Σύμφωνα με δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας «La Tribune», στις 16 Σεπτεμβρίου, η ευρωπαϊκή MBDA υπέγραψε συμβόλαιο με την Αίγυπτο για την προμήθεια αντιαεροπορικών βλημάτων VL-MICA, μέγιστου βεληνεκούς 20 χιλιομέτρων, για το εξοπλισμό της υπό ναυπήγησης φρεγάτας MEKO-A200. Αρχικά η Αίγυπτος είχε επιλέξει τα νοτιοαφρικανικά βλήματα Umkhonto (128 βλήματα), αλλά το πρόγραμμα δεν προχώρηση, λόγω των οικονομικών προβλημάτων της Denel.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιανουάριο του 2019 Αίγυπτος και Γερμανία συμφώνησαν στη ναυπήγηση μιας φρεγάτας MEKO-A200, συνολικού κόστους € 500 εκατομμυρίων, ενώ υπάρχει και δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση ενός (1) ακόμα πλοίου. Επίσης, τον Απρίλιο του 2019 το Βερολίνο ενέκρινε την πιθανή πώληση έως έξι (6) φρεγατών MEKO-A200 στην Αίγυπτο, συνολικού δυνητικού κόστους € 2,3 δισεκατομμυρίων.

Comments

  1. Και μετα το 2026 θα γινουν mica vl ng και θα αυξησουν την εμβελεια τους 30% οπως ακριβως ο αδελφος Α/Α.
    αρα σχεδον 30 Κm εμβελειας.
    Με αυτο τον πυραυλο στη στανταρ γαλλικη διαμορφωση της μπελαρα (το λεει η wikipedia)
    δεν υπαρχει δικαιολογια για να μην την παρουμε σε 4 πλοια που θα ειναι και πολλη φτηνοτερη.
    16 aster 30, (χωρις καθολου aster15 οι 2 Α50) 16 mica vl NG,
    strales sto 76αρι και millenium35 πανω απο το υποστεγο που ειναι παμφθηνα και μπαινουν ευκολα
    και ειναι πανετοιμο το πλοιο πολλαπλου ρολλου πιστευω 3,5-3,7 δις για 4 πλοια με οπλα και υποστηριξη
    εκει που τα 2 ελληνικη διαμορφωση με τους scalp τους περισσοτερους aster και τη Ram μας πηγαν 2,7 δις τα 2.
    Seafire, Sentinel, και κορυφαια AAW σουιτα παραμενουν τα ιδια οπως και στην βαρια ελληνικη διαμορφωση.
    και μαλιστα θα εχουμε 4 πλοια τωρα αντι για 2 με αυτα τα φοβερα προτερηματα.
    Και στην αναβαθμιση της 15ετιας, βγαινουν οι 2 A35 με τους mica, που δεν πανε χαμενοι , οι μπαινουν σε αλλα μικρα πλοια, η πανε σε φορτηγα στο εδαφος, και μπαινουν 2Α50 για επιπλεον aster30 και camm-er dual packed
    και νατο το πλοιο με ενα φορτο 24 aster30, 32 camm-er, strales και millenium35.
    Δεν υπαρχει καμια δικαιολογια, ουτε κανενας διαγωνισμος χρειαζετε, πανε να υπογραψουμε με τους γαλλους για 4 πλοια ΤΩΡΑ.

    1. Οι belharra έχουν ναυαγισοι λόγο των τεράστιων κονδυλίων για πιστοποίηση των επιπλέων όπλων που ζητήσαμε….τώρα εγώ θα πρότεινα στο πολεμικό ναυτικό να χτυπήσει την πόρτα για τις ποιο φθηνές φρεγάτες αεράμυνας στους ΒΡΕΤΑΝΟΥΣ….ΤΥPE 31….ΜΕ ΟΠΛΑ ΚΑΙ ΡΑΝΤΑΡ ΤΩΝ Iver Huitfeldt…και να κοτσαρουμε και ένα σόναρ γάστρας και ΤΡΟΠΙΔΑΣ…..

      1. Τα ραφαλ ειναι στην ουσια δωρακι γιατι κλεισαμε τις μπελαρα.
        Απλα πιστευω οτι ο ΠΘ για να μειωσει τις αντιδρασεις αλλων προμηθευτων που θιγονται γιατι
        δεν θα παρουν παρα ελαχιστα στα εξοπλιστικα και το μεγαλο μεριδιο θα το παρουν οι γαλλοι,
        μιλησε για διαγωνισμο, που μπορουμε να τον κανουμε στα μετρα μας ωστε να τον παρουν οι γαλλοι.
        θα ζητησουμε τελευταιας τεχνολογιας ρανταρ (seafire) συστημα ηλεκτρονικου πολεμου (sentinel)
        και ΑΑ πυραυλους με τις καλυτερες κινηματικες επιδοσεις (αρα aster30 και οσοι μας προσφερουν SM-2 θα αποκλειονται)
        Το ΠΝ ξερει οτι κανεις αλλος, δεν θα τα προσφερει αυτα μαζι, και αν τα προσφερει (μια στις 100 πιθανοτητες) θα βγει ακριβοτερος απο τους γαλλους.

        Αυτο θελω να πιστευω.

        Μπορει η σκεψη μου να ειναι και λαθος αλλα ποιος θα σου εδινε 18 ραφαλ που πληρωνεις μονο το 6 καινουργια και απο τα 12 μτχ (μολις 5ετιας) τα 8 ειναι δωρεαν και τα 4 μισοτιμης?
        Βαλε στη θεση των ραφαλ τον τενεκε 35, θα το εκανε ποτε η λοκχιντ αυτο?
        Τα ραφαλ η λογικη μου λεει ειναι το δωρακι μας που κλεισαμε τις 4 μπελαρα με 3,5-3,7 δις πιστευω τελικη τιμη με ολα μεσα (οπλα, εκπαιδευση μακροχρονια υποστηριξη)

        1. Συμβιβασμος win-win εμενα μου μοιαζει στο θεμα των φρεγατων.Με τα Rafale κ τα Mirage-5 να τον φερουν δεν υπαρχει πια αναγκη να τον τοποθετησεις κ στις [email protected]@ με οσα ….θετικα αυτο συνεπαγεται για το κοστος,την διαμορφωση/υπολοιπο οπλισμο κ χρονο παραδοσης.Αβατζαρουμε ετσι κατα πολυ τις Γαλλικες φρεγατες(τα ελαχιστα «θελω μας»,τις minimum απαιτησεις μας, τα ξερουν μετα απο τοοοσες συζητησεις…),κραταμε ανοικτη την γραμμη παραγωγης των Rafale σε χρονικο σημειο -καμπη (τωρα που θελουν να εχουν παραγγελιες για καινουρια κ απο αλλους κ τους κανουμε ιδανικο promo κ για παρομοια deals με αλλους πχ Κροατες αφου ειμαστε μια- η πρωτη- Ευρωπαικη χωρα που τους εμπιστευομαστε εχοντας αριστη κ συνεχως μαχιμη Π.Α.),εχουν ενδιαμεση λυση τις 2 -καινουριες παρακαλω-Fremm,εξυπηρετουμε κ το image/εξωτερικη πολιτικη/διεκδικηση ηγετικου ρολου διεθνως των Γαλλων +το μπικικινι που θα παρουν κ εμεις λαμβανουμε συγχρονα οπλα (που δεν θα μας εδινε κανεις αλλος εκτος κ αν τα ειχαν δωσει κ στους τουρκους…),εμπρακτη υποστηριξη κατα των μεμετηδων κ φυσικα «διπλωματικη ταυτιση παντου»….
          Σιγουρα το θεμα των F-35 για την Π.Α. σηκωνει τε-ρα-στι-α κ σφαι-ρι-κη συζητηση(επιχειρησιακα-οικονομικα-λογιστικα- γεωπολιτικα κλπ κλπ)αλλα δεν μπορουμε να το ονομασουμε κ «τενεκε» ελαφρα τη καρδια…

        2. Ποιος θα σου έδινε μεταχειρισμένα στο τζαμπέ???

          XXxxxmmmmmmmmmmm

          Μα αυτός που σε λίγα χρονια θα σου πει πως εάν θέλεις να στα υποστηρίξω πρέπει να τα αναβαθμίσεις σε επίπεδο F3R/F4? και να τα πληρώσεις όσο ένα καινούργιο!!!

          Η

          αυτός που είναι απελπισμένος να κρατήσει μια γραμμή παραγωγής ανοικτή όσο μπορεί αφού το αεροπλάνο δεν έχει πουλήσει μήπως βρεθεί κάνας άλλος πελάτης!!

          Φέτος ήταν να παραδοθούν τόσοι τενεκέδες όση θα ήταν η παραγωγή του RAFAKE σε δώδεκα χρόνο με το υπάρχον production rate!!!

          1. Άλλο να αναβαθμίζεις Mirage 2000 όταν εδώ και χρόνια έχει σταματήσει η παραγωγή και των ίδιων αεροσκαφών και των υποσυστημάτων τους, άλλο Rafale που είναι σε πλήρη παραγωγή-εξέλιξη και θα βρίσκεται σε υπηρεσία πρώτης γραμμής για τουλάχιστο άλλα 20 χρόνια. .

            Το κόστος αναβάθμισης ενός Rafale σε τελευταίο standard είναι ίσο με το 25% της τιμής αγοράς ενός καινούργιου σύμφωνα με τον Γαλλικό ειδικό τύπο.

            Η φετινή παραγωγή του F-35 απλά προσθέτει στον πονοκέφαλο/αριθμό των F-35 που θα πρέπει να αναβαθμιστούν όταν (πρώτα ο θεός) καταφέρει η Lockheed να εξελίξει και πιστοποιήσει το πλήρων δυνατοτήτων και με εκμοντερνισμένα υποσυστήματα block 4 σε 6-7 χρόνια από τώρα.

            Για την ώρα μόνο AMRAAM και JDAM, το ALIS να τρέχει σε εκδόσεις των Windows που δεν υποστηρίζει ούτε η Μicrosoft, και ηλεκτροοπτικά όπως το EOTS τεχνολογίας πρώτης γενιάς SNIPER από σχεδόν δύο δεκαετίες πριν.

      1. Κι όμως θεωρητικά οι camm er μπορούν να γίνουν quad-packed. Η διάμετρος ενός camm er είναι 190 χιλιοστά, όμως τοποθετείται σε κουτί που είναι 27.5 × 27.5 εκατοστά, δεδομένου λοιπόν οτι ένα κελί σε sylverA70 είναι 22 ιντσες δηλαδή 55.88 εκατοστά τότε οριακά χωράει 4 camm er

        1. Ναι φίλε μου το ξέρω, το έλεγα από τους πρωτους αλλά όπως δείχνει το προγραμμα των ιταλικών PPA μάλλον θα μπουνε ανά δύο.
          Αυτό απαντά και στον Νικόλαο για το αν αναπτυσσονται CAMM-ER για maritime εφαρμογές… Σαφώς και αναπτυσσονται.

    1. CAMM-ER για maritime εφαρμογή δεν υπάρχουν ακόμα. Ενδεχομένως κάποιος πρέπει να πληρώσει το R&D όπως κάναν οι Βρετανοί με τους απλούς CAMM.

      Επίσης όταν και αν γίνουν διαθέσιμοι θα είναι dual packed λόγω αυξημενης διαμέτρου.

      Οι A200 δεν θα εκπλαγώ αν είναι η επόμενη φρεγάτα του ΠΝ. Ο Μητσοτάκης και Γερμανόδουλος είναι, και οι Γερμανοί μπορούν α προσφέρουν ικανοποιητική ενδιάμεση λύση (F123), το «προϊόν» τους είναι από τα πιο οικονομικά της αγοράς, και σε συνδυασμό με τον εκσυγχρονισμό των MEKO200 θα υπάρχει μεγάλο ποσοστό ομοιοτυπίας. Προφανώς οι ESSM block II είναι το όπλο επιλογής του ΠΝ, ούτε VL-Mica, ούτε CAMM.

      1. Μίλησα για την αναβάθμιση της 15ετιας και ΑΝ θέλουμε. Δηλαδή 2025 που θα πάρουμε τα πλοία ενισχυμένη γαλλική διαμόρφωση +15=2040.
        Το πιο πιθανό είναι μα μη θελουμε η να μην έχουμε λεφτά.
        Ε δε νομίζω το 2040 ο camm er να μην είναι επιχειρησιακους.

        1. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι τα πλοία ακόμα και αν τα πάρουμε σε γαλλική. Διαμόρφωση, δεν είναι Καταδίκηκασμενα να είναι πάντα έτσι, βγάζεις τους 2 A35 των Μικα, και βάζεις 2 Α50, η ακόμα και 2 A70.
          Μιλάω πάντα για την αναβάθμιση της 15ετιας.
          Πρεπει να το σκεφτούμε κι αυτό αφού θα Τα κρατήσουμε. Σχέδον 50 χρονια

        2. Δεν θα πάρουμε [email protected] αδερφέ, μην το ψάχνεις με CAMM-ER και VL-MICA. Από Γαλλία μεριά δεν ακούγεται «κιχ» για φρεγάτες, πανυγηριζούν απλώς για τα Rafale.

          Ελπίζω σε ρελάνς των Γερμανών για να κρατήσουν στην απέξω τους Αμερικανούς στο ναυτικό.
          Άλλωστε σε αυτό το σενάριο (MEKO A200), τα ηλεκτρονικά (radar / ESM / sonar / CMS) θα είναι από την Γαλλική Thales, τόσο για τις 4 νέες όσο και τις 4 υπο εκσυγχρονισμό, οπότε είναι win – win για τρεις πλευρές.

          1. Γραφτούς τα διότι εγώ έχω βαρεθεί πλέον να ασχολούμαι με τις πεθαμένες [email protected]!!

            Ο CAMM ER είναι ακόμα υπό σκέψη από τους Ιταλούς ΕAΝ αναπτυχθεί για ναυτικές εφαρμογές!

            Ο CAMM έχει δοκιμασθεί σε quad packing στον MK41 όχι στον SYLVER!!

            Οι Γερμανοί μπορεί να πάρουν όλο το Ναυτικό πακέτο :

            MEKO A200

            Εκσυχρονισμός MEKO

            2 F123 ως ενδιάμεση λύση

            2 ?214? επιπλέον

            και game over!!

      2. Θεωρώ πως τελικώς θα πάμε (ορθσ κατ’ εμέ σε FDI). Παραυτά, η ΜΕΚΟ Α200 είναι το μόνο σχέδιο που εκτιμώ ως τίμιο από τους αντιπαθείς σε εμένα Γερμανούς.
        Και ας μην αποκλείουμε να δούμε 4 εκσυγχρονισμένες Τ23 ως ενδιάμεση λύση 10 – 15ετίας από το RN.

  2. Λοιπόν, επειδή όπως φαίνεται θα πάρουμε όπως λέει και ο Ασβός συγκεκριμένα καράβια, καιρός, είναι αυτό που λένε ότι αν δεν μπορείς να το αποφύγεις …..

    Οπότε καιρός είναι να αρχίσουμε λίγο μια ψυχοθεραπεία εδώ σαν τους ανώνυμους αλκοολικούς, και να απαλύνει ο ένας τα νεύρα του άλλου, και σιγά σιγά να βρίσκουμε κανένα θετικό στα καράβια αυτά για να κατέβει πιο εύκολα το πικρό χάπι…

    Τουλάχιστον πχ είναι γρήγορα, κάτι είναι και αυτό, επίσης όταν θα έχουμε αεροπορική υπεροχή λόγω Ραφάλ, θα κανονίζουν αυτά τα εχθρικά αεροπλάνα που πάνε προς τα πλοία μας, ενώ για αντίπαλα πλοία πάλι κανονίζουν τα Ραφάλ με τους Exocet (αν πάρουμε και το νέο μπλόκ ακόμη καλύτερα), άρα δεν χρειαζόμαστε πλοία που να είναι AAW ούτε να παίρνουν πολλούς αντιπλοικούς.

    Τα υποβρύχια θα τα κυνηγάνε τα Ρομέο και τα P3 (μην γελάτε) άρα ούτε ανθυποβρυχιακό χρειάζεται να είναι.

    Άρα χρειάζεται να είναι γρήγορα στα φανάρια και να έχουν καλές ζάντες αλουμινίου να πουλάμε μούρη. Κανονικά στην περίπτωση αυτή θα ήθελα τα καταμαράν, αλλά θα ζήσουμε και με τα άλλα.

    Μια χαρά, να αρχίσουμε να βλέπουμε και τα θετικά, τα πλοία αυτά είναι ακριβώς για να καλύψουν τις ανάγκες που απομένουν μετά την αγορά των Ραφάλ, Ρομέο και της αναβάθμισης των P3. Τι φαγωθήκαμε τόσο καιρό, τώρα το βλέπω πεντακάθαρα…

    1. Αν πάρουμε τράτες αφρικανικής ακτοφυλακής για 4 δις καλύτερα να παραδώσουμε τα κλειδιά του Αιγαίου στον wanna be σουλτάνο από σήμερα. Enough said με τα Playmobil σαπάκια.

  3. CΚ μακαρι να προχωρησει αυτο που λες διοτι προκειται για την πιο καλη προταση: 10 ΦΓ σχεδον στο ΙΔΙΟ επιπεδο εξοπλισμου ΚΑΙ 7 ΥΒ με ΑΙΡ. Βεβαια ο Αδωνης σε αλλον ιστοστοπο μιλησε μονο για 3 χωρες:
    https://www.el.gr/nea-taxh-2/adonis-georgiadis-treis-oi-pithanoi-pr/
    Ωστοσο δηλωση αξιωματουχου ηταν πως η μεριδα του λεοντος θα παει στη Γαλλια, και σωστα για εμενα. Οποτε 2.5δις τα Ραφαλ και 4 οι ΦΓ παμε στα 6.5, λογικο μου ακουγεται. Αν δε η παραγγελια αφορα ΦΡΕΜΜ και συνδυαστει με παραχωρηση ακομα 2 οπως ακουγεται ισως και με καμια ΛΑΦΑ τοτε παμε συνολο 12 ΦΓ

    1. Γαλλία και Ολλανδία λογικό μου φαίνεται οι Αμερικάνοι με τι;

      MMSC και ενδιάμεση λύση LCS;;

      Ότι χειρότερο μόνο η Πτήση θα χαρεί με μια τέτοια επιλογή!

      Σαφέστατα και η μερίδα του λέοντος πρέπει να πάει στη Γαλλία.

      Αν δεν ήταν η Γαλλία τώρα ο ήδη ανεξέλεγκτος Ερντογάν θα μας είχε καθίσει σε ένα στημένο τραπέζι (με την ευγενική χορηγία των φιλότουρκων Γερμανών) και βάζοντας δεκάδες ανύπαρκτά ζητήματα θα μας είχε φέρει σε πολύ δύσκολη θέση.

      Κατά τη γνώμη μου το πρόγραμμα των νέων φρεγατών πρέπει να πάει στη Γαλλία με προυποθέσεις.

      Την είσοδό τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά την πρόταση τους μιας καλά εξοπλισμένης Belharra (χωρίς scalp-naval) και σε λογική τιμή και ενδιάμεση λύση δύο FREMM είτε ακόμα καλύτερα τις δύο FREDA με προαίρεση αγορά τους.

      Ναι μεν θα «στερηθεί» τις δύο FREDA αλλά έχει και τις Horizon για να καλύψει το κενό ενώ ταυτόχρονα μπορεί να δώσει νέα παραγγελία στα ναυπηγεία της για άλλες δύο δικές της FREDA οπότε στηρίζει και τη ναυπηγική της βιομηχανία.

      Βέβαια και FREMM να είναι η ενδιάμεση λύση πάλι μας καλύπτει.

      Σε διαφορετική περίπτωση όπως έχω ξαναπεί Ολλανδία Damen Omega και ενδιάμεση λύση δύο Μ.

    2. Αν πάρουν οι Γάλλοι 1 δις για Ραφάλ, κανα μισό δις για πυραύλους FOS κτλ και 2,5 δις για Δύο Μπελάρες και ενοικίαση ενδιάμεσης λύσης (που να είναι καλά πλοία) φτάνει τα 4 δις.

      Οι ΗΠΑ έχουν πάρει 1,2 δις με τα Viper που μπορεί πχ να ανέβει στα 2 δις αν κάνουμε και τα άλλα. Μετά προσθέσεις και τα P3 (μισό δις), τα Ρομέο (μισό δις), την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ (μισό δις) και μια παραγγελία για 24 F-35 (2,5 δις), φτάνει τα 6 δις. Μια χαρά θα είναι.

      Νομίζω ότι όσο πιο γρήγορα δώσουμε την παραγγελία για τα F-35 τόσο καλύτερα, γιατί θα σταματήσει η πίεση για τα κρις κραφτ. Έτσι και αλλιώς δεν υπάρχει περίπτωση να μην πάρουμε F-35.

  4. Ο VL Mica NG λέγεται ότι θα έχει εμβέλεια μεγαλύτερη (40χλμ.;) και ίσως να ήταν μια καλή εναλλακτική για εμάς.

    Αν το δούμε καθαρά οικονομικά και ψυχρά τόσο μια υποψηφιότητα των MEKO A200 όσο και των Iver Huitfeldt είναι οι ποιο οικονομικές λύσεις και υπό προυποθέσεις θα μπορούσε να μας δώσει με τα 4 δις ευρώ (που είναι το κονδύλι για νέες φρεγάτες) ίσως και παραπάνω πλοία από τα τέσσερα του προγράμματος με τα ίδια χρήματα.

    Αν το κόστος των πλοίων είναι κοντά στα 400-450 εκατ. ευρώ (χωρίς όπλα, υποδομές και υποστήριξη) θεωρητικά θα μπορούσαμε με αυτά τα χρήματα να πάρουμε μέχρι και έξι νέες φρεγάτες.

    Βέβαια καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνει ανάμεσα στη MEKO A200 και την Iver Huitfeldt!

    H MEKO A200 έχει 3,700 τόνους εκτόπισμα και η Iver Huitfeldt 6,700 με ότι σημαίνει αυτό για έξτρα χώρους και δυνατότητες εξοπλισμού.

    Ναι μεν η Δανία δεν έχει το ειδικό βάρος της Γερμανίας αλλά και στο προηγούμενο εξοπλιστικό η γνωστή διπλωματία των εξοπλισμών δεν βοήθησε και το είδαμε αμέσως μετά με τα μνημόνια πόσο «σκληρή» ήταν η Γερμανία.

    Η διαχρονική φιλοτουρκική στάση των Γερμανών επίσης είναι γνωστή όπως και πως προσπαθούν να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την Ελλάδα σε ένα στημένο παιχνίδι.

    Η Δανία πάλι θα μπορούσε υποθετικά να προσφέρει έστω μια Iver Huitfeldt από τις δικές της ως ενδιάμεση λύση.

    Φυσικά το προαπαιτούμενο θα πρέπει να είναι η είσοδος τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ώστε να ναυπηγηθούν εδώ τα πλοία.

    Σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα ξανά τους Γερμανούς στα ναυπηγεία γνωρίζοντας το πρόσφατο παρελθόν.

    Αν πάμε σε καλύτερες φρεγάτες το ταβάνι είναι τέσσερις με βάση το κονδύλιο.

    Ποιες είναι αυτές οι φρεγάτες;

    Από τη Γαλλία με Belharra + ενδιάμεση FREMM και από Ολλανδία με Omega και ενδιάμεση λύση Μ.

    Η Ολλανδία ήδη έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πρόγραμμα και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

    Η Omega είναι φρεγατάρα και παραδοσιακά κατασκευάζουν αξιόπιστα πλοία.

    Στα επιπλέον θετικά η Omega είναι ένα πρόγραμμα με μεγάλες προοπτικές και θεωρητικά θα μπορούσαμε να μπούμε και εμείς ως εταίροι στο πρόγραμμα (Ολλανδία-Βέλγιο) και να επωφεληθούμε από μελλοντικές πωλήσεις.

    Η ενδιάμεση λύση των Μ είναι μια σχετικά καλή λύση και άμεση ενώ βάζουμε υποθήκη στο άμεσο μέλλον και για τις LCF.

    Η Γαλλία κρατάει μέχρι στιγμής τα χαρτιά της κλειστά ενώ θεωρώ σίγουρο που θα κατέβει με βελτιωμένη πρόταση μιας και τώρα μιλάμε για τέσσερις νέες φρεγάτες από τις αρχικά δύο.

    Η Γαλλία θα μπορούσε να κατέβει με μια πολύ δελεαστική πρόταση που κανείς δεν θα μπορούσε να αρνηθεί.

    Η πρόταση αυτή θα μπορούσε να περιλαμβάνει την είσοδό της στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ενδιάμεση λύση δύο FREMM είτε ακόμα καλύτερα FREDA και τέσσερις Belharra HN χωρίς τα scalp-naval μιας και το ρόλο της βαθιάς κρούσης θα αναλάβουν τώρα τα Rafale.

    Θεωρώ πως οι Γάλλοι έχουν κίνητρο να κάνουν μια δελεαστική πρόταση γιατί μπαίνοντας στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά βάζουν υποθήκη και για τα νέα υποβρύχια μελλοντικά.

    Από αυτούς θα εξαρτηθεί σε διαφορετική περίπτωση Ολλανδία Damen Omega και ενδιάμεση Μ.

    Οι Αμερικάνοι δεν έχουν πλοία για εμάς και η πρόταση τους για MMSC είναι αστεία όπως αστεία είναι και η ενδιάμεση λύση με LCS!

    Έχουν ήδη πάρει των εκσυγχρονισμό των F-16 σε Viper τα P-3 Orion τα ελικόπτερα Romeo κτλ.. και σύμφωνα με την κυβέρνηση στα αμέσως επόμενα χρόνια και 20-24 F-35.

    Στα ναυπηγεία Ελευσίνας μπορεί να δοθεί το πρόγραμμα των Θεμιστοκλήδων και ο εκσυχγρoνισμός των Meko.

    Πάντως το πρόγραμμα των νέων φρεγατών δεν πρέπει να «βαλτώσει» με δικαιολογία των ανοιχτό διαγωνισμό γιατί σύμφωνα με τις ανακοινώσεις θα υλοποιηθεί σε 5 ως 7 χρόνια!

    Πάρα πολλά.

    Χρειαζόμαστε νέα πλοία σύντομα.

    Ναι μεν ανοιχτός διαγωνισμός (και σωστά) αλλά οι διαδικασίες θα πρέπει να κινηθούν με ρυθμούς fast track.

    Εκτός και αν το ζητούμενο είναι να περνάει ο χρόνος και να ξεψειρίζουμε τη μαιμού.

    Κατά το γνωστό όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει.

    1. @Μιχαλης
      Μιας και λες για την Omega δείχνει να ξεκαθαρίζει το τοπίο για την διαμόρφωση των βελγοολλανδικων που χαρακτηριζόνται ως πλοία ASW με 16 κελιά και πυροβολα CIWS αλλά με το νέο συστημα hard kill αντιμετώπισης τορπιλών και συνδυασμό 2 ραντάρ αλλά στον ίδιο ιστό…
      Πράγματι ένα πολυ καλό πλοιο για κορμό του ΠΝ

      http://www.navalnews.com/naval-news/2020/06/dutch-mod-clears-path-for-the-m-frigates-replacement-expects-delays/

  5. Αυτό το άρθρο γιατί δεν εμφανίζεται πλέον στην λίστα άρθρων? Φαίνονται κάτι άσχετα με μηδέν σχόλια και παλιά, και μοιάζει να εξαφανίστηκε αυτό που προδήλως έχει περισσότερο ενδιαφέρον…

      1. Δεν έχει καλυφθεί, ούτε υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Όταν υπάρχει ροή ειδήσεων, όπως στη συγκεκριμένη κατηγορία ΑΜΥΝΑ, τα παλαιότερα άρθρα καλύπτονται. Όπως μπορείτε να δείτε φαίνονται οι 4 πρώτες ειδήσεις της κατηγορίας.

        1. Ευχαριστώ για την απάντηση.

          Το παρόν άρθρο δεν υπάρχει στην αρχική σελίδα και θα πρέπει να πας ΑΜΥΝΑ και ειδήσεις για να το βρεις.

        2. Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο και για την επισκεψιμότητα του site και για τους αναγνώστες:

          1) να υπάρχει λίγο «τεχνητή νοημοσύνη» στο πως κατανέμονται τα άρθρα και στην μαρκίζα και στην υπόλοιπη πρώτη σελίδα. Δηλαδή ένα άρθρο που δεν έχει μπει μαρκίζα αλλά έχει πολλά hits και σχόλια, σημαίνει ότι έχει πολύ ενδιαφέρον (ή μπορεί και όχι και να πιάστηκαν σε κανα διάλογο οι αναγνώστες, πιο σπάνιο). Θα έπρεπε να χτυπάει ένα flag στον διαχειριστή, να δει τα ποιοτικά του και αν πρέπει να το περάσει στην μαρκίζα, ή το αντίθετο, υπάρχουν στην μαρκίζα άρθρα που είναι βάσανο ή τα προσπέρασαν οι αναγνώστες.

          2) αν ένα άρθρο της πρώτης σελίδας για 1-2 μέρες δεν έχει σχόλια να φεύγει και να έρχονται τα ενδιαφέροντα. Αυτή την στιγμή εκτός μαρκίζας είναι πολλά άρθρα, εκ των οποίων μόνο 2 έχουν πάνω από 10 σχόλια και τα υπόλοιπα είναι μηδενικά ως 1-2 και πιάνουν χώρο από άλλα που είναι ενδιαφέροντα και είτε επειδή είναι σε λάθος κατηγορία ή κάτι, τα τρώει η λήθη. Σαν ένα χρηματιστήριο όπου είδηση που ανεβαίνει την ανεβάζει το σαιτ αν δεν τραβάει την τρώει η μαρμάγκα

          Φιλικά πάντα, σαν ένα feedback αν έχει κάποια χρησιμότητα.

    1. Δεν έχει καλυφθεί. Όταν υπάρχει ροή ειδήσεων, όπως στη συγκεκριμένη κατηγορία ΑΜΥΝΑ, τα παλαιότερα άρθρα καλύπτονται. Όπως μπορείτε να δείτε φαίνονται οι 4 πρώτες ειδήσεις της κατηγορίας.

  6. Ευχαριστουμε για το διαφωτιστικο αρθρο.

    Ιδου λοιπον, υπαρχουν πολυ καλες, οικονομικες φρεγατες γενικης χρησης των 3700 τονων, σαν αυτες που ηδη εχουμε, με πολυ προσιτη τιμη, καπου 400.000.000 το κομματι.
    Να προσθεσω οτι η ακρως επιτυχημενη γαλλικη κορβετα Gowind 2500 κανει 300.000.000 το κομματι, και εχει καλυτερο ανθυποβρυχιακο εξοπλισμο απο τους τενεκεδες που παει να μας φορτωσει ο Θείος Σαμ.

    Επιτελους να απαλλαγουμε απο την ψύχωση με τις αντιαεροπορικες φρεγατες, αλλα και απο την συνηθεια να αγοραζουμε απο συγκεκριμενο κρατος και εταιρεια για πολιτικους λογους.

    ΟΧΙ στις πανακριβες «αντιαεροπορικές φρεγάτες»
    ΟΧΙ στους υποεξοπλισμενους τενεκέδες του Θείου Σαμ και της «μαμάς»

    ΝΑΙ σε καλα , επιτυχηνενα πλοια γενικης χρησης, στην κατηγορια των 3000 τονων, σαν και αυτα που εχουμε απο το 1980, που τοσο καλα μας υπηρετησαν.

    Και αν θελετε πλοια το 2024 και οχι το 2032, ξεχαστε τις ναυπηγησεις στην Ελλασα.

    1. Θεωρώ για τους λόγους που ανέφερα σε άλλα μου σχόλια πως η Γερμανική επιλογή είναι κάκιστη.

      Ότι πληρώνεις παίρνεις.

      Το «φθηνό» δεν είναι πάντα και καλό.

      Όσες φορές προσπάθησα να γλιτώσω χρήματα αγοράζοντας κάτι «φθηνό» στο τέλος μου βγήκε ακριβότερα.

      Όσον αφορά τα ναυπηγεία μας όποιος κερδίσει το πρόγραμμα των νέων φρεγατών θα πάρει και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και θα δουλέψουν με καθαρά αξιοκρατικά κριτήρια.

      Το «πρόβλημα» στα ναυπηγεία μας όπως και σε όλες τις κρατικές πολεμικές βιομηχανίες ήταν οι πολιτικοί.

      Διόριζαν άσχετους με το χώρο ως διοικητές υπεράριθμο προσωπικό για να βολέψουν κομματικούς ακόμα και οι συνδικαλιστές δικοί τους ήταν και έπαιζαν το παιχνίδι τους.

      Και αυτό δεν συνέβη μόνο με τις κρατικές πολεμικές βιομηχανίες αλλά με όλες τις κρατικές επιχειρήσεις.

      Από τη στιγμή που στα ναυπηγεία θα μπει στρατηγικός επενδυτής αυτός που θα πάρει το πρόγραμμα αλλάζουν όλα!

  7. Και ένα γενικό σχόλιο σε σχέση με την φιλότουρκη Γερμανία όπου αποδεικνύει πως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους δώσουμε το πρόγραμμα των νέων φρεγατών.

    Έχουμε και λέμε.

    Η Ελλάδα (όπως και η Κύπρος) είναι κράτη μέλη της Ευρώπης και του Ευρώ.

    Λογικά θα ήταν και προς των συμφέρον της Ευρώπης (όπου τα κλειδιά κρατάει η Γερμανία) να υποστηρίξουν με όλες τους της την Ελλάδα σε σχέση με την Τουρκία (που δεν είναι καν μέλος της)τόσο στις θαλάσσιες ζώνες (ΑΟΖ) όσο και στα χωρικά ύδατα.

    Όσο ποιο μεγάλες είναι οι οικονομικές ζώνες της Ελλάδας (ΑΟΖ) αυτόματα μεγαλώνει και η επιρροή της Ευρώπης.

    Τα οφέλη είναι προφανή.

    Ο υποθετικός πλούτος που υπάρχει θα έχει όφελος και η Ευρώπη συνολικά.

    Πιθανά κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου δυναμώνει και δημιουργεί μια ασφάλεια στην Ευρώπη αφού δύο κράτη μέλη της (Ελλάδα και Κύπρος) θα μπορούσαν να καλύψουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης ακόμα και σε περιόδους κρίσης.

    Και προφανώς δεν ζητάω να μας στηρίξει η Ευρώπη για να πάρουμε κάτι που δεν μας ανήκει με βάση το διεθνές δίκαιο αλλά αυτά που μας ανήκουν.

    Παρόλα αυτά καμία στήριξη ουσιαστική δεν υπάρχει (με ευθύνη κυρίως των φιλότουρκων Γερμανών) ενώ ήδη θα έπρεπε να έχουν επιβληθεί αυστηρές οικονομικές κυρώσεις στην Τουρκία όπου εδώ και μήνες παραβιάζει κατάφωρα τόσο την κυριαρχία της Ελλάδας όσο και της Κύπρου δύο κράτη μέλη!

    Οι κύριες εξαγωγές της Τουρκίας κατευθύνονται στην Ευρώπη.

    Με ένα εμπάργο που θα τους είχε επιβληθεί ή μεγάλες οικονομικές κυρώσεις σήμερα ο Ερντογάν δεν θα τολμούσε να κάνει αυτά που κάνει.

    Αυτό αποδεικνύει ξεκάθαρα πόσο ισχυρά είναι τα συμφέροντα των Γερμανών διαχρονικά με τους Τούρκους και εκ των πραγμάτων δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δοθεί το πρόγραμμα των νέων φρεγατών στη φιλότουρκη Γερμανία.

    Είτε το πολιτικό προσωπικό θα ξυπνήσει και θα επενδύσει σε αξιόπιστες συμμαχίες (βλέπε Γαλλία) είτε θα πάρει μέρος σε ένα στημένο παιχνίδι «διαπραγματεύσεων» (με την ευγενική χορηγία των Γερμανών) και θα γελοιοποιηθεί ενώ και η Ελλάδα θα χάσει κυριαρχία.

    1. Να συμπληρώσω

      Αυτό που βλέπουν ξένοι αναλυτές και περιγράφουν «διακριτικά» αλλά και εμείς εδώ που συζητάμε δεν μπορεί να μην το βλέπει το πολιτικό προσωπικό.

      https://hellasjournal.com/2020/09/makron-enantion-erntogan-me-tin-ouasigkton-apousa-ke-to-verolino-adiaforo-o-kliros-pefti-sto-parisi/

      Αμερική απούσα και η Γερμανία αδιάφορη για την Ανατολική Μεσόγειο και μόνο η Γαλλία σηκώνει το ανάστημα.

      Αυτά για να έχουμε μια εικόνα για το που πρέπει να πάει το πρόγραμμα των νέων φρεγατών.

      Και οι λογαριασμοί δεν μπορεί να είναι τρεις το λάδι τρεις το ξίδι.

      Ναι μεν φθηνότερη η MEKO A200 (και χαμηλότερων επιδόσεων όμως) αλλά η διπλωματική στήριξη που παρέχει η Γαλλία αυτή τη στιγμή είναι ανεκτίμητη!

  8. AΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΟΥΤΕ ΣΦΑΙΡΑ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ,ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΧΟΝΤΡΙΝΩ ΚΑΙ ΠΩ ΠΟΥΛΗΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΛΛΑ….Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΟ 40′ ΜΟΝΟ ΤΟ 22′ ΗΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *