Σε μια περίοδο που οι νέες τεχνολογίες και ηκαινοτομία εξελίσσονται σε όλο και πιο σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις μέσα σε ένα εντεινόμενα ανταγωνιστικό περιβάλλον, Ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του Spirit World Grοupκ. Μιχάλης Σπυριδάκος, προχωρά στο επόμενο σημαντικό βήμα-«στοίχημα» του πολυεπίπεδουομίλου του.
Πραγματοποιεί μια στροφή στον χώροτης τεχνολογίας και την ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των μη επανδρωμένων συστημάτων(UAV/drones), οι εφαρμογές των οποίων«απλώνονται» σε μια μεγάλη γκάμα λειτουργιών της σύγχρονης οικονομίας, από τη βιομηχανία το εμπόριο και την άμυνα, μέχρι την αγροτική οικονομία και την παροχή υπηρεσιών.
H ίδρυση μιας ακόμη θυγατρικής του SWG, της Spirit Aeronautical Systems Technologies Ltd (SAStechnology), δεν συνιστά απλά μια νέα επιχειρηματική κίνηση. Απαντά σε μια νέα επιχειρηματική ευκαιρία και έρχεται να προστεθεί στους 10 «πυλώνες» των δραστηριοτήτων του ομίλου και την ήδη ισχυρή εγχώρια αλλά και διεθνή παρουσία του. Η κίνηση αυτή στον τομέα της σχεδίασης κατασκευής και εμπορίας των UAV /drones, έχει και ένα πρόσθετο ενδιαφέρον, καθώς συμπίπτει με μια περίοδο περιφερειακής γεωπολιτικής όξυνσης, που έχει αναδείξει σε μείζονα προτεραιότητα και τον εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, με «στροφή» πέραν των άλλων, σε «έξυπνα» οπλικά συστήματα/μέσα στα όποια συμπεριλαμβάνονται και τα μη επανδρωμένα μέσα (Drones). Η έμφαση που δίνει η Τουρκία άλλωστε στην ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, δεν αφήνει περιθώρια συζήτησης περί του αντιθέτου. Τα drones έχουν αναγνωριστείπλέον παγκοσμίως ως απαραίτητα για πολλούς τομείς της οικονομίας, αλλά και τις ΈνοπλεςΔυνάμεις και η συζήτηση στην Ελλάδα για την χρήση τους έχει «φουντώσει» εδώ και μια διετίατουλάχιστον.
Η SAS ξεκίνησε εντάσσοντας στις τάξεις της επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό με σημαντική εμπειρία στην σχεδίαση και την κατασκευή τέτοιων συστημάτων, της οποίας ηγείται ο στενόςσυνεργάτης του κ. Σπυριδάκου και αντιπρόεδροςτης SAS, κ. Φώτης Καμπιώτης, Ταξίαρχος (ε.α.)Μηχανικός, της Πολεμικής Αεροπορίας. Τα υψηλά σχέδια της επιστημονικής ομάδας θα ξεδιπλωθούν σταδιακά συνδυαζόμενα με τους επίσης υψηλούς επενδυτικούς στόχους του SWG, με σκοπό η SASνα αναδεχθεί σε μείζονα πόλο ανάπτυξης της εγχώριας τεχνογνωσίας στον τομέα των μη επανδρωμένων συστημάτων.
Οι συντελεστές της νέας αυτής επιχειρηματικής προσπάθειας, γνωρίζουν καλά ότι κάθε επιχειρηματική ευκαιρία δεν έρχεται μόνη.Συνοδεύεται αναπόφευκτα και από μεγάλοανταγωνισμό. Απαιτείται λοιπόν στενή παρακολούθηση της τεχνολογικής εξέλιξης, ώστενα προσφέρονται στην αγορά συνεχώς νέα καινοτόμα προϊόντα/συστήματα που ναπαρουσιάζουν διακριτά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θα επιτρέψουν την διεκδίκηση του μεριδίου της εγχώριας και διεθνούς αγοράς που κάθε επιχειρηματίας επιθυμεί.
Σαν τέτοια συγκριτικά πλεονεκτήματα, η SAS έχειαναγνωρίσει και εστιάζει στην απόλυτη δυνατότητα προσαρμογής των συστημάτων παραγωγής τους στις ανάγκες του κάθε χρήστη (Customization), την νέα σχεδίαση συστημάτων στις ακριβείς απαιτήσεις του χρήστη (Custom Design) και την απόλυτη ασφάλεια αλλά και κυριότητα του λογισμικού κάθε προϊόντος από αυτόν. Σημαντικό επίσης είναι και το πολύ ευρύ-γενναιόδωρο πρόγραμμα υποστήριξης που προσφέρει η εταιρεία, με την επωνυμία SAS «We Care» ISP (Integrated Support Program). Το πρόγραμμα υποστήριξης αυτό είναι απόλυτα ενσωματωμένο στα συστήματα που διαθέτει στην αγορά και έχει ιδιαίτερη αξία στους εγχώριους στρατηγικούς χρήστες αφού επιτρέπει την απρόσκοπτη υποστήριξη των συστημάτων, με τρόπο και εγγύτητα που μόνο μια εγχώρια εταιρεία μπορεί να προσφέρει.
Όλα τα ανωτέρω αποτελούν και την αιχμή του δόρατος στο δυναμικό Marketing που έχει ξεκινήσει η εταιρεία με στόχο τα προϊόντα της να διεκδικήσουν μερίδιο στην εγχώρια πρώτα αγορά, με έμφαση στους στρατηγικούς χρήστες του κράτους. Αυτό αποτελεί ζωτικής σημασίας προϋπόθεση και για την παρουσία και εδραίωση της σε αγορές του εξωτερικού.
Στρατηγική της SAS είναι να ξεκινήσει από μικρότερα, αλλά με μεγάλη τεχνολογική πυκνότητα συστήματα, έχοντας πολύ σοβαρά όμως σχέδια,γνώση και προοπτικές για άλλα μεγαλύτερα και πολυπλοκότερα. Βασικός στόχος της να αναδειχθεί σταδιακά σε στρατηγικό συνεργάτη όποιων κρατικών φορέων την εμπιστευθούν, προσφέροντας συστήματα που θα δίνουν σαφές επιχειρησιακό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
«Όπλα» του SWG στα νέα αυτά επιχειρηματικά σχέδια, είναι η γνώση της αγοράς, η διορατικότητα και το ιδιαίτερο επιχειρηματικό αισθητήριο, ακόμη και σε κινήσεις σε νέα «αχαρτογράφητα νερά» όπως η τελευταία. Επίσης ο προσεκτικός σχεδιασμός, η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων και η «επένδυση» στο ανθρώπινο κεφάλαιο. Όσοι γνωρίζουν καλά τον ιδιοκτήτη και πρόεδρο του ομίλου στη ναυτιλιακή αγορά και όχι μόνο, έχουν να λένε πως επιλέγει μεν με αυστηρά κριτήρια το επιτελείο, τους συνεργάτες και τα στελέχη του ομίλου του, αλλά στην συνέχεια τους περιβάλλει με την εμπιστοσύνη του, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις που απαιτούνται ώστε αυτοί να ξεδιπλώσουν όλη την δημιουργικότητα τους.