρίνουμε….

    Θα ήταν καλή λύση να πωληθούν και να γίνει αγορά νέων block σαν τα αναβαθμισμένα…
    πχ να πωληθούν τα 30 block 30 και να έρθουν 15-20 block 70 με έξτρα δικό μας κόστος…
    Δυστυχώς τα κόστη των νέων block δεν είναι σαφή από αγορές από άλλες χώρες αλλού βλέπω 60εκ/μονάδα αλλού 120εκ/ανα μονάδα..
    Φαντάζομαι τα μεγάλα κόστη είναι για χώρες που δεν έχουν υποδομές και καθόλου τον τύπο του αεροσκάφους…
    οπότε με μια τιμή 70.000.000/ανα μονάδα θα μπορούσαμε να πέσουμε σε μία τέτοια κίνηση μέσω της πρόσφατης ανανέωσης της συμφωνίας…
    Κατασκευή των νέων εκτός ελλάδος αφού η ΕΑΒ θα είναι απασχολημένη με την αναβάθμιση

    1. Η αγορά 20 καινούριων block 70 θα κοστίσει περίπου 1.5 δις. Με αυτά τα χρήματα αναβαθμίζουμε όλα τα F-16 και περισσεύουν και για άλλες ανάγκες.

      1. Από που βρήκες την τιμή? Από τα άρθρα για Βουλγαρια κτλ???? γιατί αυτοί δεν έχουν υποδομές
        ενώ εμείς έχουμε ίδιο τύπο αεροσκάφους ήδη…

  2. Ποιος παίρνει αυτές τις αποφασεις στο πεντάγωνο;

    Ρ3;
    Οχι ΑΒ ή Τικο;
    Οχι τορπιλες;
    Οχι Adelaide;
    Πωληση F16 b30;

    Ποιος κάνει αυτα τα λαθη;;;;;;

  3. Είναι τουλάχιστον αξιοπερίεργη η επιμονή να πουληθούν τα F-16 Block 30, ειδικά από τη στιγμή που αποσύρουμε χωρίς αντικαταστάτη πολύ παλαιότερα αεροπλάνα (F-4), κάποια θεωρητικά σενάρια που θα την εξηγούσαν είναι:
    -αφού τα πουλήσουμε, να αναζητήσουμε από USA μεταχειρισμένα νεότερα block εκσυγχρονισμένα ήδη,
    -να υπάρξει σύνδεση (οικονομική και πολιτική αιτιολόγηση) της πώλησης των F-16 Block 30 με αγορά F-35, δηλαδή να πλασαριστεί ως αντικατάσταση παλαιών αεροσκαφών (αυτό βέβαια μπορεί να γίνει και με τα F-4),
    -να είναι απελπισμένοι στην ΠΑ με τις καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό των F-16 Block 52 και να σκέφτονται να πουλήσουν όσο ακόμα μπορούν τα F-16 Block 30 και με το ποσό να καλύψουν άλλα κενά,
    -συνδυασμοί όλων των ανωτέρω.

  4. μηπως απο την πωληση τον 30 παμε σε αναβαθμιση των 50 σε 70? μην ξεχναμε οτι σταδιακα θα μπουμε σε φ35 οποτε τα αεροσκαφη θα ειναι λιγοτερα σιγουρα τα φαντωμ δεν μετρουν πουθενα τσαμπα εξοδα ειναι συμμαζεμα χρειαζεται κ αμεσα 123 φ16 70 κ 24 μιραζ συν 1-2 μοιρες φ35.Το κακο ειναι οτι δεν εχουμε κανει κινηση για 2 μοιρες ραφαλ κ να πουλησουμε κ τα μιραζ.

  5. Σε γαλλικό άρθρο αναφέρεται, ότι αύριο τα ΗΑΕ στο Dubai air show θα ανακοινώσουν αναβάθμιση των f16 τους αξίας 1,77 δις $. Αν ισχύει θα μπορούσαμε να αγοράσουμε τα απαρτία και να αναβαθμίσουμε τα b 30 και 50 σε b60 με το αρχικής τεχνολογίας αλλά όμως aesa radar.

    1. Αυτοσυγκράτηση Mon Ami!!

      Το APG80 των B60 απαιτεί εκτεταμένες αλλαγές στο αεροσκάφος αφού χρησιμοποιεί υγρό ψυκτικό και όχι αέρα για ψύξη όπως το APG83(SABR) klpa

      Μάλλον έχει και καλύτερες επιδόσεις λόγω αποτελεσματικότερης ψύξης

      Θα εκπλαγω εάν το αντικαταστήσουν με το APG83 !!

      Αυτό που γραφεις είναι SCIENCE FICTION!!

      Θα συμφωνήσω πως είναι MEGA σφάλμα μην πω έγκλημα η πώληση των B30

      Έχει γραφει πως με εξαίρεση τα διθέσια εκπαιδευτικά έχουν περίπου τις μισές ώρες πτήσεις από τις 8000h (service life)

      Με πολύ λίγα χρήματα μπορούν να γίνουν αξιόμαχα για αρκετά χρονια Ακόμα

      Για τα B50: άλλο μεγάλο σφάλμα να αφεθούν εκτος προγράμματος εκσυχρονισμού

      Τώρα πρέπει να περιμένουν το 2022/23 που θα γίνουν διαθέσιμα απαρτία από τα b52/b52+ για να αρχίσει ο εκσυχρονισμός!

      Και δεν έχει υπογραφει καμια σύμβαση για αυτό!

      Γενικώς θεωρώ πως το πρόγραμμα εκσυχρονισμού των F16 που επιλέχθηκε είναι στη λάθος κατεύθυνση αφού άφησε έξω τα 70+ B30/B50 που έχουν ανάγκη εκσυχρονισμού και εδώ και αρκετά χρονια ΔΕΝ μπορούν να σταθούν απέναντι στα τουρκικα f16ccip!

      1. +1 Το ότι τα αναβαθμίζουν καταρρίπτει τον μύθο του καλύτερου ρανταρ, είναι απλά παλαιότερης τεχνολογίας. Τα b30 χρειάζονται εκτεταμένες αλλαγές ούτως ή άλλως γιατί είναι εντελώς αναλογικά. Όλα αυτά με την επιφύλαξη ότι τα δημοσιεύματα των γάλλων ευσταθούν

        1. B60:
          Δεν είναι ξεκαθαρισμένο τι περιλαμβάνει ο εκσυχρονισμός των B60 και εάν περιλαμβάνει αλλαγή του radar

          B30:
          Μια Χαρά εκσυχρονίζονται ta B30!
          Οι γείτονες τα εksυχρονιζουν και ετοιμάζουν και AESA για αυτά
          Ακόμα και χωρίς να αλλαχτεί ο υπολογιστής τους (EFCC)μπορεί να υποστηρίξει το APG68V9από τα b52+
          IFF,GPS/INS,MFDs, ασύρματοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν από τα αποσυρόμενα F4E

          1. Φυσικά και εκσυγχρονίζονται, απλά με περισσότερο κόπο και χρήμα, όμως και πάλι φθηνότερα από οποιοδήποτε ανάλογο αφος. Με 1,77 δις για 75 αφή δύσκολο να μην αλλάζουν ρανταρ, άλλωστε το έχουν πει ότι θα το κάνουν εδώ και καιρό

  6. ΌΧΙ στους Αμερικάνους…. να τα εκσυγχρονίσουμε και αυτά. Με μια δομική αναβάθμιση μπορούν να κάνουν μεγάλη ζημιά… Φεύγουν και τα F-4. Οπότε καταλαβαίνετε. Είδαν ψωμί και τα θέλουν. Όχι κατηγορηματικό. Έλληνες είμαστε θα δούμε τι θα τα κάνουμε.

  7. Διαβαζω, αρκετοι φιλοι συνδεεουν πιθανο ξεφορτωμα των Block 30 με αναβαθμιση των block 50 ή απόκτηση F35. Μα ακομα και να πάρουμε F35 και αναβαθμίσουμε τα Block 50, θα ειμαστε μειον 30 χρήσιμα αεροσκάφη. Θα τα χουμε ξεπουλησει εναντι πινακιου φακης ενω βγάζουν δουλεια καθημερινα πανω απο το Αιγαίο.

    Δεν υπάρχει καμία λογική, και οχι η ποιοτητα δεν υποκαθιστα τους αριθμούς.

    1. στην κατασταση που ειναι η χωρα μην περιμενεις θαυματα κατεμε η μειωση ειναι εκ των ουκ ανευ ολοκληρη αυτη η δουλεια επρεπε να χε γινει απο την εποχη των ολ.αγωνων ειμαστε σχεδον 16 χρονια πισω μια ζωη αφημα κ τσαπατσουλιες επρεπε ηδη να χουμε ξεκινησει εισοδο στο φ35 κ να παραγγελναμε ραφαλ για αντικατασταση των μιραζ αλλα εδω συζηταμε για αναβαθμισεις αεροσκαφων δεκαετιας 80 ελεος δηλαδη κ μου αρεσει που μετρανε στα αεροσκαφη και τα φαντωμ ουτε καν ειχα γεννηθει οταν φτιαχτηκανε και κοντευω τα 40.Χρειαζονται καινουγια αεροπλανα κ καινουργια πλοια,κ οχι ουτε η ποιοτητα ουτε η ποσοτητα παιζει ρολο η ικανοτητα κ η θεληση παιζει ρολο κ το χουμε δει στην ιστορια αυτο.

    1. Οἱ οροφές θα πέσουν,διότι τις υπονομεύουμε εδώ και 10-15 χρόνια.
      Δέν φύσηξε ξαφνικά ὁ Βαρδάρης,για να «το πάρουμε απόφαση»,την απόφαση την πήραμε και την ξαναπήραμε σε 18 κρατικούς προϋπολογισμούς,από το 2001.
      Ἂς μήν υποκρινόμαστε έκπληξη και απορία ψάλτου.
      Και,όχι,κατηγορηματικά όχι,δέν θα δούμε «λιγοτερα αεροσκαφη αλλα συγχρονα και φορτωμενα όπλα και ατρακτιδια»,ὡς αποτέλεσμα συμμαζέματος,αλλά απλώς λιγότερα αεροσκάφη,ὡς αποτέλεσμα «οικονομιών».

      1. Οι οροφες υπονομευτηκαν πριν 30 χρονια οταν έσπασε η «αγορα του αιωνα» στα δύο. Τωρα τι γινεται είναι το θέμα. Ας πανε προς ταιβαν να δουν τι
        θα κανει με τα μιραζ για αρχη, ας εκσηλωσουμε οροθεση προμηθειας f35, εστω και μετα απο 10 χρονια, αν θελουμε να ανεβουν οι οροφες…

        1. Το να πέσουν οι οροφές, οκ. Το θέμα είναι ΠΟΣΟ θα πέσουν, αν βγαίνει η δουλειά με ότι απομείνει και η κατακόρυφη άνοδος της ποιότητας αυτών που θα απομείνουν.
          Ήδη με την απόσυρση των Fantom, θα απομείνουν 197 μόλις α/φ. Δηλαδή μιλάμε χονδρικά για μια μείωση 17% στην υπάρχουσα οροφή, η οποία στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτερη, αφού μειώνεις και κατά ένα τύπο την υποστήριξη.
          Όπως και εδώ στο άρθρο, αλλά και ΟΠΟΥ ΑΛΛΟΥ έχει πέσει το μάτι μου, με ΚΑΤΩ ΑΠΟ 200 α/φ ΔΕΝ. Και σε αυτά τα 197 (ΗΔΗ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΑΠ’ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ), συνυπολογίζουμε και τα 19 Mirage 2000BGM/EGM που είναι ένα βήμα πριν τον κάλαθο των αχρήστων καθώς και τα συγκεκριμένα 32 F-16C/D Block 30 που θέλουν να ξεφορτωθούν. Χώρια το ότι δεν συζητούμε καν τι θα αναβαθμίστει στα Mirage Mk5.
          Δηλαδή τι πάμε να κάνουμε τελικά? Πάμε να μείνουμε με 146 α/φ που τα Mk5 δεν έχουν ούτε Link 16 και τα 50άρια F-16 θα θέλουν αναβάθμιση?
          Μα έτσι, ΔΕΝ θα υπάρχει αποτροπή.
          Και ρωτάω τώρα εγώ ο χαζός. Αν είναι με 150 να ΜΗΝ έχουμε αποτροπή, ΓΙΑΤΙ να τα πληρώνουμε? Ας έχουμε 20 έτσι για την πλάκα μας και ΤΕΛΟΣ.
          ΔΕΝ υπάρχει λόγος να δίνεις λεφτά ΑΝ δεν γίνεται η δουλειά. ΚΑΙ να πληρώνεις ΚΑΙ να μην έχεις αποτροπή, είναι ο ΟΡΙΣΜΟΣ της ΚΛΟΠΗΣ του δημοσίου χρήματος (λέω εγώ τώρα).
          Εκτός και έχουν ΗΔΗ αποφασιστεί κάποια πράγματα και εμείς απλά ΔΕΝ τα ξέρουμε.

      1. Την ειρωνια κρατα την για τον εαυτο σου. Εγω δεν περιμενω απο πουθενα κανένα επιδομα. Εσυ εισαι σιγουρα λιγοτερο εξυπνος αποτι νομιζεις. Φιλικα, πατριωτη…

      2. @ ΑΙΜ Αυτές τις εξυπνάδες τις έχουν κάνει ευαγγέλιο σε άλλο ιστότοπο. Γενικά, μην περιφέρετε τα μέτρια τσιτάτα σας. Γιατί όπως σου είπε, είναι καί θέμα εξυπνάδας.

  8. Το να κατηγορούμε τους αμερικανούς, τους ρώσους ή τους Νεφελίμ δεν οδηγεί σε σωστά συμπεράσματα, εαν θυμάμαι καλά η Lockheed αρχικά παρουσίασε τον εκσυγχρονισμό όλων των F16 τα Β50/Β52+/adv σε Viper και τα Β30 σε Adv με κόστος για τα τελευταία περιπου 20εκ$.
    Απλα «εμεις» δεν γουστάρουμε να τα εκσυγχρονίσουμε, αυτη ειναι και η απλη αλήθεια, δεν ειναι/ηταν τυχαίες ολες αυτες οι διαρροές για την πώληση των Β30 ακόμα και πριν την υπογραφή της σύμβασης των Viper.
    Δυστυχως απ’οτι φαίνεται έχουμε μπλέξει με κάφρους πολιτικούς και yes Mr minister στρατιωτικούς που το μονο που τους ενδιαφέρει τους περισσότερους ειναι τα συντάξιμα και οι δεκάδες αχρείαστες θέσεις ανωτάτων για να πέφτει το χρήμα. Στα φρύδια τους το στράτευμα, το υλικό, οι διαθεσιμότητες, η εκπαίδευση κλπ, καμμία διάθεση για ομοιοτυπια, καμμια συρρίκνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας ολα όπως να’ναι. Ξαναγυρνωντας στα Β30 , οι αμερικανοί ειναι έμποροι εκ φύσεως, είδαν την ευκαιρία και θα την αρπάξουν απο τα μαλλιά δεν ειναι γίδια να αφήσουν αεροσκάφη με άλλες 4.000 ώρες να ξεφύγουν, ειδικα σαν τα δικά μας που τα χρησιμοποιούσαμε μονο για αεροπορική υπεροχη και οχι για κρούση. Για να κατανοήσουμε με τι καθίκια έχουμε να κάνουμε θα θυμίσω την Χιλή και τα δικά τους Ρ3B, τι εκαναν οι χιλιανοι; πηγαν μήπως να εκσυγχρονίσουν τα δικα τους με καινούργιες πτέρυγες πχ; Οχι βέβαια πηγαν στους αμερικανούς και τσίμπησαν Ρ3C για ενα κλάσμα των χρημάτων που εδωσαν εδω αυτοι που θα έπρεπε να βρίσκονται στο πιο ανηλιαγο μπουντρούμι που εχουμε στην Ελλάδα. Θα ερθει η ώρα τους όμως.

    1. «Θα ερθει η ώρα τους όμως.»

      Αυτή την καραμέλα την λένε αρκετοί, 30 χρόνια τώρα.
      Καμία ώρα τους δεν πρόκειται να έρθει.
      Χαζοί και ηλίθιοι που πιστεύουν σε προφητείες και από μηχανής θεούς, έχουν τέτοιες σκέψεις και ελπίδες.

      Πιο πιθανό είναι να έρθει η δική μας η ώρα.

  9. Πες πες τα.. εδώ λένε για νεες φρεγατες, τορπιλες, εκσυγχρονισμο φρεγατων, πιθανόν αρλει μπερκ, ανθυποβρυχιακα ελικόπτερα…και για όλα αυτά το Π.Ν ζητάει 600 εκ…όταν ο συνολικος προυπολογισμός για εξοπλιστικά κατ έτος ειναι στα… 530 εκ. Σε λίγο βέβαια οι μάσκες και η κοροιδία θα φανεί εκ νέου γιατί ερχεται ο προυπολογισμός όπου εκεί πλέον κανείς κερατάς δε θα μπορεί να λέει τις συνήθεις μπούρδες περί ξίφους αποτροπής και φρυδια μυδια…

    1. Ακριβώς!
      Θα δείξει που πάει η κατάσταση
      Με επικοινωνιακές φωτοβολίδες(4 AB, 7 SEA HAWK, 4 BELHARES,M2000FOS,.UAVS…) πάνε να καλύψουν την αδυναμία αδιαφορία ανικανότητα τους να ενισχύσουν την αμυντική αποτροπή
      της χώρας
      Τα ίδια με τους προηγούμενους δηλαδή:
      Θα το ρισκάρουμε!!!

  10. Καλο ειναι να ερωτηθει ο Κουλης τι οροφες θελει να εχουμε στην ΠΑ το καλοκαιρι του 2023 που ληγει η θητεια του. Και λεω ο Κουλης διοτι αυτος αποφασιζει, οχι ο Γκουφυ Παναγιωτοπουλος. Αν ο Κουλης θελει κατω απο 150 μαχητικα, ας το πει ευθεως.

    Κουλης= Τσίπρας με γραβατα
    ΝΔ=γαλαζιος ΣΥΡΙΖΑ

  11. Για να συνεννοηθούμε λίγο .Συναισθηματισμοί δεν χωράν . Το πως θα καλύψει τις ανάγκες της η ΠΑ που ολοι ξέρουμε οτι θα βγουν μπροστά της ειναι διαφορικό θέμα με το ‘αν θα πουληθουν τα παλαιά f16’ . Αν νομίζουν οτι ειναι ποιο συμφέρον τα να δωσουν ας τα δώσου . Απαγορεύετε ομως να μην έχουν προγραμματισμό για νέα αεροσκαφοι και πλήρη κάλυψη αναγκών μετα τις αποσύρσεις .

    1. Ο προγραμματισμός λέει, υποχώρηση κυριαρχικών δικαιωμάτων. Τόσο απλά.
      Μια χαρά το έχουν προγραμματίσει, εμείς δεν το βλέπουμε ή δεν θέλουμε να το παραδεχθούμε.

  12. Πρέπει να μάθουμε την κατάσταση των αεροσκαφών για να κρίνουμε.
    Επίσης θεωρώ πως η ΠΑ είναι σε μια κατάσταση ξεκαθαρίσματος των αεροσκαφών της.
    Θέλει να διώξει όλα τα απαξιωμένα και φθαρμένα αεροσκάφη και μετά με την πρώτη ευκαιρία να μεταπηδήσει σε ένα νέο ολοκληρωμένο και σύγχρονο αεροσκάφος.

    Τα F4E θα μας αποχαιρετήσουν .
    Τα F16 Block 30 θα μας αποχαιρετήσουν.
    Τα Mirage 2000 BGM θα μας αποχαιρετήσουν.

    Κανονικά θα διώχναμε και τα Mirage 2000 EGM αλλά λόγω Exoset θα κρατηθούν για ναυτική κρούση χωρίς να χρησιμοποιούνται πολύ . Μόνο αν συμβεί κανένα κακό …..

    Θα γίνει το συμμάζεμα με την αναβάθμιση των F16 Block 52+/Block 50 , μακάρι να γίνει γρήγορα.
    Θα πάμε σε μίνι αναβάθμιση των Mirage 2000-5 , κάποιο link-16 μάλλον.
    Από εκεί και πέρα θα ψάξουμε το νέο αεροσκάφος της πολεμικής αεροπορίας μας .

    Σε αυτό το κομμάτι καλά κάνουμε και περιμένουμε.

    Το Rafale είναι εδώ, πιο πλήρες από οποιοδήποτε αεροσκάφος και έχουμε μέρος του οπλισμού του. Επίσηςε μας αποδεσμεύονται όλα τα όπλα του, είναι δικινητήριο και ιδανικό για το ενιαίο αμυντικό δόγμα.
    Το F35 είναι εδώ για να μας προσφέρει stealth χαρακτηριστικά, αλλά δεν έχει πείσει ακόμα πως είναι ετοιμοπόλεμο. Επίσης σίγουρα οι επιτελείς προβληματίζονται για τα όπλα που θα αποδεσμευτούν σε περίπτωση αγοράς του, αλλά και για τον ειδικό και μόνο χαρακτήρα του.

    Εμείς χρήματα δεν έχουμε να διαθέσουμε άμεσα.
    Πρέπει να δούμε τι θα πράξει και η Τουρκία με τα Φ35 και τι αεροσκάφος θα επιλέξει. Μην φτάσουμε να χάσουμε και τις οροφές και την ποιότητα.
    =========================================================================
    Συμπερασματικά θα περιμένουμε παρακολουθώντας τις εξελίξεις.
    Όταν έρθει η ώρα για την νέα «αγορά του αιώνα» αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να επιλέξουμε ορθά ……

    Προσωπικά αν όλα πάνε καλά με τα ενεργειακά με την Γαλλία, θα επέλεγα RAFALE και ξερό ψωμί.

    1. Περιγράφεις μια αεροπορία 140-150 max αεροσκαφών
      Οι γείτονες έχουν 200 εκσυχρονισμένα F16 CCIP
      εksυχρονιζουν τα B30 (AESA!!)
      αναπτύσσουν το δικό τους μαχητικό
      και sooner orlater θα πάρουν και Μερικά F35!

      Θεωρώ έγκλημα το ξεφόρτωμα των B30 αφού με ένα περιορισμένο εκσυχρονισμό της τάξης των 3-5mil μπορούν να γίνουν αξιόμαχα για αρκετά χρονια Ακόμα!

      f35καιrafale @200mil/piece είναι εκτος οικονομικής πραγματικότητας

      1. Περιγράφω μια ΠΑ με 140-150 μαχητικά γιατί βλέπω πως αυτή είναι η λογική της ΠΑ. Δεν την ενστερνίζομαι , απλά την αναλύω.

        Εντάξει, όσο παίρνουν μπροστά τα ALTAY άλλο τόσο θα πετάξει και το δικό τους μαχητικό.

        Θεωρώ πως θα πάμε σχετικά «σύντομα» σε NMA , απλά θα ψάξουμε για το καλύτερο χρηματοδοτικό.
        Ας προχωρήσουν λίγο οι συμφωνίες για τα πετρέλαια και τα αέρια και όλοι θα μας πουλάνε .

        1. Ειναι σοβαρη αντιμετωπιση αμυντικων προκλησεων το σιγα μην παρει μπροστα και το θα ψαξουμε να βρουμε καλυτερο χρηματοδοτικο και αλλα φανταστικα ?
          Για πες μας ενα προγραμμα της Τουρκιας που ακυρωθηκε και δεν προχωρησε η δεν απεδωσε οπλικο συστημα?
          Οι Τουρκοι καποτε θσ καταλαβετε οτι οτι βαζουν στο μυαλο τους το πετυχαινουν ασχετως δυσχερειων ..
          Προβληματα εξελιξης και καθυστερησεων εχουν ολες οι χωρες αναλογως του εγχειρηματος που αναλαμβανουν και του τεχνολογικου ρισκου..Μεγαλυτερο ρισκο ομως σημαινει και καλυτερο οπλικο συστημα.
          Το αν θα παρει περισσοτερο χρονο να υλοποιησουν το Αltay η το μαχητικο τους δεν μας αφορα γιατι οταν το καταφερουν εμεις θα ψαχνουμε να βρουμε οσους μας πουλουσαν εφησυχασμο να λογοδοτησουν ..

  13. Οι οροφές θα πεσουν… Αυτό γίνεται παγκοσμιως και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Οι τουρκοι εκσυγχρονιζουν και κάτι γαλλικές ΤΠΚ 45 ετών, το να βάλουν ΑΕSA ραντάρ στα δικά τους μου κάνει σαν βιομηχανικό project περισσοτερο.

    Τώρα τα 30αρια φαίνεται να είναι σε αρκετά καλή κατάσταση που είναι απαραίτητο για να πωληθουν σε μια καλή τιμή. Το ζήτημα είναι να υπάρχει σχέδιο για την ενίσχυση της ΠΑ και αν αυτή η πωληση είναι μέρος του τότε καλώς…

    1. Οι οροφές να πέσουν, αν πέσουν και των απέναντι.
      Δεν πέφτουν για να έχεις 90 Rafale και 60 F-35. Πέφτουν για να έχεις 84 F-16V και τα υπόλοιπα με συστήματα 20 χρόνων πίσω και δεν ξέρω και γω με τι διαθεσιμότητες.
      Τώρα, για το ναυτικό, ας μην κάνουμε καν κουβέντα καλύτερα.
      Δηλαδή πουλάμε ΤΩΡΑ 30 α/φ για να (ΑΝ) πάρουμε ξέρω και γω τι σε 6 χρόνια? Και αν γίνει καμιά στραβή εν τω μεταξύ τι κάνουμε? Τους λέμε περιμένετε γιατί δεν είμαστε εμείς ακόμα έτοιμοι?
      Διαχρονικά, οι απέναντι, τέτοιες ευκαιρίες ψάχνουν. Το «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» είναι η όλη στρατηγική μας.

    2. Δεν υπάρχει λογική και δικαιολογία για τον μη εκσυγχρονισμό των b.30. Ούτε καν για την μη αποθήκευσή τους. Οι οροφές όταν τα
      α/φη αρχίσουν κ πέφτουν σαν τις μύγες μετράνε. Εκτός αν κάποιοι θέλουν ΠΑ για πόλεμο μιας μέρας.
      Το αν ΘΑ αναβαθμιστεί ή αν ΘΑ αγοραστούν f35 ή το ncc enterprise δεν είναι δεδομένο. Το αντίθετο μάλιστα. Το μόνο δεδομένο είναι το τι έχεις ΤΩΡΑ στα χέρια σου και πώς το βελτιώνεις-αξιοποιείς 100%.
      Τα ΘΑ είναι των πολιτικών και των εμπόρων. Όχι των στρατιωτικών-πατριωτών πολιτών

    3. Να τα πουλησουμε λοιπον. Ποσο θα τα σπρωξουμε? 170? 300? 400 μυρια?

      Σε τι θα μας βοηθησουν αυτα τα λεφτά? Στο να παρουμε 1-2-4 F35? Μπορουν τα 4 F35 να υποκαταστησουν την δύναμη 30 F16? Μαλλον οχι. Αντιθετως με μια πολυ περιορισμενη επενδυση πανω στα F16 (Link16, ασύρματους, κλπ) μπορουμε να συνεχισουμε να εχουμε 30 χρησιμα μαχητικα για τα επομενα 10-15 χρονια.

      Η πωληση τους δε μας συμφέρει γιατι θα τα δώσουμε εναντι πινακιου φακης, γιατι για να αντικατασταθουν χρειάζονται πολλαπλάσια χρήματα, γιατι με μικρες παρεμβάσεις ειναι ακομα χρήσιμα και εχουν χαμηλα κόστη.

      1. Αυτο ακριβως..
        Προκειται για ψιχουλα που θα δοθουν χωρις αντικρυσμα ενω οι αριθμοι εστω και παλιοτερων αεροσκαφων μετρανε ..
        Οταν εχουμε απωλειες της ταξης του 30% σε πολεμικη περιοδο κατι απολυτως αναμενομενο και μαλιστα το καλυτερο σεναριο που θα βρουμε μαχητικα να πεταξουν χωρια τις ζημιες μαχης και τα εκτος λογω συντηρησεων η βλαβων…
        Πολεμικη αεροπορια με 150-200 αεροσκαφη ειναι ηδη καταδικασμενη χωρις καν να πεσει σφαιρα.
        Προφανως δεν θελουν να κανουν πολεμο και μειωνουν αισθητα την αριθμητικη δυναμη της ΠΑ ωστε να πανε σε συνδιαχειριση σιγα σιγα οπως και τοσα αλλα που εκαναν χωρις αντιδραση ..
        Σε καθε περιπτωση εαν κατι παει στραβα θα επικαλεστουν στρατιωτικη αδυναμια ριχνοντας την στους στρατιωτικους ασχετα αν την προκαλεσαν οι ιδιοι ..
        Γνωστο το κολπο.
        Αλλα και η βλακεια του ποπολου που πιστευει και ψηφιζει τους ιδιους διαχρονικα .

  14. Πρόσφατα διαβασα εδώ δήλωση του Παναγιωτόπουλου που λεει οτι θελει να μας βαλει στο πρόγραμμα τον Φ35.

    Ελπίζω να παμε στα Ραφαλε…

  15. Αδερφέ δεν μπορουμε να ανταγωνιστούμε τους απέναντι σε απόλυτους αριθμούς…λες για το αλταυ, σκέψου όλα τα λεφτά που έχουν επενδύσει σε αυτό να τα αγόραζαν leo2a6. Μόνη λυση η τεχνολογική υπεροχή, κι αυτή στοιχίζει…

    1. Φυσικα και δεν μπορουμε, αλλα πρεπει να διατηρουμε ομως μια ισσοροποια και να λειτουργουμε εξυπνα. Πχ…. δεν μπορουμε να έχουμε 19 κύριες μονάδες φρεγατων, πρεπει ομως να διατηρησουμε τις 14 και να καλυψουμε το οποιο κενο με εξυπνους τροπους (χωσε 3-4 συστοιχιες NSM στα νησια, βάλε και μερικες μονάδες πυροβολικου να ξέρουν οτι απλά πλέοντας ανάμεσα στα νησια ειναι στην διακριτικη μας ευχερια να τους βυθισουμε χωρις την παρουσια ΠΝ)

      1. Στο δικό μου το μυαλό πρεπει να αφήσουμε την κλαδική αντίληψη ΠΑ-ΠΝ-ΣΞ και να περάσουμε στην έννοια του «Ενιαίου Δικτυοκεντρικού Αμυντικού Χώρου» (καμιά σχέση με το ΕΑΧ).

        Δλδ: Χρειαζόμαστε πχ στο Αιγαίο ενίσχυση του ΣΑΕ, A2D2 στις εχθρικές δυνάμεις και άμεση αντικατάσταση των υπεργηρων φρεγατων.

        Με την ικανοποίηση του τελευταίου μπορουμε να αποκτήσουμε με τα ραντάρ 9-10 φρεγατων (πχ sea fire 500): και
        C4I και εξαιρετική αναβάθμιση του ΣΑΕ
        ακόμα και για στελθ αεροσκάφη , και ηλεκτρονικό πόλεμο, και αντιαεροπορική κάλυψη νήσων και στρατευμάτων της ΑΣΔΕΝ, και ναυτικό έλεγχο και εξοικονόμηση αεροσκαφών για την επίτευξη αλλού τοπικής αεροπορικής υπεροχής κρατώντας μικρά πακετα σε πληρη σιγή Η/Μ λαμβάνοντας εικόνα μέσω λινκ 16 για να συνδράμουν σε έκτακτες καταστάσεις… Σε ένα τέτοιο σενάριο 4 ραφαλ με μετεορ μπορούν να αντικαταστήσουν 8 30αρια φ16…

        Αντίστοιχα πχ η ΑΣ με μια μικρή επένδυση σε όπλα και με το βλέμμα στις αποσύρσεις των αμερικανικών Apache μπορεί να αναλάβει μεγάλο μέρος του CAS απελευθερώνοντας κι από εκεί αεροσκάφη αφήνοντας την ΠΑ να επικεντρωθεί στην επίτευξη αεροπορικής υπεροχής…

        Με λίγα λόγια κάθε νέα προμηθεια οπλικού συστήματος θα πρεπει να καλύπτει συνολικές αμυντικές ανάγκες και προβληματα του αμυντικού σχεδιασμού και όχι μόνο τις στενές απαιτήσεις του κλάδου. Θα πρεπει όμως να καλλιεργηθεί μια αίσθηση απόλυτης εμπιστοσύνης ότι ο κάθε κλάδος θα καλύψει σίγουρα τις ανάγκες και θα εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του…

  16. Αυτό με την πώληση των Β30 είναι τελείως αντιφατικό με την αναβάθμιση των 85 σε viper! Για να εξηγήσω την θέση μου κι αν είμαι λάθος παρακαλώ διορθώστε με. Προσωπικά δεν εκτιμώ το f16 ως αεροσκάφος, χωρίς να το θεωρώ κακό, αλλά ο στόλος μας θα έπρεπε να έχει M2000 κι F15 απ’την προηγούμενη εικοσαετία με όλες τις αναβαθμίσεις τους και τώρα να φροντίζαμε προμήθεια rafale f4 ή F15X και παράλληλα έκτης γενιάς, οπότε απ’το 2030 και μετά τα τελευταία θα αντικαθιστούσαν σταδιακά τα παλαιότερα με όποια σειρά αυτό κρίνονταν απαραίτητο.Αυτό βέβαια δεν έγινε, όταν ως γνωστόν ο Σημίτης το 1999 εν αντιθέσει με την αρχική εισήγηση των στρατιωτικών και τελική απόφαση του ΚΥΣΕΑ, προχώρησε σε προμήθεια F16.
    Επίσης, η ολιγωρία εξέλιξης κι απόκτησης μη επανδρωμένων αεροσκαφών είναι άξιο απορίας γεγονός, αλλά είναι άλλη κουβέντα.
    Τώρα, η κατάσταση στα οικονομικά είναι γνωστή, αλλά η άποψή μου είναι ότι, για πόλεμο ΠΑΝΤΑ υπάρχουν χρήματα και οι «σύμμαχοι/εταίροι» μας, δεν πρόκειται να μας αρνηθούν εξοπλιστικά προγράμματα, με εξαίρεση ίσως τους τουρκολάγνους Γερμανούς. Άλλωστε, τα συμφέροντά τους, ειδικά Αμερικής, Ισραήλ και Γαλλίας, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τα δικά μας. Εμείς πρακτικά, τα τελευταία έτη και για τα επόμενα ίσως είκοσι, θα δώσουμε αγώνα για την επιβίωση και ύπαρξη της Πατρίδος μας και του Έθνους μας. Η επιβίωση αυτή, με λίγη διπλωματία, μπορεί να συνδεθεί με τα συμφέροντα των προαναφερθέντων «συμμάχων/εταίρων», ώστε να πολεμήσουμε για μία φορά ακόμη για εμάς και γι’αυτούς(την τσέπη τους). Μπορεί κάποιοι να το χλευάσουν, αλλά αν δούμε πίσω λίγο την ιστορία, έτσι είναι. Δεν πρόκειται να εκμεταλλευθούμε τα κοιτάσματα οικονομικά επί της ουσίας, αλλά ας τα αξιοποιήσουμε για την επιβίωσή μας. Μετά από αυτή την μικρή και ίσως ελλειπή ανάλυση (υπάρχουν πολλοί ακόμη παράγοντες και παράμετροι στο θέμα), θεωρώ ότι, όλα τα αεροσκάφη πρέπει να αναβαθμιστούν στο βαθμό που αυτό είναι δυνατό, να περιοριστούμε σε δύο τύπους, F16 και Mirage, αγοράζοντας και τα διαθέσιμα από Ταϊβάν, Γαλλία και ΗΑΕ, με την προϋπόθεση ολοκληρωμένων FOS και νέων όπλων, ώστε να εξασφαλίσουμε τον υψηλότερο δυνατό αριθμό διαθεσιμοτήτων. Το νέο μαχητικό, ακόμη κι αν το αποφασίσουμε τώρα, χρειαζόμαστε τουλάχιστον επτά έως δέκα έτη για παραλαβή κι επιχειρησιακή ένταξη. Αυτό πρέπει να γίνει γρήγορα, αλλά προς Θεού, ΟΧΙ το F35!Αφού το F16 θα υποστηρίζεται για δύο με τρεις δεκαετίες ακόμη απ’την LM(οπότε το Mirage θα αντικατασταθεί πρώτο), ας πάμε σε δικινητήριο 4++ γενιάς (έχω γίνει ίσως κουραστικός αλλά θα το γράψω πάλι, Rafale F4 ή F15X). Το F35 έτσι κι αλλιώς οι ίδιοι οι αμερικανοί θα το αντικαταστήσουν μετά το 2030, αλλά προσπαθούν να εισπράξουν τα δις δολαρίων που σπατάλησαν, πουλώντας το στους δυνητικούς πελάτες ως τεφαρίκι. Ακόμα κι αν γίνει αξιόπιστο κι αξιόμαχο αεροσκάφος κάποτε, θα συνεχίσει να είναι δαπανηρό στην χρήση του και με μειωμένους επιχειρησιακούς ρόλους, όπου δεν καλύπτουν τις ανάγκες μας στο Αιγαίο. Άλλωστε, μέχρι να το παραλάβουμε, η τεχνολογική εξέλιξη των ραντάρ θα του στερήσει και το μοναδικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων αεροσκαφών, αυτό του «αόρατου». Είτε μας αρέσει, είτε όχι, ρόλο παίζει και η ποιότητα και η ποσότητα.
    Συγγνώμη για το μακροσκελές, αλλά θα μπορούσαμε όλοι να γράψουμε πολλές σελίδες επ’αυτού.

    1. Oι Γερμανοι σου πουλανε τα παντα και μαλιστα σου πουλησαν κορυφαιας τεχνολογιας συστηματα που ουτε αλλος ειχε καν αγορασει ακομη ..Απλα οι ανθρωποι ειναι εμποροι και σκληροι σε αυτο..
      Οι Τουρκοι το εχουν καταλαβει και παιζουν με τις αγορες και επενδυσεις στο εδαφος τους ενω η Τουρκικη μειονοτητα στην Γερμανια ειναι εκλογικα μηλο της εριδος και ετσι η εκαστοτε Γερμανικη κυβερνηση ειναι απλα ουδετερη απεναντι σε προκλησεις των Τουρκων ..
      Στην πραγματικοτητα ο μεσος Γερμανος αντιπαθει τον Τουρκο και τον θεωρει ξενο σωμα αλλα η πολιτικη της Τουρκιας ειναι αλλης κλασης και δεν εχει σχεση με το σκορποχωρι της Ελλαδας και αυτο μεταφραζεται σε Γερμανικη στηριξη.
      Δεν υπαρχει καμια τουρκολαγνεια αφου κατα καιρους ολοι επιδεικνυουν συμπεριφορα προνομιακου κρατους απεναντι στην Τουρκια που απλα εκβιαζει με τις πολιτικες της..
      Η μονη αντιρρηση σημερα που θα ειχαν οι Γερμανοι θα ηταν για την επιβαρυνση της οικονομιας απο τις αγορες αυτες αλλα εαν μερος τους τις κατευθυναμε σε εκεινους θα δεχονταν πανηγυρικα .
      Αυτο που πρεπει να κανει η χωρα απεναντι στην Τουρκια και την σταση της Γερμανιας απεναντι της και σε μας ειναι απλο και ειναι ακριβως οτι κανει και εκανε το Ισραηλ που δεχθηκε την γενοκτονικη πολτικη της χωρας αυτης τον προηγουμενο αιωνα ..
      Να χρησιμοποιησει δηλαδη το γεγονος αυτο ως μοχλο πιεσης με καταλληλη επικοινωνιακη χειραγωγηση και να αποσπασει οφελη και πολιτικη ευννοια ..
      Και στην περιπτωση της χωρας μας ειχαμε γενοκτονικη πρακτικη αλλα δεν το εκμεταλλευτηκαμε ποτε ενω το θαβαμε μονιμα κατω απο το προσχημα της μη διαταραξης των σχεσεων μας ουτε διεκδικησαμε ποτε αποζημιωσεις δεκαετιες ακομη πριν ενω θα οφειλαμε ..
      Ολα αυτα ειναι η επονομαζομενη μαλακη ισχυς που μεταφραζεται σε στηριξη και θεσεις που μας ευνοουν οπως με την Τουρκια .

  17. Τι λένε αυτοί ρε… Φωτιά και Τσεκούρι στον Πάιατ και στον Ντένις…

    Πολύ ξύλο. Άκου εκεί πιέσανε για ΑΦΝΣ και ελικόπτερα και μείναμε χωρίς τορπίλες…

    Πάντα Β πράγμα δίνουν…

  18. Μισό λεπτό, γιατί μερικές φορές βιαζόμαστε να πούμε για τους στρατιωτικούς ότι δεν έχουν πλάνο.
    Το άρθρο λέει ότι ο εκσυχρονισμός θα κοστίσει 400 εκ. άρα 400/32=12,5 εκ. ανά αεροσκάφος, δεν τα λες και λίγα καθώς πίστευα ότι θα είναι 3-5 εκ. όπως κάποιος έγραψε στα παραπάνω σχόλια.
    Να υποθέσουμε επίσης ότι άλλα 400 εκ. θα μας δίνει η LM αν της επιστρέψουμε και τα 32 συνολικά 30άρια και τα 45 απάρτια των 52+ που θα περισσέψουν αφού θα εκσυχρονιστούν μόνο τα 50άρια.
    400 που θα γλυτώσουμε αν δεν κάνουμε τον εκσυχρονισμό και 400 απο την επιστροφή- πώληση στην LM , σύνολο 800 εκ.
    Μήπως με αυτά τα λεφτά πέρνουμε 12 ολοκαίνουργια viper?

    1. Τα 400mil αφορούν την μετατροπή των B30 σε επίπεδο B50+ Adv με απαρτία από τα B52+/Adv
      εάν κατάλαβα σωστά

      Μάλλον υπερβολική τιμή μου φαίνεται δεδομένου πως δεν αγοράζονται καινούργια parts όπως γίνετε για Viper

      Εγώ έγραψα περί ενός φθηνότερου εκσυχρονισμού με parts(IFF/GPS/INS/MFDs/Radios) από τα F4E που αποσύρονται πλέον σταδιακά και σιωπηλά

      Ποσο θα χρεώσει η LM για την μελέτη /τοποθετiσih στα B30?
      Οι αμερικανοι έχουν αλλάξει και τον κεντρικό υπολογιστή EFCC με CFCC με το 70-80k usd /κομμάτι εάν θυμάμαι σωστά!

      Κάτι τέτοιο έπρεπε να είχε προβλεφθεί στη συμφωνία που υπογράψαμε εάν θέλαμε να τα κρατήσουμε !!

      Είναι ευχαριστημένοι με αεροπορία 140 a/fvn TO 2030 η περιμένουν να αγοράσουμε καμια40f35 μέχρι τότε??

      Εξάλλου από τα B52+/Adv parts θα γίνουν διαθέσιμα μετά το 022/23 και προτεραιότητα τότε έχουν τα B50

    2. Θα γίνει όπως το λες όμως ή θα πάνε τα χρήματα αλλού; Αυτός ο υπολογισμός ακούγεται καλός, αλλά τίθεται και το ερώτημα : 30 αναβαθμισμένα Β30 σε Β52 με 400 έστω εκατομμύρια ή 12 viper με 800; Επίσης, με ιδανική διαθεσιμότητα θα πετούν 22 Β52 ή αλλιώς 9 viper.

      1. Όχι 400mil $ για 30 B30 δεν αξίζει !

        Ένας ελαφρύς εκσυχρονισμός CCIPlight η κάτι όπως γράφω παραπάνω (mqx 5mil/a/c) είναι αποδεκτό από άποψη κόστους -αποτελεσματικότης- ηλικίας

        Νομίζω πως πρέπει να περάσουμε σε F35 και όχι σε vea Viper

        Εξακολουθώ να πιστεύω πως οι γείτονες θα το αποκτήσουν sooner or later

        Επιπλέον πρέπει να επενδυθούν σοβαρά ποσα σε όπλα και ατρακτίδια στόχευσης ηλεκρονικού πολεμου

        Φοβάμαι πως εάν τα B30 πουληθούν θα πουληθούν πολύ φθηνά(<10mil/a/c)
        αφού έχουν ανάγκη από upgrade και τα λεφτά αυτά ΔΕΝ θα πάνε για τις ανάγκες της αεροπορίας

        Aλλο θέμα είναι τι θα γίνει με τις συλλογές(APG68V9,MMC,IFF.GPS/INS,….) από τα B52+/adv

        Θα χρHσμοποιιθουν στα 38 B50?
        Οι άλλες ?

        Η μήπως θα τις πάρει όλες η lm χωρίς κανένα αντάλλαγμα? και αυτό έχει ΉΔΗ περιληφθεί στη τιμή της σύμβασης???

          1. Αυτό είναι θέμα μεγάλης συζήτησις!

            Είναι 5hs γενιάς

            Οι γείτονες κινούνται προς την απόκτηση δικτύου αεράμυνας με S400 και πιθανό PATRIOT

            Εάν αυτά τα συστήματα τοποθετηθούν κοντά στις μικρασιατικές ακτές τότε έχουμε πρόβλημα και το F35 σχεδιάστηκε για να διεισδύει σε τέτοιες αεράμυνες

            Επιπλέον τα υπάρχοντα F16/APG68V9/SABR δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα F35 σε BVR

            Με το μειωμένο RCS τους ανωτερους αισθητήρες και την ικανότητα να φέρει 6 και μελλοντικά περισσοτερους AMRAA μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μαχητικό εναέριας υπεροχης

            Το σκέφτομαι κάτι σαν «Golden Bullet «‘στο στόλο

        1. Το ότι είναι πέμπτης γενιάς είναι μία θετική παράμετρος. Όμως, το Αιγαίο είναι ένα ιδιαίτερο περιβάλλον κι εναέριο πεδίο μάχης, όπου οι BVR αερομαχίες είναι θεωρητικά και ίσως και πρακτικά δύσκολες έως αδύνατες. Κατ’αρχάς πρέπει να έχουμε ραντάρ όπου ανιχνεύει το F35 του αντιπάλου, επ’ουδενί λόγο δεν περιπολείς με μαχητικό αεροσκάφος απλά και μόνο για να βρεις την απειλή, εκτός αν είναι μη επανδρωμένο, άρα χαμηλού κόστους. Έστω να λάβουμε ως σημείο αναφοράς την Σκύρο, όπου το Τσεσμέ απέχει περίπου 161χλμ, το Αϊβαλί 188χλμ, η Ίμβρος 180χλμ, η Σάμος 250χλμ, οι Φούρνοι 221χλμ, το Αγαθονήσι 260χλμ και το Καστελόριζο 535χλμ. Το τελευταίο είναι λίγο κοντύτερα στα Χανιά, ήτοι 510χλμ. Οι αποστάσεις είναι μικρές και καλύπτονται σε λίγα λεπτά, όπου η επαφή είναι οπτική πλέον.To F35 είναι αεροσκάφος πρώτου πλήγματος επί της ουσίας, οπότε αν δεν το δεις να έρχεται με επίγεια ραντάρ, 500 ετοιμοπόλεμα F35 να έχεις, πιθανότατα να τα χάσεις στο έδαφος. Όσον αναφορά τις ικανότητες των ραντάρ των μαχητικών μας, ναι μπορεί να μην έχουν δυνατότητα BVR, αλλά μπορούν να βλέπουν με το link 16 ότι βλέπει το επίγειο ραντάρ και να δράσει αναλόγως εν καιρώ πολέμου ή εν καιρώ ειρήνης, σύμφωνα με όσα καθημερινά συμβαίνουν στο Αιγαίο.Στην περίπτωση χρήσης F35 εν καιρώ ειρήνης θα το απογειώσουμε έστω απ’την Σκύρο (το σύνηθες σημείο ετοιμότητας του ΑΤΑ) για αναχαίτιση με το κόστος πτήσης που έχει; Κι αν ναι (!) θα εκτελέσουμε αερομαχία BVR με το αντίπαλο F35 που πιθανότατα να καταρρίψουμε πριν την παραβίαση;
          Οι αποστάσεις είναι πολύ μικρές για να έχουμε την πολυτέλεια της BVR αερομαχίας, όπως και οι Τούρκοι αντίστοιχα. Αυτοί το θέλουν καθαρά για πρώτο πλήγμα κι αιφνιδιασμό. Αν έχουμε σκοπό να κάνουμε κάτι αντίστοιχο, ας το πάρουμε, αν και μπορούμε φθηνότερα να τους τσακίσουμε με ένα μελετημένο προληπτικό χτύπημα και να τους πάμε 100 χρόνια πίσω, αλλά είναι άλλη μεγάλη κουβέντα.
          Όσον αναφορά στο μειωμένο RCS, θα συμφωνήσω για τώρα. Ακόμα κι αν παραγγείλουμε σήμερα, σε δέκα έτη που θα το παραλάβουμε πιστεύεις ότι θα είναι ακόμη αόρατο; Όταν οι πιλότοι μας πάνε με το F16 στην Κύπρο χωρίς να πάρει χαμπάρι η τουρκική αεράμυνα, όσο κι αν την αναβαθμίσουν λοιπόν την αεράμυνά τους, οι δικοί μας ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και θα το κάνουν!
          Πέραν όλων αυτών, το F35 δεν είναι αυτό που διαφημίζουν οι αμερικανοί κι ακόμα κι αν λύσουν τα προβλήματα που έχει, πιστεύω ότι θα τα λύσουν κάποια στιγμή, θα παραμείνει ένα ειδικό και πανάκριβο όπλο για πολύ συγκεκριμένες επιχειρησιακές περιπτώσεις. Μην ξεχνάμε ό,τι το εξέλιξαν με γνώμονα τους δυνητικούς αντιπάλους τους της προηγούμενης εικοσαετίας, όπου η Ρωσία δεν υπήρχε ως υπερδύναμη στο χάρτη, ενώ οι ισλαμοκρατούμενες χώρες που ήθελαν να φέρουν στην πλήρη επιρροή τους δεν χρειάζονταν άμεσα πλήγματα, αλλά υβριδικούς πολέμους με «δημοκρατικές» επαναστάσεις. Αυτό δεν τους βγήκε τα τελευταία χρόνια και προσπαθούν να εξοικονομήσουν χρήμα πουλώντας το στους υπολοίπους ως υπερόπλο, ενώ οι ίδιοι δηλώσαν ότι προτίθενται να το αντικαταστήσουν με 6ης γενιάς μη επανδρωμένα, τα οποία θα επιχειρούν από κοινού με F16, F18 κι F15!
          Επίσης, δεν θεωρώ μαχητικό αεροσκάφος εναέριας υπεροχής, ένα μαχητικό που φέρει μόλις 4 αέρος-αέρος και θα τους κάνει 6 στο μέλλον. Μαχητικά εναέριας υπεροχής είναι τα F15, τα su35 (απαγορευμένος καρπός), το su57 ίσως (επίσης απαγορευμένος καρπός και πρέπει να το δούμε επιχειρησιακό πρώτα) και τα Rafale, τα οποία φέρουν πολλά όπλα. Μπορεί να σφάλω στον συλλογισμό μου, αλλά θεωρώ ότι τα επιχειρήματά μου έχουν βάση. Φιλικά πάντα και με διάθεση εκμάθησης μέσα απ’την συζήτηση.

          1. Και εγώ σαφώς δεν θεωρώ πως το F-35 πρέπει να είναι μέσα στις προτεραιότητες μας για τα επόμενα …10 χρονια
            Με εκσυχρονισμό ΌΛΩΝ των F16 με επιπλέον μια μοίρα -5 με σύχρονα όπλα ατρακτίδια και εκσυχρονισμό του δικτύου C3/αεράμυνας είμαστε OK για καμια δεκαετία
            Ιδιαίετερα εάν οι γείτονες μείνουν απέξω από το F35

            Φοβάμαι όμως πως θα τη κάνουME τη κίνηση για καθαρά πολικάντικους λόγους και θα αγοράσουνME έναν μικρό αριθμό με αποτέλεσμα όλες οι άλλες ανάγκες της αεροπορίας από FOS μέχρι όπλα να παραμείνουν ανάγκες!!!

        2. Αν τελικά αποπέμψουν τους Τούρκους απ’το πρόγραμμα, κάτι το οποίο θεωρώ απίθανο, τότε ο μόνος λόγος να αποκτήσουμε F35 θα είναι με την προϋπόθεση ότι θα πάρουμε σημαντικό έργο στην παραγωγή του αεροσκάφους, να αντικαταστήσουμε δηλαδή το έργο που έχει αναλάβει η τουρκική αμυντική βιομηχανία, οπότε το όποιο μεγάλο κόστος για την απόκτηση 40 μονάδων με όπλα και υποστήριξη θα έχει νόημα, αφού θα αποτελεί πολυεπίπεδη επένδυση με ουσιαστικά οφέλη σε οικονομία και τεχνογνωσία, ακόμη κι αν το αεροσκάφος δεν θα μας κάνει επιχειρησιακά. Άλλο να είσαι πελάτης κι άλλο επενδυτής/εταίρος.
          Το ό,τι για πολιτικούς λόγους, πιθανότατα να αγοράσουμε μία ή δύο μοίρες εις βάρος άλλων εξοπλιστικών αναγκών και να ξαναδούμε το «έργο» των leopard επί Σημίτη, θα συμφωνήσω μαζί σου απόλυτα. Θα δούμε αδελφέ…

    3. Μήπως να τους βρούμε ρόλο καλό με NSM ας πούμε και ατρακτίδια ΗΠ και να κάνουμε ένα Falcon UP?

      Τα χρήματα στους Γάλλους για μεταχειρισμένα Μ -5 και μετά παίρνουμε 73 RAFALE F-4!

  19. Ρε παιδιά θα μου λύση κάποιος μια απορία ?
    Τα αεροσκάφη που αποσυρωνται δεν μπορούν σχετικά φτηνά να μετατραπούν σε drones αυτοκτονίας ?
    Το φορτώνεις καύσιμα και εκρηκτικά και το στέλνεις μαζί με αλλά 10 να στοκάρει επάνω σε κανένα τουρκικό αεροδρόμιο
    Χωρις gps μόνο με πορεία προκαθορισμένη επάνω σε χάρτες …
    Πανεύκολο να γίνει …
    Αμ βάλουμε τα α7 μαζί μετα φ5 και τα φαντομ μαζεύονται 100 αεροπλάνα περίπου
    Σαν σμήνος αν τα απογειώσεις και τα στείλεις όλα μαζί σε 3-4 στόχους δεν θα προλάβουν να τα καταρρίψουν όλα

    1. Έχουμε εκφράσει κι άλλοι την ίδια σκέψη κι απορία. Τα εν λόγω αεροσκάφη λειτουργούν σχεδόν αναλογικά, ενώ η τοποθέτηση ασύρματης πλοήγησης χρειάζεται εκτεταμένη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Δεν το θεωρώ ακατόρθωτο τεχνικά, αλλά ασύμφορο οικονομικά. Μπορεί να κάνω λάθος και για το οικονομικό κομμάτι, αν το αναλάβει ως εργασία μία ομάδα φοιτητών πχ απ’το ΕΜΠ. Το θέμα είναι αν υπάρχει κάποιος στο ΥΠΕΘΑ να διεξάγει αρχικά μία μελέτη βιωσιμότητας του προγράμματος έστω.

      1. Μεγαλο ιχνος και η ανικανοτητα ελιγμων η αλλαγης πορειας κατα την διαδρομη μαλλον θα τα καταδικαζε και για αυτο δεν βλεπεις την ιδεα να εφαρμοζεται απο κανεναν..Η τεχνολογια υπαρχει στα αεροσκαφη ιπταμενους στοχους αλλα εκει εχουμε αλλη ιστορια..Επισης θα πρεπει να φορτωσεις εξωτερικα αναγκαστικα το αεροσκαφος με βομβες ωστε να εχει καταστροφικοτητα αυξανοντας και αλλο το ιχνος οπως ακριβως ενα επανδρωμενο οποτε γιατι να μην επιλεξεις ενα uav η ακομη καλυτερα εναν πυραυλο πλευσης η μακρου πληγματος που και ποιο οικονοκιος ειναι και μικροτερο ιχνος θα εχει και μπορει να εκτοξευτει σε αριθμους ενω τριαντα μη επανδρωμενα F-16 τι θα πετυχαιναν?
        Τιποτα σοβαρο πιστεψε με ..
        Μεγαλυτερη ζημια κανει ενας βαλλιστικος πυραυλος και καλα θα καναμε να επενδυαμε σε αυτη την κατηγορια οπλων που ολοι αγνοουμε ειδικα με γνωμονα τις προοδους της Τουρκιας στον τομεα .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *