Τελευταία εξέλιξη στο πρόγραμμα πρόσκτησης νέων κορβετών ήταν η βρετανική πρόταση από τα ναυπηγεία της Babcock με επίκεντρο την Type 31 – Arrowhead 140. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος υπάρχει αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος από τη γερμανική πλευρά των ναυπηγείων TKMS με επίκεντρο τη σχεδίαση της κορβέτα Κ-130 καθώς και τις ισραηλινές Saar 6. Η TKMS θα παρουσιάσει μια νεότερη βελτιωμένη έκδοση μεγαλύτερου εκτοπίσματος που θα έλκει στοιχεία από τις παραπάνω σχεδιάσεις. Συνεπώς η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει μια πρόταση βασισμένη στις ελληνικές ανάγκες με γνώμονα τις δυο παραπάνω σχεδιάσεις πλοίων ικανές να φέρουν τα συστήματα και όπλα που επιθυμεί το ΠΝ.
Παράλληλα η TKMS εντάσσει στη πρόταση της και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των φρεγατών ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Η Γερμανική πρόταση είναι σε πρώιμο στάδιο συνεπώς δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες αναφορικά με την διαμόρφωση των πλοίων καθώς και τις δυνητικές επιλογές εκσυγχρονισμού επί των ΜΕΚΟ 200 ΗΝ. Το βέβαιο είναι πως η γερμανική πρόταση θα περιλαμβάνει ναυπήγηση κορβετών με πρόταση εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ.
Παράλληλα τα στελέχη της TKMS έχουν πραγματοποιήσει επαφές με το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς των ναυπηγείων Σκαραμαγκά ώστε να καταστεί δυνατή η ναυπήγηση των νέων πλοίων στη χώρα μας.
Επίσης είναι γνωστό το ενδιαφέρον των Γερμανών να διεκδικήσουν ευθύς εξ αρχής ένα πρόγραμμα ναυπήγησης νέων υποβρυχίων για το ΠΝ.
Υπενθυμίζεται πως μέχρι στιγμής τα δεδομένα επιλογών διαμορφώνονται ως εξής: Naval Group (Gowind), Damen (Sigma), Ficantieri (Doha), Babcock (Type 31 – Arrowhead 140), LM (MMSC).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η φωτογραφία εξωφύλλου είναι ενδεικτική.