H νέα κυβέρνηση συνασπισμού του Βελγίου θα προχωρήσει στην απόκτηση και τρίτης φρεγάτας ASWF (Anti-Submarine Warfare Frigate). Η απόφαση ήταν ένα από τα θέματα συμφωνίας του κυβερνητικού συνασπισμού, πριν συγκροτηθεί η νέα κυβέρνηση. Ολλανδία και Βέλγιο είχαν συμφωνήσει σε κοινή ναυπήγηση τεσσάρων ASWF, δύο για κάθε χώρα (η Ολλανδία έχει ανακοινώσει ότι θα αποκτήσει τέσσερις φρεγάτες). Το κόστος ανά πλοίο, για τις τέσσερις πρώτες φρεγάτες, ανέρχεται στα € 800 εκατομμύρια. Οι ASWF θα έχουν ως κύρια αποστολή τον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, ενώ έμφαση θα δοθεί στον ηλεκτρονικό πόλεμο και τον αυτοματισμό, ώστε να μειωθούν οι απαιτήσεις επάνδρωσης. Το πρόγραμμα έχουν αναλάβει τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen σε συνεργασία με την Thales. Η πρώτη φρεγάτα αναμένεται να παραδοθεί στην Ολλανδία το 2029 και το 2030 αναμένεται να παραδοθεί η πρώτη φρεγάτα στο Βέλγιο. Οι AWSF θα αντικαταστήσουν τις φρεγάτες κλάσης «Μ» των δύο Ναυτικών. Ο αρχικός σχεδιασμός είχε καθορίσει ένα πλοίο εκτοπίσματος 5.500 τόνων. Ωστόσο, καθώς ο λεπτομερής σχεδιασμός ωρίμασε, κατά τη φάση προετοιμασίας της σύμβασης, διαπιστώθηκε ότι ο βασικός σχεδιασμός θα έπρεπε να αυξηθεί σε μέγεθος (κατά περίπου οκτώ μέτρα) για να καλύψει τις απαιτήσεις για εκπεμπόμενου θορύβου, κραδασμούς, σταθερότητα και περιθώρια ανάπτυξης κατά τη διάρκειας ζωής του πλοίου. Σχεδιαστικά οι νέες φρεγάτες θα έχουν χαμηλό θερμικό, ακουστικό και ηλεκτρομαγνητικό ίχνος.

Η ASWF θα έχει εκτόπισμα πλήρους φορτίου περίπου 6.400 τόνων, συνολικό μήκος 145 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 5,5 μέτρα. Για σύστημα πρόωσης έχει επιλεγεί μια υβριδική διάταξη ηλεκτροπρόωσης (Diesel-Electric) ώστε να επιτρέπει εξαιρετικά αθόρυβες λειτουργίες για επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου. Οι κινητήρες ντίζελ θα πληρούν τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις εκπομπών ρύπων. Η αυξημένη αυτοματοποίηση σημαίνει χαμηλές απαιτήσεις πληρώματος. Τα πλοία θα έχουν βασικό πλήρωμα 117 ατόμων συν εφεδρικές ενδιαιτήσεις για έως και 35 άτομα επιπλέον. Τα καταλύματα θα είναι υψηλού επιπέδου, με όχι περισσότερα από τέσσερα άτομα ανά καμπίνα. Οι ASWF θα διαθέτουν ελικοδρόμιο και υπόστεγο ικανά να φροντίσουν για τη λειτουργία και την υποστήριξη ενός ελικοπτέρου NH-90. Επιπλέον, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει προβλέψεις χώρου για μικρά μη επανδρωμένα σκάφη ή εναέρια οχήματα ή/και ένα σκάφος ταχείας επέμβασης. Για εξοικονόμηση βάρους, σύνθετα υλικά θα χρησιμοποιηθούν σε κατασκευές ψηλά στο πλοίο. Αυτά περιλαμβάνουν τους ιστούς, το υπερκείμενο της γέφυρας και την υπερκατασκευή. Ο κύριος οπλισμός των φρεγατών θα αποτελείται από ένα πυροβόλο Sovraponte 76/62 της ιταλικής Leonardo κατά στόχων επιφανείας και αέρος. Το πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου πυροβόλου είναι το χαμηλό βάρος, περίπου 30% ελαφρύτερο σε σύγκριση με το Super Rapido 76/62 της ίδιας εταιρίας, δεν χρειάζεται διάτρηση του καταστρώματος για την τοποθέτησή του και μπορεί να βάλει τα κατευθυνόμενα βλήματα Dart κατά αντιπλοϊκών πυραύλων. Καθοδήγηση για το DART θα παρέχεται από το ραντάρ παρακολούθησης πολλαπλών στόχων Pharos.

Πίσω από το κύριο πυροβόλο θα υπάρχουν δύο οκταπλοί κάθετοι εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων Mk.41 VLS για έως 64 πυραύλους ESSM Block.2. Η αντιπυραυλική κάλυψη θα παρέχεται από ένα σύστημα RAM των 21 θέσεων για πυραύλους RIM-116C. Για το μέλλον υπάρχει πρόβλεψη για εγκατάσταση συστήματος CIWS κατευθυνόμενης ενέργειας. Κατά στόχων επιφανείας το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο τετραπλούς εκτοξευτές πυραύλων NSM της νορβηγικής Kongsberg. Τέλος το πλοίο θα διαθέτει δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς πυροβόλων των 40 χιλιοστών με κάλυψη 360 μοιρών ενάντια στόχων σε μικρές αποστάσεις και ασύμμετρων απειλών. Η σουίτα διοίκησης και ελέγχου της ASWF θα συνδυάσει το σύστημα διαχείρισης μάχης Guardion, που αναπτύχθηκε «εσωτερικά» από τη Joint Informatievoorziening Commando (JIVC), με το AWWS (Above Water Warfare Suite), μία νέα σουίτα αισθητήρων και ελέγχου πυρός τύπου συστάδας που αναπτύχθηκε από την Thales Nederland. Το Guardion CMS θα φιλοξενείται στο Ενσωματωμένο Σύστημα Διαχείρισης Αποστολών ως μια γενική αρχιτεκτονική πληροφορικής που φιλοξενεί επίσης το INBS και το IPMS. Ενσωματωμένο, αλλά διαφορετικό από το CMS, το άκρως αυτοματοποιημένο AWWS έχει σχεδιαστεί για να επιλέγει δυναμικά την καλύτερη αμυντική απόκριση για να μεγιστοποιήσει την επιβίωση σε καταστάσεις μάχης υψηλού κορεσμού, αξιοποιώντας πλήρως τις πλήρεις δυνατότητες όλων των διαθέσιμων αισθητήρων και υποσυστημάτων.

Η σουίτα αισθητήρων που σχετίζεται με το AWWS βασίζεται στα ραντάρ APAR Block 2 X-band και SM400 Block 2 S-band ραντάρ (κάθε ραντάρ περιλαμβάνει τέσσερις σταθερές κεραίες.) Αυτά θα λειτουργούν ως μια ενιαία διπλής ζώνης X/S -Sensor Suite με ενσωματωμένη σουίτα επεξεργασίας για την αποφυγή λανθάνοντος χρόνου εμφάνισης και για την αυτόματη κοινή χρήση/αναδιαμόρφωση εργασιών. Εκτός από το AWWS, η Thales έχει συνάψει σύμβαση για την προμήθεια του ηλεκτροπτικού αισθητήρα ελέγχου πυρός Mirador Mk.2, του αισθητήρα ηλεκτροπτικής παρατήρησης Gatekeeper Mk.2, του ραντάρ ναυτικής επιτήρησης Scout Mk.3 χαμηλής ανιχνευσιμότητας για τα πλοία ASWF, μαζί με ένα εκτεταμένο πακέτο υποστήριξης. Ένα ξεχωριστό συμβόλαιο παρακολούθησης έργου σχεδιάζεται να υπογραφεί για το ραντάρ παρακολούθησης πολλαπλών στόχων Pharos, το οποίο βρίσκεται ακόμη υπό εξέλιξη. Για επιχειρήσεις ASW, οι νέες φρεγάτες ASWF θα διαθέτουν μια ολοκληρωμένη σουίτα Under Water Warfare (UWWS) που αναπτύχθηκε από την TNO. Βασιζόμενο στην εμπειρία της TNO από το προηγούμενο πρόγραμμα MAPS, το UWWS θα συνδυάσει μια σουίτα σόναρ-ρυμουλκούμενης διάταξης, τοποθετημένη στο κύτος και για ανθυποβρυχιακό πόλεμο και αποφυγή ναρκών/εμποδίων-συν ένα σύστημα εκτόξευσης τορπιλών για την αμερικάνικης κατασκευής ελαφριάς τορπίλης MK 54 καθώς και αντιμέτρων Soft-Kill κατά τορπιλών. Εν ευθέτο χρόνο σχεδιάζεται επίσης η τοποθέτηση και ενός συστήματος Hard-Kill κατά τορπιλών.