Με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης «DEFEA», η οποία θα διεξαχθεί στην Αθήνα και στον εκθεσιακό χώρο «Metropolitan Expo» (13-15 Ιουλίου) και δεδομένης της πρόθεσης της ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας να προχωρήσει στην αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών Steyr 680M και των οχημάτων Mercedes-Benz 240/290, το άρθρο παρουσιάζει συνοπτικά την γαλλική εταιρία ARQUUS, η οποία θα συμμετέχει στην έκθεση «DEFEA» με ολόκληρη τη γκάμα των προϊόντων της, δηλαδή των οχημάτων και των φορτηγών που σχεδιάζει, αναπτύσσει και κατασκευάζει. Η παρουσίαση περιλαμβάνει τα τακτικά οχήματα γενικής χρήσης Sherpa Light και Scarabee, τα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, κατηγορίας MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected), Fortress Mk.2 και Bastion, τα φορτηγά VLRA και τα τακτικά οχήματα Trapper.

Όλα τα οχήματα έχουν επιλογές, είτε από κατασκευής, είτε ως επικουρική προσθήκη, συστημάτων στους τομείς της ισχύος πυρός (πολυβόλα και πυροβόλα διαφόρων διαμετρημάτων, βομβιδοβόλα, αντιαρματικά βλήματα και όλμοι), της κινητικότητας (σύστημα διαχείρισης ενέργειας, σύστημα χαρτογράφησης περιοχής, θέσης και κλίσης του οχήματος, σύστημα καταγραφής της κατάστασης του οχήματος, σύστημα πλοήγησης και περιφερειακές κάμερες), των επικοινωνιών (ασύρματοι και σύστημα ενδοεπικοινωνίας) και της προστασίας του οχήματος (επιπλέων θωράκιση, σύστημα προειδοποίησης λέιζερ, ακουστικό σύστημα εντοπισμού πυρών, σύστημα εκτόξευσης καπνογόνων βομβίδων και ενεργητικό σύστημα αυτοπροστασίας). Επίσης, όλα τα οχήματα μπορούν να εφοδιαστούν με τρείς (3) διαφορετικές διαμορφώσεις του BATTLENET, το οποίο είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διοίκησης, ελέγχου, επικοινωνιών, πληροφορικής, πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (C4ISR):

BATTLENET

BATTLENET SELECT: Με ένα (1) Touchpad των 12 ιντσών για τον αρχηγό του οχήματος, τέσσερις (4) περιμετρικές κάμερες, ένα (1) σύστημα καταγραφής video, ένα (1) σύστημα δικτύου Ethernet και μια (1) κεραία GPS. Στη διαμόρφωση αυτή οι επιβαίνοντες έχουν επαρκή τακτική εικόνα της πέριξ περιοχής και της θέσης του οχήματος.

BATTLENET PRIME: Ενσωματώνει ότι και η διαμόρφωση BATTLENET SELECT συν ένα (1) Touchpad των 8,4 ιντσών για τον οδηγό, ένα (1) σύστημα καταγραφής δεδομένων και έναν (1) αισθητήρα αδρανειακής πλοήγησης. Με τα επιπλέον συστήματα οι επιβαίνοντες γνωρίζουν τη διαμόρφωση του εδάφους, ως προς την πλευρική και την κάθετη κλίση, ενώ μπορούν να καταγράψουν περισσότερα δεδομένων του εδάφους και του πέριξ πεδίου μάχης.

BATTLENET ELITE: Ενσωματώνει ότι οι διαμορφώσεις BATTLENET SELECT και PRIME συν ένα (1) Touchpad των 12 ιντσών για τον πυροβολητή και πυξίδα. Με τα επιπλέον συστήματα οι επιβαίνοντες έχουν την δυνατότητα πλήρους διαχείρισης του οχήματος και της κίνησης του καθώς και δυνατότητα παραγωγής τρισδιάστατων (3D) χαρτών.

Το όχημα Sherpa Light (4 x 4) έχει αναπτυχθεί σε πολλές εκδόσεις (μεταφοράς προσωπικού, αναγνωρίσεων, φορέας διαφόρων οπλικών συστημάτων, περιπολίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας συνόρων, αντιμετώπισης ταραχών στο εσωτερική ή σε ανθρωπιστικές αποστολές, διοίκησης και ελέγχου, ειδικών επιχειρήσεων, γενικών μεταφορών και ανεφοδιασμού, διακομιδής τραυματιών και ασθενών). Το όχημα έχει επιλεγεί από τη Γαλλία και άλλες χώρες στη Μέση Ανατολή, την Ασία και τη Λατινική Αμερική. Ανάλογα με τη διαμόρφωση, υπάρχουν διαφορές στη θωράκιση, την εσωτερική εργονομία, τη μεταφορική ικανότητα και τις επιδόσεις. Ανεξάρτητα όμως της έκδοσης τα οχήματα μοιράζονται κοινά συστήματα, υπό-συστήματα και μηχανικά μέρη σε ποσοστό 95%.

Στη βασική του διαμόρφωση το Sherpa Light έχει βάρος 11 τόνους, διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 5,5 μέτρα x 2,5 μέτρα x 2,2 μέτρα και απόσταση από το έδαφος 41 εκατοστά. Η εργοστασιακή θωράκιση παρέχει προστασία επιπέδου πρωτοκόλλων CEN 1063 και STANAG 4569 και αντιναρκική προστασία επιπέδου πρωτοκόλλου STANAG 4569. Το όχημα ενσωματώνει κινητήρα μέγιστης ισχύος 265 ίππων και αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Επίσης ενσωματώνει σύστημα αυξομείωσης της πίεσης των ελαστικών, ενώ είναι πλήρως αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κάθετη κλίση 60%, να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική κλίση 40%, να περάσει κώλυμα μήκους 90 εκατοστών σε μήκος ή 40 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 110 χιλιόμετρα την ώρα και έχει εμβέλεια 1.000 χιλιόμετρα.

Sherpa Light

To Scarabee (4 x 4) είναι ελαφρύτερο του Sherpa Light και χρησιμοποιείται σε αποστολές αναγνώρισης, περιπολίας και γενικής υποστήριξης. Το όχημα είναι υβριδικό με ικανότητα να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, αν παραστεί ανάγκη, όπως για παράδειγμα αν πρέπει να ελαχιστοποιήσει το ακουστικό και/ή το θερμικό του ίχνος. Στη βασική διαμόρφωση ζυγίζει 8 τόνους, έχει διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 5,25 μέτρα x 2,1 μέτρα x 2 μέτρα και έχει απόσταση από το έδαφος 39 εκατοστά. Μπορεί να μεταφέρει τον οδηγό και ομάδα τριών (3) ατόμων. Όπως είπαμε το όχημα ενσωματώνει υβριδικό σύστημα κίνησης με πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 300 ίππων, ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 100 ίππων και αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Επίσης ενσωματώνει σύστημα αυξομείωσης της πίεσης των ελαστικών, ενώ είναι πλήρως αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Έχει τις ίδιες επιδόσεις κίνησης με το Sherpa Light με εξαίρεση τη μικρότερη ικανότητα αντιμετώπισης υδάτινου κωλύματος, το οποίο μπορεί να είναι έως 80 εκατοστά σε ύψος.

Scarabee

Στην κατηγορία των οχημάτων κατηγορίας MRAP, το Fortress Mk.2  (4 x 4) μπορεί να μεταφέρει έως 11 άτομα (πλήρωμα και ομάδα). Ζυγίζει 14,5 τόνους και ενσωματώνει κινητήρα μέγιστης ισχύος 340 ίππων, με αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης και ανεξάρτητες αναρτήσεις. Το όχημα προσφέρει προστασία από πυρά, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς σύμφωνα με το πρωτόκολλο STANAG 4569. Το Fortress Mk.2 χρησιμοποιείται κυρίως σε αποστολές μεταφοράς προσωπικού και γενικών μεταφορών, αν και μπορεί να παραχθεί και σε έκδοση διοίκησης και διακομιδής τραυματιών. Μπορεί να ενσωματώσει τηλεχειριζόμενο πύργο μάχης με ικανότητα μεταφοράς πολυβόλων και πυροβόλων μέχρι το διαμέτρημα των 30 χιλιοστών ή βομβιδοβόλο των 40 χιλιοστών. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 120 χιλιόμετρα την ώρα, εμβέλεια 1.200 χιλιόμετρα και είναι αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με κάθετη κλίση 60%, να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική κλίση 30%, να περάσει κώλυμα μήκους 80 εκατοστών σε μήκος ή 40 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου.

Fortress Mk.2

Εκτός του Fortress Mk.2, στην κατηγορία των MRAP υπάρχει και το Bastion (4 x 4).Το όχημα μπορεί να κατασκευαστεί στις εκδόσεις μεταφοράς προσωπικού ή ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών, γενικών μεταφορών και διοίκησης. Μπορεί να μεταφέρει έως 10 άτομα (δύο άτομα πλήρωμα και οκταμελή ομάδα). Ζυγίζει 12 τόνους και  έχει διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) 6,3 μέτρα x 2,3 μέτρα x 2,4 μέτρα, ενώ έχει απόσταση από το έδαφος 33 εκατοστά. Το όχημα προσφέρει προστασία από πυρά, νάρκες και αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς σύμφωνα με το πρωτόκολλο STANAG 4569. Μπορεί να ενσωματώσει τηλεχειριζόμενο πύργο μάχης με ικανότητα μεταφοράς πολυβόλων διαμετρήματος 5,56 ή 7,62 ή 12,7 χιλιοστών. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 110 χιλιόμετρα την ώρα, εμβέλεια 1.400 χιλιόμετρα και είναι αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Μπορεί να ανέβει έδαφος με κάθετη κλίση 60%, να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική κλίση 30%, να περάσει κώλυμα μήκους 80 εκατοστών σε μήκος ή 50 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου.

Bastion

Τα VLRA είναι μια οικογένεια τακτικών φορτηγών (4 x 4 και 6 x 6) με κοινό σασί, αλλά μπορούν να παραχθούν σε διαφορετικές διαμορφώσεις, όπως μεταφοράς προσωπικού και εφοδίων και πυρόσβεσης. Η μεταφορική του ικανότητα είναι μεταξύ 3,5-4,5 τόνων. Σε όλες τις εκδόσεις το όχημα έχει κίνηση σε όλους τους τροχούς και ιδιαίτερα χαμηλή σιλουέτα. Επίσης, ο εκάστοτε πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ της πετρελαιοκίνησης ή της ηλεκτροκίνησης. Στην κατηγορία της πετρελαιοκίνησης ο κινητήρα αποδίδει 180 ίππους, ενώ στην ηλεκτροκίνηση υπάρχουν οι επιλογές των 215 (για τα 4 x 4) ή των 265 ίππων (για τα 6 x 6). Επίσης, υπάρχει και η επιλογή της αυτόματης ή της χειροκίνητης μετάδοσης της κίνησης. Σύμφωνα με την ARQUUS, τα VLRA είναι απλά στην κατασκευή, αξιόπιστα και με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης. Είναι αερομεταφερόμενα από C-130 Hercules. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα (σε οδό) 110 χιλιόμετρα την ώρα, εμβέλεια 1.200 χιλιόμετρα. Μπορούν να ανέβουν σε έδαφος με κάθετη κλίση 60%, με πλευρική κλίση 30%, να περάσουν κώλυμα μήκους 80 εκατοστών σε μήκος ή 50 εκατοστών σε ύψος και να περάσουν υδάτινο κώλυμα ύψους 1 μέτρου.

VLRA

To Trapper είναι ένα τακτικό όχημα (4 x 4) για αποστολές γενικών μεταφορών, περιπολίας, αστυνόμευσης και μετακίνησης διοικητών. Και στις δύο (2) εκδόσεις η μεταφορική ικανότητα του οχήματος είναι πέντε (5) άτομα ή ένας (1) τόνος φορτίου. Ενσωματώνει πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 160 ίππων και, σύμφωνα με την ARQUUS, έχει μικρές απαιτήσεις συντήρησης, αντίστοιχες με ένα κοινό επιβατικό όχημα. Μάλιστα, ενσωματώνει διπλό σύστημα φιλτραρίσματος καυσίμου, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να επιχειρεί, αν παραστεί ανάγκη, και με καύσιμο χαμηλής ποιότητας. Είναι αερομεταφερόμενο από αεροσκάφος C-130 Hercules. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 142 χιλιόμετρα την ώρα και εμβέλεια 900 χιλιόμετρα. Μπορεί να ανέβει σε έδαφος με κλίση 50%, με πλευρική κλίση 30%, να περάσει κώλυμα μήκους 50 εκατοστών σε μήκος ή 25 εκατοστών σε ύψος και να περάσει υδάτινο κώλυμα ύψους 50 εκατοστών.

Trapper

Comments

    1. @ eksothen

      Σωστος.

      Πουλησαμε την ΕΛΒΟ χωρις να υπαρχει κανενας διαγωνισμος για οχηματα, με αποτελεσμα να πουληθει για 1μιση εκατομμυριο ευρω !!!

      Και τωρα σκεφτονται να κανουν διαγωνισμους για οχηματα, κατοπιν εορτης.

      Τι να πει κανεις, περιμεναμε καλυτερες διαδικασιες, αλλα απο οτι φαινεται το χαλι και τα συμφεροντα ειναι διαχρονικα.

      1. Δεν αλλαζουν αγαπητε. Ολοι τους το ΙΔΙΟ ειναι. Απο το ιδιο μειγμα ειναι φτιαγμενοι ολοι.

        Το ειπε με μια φραση, σε αλλο αρθρο ενας αλλος σχολιαστης/

        Η Ελλαδα κι η Κυπρος εχουν αναγκη απο Ελληνες Ηγετες – προς το παρον ειμαστε μειον σε αυτον τον τομεα…. μα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ μειον !

        1. ο γιδολαος ειναι που ειναι ελαττωματικος.
          ενα τσουρμο απο λαμογια παρτακηδες λαικιστομουτρα, φασιστερα και λαικοδεξια.. οκ, οχι ολοι, μονο η μεγαλη πλειοψηφια

    2. Σωστότατος!!! Και για να μην υπάρχει παρεξήγηση την ΕΑΒ έπρεπε να την πουλήσουν σε εγχώρια εταιρεία πχ ΕΟDH έναντι συμβολικού αντιτίμου €1 με τον όρο της απόσβεσης του χρέους της εταιρίας σε βάθος χρονου και μέσω συμβολαίου για παρτίδα Οπλίτης αναβάθμισης των Λεονιδας και αγορά τεχνογνωσίας για ότι όχημα θέλει ο ΕΣ. Δυστυχώς όμως εδώ στο Ελλαδιστάν θελουμε να πουλάμε υπερχρεωμενες κρατικές εταιρίες με μόνη αναβάθμιση τον όγκο αργόσχολων συνδικαλιστών απορία διαχρονικής πελατειακής σχέσης με αντάλλαγμα «γεωστρατηγικές» συμμαχίες. Ποσά εκατομυρια πήρε το κράτος για την ΕΑΒ και πόσο θα είναι τελικά το συμβόλαιο που δεν υποσχεθήκαμε αλλά όλοι ξέρουμε ότι έρχεται για μια εταιρία χωρίς που δεν θα είναι βιώσιμη χωρίς κρατικό έργο.

      1. » Και για να μην υπάρχει παρεξήγηση την ΕΑΒ έπρεπε να την πουλήσουν σε εγχώρια εταιρεία πχ ΕΟDH έναντι συμβολικού αντιτίμου €1 με τον όρο της απόσβεσης του χρέους της εταιρίας «

        Αυτο αγαπητε θα ηταν κινηση Πατριωτισμου.

        Αλλα απο ποιους περιμενεις/νουμε να πραξουν κατι πατριωτικο;;;;

    3. @eksothen
      Αγαπητέ φίλε πουλήσαμε την ελβο για μισή ντουζίνα μανταλάκια.μην ξύνει πληγές.

      Θα ήθελα να ζητήσω από τον κύριο Λάζο στο μέλλον να μας παρουσιάσει ένα άρθρο για τα διαθέσιμα προς επιλογή τακτικά στρατιωτικά φορτηγά προς αντικατάσταση των σταγιερ

      1. Εχουμε μπλεξει ασχημα με τους τωρινους, οπως κι τους προηγουμενους και παει μακρια αυτη η ιστορια.

        ΟΛΟΙ που περασαν απο γραφεια κι καλρεκλες εξουσιας αντιμετωπιζουν τον Ελληνικο Λαο ως ιθαγενη μιας υποσαχαριας χωρας της Αφρικης.

        Ετσι μας βλεπουν.

        υ.γ.
        Η προταση σου ειναι ενδιαφερον.
        Αφου ο ΕΣ, δεν εχει δημοσιευσει καποιον καταλογο στον τομεα αυτον του μεταφορικου οχηματος, τι σχεδιαζουν τι πρoτιμουν.

    4. ‘Οσο διάβαζα το άρθρο, αυτό ακριβώς ήθελα να γράψω, και ωωω ξαφνικά το πρώτο σχόλιο ήταν ακριβώς στην καρδιά του θέματος.

      Μακάρι να την είχαν πάρει αυτοί, γιατί αν έβγαινε φτηνή και αποτελεσματική, εκτός των παραγγελιών του ΕΣ θα μπορούσε να της δίνει και κατασκευαστικό έργο για τις άλλες παραγγελίες της.

      Εν τω μεταξύ τέτοια οχήματα παίρνουμε και δωρεάν άρα δεν τα πολυχρειαζόμαστε, κανονικά θέλουμε ΕΛΒΟ που να μπορεί να κάνει ΤΟΜΠ /ΤΟΜΑ

      1. Αυτο ακριβως ειναι που μας ποναει, ο τομεας ΤΟΜΠ κι ΤΟΜΑ.

        Σε αυτους τους τομεις επρεπε να ειχε μπει ορος πριν την αγορα, για να εξασφαλισθουν οι αναγκες του ΕΣ.

  1. Οι συρόμενες πόρτες του οχήματος Scarabee νομίζω ότι δεν ήταν η καλύτερη ιδέα, σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να αποδειχθούν παγίδα για το πλήρωμα.

  2. Ο φίλος παραπάνω, είχε μια πολύ καλή ιδέα για άρθρο. Που όμως απαιτεί πολύ δουλειά από τον κ. Λαζο.
    Δηλαδή, ως προς τις απαιτήσεις των Ε.Δ. για διάφορα οχήματα.
    Εντάξει, ξέρουμε έναν αριθμό περί τα 10.000 (όπου με Λιμενικά, Πυροσβεστικές, Αστυνομίες κ.λπ., αγγίζουν έναν αριθμό περί τις 18.000 οχήματα), αλλά εδώ μιλάμε για τα τακτικά και βασικά του Στρατού Ξηράς. Και κατά προσέγγιση βέβαια, γιατί επακριβώς, ανάθεμα και γνωρίζουν και μέσα στο Υπουργείο.
    Εγώ δεν θα αναθεματίσω ως προς το σε ποιόν πουλήσαμε την ΕΛΒΟ.
    Και δεν βλέπω το γιατί είναι κακό που πουλήσαμε σε αυτόν που πουλήσαμε. Ίσως να υπήρχαν καλύτερες επιλογές, αλλά αυτό τελείωσε. Ας έκαναν οι άλλοι καλύτερες προσφορές. Δεν ξέρω εάν ήταν καλύτερες ή όχι.
    Εκείνο που έχω να πω, είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλά και πάρα πολύ καλά σχέδια για όλα τα οχήματα. Και πέραν της εμφάνισης, βασικό ρόλο θα παίξει η θωράκιση και ο πάσης φύσεως εξοπλισμός.
    Εκεί λοιπόν, θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να βάλουν και τις προδιαγραφές αλλά και να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για κάτι καλύτερο και πλήρες (ιδίως στη θωράκιση, τις επικοινωνίες, τους αισθητήρες και τον οπλισμό).
    Δεν βλέπω το γιατί η ΕΛΒΟ, με τη νέα ιδιοκτησία δεν θα φτιάξει κάτι αξιόλογο, εάν βέβαια δεήσουν οι Ε.Δ. να παραγγείλουν κάτι (αντικατάσταση των Mercedes σε πρώτη φάση).

    1. Αγαπητέ φίλε, ίσως πλέον είναι μονόδρομος η αναβάθμιση ενός Π.Ε.Β.,σε βιομηχανική μονάδα για να μπορέσουμε να καλύψουμε τις ανάγκες μας, ειδικά σε φορτηγά.αν γίνει μια σωστή διαπραγμάτευση ο ανάδοχος του προγράμματος εκτός από μεταφορά τεχνογνωσίας μπορεί και να στήσει τη νέα ελβο.
      Παλαιότερα είχα επιχειρηματολογήσει υπέρ του ουκρανικου Kraz-6322.
      Ίδωμεν…

      1. Θα είναι προς το συμφέρον όλων να λειτουργήσει και να λειτουργήσει καλά πλέον η ΕΛΒΟ, χωρίς να με νοιάζει το πως ή το ποιός την έχει. Πρέπει να ωφεληθεί και η Ελληνική οικονομία και οι Ε.Δ.
        Ας βρουν τον τρόπο.

        1. Αυτά φίλε μου, θέλουν παραγγελίες και χρηματοδοτήσεις.
          Καμία εταιρεία δεν θα μπει σε τέτοια κόστη και μετά να μην την στηρίζει ούτε η εγχώρια αγορά.
          Παντού στον πλανήτη, τα κράτη με τις παραγγελίες τους στηρίζουν τις εταιρείες τους και επιπλέον, ανάλογα την επιρροή τους, προωθούν και τις εξαγωγές τους σε άλλες χώρες.
          Εδώ το Ελληνικό κράτος, έχει να παραγγείλει, ειδικά στην ΕΛΒΟ κάτι χρόνια έστω και μια βίδα.

          1. ἄν χρειαστοῦμε 20000 δρόνια, 20000 πυραύλους κάθε βεληνεκούς ποιός θά μᾶς δώση τήν ὥρα τῆς μάχης πού «παραδόξως» ὅλα τελειώνουν οὔτε σφαῖρα…..

    2. » Ίσως να υπήρχαν καλύτερες επιλογές, αλλά αυτό τελείωσε. Ας έκαναν οι άλλοι καλύτερες προσφορές. Δεν ξέρω εάν ήταν καλύτερες ή όχι. «

      Δεν ακουσα πως εγινε καποιος διαγωνισμος.

      Αναθεση εγινε αμεσα απο πολιτικους κυκλους. Εαν εσυ κερεις κατι περισσοιτεροι για ενημερωσε κι εμενα σε παρακαλω.

      1. Έγινε διαγωνισμός στο οποίο συμμετείχαν εταιρίες όπως η Paramount Group(απο νότια Αφρική) και η KMW μεταξύ άλλων, αλλά την πρώτη φορά τον τίναξε στον αέρα ο ανόητος ο Π.Κ. γιατί ήθελε να παριστάνει τον υπερπατριώτη μπροστά στα πρόβατα που τον ψήφιζαν.

        Μετά ήρθαν τα νέα σαΐνια στο Μαξίμου που είχαν και γνωριμίες απο το Ισραήλ και ρύθμισαν τα πράγματα για να την πάρει η ισραηλινή εταιρία.

        https://www.businessdaily.gr/epiheiriseis/22047_pente-prosfores-gia-tin-elbo-ishyro-endiaferon-apo-israil

        1. @ FiveEyes

          Ποσες εταιριες εκαναν προσφορα στο τελος???

          Μονο ΜΙΑ, και αυτη κερδισε.

          Για να υπαρχει ανταγωνισμος και προσφορες θα επρεπει να ανακοινωθει παραγγελια υλικου με απαιτηση βιομηχανικης συμμετοχης ΠΡΙΝ τον διαγωνισμο, ωστε να υπαρχει ενδιαφερον απο εταιριες.

          1. Στην συνέχεια όλοι ξέρουμε λίγο η πολύ τι έγινε.
            Προσφορές έκαναν όμως και οι ν. Αφρικανοί και οι Γερμανοί, αλλά αυτές δεν έπιασαν τόπο επειδή έκαψε τον πρώτο διαγωνισμό ο φαφλατάς με τις μπούρδες που έβγαινε και έλεγε επάνω στην φάση που αξιολογούνταν οι προτάσεις των ενδιαφερομένων. Μετά (τις εκλογές) ήρθε η παρέα που έχει γνωριμίες στο Ισραήλ και έγινε αυτό που έγινε…
            Γι’αυτό σήμερα το μενού λέει Sandcat η Sandcat αφού δεν φαίνεται να ενδιαφέρει τους αρμόδιους στο ΥΠΑΜ το Hirax που προσφέρει επίσης η Plasan.

  3. https://slpress.gr/ethnika/pos-i-toyrkia-akyrose-to-pleonektima-rafale-i-foto-poy-ekthetei-ti-gallia/

    το βαζω αν και δεν συμφωνω με το αρθρο

    και στα φ35 εχουν εκπαιδευτει απευθειας τουρκοι πιλοτοι τι σημαινει αυτο?

    πως μπορει να αντιμετωπισει ενα τουρκικο φ16 με τουρκο πιλοτο που εχει μαθει και εχει εκπαιδευτει απεναντι στο ραφαλ

    οταν απεναντι του εχει ενα ραφαλ με μετεορ και εναν ελληνα πιλοτο που το πιλοταρει αποκλειστικα?

    τι θα κανει απεναντι στον μετεορ το τουρκικο φ16 ?

    πολυ απλοικα τα βλεπουν καποιοι.

  4. Παίδες είδα της φωτογραφίες και έφριξα πως τα είχαμε εμείς οι ξύπνιοι.

    Αποκλειστικές φωτογραφίες εξασφάλισε το DP από Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης (ΤΟΜΑ) τύπου BMP1 που ανακατασκευάστηκε από την κοινοπραξία ΜΙΜΑ στις εγκαταστάσεις των ΕΑΣ. Πρόκειται για τα οχήματα που είχαν χαρακτηριστεί ότι η οικονομική τους επισκευή δεν συμφέρει και επρόκειτο… να πουληθούν ως σίδερα με το κιλό. Τελικά, το 2015 παραχωρήθηκαν δωρεάν στην Αίγυπτο, με την σιωπηρή υποχρέωση να ανακατασκευαστούν στην Ελλάδα.

    Αρχικά προγραμματιζόταν το έργο αυτό να στηρίξει την λειτουργία της ΕΛΒΟ. Η Αίγυπτος υπέγραψε συμφωνία με την κοινοπραξία ΜΙΜΑ για την εκτέλεση του έργου και αυτή στη συνέχεια με τα ΕΑΣ, καθόσον η ΕΛΒΟ περιήλθε σε περιδίνηση. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θα αποτελέσει έκθεμα στην έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA, που θα διεξαχθεί στην Ελλάδα το διάστημα 13-15 Ιουλίου.

    Η υπόθεση αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για μακροσκελή σχολιασμό. Έχουμε συνηθίσει το στρατιωτικό υλικό όταν μας φαίνεται άχρηστο και παρότι αφού ξοδέψουμε χρήμα για κάποια χρόνια για τη φύλαξη του, να το πετάμε ή στην καλύτερη περίπτωση να το εκποιούμε “με το κιλό” (αεροσκάφη, οχήματα, καράβια κ.λπ.

    1. @ Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας

      Oντως, το πριν με το μετα ειναι τεραστια διαφορα.

      Δεν ειναι οτι δεν μπορουμε να εκσυγχρονισουμε αυτα που εχουμε, δεν θελουμε. Μας αρεσει να παρακαλαμε τους Αμερικανους για χρονια να μας παραχωρησουν μεταχειρισμενο υλικο και να το χρυσχοπληρωσουμε κιολας

      https://www.defence-point.gr/news/apokleistiko-dp-to-quot-thayma-quot-tis-metaskeyis-ton-quot-achriston-quot-ellinikon-bmp-1-gia-tin-aigypto

    2. @Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας

      Ειμαστε πολυ «large», εδω στο ελλαδισταν.

      Μας εχουν εκπαιδευσει σε αριστο βαθμο το πως να ειμαστε ες αει πελατες. Και να πληρωνει απ την μυτη ο Ελληνας φορολογουμενος για χαρειν τους μιζαδορους και των διαφορων ΑΚΑΜ …. οι «beggers can’t be choosers….»

      Και εχουμε και τα ανεγκεφαλα να ισχυριζονται πως ΔΕΝ πρεπει να κατασκευαζουμε στην Ελλαδα για τον αλφα ὴ τον βητα λογο.

      Ειτε ειναι ανεγκεφαλα ειτε ειναι ΠΛΗΡΩΜΕΝΑ.

      Και στις δυο περιπτωσεις, εχουν σοβαρη ελλεψη Εθνικης συνειδησης!!!!

  5. Να κάνουμε παρακαλώ και ένα άρθρο για το αεροσκάφος των τούρκων άμα γίνετε.

    Από ένα σχόλιο Τούρκου σε μετάφραση:

    ‎Σου λέω την ιστορία του σχεδίου όπλων των 76 χιλιοστών. Παραγγείλαμε αυτό το όπλο στην ιταλική εταιρεία Λεανάρντο. 8.2M eu και χρόνος παράδοσης 24 μηνών. Πληρώσαμε και 24 μήνες είπαν ότι υπάρχει συνεχιζόμενο εμπάργκο και δεν δίνουν το όπλο, σχετικά με τη συμπεριφορά που ξεκίνησε η Τουρκία για το έργο όπλων και το MKEK ολοκλήρωσε την Ε&Α του μέσα σε 12 μήνες, κανονικά θα έπαιρνε 72 μήνες. Όταν οι Ιταλοί άκουσαν ότι η Τουρκία ξεκίνησε το σχέδιο όπλων επέστρεψαν και ζήτησαν παράδοση με τιμή μόλις 5,1 εκατομμύρια eu. Τους το είπαμε αντίο. Επειδή η παράδοση των 76 χιλιοστών έχει προγραμματιστεί μέχρι το τέλος του 2021 και από τώρα και στο εξής η Italia έχασε τον καλύτερο πελάτη της με πολλά προγράμματα.‎

    ‎Ο Διευθύνων Σύμβουλος της MKEK Yasin Akdere το είπε αυτό σε διάφορες περιπτώσεις. ‎
    ‎ Εδώ στη συνάντηση με επιχειρηματίες από το Çorum,‎
    ‎ στα 8’40» ‎‎https://youtu.be/0th1KVmNmb8‎

    ‎Υπάρχει ένα άλλο ανέκδοτο,‎
    ‎ όταν οι Ιταλοί προσέφεραν το σύστημά τους για 5,2 εκατομμύρια, ο υπουργός τον ρώτησε για τα έξό τους, απάντησε περίπου 4,7 εκατομμύρια. ‎
    ‎ Η αντίδραση του υπουργού είναι αρκετά υποδειγματική: «ακόμα και αν κοστίσει 14,7 εκατομμύρια, ολοκληρώστε το έργο σας»‎

    I‎ υποθέτω ότι θέλεις το σενάριο να μεταφραστεί; ‎

    ‎Εδώ είναι ακριβώς το μέρος που γράφτηκε, τι είπε για το 76mm canon Venture‎

    https://www.defenceandtechnology.com/yerli-deniz-topu-test-atislarina-baslayacak.html

  6. Ισως η πιο cost effective λυση θα ηταν να δωθει η ΕΛΒΟ στον ΕΣ και να συγχωνευθει με το 308ΠΕΒ, ωστε να υποστηριζει και στρατιωτικο υλικο και υλικο του ευρυτερου δημοσιου τομεα

    1. Η στην KMW που θα παρήγαγε έργο με σωστό σχέδιο, δημιουργώντας και θέσεις εργασίας για όσους έχουν τα προσόντα και την όρεξη να εργαστούν σε σοβαρά πρότζεκτ σε μια εταιρία που έχει σημασία στην παγκόσμια αγορά αμυντικών προϊόντων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *