Πριν από λίγη ώρα ολοκληρώθηκε η ενημέρωση του Α/ΓΕΕΘΑ προς τους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Άμυνας. Τα κεντρικά σημεία της ενημέρωσης του Α/ΓΕΕΘΑ ήταν τα ακόλουθα:

1/ Η Ελλάδα όπως χαρακτηριστικά είπε εξετάζει δυναμικά τη συμμετοχή στο πρόγραμμα του μαχητικού 5ης γενιάς F-35 ως το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος. Ερωτηματικά προκαλεί πάντως το γεγονός πως αναφέρεται μόνον στο συγκεκριμένο τύπου αεροσκάφους χωρίς να εξετάζονται και άλλες επιλογές αεροσκαφών. Κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει ένας ανοικτός διεθνής διαγωνισμός ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο.

2/ Η πτήση του ΑΦΝΣ της ενδιάμεσης λύσης προγραμματίζεται για το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου.

3/ Με καθυστερήσεις προχωρά το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του στόλου των F-16 της ΠΑ. Σύμφωνα με το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα έπρεπε ήδη το πρώτο αεροσκάφος να είχε μεταβεί στις ΗΠΑ για την εγκατάσταση και ολοκλήρωση των νέων συστημάτων του F-16V.

4/ Ο στόλος των Mirage σύντομα θα λάβει το απαραίτητο Follow On Support. Αυτό βέβαια το σύντομα το ακούμε εδώ και εννέα χρόνια.

Για τα C-130 είπε χαρακτηριστικά πως βρίσκονται σε πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης αλλά υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω παραγωγικότητας της ΕΑΒ.

Για τα Super Puma αποτελεί θέμα ύψιστης προτεραιότητας η βελτίωση των διαθεσιμοτήτων με την ανάλογη υπογραφή FOS. Για τα C-27 δεν αναφέρθηκε κάτι.  

5/ Ένα ακόμα θέμα είναι πως συνεχίζεται η προσπάθεια της ελληνικής πλευράς για τη πώληση των 32 αεροσκαφών F-16 Block.30. Κατά την άποψη μας ευτυχώς δεν έχει βρεθεί αγοραστής αφού η ΠΑ δεν έχει περιθώριο για περαιτέρω μείωση οροφών.

6/ Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για την αντικατάσταση των φρεγατών S του ΠΝ με νέα πλοία. Δεν αναφέρθηκε κάποια εξέλιξη στη προοπτική των πλοίων του Ναυτικού της Αυστραλίας ή σε κάποιο άλλο μεταχειρισμένο πλοίο.

7/ Όπως σας είχαμε ενημερώσει πρώτοι, ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ-200ΗΝ πέρασε από το ΣΑΓΕ και αναμένεται η σχετική σύμβαση να υπογραφεί εντός του 2019.

8/ Για τον Ε.Σ δεν υπάρχει κάποιο εξοπλιστικό εκτός της παραλαβής των Kiowa και του τελευταίου Chinook.

Ιδιαίτερη βάση δόθηκε στο σκέλος της περιβόητης διακλαδικότητας που ακούμε εδώ και 20 χρόνια, όπως είπε: «Όραμα μας είναι η ευέλικτη διακλαδικότητα, καθότι οι τρεις κλάδοι μιλάνε άλλες γλώσσες μεταξύ τους».

Ένα άλλο ζήτημα είναι των αναβαθμίσεων με φτηνές λύσεις εκ των ενόντων με παράλληλο εξορθολογισμό των δαπανών. Κάτι πιο συγκεκριμένο δεν αναφέρθηκε.

Για τον Α/ΓΕΕΘΑ οι τρεις κύριοι άξονες είναι οι εξής: «Επιχειρησιακή ετοιμότητα, βιωσιμότητα και ανθρωποκεντρική διοίκηση»

Ένα πολύ κομβικό θέμα ήταν η αύξηση ισχύος με διακλαδικότητα και έμφαση στις επικοινωνίες και τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου

Τέλος, ο κίνδυνος ατυχήματος με τη Τουρκία είναι υπαρκτός. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «δεν διεκδικούμε αλλά δεν παραχωρούμε και τίποτα».

Comments

    1. Δυστυχώς δεν ισχύει ούτε αυτό γιατί αν κρίνουμε απο τις Πρέσπες αυτό που ισχύει είναι το » Δεν διεκδικούμε τίποτα αλλά παραχωρούμε» και είναι φυσικό αυτός που δεν διεκδικεί τίποτα να κληθεί να παραχωρήσει σε αυτόν που διεκδικεί αν καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Και η «Γαλάζια πατρίδα» είναι αποτέλεσμα αυτής της νέας «λογικής»!

  1. Καλά εκεί στα επιτελεία απορώ πέραν τον βαρύγδουπων μεγάλων εξοπλιστικών προγραμμάτων δεν μπορούν να κινηθούν λίγο γρήγορα σε τρία εξοπλιστικά-προμήθεια μεταχειρισμένων υλικών από ΗΠΑ που θα αναβαθμίσουν συνολικά τις ΕΔ. Και αναφέρομαι στα καρκινοβατούντα προγράμματα της προμήθειας βαρέων φορτηγών (χιλιάδες κάθονται στις μάντρες των ΗΠΑ) γιατί πλέον η ταχύτητα είναι το παν, 1-12 MALE Μq-1 από τα δεκάδες που αποσύρονται και τέλος τα MLRS που θα μπορούσαν να απαντήσουν ευθέως στα τουρκικά BORA και να αποσυρθούν τα RM70 καλύπτοντας πλήρως όλο τον χώρο της ΑΣΔΕΝ?

  2. Ερώτηση, χωρίς να ξέρουμε τι θα κάνει η Τουρκία με τα F-35 γιατί βιάζονται να πάρουν αποφάσεις, πάλι δώρο για την ΛΜ ετοιμαζόμαστε;
    Όλοι ξέρουμε ότι πρώτα block ειναι προβληματικά,
    Όλοι ξέρουμε ότι 20 αεροσκάφη δεν αξίζουν την επένδυση για εισαγωγή νέου τύπου.
    Αυτοί που θα έπρεπε να ξέρουν, γιατί προτρέχουν τόσο;
    Πάλι σχεδιασμούς στο γόνατο για αρπακόλα, για να εξυπηρετήσουμε την πρεσβεία;
    Πάλι αποσπασματικές αγορές; Πάλι τα ίδια λάθη από εκεί που το αφήσαμε;
    Απαξιώνονται μέσα χωρίς EMZ και τρέχουμε για καινούργια που με τυπικές διαθεσιμότητες μιλάμε για 10-12 αεροσκάφη από κάθε μοίρα;

    1. 10-12 είναι στην καλύτερη για τις ΗΠΑ που έχουν τις εγκαταστάσεις και το χρήμα. Σε εμάς πόσα θα είναι;
      Επίσης δεν έχουμε από ότι ξέρω την πολυτέλεια να γίνουμε beta-tester ενός αεροσκάφους, με πλέον των εκατό ανεπίλυτων μέχρι στιγμής προβλήμάτων, που παράγεται με τη λογική του «concurrency». Δηλαδή την συνέχεια της παραγωγής με άλυτα τα προβλήματα και την εκ των υστέρων αναβάθμισης των πρώτων προβληματικών παρτίδων που δε θεωρούνται «combat ready». Η οποία φυσικά δε θα γίνει δωρεάν.

    2. Σε όλα όσα -ΠΟΛΥ ΟΡΘΑ- επισημαίνετε, συνηγορούμε με το άρθρο «F-35 για την Ελλάδα-Χαριστική βολή για Πολεμική Αεροπορία και ένοπλες δυνάμεις. Εκτός και αν…«. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η πλειοψηφία των συστηματικών αναγνωστών, έχει αντιληφθεί απόλυτα αυτό που γίνεται… Και που κάποτε πρέπει να σταματήσει στη χώρα μας.

  3. Αερολογιες και ουσια μηδεν ..
    Και ποια ηταν η ουσια της ενημερωσης ?
    Οτι ολα εχουν καθυστερησει χωρις καμια λυση να εχει βρεθει ενω ΘΑ υπογραφουν FOS για καποια συστηματα του Αγιου καποτε ..
    Αναρωτιεμαι γιατι αφου εχουν αποφασιστει δηθεν ολα αυτα δεν τα προχωρουν αυριο μονο δεχονται συνεχεις αναβολες ακομη και τα πλεον στοιχειωδη ..
    Μηπως επειδη δεν σκοπευουν να κανουν τιποτα και ετσι εξαπατουν την κοινη γνωμη με ατερμονες συζητησεις η να μειωσουν τα διατιθεμενα κονδυλια ωστε οι οποιες εργασιες η αναθεσεις να ειναι ανεπαρκεις η τμηματικες ?
    Εαν ημουν δημοσιογραφος και ακουγα τετοιες τοποθετησεις στα ορια του δουλεματος δεν ξερω πως θα αντιδρουσα ..
    Καθυστερησεις λογω παραγωγικοτητας της ΕΑΒ..
    Παραγωγικοτητα η ανικανοτητα ?
    Η παραγωγικοτητα αποδιδει κατι δεν το εχει να σερνεται για δεκαετια ..
    Το να αναφερουμε το προβλημα δινει λυση?
    Και ποτε θα παραδοθουν τα C-130 ?
    To 2035?
    Aφου δεν ντρεπονται να εμφανιζονται και να λενε δημοσια τετοια τοτε τι μπορουμε να ελπιζουμε στα αλλα πιο συνθετα και πιο απαιτητικα?
    Ενημερωση για γελια και για κλαμματα ..
    Ολα καλα.. Συνεχιζουμε χωρις να κανουμε τιποτα αλλα εμεις σας ενημερωσαμε παντως..
    Τι απεγιναν το 40 και εξοπλιστικα που εκκρεμουν απο το 2014 και δεν τα υλοποιουν ενω συμφωνησαν με τυμπανοκρουσιες περσυ να τα προχωρησουν αμεσα ?
    ρωτησε κανεις απο τους παρισταμενους ?
    Ολα αυτα λοιπον για να πουν τα αυτονοητα οτι τα εχουν κανει θαλασσα και οτι δεν τρεχει κανενα προγραμμα στην ωρα του η οτι δεν υπαρχει υπογραφη για τιποτα νεο για επιλυση χρονιζοντων ζητηματων που εχουν καταποντισει το αξιομαχο των ΕΔ..
    Υπεροχα .

  4. Τρίχες…
    κρατήστε τους Πεζοναύτες στο Βόλο να χουν δουλειά οι πιτσαρίες και τα σουβλατζίδικα και αν γίνει κάτι θα τρέχουν οι πεζοναύτες στη Σαλαμίνα,…ή τα αρματαγωγά θα τρέχουν για Βόλο…και μέχρι να φτάσει ο ένας ή ο άλλος….θα χει τελειώσει η ιστορία.
    Ρε….δεν ντρέπονται λιγάκι;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *