Τη στιγμή που σε λίγο καιρό συμπληρώνεται ένας χρόνος από τις καταστροφικές πυρκαγιές στο Μάτι με τους 102 νεκρούς η κατάσταση που επικρατεί στα εναέρια μέσα είναι απογοητευτική παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του τεχνικού προσωπικού της Π.Α να έχει στον αέρα όσο το δυνατό περισσότερα μέσα. Όμως όσες φιλότιμες προσπάθειες και να λάβουν χώρα από τεχνικούς και μηχανικούς της Π.Α αυτό δεν μπορεί να αντικαταστήσει το οργανωμένο σύστημα από ένα κρατικό μηχανισμό που προετοιμάζεται μεθοδικά για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών.

Το παρακάτω αποκλειστικό ρεπορτάζ του DefenceReview.gr είναι αποκαλυπτικό για την υφιστάμενη κατάσταση. Οι ευθύνες είναι πρωτίστως της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και δευτερευόντως των φυσικών ηγεσιών του Π.Σ και της Π.Α. Είναι αδιανόητο ένα χρόνο μετά το Μάτι να μην έχει αλλάξει τίποτα. Απολύτως τίποτα. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Σημειώνεται ότι η αντιπυρική περίοδος ξεκινάει τη 1η Μαΐου κάθε χρόνου. Έχει περάσει ένας μήνας από αυτή την ημερομηνία και η κατάσταση παραμένει δραματική.

Παρά τους 102 νεκρούς κανείς δεν φρόντισε τα αυτονόητα: τη 1/5 ημερομηνία έναρξης της αντιπυρικής περιόδου τα Canadair να είναι έτοιμα.

Η Π.Α διαθέτει συνολικώς 11 αεροσκάφη Canadair CL-215 και 7 αεροσκάφη Canadair CL-415. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες από τα 11 αεροσκάφη Canadair CL-215, τα 4 είναι στην ΕΑΒ για συντήρηση και διαθέσιμα στη Π.Α είναι τα 7 εκ των οποίων σήμερα διαθέσιμα είναι μόλις τα 3 αεροσκάφη Canadair CL-215 με τα υπόλοιπα να είναι σε συντήρηση επιπέδου Μοίρας. Να τονιστεί ότι οι διαθεσιμότητες των CL-215 είναι πλασματικές καθότι λόγω παλαιότητας διαρκώς ακόμα και όταν είναι έτοιμα για απογείωση βγάζουν προβλήματα ενώ στις υψηλές θερμοκρασίες δεν δύναται να επιχειρήσουν. Στις 15 Ιουνίου, 1,5 μήνα μετά την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου η Π.Α θα διαθέτει επιχειρησιακά περί τα 7 CL-215 από τα 11 και μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου αναμένονται άλλα 2 από την ΕΑΒ.

Στον αντίποδα η δύναμη των Canadair CL-415 είναι 7 αεροσκάφη. Από τα 7 αεροσκάφη τα 2 είναι στην ΕΑΒ και στη Π.Α διαθέσιμα είναι τα 5 εκ των οποίων άμεσα επιχειρησιακά για αποστολή είναι τα 2. Περί τα μέσα Ιουνίου αναμένεται να έχουμε επιχειρησιακά 5 αεροσκάφη από τα 7 και κατά μέσο όρο να είναι επιχειρησιακά τα 4. Η ΕΑΒ αναμένται να παραδόσει επιπρόσθετα 1 το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου. Υπό ιδανικές συνθήκες.

Συνεπώς ρεαλιστικά μιλώντας σήμερα 29/5 εάν εκδηλωθεί μείζον συμβάν δασικής πυρκαγιάς η Π.Α μπορεί άμεσα να αποστείλει μόλις 4 με 5 αεροσκάφη Canadair CL-215 και Canadair CL-415.

Μολονότι, η κατάσταση σύμφωνα με τους προγραμματισμούς αναμένεται να βελτιωθεί σε μικρό βαθμό εντούτοις είναι αδιανόητο ένα χρόνο μετά τους 102 νεκρούς ο στόλος των εναερίων μέσω να μην βρίσκεται σε άριστο επίπεδο ετοιμότητας.

Το πρόβλημα είναι η τήρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης από την ΕΑΒ και η παλαιότητα των Canadair CL-215 τα οποία συνεχώς εμφανίζουν βλάβες. Βλέποντας τα παραπάνω νούμερα άπαντες αντιλαμβάνονται πως η ΕΑΒ θα παραδώσει συντηρημένα αεροσκάφη στα μέσα Ιουνίου και στα μέσα Ιουλίου αντίστοιχα τη στιγμή που η αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει από τη 1η Μαΐου.

Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Π.Σ διαθέτει 3 ελικόπτερα BK-117 τα οποία χρησιμοποιούνται για εναέριο συντονισμό, πρόληψη και υποτυπώδη δασοπυρόσβεση απόρροια του μικρού κάδου νερού καθώς και άλλα 2 Super Puma. Επιχειρησιακά είναι και τα 3 ελικόπτερα BK-117 καθώς και 1 Super Puma. Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Π.Σ είναι γεγονός πως διαθέτει ικανοποιητικές διαθεσιμότητες αλλά δεν διαθέτει επαρκές αριθμό ιπτάμενων πληρωμάτων. Στη δύναμη της είναι μόλις 12 χειριστές για τα προαναφερθέντα εναέρια μέσα. Ουδέποτε καταβλήθηκε προσπάθεια από το Αρχηγείο Π.Σ και το αρμόδιο υπουργείο να δοθούν επιπλέον 4 έως 6 χειριστές ώστε να γίνεται η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των εναερίων μέσων της Υπηρεσίας. Αξίζει να τονιστεί πως η τεχνική υποστήριξη γίνεται από ιδιώτη στα Μέγαρα και όχι από την ΕΑΒ. Μήπως θα έπρεπε κάτι αντίστοιχο να πράξει και η Π.Α δεδομένης της ανεπάρκειας από την ΕΑΒ.  Η ΕΑΒ εδώ και αρκετά χρόνια αδυνατεί να τηρήσει χρονοδιαγράμματα παράδοσης ιπτάμενων μέσων έχοντας γίνει ένα μεγάλο παρκινγκ αεροσκαφών.

Η ενοικίαση των ελικοπτέρων μας κοστίζει ετησίως περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για μια μη ορθολογική επιλογή δεδομένου πως τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να δοθούν στην Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Π.Σ ώστε να αγοραστούν πτητικά μέσα τα οποία κατά τη χειμερινή περίοδο θα εκτελούσαν αεροδιακομηδές και  έρευνα και διάσωση σε χερσαίο περιβάλλον ενώ το καλοκαίρι θα αναλάμβαναν αποστολές αεροπυρόσβεσης με κάδους.  Παράλληλα θα εκμηδένιζαν τη τεραστία καταπόνηση που δέχονται τα άλλα εναέρια μέσα του Ε.Σ, της Π.Α και του Π.Ν αναλαμβάνοντας πάρεργο με αεροδιακομηδές και  έρευνα και διάσωση. Μια άλλη λύση χρηματοδότησης είναι τα ευρωπαϊκά κονδύλια ενίσχυσης της Πολιτικής Προστασίας ώστε το Π.Σ να προμηθευτεί νέα ελικόπτερα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε.

Πολύ μεγάλο είναι το πρόβλημα και με τα Chinook της Α.Σ αφού παρουσιάζουν προβλήματα διάβρωσης λόγω του θαλασσινού νερού που φέρουν. Όμως λόγω έλλειψης άλλων μέσων κανείς δεν τα απαλλάσσει.

Σε κάθε περίπτωση ένα χρόνο μετά τις φονικές πυρκαγιές στο Μάτι όλα τριγύρω αλλάζουν και όλα τα ίδια μένουν. Φαίνεται πως κανείς δεν έχει προβληματιστεί για τη κατάντια στον στόλο εναερίων μέσων ένα μείγμα παλαιότητας του υλικού και της τεχνικής υποστήριξης. Υπήρχε κανείς ο οποίος θα αντιδρούσε στην προμήθεια νέων αεροσκαφών πυρόσβεσης; Όμως η εγκληματική αδιαφορία και η εγκληματική αδράνεια πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων οδηγεί στη σημερινή τραγική εικόνα που καθόλου δεν απέχει από τη περσινή. Μπορεί ιπτάμενοι, μηχανικοί και τεχνικοί να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό αλλά το σύστημα πολιτικής προστασίας παραμένει το ίδιο χαώδες και ανεπαρκές.

Δυστυχώς καήκαμε και θα ξανά καούμε… Το θέμα είναι ποιος θα βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος χρονική στιγμή.

Από χειρραψίες καλά πάμε από ουσία και αποτέλεσμα μηδέν. Ούτε τα βασικά… Η κατάσταση στο Π.Σ παραμένει η ίδια: παντελής έλλειψη σύγχρονων μέσων διοίκησης και ελέγχου.

Ο νυν υπουργός άμυνας και ο νυν αρχηγός ΓΕΕΘΑ: Δεν έκαναν το παραμικρό για τη βελτίωση του στόλου της αεροπυρόσβεσης. Ανεπαρκείς.

Δηλώσεις επί δηλώσεων. Προκαλούμε τον οποιδήποτε να μας διαψεύσει.
Επί ημερών Καμμένου δεν έγινε η παραμικρή προσπάθεια ενίσχυσης του στόλου αεροπυρόσβεσης. Φυσικά οι ευθύνες είναι διακομματικές και ουδείς το αμφισβητεί.

Comments

  1. Πέρυσι το καλοκαίρι είχαμε μέγιστες διαθεσιμότητες (την χειμερινή περίοδο είχαν επισκευασθεί όλοι οι κινητήρες των Canadair στο εξωτερικό) αλλά δεν βοήθησαν στο Μάτι.
    Αλλού είναι τα προβλήματα (οργάνωση, αρμοδιότητες, συντονισμός, κλπ) και έχουν καταγραφεί σε έρευνες μετά την καταστροφή. Μάλλον εκεί θα έπρεπε να εστιάσετε περισσότερο, αντί για τη συνήθη προπαγάνδα.

    1. Στο Μάτι πετούσε ενα αεροσκάφος. Σημερα άμα εκδηλωθεί πυρκαγια πετάνε 2-3 και θεωρείς οτι δεν υπάρχουν ευθύνες; Απο πότε η αποτύπωση της πραγματικότητας με νούμερα και στοιχεία ειναι προπαγάνδα;

      1. Όχι πετούσε?
        Πέταξε εννοείτε, πραγματοποιώντας 2 ρίψεις, περνώντας πάνω από το εξοχικό μου.
        Επίσης πέταξε 1 Chinook- 1 ρίψη & 1 Super Puma της Πυροσβεστικής- 1 ρίψη και αμφότερα αποχώρησαν κατά τις 18.00 πρπ.
        Αυτά την ημέρα της πυρκαγιάς και υπάρχουν βιντεο & φωτο με ημερομηνίες και μάρτυρες 10 άτομα που είχαν ανεβεί μαζί μου στη ταράτσα.
        Την επομένη πέταξαν περισσότερα μέσα γιατί υπήρχαν εστίες μεταξύ Ν.Βουτζά & Αγ.Μαρίνας, αλλά η καταστροφή είχε συντελεστεί.
        Ότι άλλο γράφεται, από τον οποιονδήποτε, αποτελεί μέγιστο ψέμα και θα χαρακτηρίζεται αναλόγως…

  2. ΄Ηδη έπρεπε να είχε μπει σε χρονοδιάγραμμα η αναβάθμιση των CL-215 σε CL-415EAF με σκοπό να αυξηθούν όχι μόνο οι δυνατότητές τους αλλα και οι διαθεσιμότητά τους..
    Είναι σπατάλη ανθρώπινων πόρων και εργατοωρών να προσπαθούμε να νεκραναστήσουμε!
    Τα ανταλλακτικά έπρεπε να είναι άμεσα διαθέσιμα και να οχι να καθηλόνονται τα αεροσκάφη και μετά να τα παραγγέλνουμε.Μια στοιχειώδη πρόβλεψη παραγγελιών ανταλλακτικών μετα απο τοσα χρόνια χρήσης φανταζομαι θα μπορουσε να γίνεται.

    1. 45 χρονών αεροπλάνο δεν το εκσυγχρονίζεις αλλά το αντικαθιστάς με ένα καινούργιο ή έστω μεταχειρισμένο .
      Επίσης τι να πει κανείς για αυτούς που δεν ξέρουν τι είναι αναβάθμιση και τι εκσυγχρονισμός και πιστεύουν ότι και τα δύο είναι το ίδιο πράγμα. . Π.χ στον εκσυγχρονισμό αλλάζεις το ραντάρ κ.α ηλεκτρονικά ενός μαχητικού αεροπλάνου ενώ στην αναβάθμιση δεν το κάνεις αυτό αλλά βελτιώνεις τις δυνατότητες του ραντάρ, του λογισμικού του κεντρικού υπολογιστή κτλ.
      Όποιος αποφασίσει τον εκσυγχρονισμό των CL-215 με νέους κινητήρες κτλ ηλεκτρονικά θα πρέπει να εκτελεστεί στο Σύνταγμα.

      1. Αυτή η «αναβάθμιση» κοστίζει περίπου 30εκ. ενώ η αγορά καινούργιου 40εκ. αν και για να ανοίξει η γραμμή παραγωγής μάλλον θα απαιτηθούν αρκετές παραγγελίες αλλά χρόνος για να γίνουν οι παραδώσεις.

        Την ίδια ώρα στις ΗΠΑ ελικόπτερα επιχειρούν και νυκτερινές ώρες, αντιλαμβάνεστε πόσο πίσω είμαστε.

        1. Σωστός

          Η Canadair έχει πουλήσει τα CL215/T/415 στη Viking to 2016
          προτείνουν μετατροπή των 215 σε 415EAF παρα την έναρξη παραγωγής για καινούργια 415 :
          Μαζεύουν μάλιστα μεταχειρισμένα 215v για conversion!!

          https://aerialfirefighter.vikingair.com/aircraft/cl-215t-cl-415eaf-aircraft

          After acquiring the CL-215, CL-215T and CL-415 Type Certificates in late 2016, and based on feedback from the operator group, Viking elected to introduce an “Enhanced Aerial Firefighter” (EAF), mirroring the CL-215T conversion program and updating with the addition of operator requested enhancements.

          To support this new CL-415EAF program, Longview Aviation Services (LAS) was established to acquire a fleet of CL-215 aircraft and implement the conversion program to the new Viking CL-415EAF standard.

          1. Μα δεν είπα κάτι διαφορετικό, απλά ανέφερα το κόστος κάθε επιλογής.

      2. H Ελλαδα συνολικα παρέλαβε σε διαδοχικές παραγγελιες 16 CL-215 και έχουν απομείνει 11. Το πρώτο το παρέλαβε το 1975 και το τελευταίο το Μαϊο του 1990,οπότε δεν είναι ολα 45 χρονών.
        Είναι ένα αεροπλάνο που χρησιμοποείτε για πυρόσβεση 5 μήνες το χρόνο με οτι σημαίνει αυτό για τις ώρες πτησης.
        Το CL-415EAF (Enhanced Aerial Firefighter) που αποτελεί την πρόταση της εταιρίας για ανακατασκευή και εκσυγχρονισμό υφιστάμενων CL-215, για τα οποία έχει ήδη παραγγελίες με βάση 11 αεροσκάφη δικής της ιδιοκτησίας.
        Η Viking σε συνεργασία με τη θυγατρική της Longview θα παραδώσουν το πρώτο CL-415EAF στον αρχικό πελάτη Bridger Aerospace( ιδιωτική εταιρεία πυροσβεσης στην Αμερική) το 2020, με επιπλέον παραδόσεις έως το 2024.
        Tο πρώτο CL-515 θα πετάξει το 2024 και η παραγωγή του αμέσως μετά θα κινηθεί ανάμεσα στα 4 και 5 αεροπλάνα ετησίως και θα ενσωματώσει όλα τα χαρακτηριστικά του CL-415EAF (Enhanced Aerial Firefighter).
        Μεταχειρισμένα αεροσκαφη CL-415 δεν υπάρχουν,μιας και είναι πολυτιμα και η γραμμή παραγωγής κλειστή.
        Οπότε οι εναλλακτικες για αεροσκάφη ειναι:
        α) κραταμε τα CL-215 έχουν
        β) Τα μετασκευάζουμε θες, τα αναβαθμιζουμε θες , τα εκσυχρονίζουμε θες έστω και μερικά (αυτά που αποκτήθηκαν στα μέσα του ’80)στο προτυπο CL-415EAF. Το τι περιλαμβάνει φαίνεται στο link.
        https://aerialfirefighter.vikingair.com/aircraft/cl-215t-cl-415eaf-aircraft
        γ)περιμένουμε να αγοράσουμε από το 2024 κι αν…. το CL-515

        1. Από ότι διαβάζω η ανάπτυξη του 515 δεν είναι ακόμα σίγουρη αφού κάναν αίτηση για χρηματοδότηση στη Καναδική κυβέρνηση:
          dated 7/May/019:

          https://www.flightglobal.com/news/articles/viking-applies-for-funding-to-launch-cl-515-aerial-f-448381/

          The CL-515 has not yet been launched, but proposes to restart production of the aerial firefighter after a four-year hiatus

          Όσο διαβάζω όσα αναφέρονται στο:

          https://www.protinews.gr/blog/kaiei-kostos-tis-dasopyrosvesis
          ————————————————————————————————————–
          Στην Ελλάδα η δασοπυρόσβεση κοστίζει ετησίως σε κάθε πολίτη 22 ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ 5 δολάρια
          ————————————————————————————————————-
          Όλο και περισσότερο σκέφτομαι πως πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί η αεροπυρόσβεση να φύγει από πολεμική αεροπορία και..EAB και απλά να αγοράζουμε το service!!!!

          1. Είναι ένα μεγάλο θέμα η ΕΑΒ και το κόστος συντήρησης. Η ιδιωτική εταιρία που έχει αναλάβει την συντήρηση των ελικοπτέρων του ΠΣ, πετυχαίνει εξαιρετικές διαθεσιμότητες με καλές τιμές.
            Για παράδειγμα η περιοδική συντήρηση ενός Super Puma στην ιδιωτική εταιρία την χρέωναν 800.000 για 4 μήνες δουλειά και στην ΕΑΒ πήγε πάνω από 2 εκατομμύρια με ίσως πάνω από 2 χρόνια στα υπόστεγα της!!!
            https://youtu.be/xBX2N1CKdDM

            Σε ότι αγορά τα νούμερα που αναφέρεις για το κόστος, μην τα παίρνεις της μετρητής, τέτοια άρθρα δεν ειναι και πολύ αξιόπιστα.

        2. Aγοράσαμε 20 CL-215 εκ των οποίων έχουμε απωλέσει τα 11. Αν μπεις στην Wikipedia γράψε στο search , CL-215. Θα σου βγάλει το άρθρο στα αγγλικά. Αν πατήσεις στα δεξιά στις άλλες γλώσσες θα σου βγάλει και το άρθρο στα ελληνικά. Εκεί θα διαβάσεις ποια είναι τα s/n των 9 CL-215 μας και πότε τα απωλέσαμε και που. Πάμε παρακάτω. Πέρα από αυτά που αγοράσαμε το 1975, επί οικουμενικής κυβέρνησης το 1989 ή 1990 (δεν θυμάμαι ακριβώς, αλλά πιθανότατα το 1989) αγοράστηκαν εσπευσμένα 4 μεταχειρισμένα CL-215 από την γιουγκοσλαβική αεροπορία. Αυτά είχαν μεν κάποια χρόνια στην πλάτη τους αλλά είχαν λίγες ώρες πτήσης. Η μετασκευή των CL-215 μας σε CL-415 θα είναι καραμπινάτη περίπτωση εγκληματικού λάθους και μεγάλης σπατάλης. Ότι οι καναδοί για να πουλήσουν (όπως και όλοι οι άλλοι ) προτείνουν την χ ή ψ λύση αυτά δεν σημαίνει ότι αυτή είναι η σωστή. Π.χ σε άλλη περίπτωση οι Αμερικάνοι μας είχαν προτείνει να αγοράσουμε 40 ΤΑ-4 που θα περνούσαν από γενική συντήρηση και εκσυχρονισμό. (για να τα κονομήσουν από αεροπλάνα που ήταν να παρατήσουν στην έρημο και να έχουν δουλειά τα εργοστάτια τους) Δεν έστεκε να αντικαταστήσουμε αεροπλάνα της δεκαετίας του ΄70 με αεροπλάνα της δεκαετίας του ΄60 που θα ήταν μεν εκσυγχρονισμένα…. κτλ κτλ σε αντίστοιχες περιπτώσεις. (π.χ μία ακόμη η προσφορά αμερικανικής εταιρείας να εκσυγχρονίσει τις τότε 6 Ντακότες της Π.Α με νέους κινητήρες, turboprop)

  3. Τό χειρότερο εξ όλων είναι τό ότι η Ε.Ε. έχει ιδρύσει μίαν νέαν Υπηρεσίαν με έναν στόλον συγχρόνων αεροπλάνων Πυροσβέσεως γιά τίς Μεσογειακές χώρες, πού είναι καί πιό ευάλωτες στίς δασικές πυρκαγιές. Όμως, εξ όσων τουλάχιστον γνωρίζω, η Ελλάδα ΔΕΝ έχει ακόμη δηλώσει τό ενδιαφέρον της, ώστε νά συμμετέχει καί εκείνη ως Χώρα στην ειδικήν αυτήν Υπηρεσίαν τής Ε.Ε….!!! Ελπίζω ΝΑ μήν είναι ΗΔΗ αργά τό νά δηλώσει τώρα, έστω καί εκ τών υστέρων.

  4. Η τυμβωρυχία είναι μάλιστα Φαιά Προπαγάνδα κύριε . Γιατί δεν μας τα γράφατε αυτά πρίν την έναρξη της Θερινής Περιόδου, ας πούμε δυό μήνες πρίν, μπας και βελτιωθούμε με τας δικάς σας Υποδείξεις??? Προφανώς – κατά την γνωστή τακτική της αρπαχτής- «καί με τον Χωροφύλαξ και με τον Αστυφύλαξ». Και αφού ο «Χωροφύλαξ» έπεσε, ας λιβανίσουμε τον επερχόμενο «Αστυφύλαξ» συκοφαντώντας τον » Χωροφύλαξ». Τέτοια φτήνια !!!!! Γνωστή από το προηγούμενο άρθρο.

  5. Συλλήβδην, κατά τον πρόσφατο (μετά τις προχθεσινές Εκλογές!) Δημοσιογράφο – » Όλη η Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων είναι ανίκανη και εγκληματική!» Κριτήριο??? » Μα διορίστηκαν από τον Τσίπρα !!!»

    1. ΜΕΓΑΣ ΑΣΘΕΝΗΣ ούτε τα 0.60 που σου δίνουν δεν αξίζεις. Είσαι πολύ λίγος αλλά καταλαβαίνω την πίκρα σου :

      https://uploads.disquscdn.com/images/d74443e9b099f3e5c4ca7739f1c6e68e5884a5c94f9b65480dbf1fb0f657e921.jpg?w=600&h=355

      Και πολύ κλάμα οι αριστερούληδες-διεθνιστούληδες! Ρεζίλια της υφηλίου, λάτρεις του κόκκινου φασισμού, υπηρέτες του σοβιέτ. Η ‘αριστερή’ παρένθεση φτάνει στο τέλος της. Πρώτη ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ φορά Φασιστερά!

        1. ‘Εθνικόφρονας’ δεν είμαι αλλά βέβαια στην κατήχηση/πλύση εγκεφάλου που σας κάνουν, σας μαθαίνουν πως όποιος δεν είναι οπαδός της σοβιετίας είναι ακροδεξιός, πατριδοκάπηλος, χρυσαυγίτης, φασίστας κτλ. Λεξούλες οι οποίες απλώς είναι ο καθρέπτης σας. Ανθέλληνες και κοκκινοφασίστες!

          ΥΓ Στα παλιά μου τα παπούτσια ο Ράλλης, γελείε που νομίζεις πως μπορείς να με χρωματίσεις και να με τσουβαλιάσεις. Μικρέ α-νόητε! Δεν πιάνεις μια.Φέρε και κανά 2-3 ακόμη σαν του λόγου σου να σπάσω γερή πλάκα και να σας γλεντήσω!

        2. Βρε troll της κακιάς ώρας, φυσικά και είμαστε Εθνικόφρονες, π@π@ra…
          Όταν ο γιος του πολεμούσε στην Ήπειρο τους Ιταλούς, τα λαμόγια οι κομμουνιστές που ήταν?
          Στη Βουλγαρία μήπως?
          Όταν έψαχναν το πατέρα μου στο σπίτι του στου Ψυρρή, επρόκειτο για επίσκεψη καλής γειτονίας?
          Από τη μυρωδιά των πτωμάτων των άτυχων Εθνικόφρονων στο γήπεδο Περιστερίου δεν μπορούσε να αναπνεύσει η γιαγιά μου που έψαχνε τον πατέρα μου, νομίζοντας ότι έχει συλληφθεί από τους κομμουνιστές.
          Σάλτα και εξαφανίσου που μπήκες να κριτικάρεις.
          Αλλά δεν φταίει κανείς, φταίνε αυτοί που έδωσαν άφεση των εγκλημάτων που διέπραξαν οι ομοϊδεάτες σου, προς όφελος της αποκατάστασης της δημοκρατίας.
          Αφελείς φυσικά, γιατί θα όφειλαν να γνωρίζουν τι εστί κομμουνιστής, πόσο δογματικός και κομπλεξικός είναι και, αν του παρουσιαστεί ευκαιρία θα πράξει τα ίδια και χειρότερα.
          Τους δώσαμε και σύνταξη… άκουσον, άκουσον
          Απελευθερωτικό Μέτωπο, my ass

  6. Νομίζω είναι λάθος η άποψη:
    «Η ενοικίαση των ελικοπτέρων μας κοστίζει ετησίως περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Η ενοικίαση των ελικοπτέρων μας κοστίζει ετησίως περί τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για μια μη ορθολογική επιλογή δεδομένου πως τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να δοθούν στην Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Π.Σ ώστε να αγοραστούν πτητικά μέσα»…

    Αν ειναι να καταντήσουν όπως τις διαθεσιμότητες με τα Canadair να λείπει ο βύσσινο… αντίθετος τα Erickson βγάζουν εξαιρετικές διαθεσιμότητες και πετούν με κάθε καιρό.

  7. Aυτο με τη διαβρωση στα Σινουκ που προσθαλασσονονται »απο τη μανα τους» δεν το καταλαβαινω…

  8. Ακόμα ένα εξαιρετικό άρθρο που παρουσιάζει τη πραγματική κατάσταση !

    Το θέμα δεν είναι τι οροφές σε αεροπλάνα /πλοία /οπλικά συστήματα έχουμε αλλα ποσα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμα ανά πασα στιγμή !

    Και δυστυχώς ο πολύς κόσμος δεν γνωρίζει τη πραγματική τραγική κατάσταση που βρισκόμαστε!

    Επί της aero πυρόσβεσης:

    Στην Ελλάδα δυστυχώς δίνετε μεγάλη σημασία στην αεροπυρόσβεση και όχι στη πρόληψη η στη κατάσβεση με επίγεια μέσα:

    Οποιος έχει ταξιδεύσει με τρένο στις Ελβετικές Aλπεις μπορεί να προσέksει ένα εκτεταμένο δίκτυο από σωλήνες και πυρoσβεστικα κανόνια σεβαστών διαστάσεων τοποθετημένων σε κρίσιμες τοποθεσίες

    Λόγω της αλλαγής του κλίματος και οι Ελβετικές Αλpeis είναι πλέον ευάλωτες σε πυρκαγιές τους καλοκαιρινής μήνες

    και οι Ελβετοί επενδύουν σε τέτοια δίκτυα κατάσβεσης όχι σε ιπτάμενα μέσα

    Ποιο λέτε να είναι φθινοtερο?

    Σε μια περιοχή όπως το Μάτι σίγουρα θα υπήρχε τέτοιο δίκτυο εάν βρισκόταν στη Ελβετία!!

    Επιπλέον εργασίες όπως ο καθαρισμός από σκουπίδια ξερόχορτα klpa έχουν παραμεληθεί τελείως από δήμους και περιφέρειες

    Όλοι περιμένουν τα Canadair να σώσουν τη κατάσταση

    Ένα άλλο σημείο:

    Νομίζω πως οι υπηρεσίες όπως η αεροπυρόσβεση η aero μεταφορά ασθενών η ερευνα και διάσωση πρέπει να φύγουν από την Πολεμική αεροπορία και να πάνε σε Πολιτικο φορέα

    Έτσι μπορεί να αναζητηθεί κάποια Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τον εκσυχρονισμό των μεσων

    Ακόμα πιο προχωρημένη σκέψη είναι να ιδιωτικοποιηθούν οι υπηρεσίες αυτές και το κράτος να αγοράζει το service όταν απαιτείται

    Και σε αυτό το τομέα απαιτούνται δραστικές και καινοτόμες λύσεις δεδομένων των προβλημάτων και της οικονομικής κατάστασης που έχουμε

  9. Εκτεταμένα επίγεια μέσα πυρασφάλειας δεν είναι καθόλου φθηνά, έχεις λανθασμένη εντύπωση… αν υπολογίζεις μάλιστα πόσα χιλιόμετρα και τι συντήρηση χρειάζονται όλα αυτά τα μέσα.

    1. Έχεις κάνα reference/link για εκτιμήσεις του κόστους των επίγειων δικτύων κατάσβεσης?

      Πάντως στις Aλπεις σωλήνες και κανονάκια βλέπεις όχι Canadair!!

      Μιλάμε για σταθερούς σωλήνες και δεξαμενές !!!

      Τι συντήρηση να απαιτεί και τι συντήρηση απαιτεί ένα CL215?

      Ένα καινούργιοCL415 Canadair ποσο μας κόστισε?

      Ποσο κοστίζει μια ώρα πτήσης του Canadair?
      Ποσο μας κοστίζει μια ώρα των PZL?
      ————————————————————————————————————
      Στην πιο κοστοβόρα κατηγορία των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων ανήκει ο στόλος των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Το Canadair CL-215, με δυνατότητα λήψης 5.000 λίτρων νερού σε 12 δευτερόλεπτα, εκτελεί επιχειρήσεις δασοπυρόσβεσης στην ελληνική επικράτεια, με το ωριαίο κόστος πτήσης του να φτάνει τα 7.117,25 ευρώ. Ο διάδοχός του, το Canadair CL-415, με αυξημένη χωρητικότητα νερού, πετάει από την έδρα του στην 113 Πτέρυγα Μάχης στη Θεσσαλονίκη με 10.696,98 ευρώ ανά ώρα. Το πολωνικής κατασκευής PZL, που από το 1983 χρησιμοποιούνταν σε αεροψεκασμούς και τα τελευταία χρόνια στην πυρόσβεση, έχει κόστος ώρας πτήσης 2.884,25 ευρώ
      ——————————————————————————————————————
      Διαβάστε και το ακόλουθο περί εξωφρενικού κόστους της ελληνικής αεροπυρόσβεσης:

      https://www.protinews.gr/blog/kaiei-kostos-tis-dasopyrosvesis

      1. Μα τώρα σοβαρά πιστεύεις ότι είναι εφικτό να γεμίσουμε σωληνώνεις και υποδομές σε όλη την Ελλάδα και το κόστος είναι αντίστοιχο με την συντήρηση του εναέριου στόλου;
        Εδω στην χώρα δεν μπορεί να συντηρηθεί το οδικό δίκτυο και να υπάρχουν διαγραμμίσεις στους δρόμους και μπάρες, το φαραωνικό δίκτυο που προτείνεις θεωρείς εφικτό;
        Τα 30εκ ευρώ ετήσιο κόστος συντήρησης των εναέριων μέσων ζήτημα ειναι αν είναι καλύπτει ο προϋπολογισμός για 50km πυροσβεστικού δικτύου… χωρίς να υπολογίζουμε το ετήσιο κόστος συντήρησης.

        Τα πράγματα ειναι απλά, ο στόλος ειναι μεγάλος μη ποιοτικός, πεπαλαιωμένος, με μικρές διαθεσιμότητες… Μόνο ο προϋπολογισμός της ΜΑΕΔΥ είναι 20εκ το χρόνο για να πετούν τα PZL σε κλιμάκια 7 κλιμάκια. Με τα ίδια χρήματα -θεωρητικά- μπορούσαν να νοικιαστούν ετησίως 6-7 Erickson!

        Και αυτό το λέω ότι για να γίνει κατανοητό η σχέση δυνατότητας ανά ετήσιο κόστος.

        1. Εγώ αυτό που λέω είναι πως στην Ελλάδα έχει δοθεί πολύ έμφαση στην αεροπυρόσβεση .

          Όπως έγραψα οι Ελβετοί επενδύουν σε δίκτυα πυρόσβεσης με κανόνια και όχι σε ιπτάμενα μέσα.

          Δεν έχω στοιχεια κόστους για τέτοιου επίγειου συστήματος πυρόσβεσης

          Από που συμπεράνεις πως τα 50km κοστίζουν 30 mill euros???
          References/links?

          Ξοδεύουμε παρα πολλά με όχι καλύτερο αποτέλεσμα:

          https://www.protothema.gr/greece/article/809525/ki-omos-ehoume-tous-perissoterous-purosvestes/

          Και σαφώς πρέπει να γίνουν δραστικές και αλλαγές και σε αυτό το τομέα:

          Δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα εκσυχρονισμού η αγοράς νέων αεροσκαφών πυροσβεσης οποτε πρέπει να πάμε προς αγορά του service

          1. Το ελληνικό ανάγλυφο σε συνδυασμό με τις κλιματολογικές και την βλάστηση ειναι πολύ δύσκολο, σωστά δίνεται έμφαση στην αεροπυρόσβεση.
            Απλά η ποιότητα των μέσων, οι διαθεσιμότητες και η ηλικία είναι το πρόβλημα…

            Οι τιμές που αναφέρω προκύπτουν από προϋπολογισμούς νέων δικτύων ύδρευσης, φαντάσου τώρα να πας να στήσει σε βουνά και πλαγιές με παροχές αντλιοστάσια, δεξαμενές κλπ.

      2. Ποιες άλπεις ? Ποια Ελβετία ? Ποιες σωλήνες και κανόνια νερού ?
        Αρχίζοντας από τις σωλήνες αυτές εδώ θα τις κλέψουν σε χρόνο dt οι γύφτοι και οι πακιστανοί για να τις πουλήσουν σε μάντρες scrap. Στην Ελβετία δεν νομίζω να υπάρχουν 500.000 γύφτοι που δεν δουλεύουν και κλέβουν ότι μπορούν. Πάμε παρακάτω. Επίσης η Ελβετία δεν έχει νησιά. Που εδώ έχουμε πολλά κάποια εκ των οποίων έχουν πρόβλημα πόσιμου νερού. Π.χ ακόμη και η Αίγινα που βρίσκεται λίγο έξω από τον Πειραιά. Εδώ που το καλοκαίρι φυσάει κάμποσα μποφώρ σε στεριά και θάλασσα , συμβαίνει άραγε το ίδιο με στην Ελβετία ?
        Eπίσης η Ελβετική Π.Α μπορεί να μην έχει Καναντέρ αλλά σίγουρα έχει δυνατότητα αεροπυρόσβεσης δασών. Όλοι έχουν κάδους για ελικόπτερα.

        1. Ακριβως! Στα νησια λοιπον μπορουμε να εγκαταστησουμε τετοιο δικτυο πυροσβεστικων σωληνων με θαλασσινο νερο.

  10. Υπάρχουν χίλιες δυο ενέργειες που αφορούν την πρόληψη και που πρέπει να γίνουν πριν χρειαστούν τα μέσα αεροπυρόσβεσης, αλλά και εκεί ισχύει μα … τι άλλο! Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ φυσικά

  11. Πραγματικά θα ήθελα να βρεθεί ένας δημοσιογράφος και να ρωτήσει τον απερχόμενο για τα μέτρα που έχει λάβει ένα χρόνο περίπου μετά απο την τραγωδία στο Μάτι! Θα βρεθεί? Όσο βρέθηκε για να ρωτήσει τον μπουρδολόγο πρώην Υπεξ για τις δηλώσεις περι μοναχοφάηδων Ελλήνων

    1. Εδώ εμείς φίλε @Chris Ain. κάναμε το αποκλειστικό ρεπορτάζ με ΝΟΥΜΕΡΑ και ΣΤΟΙΧΕΙΑ και μας λένε πως κάνουμε κομματική προπαγάνδα επειδή δεν τους αρέσει η πραγματικότητα.

      1. Μην ασχολειστε ..
        Η αληθεια ειναι με το μερος σας και την αναφερετε ακομματιστα..
        Αλλωστε η ανικανοτητα και η αδιαφορια γα την πυροσβεση στην Ελλαδα ειναι διαχρονικη και διακομματικη υποθεση.
        Σε οποιον δεν αρεσει προβλημα του ..

      2. Είναι απο τον κομματικό υπνωτισμό που τους επέβαλε να θεωρούν την τρόικα ως θεσμούς, το αιώνιο μνημόνιο ως αριστερή πολιτική, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας ως επένδυση, τα εξάρχεια ως Μονμάρτη και την μπουρδολογία ως πρόοδο!
        Με την μετατροπή του ΟΧΙ του δημοψηφίσματος σε ναι σε κάτι χειρότερο απέδειξαν οτι δεν είναι δημοκράτες. Με το τερατούργημα των Πρεσπών και τις ύβρεις για τον Ελληνικό λαό που αντέδρασε απέδειξαν οτι είναι Εφιάλτες. Με την στάση τους σχετικά με την τραγωδία στο Μάτι απέδειξαν οτι δεν είναι και «άνθρωποι».
        Και εν πάσει περιπτώση δεν οφείλουμε καμία απάντηση. Τους απαντούν οι πρώην σύντροφοι και οι ανένταχτοι αριστεροί. Και αν δεν τους αρέσει ας διαβάζουν μόνο documento και ας ακούν μόνο Ακριβοπούλου

  12. Συνεχείς εκκλήσεις στο κενό

    Η ΠΑ είχε θέσει ζήτημα αντικατάστασης του συνόλου των CL-215 από το 2002. Συγκεκριμένα, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των παραδόσεων των αρχικά 10 αεροσκαφών CL-415, η Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ) είχε ζητήσει με επιτελική μελέτη την πώληση των 14 -τότε- CL-215, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί η προμήθεια καινούργιων CL-415. Ένα χρόνο αργότερα, τον Αύγουστο του 2003, το ΓΕΑ επανήλθε ζητώντας εκ νέου την «απόσυρση των αεροσκαφών CL-215 και την αντικατάστασή τους με σύγχρονα πυροσβεστικά αεροσκάφη». Στο σχετικό έγγραφο του ΓΕΑ τονίζεται η ανάγκη τα νέα αεροσκάφη να είναι «πιο αποτελεσματικά και χαμηλότερου κόστους συντήρησης από τα προς αντικατάσταση CL-215». Τον Απρίλιο του 2005, ο Αρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος, Αντιστράτηγος Χρήστος Σμέτης, όχι απλώς υιοθέτησε τις έως τότε απαιτήσεις των επιτελών της ΠΑ αλλά ζήτησε την απόσυρση και την σταδιακή αντικατάσταση του 80% του στόλου. Συγκεκριμένα, ζητούσε την απόσυρση τριών από τους τέσσερις τύπους πυροσβεστικών αεροσκαφών (Canadair CL-215, PZL M-18B Dromader, Grumman G.164G). Το καλοκαίρι του ίδιου έτους, η ΔΑΥ εκπόνησε νέα επιτελική μελέτη με την οποία επανέλαβε το αίτημα για αντικατάσταση των CL-215 χωρίς όμως αποτέλεσμα. Τον Αύγουστο του 2007, εν μέσω των καταστροφικών πυρκαγιών, το Πυροσβεστικό Σώμα εκπόνησε μελέτη με την οποία πρότεινε, μεταξύ άλλων, την προμήθεια 9 πρόσθετων αεροσκαφών CL-415 με στόχο την αύξηση των αεροσκαφών του τύπου σε 18 -τότε-και την αντικατάσταση του συνόλου των αεροσκαφών CL-215 καθώς και 26 αεροσκαφών «μεσαίας κατηγορίας» προς αντικατάσταση των M-18.

    Έχουν περάσει τόσα χρόνια και τόσες κυβερνήσεις,όλες το ήξέραν….
    Η Απάντηση όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος στις συνεχείς εκκλήσεις…..
    «θα το ρισκάρουμε»…

    Καλή νύχτα και καλή τύχη!

    1. @SPY η φράση που έγραψες τα λέει όλα: «θα το ρισκάρουμε»… Γι αυτό έγραψα: Δυστυχώς καήκαμε και θα ξανά καούμε… Το θέμα είναι ποιος θα βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος χρονική στιγμή.

  13. Μην αναλώνεστε σε ημίμετρα και λύσεις που κατ’ επανάληψη έχουν αποτύχει. Οργάνωση, προγραμματισμός και δημόσιο είναι λέξεις ξένες μεταξύ τους. Όσο υπήρχε η εύκολη λύση του δανεισμού όλα ήταν καλύτερα, τώρα που πρέπει να γίνει δουλειά φαίνεται η αφασία του δημοσίου. Η μόνη λύση είναι να αναλάβουν ιδιωτικές εταιρίες και να χρεώνουν τις υπηρεσίες τους, ειδικά στα επόμενα χρόνια με τις νέες προκλήσεις της αλλαγής του κλίματος.

    1. ΦΙλε Steve, όπως έγραψα παραπάνω από το 2002 υπηρεσιακοί παραγοντες και θεσμοί (αρχηγοί ΓΕΑ,αρχηγοί ΠΣ,ΔΑΥ)όλοι του δημοσίου έκαναν προγραμματισμό και μελέτες προκειμένου να πειστούν οι κυβερνησεις και οι πολιτικοί προϊστάμενοί τους για την αναγκη νέων μέσων.Νομίζω ότι τους αδικείς .
      Πιστεύω οτι ευθύνη της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας είναι να θέτει στόχους στο πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικο της χώρας (τους δημοσίους λειτουργούς) και να τους αξιολογεί αναλόγα με την επίτευξη αυτών των στόχων, ΑΛΛΑ είναι ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας όταν δεν υλοποιεί της εισηγήσεις τους θεωρώντας οτι ξέρει καλύτερα.
      ΠΌΣΟ καιρό η αστυνομια καταγγέλει οτι αδυνατεί να ανταπεξέλθει με τους αναλογικούς ασυρματους? Στο Μάτι δεν είχαν σήμα…..η πολιτιακή ηγεσία τι εκανε ένα χρόνο τωρα… ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ.
      Αξιολόγησε οτι καλύτερα είναι να δωθεί το 13ο επίδομα από οτι η βελτιωση των επικοινωνιας των σωμάτων ασφαλείας.

  14. Προσωπικά έχω καταθέσει την άποψη μου: τα CL-215 όπως και τα PZL πρέπει να αποσυρθούν. Αντίστοιχα πρέπει να ενισχυθεί η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Π.Σ με επιπλέον ελικόπτερα μεσαίας κατηγορίας ώστε να καλύψουν και άλλους ρόλους πχ αεροδιακομηδές, έρευνα – διάσωση παίρνοντας έργο από τη Π.Α, το Π.Ν και τον Ε.Σ.. Δεν συμφέρει να ανανεώσουμε τον στόλο των CL-215 για 3-4 μήνες τον χρόνο αλλά να δώσουμε βάση στα ελικόπτερα, στη πρόληψη και σε νέες μεθόδους αντιμετώπισης πυρκαγιάς: επιβραδυντικό υγρό, αντιπυρ κτλ. Θα τοποθετηθώ αναλυτικά με προσεχές κείμενο.

    1. Το πλέον εξαιρετικό μέσο πολλαπλών αποστολών με δυνατότητες νυκτερινών αποστολών είναι το FireHawk, μιλάμε για ένα πολυεργαλείο! SAR παντός καιρού, αεροδιακομιδές, αεροπυρόσβεση ενσωματωμένη δεξαμενή με 1000 γαλόνια με αφρογεννήτρια…

  15. Και επειδή το έγραψα και στο κείμενο αλλά ορισμένοι επιτήδες κάνουν πως δεν το βλέπουν το ξανά γράφω: Φυσικά οι ευθύνες είναι διακομματικές και ουδείς το αμφισβητεί.

  16. Η καλύτερη «επένδυση» ειναι η πρόληψη!περα απο αυτό μια ενδιαφέρουσα περίπτωση για την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας ειναι η λύση που επιλέχθηκε ειναι η αγορά καινούργιων αεροσκαφών,3,100ltr,μπορούν να αν εφοδιαστούν απο θάλασσα και κόστος αγοράς γύρω στα 3 εκ€(δυστυχώς δεν θυμάμαι όνομα!)Πάντως καλό θα ήταν να ενισχυθούν και τα επίγεια μέσα της ΠΥ γιατι μόνο με εναέρια η φωτιά δεν σβήνει!!!

  17. Η λυση που προανεφερα εχει επιλεγει απο το Ισραηλ(το παρελειψα!)Σιγουρα Μπορειτε να βρειτε περισοτερες πληροφοριες απο τις δικες μου!

  18. Τα PZL ίσως θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με Air Tractor AT-802A Fire Boss (3.050L). Τα CL-215 με 415 (6.140L) αν και τώρα προχωράει το 515 Viking. Το ShinMaywa-US-2 (13.610L) είναι πανάκριβο και άγνωστο προς το παρόν! Το Sikorsky S-64E erickson skycrane (10.000L) θεωρώ πως είναι ο βασιλιάς της αεροπυρόσβεσης και δεν γνωρίζω για ποιον λόγο ο στόλος είναι περιορισμένος. Απο ελικόπτερα υπάρχει επίσης το Sikorsky S-70A Firehawk.
    Πριν όμως πάμε στις ακριβές λύσεις της αεροπυρόσβεσης θα πρέπει να δούμε πρώτα τα επίγεια και εναέρια μέσα πρόληψης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *