Σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες τις επόμενες μέρες θα υπογραφεί η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης των μεταφορικών ελικοπτέρων NH-90. Το κόστος της σύμβασης θα είναι της τάξεως των € 20 εκατομμυρίων και αφορά εργασίες για την άμεση αξιοποίηση των ελικοπτέρων, δηλαδή για επανέλθουν, στο σύνολο τους, σε πτητική κατάσταση.

Όπως μάθαμε ο σχετικός φάκελος βρίσκεται στη ΓΔΑΕΕ (Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων) και άμεσα θα αποσταλεί στον Υπουργό προς υπογραφή. Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση δεν αναιρεί την ανάγκη για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα-σύμβαση υποστήριξης των ελικοπτέρων.

Η δαπάνη δεν θα επιβαρύνει το Δημόσιο, καθώς τα χρήματα βρέθηκαν κατόπιν συμφωνίας με την κατασκευάστρια κοινοπραξία από συμψηφισμό μη υλοποιημένων Αντισταθμιστικών Οφελών. Παράλληλα διεξάγονται συνομιλίες για την 6η τροποποίηση της αρχικής σύμβασης ώστε να ρυθμιστούν οι παραδόσεις των έξι (6) τελευταίων ελικοπτέρων και την αποπληρωμής της δαπάνης που απομένει.

Ασφαλώς πρόκειται για μια θετική εξέλιξη, η οποία θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα των οριακών διαθεσιμοτήτων των NH-90, απόρροια της έλλειψης σύμβασης εν συνεχεία υποστήριξης. Είναι απόλυτη ανάγκη τα NH-90 να υποστηριχτούν επαρκώς και να μην απαξιωθούν αφού μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες επιχειρησιακές ικανότητες στις Ένοπλες Δυνάμεις μας.

Comments

    1. Στον αυτοαφοπλισμό που είχαμε επιβάλει εμείς οι ίδιοι συμπεριλαμβάνεται και η αγορά των 70 Kiowa, των 10 Chinook, της επαναφοράς σε υπηρεσία των Ρ-3 και του εκσυγχρονισμού τους και του εκσυγχρονισμού των F-16 ?

      1. Τώρα πλακα μας κανεις η το παίζεις άσχετος?

        Κοίτα τις κινήσεις των γειτόνων και κανε τις συγκρίσεις
        Από τα Kiowa πετάνε μονο τα 6 & χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας
        Τα αλλα δεν έχουμε προσωπικό να τα βγάλει από τα κοντέινερ και χρήματα να τα βάψουμε
        Η παράδοση των εksυχρονισμενων P-3 είναι στο…2023 in best case
        Σιγά μην φοβηθούν οι Τούρκοι από τα άοπλα P-3!!

        Τα ίδια S***A με τον εκσυχρονισμό των F-16
        Καλο 2027!!
        Aφησαν χωρίς FOS πληθώρα οπλικών systimatvn
        οι διαθεσιμότητες είναι για κλάματα
        πυρομαχικά έχουν λήξει και πάει λέγοντας

      2. Μόνο που η μεταφορά ειδικών δυνάμεων με ασφάλεια σε νησιά, σε περίπτωση επεισοδίου, δεν μπορεί να γίνει με kiowa, P3 η F16 και τα chinook είναι αργά και δίνουν μεγάλο στόχο, αυτό εννοώ.

  1. Επιτέλους! Τα πιο σύγχρονα ελικόπτερα, μέχρι σήμερα αξιοποιούνταν στο ελάχιστο… ας ελπίζουμε για το καλύτερο!

  2. «Η δαπάνη δεν θα επιβαρύνει το Δημόσιο, καθώς τα χρήματα βρέθηκαν κατόπιν συμφωνίας με την κατασκευάστρια κοινοπραξία από συμψηφισμό μη υλοποιημένων Αντισταθμιστικών Οφελών. » θέλει περεταίρω διερευνηση. Επίσης μην ξεχνάμε οτι τα ελικόπτερα της αρχικής παρτίδας είναι σε διαμόρφωση Step A και χρειάζονται αναβάθμιση για να είναι πλήρως επιχειρησιακά

  3. Εξακολουθώ να πιστεύω πως τα ελικόπτερα αυτά είναι πανάκριβα στη χρήση και ξένα προς την US made αεροπορία στρατού
    Η απόκτηση τους είναι αποτέλεσμα δωροδοκίας
    Με 20 only μονάδες και ξένους κινητήρες δεν έχουν καμια θέση στην αεροπορία στρατού
    Έχω δώσει το κόστος ανά ώρα πτήσης κατά τους Σουηδούς και είναι εκτος ελληνικής πραγματικότητας
    Για να παραφράσω τον μeγάλο Harry Klyn καλο το Mercedes αλλα θέλεις και ένα Datsun να κανεις τη δουλειά σου

    1. Δεν είναι έτσι τα πράγματα, λάθη έγιναν αλλά μην υπερβάλουμε.
      Αποσπασματικές παραγγελίες είναι μεγάλο λάθος… τα ίδια διαβάζουμε και τώρα για 4 ROMEO, αφήνοντας τα παλαιότερα ελικόπτερα SeaHawk στην μοίρα τους, κάνοντας πασάλειμμα στις ΕΜΖ στις ΜΕΚΟ, και τοπρπίλες με το σταγονόμετρο και ούτε ένα πλήρη φόρτο για τα 214!

        1. Τα ελικόπτερα αυτά έχουν ήδη afetehi στη μοίρα τους
          Οι διαθεσιμότητες είναι ανάλογες των SUPER PUMA, NH90 , DAUPHIN
          Εάν γίνει καμια στραβή να δούμε ποιος θα τη πληρώσει για αυτό το κατάντημα
          Ο Μητσοτάκης πρέπει να τους ξηλώσει όλους που ανέχθηκαν τέτοιες καταστάσεις

    2. Χρειαζονται και αυτα αλλα και πολλα ακομη UH-60 L/M μεταχειρισμενα απο ΗΠΑ …
      Τα ΝΗ-90 ειναι ακριβα αλλα υπερεχουν σε επιδοσεις και χαρακτηριστικα σε καθε επιπεδο κοινως οτι πληρωνεις παιρνεις ..
      Μην ξεχνας οτι τα καταχρηστικα τα χρησιμοποιουμε ,οσα πετουν δηλαδη η πεταγαν πριν καιρο,για πληθος αναγκων που δεν εχουν σχεση με την αποστολη τους αρα ετσι επιβαρυνουμε τον προυπολογισμο μας ..Σε ενα σοβαρο κρατος αυτα θα πετπυσαν μονο για απαραιτητη εκπαιδευση και πολεμο η περιοδους κρισης και μονο ..Τωρα εαντα εχεις για να μεταφερουν γαλοναδες .υπουργους και ασθενεις η να κανουν αναγνωρισεις πυρξαγιων σε θερινη περιοδο η να μεταφερουν δασοπυροσβεστες ε ναι θα ειναι πανακριβα.
      Χρειαζομαστε αριθμους αρα η υπαρξη τους στο συνολο τους ειναι απολυτως θεμιτη .

      1. Ένα σοβαρό κράτος θα είχε ήδη ζητήσει αποζημίωση από την κατασκευάστρια εταιρία αφού η αγορά τους ήταν προϊόν δωροδοκίας.

        Από τέχνο οικονομικής άποψης η διατήρηση ενός στόλου με 20 μονο ελικόπτερα με διαφορετικούς κινητήρες ηλεκτρονικά και πάει λέγοντας από τα υπόλοιπα δεν δικαιολογείται.

        Επειδή δύσκολα μπορούν να διατεθούν επιπλέον κονδύλια για αύξηση του αριθμού τους ώστε να αντικαταστήσουν πλήρως τα UH-1H τα ελικόπτερα αυτά πρέπει να φύγουν!

        Αλλιώς θα έχουμε πάντοτε προβλήματα FOS και διαθεσιμότητας λόγω του πολύ υψηλού κόστους

        Οι Σουηδοί το χουν στα 24000 USD/FH έναντι των 4500 USD/FH tvn UH-60!!

          1. reference /link?

            Γερμανοί και Γάλλοι , Norbigoi έχουν πολύ υψηλότερο κόστος ανά ώρα πτήσης
            από το νούμερο που αναφέρεις
            Googlare to
            https://militarywatchmagazine.com/article/norway-s-european-made-nh90-nightmare-helicopters-fall-short-of-expectations-would-the-american-seahawk-have-been-a-better-choice
            The NH90 was also found to cost a substantial $23,000 per flight hour

            Εμάς είναι καθηλωμένα και με ελάχιστο οποτε δεν μπρούμε να κάνουμε συγκρίσεις

        1. Kαμια σχεση η FOS με το κοστος ανα ωρα πτησης ..
          Ποια υπολοιπα εννοεις ?
          Τα αχρηστα Huey?
          Tα στελνεις οριστικα και παιρνεις UH-60 και εχεις ενα high low mix απο ΝΗ-90 που θα διατιθενται για τις ειδικες δυναμεις και απαιτητικες αποστολες και τα πρωτα για ολα τα υπολοιπα.
          Kανεις στην ΑΣ δεν επιθυμουσε ουτε καν ειχε διανοηθει ποτε να τα πουλησει παρα μονο ο ακομβιωτος οινοφλυγας στραταρχης της συμφορας που ειχε παθολογικη εμμονη μαζι τους και τα χαντακωσε σκοπιμα χρονια πουλωντας αντιγερμανισμο στους αφελεις.
          Ενω ηταν υπευθυνος για την καθηλωση τους και επρεπε να ηταν ηδη υποδικος για ολα οσα εκανε παρανομα υπονομευοντας την αξιοποιηση τους .
          Κατι γνωριζουν παραπανω και ολοι συμφωνουν στην ανωτεροτητα της σχεδιασης και φυσικα τα οικονομικα μεγεθη ερχονται δευτερα μπροστα στην αξια τους ..
          Τοσα δις πεταμενα σε σπαταλες και κλοπες στο κρατιδιο της συμφορας και κολλαμε σε ψιχουλα ανα ωρα πτησης επειδη καποια αλλα ειναι φθηνοτερα ..
          Ενω οι επιχειρησιακοι λογοι της υπαρξης τους ειναι δεδομενοι .
          Επισης καθε χωρα χρησιμοποιει διαφορετικα τα ελικοπτερα της και για αυτο βλεπουμε αποκλισεις στα κοστη..
          Και αλλες χωρες τα εχουν αλλα δεν εχουν διαμαρτυρηθει για το κοστος ..
          Ουτε γνωριζω πως υπολογιζονται απο καθε κρατος ωστε να δουμε που οφειλονται οι διαφορες ..
          Με λιγα λογια δεν απαξιωνεις ετσι απλα μια επενδυση που εχεις κανει γιατι ειναι ανορθολογικο πλεον..
          Οι αριθμοι θα συμπληρωθουν και πρεπει με UH-60 ..

  4. …κρατείστε μικρό πολύ μικρό καλάθι…
    περιμένουμε follow on support για:
    -NH-90 20 εκ. ευρώ
    -C 27 Spartan προκυρησεται διαγωνισμος με υψος περιπου 55 εκ. ευρω
    και ακούγεται και για αναβάθμιση των LEO.

    προσδωκούμε ανασταση νεκρών…στα M2000-5 και πιστοποίηση οπλων αέρος εδάφους κλπ κλπ πολύ σημαντικά κάπου στα 400 εκ. ευρώ.
    ΜΟΝΟ για FOS θέλουμε κάπου 500 εκ. ευρώ. Όσα δλδ διαθέτει η χώρα για ένα έτος για εξοπλιστικά ακάθαρτα..(κάποια απ αυτά πάνε για αποπληρωμές παλαιότερων υποχρεώσεων.)
    Και η λίστα εξακολουθεί για Aegean Hawk….κλπ κλπ..

  5. Καλώς να προχωρήσει αλλά τα καλά νέα για εμένα θα έρθουν μόνο απο MLRS, mirage, belarra και τορπίλες.
    Ελπίζω επίσης η νέα ηγεσία να δημιουργήσει ένα ταμείο άμυνας.

  6. Αυτό που μάλλον γίνεται, είναι να επαναφέρουμε όπως όπως κάποια σε επιχειρησιακή κατάσταση, για να έχουμε κάποια διαθέσιμα σε περίπτωση κρίσης. Κλασικά. Το πρόβλημα δεν λύνεται, απλώς μετατίθεται για το μέλλον. Ένα θέμα που προκύπτει είναι αν μπορεί να γράψει στους προϋπολογισμούς του το υπουργείο οικονομικών, την παραλαβή όπλων αξίας πολλών εκατομμυρίων €. Αν δεν μπορεί, βλέπω τα 6 ελικόπτερα στο τέλος να αρνούμαστε να τα παραλάβουμε με διάφορες προφάσεις.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *