Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το προηγούμενο χρονικό διάστημα η ΠΑ ενημερώθηκε για τη προοπτική απόκτησης των Mirage της Ταϊβάν. Η Αεροπορία της Ταϊβάν φέρεται να διαθέτει τα αεροσκάφη προς πώληση με κόστος περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ ανά αεροσκάφος. Η πληροφορία επιβεβαιώνεται και από τη γαλλική πλευρά. Επίσης, μαζί με τα αεροσκάφη περιλαμβάνεται επαρκές απόθεμα ανταλλακτικών και βλημάτων MICA EM και IR. Η ΠΑ οφείλει να δείξει μεγάλο ενδιαφέρον γι αυτά τα αεροσκάφη.

Η Αεροπορία της Ταϊβάν διαθέτει 55 Mirage 2000-5. Τα αεροσκάφη παραδόθηκαν μεταξύ Μάϊου 1997 και Νοεμβρίου 1998 και οι ηλικίες τους, είναι μεταξύ 22 και 23 ετών.

Η περίπτωση ενίσχυσης του στόλου των Mirage είναι εξαιρετικά συμφέρουσα αφού με μικρό κόστος ενισχύονται οι αριθμοί και οι οροφές της ΠΑ. Το πλέον εφικτό και ρεαλιστικό σενάριο είναι η απόκτηση 20 μονάδων ώστε να είναι στη θέση των Mirage 2000 EGM/ BGM καθώς και επιπρόσθετου αριθμού αεροσκαφών προς αξιοποίηση τους ως πηγή ανταλλακτικών. Φυσικά δεν δύναται να αποκλειστεί το ενδεχόμενο για την απόκτηση περισσοτέρων αεροσκαφών για τη κάλυψη του κενού των F-4 AUP και των Mirage 2000 EGM/ BGM που θα αποσυρθούν σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα.

Φυσικά μπορούν και να αποκτηθούν και παραπάνω από 20 μονάδες ώστε να διασφαλιστούν οι οροφές της ΠΑ σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα ως την έλευση του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Συνολικά η Αεροπορία της Ταϊβάν διαθέτει περί τα 55 αεροσκάφη προς πώληση. Τα 48 μονοθέσια -5 και τα 12 διθέσια -5 της Ταϊβάν προορίζονται καθαρά για αναχαίτιση.

Απαιτείται να μεταβεί τεχνικό κλιμάκιο της ΠΑ για να δει εκ του σύνεγγυς τη τεχνική κατάσταση των αεροσκαφών. Υπάρχουν αναφορές περί ορισμένων τεχνικών προβλημάτων σε κάποια αεροσκάφη της Ταϊβάν. Απαιτείται μια ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη και ενδελεχής αξιολόγηση των αεροσκαφών από Μηχανικούς και Τεχνικούς της ΠΑ.

Η ΠΑ βρίσκεται προ των πυλών μιας μεγάλης μείωσης της οροφής της. Ήδη αποσύρθηκαν τα Α-7, τα F-4 είναι στο τελικό στάδιο του επιχειρησιακού τους βίου ενώ τα Mirage 2000 EGM/ EGM με γνώμονα να υπογραφθεί η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης έχουν το πολύ άλλα 10 χρόνια ζωής.  Δεν τίθεται ζήτημα πως η πιθανή έλευση των Mirage 2000-5 θα έκανε αμεσότερη την απόσυρση τόσο των F-4 όσο και των Mirage 2000 EGM/ EGM. Ένας πυρήνας 40 αεροσκαφών θα προσέδιδε στη ΠΑ σημαντικές ανάσες, κερδίζοντας χρόνο ως την έλευση του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους εξασφαλίζοντας ένα αεροσκάφος με άριστες επιδόσεις στην αναχαίτηση ανώτερες των F-16 της Τουρκικής Αεροπορίας. Το μειονέκτημα της έλλειψης τακτικής ζεύξης Link 16 θα μπορούσε να καλυφθεί με την εγκατάσταση των ανάλογων τερματικών ώστε τα Mirage να απολαμβάνουν ανάλογης τακτικής εικόνας με τα F-16.

Έχοντας ως δεδομένο πως το Mirage 2000-5 αποτελεί μια εξαιρετική πλατφόρμα με ένα πραγματικά πολύ καλό ραντάρ, ένα πανίσχυρο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου (ICMS MK2) ανώτερο του ASPIS II και δυνατότητα να εμπλέκει ταυτοχρόνως περισσότερους στόχους με τα F-16 (που υπηρετούν αυτή τη στιγμή στο ελληνοτουρκικό αεροπορικό ισοζύγιο), με τα βλήματα Mica IR/ RF, η λύση των Mirage 2000-5 πρέπει να μας απασχολήσει πολύ σοβαρά.

Η εμπειρία από την επιχειρησιακή αξιοποίηση και των δύο τύπων από την Πολεμική Αεροπορία έχει αποδείξει και επιβεβαιώσει κατ’ επανάληψη ότι το RDY επιτυγχάνει σημαντικά μεγαλύτερες αποστάσεις αποκάλυψης και εγκλωβισμού ιπτάμενων στόχων, ανεξαρτήτως επιπέδου πλεύσης… Παράλληλα παρέχει και τη μοναδική δυνατότητα ταυτόχρονης σήμανσης των οκτώ (από σύνολο 24 που μπορεί να έχει εντοπίσει!) πιο επικίνδυνων σε μία εμπλοκή. Από αυτούς τους οκτώ στόχους το σύστημα μπορεί ταυτόχρονα να εγκλωβίσει τους τέσσερις και να καθοδηγήσει –πάντα ταυτόχρονα- εναντίον τους ισάριθμους MICA EM και IR.

Σε περίπτωση επιλογής βολής ομοβροντίας τεσσάρων MICA, αυτοί εκτοξεύονται με χρονικό διαχωρισμό ενός δευτερολέπτου από τους φορείς οπλισμού του μαχητικού-φορέα, και –είτε διαθέτουν κεφαλή ραντάρ (ElectroMagnetique), είτε αναζήτησης υπέρυθρης ακτινοβολίας (ΙR)- λαμβάνουν στοιχεία καθοδήγησης (ύψος, ταχύτητα, διόπτευση, σχετική ταχύτητα, πορεία) προς το στόχο, εγκλωβίζοντας τον αυτόνομα στην τελική φάση της προσέγγισής τους προς αυτόν. Είναι επίσης επιβεβαιωμένο από Ιπτάμενους της ΠΑ ότι ο MICA παρουσιάζει καλύτερες κινηματικές επιδόσεις και είναι πιο ευέλικτος σε σχέση με τον ΑΙΜ-120 AMRAAM σε αυτή την μέση και τελική φάση της πρόσκτησης του στόχου.

Μελλοντικά, η προοπτική αξιοποίησης των νέων κορυφαίων Mica NG προσδίδει χαρακτήρα μιας μη βραχυπρόθεσμης επένδυσης. Παράλληλα, τα Mirage 2000-5 δύναται να αξιοποιηθούν ως μια ολοκληρωμένη στρατηγική πλατφόρμα με βλήματα Scalp ΕG και AM-39 Exocet εάν κρίνεται ως αξίζει να λάβει χώρα πιστοποίηση. Τονίζουμε ότι τα αεροσκάφη Mirage της Ταϊβάν είναι για αποστολές αέρος αέρος με Mica.

Εδώ θα δούμε και το επίπεδο της ελληνοαμερικανικής στρατηγικής συμμαχίας που δεν θα είναι άλλο από την έγκριση και πώληση όπλων στρατηγικού χαρακτήρα όπως είχαμε γράψει για τα F-16V.

Eίναι γεγονός και κοινώς παραδεκτό πως οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν χάσει στο πρόσφατο παρελθόν πολύ αξιόλογες περιπτώσεις απόκτησης μεταχειρισμένου υλικού. Αντιλαμβανόμαστε πως οι προτεραιότητες τη δεδομένη στιγμή είναι η αποκατάσταση των διαθεσιμοτήτων σε μια ΠΑ που αντιμετωπίζει εξαιρετικά οριακές και εύθραυστες διαθεσιμότητες. Και δεν είναι μόνον τα Mirage. Είναι ο στόλος των μεταγωγικών, είναι τα εκπαιδευτικά, είναι τα ελικόπτερα.

Όμως η ΠΑ αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση ισχύος που δεν είναι άλλη από την μεσοπρόθεσμη συρρίκνωση της. Δεδομένης της απειλής και του επιχειρησιακού έργου που καλείται να φέρει εις πέρας η ΠΑ η οροφή των αεροσκαφών δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 180 – 200 αεροσκάφη και αυτή με διαθεσιμότητες τουλάχιστον 75%.

Tέλος για τη FOS των Mirage της ΠΑ οι τελευταίες πληροφορίες μας αναφέρουν πως πρόκειται να είναι της τάξης των 164 εκατομμυρίων ευρώ για 7 χρόνια. Ακολούθως εκκρεμεί η σύμβαση για τις επαναπιστοποιήσεις των όπλων. Aπαιτούνται επιπρόσθετα περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ για τη συντήρηση του υφιστάμενου οπλοστασίου που περιλαμβάνει τα βλήματα MICA, EXOCET και SCALP EG.

Comments

    1. Μόλις κλείσει και η συμφωνία καταβαίνουμε και Ομόνοια. Μεταγραφές αεροδρομίου αυτές.

      Βεβαια περιμένω το πρώτο δημοσίευμα που θα ανακαλύψει τα πρώτα «κουσούρια» του αεροσκάφους και το πόσο καλό ειναι να επικεντρωθούμε στα F-16 του θείου Ντένη

        1. Eμεις τα λεμε εμεις τα ακουμε ..Γνωστη η αδιαφορια που οδηγει στην προαποφασισμενη συνεκμεταλλευση εξ ου και οι αποσπασματικες αγορες για ξεκαρφωμα αλλα οχι σοβαρη ενισχυση των EΔ.

  1. Πάμε να πάρουμε 30 MIRAGE- 5. Και μετά Rafale F4. 40 – 50 μονάδες. Ή και παραπάνω.

    Ως αντι-Φ-35 και ως φορείς στρατηγικών όπλων. Να συμπληρώσουμε και απόθεμα.

    Εάν θυμάμαι καλά έχουν 1.000 MICA. Όλοι NG να γίνουν. Εμείς πρέπει να έχουμε 300.

    Θα πήγαινα για εκσυγχρονισμό των EGM/BGM.

    Και κλείσαμε από αεροπορία. Και 40 F-4 ICE. Έστω και για 5 χρόνια.

  2. Σπουδαία κίνηση η απόκτηση όλων των αεροσκαφών μαζί με την Κύπρο…
    Αλλά είναι τόσο καλή που φαίνεται απίθανο να γίνει και πράξη… μην χαλάσουμε και την παράδοση στο μπανανισταν.

  3. Θα ήταν πολύ χρήσιμο αντί για χιλιοειπωμένες πληροφορίες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των Mirage της Ταιβαν που μπορεί ο καθένας να βρει στον ιστότοπό σας, να γράφατε στο άρθρο αν η πληροφορία για την τιμή των αεροσκαφών έφτασε στην ΠΑ μετά από δικό της αίτημα (= η ΠΑ ενδιαφέρεται για τα αεροσκάφη) ή μετά από πρωτοβουλία της Ταιβαν (= η ΠΑ δεν ενδιαφέρεται και οι Ταιβανέζοι έχουν βγει στη γύρα και ψάχνουν αγοραστή). Θεμελιώδες, δεν νομίζετε;

    1. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πάει η ΠΑ να κάνει το προφανές?
      Σου απαντάω εγώ πληροφορία του ίντερνετ είναι κ το σαιτ σαν απλα το γράφει για να λέμε εμείς τι καλά θα ηταν να είχαμε 55 Μ-5 + 24 Μ-5μκ2 + τα υπολοιπα F16?
      Οικονομία είναι αυτο. σε σχέση με τη παραμονή σε υπηρεσία των Phantom οικονομία κ αναβάθμιση.

      1. Τίποτα. Αν έχει ρωτήσει η ΠΑ τους Ταιβανέζους θεωρω πως η πιθανότητα απόκτησης των Mirage είναι περίπου 1%, ενώ αν έχει συμβεί το αντίστροφο η πιθανότητα είναι ακριβώς 0%. Εννοείται πως είναι οικονομικότερη λύση από τα F4 κ τα EGM αλλά ποιός νοιάζεται;

  4. 20-30 απο δαυτα, θα επετρεπαν να περιορισουμε τις απώλειες οροφων, και να αποσυρουμε τα μισα EGM και να τα κάνουμε ανταλλακτικα για τα αλλα που θα πρεπει να συνεχισουν να πετανε για να αξιοποιησουν τους ΑΜ-39 (δεν ξερω αν τα ταιβανέζικα εχουν υποδομη για exocet).

    Στην ουσια θα μας κέρδιζαν χρονο… μια δεκαετια ακομη σιγουρα, εναντι χαμηλου κόστους.

    Δεν προκειται ομως να γινει καμια τετοια σκέψη. Οταν δεν εχουν λεφτα για να αλλαξουν μπαταριες στα GD 240, δυσκολευομαι πολυ να φανταστω αγορες πολλαπλασιας αξιας.

    1. Τα αεροσκάφη αυτά όσο να εκσυγχρονίζεις δομικά μπορούν δομικά να βγάλουν πολλά χρόνια.
      Με ICMS Mk.4, LINK 16, Talios pod, MICA IR NG και το F-35 δεν την έχει εύκολη…

    2. Αγαπητέ φίλε,χρήματα υπάρχουν,σε μερικές μέρες θα μοιραστούν στους τζαμπατζήδες και στους Α Ε Ρ Γ Ο Υ Σ ,αυτής της χώρας 400εκ. ευρώ ως «κοινωνικό επιδομα».οι κυβερνήσεις προτιμούν να πετούν το οποίο πλεόνασμα που δημιουργήθηκε από τη ληστρική υπερφορολογιση των νοικοκυραίων αυτής της χώρας παρά να το επενδύουν στην άμυνα,άλλωστε σε αυτό βασίζεται και ο Ερντογκάν και θα οριοθετήσει α.ο.ζ., μέχρι τους καναριους νησους…

      1. Αν μεινεις και συ χωρις δουλεια θα σαι αεργος και τζαμπατζης?

        Το κοινωνικο μερισμα καλος διδεται. Ποτε δε με πειραξαν οι κρατησεις που εχω γι αυτο τον σκοπο.

        1. Άλλο Α Ε Ρ Γ Ο Σ αλλο ΑΝΕΡΓΟΣ.προσωπικα φίλε πληρώνω φόρους από 17 χρονών, τότε που η ζωή με ανάγκασε να δουλέψω γιατί έχασα τον πατέρα μου.ποτε όμως το κράτος αυτό δεν σεβάστηκε τους φόρους ΜΑΣ και τους έκανε μίζες. Τώρα αν ζεις και εσύ σε μια μικρή πόλη που ο ένας ξέρει λίγο πολύ τον άλλο θα δεις τους κατά τεκμήριο «κοινωνικά αδυνατους»που έχουν κάνει επάγγελμα το «κοινωνικά αδυνατος» η το ευπαθης ομαδα,στερωντας απο αυτους που πραγματικα εχουν αναγκη την βοηθεια.να σου δώσω ένα πρόσφατο παραδειγμα:είδα κατόχο απαστράπτουσα ς B.M.W., να την παρκάρει λίγα μέτρα πιο κάτω από δομή πρόνοιας να πηγαίνει να παίρνει τη βοήθεια σε τροφιμα(Ίσως και σε χρημα)να τα φορτώνει στο αυτοκίνητο και να φεύγει εις υγείαν των κορόιδων. Αυτους περιγραφω στο σχολιο μου .

  5. Κανονικά θα έπρεπε να τα σκουπίσουμε όλα, μαζί με τα όπλα και τις υποδομές.

    Βεβαία πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι γιατί για την χώρα μας, έχουμε αρνητική παράδοση στις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

    Πάντως αν αποκτηθούν αυτά τα μαχητικά θα η πλέον σοβαρή κίνηση ενίσχυση ως προς το κόστος. Παράλληλα αποσύρουμε εντελώς και τα F-4 και Mirage EGM άμεσα.

    1. Αν κλείσουμε 55 Μ2005 και 900 Mica θα κλαίω από συγκίνηση. Αλλά αυτό σημαίνει 550 μύρια για τα αεροσκάφη +όπλα κλπ. Δύσκολο το βλέπω, αλλά Χριστούγεννα έρχονται μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα θαύμα.

      1. Για τα σαραβαλα τα P3 που σκουριαζαν στην Ταναγρα βρεθηκαν και τα περισσοτερα προκαταβολη .Για αγορα λουκουμι που ενδεχομενως να σωσει την χωρα απο αυτα που ερχονται, οχι.
        Αλλα ειπαμε βολευει τον πολιτικο κοσμο να ηττηθουμε .
        Που να μπλεκεις τωρα με νικες.

    2. Για πειτε μου λιγο…τα EGM αν αποσυρθούν δεν μπορούν να πάνε για ανταλλακτικά και να αξιοποιηθούν πλήρως τα 5αρια? Οκ πιθανά ανταλλακτικά για τον εξτρα εξοπλισμό των 5 να χρειαστούν αλλά αφού θα υπογραφτεί FoS και για τα δικά μας 5 όσες διαφορές και να έχουν πιστεύω οτι μπορούν να βρεθούν ανταλλακτικά χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουμε 10εκ αεροσκάφος για κανιβαλλισμό…

      Η ευκαιρία με μισό δις να αποκτήσουμε δυο ενισχυμένες μοίρες συν τα όπλα τους ΔΕΝ πρεπει να χαθεί!!!

  6. Δεν θέλω να φανώ αρνητικός αλλά προσωπικά θα κρατούσα μικρό καλάθι, το γεγονός οτι οι ταιβανεζοι πωλούν τα δίλιτρα τους δεν σημαίνει τίποτα για την ελληνική μίζερη πραγματικότητα.
    Τα οπλα δεν ψηφίζουν δυστυχώς και η Ελλάδα εχει πολλές υποχωρήσεις ακομα να κάνει και αοπλη θα τις κανει ευκολότερα.

  7. Η ανταλλαγή των 30αριων που από ότι φαίνεται ψάχνουμε να τα πουλήσουμε και πιθανότατα θα ενδιέφεραν την Ταϊβάν μιας και πάει για αεροπορία 2 τύπων (F16, FCK1) με όλα τα Mirage τους και το inventory τους (όπλα, ανταλλακτικά) θα ήταν μια συμφωνία win-win και για τις 2 χώρες.

    1. Αφου τα δικα μας τα 30αρια τα ζαχαρωνει η Λικχηντ Μαρτιν ,θα τα παρει κοψοχρονια και θα τα πουλησει η ιδια στην Ταιβαν…. Δυστυχως θα μας πινει μια ζωη το αιμα….

      1. Εάν η πώληση των 30αριών ή των 50αριών είναι μέσα στο πακέτο – λύση συμφωνώ. Εάν τώρα δεν ισχύει αυτό και χρειαζόμαστε φορείς όπλων που χρειαζόμαστε μάλλον τότε σίγουρα να μην πουλήσουμε

  8. Τσάμπα τα γράφετε. Η Ελλάδα ανέκαθεν αγοράζει για τις τσέπες των πολιτικών και όχι για την υπεράσπιση της χώρας. Στην στραβή κλασικά θα κάνουμε τις κότες.

  9. Όλα τα MIRAGE 2000-5 της ΤαΪβάν πρέπει να αγοραστούν.

    Μετά με τόσα κομμάτια θα μπορούμε να πιέσουμε και για εξυγχρονισμό με πακέτο για όλα.
    Δεν θα με χαλούσε καθόλου να έχουμε 97 Mirage 2000-5/EGM στην ΠΑ.
    Ας τολμήσουν μετά οι απέναντι να κουνηθύν .

  10. Κατι τετοιες ειδήσεις είναι κλασικά για click baits..με 530 εκ για εξοπλισμούς από τα 3.8 δις και όταν από αυτα τα 530 εκ. ..τα 520 περίπου ειναι ήδη δεσμευμένα για τα επόμενα 2- 3 χρόνια τουλαχιστον από τρεχοντα προγραμματα όπως f16v ..p-3 και αλλα…και ενώ δεν υπαρχουν λεφτα για τορπίλες, για εκσυγχρονισμό φρεγατων μεκο 200, για…μπελχάρα, για εκσυχρονισμό απάτσι, για πυροβολικο mlrs klp…θα βρούμε λεφτά για τα μιραζ της…ταιβάν…έλεος πιά.

    1. Τύλιξε και 2 AB σε αυτά τα 530mil

      AAA βάλε και 2 Belades sorry [email protected] για να μην στενοχωρηθεί ο Διγενής!
      Ξέρεις αυτές με τους 24 aa-30 και τους 8mdcn!!

      Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα

      Λογικά έπρεπε να παίρναμε καμια 20aria προς άμεση αντικατάσταση των EGM αλλα δεν βλέπω ενδιαφέρον για αμυντικά θέματα από τη νέα δημοκρατία

      Πολτική ΣΎΡΡΙΖΑ ακολουθούνε δυστυχώς

      Θα το ρισκάρουμε…

      1. Στα 16 ΑΑ χωρίς Ciws γκρίνιαζες .Τώρα έβαλαν 2πλα ciws 24ΑΑ και 8 Scalp και ακόμα γκρινιάζεις !!! Ετσι ειναι όμως οταν χάνεις στοιχήματα … μετα αρχίζει η γκρίνια …

        1. Το δούλεμα πέφτει σύννεφο!!
          Ποιο ήταν το στοίχημα???

          Ότι θα τη παίρναμε στα 650 mil με τα όπλα??
          Ότι θα αυξάνονταν οι αμυντικές δαπάνες???
          Ότι το Ναυτικό ζήτησε 600mil εκτατή χρηματοδότηση???

          Ρε ποιος τα έγραφε αυτά!!!

          Ακόμα δεν έχει κλείσει τίποτα και δεν βλέπω να κλείνει!

          Διάβασε τι δήλωσε η υπουργάρα:
          https://www.tanea.gr/2019/11/30/politics/government/agonas-taxytitas-gia-f-16-mirage-kai-ypovryxia-2/

          #Σε ό,τι αφορά την απόκτηση των γαλλικών φρεγατών Belharra για την ενίσχυση του Ναυτικού, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος σε κάθε ευκαιρία επισημαίνει ότι η υπόθεση «έχει πολύ δρόμο ακόμη» φανερώνοντας ότι το εγχείρημα δεν είναι διόλου #

          Οι Γάλλοι έχουν θέσει deadline τον Ιανουάριο του 20 αφού η ναυπήγηση έχεi HDH ξεκινήσει !

          Βλέπω και οι Μπελάδες να γίνονται FREMADES II

          Είπαμε επικοινωνιακές φωτοβολίδες χρησιμοποιούν για μα περνάει ο χρόνος και να δείχνουν πως κάτι κάνουν

          2FREMM από τον μπάρμπα Φώτη
          2 ADELADIE από τον Αποστολάκη
          2 AB μόλις έσκασε ο προϋπολογισμός
          και 2+2 [email protected] για όλα τα προβλήματα του Ναυτικού

          ΔΕΝ ενδιαφέρονται !

          Έξω από το Σούνιο να κάνουν γεώτρηση οι Γείτονες θα τρέχουν να κλαψουρίζουν στους γάλλους στους αμερικανους και στους αιγυπτιους!!!

    2. Μα δεν θα τα έδιναν τώρα αλλά σε βάθος χρόνου.
      Δεν πρέπει να φτιαχτούν πρώτα τα F-16V που μόλις παρήγγειλαν που θα αντικαταστήσουν τα F-5 και τα δίλιτρα ?
      Δεν νομίζω να αφήνανε τους πιλότους τους να περιμένουν 3-4 χρόνια στην άκρη του διαδρόμου.
      Οπότε και οι πληρωμές θα πάνε για τότε. Μάλλον το deal θέλουν να κάνουν τώρα.

  11. Πρόκειται γαι ιδανικό τρόπο αντικατάστασης των EGM ή ακόμα καλύτερα και των F4.

    Ελπίζω να σταματήσουμε να κοιτάμε τα τρένα που περνούν και να προχωρήσουμε σε πράξεις άμεσα!

  12. Αυτή η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί, πρέπει άμεσα να γίνουν άμεσα οι κινήσεις που πρέπει κ τεχνικοί της Π. Α να πάνε να κανουν έλεγχο όλων των 55 Mirage 2000-5EI/DI αλλά να κινηθούμε και για τα όπλα τους (960 πύραυλοι αέρος-αέρος MICA EM/IR, 480 R550 Magic 2 και 10 ατρακτίδια ELINT/SIGINT τύπου ASTAC).
    Δεν ξέρω που θα βρεθούν τα λεφτά αλλά πρέπει οι υπεύθυνοι να τα ΒΡΟΥΝ, ας κόψουν τα μερίσματα κ τα διάφορα επιδόματα που δίνουν για να μαζεύουν ψηφαλακια.
    Προέχει η ασφάλεια της χώρας κ αυτα τα αεροσκάφη είναι ότι ακριβώς χρειαζόμαστε μέχρι να μπορέσουμε να πάμε σε ΝΜΑ είτε αυτό είναι f35 είτε κάτι άλλο σε καμία 10ρια χρόνια.
    Αν είναι σε καλή κατάσταση θα πρέπει να τα πάρουμε ΌΛΑ.
    Στέλνεις τα f4 άμεσα με τα όπλα τους κ τα ατρακτίδια να πηγαίνουν στα F16 V .
    Τα 17 Mirage2000EGM/BGM αν υπογράφει επιτέλους η ριμαδα η FOS θα μπορούν να μείνουν σε υπηρεσία μόνο κ μόνο για χρήση των
    ΑΜ–39 Εxocet αλλιώς απόσυρση κ ας γίνουν ανταλλακτικά, ταυτόχρονα θα πρέπει οι ΑΜ–39 Εxocet να πιστοποιηθουν κ στα mirage2000-5mk2 μιας κ σε περίπτωση που αποκτηθουν τα 55 mirage2000-5EI/DI της Ταϊβάν που έχουν μόνο δυνατότητες αέρος – αέρος
    θα μπορούν τα mk2 να τεθούν σε ρόλο κρούσης με exocet -AM-39 & scalp EG.
    Κάνεις σκούπα αεροσκάφη, όπλα κ ανταλλακτικά κ φτάνεις τους αριθμούς των mirage2000 στα 80-90 κομμάτια σε 2,5 εκδόσεις κ έχεις αρκετά Mirage2000 για όλες τις δουλειές . Ναυτική κρούση, Στρατηγική κρούση κ Αεροπορική υπεροχή.
    Μετα το 2023-24 (που θα ξεφύγουμε από την θηλιά των πλεονασματων) κάνεις κ μια αναβάθμιση σε όλα τα – 5 σαν αυτή των HAE κ είσαι κομπλέ.

    1. Μακαρι…αλλα η ΠΑ φερεται ρατσιστικα στα Γαλλικα α/φη και η Λοκχηντ Μαρτιν παιρνει οτι χρημα κινειται και οτι μπορει να σου δανεισει η κυβερνηση της για να στα ξαναπαρει μετα….

  13. Διαβάζω αρκετά σχόλια περί αγοράς του συνόλου των ταϊβανέζικων -5

    Τα αεροπλάνα αυτά είχαν βγάλει σοβαρά προβλήματα διάβρωσης και φθοράς τόσο στο σκάφος όσο και στους κινητήρες από την αρχή που μπήκαν σε υπηρεσία

    Επιπλέον οι Ταϊβανέζοι ….τα πετούν σε αντίθεση με εμάς

    Οποτε σίγουρα δεν θα είναι όλα σε αποδεκτη κατάσταση

    Αρκετά ίσως και τα περισσότερα θα έχουν περισσότερες ώρες από τα δικά μας EGM
    τα οποια έχουν κάνει περίπου τις μισές από το όριο τους

    Διαβάστε τα σχετικά σχόλια και αναφορές στο ακόλουθο

    https://defencereview.gr/polemiki-aeroporia-me-to-vlemma-stram/

    Επιπλέον οι MICS θα θέλουν επαναπιστοποίηση όπως και οι δικοί μας και οι γάλλοι δεν είναι καθόλου φθηνοί !
    Οι MAGIC II έχουν τελειώσει από το οπλοστάσιο μας

    Για τους παραπάνω λόγους και λόγω των οικονομικών μας νομίζω πως η απόκτηση 16-20καλυτερων για την αντικατάσταση των EGM είναι η πιο ρεαλιστική λύση

    Για τα F-4E: Είχε γραφει πως η αεροπορία σταδιακά και σιωπηλά τα απόσυρε όταν συμπλήρωναν τις ώρες για PDM
    Τώρα αναφέρεται πως θα προχωρήσει το FOS για 5 χρονια
    https://doureios.com/o-yetha-proothise-stin-gdaee-tin-fos-gia-ta-f-4e-pi-2000/
    Βεβαια με ΜΕΙΩΜΈΝΕΣ τις αμυντικές δαπάνες του μην περιμένετε να γίνει καμια τέτοια κίνηση

  14. Λυπάμαι που θα σας στεναχωρήσω αλλά το «αγκάθι» της Κίνας είναι πολύ μεγάλο να
    να σκεφτεί η ελληνική κυβέρνηση να κάνει εμπορική συναλλάγη οποιουδήποτε στρατιωτικού υλικού με την Ταιβάν.
    Ακόμα και η προηγούμενη και ακόμα περισσότερο η σημερινή έχουν πολύ μεγάλες προσδοκίες απο τις εμπορικές συναλλαγές και επενδύσεις με την Κίνα και δεν πρόκειτε να κάνουν οτιδήποτε. Και κατα τη γνώμη μου σωστά.
    Ούτε η γαλλία δεν τολμάει να τα υποστηρίξει με FOS για αυτο το λόγο.
    Γι αυτό τα πουλάνε, αλλίως μια χαρά θα τα κρατούσαν, αεροσκάφη 20ετίας.
    Επιχειρισιακά πάντως τα 55 αυτά Mirage 2000-5MK1 είναι ιδανικά για εμάς.

    1. Ωστοσο αναλογα μπορει να απαγκιστρωθει η Κινα απο την Γαλλικη-εε συγκρουσεως συμφεροντων στην Ταιβαν, ενω ενισχυεται η Ελλας μια χωρα που εχει μαζι της (η Κινα) καλες σχεσεις.

      θελω να πω οτι μια τετοια αγορα κατα βαση δεν ειναι αντιθετη με τα συμφεροντα της Κινας.

      Και πανω απο ολα κοιταζουμε τα εθνικα μας συμφεροντα.

      Το προβλημα που επισημενεται παντου, ειναι η βουληση της Ελλαδικης πολιτικης ταξης.

      1. Ακριβώς! Κανονικά θα έπρεπε με FMS η Κίνα να χρηματοδοτήσει την αγορά τους από την Ελλάδα! 🙂
        Αυτό που δεν παίζει είναι να ανταλλαγούν με δικά μας F-16

  15. Ακόμα να τα πάρουμε? Αν ισχύει η τιμή δεν έχει ξαναϋπάρξει τέτοια ευκαιρία για την άμεση ενίσχυση της αεροπορίας μας!

  16. Η διάθεση προς αγορά από την Ταιβάν αυτών των αεροσκαφών θα πρέπει να απασχολήσει τους ιθύνοντες ΣΟΒΑΡΑ και ΑΜΕΣΑ.

    Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα για μια τέτοιου είδους κίνηση η σημαντικότερη όμως είναι ο ΧΡΟΝΟΣ απόκτησης και ενσωμάτωσης τους που θα είναι μικρός διότι τα mirage 2000-5 είναι εκεί και παραχωρούνται άμεσα ενώ η υποστήριξη τους όπως και η χρήση τους λόγω ομοιότητας με τα δικά μας είναι είναι εκ του ουκ άνευ!! Τι σημαίνει αυτό; Ότι το παράθυρο τρωτότητας που έχουν εντοπίσει οι γείτονες και είναι μέχρι το 2024 θα δεχτεί ένα καλό μπάλωμα!!! Και θα τους αποθαρρύνει…αυτό που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας δεν είναι μόνο το ποσό καλό είναι ένα οπλικό σύστημα ΑΛΛΑ και ποτέ αυτό θα είναι διαθέσιμο. Πχ εάν συμμετείχαμε στο FCAS κύριοι θα είμασταν καλά;; Η απάντηση είναι ΟΧΙ διότι δεν μας εξασφαλίζει το ΤΩΡΑ!!
    Εφόσον δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα Καινούργιου αεροσκάφους
    που είναι να μας παραδοθεί η λύση είναι μεταχειρισμένα που θα κάνουν την διαφορά άμεσα και χωρίς μεγάλα κόστη ενσωμάτωσης στον αεροπορικό κορμό…όπως τα Rafalé.

    Τα πλεονεκτήματα δεν περιορίζονται όμως στα προαναφερόμενα μόνο…μιλάμε για ένα αεροσκάφος που ΔΕΝ έχει ανάγκη από δομική αναβάθμιση!! Θα δώσει την δυνατότητα αναχαίτισης και υπεροπλίας στους αιθέρες του Αιγαίου και αν αποκτηθούν στην ολότητα τους (55) τότε μιλάμε για μεγαλύτερες οροφές και απόσυρση παλαιών τύπων που τα διατηρούμε με το ζόρι και με τεράστιο κόστος σε σχέση με την απόδοση τους πχ F4 αλλά και δυνατότητα απόσυρσης και μετατροπής ανταλλακτικών των παλαιών Μιραζ 2000.
    Επίσης η Ταιβάν είναι ο μεγαλύτερος χρήστης πυραύλων Mica που εφόσον πουλήσει τα αεροσκάφη θα πρέπει να δώσει και τους πυραύλους διότι δεν θα μπορεί να τα χρησιμοποιήσει στα F-16V και λόγω της επαναπιστοποίησης τους μπορεί να αποκτηθούν με χαμηλό κόστος κάποιοι να επαναπιστοποιηθουν και οι περισσότεροι να παραμείνουν ως έχουν σε αποθήκευση και να αναβαθμιστούν σε NG το 2026.
    Εφόσον αποκτηθούν και τα 55 μαζί μετά 24 η ΠΑ θα είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του τύπου!! Αυτό σημαίνει και μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ σε ενδεχόμενο αναβάθμισης… Στο σημείο αυτό τα 79 Μιράζ μαζί με τα αντίστοιχα των ΗΑΕ θα μπορούσαν να αναβαθμιστούν (σε καλύτερες οικονομικά εποχές) μοιράζοντας τα κόστη Έρευνας και Ανάπτυξης…πχ μια κεντρική μεγάλη οθόνη (στα πρώτυπα F-16V) ώστε να μπορεί να εμφανίζει το Link16 τα δεδομένα με σωστό και πρακτικό τρόπο, έναν πιο ισχυρό επεξεργαστή, μια αναβάθμιση ηλεκτρονικών, φυσικά Link16 κτλ και το αεροσκάφος θα μπορεί να επιχειρεί πολλά χρόνια!! Μην ξεχνάμε ότι είναι μονοκινητήριο και το κόστος χρήσης του είναι ελάχιστο σε σχέση με το Rafalé ας μην το ξεχνάμε αυτό όπως επίσης μια αναβάθμιση κοινή θα φέρει την ομμοτυπία στην Τανάγρα.

    Ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος μας και οι απέναντι μυρίσαν υδρογονάνθρακες και έχουν εκτραχυνθεί…χρειάζεται τόλμη και να απευθυνθούν στον Ελληνικό λαό γιατί ΔΕΝ πρέπει να δοθούν παροχές αλλά προέχει η Άμυνα και Ασφάλεια του Έθνους και αυτό θα εξασφαλίσει ευημερία στο όχι μακρινό μέλλον με την εκμετάλλευση του φ. αερίου

  17. Δε πρέπει να πάει χαμένη αυτή η ευκαιρία. Λύνει τα χέρια στη ΠΑ με τον κατάλληλο σχεδιασμό μιας και δε χρειάζεται εκπαίδευση σε νέο όπλο. Ίσως μια συνεργασία με Κύπρο ώστε να αγοράσει τα μισά η Κύπρος και τα μισά εμείς να ήταν καλή λύση. Θεωρώ τα block 30 δε πρέπει να πουληθούν αλλά να αναβαθμιστούν και αυτά στο μέλλον ή να γίνουν εκπαιδευτικά. Τα Φ35 δεν αντιμετωπίζονται με Φ35. Άρα να μη βιαζόμαστε για αγορά Φ35.

    1. Συμφωνώ απόλυτα. Αν πείσουμε την Κύπρο να εμπλακεί στην αγορά τους, έχουμε κι έρεισμα να στήσουμε άτυπη βάση στο νησί, με συμμετοχή και των τριών όπλων…

  18. Ως γνωστόν, πρέπει η Γαλλία να επιτρέψει την πώλησή τους.Αυτό λοιπόν έχει ήδη γίνει, οπότε, στο πλαίσιο ναυπήγησης φρεγατών επιβάλλεται να πιέσουμε για την υπόδειξη των Γάλλων στην Ταϊβάν, την Ελλάδα ως αγοραστή και σε καλύτερη τιμή και για τα 55 αεροσκάφη. Οι Γάλλοι έτσι κι αλλιώς θα αποκομίσουν επιπλέον οικονομικό όφελος απ’την υπηρεσία των αεροσκαφών στην ΠΑ μας. Ας ελπίσουμε να τελεσφορήσει…

  19. Μακάρι , αλλά μάλλον δεν….. για τους γνωστούς και μη εξαιρετέους λόγους.

    Εξαιρετικά διασκεδαστικά τα σχόλια περί συμμετοχής της Κύπρου. Δεν αμφιβάλλω πως επιβάλλεται, αλλά πάντα μιλάμε για το κράτος που επί μισό αιώνα σχεδόν ξύνει τα μέζεα του στα εξοπλιστικά – διότι η κατοχή της βόρειας Κύπρου δεν κατέστη δίδαγμα – και έναντι του τουρκικού ναυτικού προτάσσει διεθνή εντάλματα σύλληψης και τριμερείς. Είναι ακόμα πιο «φίφες» και από εμάς. Αντί να εκμεταλλευτούν το διάμεσο για να εξοπλιστούν σαν αστακοί έμειναν να παρακαλούν δεξιά και αριστερά για βοήθεια ενώ η κυπριακή Α.Ο.Ζ θωπεύεται διά του οθωμανικού δικαίου. Ίσως όταν καταληφθεί και το υπόλοιπο νησί να ξυπνήσουν.

  20. Κύριοι.

    Εάν είναι μόνο 10 εκατ. +/- τα όπλα και τα ανταλλακτικά τότε να πάρουμε. Ποιο αφος θα νικήσει ΜΙΡΑΖ με MICA και ΗΠ? Θεωρώ ότι το ένα ΜΙΡΑΖ καταρρίπτει τουλάχιστον 3 F-16 οποιασδήποτε γενεάς πριν φύγει. Οπότε σε κάθε περίπτωση συμφέρει ακόμα και να αντικαταστήσουμε τα 50άρια σε πιθανή συμφωνία για εκσυγχρονισμό με την Ταιβάν.

    1. Ναι το Mirage 2000 σαν σχεδίαση είναι ελαφρώς πιο ευέλικτο απο ένα F-16C αλλα δεν έχει ενσωματωμένα σκοπευτικά στο κράνος πράγμα που δεν του επιτρέπει να lockarei τον στόχο του απο μεγαλύτερες γωνίες εμπλοκής.
      Συν ότι πλέον ζούμε στην εποχή των αερομαχίων BVR όπου σε πόλεμο υψηλής έντασης πολλά απο τα μαχητικά μας (αλλα και των απέναντι) δεν θα ζήσουν αρκετά ή δεν θα τολμήσουν καν να πλησιάσουν ώστε να εμπλακούν σε κλειστή αερομαχία παρα μόνο σε έκτακτη περίσταση.
      Επίσης μένει και το πρόβλημα που τα Mirage δεν έχουν Link 16 που σημαίνει ότι δεν λαμβάνουν δεδομένα απο Ιπτάμενα & επίγεια Ραντάρ αλλα και μελλοντικές κύριες μονάδες στόλου που σκοπεύουμε να αγοράσουμε.
      Ήτανε έγκλημα που δεν αναβαθμίστηκαν όλα στο επίπεδο -5 αλλα και ότι δεν πιστοποιήθηκε ο ΑΜ-39 Exocet στα πιο καινούργια αεροσκάφη.

  21. Πρέπει να αγορατσούν όλα και να αποσυρθούν τα F-4E. Κάποια απο τα συστήματα των F-4 (litening) ενδεχομένως να μπορούν να χρησιμοποιηθούν απο τα F-16. Πιστοποίηση σε Exocet και Scalp και αποκτούμε ένα ομοιογενή στόλο και παίρνουμε ανάσες μέχρι την έλευση νέου μαχητικού.

  22. Τα Μ2000-5 της Ταϊβάν ανήκουν στην πρώτη γενιά -5 (Mk1), με υπολογιστή παρεμφερή του MC (γαλλιστί CP) όπως τα EGM (όχι ακριβώς ίδιο), ραντάρ RDY (όχι RDY 2), διαφορετικό σύστημα αυτοπροστασίας (δεν διευκρινίζεται εάν συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο), δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ΑΜ-39 Exocet ή SCALP (παίρνουν όμως Magic), ενώ είναι άγνωστο εάν διαθέτουν Link. Επίσης, δεν γνωρίζουμε τη δομική τους κατάσταση (ώρες πτήσεως, δείκτες κόπωσης, υπόλοιπο προσγειώσεων κλπ). Γι’ αυτούς τους λόγους ήμουν σαφώς υπέρ της αναβάθμισης των EGM αντί της αγοράς των Ταϊβανέζικων. Επίσης, οι πύραυλοί τους υποθέτω ότι είναι κάργα ληγμένοι (άγνωστο εάν είναι δυνατή η μετακίνησή τους).
    Παρ’όλ’αυτά, η τιμή των 10 εκ. ανά τεμάχιο είναι δελεαστική και σαφώς μικρότερη από το κόστος αναβάθμισης των δικών μας EGM σε -5, με την προϋπόθεση ότι τα ταϊβανέζικα έχουν επαρκές υπόλοιπο, ακόμα κι αν πρόκειται για Mk1 και όχι για Mk2/3, όπως θα προέκυπτε από την δική μας ενδεχόμενη αναβάθμιση. Έτσι, με 200 εκ. αποκτάμε 20 -5 Mk1, με δυνατότητα MICA και πολύ ικανό ραντάρ. Επίσης, εκτιμώ ότι οι σταθμοί ελέγχου του 2ου Βαθμού Συντήρησης καλύπτουν τα νέα υλικά. Η διατήρηση της ικανότητας άφεσης Exocet προϋποθέτει την τροποποίηση των -5 Mk2 και την αγορά υλικών (φορέων, υπολογιστών κλπ).
    Το όλο θέμα απαιτεί μία ολιστική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος υποστήριξης των Α/Φ αλλά και των πυραύλων, καθώς και το ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα πληρωμών (δεν νομίζω η Ταϊβάν να δέχεται αποπληρωμή με μακροπρόθεσμες δόσεις…). Και απαιτεί μία ρεαλιστική αντιμετώπιση: όχι “είναι πολλά τα λεφτά, άσ’ το…” Τα λεφτά είναι πολλά anyway. Το θέμα είναι να πετάει και το αεροπλάνο… Σε επόμενη φάση θα έπρεπε να εξετάσουμε την εγκατάσταση datalink σε περίπτωση που δεν υπάρχει.

    1. Να δούμε τι θα γίνει και με τα 2000-9 των ΗΑΕ. Σίγουρα μερικά υποσυστήματα από εκεί και θα προκύψουν.
      Υπάρχουν και από Κατάρ 12 μαχητικά, που με την παράδοση των Rafale θα αποσυρθούν.
      Όλα αυτά έπρεπε ήδη να εξετάζονται ωστε να πάνε στην πλέον συμφέρουσα λύση ενίσχυσης με 25-30 μεταχειρισμένα Mirage 2000, μαζί με υλικό από τα 2000-9 μαζεύεται η κατάσταση.

      Το θέμα είναι αν έχουν βάση αλήθειας όλα αυτά, ή μόνοι μας τα γράφουμε και μόνοι μας τα λέμε…

    2. Συμφωνώ κύριε Ζηκίδη.

      Αλλά ζητάνε 57 εκατ. ανα αφος για να εκσυγχρονίσουν. Όλα τα ΜΙΡΑΖ να πάρουμε και να κάνουμε σε όλα ότι χρειάζεται (πιστοποιήσεις, μερικούς εκσυγχρονισμούς, απόθεμα όπλων και ανταλλακτικών).

      Και να πάμε για RAFALE F4 40 ΤΕΜΑΧΙΑ. Τότε όλα που ανέφερα για μιραζ μπορεί να είναι αντισταθμιστικά.

  23. Επειδή βλέπω κάποιες αναφορές για το κόστος, να θυμίσω πρώτα πρώτα ότι για τέσσερα ROMEO Seahawk υπάρχει κονδύλι 250 εκ.
    Επίσης υπάρχουν μερικά block 30 που θα μπορούσαμε να ανταλλάξουμε…. ώστε να πάρουμε το σύνολο τον Mirage της Ταϊβάν, μαζί με αυτά του Κατάρ μιλάμε για ανεπανάληπτη ομογενοποίηση του στόλου.

  24. Και 16 είναι αρκετά (1 των 24 (χα χα χα) και 1 με 16 σαν τα F16-M).

    Ξεχάστε τους Exocet (αγορά NSM για τα -V είναι οικονομικότερα – επιχειρησιακά συμφέρουσα εξέλεγξη !!!).

    Η παράμετρος των «ενεργών» mica που θέτει ο κ.Ζικίδης είναι πολύ σημαντική.

    Μου αρέσει ότι μιλάμε για πολυτυπία στα μιραζ όταν στα f16 έχουμε 4 βασικές εκδόσεις, 2 κινητήρες, 4 ρανταρ, 4 cockpit και ποιος ξέρει πόσα ακόμα …

    1. Οι οικονομίες κλίμακας έχουν και τα όρια τους. Μετά χάνεις άλλα όπως τεχνολογική εξέλιξη και αριθμούς. Πιστεύω στα 30-50 κομμάτια έχεις 90% των οικονομιών κλίμακας.

  25. Τα block 30 δε πρέπει να τα πουλήσουμε. Η USAF μετατρέπει τα παλία F-16 σε drones. Έτσι επιτυγχάνουν ελιγμούς που δεν αντέχουν οι πιλότοι. Σε περίπτωση που πρέπει να γινει χρήση των όπλων είναι ότι καλύτερο για πρώτο πλήγμα να χρησιμοποιήσουμε αυτό τον τρόπο ώστε να είσαι απρόβλεπτος για τον εχθρό χωρίς να ρισκάρεις ανθρώπινες ζωές. Αλλά δε νομίζω η ηγεσία των ενόπλων δυνάμεων να έχει κάποια στρατηγική φάνηκε και στα Ίμια άλλωστε. Θα τα πουληθούν για να τα αξιοποιήσουν άλλοι πιο έξυπνοι.

  26. Αγαπητοί.

    Πάσχουμε γενικά από ιεράρχηση πρωτεραιοτήτων.

    Budget υπήρχε παλιά, αλλά ήταν mismanaged.

    Πράγμα το οποίο σημαίνει διπλό κακό. Τα καλά τα παίρναμε σε μικρές ποσότητες και τα καλούτσικα σε μεγάλες. Μεγάλη διαφορά στην απόδοση όμως.

    Ετσι σήμερα είμαστε με 17 EGM/BGM.

  27. Εγώ να ρωτήσω κάτι; Εάν η χώρα μας αγόραζε τα δικαιώματα παραγωγής του συγκεκριμένου τύπου από τους Γάλλους με πρόσβαση στα πάντα, από πηγαίο κώδικα μέχρι δεν ξέρω τι, η χώρα μας θα είχε ένα εθνικό αεροσκάφος (έστω και παλιό) αλλά ταυτόχρονα την δυνατότητα σε συνδυασμό με τα πανεπιστήμια μας (πχ. δίνοντας διδακτορικά στην ενσωμάτωση AESA ραντάρ στο μοντέλο) να αναπτύξει τεχνογνωσία και επιτέλους ένα σημείο αναφοράς….
    Εάν κατάφερνε να σκουπίσει κιόλας τα υπάρχοντα αεροπλάνα της αγοράς άσχετα έκδοσης έλυνε το πρόβλημα για αρκετά χρόνια (φανταστείτε mirage 2000 drone) μέχρι την έλευση αεροσκαφών 5ης γενιάς.
    Επιτέλους πρέπει να φύγουμε από το αγοράζω και να πάμε στο παράγω!!! Τόσα δισεκατομμύρια δώσαμε σε μαχητικά και δεν μάθαμε να παράγουμε τίποτα…

    1. Έχεις πολύ δίκιο αδελφέ! Ποιός όμως τολμά; Να θυμίσω εν τάχη τις έξυπνες τορπίλες προ τριετίας από ομάδα φοιτητών, τα παθητικά ραντάρ ανίχνευσης αεροσκαφών μικρού ίχνους του ΑΠΘ , το μη επανδρωμένο του ΕΜΠ που πουλήσαμε στους Ισραηλινούς και τώρα θα το αγοράσουμε, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επίσης του ΕΜΠ που πουλήσαμε στους Γερμανούς και τώρα το χρυσοπληρώνουν οι αγοραστές ακριβής γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας, το αεροσκάφος με μικρό ίχνος που κατασκεύασε ερασιτέχνης αεροναυπηγός στην βόρεια Ελλάδα και πήρε πτητική άδεια απ’την Ιταλία (αστυνομικός στο επάγγελμα αν θυμάμαι καλά), την μετατροπή κινητήρων εσωτερικής καύσης από βενζίνη σε νερό (το είχε δείξει και ο Παπαδάκης πριν οκτώ έτη νομίζω, αλλά μετά εξαφάνισαν το βίντεο κι απ’το youtube) κλπ κλπ…Ελπίζω κάποτε να αλλάξει κάτι…

      1. Δυστυχώς το να το δώσεις δηλαδή να πουλήσεις είναι κακό. Να συνεργαστείς και να έχεις % των εσόδων ή των κερδών από τις πωλήσεις είναι καλό. Δυστυχώς η τεχνολογία τρέχει και πρέπει να συνεργαστείς γιατί δεν μπορείς να στήσεις ΌΛΟ το Σύστημα Άριστά σε χρόνο 0. Ξεκινάς με συνεργασίες και βλέπεις.

      2. Γιαννη πραγματικά πιστεύω πως με μια τέτοια κίνηση θα αλλάζαμε οι ισορροπίες και θα μας έσπερναν στα σοβαρά. Ένα οικονομικό μαχητικό που μπορούμε να εξελίξουμε με χαμηλό κόστος αλλα και γρήγορα . Μπορουμε να το έχουμε από εκπαιδευτικό μέχρι εξαγώγιμο για χώρες χαμηλού οικονομικού δυναμικού.

        Προσωπική μου γνώμη ότι πρέπει να ακολουθήσουμε το μοντέλο του Ισραήλ… μια χώρα στο μέγεθος της Ελλάδας μας αλλά με τεράστια επιρροή σε όλο τον κόσμο!!!

    2. Δεν είμαι καθόλου αρνητικός στην περαιτέρω αξιοποίηση των Mirage 2000, όπως και στην αγορά όλων των μαχητικών την Ταιβάν. Αλλά αυτό που ονειρεύεστε είναι ουτοπία, με την τεχνογνωσία που υπάρχει στην χώρα είναι αδύνατο να γίνουν όλα αυτά.
      Το μόνο που ίσως μπορεί να γίνει με την βοήθεια των Γάλλων είναι να βάλουμε χέρι στον κωδικά. Τα υπόλοιπα απαιτούν πολλά που δεν τα έχουμε και απλά θα ειναι μια καταβόθρα κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος.
      Ας ξεκινήσουμε με μεταφορά τεχνογνωσίας σε αλλα πιο απλά θέματα που μπορούν να αντεπεξέλθουν ελληνικές εταιρίες.

  28. Εκει στο site σας εχουν αναθέσει την δουλειά της έρευνας αγοράς αεροσκαφών? Τι είναι αυτά που γράφετε. Για ποιες ευκαιρείες μιλάτε. ΕΙναι δυνατόν ποτέ να δώσουμε τόσα λεφτα για να πάρουμε αεροσκάφη 20 και βάλε ετών με προβλήματα, τα οποία θα απασχολήσουν το σύνολο των πόρων της ΕΑ για την απορρόφηση τους και αξιοποίηση τους. Το θέμα δεν είναι τι βρίσκουμε να πάρουμε αλλά πόσο θα στοιχίσει κα πόσο μπορεί να αξιοποίηθει.
    Συνέλθετε λίγο και μην γράφετε πράγματα μόνο και μόνο για να σας διαβάσουν. Στο τέλος θα σας βαρεθούμε και δεν θα σας διαβάζει κανείς μας εκτός απο τους φανατικούς που καταπίνουν ότι γράφετε.

  29. μηπως αυτό το φόρουμ θα έπρεπε να είναι κλειστό και οι συζητησεις και τα σχόλια για τις δυνατότητες της ΠΑ να γίνονται με ελεγχόμενο τρόπο ; Οι περισσότεροι που γράφουν εδώ κάνουν εξαιρετικά σχόλια, όλα όμως πολύ χρήσιμα και για τον εχθρό. Μήπως θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί σε ένα τέτοιο ιστιολόγιο για την άμυνα της χώρας μας ; Λέω μήπως ; και ας κάνω λάθος ή πείτε με υπερβολικό…

  30. Nα σημειωσω κατι που πανω στον ενθουσιασμο μας μας διαφευγει ..
    Η Ταιβαν παραγει το αξιολογο εκπαιδευτικο AIDC F-CK-1 Ching-kuo σε ρολο LIFT μια κατηγορια αεροσκαφων που αποτελει φια δεκαετιες παγια απαιτηση της ΠΑ για αντικατασταση των Τ-2 που ειναι παντελως απαρχαιωμενα πια σημερα.
    Συνεπως εαν η ΠΑ δεσμευθει να αγορασει απο την Ταιβαν εναν μικρο αροθμο πχ 22 απο τα πρωτα εκπαιδευτικα που μπορουν να δρασουν και ως εξοπλισμενα σε αντιστοιχη εκδοση διατηρωντας τις εκπαιδευτικες τους ικανοτητες θα ηταν δυνατον να συμπιεστει προς τα κατω η τιμη των Μιραζ και αυτο θα ηταν προς σημαντικο οφελος μας αφου με μια κινηση η ΠΑ θα ενισχυε τραγικες ελλειψεις στην εκπαιδευση με ενα εξοπλισμενο τυπο που θα δρουσε σε περιοδο πολεμου και ως CAS αεροσκαφος και ως κυνηγος uav και σε πληθος αλλων ρολων ανοιγωντας και ενδεχομενη πορτα στην μεταφορα τεχνογνωσιας για κατασκευη εδω ταιβανεζικων πυραυλων και θα ενισχυε την χειμαζομενη αριθμητικα ΠΑ με την αποσυρση των F-4EPI και των μη εκσυγχρονισμενων EGM ενω τα BGM θα παρεμεναν ως εκπαιδευτικα για τον στολο και ισως σε δευτερευοντες ρολους η αποστολες ΤΑSMO .
    Aυτα σε σοβαρες χωρες που οι ιδεες αναβαθμισης της ισχυος των ΕΔ ειναι κανονας και οχι εξαιρεση και τα χρηματα του προυπολογισμου προοριζονται για την υπερασπιση εθνικων κυριαρχικων δικαιωματων και συνορων και οχι για λαθροεισαγωγη και επιδοματα καθε χρονο σε μη Ελληνες κυριως αφου τα υποπτα κριτηρια αποκλειουν πολλους φτωχους γηγενεις .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *