Μιλώντας στο Κογκρέσο ο Αμερικανός Πρόεδρος ανακοίνωσε τη δημιουργία Γραφείου Ναυπηγείων, με στόχο να αναζωογονήσει τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία ης χώρας και να εξορθολογήσει τις δαπάνες ναυπήγησης των νέων πλοίων του Αμερικανικού Ναυτικού. Το νέο Γραφείο δεν θα έχει σχέση μόνο με τις στρατιωτικές ναυπηγήσεις, αλλά και με τις ναυπηγήσεις εμπορικών και επιβατικών πλοίων. Παράλληλα με τη δημιουργία του Γραφείου Ναυπηγήσεων, ο Τραμπ ανακοίνωσε και φορολογικά κίνητρα για όσα ναυπηγεία επιστρέψουν τις εγκαταστάσεις και την παραγωγή τους στις ΗΠΑ. «Κάποτε φτιάχναμε τόσα πολλά πλοία. Δεν τα φτιάχνουμε πια, αλλά θα τα φτιάξουμε πολύ γρήγορα, πολύ σύντομα. Θα έχει τεράστιο αντίκτυπο», δήλωσε ο Τραμπ. Τις τελευταίες δεκαετίες πολλά αμερικανικά ναυπηγεία έχουν φύγει από τη χώρα, μαζί με εξειδικευμένους και έμπειρους εργάτες, με αποτέλεσμα το Αμερικανικό Ναυτικό να αντιμετωπίζει προβλήματα καθυστερήσεων και υπερβάσεων κόστους σε πολλά προγράμματα. Μάλιστα, το καλοκαίρι του 2023 το Γραφείο Πληροφοριών του Αμερικανικού Ναυτικού ανέφερε, σε έκθεση του, ότι τα κινεζικά ναυπηγεία μπορούν να παράγουν 232 φορές μεγαλύτερο τονάζ, σε σχέση με τα αμερικανικά. Οι ανακοινώσεις Τραμπ ήρθαν μια εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση έκθεση του Ελεγκτικού Γραφείου της Αμερικανικής Κυβέρνησης (GAO : Government Accountability Office), σύμφωνα με την οποία το Αμερικανικό Ναυτικό δεν έχει επιτύχει ακόμα το στόχο που έχει θέσει για επέκταση του στόλου, παρά τη δαπάνη πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η έκθεση, με τίτλο «Shipbuilding and Repair: Navy Needs a Strategic Approach for Private Sector Industrial Base Investments», αναφέρει δυσαναλογία μεταξύ των στόχων του Αμερικανικού Ναυτικού και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανικής βάσης, η οποία δεν έχει και δεν μπορεί να ικανοποιήσει αυτούς τους στόχους. Σύμφωνα με την έκθεση, την τελευταία δεκαετία, το Υπουργείο Άμυνας της χώρας, έχει δαπανήσει $ 5,8 δισεκατομμύρια σε ναυπηγικές εγκαταστάσεις και εργατικό δυναμικό και σχεδιάζει να δαπανήσει άλλα $ 12,6 δισεκατομμύρια μέχρι το 2028 στους ίδιους τομείς. Ωστόσο, αναφέρει η έκθεση, η επένδυση αυτή δεν έγινε συντονισμένα και χωρίς κριτήρια απόδοσης, προκειμένου να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα της επένδυσης. Το αποτέλεσμα ήταν να δαπανούνται συνεχώς ποσά για τους ίδιους λόγους, χωρίς αποτέλεσμα. Σε επίπεδο Ναυτικού, το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει αύξηση του στόλου για 20 περίπου χρόνια, τη στιγμή που η Κίνα όχι μόνο αυξάνει αριθμητικά το στόλο της, αλλά και τον βελτιώνει ποιοτικά. Σύμφωνα με την έκθεση, το πρόβλημα είναι στις εγκαταστάσεις και το εργατικό δυναμικό. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο στόχος του Ναυτικού είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι η ηγεσία του Αμερικανικού Ναυτικού συνεχίζει να στηρίζει του στόχους στην υπόθεση ότι η βιομηχανία θα βελτιώσει τις αποδόσεις της τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και σε επίπεδο χρονοδιαγράμματος.