Η κοινοπραξία Naviris (50%-50% μεταξύ της ιταλικής Fincantieri και της γαλλικής Naval Group) ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει ένα πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών Horizon της Γαλλίας και της Ιταλίας (κάθε χώρα διαθέτει από δύο πλοία). Επίσης, όπως ανακοινώθηκε η Naviris, σε συνεργασία με τον κοινό ευρωπαϊκό οργανισμό εξοπλισμών OCCAR, θα υλοποιήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα έρευνας και τεχνολογίας, συνολικής διάρκειας 3,5 ετών, το οποίο αφορά στη ναυπήγηση και την υποστήριξη των πολεμικών πλοίων.
Λεπτομέρειες για το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών Horizon δεν δόθηκαν στην δημοσιότητα. Η ναυπήγηση των τεσσάρων πλοίων ξεκίνησε το 2002 και 2003 αντίστοιχα, ενώ παραδόθηκαν στο Γαλλικό Ναυτικό το 2008 και 2009, ενώ στο Ιταλικό Ναυτικό το 2007 και 2009. Τα πλοία, τα οποία έχουν ως κύρια αποστολή της αντιαεροπορική άμυνα περιοχής, έχουν εκτόπισμα 7.050 τόνους, με πλήρη φόρτο. Ο αντιαεροπορικός εξοπλισμός των πλοίων αποτελείται από το σύστημα PAAMS με εκτοξευτή τύπου A50 Sylver, 48 θέσεων, για βλήματα Aster-15/30.
Επιπλέον, τα πλοία ενσωματώνουν οκτώ βλήματα κατά πλοίων ΜΜ-40 Exocet Block.3 (Γαλλία) ή Teseo Mk.2/A (Ιταλία), δύο και τρία πυροβόλα OTO Melara των 76 χιλιοστών (γαλλικά και ιταλικά πλοία αντίστοιχα). Τα γαλλικά πλοία ενσωματώνουν ένα αντιαεροπορικό σύστημα μικρού βεληνεκούς Mistral και τρία πυροβόλα των 20 χιλιοστών. Τα ιταλικά πλοία ενσωματώνουν δύο πυροβόλα των 25 χιλιοστών. Όλα τα πλοία φέρουν δύο μονούς εκτοξευτές τορπιλών MU-90, ενώ μπορούν να υποδεχθούν και να υποστηρίξουν ελικόπτερα AW-101 ή NH-90.
Το ερευνητικό πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη τεχνολογιών ψηφιακής σχεδίασης πλοίων, μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, λογισμικού καταγραφής και ανάλυσης πληροφοριών και δεδομένων κύκλου ζωής πλοίων, νέων και αποτελεσματικότερων μεθόδων διαχείρισης και κατανάλωσης ενέργειας, ανάπτυξης κυψελών καυσίμου για πλοία επιφανείας κ.ά. Η Naviris, ως η κύρια ανάδοχος, θα συντονίσει το πρόγραμμα, ενώ θα διατηρήσει τα πνευματικά δικαιώματα.