Κατα τη διάρκεια εκπαιδευτικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή της Ρεντίνας μεταξύ ελικοπτέρων UH-1H και προσωπικού της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομών, ελικόπτερο UH-1H και ενώ βρίσκονταν στο έδαφος εκτελώντας φόρτωση ομάδας καταδρομών παρουσίασε βλάβη και συγκεκριμένα στον κινητήρα του ελικοπτέρου. Οι χειριστές με γνώμονα την ασφάλεια πτήσεων δεν απογείωσαν το ελικόπτερο. Τη παρούσα στιγμη εκτελούνται διαδικασίες επισκευής του κινητήρα.

Μολονότι η Αεροπορία Στρατου έχει παραλάβει υπερσύγχρονα ελικόπτερα ΝΗ90 τεχνολογίας αιχμής συνεχίζεται η χρήση των UH-1H λόγω διαθεσιμοτήτων των ΝΗ90 που παραμένουν καθηλωμένα λόγω έλλειψης σύμβασης τεχνικής υποστήριξης σε συνδιασμο με τον μικρό αριθμό των ΝΗ90 που δεν επαρκούν για την κάλυψη του συνόλου της αεροκίνησης του ΕΣ. Η κατάσταση βελτιώθηκε με τα Chinook εκ των ΗΠΑ αλλα και πάλι εξακολουθεί η ανάγκη για ενα μέσο ελικόπτερο εφόδου.

Comments

  1. Πρέπει να βρεθούν χρήματα να αγοραστούν 40 H145M… εκτός αν μπορούμε να βρούμε στην φτήνια UH-1N, μιας και τρέχει πρόγραμμά αντικατάστασης τους

    1. Το ερώτημα παραμένει τι θα γίνει με τα NH90
      Είναι πολύ λίγα και μάλλον πολύ ακριβά για μας
      Με τον Καμένο χάθηκαν 5 χρονια και δεν αποφασίστηκε τίποτα
      Αντίθετα τα ,..14 που έχουν παραληφθεί καθηλώθηκαν λόγω έλλειψης FOS
      Αποκτήθηκε ένας καινούργιος τύπος ελικοπτερου (KIOWA) ενώ όλα τα υπάρχοντα ελικόπτερα αντιμετωπίζουν προβλήματα διαθεσιμότητας λόγω ηλικίας και έλλειψης FOS!!
      Χάος!

    1. Το κόστος έχει άμεση σχέση με το ότι δεν χρησιμοποιούνται συχνά.
      Το αληθινό κόστος φαίνεται όταν χρησιμοποιείς και τα 20 συχνά.

      1. Δεν το έχω διασταυρώσει αυτό και επιπλέον λένε ότι και τα ανταλλακτικά του είναι πανάκριβα.
        Το ΝΗ-90 είναι ένα καταπληκτικό ε/κ, όμως φαίνεται ότι το κόστος χρήσης του η υποστήριξή του είναι αρκετά ακριβή, τουλάχιστον για εμάς.
        Ίσως ένα σχετικό άρθρο να μας εξειδίκευε πιο πολύ το θέμα αυτό και αφού τα έχουμε μακάρι να κάνω εγώ λάθος.

        1. Δεν είμαστε μονο εμείς που υποφέρουμε από το υψηλό κόστος αγοράς και χρήσης τους:

          https://romeosquared.eu/2018/02/19/helicopter-scandals-for-everyone-blackhawk-to-the-rescue/
          Recently it made headlines that Sweden is considering not using NH90 helicopters for tactical transportation because it is too expensive to use the helicopter. Apparently the operating costs amount to 200,000 SEK per hour, which is a ridiculous number

          200,000 SEK = 18814eUROS / H !!!!!!!!!!

          https://www.strategypage.com/htmw/htairmo/20180308.aspx

          Sweden pointed out that its 18 NH90s cost over $24,000 an hour to operate while its American made UH-60s cost only $4,500 an hour

          Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους η απόκτηση των ήταν προϊόν δωροδοκίας διαφθοράς

          Ο Παπαντωνίου είναι φυλακή
          (νομίζω??!!0

          Αλλα δεν τόλμησαν να ανά -διαπραγματευtουν η και να ακυρώσουν την αγορά τους με τους γάλλο γερμανούς

          5 χρονια Καμμένου χαμένα και σε αυτή την υπόθεση

    2. Όταν κουβαλάνε με ταχύτητα και ασφάλεια 20 εξοπλισμένα στελέχη των Ειδικών Δυνάμεων που ο καθένας τους φοράει εξοπλισμό συνολικής αξίας μέχρι και €10.000 σε όπλα, νυχτερινές διόπτρες και σκοπευτικά βοηθήματα μας φαίνεται πολύ?

        1. To οποιο δεν ειναι ελικοπτερο εφοδου ,εχει μεγαλυτερο ιχνος στο ρανταρ και λογω μεγεθους η ικανοτητας ελιγμων καταρριπτεται πολυ ευκολοτερα…
          Με παραπλησια εμβελεια και ισως και μικροτερη απο το ΝΗ90 στα απλα Σινουκ με τις μικρες δεξαμενες .
          Οτι πληρωνεις παιρνεις αλλιως πετας με νεκροφορες τυπου Χιουι.

  2. Κύριοι πιστευω πως η ολοτελα λανθασμένη προμήθεια των ΝΗ90 πρέπει να διορθωθεί το συντομότερο δυνατό και να απαλλαγούμε από αυτά.πως μπορεί να γίνει αυτο;
    Οι διαπραγματεύσεις με τη Γαλλία για τις φρεγάτες [email protected] κολλάνε στο οικονομικό μέρος,έτσι πρέπει ένα μέρος του κόστους προμήθειας να καλυφθεί από τις επιστροφές των ομολόγων μας που κατέχουν οι Γάλλοι και ως μετρητα(τα οποία δεν εχουμε) να τους δώσουμε τα ΝΗ 90 και να απαλλαγούμε από αυτά επιτέλους.οι Γάλλοι σίγουρα επιγονται να πουλήσουν,σίγουρα δεν θα το αρνηθούν.
    Τώρα πως θα καλύψουμε το φλεγων ζήτημα της αντικατάστασης των HU 1H ,στην προμήθεια των F35 ως ένα από τα αντισταθμιστικά μπορούμε εύκολα να εντάξουμε τα uh60 τα οποία οι αμερικανοί αποσύρουν και είναι τα πλέον κατάλληλα για μας.ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΟΜΩΣ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΗΘΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΧΡΟΝΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ!!!

    1. 10 τονο ελικόπτερο δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα Huey, άσε που τα blackhawk ειναι βαριά καταπονημένα χρειάζονται ένα σωρό χρήματα όσα αποσύρονται.

    1. Κάποτε το κοίταγαν και νομίζω πως είχε παραγγελθεί ένα kit για εκσυχρονισμό στη EAB

      Δεν θυμάμαι εάν αυτό είχε γίνει προ 10-η προ 20eτίας!!

      Ένας τέτοιος εκσυχρονισμός αντικαθιστά όλα τα δυναμικά μέρη ,αναβαθμίζει κινητήρα και εκσυχρονίζει μερικώς τα avionics

      Με λίγο παραπάνω κόστος αλλάζει και ο κινητήρας

      Οι γείτονες τα είχαν εκσυχρονίσει σε ii και τώρα τα έχουν ήδη προς απόσυρση

      Ίσως θα μπορούσε να ξανά διερευνηθεί αλλα νομίζω είναι πλέον too late αφού πάμε 40-50χρονια
      in action!!

      Επιπλέον δεν θα έλυνε το βασικό πρόβλημα του ελικοπτερου τον 1κινητήρα
      με ότι αυτό συνεπάγεται για επιχειρήσεις πάνω από θάλασσα

      Μεταχειρισμένα UH1N,AB212,412,6UH60 θα έπρεπε να εξεταστούν αλλα εφόσον ξεκαθαριστεί η κατάσταση με τα NH90

      1. Αυτό που είπες για τις επιχειρήσεις πάνω από θάλασσα είναι απόλυτα σωστό αλλά με πλήρως ανακατεσκευασμένο-upgraded σε Τ53-L-703 και 0 ώρες(TBO στις 5000h) στο airframe νομίζω πως είναι αρκετά αξιόπιστα. Άλλωστε το reliability record των Heuy είναι από τα καλύτερα στον πλανήτη.
        Δεν είμαι σίγουρος πως οι Τούρκοι τα έχουν αναβαθμίσει σε επίπεδο Heuy ΙΙ εάν κρίνω από το ρύνχος(θα έπρεπε να είναι του 212 – UH-1J) αλλά και το ουραίο που έχει ένα extention και είναι composite. Μάλλον κάποιες minor αλλάγές στα avionics έχουν κάνει.
        Η Bell το προσφέρει ακόμα σαν upgrade package μαζί με vibration reduction και full MFD cockpit αλλά και τετράφυλλο main rotor(composite)(λιγότερος θόρυβος και πιό αξιόπιστο – 0 maintenance) εάν ζητηθεί κάτι τέτοιο.
        Οτιδήποτε άλλο μεταχειρισμένο πάρουμε πέρα από την αρχική τιμή που θα πρέπει να πληρώσουμε θα πρέπει κάπως στοιχειωδώς να αναβαθμιστεί-συντηρηθεί κάτι το οποίο και θα προσθέσει επιπλέον βάρος στο logistic support(άλλος κινητήρας – μηχανικά μέρη κ.τ.λ).
        Νομίζω πως μες πραγματικά πολύ μικρό κόστος έχουμε ένα ουσιαστικά καινούργιο ελικόπτερο μέτριων μεν δυνατοτήτων αλλά μην ξεχνάμε πως «λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν».

        1. Είναι λογικότατη η σκέψη για εκσυχρονισμό μερικών UH-1H

          Δες και το ακόλουθο:

          https://www.defence-point.gr/news/uh-1h-huey-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%AC%CF%81%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BA

          Αλλα είπαμε η λογική δεν έχει καμια σχέση με τους ελληνικούς εξοπλισμούς:

          https://www.eleftheria.gr/%CE%BB%CE%AC%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B1/item/159503-%C2%AB%CE%B1%CF%85%CF%84%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%AE%CF%84%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%B9%CE%B5%CF%84%CE%BD%CE%AC%CE%BC%E2%80%A6%C2%BB.html
          :
          Αυτό γιατί την 1 Ιουνίου 2004 το ανώτατο στρατιωτικό συμβούλιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας έκρινε ως ασύμφορο λόγω παλαιότητας τον εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων UH-1 και τέθηκαν σε διαδικασία απόσυρσης

          Ήμασταν large τότε θέλαμε τα NH90!!
          15 χρονια αργότερα τα NH90 είναι καθηλωμένα διότι δεν μπορούμε να τα συντηρήσουμε και τα UH-1H πετάνε όπως ήταν προ 30-40-50 χρονια!!
          ΞΕΦΤΊΛΑ
          Οι γείτονες έχουν εκσυχρονίσει 52 h 59 UH-1H se UH-1HT μεταξύ 2003 και 2009
          Κάποιες πηγες αναφέρουν και αντικατάσταση κινητήρα
          https://abpic.co.uk/pictures/view/1592357
          http://www.ole-nikolajsen.com/TURKISH%20FORCES%202004/Turkish%20ground%20forces%20acft.pdf
          http://www.kr-media.ru/en/izmir-cougars-turkish-army-aviation/
          . Since 2003 a modernization and engine replacement has been performed on 52 UH-1Hs to UH-1HT
          https://www.ptisidiastima.com/turkish-hueys-to-retire-in-2032/

  3. και να παραλαβουμε τα 20 νη 90 και νσ πετανε απο την αλλη θα χρειαστουμε να υπσρχει ενα μικροτερο ελικοπτερο για καθηκοντα γενικης χρησης. οποτε λογικα ενας αριθμος χιουι θα συνεχισει να πεταει για μερικα ως αρκετα χρόνια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *