Την Τρίτη, η Αμερικανική Αεροπορία εξέδωσε σημείωση σύμφωνα με το οποίο θέλει ένα νέο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού (KC-Y), ως ενδιάμεση λύση, μεταξύ του KC-46A Pegasus και του επόμενης γενιάς αεροσκάφους εναέριου ανεφοδιασμού KC-Z, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews». Η Αμερικανική Αεροπορία θέλει ένα «ώριμο» αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού για την προμήθεια 140-160 μονάδων με ρυθμό παραδόσεων 15 αεροσκαφών (KC-Y) ανά έτος, από το 2029 και μετά, έτος που θα ολοκληρωθούν οι παραλαβές των 179 KC-46. Η απόκτηση των 140-160 KC-Y θα επιτρέψει την ταχύτερη απόσυρση των KC-135, τα οποία θα είναι περίπου 70 ετών το 2029. Το σχετικό αίτημα για προτάσεις (RFP) αναμένεται να εκδοθεί το 2022, ενώ η τελική λίστα των απαιτήσεων βρίσκεται υπό σύνταξη.
Βασική απαίτηση της Αμερικανικής Αεροπορίας είναι η όποια πρόταση να αφορά σε αεροσκάφος σε παραγωγή και όχι υπό ανάπτυξη. Εκ των πραγμάτων το αμερικανικό πρόγραμμα δημιουργεί προσδοκίας στην ευρωπαϊκή Airbus και το A330 MRTT. Από την άλλη, ο Mike Hafer, Διευθυντής Παγκόσμιων Πωλήσεων της Boeing, δήλωση ότι η εταιρία θα προτείνει το KC-46 για το πρόγραμμα KC-Y. Υπενθυμίζουμε ότι η Airbus είχε συνεργαστεί με τη Lockheed Martin στο πρόγραμμα KC-X, το οποίο τελικά κέρδισε η Boeing με το KC-46. Αρχικά η Airbus συνεργάστηκε με την Northrop Grumman και κέρδισε το πρόγραμμα το 2008, αλλά η Boeing κινήθηκε νομικά, κέρδισε και ανέτρεψε την απόφαση. Τελικά η Northrop Grumman αποσύρθηκε από το διαγωνισμό το 2010 και έτσι η Boeing κέρδισε το συμβόλαιο. Ωστόσο, το πρόγραμμα KC-46 δεν εξελίχθηκε ομαλά με την Boeing να έχει καταγράψει ζημίες $ 5 δισεκατομμυρίων, λόγω των προβλημάτων που έπρεπε να διορθώσει με δικά της έξοδα.