H πρόταση των Καναδών της CAΕ επανέρχεται για την Αεροπορική Εκπαίδευση της ΠΑ. Ο Αντιπρόεδρος της CAE Defence & Security, Marc Olivier Sabourin, παρουσιάζει το όραμα της Καναδικής Κυβέρνησης και της CAE για την υλοποίηση του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης της ΠΑ υπό Νατοϊκή πιστοποίηση.

Σύμφωνα με την CAE πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση που προσφέρει ξεκάθαρα πλεονεκτήματα καθώς:

–  Προέρχεται από την CAE, τον παγκόσμιο ηγέτη στην εκπαίδευση για πάνω από 70 χρόνια, με περισσότερα από 65 εκπαιδευτικά κέντρα σε 35 χώρες.

–  Είναι η μόνη που μπορεί να εξασφαλίσει την πιστοποίηση του Εκπαιδευτικού Κέντρου στα πρότυπα του ΝΑΤΟ, προσφέροντας καθοριστικά στρατηγικά και πολιτικά πλεονεκτήματα στη χώρα μας, και εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις για την υλοποίηση της πρωτοβουλίας ΝΑΤΟ Flying Training in Europe (NFTE) που η Ελλάδα υπέγραψε την περασμένη εβδομάδα.

–  Βασίζεται στο πρότυπο του αντίστοιχου Νατοϊκού Κέντρου Εκπαίδευσης στον Καναδά (NFTC), το οποίο η CAE λειτουργεί με εξαιρετική επιτυχία σε συνεργασία με την Αεροπορία του Καναδά.

– Παρέχει την εγγύηση καλής λειτουργίας από την Καναδική κυβέρνηση, μαζί με πληθώρα από οικονομικά, αναπτυξιακά και πολιτικά οφέλη για τον τόπο.

Η ΠΑ έχει εξετάσει δύο βασικές επιλογές. Η πρώτη είναι η εμπλοκή ενός ιδιωτικού φορέα και συγκεκριμένα της Καναδικής εταιρείας CAE η οποία θα μισθώσει αεροσκάφη Μ-345 και θα εξασφαλίζει διαθεσιμότητες άνω του 75% ώστε να εξασφαλίσουν τη ΠΑ καθώς και χρήση εξομοιωτών.

Η πρόταση των Καναδών είναι ακριβή. Πολύ ακριβή. Έχει κόστος περί τα 70 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση και για τον απειροελάχιστο προϋπολογισμό του ΓΕΑ τα χρήματα αυτά είναι πάρα πολλά. Οι Καναδοί ισχυρίζονται πως το ποσό αυτό θα καλύπτει το σύνολο της αεροπορικής εκπαίδευσης τελικού σταδίου με αρκετές ώρες για τους Έλληνες Ίκαρους και παράλληλα θα διαθέτουν πολύ καλές διαθεσιμότητες με πλήρη τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών. Επίσης, θα προχωρούσαν σε ανάληψη της εφοδιαστικής υποστήριξης των αεροσκαφών βασικής εκπαίδευσης T-6A Texan II και του Επίγειου Εκπαιδευτικού Συστήματος (GBTS).

Το υπέρογκο κόστος των 70 εκατομμυρίων ευρώ δύναται να μειωθεί εφόσον η Καλαμάτα δεχθεί και άλλες χώρες ώστε να γίνει ένα διεθνές κέντρο ευρωπαϊκής εκπαίδευσης. Στο ΓΕΑ κρατάνε μικρό καλάθι για το παραπάνω σενάριο και δεν ελπίζουν σε προσέλευση άλλων χωρών.

Η δεύτερη επιλογή είναι η ΠΑ να προμηθευτεί ένα νέο εκπαιδευτικό ώστε να αντικαταστήσει η ίδια τα παλαιά αεροσκάφη Τ-2. Διακαής πόθος της ΠΑ ήταν και είναι το Μ-345 ή το Μ-346. Το Μ-346 θα μπορούσε να ενταχθεί ως ελαφρύ μαχητικό και απόρροια των όπλων και των συστημάτων καθώς και του ραντάρ ηλεκτρονική σάρωσης που φέρει θα μπορούσε να αποδειχθεί υπέρ πολύτιμη προσθήκη. Η ΠΑ είδε τα Ισραηλινά Μ-346 από τα οποία οι Ισραηλινοί έχουν μείνει εξαιρετικά ευχαριστημένοι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η Πολωνία έχει καταβάλει το ποσό των 395 εκατομμυρίων ευρώ (500 εκατομμύρια δολάρια κατά προσέγγιση…) για 12 αεροσκάφη M-346. Σε αυτό περιλαμβάνεται υποστήριξη (δεν έχει διευκρινιστεί για ποιο χρονικό διάστημα), αλλά και το σύνολο των εκπαιδευτικών υποδομών και εκπαιδευτικού εξοπλισμού στο έδαφος (προσομοιωτές και CBTI/Computer Based Training Instruction). Το Ισραήλ από την άλλη πλευρά κατέβαλλε ένα δισεκατομμύριο δολάρια για την προμήθεια 30 Μ-346. Με βάση στοιχεία που έχει δώσει στη δημοσιότητα, το μερίδιο της Finnmecanica από αυτή τη συμφωνία, ανήλθε σε 600 εκατομμύρια δολάρια, δεδομένου ότι στη συμφωνία περιλήφθηκε η παράδοση δύο αεροσκαφών G550 CAEW Eitam, στην Ιταλική Αεροπορία…

Να σημειωθεί ότι πολλοί Έλληνες Ίκαροι έχουν ολοκληρώσει το προκεχωρημένο-επιχειρησιακό στάδιο της εκπαίδευσής τους στο MB-339C/D της Ιταλικής Αεροπορίας, ενώ Ιταλοί συνάδελφοί τους έχουν αντίστοιχα ολοκληρώσει το αρχικό-βασικό στάδιο με το T-6A στην 120 ΠΕΑ. Η ανταλλαγή αυτή βέβαια δεν συμπεριέλαβε το σύνολο των Ελλήνων Ικάρων δεδομένου ότι δεν επιλέγονται όλοι για να επανδρώσουν μαχητικά… Το ζήτημα όμως της αντικατάστασης των T-2E εξακολουθεί να υφίσταται. Δεν έχει προκύψει πρόσφατα αλλά είναι ζητούμενο τα τελευταία 15 με 20 χρόνια…

Η εκτίμηση μας είναι πως η ΠΑ πρέπει να αποκτήσει ένα αριθμό εκπαιδευτικών αεροσκαφών αποτελούμενο από 20-30 αεροσκάφη όπως το Μ-346 όπου εκτός από εκπαίδευση θα προσφέρουν και μια πλατφόρμα πολλαπλών χρήσεων και ρόλων εξοπλισμένη με σύγχρονα όπλα και ατρακτίδια.

Mπορεί να λάβει χώρα αριθμητική ενίσχυση της ΠΑ με έμφαση στα ελαφρά μαχητικά τα οποία δύναται να αναλάβουν επιχειρησιακό έργο από τα κύρια μαχητικά. Και κυρίως γιατί παρουσιάζουν χαμηλό κόστος απόκτησης και μικρό κόστος κύκλου ζωής.

Στο ελληνικό επιχειρησιακό περιβάλλον και ιδίως στο νησιωτικό, ελαφρά μαχητικά αεροσκάφη θα ήταν πραγματικά χρήσιμα, δεδομένου ότι κάτω από το επίπεδο των 15.000 ποδών μπορούν να προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες σε πλειάδα ρόλων. Μπορούν επί παραδείγματι να αναλάβουν την προσβολή αποβατικών μονάδων του αντιπάλου, αποτρέποντας με πολλούς τρόπους τη δημιουργία προγεφυρωμάτων ή αεροπρογεφυρωμάτων. Έχουν επίσης της δυνατότητα να εκτελέσουν αποτελεσματικά αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (CAS), αποστολές εντοπισμού και κατάρριψης επιθετικών και μεταφορικών ελικοπτέρων και UAV/UCAV, αεράμυνα σημείου, προστασία αεροπορικών μονάδων υψηλής αξίας όπως τα ΑΣΕΠΕ αλλά και αποστολές αεροπορικής κάλυψης εχθρικών επιθετικών ενεργειών σε συγκεκριμένες περιοχές. Απαλλάσσοντας έτσι μεγαλύτερα και βαρύτερα οπλισμένα μαχητικά από αυτές τις επιχειρησιακές υποχρεώσεις… Οι οποίες δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι απαιτούν σημαντική δύναμη εναέριων μέσων.

Και φυσικά: αποστολές ναυτικής κρούσης με Marte ER βλήματα από Μ-346.

Το Μ-346FA Master παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2017. Ενσωματώνει σύστημα ελέγχου πτήσεως Fly-By-Wire τεσσάρων καναλιών, καθώς έχει κριθεί, από πλευράς αξιοπιστίας και αντοχής σε πλήγματα, απόλυτα επαρκές και για τη διενέργεια πολεμικών επιχειρήσεων. Η μεταφερόμενη ποσότητα καυσίμου παραμένει ίδια εσωτερικά και εξωτερικά (τρεις δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας 630 λίτρων έκαστη), ενώ οι φορείς ανάρτησης οπλισμού-φορτίων, είναι τρεις σε κάθε πτέρυγα. Πέραν του βασικού αισθητήρα, του ραντάρ Grifo-M, το οποίο πρόκειται να αντικατασταθεί από το ραντάρ Grifo-E, τεχνολογίας AESA, το M-346FA εξοπλίζεται με σύστημα ζεύξης δεδομένων Link-16, καθώς και με το ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας DASS (Defensive AIDS Sub-System).

Το DASS περιλαμβάνει δέκτη προειδοποίησης εγκλωβισμού από ραντάρ (RWR : Radar Warning Receiver), σύστημα προειδοποίησης επερχόμενων πυραύλων (MAWS : Missile Aproach Warning System), καθώς και εκτοξευτές θερμοβολίδων και αερόφυλλων. Στον εξοπλισμό αποστολής περιλαμβάνονται επίσης σύστημα IFF, συστήματα ασφαλών επικοινωνιών, παρεμβολέας (Jammer), όχι ενσωματωμένος στο αεροσκάφος, αλλά σε μορφή ατρακτιδίου, ενώ πλέον υπάρχει και η δυνατότητα χρήσης των ατρακτιδίων Litening-5 και RecceLITE.

Ενδεικτικά σας παραθέτουμε τις παρακάτω φωτογραφίες μας από το Paris Air Show 2019:

Στη πλειάδα όπλων που μπορεί να φέρει συγκαταλέγονται επίσης: βόμβες GBU-12 Paveway II, GBU-49 Enhanced Paveway II αμφότερες των 500 λιβρών, GBU-38 JDAM των 500 λιβρών, βόμβες GBU-39/B καθώς και AIM-9 Sidewinder για αυτοπροστασία.
Έχει μέγιστη ακτίνα τα 2.590 χιλιόμετρα. Μπορεί να απογειώνεται από 320 μέτρα διάδρομο και να προσγειώνεται σε 470 μέτρα διάδρομο. Φέρει το ατρακτίδιο Litening.

Tα αεροσκάφη φέρουν το ραντάρ Grifo 346 ενώ μπορούν να φέρουν και AESA το Grifo E.

Comments

  1. Οι Ίκαροί μας αξίζουν επιτέλους λίγη αγάπη απ το πολιτικό σύστημα. Και οφείλουμε να τους παρέχουμε ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΥΝΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και όχι μόνο. Πραγματικά.

    1. δλδ συμφωνώ εμφατικά με την πρόταση του άρθρου πως πρέπει να αγοραστεί ικανοποιητικός αριθμός μοντέρνων εκπαιδευτικών όπως το M-346FA, και να να πετάνε φυσικά.

  2. Το κοστος ενος τετοιου εκπαιδευτικου, το οποιο κανει και για ελαφρυ μαχητικο, δεν ειναι μικρο, αλλα ουτε και παραλογο. 33.000.000 $$ η μοναδα. Σκεφτειτε οτι τα F-16 που πηραμε το 2005 καμανε τοτε 40.000.000 $$ εκαστο, που σε σημερινες τιμες ειναι 52.000.000 $$.

    Ο Κουλός δε δινει λεφτα για εκπαιδευτικο, και (παριστάνει οτι) θελει F-35 των 160.000.000 $$ το κομματι ! Βγαλε ακρη……….

    Αληθεια, δεν γινεται να μετασκευαστουν τα παλαια F16 Block 30 σε εκπαιδευτικα με χαμηλο κοστος; Το ειχε κανει η Τουρκια .

    Το ΓΕΑ εχει ευθυνες. Δεν εκανε καλη διαχειριση. Πηρε υπερβολλικα πολλα Τ6 Texan προ 20ετιας. Αν επαιρνε λιγοτερα, και αγοραζε και 5-6 λιγοτερα F16, θα ειχε λεφτα και για εκπαιδευτικο προωθημενης εκπαιδευσης.

      1. Θυμασαι βεβαια ποιός ειπε πρωτος αυτο με την «ιστορικη ευθανασια» ετσι;
        Ο μεγαλος Παναγιωτης Κονδυλης, στο περιφημο «Επιμετρο» της «Θεωριας του Πολεμου» , το 1997.

  3. ΠΑ θέλει LIFT όχι ελαφρύ μαχητικό, που δεν νομίζω ότι μπορεί να προσφέρει κάτι παραπάνω από Mirage και F-16.

    Τώρα για τα 70εκ. είναι αρκετά χρήματα δεν νομίζω ότι μπορεί να τα διαθέσει η ΠΑ. Ασε που τέτοια τάξης χρήματα θα μπορούσαν να αγοραστούν νέα αεροσκάφη.

    20 Μ-346 LIFT ή κάτι αντίστοιχο με μια μακροχρόνια αποπληρωμή ειναι η λύση, να ξεμπερδεύουμε για 30 χρόνια.

  4. Έκτός από το M-346 η αγορά έχει και άλλα εκπαιδευτικά σε αυτή την κατηγορία αν θυμάμαι καλά (δεν είμαι ειδικός του θέματος), πχ το Κορεάτικο (T-50), ενώ διάφορα είχαν κατέβει και σε διαγωνισμό για αντίστοιχο αεροσκάφος στην Αμερική (που το κέρδισε το Τ-7Α αλλά είχε και άλλα αξιόλογα). Σε τι τιμή τα δίνανε?

    Με 70 εκατ τον χρόνο (δεν μας λέει το άρθρο για πόσα αεροσκάφη), φαίνεται ότι χαλαρά θα μπορούσαμε να αγοράσουμε μια 20αριά με 10ετής FOS (ή και μεγαλύτερη), ενώ το κόστος των 30-35 εκατ ανά αεροσκάφος (το wiki αναφέρει 20 εκατ βέβαια) μου φαίνεται κομμάτι τσιμπημένο, κανονικά με τόσα παίρνεις ένα Sukhoi και όχι ένα εκπαιδευτικό, ίσως στο κόστος τους βάζουν ένα σωρό υποδομές. Αν σκεφτεί κάποιος ότι 10Χ70=700 τότε με πχ 550 αγοράζεις έναν αριθμό και τα υπόλοιπα υποδομές και FOS και πληρώνεις σε δόσεις.

    Επίσης το Τ-7Α της Αμερικής είναι σχεδιασμένο από την Saab και η Saab έχει δείξει στο παρελθόν ότι μπορεί να προτείνει έξυπνες χρηματοδοτικές λύσεις, πχ να το νοικιάζει σε στυλ leasing και με πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

  5. Ας κανουμε εναν απλο υπολογισμο.

    Με 70 εκατομμυρια το χρονο, σε 10 χρονια θα εχουμε πληρωσει 700 εκατομμυρια, και δεν θα εχουμε ουτε 1 εκπαιδευτικο αεροσκαφος για δειγμα.

    Αντιθετως, αν αγορασουμε 20-25 αεροσκαφη, με κοστος 700 εκατομμυρια, σε 10 χρονια θα τα εχουμε αποπληρωσει και θα τα αεροσκαφη θα ειναι δικα μας.

    Η λυση ειναι προφανης.

    1. πράγματι.
      Το επιχείρημα των Καναδών είναι πως αν καταφέρουν και φέρουν άλλες αεροπορίες να εκπαιδευτούν ενα μέρος του κόστους θα καλυφθεί απο αυτές.
      Αν δεν όμως…

  6. Αυτό αποδεικνύει πως όλα τα αναγκαία εξοπλιστικά προγράμματα έχουν πάει πίσω και τώρα η κατάσταση δεν συμμαζεύεται με τίποτα από τη στιγμή που και η τωρινή κυβέρνηση είναι της λογικής «θα το ρισκάρουμε» είτε ετοιμάζουν στο παρασκήνιο (το πιθανότερο) ένα ξεπούλημα στην κυριαρχία της χώρας και συνεκμετάλλευση.
    Ήδη ο φιλοκυβερνητικός Τύπος της Τουρκίας πανηγυρίζει μετά την συνομιλία Μητσοτάκη-Ερντογάν και μιλάνε για λευκή σημαία που σήκωσε ο Μητσοτάκης!

    Οι διαρροές των λαγών συνεχίζονται με τον σύμβουλο του Μητσοτάκη Διακόπουλο όπου ούτε λίγο ούτε πολύ προτείνει «συμβιβασμό».

    Βγάλανε στο πανέρι την Ελλάδα και την ξεπουλάνε για να έχουν την ησυχία τους και να συνεχίσουν να λεηλατούν τη χώρα με την ησυχία τους.

    Σύμφωνα με την φιλοκυβερνητική Πτήση ο εκσυγχρονισμός των Meko πάει για το 2021 και αν και εφόσον και βλέπουμε.

    Καλά κρασιά.

    Πληροφορίες από Τα Νέα λένε πως θα κλείσει μέσα στον Ιούλιο η συμφωνία για δύο Belharra.
    Θα δημιουργήσουν δηλαδή υποδομή (κόστους εκατοντάδων εκατομμυρίων) για νέα όπλα κτλ. μόνο για δύο πλοία;
    Θα είχε μια λογική η αγορά 2+2 ώστε και το συνολικό κόστος να μειωθεί και να υπάρξουν μεγαλύτερα πιθανά ανταλλάγματα.
    Τσαπατσουλιά παντού.
    Την ίδια στιγμή ακούμε για προμήθεια και 4 φρεγατών παράγωγου των LCS (MMSC) και η ερώτηση είναι το Πολεμικό Ναυτικό συμφωνεί με αυτήν την κάκιστη επιλογή ή δεν το ρωτάει κανείς;
    Κατά την άποψη μου είτε θα πρέπει να πάμε σε 2+2 Belharra και να ζητήσουμε ενδιάμεση λύση δύο FREMM με προαίρεση αγοράς σε συμφωνημένη τιμή.
    Είτε την FFGX αν οι Αμερικάνοι έχουν κάποια ενδιάμεση λύση δύο Arleigh Burke είτε Tico.

    Είτε συνδυασμό των παραπάνω.

    Και μιας και το DR είναι αξιόπιστο αμυντικό site μήπως υπάρχει κάποιο νεότερο ή κάποια πληροφορία σχετικά;

    1. Δεν υπαρχει περιπτωση για AB & Tico. Αμφοτερα τα χρειαζεται το usn, ειδικα τα ΑΒ και θα τα δουλευει μεχρι να λιωσουν. Μονο εδω καθομαστε και λεμε χαζομαρες για αυτα τα πλοια. Ας μην τα λεμε 100 φορες. Θα δουμε ΑΒ , οσο θα δουμε κσι αεροπλανοφορο. Εχουν παρει φωτια τα οπισθια των Αμερικανων στον Ειρηνικο και θα αφησουν τα ζωτικα τους συμφεροντα για να ικανοποιησουν ονειρωξεις ελληνων πολιτων.

      Τα δε lcs mmsc και τα λοιπα παραγωγα τους ειναι κακιστα πλοια. Χιλιες φορες sigma της damen και meko. Πιο φτηνες λυσεις, καλυτερα πολεμικα. Το προβλημα ειναι οτι δεν τα πασαρει η LM.

      1. Προφανώς αυτό είναι το πρόβλημα στην Ελλάδα.
        Όπου δεν έχει έστω συμμετοχή η ΛΜ δεν μας ενδιαφέρει να ασχοληθούμε, η το περιπλέκουν ώστε να φαίνεται ασύμφορο και ακατάλληλο, αφού έχουμε καταντήσει τσιφλίκι της εταιρίας που θέλει να έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα για προμήθειες υλικού στην Ελλάδα.
        Λογικά δεν θα έπρεπε κάν να απασχολούν τα LCS και οι παραλλαγές αυτών τους αρμόδιους και την πολιτική στην Ελλάδα, αλλά έχουμε φτάσει σε επίπεδο να συζητάμε την κάθε πατάτα και να την θεωρούμε και υποψήφια επειδή έτσι συμφέρει την εταιρία που πιέζει στο παρασκήνιο για προμήθειες υλικού.

  7. Καλά έχει πλάκα, τώρα διάβαζα σε άλλο site ότι σκέφτονται να πουλιόταν τα ναυπηγεία με προίκα ανάθεση έργου για το ΠΝ, όπως πχ άλλα δύο υποβρύχια με 1 δις ευρώ. Αν σ αυτά προσθέσουμε και τις δύο Μπελάρες και επιπλέον αγορές που είναι βέβαιο ότι κάποτε θα χρειαστούν, μιλάμε για απίστευτα ποσά, που αν πχ τα είχε πάρει η αεροπορία θα ήταν κυρίαρχη για τα επόμενα 30 χρόνια.

    1. Και κάτι που με σόκαρε σε εκείνο το άρθρο. Σαν φωτό είχε σε μια από τις δεξαμενές του ένα πλοίο που μου θύμιζε το Αβέρωφ. Ήταν το Αβέρωφ όντως?

      Να πω την αλήθεια, ικανοί είμαστε να ανακοινώσουμε εκσυγχρονισμό με Αβέρωφ up (grade), μου φαίνεται όσο πάει έχει πιο πολλές πιθανότητες από το ΜΕΚΟ up (ίσως η φωτό είναι όταν του έκαναν κάποια συντήρηση για να μπορεί να ταξιδεύει πχ ως την Θεσσαλονίκη, όμορφα ήταν τα πλοία παλιά, ενώ οι σειρές κανονιών ήταν πάντα εντυπωσιακές)

  8. Οπως αναφέρθηκε και απο αλλους φιλους της άμυνας, η μονη συμφέρουσα λύση ειναι αυτή της αποκτησης δικών μας M346 FA. 30-40 τεμάχια και όλα με διττο ρόλο και τον ανάλογο εξοπλισμό. Δεν ειναι κακό να ονειρευεται κανεις. Ετσι;

  9. Όλα δείχνουν πως προς το 2030nπάμε για μια αεροπορία με γύρω στα 150 μαχητικά max
    85 F16V
    24 2000-5
    38 F16B50
    10? F35?
    B30?
    EGM?

    Πόσους χειριστες για μαχητικά πρέπει να εκπαιδεύονται το χρόνο για ένα τέτοιο στόλο?
    15? 20? 30?
    Με τέτοιο αριθμό χειριστών προς εκπαίδευση δεν συμφέρει η αγορά νέου εκπαιδευτικού

    Πρέπει μετά το στάδιο των T-6 όσοι επιλέγονται για μαχητικά:

    είτε να αποστέλνονται σε σχόλιο του εξωτερικού όπως έχουν επιλέξει άλλες αεροπορίες

    είτε να αγοράσουμε το service by the h από κάποια εταιρία

    Ούτε αγορές εκπαιδευτικών ούτε δημιουργία υποδομών για νέο τύπο

    Υπενθυμίζω πως δεν είναι μονο η αγορά αλλα και η FOS και το life cycle cost!

    1. «Όλα δείχνουν πως προς το 2030 πάμε για μια αεροπορία με γύρω στα 150 μαχητικά max»

      Όλα δείχνουν πως προς το 2030 πάμε για αφανισμό της Ελλάδος, των Ελλήνων και του Ελληνισμού.

      1. Έτσι ακριβώς.

        Για να αλλάξει μια χώρα προς το καλύτερο θα πρέπει να το θέλουν οι περισσότεροι αν το θέλουν οι λιγότεροι δεν γίνετε τίποτα.
        Ας μείνουν λοιπόν οι «περισσότεροι» με το κόμμα αγκαζέ και τα μικροσυμφέροντα τους.
        Και η απάντηση γιατί συμβαίνει αυτό πίστεψε με είναι πολύ σκληρή για τους νεοέλληνες.

      1. Ούτε εγώ το πιστεύω η το θεωρώ προτεραιότητα μέχρι τότε
        Aλλωστε θα έχουμε να πλερώνουμε 2+2 [email protected] και 4 MMSC όπως γράφετε!!
        Και όλα αυτά με 530MIL για εξοπλισμούς το χρόνο
        -270MIL για τον εκσυχρονισμό των F16
        E ρε πλάκες!!!

  10. Η καναδική πρόταση είναι εξαιρετικά ακριβή.αν πρόκειται να δίνουμε 70εκ.το χρόνο καλύτερα το ποσό που θα διαθέσουμε σε βάθος δεκαετίας ,να δωθει , για την αγορά αεροσκαφών προχωρημένης εκπαίδευσης προς αντικατάσταση των Τ2.
    Εκτός της προμήθειας Μ346,μήπως θα έπρεπε να εξετάσει η Π.α. Και τα Τ50 της Ν.κορεας?Πρόκειται για εξαίρετο αεροσκάφος που βασίζεται στο f16 ,δηλαδή το αεροσκάφος με το οποίο θα πετούν οι μελλοντικοί πιλότοι μας .η σχέση μας με την Λοκχιντ (η οποία μετέχει στο προγραμμα),θα μπορούσε να μας εξασφαλίσει έναν αριθμό 12 μεταχειρισμένα συν 12 νέα αεροσκάφος,για να μας ερθει και πιο οικονομικά.
    ———–
    Θα ήθελα να πω στους αγαπητούς φίλους ,να μην δίνουν σημασία στα δημοσιεύματα του τουρκικό τύπου,Σχετικά με τα ελληνοτουρκικά .

  11. Ποιος ο λόγος να βάλουμε «νταβατζη» στο κεφάλι μας? Χίλιες φορές να αγοράσουμε κάποιες μονάδες εκπαιδευτικών αεροσκαφών και να το κάνουμε μόνοι μας το κέντρο στην Καλαμάτα. Σίγουρα θα βρούμε χώρες που θα θέλουν να εκπαιδευτούν με τους καλύτερους και θα πληρώνουν την εκπαίδευση

  12. Δεν βγαίνω μάνα μου. Το ΓΕΑ βλέπει ότι δεν μπορεί να αγοράζει γιατί no money no honey. Το ΓΕΑ πως λύνει το πρόβλημα; Το υπουργείο; Το πρωθυπουργείο;

    1. Το πρωθυπουργειο αποφασιζει και κανεις αλλος. Και δεν ενδιφερεται να λυσει το προβλημα. Μεχρι να αρχισουν βεβαια να συμβαινουν απανωτες τραγωδιες με τα παμπαλαια Τ-2, αλλα τοτε βεβαια θα νιπτει τας χειρας και θα ριχνει τις ευθυνες στους αλλους.

      1. Κατηγορούμε τις ΕΑΒ και ΕΛΒΟ ότι δεν είχαν μακροχρόνιο σχεδιασμό. Που είναι ο μακροχρόνιος σχεδιασμός των πολιτικών προϊστάμενων; Πουθενά, γιατί απλά δεν υφίσταται.

  13. Αν δεν επιλέγαμε συνέχεια δεσμεύσεις να αγοράζουνε απο ένα συγκεκριμένο Pool προμηθευτών υλικό η υπηρεσίες θα είμασταν πιο ευέλικτη ως χώρα στις επιλογές υλικού και θα γλιτώναμε και πολλά χρήματα -που θα περίσσευαν και για αλλά πράγματα- επιλέγοντας την πιο συμφέρουσα λύση σε έναν πραγματικό διαγωνισμό στα δικά μας στάνταρ και όχι του ΝΑΤΟ που παίρνουμε πάντα ως πρότυπο για οτιδήποτε σκεφτόμαστε να φτιάξουμε. Σε λίγο θα πιστοποιήσουν και λεκάνες τουαλέτας εκεί στο στρατηγείο των Βρυξελλών σε νατοϊκό στάνταρ που θα στοιχίζουν 100% περισσότερο απο μια αντίστοιχης ποιότητας του εμπορίου, επειδή θα έχουν πιστοποιητικό με επώνυμο σήμα επάνω, και οι φύλακες των στάνταρ στην Ελλάδα θα τις θεωρούν Must-haves προϊόντα για στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα. Έλεος με αυτή την ειδωλολατρία που μας έχει στραγγίξει οικονομικά!

    Υπάρχουν λύσεις οικονομικές που μας εξυπηρετούν και πληρούν τα δικά μας στάνταρ, αλλά οι αρμόδιοι προσανατολίζονται συνέχεια σε ξένα στάνταρ χάνοντας έτσι το δάσος αφού χαζεύουνε το δέντρο, με αποτέλεσμα να πληρώνουμε υπερβολικά ποσά για να λέμε ότι έχουμε στάνταρ με στάμπα επωνύμου σήματος, λες και το σήμα θα πολεμήσει αν η όταν χρειαστεί.

    Η Τουρκία αν κυνηγούσε συνέχεια ΝΑΤΟ στάνταρ σήμερα θα ήταν ακόμα εκεί που ήταν πρίν 30 χρόνια η και πιο πίσω, δεν θα έφτιαχνε δικά της που πουλάει όπου θέλει και όχι όπου την αφήνουν αυτοί που έχουν τα δικαιώματα σε ένα σύστημα.

    1. Όσον αφορά πάντως το ισραηλινό πρόγραμμα και ντίλ, οι διαπραγματεύσεις με τον πωλητή ήταν περιπλοκές και περιελάμβανε επίσης ένα δορυφόρο παρατήρησης Optsat-3000 ενώ οι κινητήρες F124 της Honeywell για το αεροσκάφος ήταν ξεχωριστή -απευθείας συμφωνία με την εταιρία Honeywell- που χρηματοδοτήθηκε απο την Αμερική ως οικονομική βοήθεια προς το Ισραήλ.

      1. -διευκρίνηση-

        Ο δορυφόρος πάει στην Ιταλία και συνόδευε τα δυο αεροσκάφη G550 CAEW Eitam στην συμφωνία που αγόρασαν οι Ιταλοί απο το Ισραήλ ως αντάλλαγμα για την συμφωνία με τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη.

  14. Κι επειδή απ’ ότι φαίνεται χρήματα δεν υπάρχουν, από το ολότελα δεν θα ήταν άσχημα να στοχεύσουμε στα 30 Aermacchi MB-339CD. Ήταν τα τελευταία και πιο σύγχρονα της παραγωγής και μάλλον θα αποσυρθούν συντόμως. Το cockpit τους μοιάζει αρκετά με αυτό των Μ346. Ποταπός στόχος, αλλά έτσι κι αλλιώς οι Ικαροί μας σε αυτά εκπαιδεύονται στην Ιταλία. Λογικά το κόστος τους ως μεταχειρισμένα θα ήταν πολύ χαμηλό. Θα ήταν σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τα Τ2Ε. Αλλιώς πάλι από Ιταλία υπάρχουν και μεταχειρισμένα διθέσια ΑΜΧ…

    1. Και αυτή λογική κίνηση είναι
      Πρέπει να διερευνηθεί όμως εάν ο τύπος θα συνεχίσει να υποστηρίζεται και σε τι κόστος
      Το life cycle cost που λέμε στο χωριο μου
      Όπως έγραψα παραπάνω οι απαιτήσεις εκπαίδευσης χειριστών για μαχητικά ίσως είναι τόσο μικρές που δεν dikaiologoun πλέον την αγορά και διατήρηση τέτοιου τύπου εκπαιδευτικού

      1. Αν ισχύει ότι θα αντικαθίστανται σταδιακά απο τα Μ-345 που θα συμπληρώσουν τα Μ-346 στην ιταλική αεροπορία, θα ξεκινήσουν μάλλον απόσυρση με τα παλαιότερα που θα έχουν συμπληρώσει πολλά χρόνια σε υπηρεσία -αφού κατασκευάζονται απο το 1978- ώστε να μην είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε, αφού πρέπει να φροντίσουμε και για τις ανάλογες υποδομές υποστήριξης. Γι’ αυτό πιστεύω ότι αν θέλουμε να έχουμε δικό μας ίσως να ήταν προτιμότερο να δούμε κάτι πιο σύγχρονο σε λογικές τιμές που να ανταποκρίνονται στην ελληνική οικονομική πραγματικότητα.
        Αλλιώς υπάρχει περίπτωση σε λίγα χρόνια να αντιμετωπίσουμε τα ίδια προβλήματα στην υποστήριξη που έχουμε με τα απαρχαιωμένα T-2 που πέφτουν η δεν πετάνε όσο συχνά θα μπορούσε ένα καινούργιο σύστημα.
        Στην Ιταλία πετάνε αφού εκείνοι έχουν όλα τα μέσα να τα υποστηρίξουν ως χώρα προέλευσης του αεροσκάφους και με τα ανάλογα οικονομικά προσόντα.

          1. Αν υπήρχε θέληση ίσως , αλλά δεν είδα να υπάρχει ενδιαφέρον και σχετική ανακοίνωση, όπως είχε ακουστεί για τα ΟΗ-58 πρίν τα φέρουν.

  15. Γιατί δεν πουλάμε τα 20 ή 25 Τ-6 texan στους Ιταλούς ας πούμε και να προσθέσουμε τη διαφορα για τα 20 Μ-346 ώστε να έχουμε από μια μοιρα και να λυθεί το προγραμμα εκπαίδευσης;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *