Βάσει νόμου όντως δεν υφίσταται πλέον τέτοιο πράγμα… Έχουν καταργηθεί τα αντισταθμιστικά ωφελήματα (ΑΩ) ως πηγή διαφθοράς και μυρίων άλλων κακών… Και ας υπάρχουν παραδείγματα πολλών άλλων χωρών που έχουν αξιοποιήσει στο έπακρο το συγκεκριμένο θεσμό, κυρίως για να ενισχύσουν την αμυντική τους βιομηχανία. … Με το να επαναλαμβάνουμε τα ίδια και τα ίδια ή-ακόμα χειρότερα-να γκρινιάζουμε-δεν κερδίζουμε κάτι. Ας πάμε στην ουσία του θέματος. Με επιχειρήματα και με βάση όσα επιβεβαιωμένα γνωρίζουμε…
Με τον λεγόμενο νόμο Βενιζέλου (ν.3978/11), ο οποίος έγινε για την μεταφορά στο εθνικό δίκαιο της ευρωπαϊκής οδηγίας 2009/81, καταργήθηκαν τα ΑΩ στο μέτρο εφαρμογής του συγκεκριμένου νόμου. Σκοπίμως (;) όμως όλοι αποσιωπούν ότι με τον ίδιο νόμο, εξαιρούνται οι διακρατικές συμφωνίες, όπως είναι στην περίπτωση της αναβάθμισης των αεροσκαφών. Αλλά ας πάμε παρακάτω…
Προηγουμένως βεβαίως ο κ. Βενιζέλος με τη ρύθμιση του άρθρου 87 του ν.3883/2010, θέσπισε ειδικό προνομιακό καθεστώς σε εταιρείες των οποίων οι συμβάσεις ΑΩ είχαν λήξει και αντί επιβολής ποινικών ρητρών σε χρήμα επιλέχτηκε να γίνουν νέες συμβάσεις. Έχει ενδιαφέρον να θυμηθούμε, τι έγραφε ο κ. Βενιζέλος το 2010, στην αιτιολογική έκθεση της ρύθμισης που εισηγείτο ο ίδιος: «Πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης είναι µε το νέο νόµο περί προµηθειών αµυντικού υλικού των Ενόπλων ∆υνάµεων, που βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της επεξεργασίας και δια του οποίου θα ενσωματώνεται στην Ελληνική έννοµη τάξη η σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργηθούν οι συµβάσεις Αντισταθµιστικών Ωφεληµάτων και να αντικατασταθούν από ολοκληρωµένα προγράµµατα βιοµηχανικής συνεργασίας που θα κινούνται µέσα στο πλαίσιο των εννοιών και των κριτηρίων της οδηγίας αυτής, βασικό κριτήριο της οποίας είναι η ασφάλεια εφοδιασµού των Ενόπλων ∆υνάµεων κάθε χώρας µέσα από τη διαµόρφωση και την ενίσχυση µίας αµυντικής βιοµηχανικής βάσης.»
Είδε κανένας από το 2010 έως το 2014 τίποτε «… ολοκληρωμένα προγράμματα βιομηχανικής συνεργασίας …»;
Πώς έκαναν πράξη άραγε όλοι αυτοί που φωνάζουν σήμερα τις προβλέψεις του νόμου 3978 στον οποίο αναφέρεται ρητά η έννοια της ασφάλειας του εφοδιασμού και των πληροφοριών για την κάλυψη των αναγκών της αμυντικής θωράκισης της χώρας;
Μήπως διάβασε κανένας το Άρθρο 3?
Και βέβαια αυτό δεν αποτελεί ανακάλυψη των Ελληνικών Κυβερνήσεων, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης. Κάθε Ευρωπαϊκή χώρα, προσπαθεί με νύχια και με δόντια να διατηρήσει και να εξασφαλίσει έργο την εγχώρια αμυντική της βιομηχανία.
Αλήθεια πόσοι διάβασαν την Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική που δημοσιοποίησε η ΓΔΑΕΕ. Πόσοι διάβασαν το σχέδιο νόμου που ανάρτησε το ΥΠΕΘΑ σε διαβούλευση με το οποίο προσπαθεί να καλύψει την πολυετή απραξία μετά τον ν.3978 μιας και κανείς δεν φρόντισε να ρυθμίσει το πλαίσιο βιομηχανικών συνεργασιών στο πλαίσιο της ασφάλειας εφοδιασμού και πληροφοριών, όπως γίνεται παντού στην Ευρώπη.
Είναι θλιβερό, πια ότι όλη αυτή η φασαρία γίνεται αποκλειστικά και μόνο για λαϊκή «κατανάλωση».
Όπως, πολύ εύστοχα, γράφει ο εκλεκτός συνάδελφος Σ.Δ. Βλάσσης στον Δούρειο, αντισταθμιστικά στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ελληνικών F-16 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ όχι μόνο γιατί ως θεσμός έχουν καταργηθεί, αλλά γιατί δεν ζητήθηκαν από την Ελληνική Κυβέρνηση, δεν προβλέφθηκαν και συνεπώς δεν περιλήφθηκαν στη σύμβαση που Απριλίου του 2018. Από τη στιγμή που δεν έχει γίνει διαπραγμάτευση για παροχή αντισταθμιστικών ωφελημάτων στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού των F-16C/D Block 52+ και Block 52+ Advanced, ΑΣΦΑΛΩΣ και δεν μπορεί να γίνει τώρα… Όπως ξεκαθάρισε ο ΥΕΘΑ Π. Καμμένος, η σύμβαση του εκσυγχρονισμού δεν έχει αντισυμβαλλόμενο την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin αλλά την κυβέρνηση των ΗΠΑ.
Εν πάσει περιπτώσει ας πάμε στο δια ταύτα.
Η ουσία του ζητήματος είναι ότι όσο κάποιοι θέλουν να ομφαλοσκοπούν για να διατηρήσουν εσωτερικές ισορροπίες ή προσβλέποντας σε 5 λεπτά δημοσιότητας, η Πολεμική Αεροπορία αγωνιά για την εξέλιξη του προγράμματος. Και όπως είπε και ο κ. Γεωργιάδης «δεν μπορούσε να περιμένει η συμφωνία άλλους 2-3 μήνες;»
Δυστυχώς ο κ. Καμμένος δεν έδωσε στο ακροατήριό του να καταλάβει ότι το «ΕΠΕΙΓΟΝ» του θέματος αφορά την υλοποίηση του προγράμματος, αφού χωρίς τη συμμετοχή της ΕΑΒ, το πρόγραμμα θα πρέπει να επανασχεδιαστεί ώστε τα αεροσκάφη να τροποποιηθούν σε κάποια άλλη χώρα… ενδεχομένως πιο σοβαρή. ‘Η μήπως δεν το έχει καταλάβει και ο ίδιος;
Ας μας συγχωρήσουν οι αναγνώστες μας για το ύφος του άρθρου αλλά όλα τα πράγματα έχουν τα όριά τους…