Την Τρίτη, η Αμερικανική Αεροπορία εξέδωσε σημείωση σύμφωνα με το οποίο θέλει ένα νέο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού (KC-Y), ως ενδιάμεση λύση, μεταξύ του KC-46A Pegasus και του επόμενης γενιάς αεροσκάφους εναέριου ανεφοδιασμού KC-Z, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews». Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει ένα «ώριμο» αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού για την προμήθεια 140-160 μονάδων με ρυθμό παραδόσεων 15 αεροσκαφών (KC-Y) ανά έτος, από το 2029 και μετά, έτος που θα ολοκληρωθούν οι παραλαβές των 179 KC-46. Η απόκτηση των 140-160 KC-Y θα επιτρέψει την ταχύτερη απόσυρση των KC-135, τα οποία θα είναι περίπου 70 ετών το 2029. Το σχετικό αίτημα για προτάσεις (RFP) αναμένεται να εκδοθεί το 2022, ενώ η τελική λίστα των απαιτήσεων βρίσκεται υπό σύνταξη.

Βασική απαίτηση της Αμερικανικής Αεροπορίας είναι η όποια πρόταση να αφορά σε αεροσκάφος σε παραγωγή και όχι υπό ανάπτυξη. Εκ των πραγμάτων το αμερικανικό πρόγραμμα δημιουργεί προσδοκίας στην ευρωπαϊκή Airbus και το A330 MRTT. Από την άλλη, ο Mike Hafer, Διευθυντής Παγκόσμιων Πωλήσεων της Boeing, δήλωση ότι η εταιρία θα προτείνει το KC-46 για το πρόγραμμα KC-Y. Υπενθυμίζουμε ότι η Airbus είχε συνεργαστεί με τη Lockheed Martin στο πρόγραμμα KC-X, το οποίο τελικά κέρδισε η Boeing με το KC-46. Αρχικά η Airbus συνεργάστηκε με την Northrop Grumman και κέρδισε το πρόγραμμα το 2008, αλλά η Boeing κινήθηκε νομικά, κέρδισε και ανέτρεψε την απόφαση. Τελικά η Northrop Grumman αποσύρθηκε από το διαγωνισμό το 2010 και έτσι η Boeing κέρδισε το συμβόλαιο. Ωστόσο, το πρόγραμμα KC-46 δεν εξελίχθηκε ομαλά με την Boeing να έχει καταγράψει ζημίες $ 5 δισεκατομμυρίων, λόγω των προβλημάτων που έπρεπε να διορθώσει με δικά της έξοδα.

Comments

  1. Αυτή η χώρα δεν θα πεινάσει ποτεΑς είναι καλά το πρώην έγκυρο περιοδικό που πετάει σανό με το τουλουμι. Τι να τα κάνουμε τα πλοία αέραμυνας θα Κατσαρουμε τα πλοιάρια με πυραύλους αεράμυνας σημείου στην Μεσόγειο να παίζουν τένις. Αρθρογραφία πέραν πάσης λογικής πλεον

    1. @MAXIMUS LOK

      1. τρικινητήρια=ασύμφορα αεροσκάφη ΚC-10 στην καλύτερη 34 ετών; Τι είμαστε, μάντρα ή παλιατζίδικο;;;
      2. Τα 17 C-130 που ήδη διαθέτουμε, δεν επαρκούν για τις αερομεταφορές μας και έχουμε και 8 C-27J να υποβοηθούν την ήδη τραγική κατάσταση γιατί τα C-130 είναι σε παρωχημένες εκδόσεις τύπου Β/Η και όχι στη νέα γενιά των J! Επίσης μπορούν να ανεφοδιάσουν, με μετατροπή, μόνο τα Rafale, κεθώς υποστηρίζουν μόνο το σύστημα Probe-and-drogue και όχι το Boom.

  2. 1. Τα νούμερα των ΗΠΑ ζαλίζουν, άλλες χώρες μιλάνε για 2-3 και αυτοί μιλάνε σε εκατοντάδες, η διαφορά μεγεθών είναι χαοτική.

    2. Αν και θα χρειαζόμασταν κανα 2-3 σε περίπτωση σύρραξης, σε περίοδο ειρήνης θα τα έβλεπα να κάθονται στο αεροδρόμιο και να μην κάνουν τίποτα, οι ώρες που θα έγραφαν θα ήταν ελάχιστες.

    3. Λόγω του (2) ανωτέρω, η καλύτερη λύση για εμάς θα ήταν να μπαίναμε σε ένα πρόγραμμα από κοινού αγοράς με άλλες χώρες για καινούργια αεροσκάφη και που θα τα χρησιμοποιούσαμε σε καμιά άσκηση κτλ, ενώ αν προέκυπτε σύρραξη σε καποια από τις χώρες θα υπήρχε συμφωνία ότι τα παίρνει αμέσως αυτή. Πολύ μικρότερο κόστος και τα αεροσκάφη δεν θα κάθονται. Θα έπρεπε να ήταν από τα πρώτα κοινά ευρωπαϊκά προγράμματα.

      1. Η ΕΕ να μας βάλει κυρώσεις?

        Αυτό δεν νομίζω ότι γίνεται θα ήταν παντελώς αρρωστημένο και υποθέτω ότι στα πολεμικά συστήματα θα καλύπτεται και συμβατικά/νομικά.

        Στην απίθανή/αδύνατη τέτοια περίπτωση στέλνεις μια καταδρομική όπως οι Ισραηλινοί κάποτε στην Γαλλια που έκλεψαν τις ΤΠΚ και τα φέρνεις εκεί που συμβατικά πρέπει να είναι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *