Ένα ακόμη πολύ δυνατό όνομα από το χώρο του αυτοκινήτου αλλά και των βαρέων οχημάτων αναμένεται να συμμετέχει στη διεκδίκηση απόκτησης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ). Ο λόγος για την εισηγμένη Π. Πετρόπουλος  η οποία φέρεται ότι έχει συμφωνήσει με τον όμιλο Κουϊμτζή ώστε να διεκδικήσουν από κοινού την ελληνική βιομηχανία.

Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΑΝΔΡΗΣ για το NEWSAUTO

Ο όμιλος Κουϊμτζή συμμετέχει ήδη στον διαγωνισμό μαζί με αμερικάνικες εταιρείες αμυντικών συστημάτων και όπως φαίνεται η εν λόγω κοινοπραξία ενισχύεται περαιτέρω από την παρουσία του ομίλου Π. Πετρόπουλος.

Η εταιρεία με έδρα την Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε το 1936 από τον Θανάση Κουϊμτζή ο οποίος ήταν διανομέας θεριζοαλωνιστικών μηχανημάτων ενώ σήμερα ο όμιλος έχει εξελιχθεί σε ένα διεθνώς αναγνωρισμένο προμηθευτή μηχανολογικών εξαρτημάτων με εγκαταστάσεις σε Ελλάδα (Σίνδος), Γερμανία (Κολωνία) και Ρωσία (Μόσχα). Ο όμιλος περιλαμβάνει την Alpha Parts που ειδικεύεται στον σχεδιασμό και στην κατασκευή εξαρτημάτων γεωργικών μηχανημάτων, παρέχοντας αξιόπιστες λύσεις aftermarket, την Industry Motion η οποία αποτελεί τον τομέα διανομής του Ομίλου Kouimtzis παρέχοντας λύσεις υψηλής ποιότητας με εξαρτήματα μηχανικών εφαρμογών και μετάδοσης κίνησης και την Alpha Systems η οποία δραστηριοποιείται στην έρευνα και ανάπτυξη αλλά και στην κατασκευή, παρέχοντας καινοτόμες λύσεις.

Η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ ιδρύθηκε το 1922 στη Θεσσαλονίκη και κατασκευάζει, διασκευάζει, διανέμει και υποστηρίζει μεγάλο εύρος προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, γεννήτριες, κινητήρες diesel, σκάφη, εξωλέμβιες μηχανές, αγροτικά, χωματουργικά και βιομηχανικά μηχανήματα, μπαταρίες, λιπαντικά και ελαστικά. Η εταιρία κατέχει ηγετική θέση στην Ελληνική αγορά στους τομείς δραστηριότητας της.

Την τελευταία 12ετία ο όμιλος Π. Πετρόπουλος ανέλαβε την αντιπροσωπεία των μηχανημάτων Kubota, των ελαστικών Cooper, Interstate και Avon Tires, τα αυτοκίνητα Jaguar και Land Rover, τις εξωλέμβιες μηχανές Tohatsu και τα αγροτικά μηχανήματα Landini. Επίσης ο όμιλος ανέλαβε και την αντιπροσώπευση των επαγγελματικών οχημάτων Isuzu στην Βουλγαρία και την αντιπροσωπεία του Can-Am Spyder roadster της Bombardier. Παράλληλα ο όμιλος εξαγόρασε από την Shell Ελλάς Α.Ε της δραστηριότητας πωλήσεων και εμπορίας λιπαντικών αυτοκινήτου, ναυτιλίας, αεροπορίας και βιομηχανίας. Η Εταιρία θα παρέχει υπηρεσίες παράδοσης λιπαντικών στους διεθνείς πελάτες ναυτιλίας της Shell Marine Products (SMP).

Οι υπόλοιποι «μνηστήρες»

Πέραν των δύο ελληνικών ομίλων ακόμη μία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία φέρεται να συμμετέχει σε κάποιο από τα επιχειρηματικά σχήματα που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον, και πρώτο αποκάλυψε το Newsauto.gr, τα οποία θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως περιλαμβάνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Γερμανική Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW), την Ισραηλινή Plasan, την Paramount Group εκ Νοτίου Αφρικής.

Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να συμμετέχει μέσω κάποια άλλης εταιρείας ώστε να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ είτε για συναρμολόγηση οχημάτων είτε για παραγωγή εξαρτημάτων. Παράλληλα υπάρχει και ένα άλλο σχέδιο για συντήρηση στρατιωτικών οχημάτων που δρουν στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής…

Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Newsauto.gr βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014. Μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς τα τελευταία χρόνια παραμένει «πρόβλημα» για τη βιομηχανία της Β. Ελλάδος, αλλά και για το δημόσιο, το οποίο εναποθέτει, πλέον, τις ελπίδες του στον νέο διαγωνισμό.

Η ΕΛΒΟ διαθέτει μεγάλη ακίνητη περιουσία (οι εγκαταστάσεις της στη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης εκτείνονται σε έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.), σημαντικό εξοπλισμό, δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας, όπως το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ», καθώς και σημαντική τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες και πατέντες. Μάλιστα, βάσει των όρων της εκκαθάρισης, το δημόσιο μπορεί να κρατήσει ποσοστό 21% έναντι της πιστοποιημένης γραμμής κατασκευής των αρμάτων Λέοπαρντ που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, στη δεκαετία του 2000.

Σε κάθε περίπτωση και με τον διαγωνισμό να έχει προγραμματιστεί για τις 13 Ιουλίου θα αποσφραγιστούν οι Φάκελοι με όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα αλλά και οι Φάκελοι με τις οικονομικές προσφορές.

Σε ό,τι αφορά στο προσωπικό της ΕΛΒΟ, μετά από συνταξιοδοτήσεις, αποχωρήσεις και μετατάξεις, έχει μειωθεί σε 93 άτομα, από τα οποία τα 73 αναμένουν να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μετάταξής τους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.  Οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, όμηροι για χρόνια της πολύχρονης εκκαθάρισης, αναμένουν το πέρας αυτής της οδύσσειας αλλά και τις αμοιβές τους για το μήνα Μάϊο.

ΠΗΓΗ: NEWSAUTO