Ο Αρχηγός της Ινδικής Αεροπορίας, Πτέραρχος Amar Preet Singh, επιβεβαίωσε ότι η χώρα εξετάζει την απόκτηση επιπλέον Rafale ή ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών Su-57E. Οι δηλώσεις του Αρχηγού της Ινδικής Αεροπορίας έρχονται να επιβεβαιώσουν δημοσιεύματα που θέλουν την Ινδία να εξετάζει πολύ σοβαρά την απευθείας αγορά 114 Rafale, αλλά και δημοσιεύματα που θέλουν την Ρωσία να προτείνει Su-57E και Su-35M, με μεταφορά τεχνολογίας και συμπαραγωγή στην Ινδία. Την λύση της απευθείας αγορά 114 νέων Rafale, με παραγωγή όμως στην Ινδία, φαίνεται ότι προκρίνει η Ινδική Αεροπορία Σε περίπτωση υλοποίησης του προγράμματος, η Ινδία θα διαθέτει συνολικά 176 αεροσκάφη του τύπου, εκ των οποίων 26 της έκδοσης Rafale-M για το Ναυτικό. Οι λόγοι για τους οποίους η Ινδική Αεροπορία προτιμά την απευθείας ανάθεση-αγορά των Rafale είναι αρκετοί. Αρχικά, το αεροσκάφος βρίσκεται ήδη σε υπηρεσία.
Επίσης, σύμφωνα με την ηγεσία της Ινδικής Αεροπορίας, στην πρόσφατη σύγκρουση με το Πακιστάν, τα ινδικά Rafale απέδωσαν πολύ καλά, ενώ τα αεροσκάφη θα κατασκευαστούν στην Ινδία. Ωστόσο, η πολιτική ηγεσία της χώρας εξετάζει και τη ρωσική πρόταση, για λόγους διπλωματικούς. Η πρόταση της Ρωσίας αφορά σε δύο τύπους αεροσκαφών, προκειμένου να καλυφθούν οι άμεσες και μελλοντικές ανάγκες της Ινδίας. Η πρόταση αυτή συνοδεύεται με πλήρη μεταφορά τεχνολογίας, τεχνογνωσίας και συμπαραγωγή των αεροσκαφών στην Ινδία, από την HAL, η οποία έχει εμπειρία, καθώς έχει παράγει περισσότερα από 220 αεροσκάφη Su-30MKI για την Ινδία. Το Su-57E μπορεί να επιτύχει ποσοστό εγχώριας συμμετοχής 40-60%, συμπεριλαμβανομένης της παροχής των πηγαίων κωδίκων λογισμικού και της αρχιτεκτονικής συστήματος. Αυτά θα επιτρέψουν την ενσωμάτωση ινδικής προέλευσης και κατασκευής πυραύλων, όπως ο πύραυλος αερομαχίας Astra, ή ινδικής προέλευσης ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως το ραντάρ Virupaksha τεχνολογίας AESA.
Η πρόταση της Ρωσίας αφορά στην αρχική κατασκευή 20-30 Su-57E και στη συνέχεια 70-100 επιπλέον αεροσκαφών, ανάλογα με τον προϋπολογισμό της Ινδίας. Το άλλο σκέλος της πρότασης είναι το Su-35M, ένα αεροσκάφος 4,5 γενιάς, το οποίο προσφέρεται ως ενδιάμεση λύση για την ταχεία ενίσχυση του αεροπορικού στόλου της Ινδίας. Η Rostec αναφέρει ότι το Su-35M έχει 70-80% κοινά συστήματα με το Su-30MKI, κάτι που θα διευκολύνει τις διαδικασίες υποστήριξης και μετάβασης των χειριστών στον νέο τύπο. Και τα δύο μαχητικά αεροσκάφη, που προτείνει η Ρωσία, ενσωματώνουν τον ρωσικής κατασκευής κινητήρα Saturn AL-41F1S (Izdeliye-117S). Ωστόσο, το ενδιαφέρον της Ινδικής Αεροπορίας φέρεται να μετατοπίζεται προς τον πιο προηγμένο Izdeliye-177S, ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2024. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει αναπτυχθεί με μειωμένο θερμικό ίχνος και αυξημένη ώση, αλλά ακόμη δεν έχει δοκιμαστεί πτητικά.