Με μικρή καθυστέρηση η Τουρκία αναμένεται να παραλάβει το πρώτο αεροσκάφος βασικής εκπαίδευσης Hurkuş-B το οποίο σχεδίασε και ανάπτυξε η ΤΑΙ (Turkish Aerospace Industries).

Η ανάπτυξη του Hürkuş ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2006 και σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η πρώτη πτήση του θα έπρεπε να πραγματοποιηθεί στα μέσα του 2009, ενώ οι παραδόσεις θα έπρεπε να ξεκινήσουν το 2011.

Ωστόσο το πρωτότυπο αεροσκάφος ολοκλήρωσε την κατασκευή του τον Ιούνιο του 2012, ενώ η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε τον Αύγουστο του 2013.

Η πρώτη παραγγελία ήρθε από την Πολεμική Αεροπορία της Τουρκίας (ΤΗΚ) και αφορά σε 15 αεροσκάφη συν 40 με δικαίωμα προαίρεσης (option). Οι παραδόσεις είχαν προγραμματιστεί για τα μέσα του 2017, αλλά τελικά το πρώτο αεροσκάφος θα παραληφθεί τον προσεχή Δεκέμβριο.

Το Hürkuş έχει αναπτυχθεί σε τρείς διαφορετικές εκδόσεις. Η έκδοση Hürkuş-A είναι η βασική και αναπτύχθηκε για πολιτική χρήση. Το Hürkuş-B είναι η έκδοση βασικής εκπαίδευσης με προηγμένα ηλεκτρονικά και cockpit παρόμοιο με αυτό των F-16 και των F-35. Στην έκδοση Hürkuş-C το αεροσκάφος ενσωματώνει οπλισμό και μπορεί να εκτελεί αποστολές εγγύς υποστηρίξεως. Είναι εφοδιασμένο με σύστημα FLIR και μπορεί να μεταφέρει όπλα μέγιστου βάρους 1.500 κιλών. Επίσης μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί από απροετοίμαστους αεροδιαδρόμους.

Το Hürkuş-C έχει πιστοποιηθεί και μπορεί να φέρει τα κατευθυνόμενα αντιαρματικά βλήματα UMTAS και τις κατευθυνόμενες ρουκέτες Cirit της Roketsan, ενώ σε φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν στον τουρκικό τύπο, τον Φεβρουάριο του 2017, το αεροσκάφος έφερε ατρακτίδιο ηλεκτροπτικού και υπέρυθρου αισθητήρα καθώς και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιήσει ατρακτίδια πυροβόλων διαμετρήματος 12,7 ή 20 χιλιοστών και βόμβες ελεύθερης πτώσης Mk.81/.82.

Η έκδοση Hürkuş-C έχει επιλεγεί από την Τουρκία (πιθανότατα για χρήση από τον Τουρκικό Στρατό) και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται εντός του 2018.